پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۷ - Mar 16, 2006
ليگ برتر فوتبال
خطر در كمين سايپا در منطقه ابومسلم
استقلال - شموشك، اثبات نظريه مربيان
008802.jpg
گروه ورزشي _ جهانگير كوثري: ليگ برتر به هفته بيست و ششم رسيد. نوروز نيز فرا مي رسد تا در پايان سال ۸۴ هشت بازي مهم ديگر انجام شود.
شهيد قندي و شموشك امروز و فردا هرچه توان دارند به كار مي برند تا خود را از زمين چسبنده ته جدول جدا كنند. هر دو تيم به دنبال ماندن در ليگ تلاش مي كنند و به هر شاخه اي چنگ مي زنند. قندي و شموشك مي خواهند راه آهن را به زير بكشند و پله بالاتر را در جدول ليگ حس كنند.
شهيد قندي با مجيد جلالي داستانهاي خود را دارد، جلالي اعتقاد دارد نگاه كينه توزانه اي او را هدف قرار داده است تا اعتبارات جمع آوري كرده اش را به هيچ بگيرد. اگر جلالي در بازيهاي باقيمانده بر حريفان پيروز شود كيست كه او و تيمش را بازنده اعلام كند؟ جلالي امروز براي اثبات اين نظريه بايد صبا باتري را  ببرد. او بايد همان فوتبال را دنبال كند و اين همه مسائل كه جزو طبيعت فوتبال است را به اهالي آن بسپارد. صباباتري حريف شهيد قندي مصمم نگاه رو به بالا دارد، آنها اميددارند سايپا را بگيرند، حتي خود را بالاتر از استقلال و پاس برسانند. آيا پتانسيل موجود در صباباتري ته نشين نمي شود؟ صبا هفته آينده به خوزستان مي رود تا با فولاد بازي كند.
اگر شش امتياز دو بازي را به صبا باتري بدهيم، جمعه يازدهم فروردين به ديدار پرسپوليس مي رود. بايد بدانيم كه صبا هفته آخر با پاس روبرو مي شود. حكايت جداگانه اي كه تعريف خاص خود را دارد.
فردا در شيراز، برق ميزبان فولاد خوزستان است. تيمي كه هفت گل به القادسيه زده است آيا مي تواند، برق را در خانه اش شكست دهد؟
فولاد در صورت پيروزي يك پله بالاتر مي رود و ششم مي شود. راه  آهن براي نجات از سقوط به هر سه امتياز اين بازي نياز دارد. آيا بهروز تابان يار قديمي راه آهن در دهه پنجاه مي تواند اين مهم را انجام دهد و تيم خود را در ليگ حفظ كند. معماي راه آهن حرفهايي دارد كه مي ماند پس از پايان بازيها.
مدعي سوم جام، سايپا فردا در مشهد مقابل تيم سخت كوش ابومسلم قرار مي گيرد. سايپا يك پيروزي و يك گل مي خواهد تا در صورت شكست استقلال به رده دوم بپرد و در صورت شكست دو بر صفر پاس از ذوب آهن در رده اول قرار گيرد. فرضها را كنار مي گذاريم و به تماشاي اين ديدار مي نشينيم كه ابومسلم خود مي تواند با سه امتياز ديگر به رده ششم جدول برسد. سنگيني اين بازي به سوي ابومسلم است و سايپا در نقطه خطر.
در انزلي، ملوان با پرسپوليس روبرو مي شود. ورزشگاه خيس و گل آلود تختي انزلي هيچ زمان براي سرخپوشان خوش يمن نبوده است.
آن روزها كه مرحوم قايقران با لباس ملوان بازي مي كرد، پرسپوليس مغلوب ضربه هاي او بود و امروز جواناني دوست دارند، سنت هاي گذشته را فراموش نكنند. هر چند پرسپوليس آري هان شكل گرفته و يا در حال شكل گرفتن است و آسان بازنده هر ديداري نمي شود.
در تهران استقلال به ديدار پايين ترين تيم جدول يعني شموشك مي رود. اين ميدان بازگو كننده تمام داشته هاي مربيان است. بهمن فروتن هر ادعايي در مورد فوتبال دارد، نشان مي دهد. زمين خوب و تماشاگران كه لااقل نيمي از آنها با شموشك خواهند بود. داوري هم در معرض ديد همگان است. هر كه بيشتر فوتبال بداند در اين ميدان پيروز خواهد شد. قلعه نويي نيز بايد اندازه هاي يك مربي قهرمان را در اين بازي رو كند. بازيكنان استقلال مي خواهند عقده هاي باز نشده در بازي با پرسپوليس را در اين ديدار خالي كنند تا در صورت توقف پاس در روز شنبه در فولادشهر به صدر بروند.
برنامه بازي هاي هفته بيست و ششم
پنج شنبه ۲۵/۱۲/۸۴
صبا باتري _ شهيد قندي
۳۰: ۱۵ درخشان تهران
جمعه ۲۶/۱۲/۸۴
برق شيراز _ فولاد خوزستان
۳۰ :۱۵ ثامن الائمه مشهد
استقلال تهران _ شموشك
۳۰ :۱۶ آزادي تهران
ملوان _ پرسپوليس
۳۰ : ۱۴ تختي انزلي
استقلال اهواز _ فجر سپاسي
۳۰: ۱۵ تختي شوشتر
راه آهن _ فولاد سپاهان
۳۰ : ۱۵ اكباتان تهران
ذوب آهن _ پاس تهران
۳۰: ۱۵ - فولاد شهراصفهان

برترين هاي سال ۸۴ ورزش ايران
از نگاه انجمن ورزشي نويسان
008799.jpg
گروه ورزشي: انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران عصر چهارشنبه اسامي برترين ورزشكاران در سال جاري را معرفي كرد. در فهرست اعلام شده از سوي اين انجمن، هادي ساعي كاپيتان تيم ملي تكواندو ايران به عنوان برترين ورزشكار مرد و لاله كشاورز از كوهنوردي به عنوان برترين ورزشكار زن ايران در سال جاري گزيده شدند. نظرسنجي انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران با همكاري مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) انجام شده است. در اين نظرسنجي نظرات نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ۲۷ رسانه جمعي لحاظ شده است. اسامي برترين هاي ورزش ايران در سال۸۴ به شرح زير است:
* ورزشكاران برتر مرد
۱- هادي ساعي از تكواندو، ۲ - مهدي مهدوي كيا از فوتبال، ۳ - علي كريمي از فوتبال، ۴ - حميد سوريان از كشتي، ۵ - احسان حدادي از دو و ميداني، ۶ - حسين رضا زاده از وزنه برداري، ۷ - حسين عسگري از دوچرخه سواري، ۸ - محمد عليرضايي از شنا، ۹ - مهدي بازارگرد از واليبال، نوشاد عالميان از پينگ پنگ، محمدرضا رجبي از هندبال و حامد آفاق اسلاميه از بسكتبال
* ورزشكاران برتر زن
۱ - لاله كشاورز از كوهنوردي، ۲ - لاله صديق از اتومبيل راني، ۳ - پديده بلوري زاده از دو و ميداني، ۴ - ليلا ابراهيمي از دووميداني، ۵ - سارا خوش جمال از تكواندو، ۶ - نجمه آبتين از تيراندازي، ۷ - عاطفه كريمي از پينگ پنگ، ۸ - زهرا سلماسي از كاراته، ۹ - زهرا نبي پور از دووميداني
* ورزشكاران برتر جانباز و معلول
۱ - صادق بيدگلي از واليبال نشسته، ۲ - سيامك صالح فرج زاده از دووميداني، ۳ - كاظم رجبي از وزنه برداري، ۴ - جواد حرداني از دووميداني، ۵ - تقي كماني از فوتبال
* فدراسيون هاي ورزشي برتر
۱ - واليبال، ۲ - هندبال، ۳ - تكواندو، ۴ - فوتبال، ۵- بسكتبال، ۶ - شنا، ۷ - جانبازان و معلولان
* تيم هاي ورزشي برتر
۱ - تيم ملي فوتبال، ۲ - تيم واليبال جوانان، ۳ - تيم فوتبال استقلال تهران، ۴ - تيم فوتبال سايپا، ۵ - تيم ملي هندبال، ۶ - تيم فوتبال پاس، ۷ - تيم بسكتبال صبا باتري
* مربيان ورزشي برتر
۱ - بيژن ذوالفقارنسب (فوتبال)، ۲ - مصطفي دنيزلي و امير قلعه نويي (فوتبال)، ۳ - مهران شاهين طبع (بسكتبال)، ۴ - يوري كليم اف (هندبال)، ۵ - ست كوويچ (واليبال)، ۶ - ايوانف (وزنه برداري)، ۷ - يدالله كارگر پيشه (واليبال)

ليگ برتر بسكتبال ايران
صبا باتري يك گام تا قهرماني
گروه ورزشي _ علي شاكري: صبا باتري با برتري در فينال دوم ليگ برتر بسكتبال ايران در ماهشهر به قهرماني اين فصل اميدوارتر شد. صبا باتري كه در تهران با سه امتياز اختلاف بر پتروشيمي ماهشهر غلبه كرده بود، در بازي برگشت با اقتدار بيشتر پيروز شد. نتيجه نهايي پيكار دوم ۶۷ بر ۵۶ به سود تيم صبا به پايان رسيد. بازي سوم دو تيم فردا در تهران انجام مي شود كه در صورت پيروزي صبا باتري قهرماني اين تيم قطعي خواهد شد.
امروز پيكان _ صنام
ديدار سوم پيكان و صنام براي كسب مقام سوم امروز برگزار مي شود. در دو بازي قبلي اين صنام بود كه توانست بر پيكان غلبه كند. برد صنام اين تيم را به مقام سوم مي رساند و پيروزي پيكان سرنوشت تيم سوم را به بازي چهارم خواهد كشاند.

قهرماني واليبال ساحلي آسيا را هم اندونزي فتح كرد
گروه ورزشي: ششمين دوره رقابت هاي واليبال ساحلي آسيا كه براي نخستين بار به ميزباني ايران در جزيره كيش برگزار شد با قهرماني تيم اندونزي الف به پايان رسيد. در بازي پاياني اندونزي با تركيب (اندي و كوكو) دو بر صفر از سد تيم قزاقستان (ب) گذشت. همين تيم فاتح پنجمين تور واليبال ساحلي آسيا (جام فجر) شده بود. در بازي رده بندي تيم اندونزي (ب) با پيروزي دو بر صفر برابر سايپا يك متشكل از ابراهيم سن سبيلي و آق محمد سلاق در جاي سوم ايستاد. در پايان اين بازيها جايزه ۱۵ هزار دلاري ميان ۸ تيم برتر از ۱۶ تيم حاضر تقسيم شد.مهندس شايسته مديرعامل و رئيس هيات مديره منطقه آزاد كيش به همراه بهرام افشارزاده دبيركل سابق كميته ملي المپيك و آنتوني ليائو دبير كميته واليبال ساحلي ميهمانان ويژه روز پاياني بودند.

در تازه ترين رده بندي فيفا اعلام شد
تيم ملي فوتبال ايران مقام دوم آسيا و نوزدهم جهان
گروه ورزشي _ مريم رضايي: تيم ملي فوتبال ايران در تازه ترين رده بندي توانست مقام دوم آسيا و نوزدهم جهان را آن خود كند.
براساس اين گزارش، تيم ملي فوتبال ايران، با ۷۰۵ امتياز، ۳ پله صعود كسب كرده است. تيم ملي فوتبال ژاپن با ۷۱۲ امتياز در رده هجدهم و نخست آسيا قرار دارد.
اين گزارش ۱۰ تيم برتر جهان در اين ماه را به اين ترتيب اعلام كرد: برزيل (۸۳۵ امتياز)، جمهوري چك (۷۸۹ امتياز)، هلند (۷۸۸ امتياز)، آرژانتين (۷۶۵ امتياز)، ايالات متحده (۷۶۴ امتياز)، اسپانيا (۷۶۳ امتياز)، مكزيك (۷۶۲ امتياز)، فرانسه (۷۶۰ امتياز)، انگلستان (۷۵۶ امتياز) و پرتغال (۷۵۵ امتياز).

محمد بنا با اختيار تام بازگشت
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: در آخرين روزهاي سال ۸۴ خوشبختانه خبر خوبي از كشتي به دستمان رسيد. فدراسيون كشتي با درك لازم از خواسته ها و برنامه هاي محمد بنا وي را به عنوان سرمربي تيم ملي كشتي جوانان برگزيد. ظاهرا در نشست سه جانبه رحيم علي آبادي، حسن بهشتيان و محمد بنا درباره رفع مشكلات و استقلال كاري بنا صحبت شده و به نتايج مثبتي هم رسيده اند.گويا مقرر شده كه او به زودي كادر فني مورد نظرش را هم معرفي كند.
محمد بنا بطور رسمي همراه با همكارانش از شنبه آينده كارش را در تيم ملي كشتي فرنگي جوانان آغاز مي كند و اين اميدواري وجود دارد كه با بازگشت به موقع وي، باز هم شاهد درخشش جوانان شايسته كشورمان در اين رشته ورزشي باشيم. كشتي فرنگي ايران در يكي دو سال گذشته با همراهي محمد بنا به افتخارات بزرگي در جهان دست يافت كه مدال طلاي داود عابدين زاده در رقابت هاي جوانان جهان و مدال هاي طلا و نقره حميد سوريان و علي اشكاني در مسابقه هاي بزرگسالان جهان از آن جمله است.
بنا بعد از پايان مسابقه هاي جهاني بوداپست به خاطر ناراحتي از پاره اي مشكلات كناره گيري كرده بود.

صعود اينترميلان به يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا
008796.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: اينترميلان به عنوان آخرين تيم حاضر در رقابت هاي مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا برگزيده شد. اين تيم در بازي برگشت يك بر صفر آژاكس را مغلوب كرد. گل زيباي استانكوويچ در روزي كه اينترميلان گلهاي بيشماري را از دست داد وارد دروازه آژاكس شد. روبرتو مانچيني در پايان اين بازي گفت: تحليل چنداني از ويارئال نداريم و براي هفته آينده يكي از مربيان تيم به اسپانيا مي رود تا بازي اين تيم را آناليز كند. اين تيم بدون ترديد، بسيار قدرتمند است كه تا اين مرحله صعود كرده و براي ما حريف آساني نخواهد بود. وي در ادامه افزود: شايد بسياري از افراد فكر كنند كه پيروزي ما در اين بازي از پيش مسجل است اما در اين مرحله تيم مدعي بي معناست زيرا بازي ها تاكنون شگفتي هاي فراواني داشته است. حذف ليورپول، پيروزي غيرقابل پيش بيني يوونتوس و حذف تيم هايي نظير چلسي و رئال مادريد. اينترميلان سومين تيم حاضر در ليگ قهرمانان اروپا از كشور ايتالياست. يوونتوس و آث ميلان دو تيم ديگر اين مرحله هستند.
برنامه يك چهارم پاياني فوتبال حذفي انگليس
منچسترسيتي  يا بولتون  - وستهام
بيرمنگام  - ليورپول 
چلسي  - نيوكاسل 
چارلتون  - ميدلزبورو

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
پژوهش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   پژوهش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |