پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۷ - Mar 16, 2006
در اصفهان رخ داد:
وقوع سه قتل و دستگيري دو قاتل
008805.jpg
گروه حوادث- مهديه مصطفايي: وقوع سه جنايت در شهر اصفهان در طول يك هفته گذشته، پليس و بازپرس ويژه قتل را بر آن داشت تا در عملياتي ويژه به آن رسيدگي كنند.
نخستين جنايت
به گزارش همشهري، ساعت ۴۰/۲۰ روز ۲۰ اسفند ماه ، تلفن بازپرس ويژه قتل به صدا درآمد و بازپرس حجت اسدي از وقوع يك جنايت خانوادگي با خبر شد. با حضور پليس جنايي شهر اصفهان و بازپرس ويژه قتل در محل حادثه واقع در خيابان امام خميني(ره) مشخص شد كه جسد زن ۵۰ ساله اي به نام خديجه است كه در اثر ضربه گلدان به سرش جان باخته است. بازپرس اسدي در محل جنايت متوجه شد اين زن حدود ۵ سال است كه به همراه فرزند ۳۰ ساله اش به نام مجتبي درخانه اي با هم زندگي مي كنند. آنان همچنين دريافتند كه مجتبي از اختلالات شديد رواني برخوردار است. بنابراين از آن جايي كه مجتبي بارها در محل حادثه به قتل مادرش اعتراف كرده بود توسط مأموران پليس تحت بازجويي قرار گرفت. وي در نخستين بازجويي ها به قتل مادرش اعتراف كرد و گفت: دقايقي قبل از حادثه در حال نگاه كردن به آسمان و ستارگان بودم كه ناگهان احساس كردم مادرم به طرفم حمله ور شده است. من هم با گلدان شيشه اي كه كنارم بود به طرفش رفتم و به سرش كوبيدم. وي مدعي بود: مدتي است دچار توهمات شديدي شده ام. اما در آن لحظه نمي دانستم چه كار مي كنم و هيچ اختياري نداشتم. با اعترافات مجتبي جسد زن ۵۰ ساله براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني و پسر جوان به اداره آگاهي انتقال يافت.
دومين جنايت
اين گزارش حاكي است ،يك روز بعد از اين حادثه مردي ساعت ۴ بعد از ظهر به كلانتري ۲۶ زينبيه اصفهان مراجعه كرد و در حالي كه بسيار مضطرب و نگران بود به مأموران گفت: فرزندم به نام مهدي (۲۸ ساله) شب قبل براي فروش خودروي ۲۰۶ خود به شخصي به نام جعفر .الف از خانه به سمت محل فروش بيرون رفته است و ديگر از او خبري ندارم.
با همكاري شاكي و تشكيل پرونده جعفر به كلانتري احضار شد و طي بازجويي مشخص شد كه نامبرده خودروي مهدي را خريداري و مبلغ ۷ ميليون تومان تراول چك به وي داده است. با كشف و انتقال خودرو به كلانتري مأموران در بازرسي از خودرو متوجه شدند كه روكش هاي جلوي صندلي برداشته شده و مقداري خون نيز داخل آن ديده شد.
مجدداً تحقيقات از جعفر صورت گرفت و وي اظهار داشت: پس از خريد خودرو را در اختيار بهنام (يكي از دوستانم) قرار دادم تا مهدي را به خانه برساند ولي او در راه طمع كرده و با اجراي نقشه شيطاني با زدن ضربه اي به سر مهدي ،او را به قتل رسانده و پيكر بي جانش را در جاده فرودگاه در حالي كه سرعت بالايي داشته از داخل خودرو بيرون انداخته است. با همكاري جعفر ، جسد مقتول كشف و به پزشكي قانوني انتقال يافت و دستگيري بهنام در دستور كار پليس قرار گرفت. هم اكنون تحقيق براي شناسايي و دستگيري وي از سوي پليس ادامه دارد.
سومين جنايت
بر پايه اين گزارش، روز ۱۷ اسفندماه امسال زن ۳۵ ساله اي با مراجعه به اداره آگاهي اصفهان مدعي شد كه همسرش به نام جليل ناپديد شده است.
وي گفت: ساعت ۳۰/۷ صبح روز ۱۵ اسفند بود كه همسرم به قصد خريد از خانه بيرون رفت. او در حالي كه مقدار زيادي چك و مدارك خودرو پيكان را به همراه داشت براي ملاقات با يكي از دوستانش خارج شد و ديگر بازنگشت.
با اعلام شكايت اقدامات لازم براي مسدود كردن چك ها آغاز شد تا اينكه يك روز بعد از طرح شكايت يك فقره چك يك ميليون توماني توسط فردي به نام محمود ( ۳۶ساله) در بانكي اطراف ترمينال جي وصول شد. بلافاصله محمود دستگير و در تحقيقات بيان كرد جليل به علت نداشتن كارت شناسايي چك را به وي داده است. اما در ادامه تحقيقات فني مشخص شد كه محمود مبلغ ۵/۲ ميليون تومان به جليل بدهي داشته و از قبل با وي آشنا بوده است.
بنابراين در تحقيق مجدد اقرار كرد در تاريخ ۱۵/۱۲/۸۴ با همدستي فردي به نام محمد به بهانه پرداخت طلبم با مقتول قرار ملاقات گذاشتيم، وقتي به اطراف شهرك صنعتي جي رسيديم او را با يك ضربه گوشكوب به سرش بيهوش كرده و پس از خفه كردن جسدش را در چاهي در ۳۵ كيلومتري اردستان رها كرديم. با اعترافات محمود، دوست ۲۴ ساله اش دستگير و در بازرسي از منزل وي مدارك و اموال مقتول كشف شد. همچنين با دستور بازپرس اسدي، متهمان با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

حوادث سال ۸۴
دي ماه
اخبار حوادث در دي ماه سال ۸۴ با پرونده قتل هاي سريالي تهران پيوند خورده بود. تنها ۲۹ روز پس از وقوع آخرين جنايت پليس آگاهي تهران بزرگ توانست با دستگيري قاتلان سريالي سه زن، دو جوان ۲۹ و ۲۲ ساله اين پرونده ، قدرت خود را به نمايش بگذارد.
از يك ماه قبل پرونده هاي متعددي در دادسراي امور جنايي تهران براي رسيدگي به اين قتل ها تشكيل و مشخص شد همه مقتولان پس از آنكه دست  ها و پاهايشان با طنابي بسته شده بود از ناحيه گردن با چاقو شديدا مجروح شدند و آثار جراحت در ناحيه پشت گردن با چاقو مشاهده شده است.بعد از وقوع قتل دوم پليس آگاهي تهران با شباهت هايي كه در دو مورد جنايت با فاصله اي اندك رخ داده بود احتمال وقوع قتل هاي سريالي را در تهران مورد بررسي قرار دادند. هنوز مدتي از بررسي اين فرضيه نگذشته بود كه قتل سوم به وقوع پيوست و ارتكاب اين جنايت همه را به اين قطعيت رساند كه با يك قاتل سريالي مواجه هستند. اين قاتل چند ساعت قبل از ارتكاب چهارمين جنايت خود بدست كارآگاه اداره دهم آگاهي بازداشت شد.
قاتل عليرضا _ س ۲۹ ساله مهندس كشاورزي است. او كه پدرش تاجر بزرگ فرش است مدعي شده تنها براي رفع مشكل مالي خود مرتكب اين جنايات شده است. علي رضا كه متأهل و داراي يك فرزند تازه به دنيا آمده است ادعا مي كند به قصد پرداخت بدهي ۲۰ ميليون توماني خود مرتكب اين جنايت شده است.
متهم اصلي كه فرزند سومين همسر پدرش است در بازجويي هاي اوليه در حالي كه چهره اي كاملاً آرام و بي تفاوت داشت اعلام كرد تنها انگيزه اش از كشتن قربانيان شناسايي نشدن خود و همدستش بعد از ارتكاب سرقت ها بود.
متهمان فاقد سابقه كيفري بودند. در جريان ارتكاب جنايات خود هيچ ردي از خود باقي نگذاشته بودند. بررسي بر روي نحوه جنايت ها موجب شده بود پليس تصور كند با يك قاتل حرفه اي مواجه است. علي رضا اكنون به اتهام قتل عمد در بازداشت به سر مي برد.
شهادت فرمانده نيروي زميني سپاه در سانحه سقوط هواپيما
در اثر سقوط يك فروند هواپيماي فالكون در۴۰ كيلومتري اروميه در منطقه امامزاده آيدين لو و در۲۵ كيلومتري فرودگاه اروميه، فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران به همراه۷نفر از فرماندهان سپاه كشته شدند. علت اين حادثه، نقص فني هواپيما و بدي آب و هواي منطقه اعلام شده است. اين هواپيما كه براي انجام ماموريت از تهران به سمت اروميه در حال پرواز بود، پيش از فرود در فرودگاه نظامي اروميه، دچار نقص فني شد. خلبان هواپيما قصد فرود اضطراري در مناطق اطراف شهر را داشت كه با باز نشدن چرخ ها، هواپيما سقوط كرد. بنا بر اطلاعات منتشر شده، شرايط بد جوي باعث شده بود تا هواپيما بيش از حد معمول بنزين مصرف كند و لذا هنگام فرود اضطراري با كمبود بنزين مواجه شده و در ۷ كيلومتري امامزاده آيدين لو سقوط كرد. به گفته منابع آگاه سقوط هواپيما توام با آتش سوزي نبوده است. بنا براين گزارش متاسفانه در اين حادثه جمعي از فرماندهان سپاه كه در دوران دفاع مقدس و پس از آن نقش مؤثري در صيانت از كيان جمهوري اسلامي داشتند به شهادت رسيدند.
زوج سارق به اعدام و ۵۵ سال زندان محكوم شدند
حكم زوج جواني كه متهم به سرقت طلاجات و آزار و اذيت۳۰۴ كودك اصفهاني بودند، از سوي قاضي شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومي- جزايي اين شهرستان به اعدام در ملاءعام و مجموعاً ۵۵ سال زندان محكوم شدند.
عصر يكي از روزهاي پاييز سال ۸۳ ماموران گشت انتظامي اين شهرستان به يك خودرو ۲۰۶ با دو سرنشين مظنون شدند و دستور توقف دادند، اما راننده خودرو به محض ديدن ماموران پليس قصد فرار از شهر را داشت. با هماهنگي هاي صورت گرفته زوج جوان كه آرش و ليلا نام داشتند دستگير شدند. آنها در نخستين بازجويي ها به سرقت طلاجات بيش از ۳۰۰ كودك اعتراف كردند. كارآگاهان پس از انتقال اين زوج جوان به اداره آگاهي با مواجهه حضوري چند كودك با متهمان دريافتند كه اين دو همان سارقان طلاجات كودكان در چند شهر جنوبي كشور هستند.بنابراين با صدور قرار مجرميت زوج جوان روانه زندان شدند و پس از صدور كيفرخواست، در شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومي- جزايي اصفهان به رياست قاضي- امير عزيزي- محاكمه شدند.در جريان برگزاري جلسات محاكمه، اين زوج به اعمال مجرمانه خود اعتراف كردند. قاضي امير عزيزي، آرش را به اتهام سرقت و تجاوز به عنف نسبت به تعدادي از شاكيان به اعدام در ملاء عام و تحمل ۲۷ سال و ۶ ماه حبس و همسرش را به اتهام معاونت در سرقت مقرون به آزار به تحمل ۲۷ سال و ۶ ماه حبس محكوم كرد.

رئيس اورژانس كشور:
چهارشنبه سوري ۴ كشته و ۹۷۰ مجروح بر جاي گذاشت
رئيس مركز حوادث و فوريتهاي پزشكي كشور اعلام كرد: چهارشنبه سوري امسال ۴ كشته و ۹۷۹ مجروح در سراسر كشور بر جا گذاشت كه بيش از نيمي از مصدومان آن در استان تهران بودند.
فرزاد پناهي افزود: بر اساس آخرين آمار موجود ۴ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوري امسال جان باختند كه يك نفر آنها در تهران، يك نفر در اروميه، يك نفر فوتي در كرمانشاه و يك نفر در بندر عباس مربوط به روز سه شنبه است. وي گفت: از مجموع ۹۷۹ مورد حادثه ديده چهارشنبه سوري امسال، ۴۶۴ نفر در استان تهران، ۸۳ نفر در استان فارس، ۷۳ نفر در زنجان، ۷۷ نفر در همدان، ۲۵ نفر استان خراسان جنوبي، ۲۷ نفر بوشهر، ۲۵ نفر بابل، ۲۷ نفر اردبيل، ۴۰ نفر استان مركزي و ۱۸ نفر در آذربايجان شرقي بوده است، تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوري در بقيه استانها كمتر بود و در بعضي استانها حتي آمار صفر داشتيم. وي گفت: از نظر نوع حوادث بيشترين مصدوميت ها به دست، چشم و صورت بوده است.
تلفات چهارشنبه سوري امسال ۷۰ درصد كاهش داشته است
رييس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ اعلام كرد: هم اكنون روند وقوع حوادث كاهش يافته و امنيت كامل در شهر برقرار است. وي ادامه داد: ۸۰ درصد مأموران پليس تهران بزرگ در اين شب در آماده باش كامل بودند.
خودروي ژيان در ميان شعله هاي آتش سوخت
در آتش بازي چند جوان در نظام آباد، خودرويي در ميان شعله هاي آتش سوخت.ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه چهارشنبه آخر سال يك مورد آتش سوزي در خيابان حسيني تهران به مأموران پليس و آتش نشاني اطلاع داده شد كه مأموران پس از حضور در محل با خودروي ژياني مواجه شدند كه در ميان شعله هاي آتش در حال سوختن بود.
در بررسي هاي اوليه مشخص شد چند جوان در آن محل در حال آتش بازي بودند كه ترقه اي از آنها بر روي خودرو افتاده و باعث آتش گرفتن ژيان شده است. با كمك اهالي آتش مهار شد اما خودروي ژيان به صورت صد در صد تخريب شد.
ساخت نارنجك دستي ۳ جوان را مجروح كرد
معاون عمليات سازمان آتش نشاني شهرداري تهران گفت: سه جوان تهراني در حال ساختن نارنجك دست ساز و در پي انفجار آن به شدت مجروج شدند. محمدرضا سميعي گفت: جوانان در خيابان ۱۳ آبان بر اثر ساختن نارنجك هاي دستي بشدت آسيب ديدند.
وي در ادامه گفت: ماموران ايستگاه ۳۸ سازمان آتش نشاني شهرداري تهران بلافاصله به محل وقوع حادثه رسيده و مصدومان را به بيمارستان منتقل كردند.

بازداشت كارمند بانك به اتهام كلاهبرداري
گروه حوادث- يك كارمند بانك در شيراز به اتهام واريز مبلغ ۶ ميليون تومان از وجوه نقد مشتريان به حساب خودش شناسايي و دستگير شد.
شيوه و شگرد اين كلاهبردار ميليوني كه «محمدرضا _ الف» نام دارد، اينگونه بود كه حين كار در شعبه كوار بانك تجارت با عنوان اينكه قصد دارد مبلغ ۶ ميليون تومان پول مشتري را به حساب وي واريز كند، در فرصتي مناسب از اين امر خودداري كرده و مخفيانه وجوه فوق را به حساب خودش واريز كرده است.
براساس اين گزارش، دقايقي بعد اكيپي از ماموران كلانتري ۲۴ ( كوار) شيراز براي روشن شدن موضوع در بانك حاضر و پس از انجام تحقيقات لازم با هماهنگي مسئولان بانك، كارمند خاطي را دستگير كردند.

تلاش براي آزادي زنداني كه كشيش شد
سايت جنايي: فرماندار كاليفرنيا آرنولد شوآرتزنگر كه از نظر قانوني مجاز به لغو حكم اعدام محكوماني است كه در بند محكومان به مرگ به سر مي برند روز گذشته اعلام كرد كه قصد دارد پرونده اعدام مردي را كه به اعدام محكوم بوده و در انتظار اجراي حكم به سر مي برد به اين دليل كه وي در زندان توانسته به مقام كشيشي دست يابد مورد بررسي مجدد قرار دهد.پيش از اين نيز در سال گذشته ميلادي اعضاي هيئت منصفه دادگاه تجديد نظر ايالتي موافقت خود را با آزادي جيمز ترامل كه در حال حاضر ۳۶ سال سن داشته و متهم به قتل يك بي خانمان در سال ۱۹۸۶ است اعلام كرده بودند. آرنولد در همان زمان از اعلام نظر خود در خصوص اين پرونده خودداري كرده و در نتيجه مخالفت خود را با آزادي وي اعلام كرده بود. در صورتي كه اين بار نيز وي موافقت خود را با صدور حكم نهايي اعلام نكند دادگاه مي تواند متهم را به دليل راي دادگاه تجديد نظر آزاد كند.در صورت موافقت آرنولد با آزادي جيمز، وي در روز يكشنبه هفته آينده آزاد خواهد شد.
جيمز متهم است زماني كه تنها ۱۷ سال سن داشته است قرباني ۲۷ ساله خود را به قتل رسانده است. در آن زمان خانواده مقتول در دادگاه از جيمز به عنوان جنايتكار نام بردند. به گزارش پزشكي قانوني متهم حداقل ۱۷ بار به بدن قرباني خود ضربه وارد كرده بود.پدر قرباني جيمز پس از شنيدن خبر آزادي وي مخالفت خود را با اين امر اعلام كرد.جيمز در سال ۱۹۸۹ اولين زنداني بود كه توانست در پشت ميله هاي زندان به تحصيل خود ادامه داده و در نتيجه به مدرسه مخصوص تربيت كشيش ها راه يابد.

خودكشي دسته جمعي در ژاپن
سايت جنايي: پليس توكيو روز گذشته اجساد نه نفر را كه همگي بر اثر گاز گرفتگي فوت كرده بودند در دو ماشين كه تمامي درب ها و پنجره هاي آن بسته شده بود يافت.
به گزارش دادستان پرونده پيش بيني مي شود كه قربانيان اين حوادث دست به خودكشي دسته جمعي زده باشند. ماموران اعلام كردند كه شش قرباني كه در ميان آنها يك زن نيز بود در يك ماشين اقدام به خودكشي كرده بودند.
پليس اين ماشين را در حومه توكيو پيدا كرده بود. بازپرس اين پرونده اعتقاد دارد كه قربانيان هيچ گونه آشنايي قبلي با يكديگر نداشته و تنها از طريق مراجعه به سايت هاي اينترنتي مخصوص به خودكشي با يكديگر آشنا شده و بدين ترتيب دست به خودكشي دسته جمعي زده اند.اجساد سه قرباني ديگر نيز در چند كيلومتري محل كشف ماشين اول پيدا شده است. به گزارش پزشكي قانوني ژاپن، در طول يك سال گذشته ميلادي در ژاپن بيش از نود نفر دست به خودكشي دسته جمعي زده اند.در طول چند سال گذشته آمار بالاي خودكشي در اين كشور بسياري از روانپزشكان را نگران كرده است.

پرونده سانحه سقوط هواپيماي
۱۳۰- c مجددا بررسي مي شود
ايسنا: يك مقام مسوول در سازمان قضايي نيروهاي مسلح با بيان اين كه پرونده  سانحه سقوط هواپيماي ۱۳۰ c- مجددا از طريق كارشناسان مجرب براي رفع برخي شبهات در دست بررسي هاي دقيق تري قرار گرفته،  از پرداخت بخشي از ديه شهداي اين سانحه خبر داد.
اين مقام مسؤل در روابط عمومي سازمان قضايي نيروهاي مسلح در خصوص آخرين اقدامات اين سازمان در رسيدگي به پرونده  سانحه  سقوط هواپيماي ۱۳۰ -c گفت: بخش اصلي تحقيقات اين پرونده تكميل شده ولي به دليل رفع پاره اي شبهات موجود در زمينه  مراقبت پرواز، موضوع مجددا از طريق كارشناسان مجرب در دست بررسي هاي دقيق  تر قرار گرفته است.
وي از پرداخت بخشي از ديه  شهداي اين سانحه خبر داد و گفت: با پيگيري هاي فراوان اين سازمان و همكاري نهادهاي ذي ربط ، ديه  شهداي اين سانحه از شركت هاي بيمه اخذ و بخشي از آن به خانواده  شهدا پرداخت شده و ساير خانواده ها نيز مي توانند با ارائه  مدارك لازم جهت دريافت ديه مراجعه نمايند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
پژوهش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   پژوهش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |