چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۲ - Apr 5, 2006
در جلسه ديروز شوراي شهر تصويب شد
احداث كانال مشترك تأسيسات شهري در سراسر تهران
010002.jpg
گروه شهري: در جلسه ديروز شوراي شهر، لايحه هماهنگي و دستورالعمل مربوط به امور حفاري در سطح شهر تهران تصويب شد.
به گزارش همشهري، به موجب لايحه اي كه در دويست و بيست و سومين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران به تصويب رسيد، شهرداري موظف است با تشكيل كميسيون هماهنگي امور حفاري در سطح شهر تهران، حداكثر ظرف مدت ۲ ماه نسبت به تشكيل كميته هاي كاري و انتخاب دستگاه نظارت و آزمايشگاههاي ذي صلاح و تجهيز و تكميل امكانات و تامين نيروي متخصص مورد نياز اقدام كند.
شهرداري همچنين موظف است حداكثر ظرف مدت يك سال مطالعات جامع كانال مشترك تاسيسات در سطح شهر را تهيه و به شوراي شهر ارايه كند و از تاريخ ابلاغ اين آئين نامه در كليه معابر جديد بزرگراهي و اصلي كه احداث خواهد كرد طراحي و احداث كانال مشترك را به مورد اجرا درآورد.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران بر لزوم ايجاد هماهنگي ميان دستگاههاي اجرايي به منظور احداث كانال براي عبور تاسيسات شهري تاكيد كرد و گفت: شهر بايد داراي كانال هاي خاص براي عبور تاسيسات باشد زيرا با اين كار مي توان خيابان ها را سالم نگه داشت.وي افزود: در منطقه ۲۲ احداث اين گونه كانال ها پيش بيني شده است و براي مناطق جديد نيز قطعاً بايد پيش بيني و به تدريج اجرا شود.
معاون فني و عمراني شهرداري نيز هنگام بررسي اين لايحه گفت: هيچ نقشه زيرزميني مشخصي از تاسيسات شهري پايتخت وجود ندارد.
مهندس احمد دنيامالي افزود: شهرداري تهران در بخش حفاري ها با دستگاههايي مواجه است كه براي تحقق اهداف تاسيساتي و ارايه خدمات خود به دنبال ارزان ترين مسير هستند و اين موضوع شهرداري را در نگهداري و حفظ معابر دچار مشكل مي كند.
به گفته وي عدم رعايت نكات ايمني، حفاري ها را به نقاط سانحه خيز تبديل كرده است در حالي كه در انجام حفاري ها بايد تمامي جهات در نظر گرفته شود.
دنيامالي گفت: سازمان هاي ذي ربط بايد به دنبال روش هايي براي انجام حفاري هاي مورد نياز خود باشند كه كمترين خرابي ها را به شهر وارد كند.
وي همچنين گفت: پيمانكاران مرمت كننده حفاري ها بايد داراي شرايط مناسب و صلاحيت  لازم و تجهيزات مورد نياز باشند.
وي گفت: در سال جاري تلاش ما بر اين است كه پيمانكاران را مخصوصاً در بخش تجهيزات و مرمت با در نظر گرفتن يك سري شرايط خاص انتخاب كنيم تا مشكلات حفاري ها به حداقل برسد.
از سوي ديگر دكتر حسن زياري رئيس كميسيون شهرسازي و فني و عمراني شوراي شهر تهران نيز گفت: شهرداري وارث خرابي حفاري هاي سازمان هاي مختلف است.وي با اشاره به الزام تحقق طرح كامل مشترك تاسيسات شهري گفت: مطالعات اوليه براي اجرايي شدن طرح كانال مشترك تاسيسات شهري دست كم به يك دوره زماني يك ساله نياز دارد و در مطالعه اوليه اين طرح بايد ايجاد كانال  هاي مشترك در معابر بزرگ و بزرگراهها در نظر گرفته شود.زياري به اشاره به عدم اجراي كانال هاي مشترك تاسيسات شهري در منطقه ۲۲ گفت: سختي كار، عدم تعامل دستگاههاي اجرايي ذيربط، هزينه بالا و عدم تدوين آئين  نامه مربوطه از سوي وزارت مسكن و شهرسازي از جمله عوامل اصلي عدم ايجاد كانال مشترك در اين منطقه است.
زلزله لرستان هشداري ديگر
از سوي ديگر رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در آغاز جلسه شورا با تأكيد بر نياز كشور به همدلي و همبستگي گفت: كشور امسال بيش از هميشه به همبستگي و همدلي نياز دارد.
چمران افزود: در سال پيامبر اعظم(ص)، همبستگي و همدلي به عنوان نياز عمومي و ملي كشور راهگشاي شوراي شهر تهران نيز خواهد بود.
وي گفت: اميدوارم شوراي شهر تهران در سال جديد بتواند با تبعيت از پيامبر اكرم(ص) به عنوان اسوه وحدت و همدلي به توفيق هاي بيشتري دست يابد.
رئيس شوراي شهر همچنين با اشاره به وقوع زلزله در لرستان تأكيد كرد: زلزله اخير بار ديگر هشداري است براي ساير شهرها و استان هاي كشور كه به دليل استانداردنبودن ساخت و سازها در معرض خطر قرار دارند.
به گفته وي: با توجه به شرايط ساختمان هاي موجود، زلزله در هركجاي كشور اتفاق بيفتد خسارت هاي زيادي را در پي خواهد داشت و بايد هرچه سريعتر بناها براي كاهش خسارت ترميم شوند.از سوي ديگر دكتر عباس شيباني عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر از تلاش و زحمات نيروهاي پليس در اداره و كنترل وضعيت جاده ها تشكر و قدرداني كرد و گفت: با توجه به كاهش ۱۰ درصدي حوادث و تصادفات سال جاري در مقايسه با سال قبل، نظارت بر اجراي مقررات راهنمايي و رانندگي و اقدامات پليس در ايام نوروز قابل تقدير است.

نمايشگاه بين المللي كتاب
010014.jpg
ايرنا: رئيس  شوراي  اسلامي شهر تهران ، گفت : براي  برگزاري  هر چه  بهتر نوزدهمين  نمايشگاه  بين المللي  كتاب  آماده هرگونه  همكاري  با وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي هستيم .
مهندس  مهدي  چمران ديروز افزود: نخستين  جلسه  هماهنگي  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  و شهرداري  تهران  روز سه شنبه  در خصوص  نمايشگاه  بين المللي  كتاب  برگزار  شد.وي  در خصوص  برگزاري  نمايشگاه  كتاب  در محل  دايمي نمايشگاه هاي  بين المللي  تهران ، اظهار داشت : شوراي  اسلامي  شهر تهران  با برگزاري  نمايشگاه  كتاب  در آن  محل  در صورتي  كه  تسهيلات  مناسب  ارايه  شود، مخالفتي  ندارد.

۱۲ درصد رشد در حمل و نقل مسافر
009996.jpg
ايرنا: مدير عامل  اتوبوسراني  تهران  و حومه ، گفت : اتوبوسراني  تهران  سال  گذشته  براي  نخستين  بار در تاريخ  حمل  و نقل  عمومي  رشد ۵/۱۲ درصدي  در جابجايي  مسافران درون  شهري  داشت .محمد احمدي  بافنده  افزود: در اسفندماه  سال  گذشته  روزانه  چهار و نيم  ميليون  سفر با اتوبوس  و ميني بوس  انجام  كه  اين  رقم  در حمل  و نقل  عمومي  بي سابقه  بوده است .وي  تأكيد كرد: براي  نخستين  بار در تاريخ  حمل  و نقل  عمومي  تهران  سهم  ناوگان  اتوبوسراني  و ميني بوسراني  در سفرهاي  درون شهري  از مرز ۲۵ درصد فراتر رفت .احمدي  بافنده  خاطرنشان  كرد: در حال  حاضر از هر چهار سفري  كه  در اين  شهر صورت  مي گيرد، حداقل  يك  سفر با استفاده  از اتوبوس  يا ميني بوس  انجام  مي شود.

ارتقاي كيفيت محيط شهري
009993.jpg
سما: اداره زيباسازي شهرداري منطقه ۵ تهران رتبه دوم ارتقاي كيفيت محيط شهري را در مناطق بيست و دوگانه شهرداري تهران در سال ۱۳۸۴ به خود اختصاص داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، در مراسمي با حضور مديران اداره هاي مناطق بيست و دوگانه زيباسازي و با حضور مهندس حجت الله ملاصالحي مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران به مناطق اول تا سوم لوح تقديري اهدا شد.
براساس اين گزارش همچنين در اين رتبه بندي شهرداري منطقه ۲۰ (رتبه اول)، منطقه ۵ (رتبه دوم) و منطقه ۱۲ (رتبه سوم) را به دست آوردند.

مصوبات شوراي شهر
شوراي شهر در دويست و بيست و سومين جلسه علني خود لايحه هماهنگي و دستورالعمل مربوط به امور حفاري در سطح تهران را تصويب كرد.
به موجب اين لايحه شهرداري موظف است با تشكيل كميسيون هماهنگي امور حفاري در سطح شهر تهران، حداكثر ظرف مدت ۲ ماه نسبت به تشكيل كميته هاي كاري و انتخاب دستگاه نظارت و آزمايشگاه هاي ذي صلاح و تجهيز و تكميل امكانات و تأمين نيروي متخصص مورد نياز اقدام كند.
براساس ماده واحده اين مصوبه، شهرداري موظف است براساس آئين نامه مربوطه، با شفاف سازي و تفكيك مراحل مختلف عمليات اجرايي نسبت به هماهنگي كليه سازمان هاي متقاضي حفاري در سطح شهر تهران اقدام كند.
براساس ماده ۲ اين مصوبه، شهرداري موظف است حداكثر ظرف مدت يك سال مطالعات جامع كانال مشترك تأسيسات در سطح شهر را تهيه و به شورا ارائه نمايد.در يكي از تبصره هاي اين مصوبه آمده است كه: با توجه به تهيه طرح كانال مشترك در سطح منطقه ،۲۲ شهرداري تهران موظف است حداكثر تا پايان شهريور ۸۵ نسبت به آغاز عمليات اجرايي كانال مشترك تأسيسات در سطح اين منطقه اقدام نمايد و هزينه هاي مربوطه با هماهنگي از طريق كميسيون هماهنگي امور اجرايي از منابع قابل دسترسي استحصال شود.
به موجب تبصره ديگري، شهرداري موظف است در بودجه ساليانه شهرداري تهران رديف هاي درآمدي و هزينه اي مرتبط با اجراي اين آئين نامه را پايدار كند.
در ماده ۳ آمده است كه: ميزان پارامتر ريالي A (موضوع هزينه هاي مندرج در ماده ۲۸ آئين نامه پيوست) سالانه و حداكثر تا آخر بهمن ماه توسط شهرداري پيشنهاد و با تصويب شورا براي سال بعد قابل اعمال است.دريافت ساير هزينه ها، اعم از هزينه هاي مرمت يا خسارات قهري ناشي از حفاري براساس فهرست بهاي واحد ترميم و بازسازي نوار حفاري در معابر شهري كه توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور ابلاغ و برابر بخشنامه هاي شاخص تعديل در هر دوره بهنگام مي شود، تعيين مي گردد.
از سوي ديگر در جلسه ديروز شورا، چندين خيابان و معبر شهري اكثراً به نام شهدا نامگذاري شد.

نگاه
009990.jpg
بزرگمهر حسين پور

معاون مالي و اداري شهرداري اعلام كرد:
قيمت مازاد تراكم در مناطق جنوبي تهران تغيير نمي كند
010008.jpg
سما: معاون مالي و اداري شهرداري تهران از افزايش نيافتن قيمت مازاد تراكم در مناطق جنوبي شهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر پورزرندي معاون مالي و اداري شهرداري گفت: قيمت مازاد تراكم فقط در مناطق شمالي شهر تا سقف ۵/۱۳ درصد افزايش خواهد يافت.
به گفته وي افزايش قيمت مازاد تراكم شامل بافت هاي فرسوده و مناطق جنوبي شهر نخواهد شد.
وي همچنين در مورد بدهي هاي دولت به شهرداري تهران گفت: رقم نهايي و توافق شده در اين خصوص وجود ندارد اما بر اساس مدارك موجود در شهرداري، دولت در حدود ۵۰۰ ميليارد تومان به شهرداري تهران بدهي دارد.
وي با اشاره به تشكيل كميته اي به رياست معاونت اجرايي رييس جمهور گفت: اميدواريم با تشكيل اين كميته و بررسي حسابهاي شهرداري و نهادها و سازمانهاي دولتي، اختلافهاي احتمالي برطرف و با شفاف شدن حساب ها رقم نهائي آن مشخص شود.
وي تصميم گيري درباره ادامه فعاليت برخي سازمانها و شركت هاي شهرداري را منوط به محاسبه آورده شهرداري در بخش اموال، دارائي و امكانات دانست و گفت: با تبديل اين آورده ها به ريال و با توجه به تراز واقعي اين مجموعه ها در مجامع ساليانه در مورد چگونگي راهبري آنها تصميم گيري مي شود.

سازمان هاي بيمه گر هزينه آموزش
بيماران ديابتي را پرداخت نمي كنند
مهر: مديرعامل انجمن ديابت ايران گفت: بر اساس برآورد انجام شده طي ۴ سال گذشته، هزينه سالانه ۱۵ ساعت آموزش در مدت ۳ روز براي هر بيمار ۷۰ هزار تومان است و چون بيمه گرها اين هزينه را پرداخت نمي كنند، اين آموزش در كشور صورت نمي گيرد.
دكتر اسدالله رجب افزود: با توجه به تعداد ديابتي ها در كشور، هزينه آموزش بسيار سنگين خواهد بود اما به طور حتم از هزينه درمان بيماران كه سالانه ۹۰۰ ميليارد تومان است كمتر خواهد بود.
به همين علت اين آموزش در كشور صورت نمي گيرد، چرا كه بر اساس تحقيقات انجام شده ۹۹درصد ديابتي هايي كه بيماري آنان تشخيص داده شده، قند خونشان از كنترل نامطلوبي برخوردار است.
وي اظهار داشت: طي ۱۸ سال اخير طرح آموزشي براي بيماران ديابتي در حال انجام است كه شيوه آموزشي آن منطبق با نخستين آموزش هاي صورت گرفته در اروپا است كه در ايران نيز با توجه به فرهنگ كشور انجام مي شود.رجب گفت: در اين طرح توصيه شده بيماران ديابتي بايد بين ۱۵ تا ۲۰ ساعت در سال آموزش را فراگيرند و مهمترين مورد در اين زمينه افزايش انگيزه در بيماران است كه بتوانند آموزش هاي لازم را فرابگيرند و در درمان با پزشك خود سهيم باشند.
بنابراين تا زماني كه انگيزه لازم و نگرش مثبت در اين بيماران ايجاد نشده و آموزشها عملياتي نشود قند خون كنترل نمي شود.
وي ادامه داد: بايد دانش بيماران در مورد بيماري ديابت مدون و مستمر باشد، به گونه اي كه بايد در مورد چگونگي ابتلاي افراد به بيماري، شيوه صحيح تغذيه، داروهاي خوراكي پايين آورنده قند خون، شيوه هاي تزريق انسولين و نحوه كاربرد آن، استفاده از نوارهاي قند خون و ادراري كنترل قند خون، پيشگيري از بيماري ديابت و عوارض ناشي از بيماري آگاهي لازم و كافي را داشته باشند.

جاده سبز دوچرخه سواران در سطح شهر
تهران احداث مي شود
ايسكانيوز: طرح جاده سبز دوچرخه سواران دانشجو با توجه به تاكيد مديريت جديد شهر تهران در بحث مربوط به توسعه فرهنگ دوچرخه سواران در سطح شهر تهران اجرايي خواهد شد.
دكتر محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در رابطه با ادامه طرح جاده سبز دوچرخه سواران دانشجو كه در زمان شهردار سابق مطرح ولي به دلايلي متوقف شده بود گفت: يكي از بحث هاي مهم در مديريت شهري بحث مربوط به توسعه فرهنگ دوچرخه سواري در سطح شهر تهران است.
وي با بيان اين مطلب كه با آشتياني عضو شوراي اسلامي شهر تهران و رئيس فدراسيون دوچرخه سواري در اين زمينه صحبت هاي لازم شده است، ادامه داد: شهرداري سعي دارد تا خيابان هاي شرقي و غربي را كه در آن شيب زمين وجود ندارد، مشخص كرده و با همكاري و هماهنگي فدراسيون دوچرخه سواري در جهت فرهنگ سازي استفاده از اين وسيله نقليه اقدامات لازم انجام مي گيرد.
قاليباف، بر احداث جاده هاي مخصوص دوچرخه سواران در سطح شهر تاكيد كرده و افزود: رعايت بحث هاي ايمني، شيب زمين و تقاطع ها موجب مي شود تا بررسي و دقت بيشتري را در شيوه ارائه فرهنگ دوچرخه سواري در سطح شهر لحاظ كنيم ولي طرح دوچرخه سواري در سطح شهر تهران حتما آغاز مي شود.

تلاش شهرداري براي حذف سفرهاي زائد درون شهري
009999.jpg
گروه شهري: مديريت شهري تهران در راستاي حذف سفرهاي زائد درون شهري تسهيلات و خدمات جديدي ارائه مي كند.
مهندس علي اكبر گلرخي _ مديرعامل شركت بادپاي شهرداري تهران با اعلام مطلب فوق گفت: به منظور مديريت تقاضاي سفر و حذف سفرهاي زائد درون شهري، شهروندان مي توانند با يك تماس تلفني نسبت به دريافت برگه خلافي خودرو مبادرت ورزند.
وي گفت: براساس تعامل و همكاري پيك بادپا و دفاتر خدمات پليس +۱۰ (شعبه سيدخندان) شهروندان مي توانند از طريق شماره تلفن ۸۸۴۳۴۶۴۶ نسبت به دريافت برگه خلافي خودرو و ارسال آن به مقصد موردنظر اقدام كنند.
وي گفت: طبق آمارهاي موجود، روزانه حدود ۴ميليون سفر زائد شهري در تهران انجام مي شود كه با اعمال مديريت علمي و صحيح بر آن ضمن كاهش آن مي توان از بار ترافيكي حاكم بر معابر عمومي به ميزان قابل توجهي كاست.

اعلام ساعت كار شهرداري تهران به دنبال تصميم اخير دولت
ساعت كار شهرداري تهران در سال ۸۵ اعلام شد.
با صدور بخشنامه اي از سوي محمدباقر قاليباف، شهردار تهران ساعت كاري شهرداري در روزهاي شنبه تا سه شنبه از۷‎/۳۰ تا ۱۶‎/۱۵ تعيين شد. شهرداري تهران در روز چهارشنبه نيز از ساعت۷‎/۳۰ تا ۱۵ به شهروندان خدمات ارائه مي كند. اين بخشنامه پيرو تصميم هيأت دولت مبني بر لغو تغيير ساعت رسمي كشور و تعيين ساعت شروع كار مدارس و سازمانهاي اداري صادر شده است.

مديركل دريايي سازمان محيط زيست:
آلودگي درياي خزر در حد ساير آب هاي جهان است
010005.jpg
فارس: مديركل محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست درخصوص وضعيت آلودگي درياي خزر گفت: آلودگي هاي اين دريا در حد ساير آب هاي جهان است.
اين درحاليست كه پيش از اين برخي منابع خبري اعلام كرده بودند خزر و خليج فارس نخستين و دومين درياهاي آلوده جهان هستند. با اين حال سيد محمد نبوي مي گويد: آب هاي ساحلي در تمام كشورها مشكل دارند و اين امري نيست كه تنها مختص به درياي خزر باشد.
وي در ادامه گفت: معمولا فاضلاب هاي خانگي ورودي به درياها يكسري مواد مغذي مثل نيترات، فسفات يا عناصر ناشي از حشره كش هاي كشاورزي را وارد دريا و زنجيره غذايي آن مي كند كه مي تواند خطر آفرين باشد و بايد تمام كشورهاي حاشيه درياها با همكاري مشترك فكري براي آلودگي آب ها داشته باشند وگرنه با پيشگيري يك كشور مشكل آلودگي دريا حل نخواهد شد.مدير كل محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست اظهار داشت: درياي خزر بزرگترين درياچه جهان است و ۷ هزار كيلومتر مرز ساحلي دارد كه تنها ۱۰۰۰ كيلومتر آن متعلق به ايران است و نوسانات آلودگي در آن بسيار زياد بوده و تنها با پيشگيري كشور ايران اين آلودگي ها قابل رفع نيست.نبوي درخصوص وضعيت درياي خزر پس از پايان تعطيلات نوروزي گفت: متاسفانه برخي از گردشگران محيط زيست را يك زباله دان تصور مي كنند و به راحتي زباله هاي خود را در طبيعت و حاشيه دريا رها مي كنند كه بايد در اين زمينه اطلاع رساني هاي صحيحي به گردشگران داده شود چون مردم مهمترين پارامتر براي بهسازي محيط هاي دريايي هستند.

پس از سبك سازي
پل چوبي امروز به روي خودروها گشوده مي شود
010011.jpg
گروه شهري : از امروز با پايان يافتن تعميرات اساسي پل چوبي در خيابان سپاه عبور و مرور خودروها بر روي اين پل جريان مي يابد.
به گزارش همشهري عمليات سبك سازي و تعويض روكش آسفالت پل چوبي از اول فروردين به مدت ۱۵ روز به صورت سه شيفته ادامه داشت اين در حالي است كه پيش بيني اوليه براي انجام اين عمليات ۶۰ روز برآورد شد. بنابر اين گزارش پل حافظ نيز كه در حال حاضر در دست تعمير است بزودي بازگشايي مي شود و تا آن زمان خيابانهاي جمهوري اسلامي، آيت الله طالقاني و كريم خان به عنوان مسيرهاي جايگزين غرب به شرق و خيابانهاي سميه و كريم خان نيز به عنوان مسيرهاي جايگزين شرق به غرب پل كالج اعلام شده است.
معاون فني عمراني شهرداري تهران هزينه ترميم اين پل را حدود سه ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال عنوان و تصريح كرد: مواد آسفالت بكاررفته در روكش اين پل داراي ضمانت ۱۰ ساله و كاملاً مقاوم است كه به دليل برخوردار بودن از وزن سبك در كاهش وزن پل و نزديك شدن سازه پل كالج و روكش آن به استانداردهاي جهاني كمك مي كند.
همشهري گزارش مي دهد طبق برنامه زمان بندي شده قرار بود تحويل پل كالج ۱۲ اسفند ماه سال گذشته صورت گيرد كه به دليل بارندگي ابتداي سال ۶ روز به تعويق افتاد.

تشديد طرح ساماندهي موتورسواران در تهران از ماه آينده
مهر: رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از تشديد طرح ساماندهي موتورسواران شهر تهران و برخورد با متخلفان از ارديبهشت ماه خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا افزود: سال جديد سال نهادينه كردن استفاده از كلاه و كمربند ايمني براي رانندگان خواهد بود.
وي با تاكيد بر اين كه برخورد با عدم استفاده از كمربند ايمني در سطح شهر به هيچ وجه متوقف نشده است، تصريح كرد: اگرچه در حال حاضر حدود ۷۰ درصد رانندگان هنگام تردد در سطح شهر كمربند خود را مي بندند اما بنا داريم در سال جاري با يك برنامه جديد بحث استفاده از كمربند و كلاه ايمني را در جامعه نهادينه كنيم.
ساجدي نيا همچنين با اشاره به جديت بيشتر راهنمايي و رانندگي در برخورد با موتورسواران فاقد كلاه ايمني نيز اظهار داشت: در حال حاضر ماموران راهنمايي و رانندگي در صورت مشاهده ۳ تخلف شاخص شامل حركت خلاف جهت، حركت در پياده رو يا خطوط ويژه و صداي ناهنجار از اگزوز، علاوه بر جريمه راكب، موتورسيكلت فرد متخلف را از يك تا ۳ ماه در پاركينگ متوقف مي كنند.

افزايش مشاركت زنان در مديريت مصرف آب و برق
ايلنا: توجه بيشتر به برنامه  هاي توسعه مشاركت زنان در مديريت مصرف آب و برق، يكي از برنامه  هاي امور زنان وزارت نيرو است.
اجراي كامل بندهاي آيين  نامه اجرايي توسعه مشاركت زنان و توانمندسازي زنان شاغل از طريق ارائه آموزش  هاي مورد نياز از ديگر برنامه  هاي امور زنان وزارت نيرو عنوان شده است.
همچنين، برنامه  ريزي و همكاري در اجراي برنامه  هاي فرهنگي در جهت ارتقاي جايگاه خانواده، تمركز بر شناسايي و انعكاس مشكلات با همكاري نزديك واحدهاي ذيربط، فراهم كردن امكان بازديد زنان شاغل از طرح  ها، تاسيسات و پروژه  هاي صنعت آب و برق و ارتقاي مديريتي زنان جزو برنامه  هاي امور زنان وزارت نيرو در سال ۸۵ تعيين شده است.
در اين گزارش با اشاره به شرح وظايف امور زنان وزارت نيرو آمده است: شناسايي و ارزيابي موقعيت زنان شاغل در صنعت در ابعاد مختلف، تدوين برنامه  هاي لازم براي ارتقاي زنان در زمينه  هاي مديريتي، آموزشي، پژوهشي، ورزشي و غيره، برنامه  ريزي براي توسعه اشتغال زنان در تمام زمينه  ها و غيره از مهمترين وظايف دفتر طبق آيين  نامه اجرايي توسعه مشاركت زنان تعيين شده است. در اين گزارش تصريح شده است؛ در سال ۸۴ دفتر مذكور اقدام به طراحي و ايجاد بانك اطلاعاتي زنان شاغل در صنعت   آب و برق كرده و طرح حمايت از مادران شاغل به جاي طرح كاهش ساعت كار بانوان را به دولت ارائه داده است.
همچنين، تشكيل كميته فرهنگي زنان و خانواده، برگزاري اولين نشست بانوان شاغل و حوزه ستادي، نشست با مشاور رئيس جمهور و رياست مركز امور زنان و خانواده، شناسايي و معرفي زنان شاغل داراي پتانسيل مديريتي و غيره از ديگر اقدامات اين دفتر در سال ۸۴ عنوان شده است.

۳۲ هزار معلول پشت نوبت بهزيستي
تحت پوشش قرار مي گيرند
مهر: با توجه به برنامه ريزي ها و اقدامات صورت گرفته، در سال جاري ۳۲ هزار معلول پشت نوبت سازمان بهزيستي تحت پوشش قرار مي گيرند.
رئيس سازمان بهزيستي، با اشاره به افزايش ۷۸ درصدي اعتبارات بهزيستي افزود: بودجه سازمان در مقايسه با سال گذشته از رشد مناسبي برخوردار بوده اما باز هم براي ارايه خدمات به تمامي افراد تحت پوشش مشكلات اعتباري وجود دارد.
دكتر ابوالحسن فقيه خاطرنشان كرد: هم اكنون ۳۰۰ هزار نيازمند براي دريافت خدمات و تسهيلات پشت نوبت سازمان بهزيستي قرار دارند كه با توجه به اعتبارات سازمان در سال جاري، تنها مي توانيم يك چهارم آنان را تحت پوشش قرار دهيم.

زنگ سلامت در مدارس سراسر كشور نواخته مي شود
گروه علمي فرهنگي: همزمان با سالروز جهاني بهداشت و هفته سلامت مقارن با ۲۴-۱۸ فروردين ماه سال جاري، زنگ سلامت در مدارس سراسر كشور نواخته خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به منظور جلب مشاركت فعال دانش آموزان در اجراي برنامه هاي اين هفته وزارت آموزش و پرورش اقدام به برپايي مسابقات علمي، هنري، بهداشتي و ورزشي ويژه مربيان بهداشت، دانش آموزان و برگزاري برنامه هاي آموزشي در قالب سخنراني، سمينار، جلسات بحث و گفت وگو براي دانش آموزان و اولياي آنان كرده است. همچنين در اين هفته كارگاه ها و برنامه هاي آموزشي با عناوين متنوعي از قبيل نقش كاركنان بهداشتي و مربيان بهداشت در سلامت جامعه، نقش كاركنان بهداشتي در سلامت دانش آموزان، نقش دانش آموزان در سلامت مدرسه و جامعه، اهميت حضور و مشاركت والدين در برنامه هاي سلامت مدارس و... برگزار مي شود.
سازمان جهاني بهداشت همه ساله در ۷ آوريل به مناسبت روز جهاني بهداشت، شعاري همسو با اهداف سلامت تعيين مي كند و كشورهاي عضو را متعهد مي كند تا جهت تحقق اهداف برنامه تلاش كنند. اين سازمان در سال ۲۰۰۶ ميلادي مقارن با سال تحصيلي ۸۵-۸۴ شعار «تلاشي همسو براي سلامتي» را با تكيه بر موضوع نيروي انساني محور توسعه سلامت اعلام كرده است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |