چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۲ - Apr 5, 2006
در صورت افزايش بودجه و حمايت نهادهاي مربوط
جشنواره شهيد غني پور گسترش مي يابد
009906.jpg
009915.jpg
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: جشنواره ادبي شهيد حبيب غني پور در صورت افزايش بودجه و حمايت نهادهاي مربوط، گسترش مي يابد.
اميرحسين فردي، دبير جشنواره شهيد غني پور بدون آن كه حاشيه برود، رك و راست مي گويد: «طبيعي است كه براي برگزاري جشنواره اي كه خريد كتاب، داوري و جايزه جزو لاينفك آن است، حمايت نهادهاي فرهنگي ضروري است و بدون حمايت آنها، نمي توان قدم از قدم برداشت.»
جشنواره شهيد غني پور كه پس از دو دوره برگزاري توانسته است در جمع جايزه هاي ارزشي و با هدف هاي مشخص فرهنگي در حوزه ادبيات داستاني جايگاه مهمي بيابد، هر سال در نيمه اسفند ماه برگزار مي شود، زيرا شهادت حبيب غني پور در نيمه اسفند ماه رخ داده است. البته اميرحسين فردي از ازدحام روزهاي آخر سال به عنوان يك مانع نه چندان بزرگ نام مي برد و مي گويد: «شايد امسال، برگزاري جشنواره را به اول اسفند منتقل كنيم تا به شلوغي هاي اسفند و پايان سال برنخوريم.»
در دو سال گذشته ادبيات داستاني نوجوانان و بزرگسالان، دو زمينه محوري جشنواره شهيد غني پور بوده است كه در زمينه بزرگسالان، گرايش اساسي برگزاركنندگان جشنواره، ادبيات دفاع مقدس است، اما امسال اميرحسين فردي اميدوار است اين جشنواره را به حوزه هاي ديگري نيز بكشاند: «اگر امكانات فراهم شود، قصد داريم سه حوزه ديگر نيز به جشنواره اضافه كنيم: ادبيات داستاني آزاد، جايزه ويژه وبلاگ هاي ادبي و داستان هاي كوتاهي كه در مطبوعات چاپ مي شوند.»
اما فردي با احتياط در اين باره حرف مي زند و در ابتداي تمام جملات خود، فراموش نمي كند جمله «اگر امكانات فراهم شود» را بياورد.
فردي مي گويد: «پرداختن به همه اينها مستلزم داشتن امكانات داوري هاي مختلف است، اما انشاءالله اگر امكانات فراهم شود، قصد اين است كه امسال جشنواره بهتر و گسترده تري داشته باشيم.»
جشنواره حبيب غني پور هر سال با جشنواره كتاب شروع مي شود و جالب آن كه دست اندركاران آن، تقريباً تمام كتاب هاي منتشر شده در سال گذشته را در نمايشگاه سال بعد مي خرند تا مطمئن باشند كه همه كتاب هاي منتشر شده در طول يك سال كه مربوط به حوزه داوري شان است، ديده مي شوند. فهرست وزارت ارشاد كه به صورت كتاب چاپ مي شود نيز از جمله منابع ديگر تهيه كتاب هاست.
اميرحسين فردي در اين باره مي گويد: «اگر كتابي را در نمايشگاه نيابيم با ناشر تماس مي گيريم و هر طوري كه هست آن را تهيه مي كنيم. در واقع كمتر كتابي ممكن است باشد كه مورد داوري قرار نگيرد و از اين نظر شايد جشنواره شهيد غني پور منحصر به فرد باشد.»
البته جشنواره غني پور از جهات ديگري هم منحصر به فرد يا دست كم متمايز است. هيأت داوران اين جشنواره كاملاً معرفي مي شوند و حتي عكس آنها همراه با معرفي كامل در بروشور جشنواره چاپ مي شود. اين نكته دست كم در مقايسه با داوري كتاب سال، قابل تأمل است. زيرا دقيقاً در نقطه مقابل اين شيوه داوري، كتاب سال قرار دارد كه با وجود تمام انتقادها و حرف و حديث هاي پيرامون آن، ظاهراً تصميم برگزاركنندگان براي پنهان نگه داشتن داوران جدي است!
وزارت ارشاد، انتشارات قدياني و حوزه هنري، حمايت كنندگان اصلي جشنواره غني پور هستند. انتشارات قدياني خريد تمام كتاب ها را تقبل كرده است و وزارت ارشاد نيز از زمان مسجد جامعي از آن حمايت كرده و ظاهراً جدي تر هم شده است.
فردي درباره حمايت ها و داوري مي گويد: «البته گرايش ما مشخص است؛ ما به دنبال ادبيات سالم هستيم و اگرچه با حمايت هاي ديگران كار مي كنيم، ولي خط مشي مان مشخص است و هرگز از نهادهاي حامي مان دخالتي در داوري وجود ندارد.»
دبير جشنواره شهيد غني پور در پايان مي گويد: «ما مسأله افزايش بودجه براي گسترش كار را به نهادهاي حمايت كننده منعكس مي كنيم و اگر كمك مان كنند، بخش هاي جديد هم به جشنواره اضافه مي شود، ولي در مجموع بسيار خوش بين هستيم، زيرا تا به حال همه كمك مان كرده اند و برخوردهاي خوبي شده است، هم نهادها و هم مطبوعات.»

روي آنتن
كانديداي منچوري در شبكه سه
فرانك سيناترا
009900.jpg
مهر: فيلم سينمايي «كانديداي منچوري» با بازي فرانك سيناترا به مديريت دوبلاژ محمود قنبري براي گروه تامين برنامه شبكه سه سيما دوبله شده و آماده پخش از اين شبكه است.
جان فرانكنهايمر در سال ۱۹۶۲ فيلم سينمايي كانديداي منچوري را با زمان ۱۲۶ دقيقه ساخت. جورج اكسلرود فيلمنامه اين فيلم را بر اساس رماني از ريچارد كاندن نوشته است.
در فيلم كانديداي منچوري بازيگراني چون فرانك سيناترا، لورنس هاروي، جنت لي و آنجلا لنزبري به ايفاي نقش پرداخته اند.
اين فيلم با درجه PG-۱۳ اكران شد و نامزدي اسكار بهترين بازيگر زن مكمل براي لنزبري و بهترين تدوين براي فريس وبستر را به ارمغان آورد.
داستان كانديداي منچوري درباره فردي به نام ريموند است كه از جنگ كره به عنوان قهرمان ملي به كشورش آمريكا باز مي گردد. برخي از اعضاي جوخه تحت فرمان او نمي دانند فرمانده شان چرا مفتخر به دريافت مدال افتخار شده است. يكي از سربازان تصميم مي گيرد پي به فعاليت هاي جاري ريموند ببرد، اما ارتش و دولت آمريكا رازهاي سر به مهر و تاريكي در خود دارند.
نسخه تازه كانديداي منچوري هم در سال ۲۰۰۴ به كارگرداني جاناتان دمي و بازي دنزل واشينگتن، لي يف شرايبر و مريل استريپ روي پرده سينماهاي جهان رفت و ۶۶ ميليون دلار در منطقه آمريكاي شمالي فروخت.

جشنواره
سه جشنواره فيلم در اينترنت
«جشنواره فيلم استكهلم»همزمان با فستيوال آثار دانشجويي« استامفورد »كه با عنوان« نظرگاه كارگردانها»معروف است از دوم الي (نهم آوريل) ۲۰ فروردين ماه به نمايش و بررسي آثار منتخب خود مي پردازد.
بنا به گزارش وب سايت رسمي جشنواره فيلم استكهلم به آدرس اينترنتي: www.filmfestivalen.se اين رويداد سينمايي در سه بخش آثار مربوط به كودكان با رده سني ۳ - ۱ سال، ۹ - ۷ سال و بالاي ۱۵ سال به شكل رقابتي برگزار مي شود.
مدير جشنواره استكهلم اواخر ژانويه هر سال را آخرين مهلت ارسال فيلم به دبيرخانه اين فستيوال اعلام كرده است.
از اول آوريل نيز به مدت يك ماه جشنواره فيلم« نظرگاه دانشجويي »به شكل رقابتي برگزار مي شود.
اين رخداد فرهنگي -هنري ويژه فيلم هاي دانشجويي و آثار مستقل است.
«تود آندرو»مدير هنري جشنواره نظرگاه دانشجويي بوده و www.duff.org آدرس وب سايت اينترنتي آن است.
جشنواره فيلم« ايلات» نيز كه در شهري با همين عنوان برگزار مي شود در مدت ۶ روز حدود ۷۰ فيلم كوتاه و بلند در معرض تماشاي مخاطبان خود قرار مي دهد.
آدرس وب سايت اختصاصي اين جشنواره www.eilatfilmfest.com است.

نمونه سخت جدول اعداد ۴۸
009933.jpg
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضيدان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
سودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط، دشوار و خيلي دشوار دارد. بسياري از سودوكوها هم براي كودكان طراحي مي شوند. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.
اين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده قانون بسيار ساده و روشني دارد.
نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از ۹ ستون عمودي و ۹ ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به ۹ ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد ۱ تا ۹ در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي ۳ ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد ۱ تا ۹ بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.
حتماً شما هم تا حالا يكي از طرفداران پروپا قرص سودوكو شده ايد و اكنون پس از چند نمونه آسان و متوسط مي توانيد به راحتي نمونه هاي سخت را حل كنيد.
از اين پس به صورت منظم نمونه هاي دشوار سودوكو را تقديم به شما مي كنيم. مطمئناً با تمرين و آمادگي ،شما هم مي توانيد يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد شويد.

كتابخانه
فيل مثنوي ياد هندوستان كرد
ايرنا: كتاب «فيل در خانه تاريك» با تصويرگري «فيروزه گل محمدي» توسط نشر افق در هندوستان منتشر شد.
اين كتاب بر اساس حكايتي از مثنوي مولوي است كه در آن هندوها به دليل كنجكاوي در شب به فيلي كه قرار است به نمايش درآيد دست مي زنند و هر يك تصوري از قسمت هاي مختلف فيل دارد.
اين كتاب به دليل تصويرگري قوي پيش از اين جايزه دوم «كنكورنوماي» ژاپن را از آن خود كرده و با نشر جديد به تازگي در هندوستان به چاپ رسيده است.
«فيروزه گل محمدي» پيش از اين نيز براي تصويرگري كتاب «راز آن درخت» براساس حكايتي ديگر از مولانا، جايزه «كاتاچيتراكالاي »هند را به دست آورده است.
وي داراي تحصيلات معماري داخلي است و فعاليت خود در عرصه تصويرگري را از سال ۱۳۶۴آغاز كرده و تاكنون بيش از۲۱كتاب به تصوير كشيده و موفق به دريافت چندين مدال داخلي و بين المللي شده است.
كتاب فيل در خانه تاريك در دو هزار و ۵۰۰شمارگان و قيمت۷۰هزار ريال در ۴۸صفحه منتشر شده است.

ادبيات
«خوشه هاي خورشيد» در كردستان
ايرنا: مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كردستان گفت: جشنواره «خوشه هاي خورشيد» به مناسبت بزرگداشت سال پيامبر اعظم (ص) در سطح استان برگزار مي شود.
«عليرضا اشرافي» افزود: اين جشنواره با هدف گراميداشت هفته وحدت و نامگذاري سال جاري با نام حضرت محمد (ص) و آشنايي كودكان و نوجوانان با نحوه زندگي و روي آوري آنان به مسائل فرهنگي و معنوي در دين اسلام برگزار مي شود. به گفته وي، كودكان و نوجوانان مي توانند با ارسال آثاري از جمله مقالات، نوشته و اشعار خود در وصف زندگي آن حضرت تا هجدهم فروردين ماه جاري در اين جشنواره شركت نمايند. وي اظهار داشت: همچنين افراد متقاضي در رشته هاي دف نوازي، دف و ني و مديحه خواني و مولودي خواني تا تاريخ ذكر شده مي توانند با مراجعه به اين كانون در اين جشنواره حضور يابند.
وي گفت: در حاشيه اين جشنواره برنامه هاي فرهنگي، ادبي و هنري شامل معرفي كتاب، قصه گويي، شعر خواني و معرق كاري اجرا مي گردد.
وي افزود: اين جشنواره از تاريخ بيست و دوم تا بيست و هفتم فروردين ماه جاري در محل مجتمع فرهنگي- هنري كانون فجر سنندج برگزار مي شود.

فيلمي شبيه «راشومون»
009912.jpg
گروه ادب و هنر: «نقطه انگورچيني» يك درام جنايتكارانه جديد است.
خبرگزاري رويتر به نقل از نشريه ورايتي خبر مي دهد كه ميتوفوكس و دنيس كوايد نقش هاي اصلي اين فيلم را بازي مي كنند.
فيلم كه توسط كمپاني كلمبيا تهيه مي شود اين دو بازيگر را در نقش دو مارشال آمريكايي دارد و سبك قصه گويي آن شبيه «راشومون» آكيرا كوروساوا است. استاد متوفاي سينماي ژاپن «راشومون» را حدود ۵۰ سال قبل در دوران جواني كارگرداني كرد.
فيلم با لحن روايتي چند وجهي خود، قصه مرگ يك سامورايي را از زبان سه شاهد ماجرا به سه شكل مختلف و متفاوت تعريف مي كند. فيلم با چنين قصه اي مي خواست اين سئوال را مطرح كند كه واقعيت چيست و حقيقت كجاست؟
استخوان بندي نقطه انگورچيني هم به همين شكل است. پت تراويس فيلم را كارگرداني مي كند. قصه دلهره آور فيلم درباره دو مأمور سرويس هاي مخفي است كه شاهد يك تلاش ناموفق براي ترور رئيس جمهور هستند. اما اين دو هم مثل بقيه شاهدان ماجرا، اين حادثه را به شكل متفاوتي تعريف مي كنند. در اين كار كشف حقيقت ماجرا براي كساني كه مشغول تحقيق در اين رابطه هستند، بسيار مشكل مي شود.
تراديس درباره كار تازه اش مي گويد: هميشه «راشومون» را دوست داشتم و خيلي دلم مي خواست فيلمي با اين حال و هوا بسازم، هميشه بعد از هر اتفاقي كه رخ مي دهد، آدم ها تفسيرهاي متفاوت خود را از اين ماجرا ارائه مي كنند. خيلي جالب است كه با آن كه اين حادثه يك بار اتفاق افتاده، اما هر كسي تعريف خاص خودش را از آن دارد. چطور مي شود كه يك ماجرا اين همه تعريف هاي متفاوت و متعدد دارد؟ در فيلم نقطه انگورچيني هم تماشاچي با چنين موضوعي روبه رو مي شود و بالاخره از خودش مي پرسد واقعيت كدام يك از اين تعريف هاست؟

ورزشكاري كه جاسوس شد
009903.jpg
گروه ادب و هنر: قصه قهرمان سابق پينگ پنگ كه تبديل به يك جاسوس شد، سر از پرده سينماها درمي آورد.
به نوشته سايت اينترنتي فيلم استو، فيلم سينمايي «توپ هاي خشم» يك كار اكشن و ماجراجويانه است كه كريستوفر والكن يكي از نقش هاي اصلي آن را بازي مي كند.
نويسندگان فيلم نامه فيلم همان كساني هستند كه قبل از اين فيلم نامه اثر معروف «رنو ۱۹۱۱» را نوشته اند. خط اصلي قصه فيلم چيزي شبيه «اژدها وارد مي شود» بروس لي نيست. اين بار به جاي يك سري مسابقات كاراته و كونگ فو در جزيره شيطاني آقاي هان، تورنمنت ورزشي در رشته پينگ پونگ برگزار مي شود.
تامس لنون و رابرت بن گارانت كه كار نگارش فيلم نامه را انجام داده اند مي گويند حال و هواي قصه آنها بسيار متفاوت از فيلم بروس لي است. دان فولگر در «توپ هاي خشم» نقش آدم خوب ماجرا را بازي مي كند. او يك قهرمان موفق بازي پينگ پونگ است كه در جريان يك مسابقه مهم بين المللي قبول مي كند كه نقش جاسوسي يك سازمان دولتي را بازي كند.
بخشي از قصه فيلم در آلمان شرقي سابق رخ مي دهد. والكن هم در فيلم نقش آدم مرموزي را بازي مي كند كه معلوم نيست در ميانه ماجرا با كدام يك از طرفين است.
اين بازيگر قديمي هم اكنون در كنار آدام سندلر مشغول بازي در كمدي رومانتيك «كليك» است. قصه اين فيلم درباره مردي است كه يك دستگاه كنترل از راه دور پيدا مي كند كه با كمك آن مي تواند آدم ها را از راه دور كنترل كند.
اما زماني كه اين دستگاه، از كنترل خارج مي شود، مشكلات سندلر و والكن هم شروع مي شود. «ما مالك شب هستيم» فيلم جديد ديگر والكن است كه به زودي جلوي دوربين مي رود. در اين فيلم او با مارك والبرگ و يواكين فونيكس همبازي است.

بازيگر زنده در كنار روبات ها
009909.jpg
گروه ادب و هنر: فيلم پر روبات «ترانسفورمرها» اولين بازيگر انساني خود را پيدا كرد!
مايكل بي  تهيه كننده و كارگردان سرشناس سينما بعد از چند ماه تلاش و جست وجو توانست براي نقش اصلي فيلمش بازيگر مناسب و دلخواه خود را پيدا كند.
به نوشته خبرگزاري آسوشيتدپرس دو كمپاني دريم وركز و پارامونت فيلم را تهيه مي كنند. به جز آدم آهني هاي متعدد و متنوع فيلم، شيا لابوف بازيگر جوان سينما با اين پروژه همكاري دارد. او با حضور در چند كار تلويزيوني موفق، چهره خود را به تماشاگران سينما و تلويزيون شناساند و «ترانسفورمرها» اولين كار مهم هنري او در سينماست.
فيلم نامه فيلم را آلكس كورتزمن و روبرتو اورچي نوشته اند. قرار است فيلم تابستان سال ۲۰۰۷ به روي پرده سينماها برود. در فيلم لابوف در نقش يك ابرقهرمان به نام سام ظاهر مي شود.
قصه فيلم كه با نگاهي به يك كميك استريپ نوجوانانه نوشته شده است، درباره روبات هاي آماده به خدمتي است كه در دهه ۸۰ ميلادي كار و زندگي مي كنند. خط اصلي ماجراهاي فيلم اختصاص به دو نيروي خير و شر دارد. يك گروه از روبات ها قصد نجات زمين را دارند، زيرا كره خاكي در معرض خطر حمله نيروهاي شيطاني يك سياره نه چندان دور است.
هزينه توليد فيلم ۱۰۰ ميليون دلار برآورد شده است و استيون اسپيلبرگ فيلمساز مطرح سينما در آن سمت مدير توليد را دارد.
فيلمبرداري فيلم اواخر ماه مه شروع مي شود. مايكل بي  كه در كارنامه اش فيلم هاي موفقي مثل «صخره» و «آرماگدن» را دارد، سال قبل فيلم پرخرج علمي _ تخيلي «جزيره» را ساخت كه در نمايش عمومي خود در آمريكا شكست تجاري خورد. با اين حال نمايش بين المللي فيلم با موفقيت مالي همراه بود.

عكاسخانه
نمايشگاه عكس كارگاه تئاتر
ايسنا: نمايشگاه عكس «كارگاه تئاتر ايران» با حضور ۹ عكاس از بيستم فروردين تا بيستم ارديبهشت ماه در تالار چهارسو مجموعه  تئاتر شهر برپا مي شود.
اين نمايشگاه مجموعه اي از عكس هاي پنج نمايش به كارگرداني آتيلا پسياني و رضا حداد و همچنين عكس هاي كارگاه آموزشي نمايش است.
در اين نمايشگاه مجموعه عكس هاي سيامك زمردي مطلق، مسعود پاكدل، سيامك احصايي، كينوش ايزدي، شكوفه هاشميان، مونا سرتوه، عليرضا قاضي، محسن قلي پور و افشين كتانچي از نمايش هاي «كسي نيست همه داستان ها را به ياد آورد» ، «با دهان بند سكوت» ، «گنگ خوابديده» ، «تلخ مثل عسل» و «تيغ و ماه» تا يك ماه در تالار چهارسو برپا مي شود. نمايشگاه عكس كارگاه تئاتر ايران از بيستم فروردين ماه و همزمان با آغاز اجراي نمايش تيغ و ماه به كارگرداني آتيلا پسياني در تالار انتظار چهارسو برپا مي شود و ساعت بازديد ۱۸ تا ۲۱ است.

نمايش
كارگاه آموزشي تئاتر
به دعوت دبيرخانه نهمين جشنواره تئاتر دانشگاهي، كارگاه هاي آموزشي فابريس نيكوت و قژن دواره از امروز (چهارشنبه ۱۶ فروردين) به مدت ۱۸ روز در دانشكده هنرهاي زيباي تهران برگزار مي شود.
ستاد خبري نهمين جشنواره بين المللي تئاتر دانشگاهي ايران اعلام كرد: اين كارگاه آموزشي با حضور دانشجويان ايراني برگزار مي شود و در پايان نمايش «اوديپ» محصول اين كارگاه آموزشي به صورت توليد مشترك در نهمين جشنواره بين المللي تئاتر دانشگاهي ايران روي صحنه مي رود.
فابريس نيكوت كارگردان فرانسوي است كه سال گذشته با همكاري قژن دواره (طراح فرم فرانسوي) نمايش «اوديپ» را در فرانسه روي صحنه برد و با استقبال تماشاگران مواجه شد.

بازي
Soldiers
سيستم: PS
سبك: RPG سوم شخص
009936.jpg
اين بازي به علاقه مندان سري بازي هاي كماندو توصيه مي شود. در اين بازي (كه مربوط به جنگ دوم جهاني است) شما هدايت و رهبري گروهي از سربازان را در جبهه هاي جنگ در اختيار داريد. مثل كماندوز، زاويه دوربين در حالت ايزومتريك بوده و شما تنها مقدار مشخصي از تجهيزات و سلاح ها را براي هر نفر مي توانيد حمل كنيد.
اساس مراحل بازي بيشتر بر مخفي كاري بوده و بايد سعي كنيد سر و صداي زيادي حين انجام عمليات برپا نكنيد. گرافيك بازي بسيار خوب و با جزئيات كار شده و نورپردازي ها چشمگير به نظر مي رسند. تنوع مراحل ۳۰ گانه بازي بسيار بالاست و ماموريت هاي مختلفي پيش روي شما قرار دارد. موسيقي بازي بسيار قوي كار شده و فضاي دلنشيني را ايجاد مي كند. در غياب كماندوز اين بازي گزينه بسيار خوبي براي علاقه مندان سبك اين بازي محسوب مي شود.


Fable the Lost Chapters
سيستم:PC/Xbox
سبك: RPG سوم شخص
009939.jpg


پس از عرضه نسخه Xbox اين بازي نسخه اي كامل تر با عنوان The Lost Chapters براي PC وارد بازار شد. اين بازي كه اثر پيتر مولينكس (خالق Black & White و The Movies) يكي از بهترين عنوان هاي RPG موجود بر روي PC است.
در اين بازي شما يك فرد را از كودكي هدايت كرده و تا پيري و كهنسالي زندگي او را دنبال خواهيد كرد. اينكه قهرمان شما مثبت باشد يا منفي و چگونه انساني شود مستقيماً به نحوه تصميم گيري شما در طول بازي بستگي دارد.
گرافيك بازي بسيار زيبا و با كيفيت كار شده و شما در هر صحنه با جزئيات فراواني رو به رو هستيد. در اين بازي شما مي توانيد تمام ظاهر كاراكتر خود را تغيير داده و حتي براي او خالكوبي تعيين كنيد. بازي پايان هاي متعددي دارد كه باز هم به تصميمات شما در طول بازي بر مي گردد.
كنترل بازي در PC كمي نسبت به نسخه Xbox دشوار به نظر مي رسد كه البته با كمي تمرين به آن عادت خواهيد كرد. Fable در حال حاضر بهترين گزينه براي علاقه مندان RPG است.


The Bards Tale
سيستم:PC/PS2
سبك: RPG سوم شخص
009942.jpg



اين بازي نقش آفريني به دنبال سري بسيار قديمي Bard Tale ساخته شده است. داستان در مورد فردي به نام Bard است كه به دنبال كسب پول و شهرت راهي سفري مي شود. Bard در زمان تير و كمان زندگي مي كند و بنابراين سلاحهاي شما شامل تير، كمان، شمشير و خنجر خواهند بود.
گرافيك بازي در حد متوسطي است و كنترل آن با ماوس و صفحه كليد به خوبي انجام مي شود. ريتم موسيقي بازي مناسب با حال و هواي بازي است و مبارزات سبك هميشگي بازي هاي نقش آفريني را دنبال مي كنند. يك نقشه و ليست تجهيزات چيزي است كه براي اتمام هر مرحله در اختيار شما قرار دارند.
بازي در قياس با عنوان هاي RPG چندان طولاني نيست ولي ارزش امتحان كردن را دارد.
009945.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* اين درجه بندي داراي صحنه هاي شاد و سرگرم كننده براي كودكان و غالباً بدون خشونت و هيجان است و براي سنين زير ۷ سال مناسب است.
* مناسب براي تمام سنين، اين درجه بندي شامل بازي هاي فكري و داراي خشونت بسيار پايين است. شخصيت هاي اين بازي ها اغلب حالت كارتوني و كمدي دارند.
* براي نوجوانان ۱۱ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.
* مناسب براي افراد بزرگسال، اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بسيار بالايي است و براي سنين پايين تر مناسب نيست.

پرده
* هوو(عليرضا داوود نژاد)
بازيگران: رضا عطاران، علي صادقي، رضا داوود نژاد، سپيده علائي و ...
عصر جديد،۱ ايران ،۲ جي ،۱ شاهد، ملت و ...
* يك تكه نان (كمال تبريزي)
بازيگران: هومن سيدي، رضا كيانيان،  احمد آقالو، رويا نونهالي
مركزي ،۲ سپيده ،۲ فرهنگ ،۲ شقايق
* زير درخت هلو
(ايرج طهماسب)
بازيگران: فاطمه معتمد آريا، ايرج طهماسب، حميد جبلي،  شهره لرستاني
آستارا، استقلال، ايران، بهمن، پايتخت، جوان، عصرجديد،۲ قيام، مركزي، المپيا
* چهارشنبه سوري
(اصغر فرهادي)
بازيگران: حميد فرخ نژاد، هديه تهراني، ترانه عليدوستي، پانته آ بهرام
آفريقا، ايران، جي ،۲ بهمن، فرهنگ، صحرا،  آسيا، عصرجديد ،۳ پارس،  ماندانا، گلريز، جوان، ناهيد و كانون
*كودكانه(مسعود كرامتي)
بازيگران: جهانبخش سلطاني، افسر اسدي، هوشنگ حريرچي، متين عزيزپور، دهكده المپيك، جي ،۲ فلسطين

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |