چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۲ - Apr 5, 2006
ليگ قهرمانان اروپا
جدال بزرگان در بارسلون و تورين
010059.jpg
گروه ورزشي: ليگ قهرمانان اروپا به نيمه نهايي مي رسد. امشب در شهرهاي بارسلون و تورين دو تيم سرشناس و محبوب اروپا بايد از سد تيم هاي آرسنال انگليس و بنفيكاي پرتغال عبور كنند. در اين ميان بارسلونا كار راحت تري دارد، آنها در ليسبون به تساوي بدون گل رسيدند و كافي است با يك گل خود را به نيمه نهايي برسانند. اما يوونتوس غول بزرگ ايتاليايي در هايبري آرسنال دو گل خورد و بايد با سه گل جبران شكست رفت را بنمايد تا به جمع چهار تيم برتر اروپا برسد. آيا يوونتوس از دور مسابقات حذف مي شود؟

فوتبال ليگ برتر شموشك هم با ملوان مساوي كرد
توقف پرسپوليس در ميانه جدول با ابومسلم
009978.jpg
گروه ورزشي- علي راد: دو تيم بدون اضطراب و واهمه پرسپوليس و ابومسلم در هواي مطبوع بهار به چهار گل دست يافتند كه سهم هر كدام دو گل بود. اين تساوي كه طي يك بازي زيبا شكل گرفت ابومسلم را دو رده در جدول بالا برد و پرسپوليس نيز دو خانه به سمت بالاي جدول تغيير مكان داد. جابه جايي در ميانه جدول در روزهاي پايان ليگ تنها جنبه اعتبار و جلب رضايت تماشاگران دارد وگرنه رقابت در بالاي جدول براي قهرماني و در پايين جدول براي بقا هيجان ديگري دارد كه فردا بايد آن را تماشا كرد.
پرسپوليس كه قصد داشت با تسلط در ميانه ميدان بازي و توپ را در اختيار بگيرد روي اشتباهات فردي و استقرار غلط  هافبكهايش ميدان را به ابومسلم داد. كلاً بچه هاي مشهد با انگيزه تر بازي را آغاز كردند و سرانجام در دقيقه ۳۷ «خلعتبري» هافبك ريزنقش ابومسلم با حركتي انفرادي و پس از گذشتن از سد پنج بازيكن پرسپوليس و دريبل زدن كريمي دروازه بان اين تيم گل اول را به ثمر رساند. اين گل نشانه هايي از برتري ابومسلم داشت، چون چهار دقيقه بعد روي تعلل كريم باقري ،ابومسلم «خيري» را صاحب توپ كرد و او نيز با خونسردي گل دوم ابومسلم را به ثمر رساند. پرسپوليس پس از دريافت اين دو گل به خود آمد. حملات پرسپوليس دفاع ابومسلم را تحت فشار قرار داد و سرانجام روي خطاي پنالتي مدافع ابومسلم كه توپ را با دست لمس كرد، انصاريان از روي نقطه پنالتي گل اول پرسپوليس را به ثمر رساند.
در نيمه دوم حملات پرسپوليس بيشتر شد و چندين بار مهاجمان پرسپوليس در پشت مدافعان ابومسلم خود را با دروازه بان ابومسلم تك به تك ديدند، اما شانس با آنها يار نبود. در دقيقه ۵۳ كاظميان با فرار از عمق دفاع ابومسلم با ضربه اي دقيق گل تساوي را به ثمر رساند و تهاجم تيمش نيز روي دروازه ابومسلم بيشتر شد. سي و هفت دقيقه باقيمانده بازي پر از حوادت مختلف بود و سرانجام نيز نتيجه مساوي براي ابومسلم رضايتبخش بود و براي پرسپوليس كه به رده ششم فكر مي كرد، ناخوشايند. ابومسلم به رده هفتم رسيد و پرسپوليس با (۳۶) امتياز در رده هشتم قرار گرفت.در نوشهر دو تيم شمالي شموشك و ملوان پس از نود دقيقه نبرد جانانه كه بدون تماشاگر انجام شد به تساوي بدون گل رسيدند.شموشك به امتياز (۲۲) رسيد و در همان رده پانزدهم باقي ماند. ملوان نيز در رده دوازدهم جاخوش كرد. اگر شموشك بخواهد در ليگ باقي بماند بايد در سه بازي باقيمانده خود شش امتياز بگيرد و راه آهن نيز در تمام بازيهاي خود بازنده باشد، آيا معجزه شموشك را از گرداب سقوط نجات خواهد داد؟
فردا به تماشاي بازيهاي حساس استقلال با فولاد و برق با پاس مي نشينم تا رايحه قهرماني را دريكي از دو ورزشگاه حس كنيم.
آري هان : پرسپوليس به جايگاه واقعي خود باز مي گردد
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت كه روند رو به رشد تيمش ادامه يافته و اين تيم خود را براي حضور موفق در رقابت هاي جام حذفي باشگاه هاي ايران آماده كرده است.
به گزارش ايرنا آري هان پس از ديدار تيمش برابر ابومسلم كه با نتيجه تساوي۲ بر۲ خاتمه يافت، به خبرنگاران گفت: تمامي برنامه هاي پرسپوليس براي حضور موفق در جام حذفي است و ما خود را براي حضور قدرتمند در اين رقابت ها آماده مي كنيم.وي اظهار داشت كه روند رو به رشد تيم پرسپوليس كاملاً محسوس است و كارشناسان تصديق مي كنند كه اين تيم نسبت به گذشته تغييرات زيادي كرده است.
اين مربي هلندي تيم پرسپوليس در ادامه به ديدار امروز تيمش برابر ابومسلم اشاره كرد و گفت: در نيمه اول اين ديدار بازيكنان ما يك بازي كاملاً مدرسه اي انجام داده و به خوبي توپ را در زمين به گردش درمي آوردند، اما به دليل ضعف در گلزني نتوانستند برتري خود را بر حريف ديكته كنند.
آري هان ادامه داد: به همين دليل در نيمه دوم تغييراتي را انجام داديم و توانستيم عقب ماندگي خود را جبران كنيم.
البته با توجه به اين كه تيم ابومسلم به شدت دفاعي بازي مي كرد و بيشتر بازيكنانش در يك سوم دفاعي اين تيم تجمع كرده بودند، گل زدن برابر اين تيم سخت بود.به همين دليل ما تنها توانستيم دو گل خورده را جبران كنيم.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه تيمش با كسب نتايج مناسب در جام حذفي ناكامي در ليگ برتر را فراموش كرده و بتواند مجدداً به جايگاه واقعي خود در فوتبال ايران دست يابد.
استقلال اهواز و پرسپوليس به كيش مي روند
محل مسابقه  تيمهاي استقلال اهواز و پرسپوليس تهران از هفته بيست و هشتم مسابقات فوتبال قهرماني باشگاه هاي برتر ايران از شوشتر به جزيره كيش تغيير پيدا كرد.
به گزارش روز سه شنبه سايت اطلاع رساني فدراسيون فوتبال، اين فدراسيون در پي درخواست باشگاه استقلال اهواز مبني بر تغيير محل ديدار اين تيم با تيم پرسپوليس با آن موافقت كرد. بدين ترتيب ديدار تيمهاي استقلال اهواز و پرسپوليس تهران در هفته بيست و هشتم مسابقات فوتبال قهرماني باشگاه هاي برتر ايران روز يكشنبه بيستم فروردين راس ساعت ۱۷ در ورزشگاه المپيك جزيره كيش برگزار خواهد شد.

بازتاب و ادامه بحران در كشتي
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: برگشت خوردن چك هاي شخصي محمدرضا طالقاني رييس فدراسيون كشتي و صدور حكم جلب وي همچنان مهم ترين خبر در رابطه با اين ورزش است. اين موضوع در فاصله ۲۴ ساعت تا آغاز نوزدهمين دوره پيكارهاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني آسيا در شهر آلماتي قزاقستان آن هم در شرايطي كه تيم هاي اعزامي ايران خود را آماده حضور در اين ميدان مي كنند حساسيت ويژه اي پيدا كرده است و مشكل ايجاد شده قطعا مي تواند در كسب نتايج كشتي گيران ايران بسيار تاثيرگذار باشد.در اين حال علي رغم واكنش منفي سازمان تربيت بدني نسبت به حل اين مساله تلاش هايي براي رفع اين مشكل درحال شكل گيري است:
اميررضا خادم: به طالقاني كمك مي كنم
009981.jpg
اميررضا خادم رييس كميته تربيت بدني مجلس با اشاره به اين كه هر كمكي كه بتواند براي رفع مشكل طالقاني موثر باشد،خواهد كرد،گفت: باتوجه به اين كه كميته ملي المپيك بودجه خوبي گرفته است، لذا اين كميته مي تواند در كوتاه مدت مشكل ايجادشده را برطرف كند. وي با اشاره به اين كه بايد در نحوه صرف هزينه ها در فدراسيون كشتي منطقي تر عمل شود اظهارداشت: قطعا در اين ارتباط با سازمان تربيت بدني و شخص آقاي علي آبادي و مسوولان كميته ملي المپيك گفت وگو خواهم كرد.
مهندس همدانلو: از چك هاي برگشتي طالقاني اطلاعي نداريم
مهندس همدانلو رييس مركز توسعه مديريت و منابع سازمان تربيت بدني مي گويد: ما طبق آنچه كه مركز توسعه ورزش قهرماني ابلاغ مي كند، عمل خواهيم كرد.تاكنون مشكل حادي از سوي اين مركز براي كشتي به ما ابلاغ نشده است. اين درحالي است كه از چك هاي برگشتي طالقاني نيز هيچ گونه اطلاعي نداريم!وي افزود: البته هركدام از فدراسيون هاي ورزشي NGO هستند و بايد به درآمدزايي بپردازند. اگرچه سازمان تربيت بدني طبق وظايف خود به آن ها كمك خواهد كرد، اما آن ها نيز بايد از طريق اسپانسر بسياري از مشكلات بودجه اي خود را حل كنند.
محمد خادم: سازمان تربيت بدني بايد تكليف طالقاني را روشن كند
009984.jpg
سيد محمد خادم عضو هيات رييسه فدراسيون كشتي هم با انتقاد از عملكرد سازمان تربيت بدني مي افزايد: نمي دانم چرا مهندس علي آبادي به كشتي اعتنايي نمي كند.طالقاني گناهي ندارد كه حكم جلبش را بگيرند و اگر او كاري كرده تنها به خاطر كشتي بوده است. سازمان تربيت بدني بايد تكليف طالقاني را روشن كند و اگر نمي خواهند او بر سر كار باشد راحت اين موضوع را اعلام كنند. نبايد مسوولان سازمان تربيت بدني با طالقاني اين گونه بازي كنند.

دلايل انصراف تيم بسكتبال صنام
گروه ورزشي: تيم بسكتبال صنام از حضور در مرحله نيمه پاياني مسابقات ليگ برتر تهران انصراف داد.دليل انصراف صنام يكي از دو نماينده ايران در ليگ غرب آسيا به دير باخبرشدن از نمابري است كه هيات بسكتبال براي اين باشگاه ارسال كرده است. حسين قلي نژاد سرپرست تيم صنام زمان كم براي كسب آمادگي و مصاف با صبا باتري را دليل عدم حضور اين تيم در ليگ برتر تهران اعلام كرده است و گفت: اگر تاريخ برگزاري اين بازي از سوي هيات تهران به تاخير بيفتد، صنام حاضر به شركت در اين بازيها خواهد بود. وي همچنين اضافه كرد: با توجه به در پيش بودن تعطيلات عيد و بازگشت از سوريه بدون اطلاع از تاريخ بازيها به بازيكنان استراحت داديم و به دليل دير باخبرشدن از زمان بازيها ناچار به اتخاذ اين تصميم شديم.

تهران ميزبان رقابتهاي گلف قهرماني ايران
گروه ورزشي: مسابقات گلف قهرماني ايران و انتخابي تيم ملي از روز ۲۸ فروردين در مجموعه ورزشي انقلاب تهران آغاز مي شود. رئيس فدراسيون گلف گفت: اين رقابت در دو بخش مردان و زنان و در دو گروه سني انجام مي شود. گفتني است كه در اين رقابت ها ۲۵ تيم از ۱۵ استان تهران، قم، اصفهان، فارس و خوزستان شركت دارند.

فليكس ماگات: كان باتجربه تر از لمان است
009972.jpg
گروه ورزشي : رقابت برسر تعيين دروازه بان شماره يك آلمان همچنان ميان اليور كان دروازه بان بايرن و ينس لمان دروازه بان آرسنال همچنان داغ است. درپي اعلام نشدن فرد اصلي براي قرارگرفتن درون دروازه تيم ملي آلمان از سوي يورگن كلينزمن، اين بار فليكس ماگات نيز زبان به اعتراض گشود و از كلينزمن درخواست كرد تا هرچه سريعتر تصميم نهايي اش را در اين موضوع اتخاذ كند. ماگات در مصاحبه با اشپيگل گفت: «هرچه به پايان فصل نزديك تر شويم اوضاع دشوارتر خواهد شد. اين موضوع يك جدال دونفره بين كان و لمان نيست و در اين ميان كان با فشار عصبي بيشتري روبه روست و لمان چيزي براي ازدست دادن ندارد. اگر كلينزمن به بايرن و من لطف كند و تصميمش را زودتر اعلام كند، اوضاع خيلي بهتر خواهد شد.»

رائول به جام جهاني مي رسد
009987.jpg
«رائول  گونزالس» مهاجم  و كاپيتان  تيم  ملي  فوتبال  اسپانيا به  رغم  سه ماه  دوري  از ميادين  فوتبال  به  دليل  مصدوميت  جدي  در ناحيه  زانو، معتقد است كه  در زمان  رقابت هاي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  در اوج  آمادگي  خواهد بود.به  گزارش  ايرنا به نقل از خبرگزاري  رويترز از مادريد، رائول  كه  به  دليل  اين  مصدوميت  حتي براي  كسب  جايگاه  خود در تركيب  اصلي  تيم  فوتبال  باشگاه  رئال  مادريد نيزبايد رقابت  كند، گفت : مصدوميت  زانوي  من  روز به  روز در حال  بهبودي  است و  نگراني  از اين  بابت  ندارم .
وي  در اظهاراتي  كه  در شماره  سه  شنبه  روزنامه  ورزشي «ماركا» اسپانياچاپ  شد، افزود: واقعيت  اين  است  كه  مصدوميت  زانو مشكلي  براي  من  ايجادنكرده  است  و به  حضور قوي  در جام  جهاني  اميدوارم .

بكام: انگليس مي تواند قهرمان شود
009966.jpg
به گزارش ايرنا ديويد بكام هافبك ملي پوش باشگاه رئال مادريد اسپانيا روز سه شنبه هشدار داد اسون گوران اريكسون نمي تواند هيچ بهانه اي براي ناكامي تيم انگليس در كسب قهرماني رقابت هاي جام جهاني۲۰۰۶ بتراشد. به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن، بكام اطمينان دارد كه تيم ملي فوتبال انگليس در حال حاضر بهترين تركيب ممكن را در اختيار دارد و مي تواند پس از سالها انتظار، جام قهرماني را در آلمان بالاي سر ببرد. وي گفت: با وجود بازيكنان مستعدي كه در كشورمان داريم نمي توانيم هيچ بهانه اي بتراشيم.
ما بايد با هدف قهرماني وارد مسابقات شويم و تا آخرين لحظه تلاش كنيم. كاپيتان تيم ملي فوتبال انگليس افزود: جاي هيچ تاسف و توجيهي نيست.
اگر به اندازه كافي خوب نباشيم، حرفي نيست اما همه مي دانيم كه بازيكنان خوبي داريم. تيم كنوني انگليس آماده تر از هميشه وارد جام جهاني مي شود درحالي كه در دوره هاي قبل، با مصدوميت يا غيبت برخي بازيكنان مواجه بود.
بكام ابراز اميدواري كرد مصدوميت مايكل اوون نيز تا شروع رقابت ها در آلمان، برطرف شود.
وي گفت: شنيده ام كه اوون گفته در اين سفر همراه تيم خواهد بود و آماده مي شود. فكر مي كنم او به موقع آماده خواهد شد. اوون بازيكن جوان و سرعتي است كه بلافاصله بعد از رفع مصدوميت وارد مسابقه مي شود. او بعد از هر بازگشتي بسيار با انگيزه است و در چند هفته گذشته به اندازه كافي استراحت كرده است .

ديدار ايران با كرواسي قطعي شد
مهر: تيم ملي فوتبال كشورمان تا حضور در رقابتهاي جام جهاني سه مرحله اردو را پشت سر خواهد گذاشت و چند ديدار تداركاتي برگزار خواهد كرد.
رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان با بيان اين مطلب به برنامه هاي آماده سازي تيم ملي براي حضوري پرقدرت در رقابتهاي جام جهاني اشاره كرد و گفت: تيم ملي براي آماده سازي بيشتر خود روز ۱۸ ارديبهشت ماه راهي سوئيس خواهد شد و تا روز ۲۸ همين ماه اولين اردوي خود را پشت سر خواهد گذاشت. اين اردو بدون برگزاري ديدار تداركاتي به پايان خواهد رسيد.
رئيس فدراسيون فوتبال ادامه داد: تيم ملي فوتبال ايران پس از بازگشت به تهران و چند روز استراحت، روز سوم خرداد ماه مجدداً عازم اردوي تداركاتي خواهد شد كه اين بار محل اردوي ملي پوشان كرواسي خواهد بود. قرار است در اين اردو تيم دو ديدار تداركاتي برگزار كند كه تاكنون ديدار با كرواسي تا حدودي قطعي شده است اما حريف دوم هنوز مشخص نيست.
دادكان در ادامه اظهار داشت: ملي پوشان كشورمان پس از برگزاري اين اردو روز سيزدهم خردادماه به ايران بازخواهند گشت تا در فاصله هشت روز مانده به برگزاري اولين ديدار خود دررقابتهاي جام جهاني پس از دو يا سه روز استراحت راهي آلمان شوند و سومين مرحله اردوي خود را در كمپ فردريخ شافن برگزار كنند. قرار است در اين اردوي پاياني نيز تيم ملي كشورمان يك ديدار تداركاتي برگزار كند.
تيم ملي فوتبال كشورمان در گروه چهارم رقابت هاي فوتبال جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان با تيم هاي مكزيك، پرتغال و آنگولا همگروه است. اين تيم در اولين ديدار خود در چارچوب اين رقابتها روز ۲۱ خردادماه در ورزشگاه شهر نورنبرگ به مصاف تيم ملي مكزيك خواهد رفت.

فوتبال حذفي باشگاه هاي ايران
صباباتري با درخشش «دايي» پيروز شد
اصفهان- ايرنا: تيم  صبا باتري  تهران  با درخشش  علي  دايي  مقابل  تيم  سپاهان  نوين اصفهان  به  پيروزي  دست  يافت  و به  مرحله  نيمه  پاياني  مسابقات  فوتبال  حذفي باشگاه هاي  ايران  صعود كرد.تيم  صبا در اين  ديدار كه  در ورزشگاه  پلي  اكريل  اصفهان  برگزار شد در وقت  اضافي  ۲ بر يك  از سد تيم  سپاهان  نوين  گذشت . علي  دايي  در دقايق  يك  و ۱۰۸ براي  تيم  صبا باتري  و ياسر ميرفندرسكي  ۸۲ براي  تيم  سپاهان  نوين  گلزني  كردند.البرز حاجي  پور به  كمك  محمدحسين  معتمدي  و سعيد علي نژاد اين ديدار را قضاوت  كرد.

فوتبال ليگ دسته اول
مس كرمان پريد، تراكتورسازي و صنعت نفت اميدوار شدند
گروه ورزشي: ليگ دسته اول باشگاههاي كشور نيز در تب و تاب صعود دو تيم از دو گروه، روزهاي حساسي را پشت سر مي گذارد.پگاه گيلان، هماي تهران و تراكتورسازي در گروه اول و مس كرمان، پيكان تهران، صنعت نفت آبادان و شاهين بوشهر در گروه دوم اميدهاي خود را بارور كردند.
پگاه صدرنشين گروه اول در خانه خود با نوژن مازندران به تساوي رسيد اما به دليل شكست هما نزديكترين تعقيب كننده خود در مقابل صنايع اراك همچنان در صدر باقي مانده است. هما در خانه خود با دو گل مغلوب صنايع اراك شد و با (۳۸) امتياز همچنان در رده دوم باقي ماند. اما تراكتورسازي تعقيب كننده هما و پگاه با يك گل بر ديهيم اهواز غلبه كرد تا اميدهايش براي صعود بيشتر شود.رقابت داغ صعود دو تيم از گروه اول بر جذابيت بازيهاي باقيمانده افزوده است. كشت و صنعت شوشتر و صنايع اراك نيز جزو تيمهاي پيروز بودند. كشت و صنعت خود را به رده چهارم رساند و صنايع اراك نيز تا رده هفتم بالا آمد.ايران جوان و اكباتان نيز با تساوي بدون گل همچنان در خطر سقوط قرار دارند.در گروه دوم مس كرمان صدرنشين با اقتدار و با سه گل بر شهرداري لنگرود پيروز شد و با شكست پيكان نزديكترين رقيب خود در مقابل شاهين بوشهر فاصله خود را به پنج امتياز رساند.پيكان در حساسترين بازي با يك گل مغلوب شاهين بوشهر شد.صنعت نفت آبادان با پيروزي در مقابل استقلال كيش خود را به پيكان نزديك كرد تا اميد به صعود داشته باشد. شاهين بوشهر با پيروزي بر پيكان به صعود  اميدوار شد. مس كرمان، پيكان،صنعت نفت و شاهين بوشهر بايد در چهار هفته باقيمانده تكليف دو تيم صعودكننده را مشخص كنند. شهرداري لنگرود را بايد سقوط كرده تلقي كرد و برق و ماشين سازي نيز شايد تكليف تيم دوم سقوط كننده را روشن كنند.
تابلوي نتايج ليگ دسته اول
* پگاه گيلان صفر _ نوژن مازندران صفر
* برق تهران _ پيام ارتباطات برگزار نشد
* هماي تهران صفر _ صنايع اراك ۲
* مس كرمان ۳ - شهرداري لنگرود صفر
* شاهين بوشهر ۱- پيكان تهران صفر
* عقاب تهران ۱- نيروي زميني تهران ۱
* اكباتان تهران صفر- ايرانجوان بوشهر صفر
* تراكتورسازي تبريز ۱- ديهيم اهواز صفر
* كشت و صنعت شوشتر ۳ _ شهاب زنجان ۱
* سرخپوشان تهران صفر _ مرصاد شيراز ۱
* استقلال كيش صفر _ صنعت نفت آبادان ۲
* پگاه خوزستان  ۵ _ ماشين سازي تبريز يك

هفته بيست و نهم ليگ فوتبال بطور همزمان برگزار مي شود
ايرنا: فدراسيون فوتبال برنامه هفته بيست و نهم رقابت هاي فوتبال قهرماني باشگاه هاي برتر ايران را اعلام كرد. به گزارش سايت فدراسيون فوتبال ،تمامي ديدارهاي هفته بيست و نهم به طور همزمان از ساعت ۱۶‎/۳۰روز يكشنبه ۲۷ فروردين برگزار خواهد شد. برنامه ديدارهاي هفته فوق به شرح زير است:
* برق شيراز - صباباطري ورزشگاه حافظيه شيراز
* شموشك - استقلال اهواز‎/ شهداي نوشهر
* شهيد قندي - ابومسلم‎/ نصيري يزد
* پيروزي - راه آهن ‎/ آزادي تهران
* پاس - فجر شهيد سپاسي ‎/ دستگردي تهران
* فولاد خوزستان - ملوان ‎/ تختي آبادان
* سايپا - فولاد سپاهان ‎/ انقلاب كرج
* ذوب آهن - استقلال تهران ‎/ ذوب آهن فولاد شهر

براي حضور در مسابقات واليبال باشگاه هاي آسيا
ليست پيكان نهايي شد
009969.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: پس از چند بار جابجايي در ليست بازيكنان پيكان نماينده ايران در مسابقات واليبال باشگاه هاي آسيا ديروز اسامي ۱۸ بازيكن اين تيم به كنفدراسيون قاره ارسال شد. سعيد رضايي، آرش صادقياني، پوريا فتح اللهي و داود مقبلي چهار بازيكن جديدي هستند كه به ليست ۱۴ نفره قبلي تيم پيكان اضافه شدند. تمرينات تيم پيكان از ديروز آغاز شده است كه تا هنگام اعزام به ويتنام ادامه خواهد داشت.نماينده ايران اواخر ارديبهشت ماه با ۱۲ بازيكن راهي شهر هانوي مي شود. پيكان در گروه يك با تيم هايي ازكشورهاي چين، تايلند، ميانمار و بحرين همگروه است. اسامي ۱۸ بازيكن پيكان به شرح زير اعلام شده است:
تركاشوند، اكبري، منصوري، ظريف، رضايي، نادي، صادقياني، شريعتي، مقبلي، جعفري، نظري افشار، حسيني، محمدكاظم، پزشكي، سليماني، مهدوي، موسوي عراقي و فتح الهي.
يزداني خرم درجاكارتا
رئيس فدراسيون و واليبال به منظور شركت در اجلاس كنفدراسيون آسيا اوايل خردادماه به جاكارتا مي رود. در اين اجلاس قرار است مسئولان واليبال كشورهاي آسيايي در حضور مقامات كنفدراسيون آسيا به رايزني پيرامون انتخاب رئيس جديد فدراسيون بين المللي واليبال بپردازند ودرباره حمايت و يا عدم پشتيباني از «روبن آگوستا» رئيس فعلي و قدرتمند واليبال جهان در اين نشست تصميم گيري خواهد شد. اجلاس فدراسيون جهاني واليبال قبل از آغاز مسابقات واليبال قهرماني مردان جهان مهرماه در ژاپن و در شهر توكيو برگزار خواهد شد.
ملي پوش اسبق واليبال درگذشت
010050.jpg
محمد همت يار ملي پوش اسبق واليبال ايران درگذشت. همت يار كه نخستين بار در سال ۱۹۶۳ در مسابقات انتخابي المپيك توكيو در هند به عضويت تيم ملي ايران درآمده بود، در سال ۱۹۶۶ در بازي هاي آسيايي بانكوك در كنار بازيكناني چون مسعود صالحيه، محمد حيدرخان، مجتبي مرتضوي، حسن كرد، حسن كبيري، دكتر خسرو ابراهيم و... صاحب گردن آويز مدال برنز شد. گروه ورزشي همشهري درگذشت اين واليباليست پيشكسوت و خوشنام را به خانواده او و خانواده بزرگ واليبال تسليت مي گويد.

۷ فدراسيون، مجموعه ورزشي انقلاب را ترك مي كنند
ايسنا: طي ابلاغي رسمي به هفت فدراسيون ورزشي ساكن در مجموعه  ورزشي انقلاب، از آنها خواسته شد تا اين ورزشگاه را ترك كنند.
فدراسيون هاي گلف و ژيمناستيك، هاكي،  تنيس، اسكواش، همگاني، پزشكي ورزشي و ستاد ملي مبارزه با دوپينگ از جمله فدراسيون هايي هستند كه در مجموعه ي ورزشي انقلاب فعاليت دارند كه ظاهرا طبق آخرين تصميم گيري شوراي معاونان سازمان تربيت بدني مقرر شده است آنها براي حضور خود در اين مجموعه يا بايد اجاره بها دهند و يا اين مكان را ترك كنند. اين نامه طي ابلاغي از سوي عربي مقدم مدير مجموعه ورزشي انقلاب و با استناد به دستور همدانلو رييس مركز توسعه ي مديريت و منابع سازمان تربيت بدني به اين هفت فدراسيون  ورزشي ابلاغ شده است. همدانلو در اين رابطه توضيح داد: اين تصميمي بود كه در شوراي معاونان سازمان تربيت بدني اتخاذ شد؛ نمي دانم چرا نامه هاي ابلاغي به فدراسيون ها با تاكيد روي نام من به آنها داده شده است.
وي در رابطه با علت اتخاذ چنين تصميمي گفت: مجموعه ورزشي انقلاب محل درآمدي براي شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي است و اين شركت براي ساماندهي باشگاه انقلاب از فدراسيون ها خواسته تا در محل مناسب ديگري براي خود دفتر انتخاب كنند. از طرفي عرصه  مجموعه  ورزشي انقلاب متعلق به آستان قدس رضوي است و حتي مقرر شده ساختمان سازمان تربيت بدني و سپاه كه در عرصه  متعلق به شركت توسعه ساخته شده به قدر سهم خود به شركت توسعه  و نگهداري اماكن ورزشي اجاره بدهند.

تيم منتخب هفته بوندس ليگا انتخاب شد
ايسنا: در پايان بازي هاي هفته بيست وهشتم بوندس ليگا، تيم منتخب هفته معرفي شد. در تيم منتخب هفته از نگاه كيكر، نام چند بازيكن بايرلوركوزن ديده مي شود. اين موضوع بي ارتباط با نتيجه  عالي اين تيم در اين هفته نيست. لوركوزني ها در اين هفته از رقابت ها با پنج گل ياران زندي در كايزرسلاترن را شكست دادند. نكته جالب ديگر اين است كه نام هيچ بازيكني از بايرن مونيخ ركورددار قهرماني در آلمان در اين فهرست به چشم نمي خورد.
اسامي تيم منتخب هفته:
كرش اشتاين (هامبورگ)، كانتالوپي (نورنبرگ)، نووتني (لوركوزن)، دائمس (گلادباخ)، راملو (لوركوزن)، اشنايدر (لوركوزن)، رافائل (گلادباخ)، باشتورك (هرتابرلين)، ولفس (لوركوزن)، برباتف (لوركوزن)، سائنكو (نورنبرگ).

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |