دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۱ - Apr 17, 2006
هشدار هواشناسي در مورد جاري شدن
سيل در ۴ استان كشور
ايسنا: سازمان هواشناسي كشور با صدور اخطاريه  ويژه اي نسبت به جاري شدن سيلاب در ۴ استان كشور هشدار داد.
بنا بر گزارش، بررسي نقشه هاي پيش يابي بيانگر تشكيل يك سامانه كم فشار بريده در شرق درياي مديترانه است كه از سمت نوار غربي، ايران را تحت  تأثير قرار مي دهد.اين سامانه روز دوشنبه در نيمه غربي فعال است و به تدريج به سوي شمال شرق حركت مي كند و پيامد فعاليت اين سامانه در مناطق يادشده به سبب تشديد بارش هاي رگباري توأم با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و وزش باد خواهد بود.
بر اين اساس براي استان هاي لرستان، ايلام، چهارمحال و بختياري، شمال استان خوزستان احتمال طغيان رودخانه ها و جاري شدن سيلاب در اين روز پيش بيني مي شود.

مجلس كسري اعتبار ۷۰۰ ميليارد توماني سازمان تأمين اجتماعي كشور را تأمين كند
پيشي گرفتن حقوق بازنشستگان از شاغلان
011778.jpg
ايسنا: مديرعامل سازمان تامين اجتماعي كشور با اشاره به افزايش حقوق بازنشستگان كشوري و لشكري، گفت: اين اولين بار در دنياست كه حقوق بازنشسته از شاغل بيشتر مي شود.
داوود مددي در جريان راه اندازي مركز پزشكي حضرت اميرالمومنين (ع) يزد، از نمايندگان مجلس خواستار تامين كسري اعتبار ۷۰۰ ميليارد توماني اين سازمان كه هر سال ۳۰ درصد افزايش مي يابد، شد و بر تحقق آن جهت ارتقاي حقوق بازنشستگان تحت پوشش تامين اجتماعي تاكيد كرد.
وي افزايش مدت اعتبار دفترچه هاي درماني را در راستاي روانسازي ارائه خدمات سازمان تامين اجتماعي ذكر كرد و در عين حال افزود: اين اقدامات ناكافي و تنها ايجادكننده رضايت موقت براي مشتريان است و بر همين اساس كارت هوشمند سلامت در سراسر كشور صادر مي شود تا براي تمديد آن، نيازي به مراجعه مردم به ادارات تامين اجتماعي نباشد.
وي توجه به كيفيت امور بويژه در بخش خدمات درماني را در دستور كار سازمان تامين اجتماعي عنوان كرد و با تاكيد بر اين كه غيركيفي بودن و يا پايين بودن كيفيت فعاليت، به معني هدر دادن سرمايه و زمان است، گفت: از كليه پرسنل تامين اجتماعي مي خواهيم كه با تعجيل در امور مردم از كيفيت خدمات خود نكاهند و آن را ضايع نكنند و مهم تر اين كه مردم از نحوه برخورد پرسنل حتي اگر كارشان انجام نشود رضايت داشته باشند.
مديرعامل تامين اجتماعي تصريح كرد: اين سازمان در بخش درمان هيچ وظيفه اي ندارد، ولي به دليل كمبود خدمات درماني در كشور، از گذشته به توليد خدمات پرداخته و دومين سازمان در اين زمينه محسوب مي شود و به لحاظ كيفيت ارائه خدمت به مردم جايگاهي غيرقابل انكار دارد.
مددي خاطرنشان كرد: سازمان تامين اجتماعي درصدد است با تجهيز مراكز پزشكي خود به بهترين و مجهزترين تكنولوژي روز، كمترين صدمه جسمي را با كاهش سپردن بدن بيمه شدگان به تيغ جراحي وارد كند، چرا كه در غير اين صورت، علاوه بر كاهش رضايتمندي بيمه شدگان، هزينه هاي گزافي در آينده بر سازمان تحميل خواهد شد.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: سازمان تامين اجتماعي در سيكلي به سر مي برد كه نقطه سربه سري را با انتقال بخشي از تعهداتش در سال گذشته طي كرده و در چنين شرايطي معمولاً در كشورهاي پيشرفته و اروپايي سن رسيدن به بازنشستگي افزايش مي يابد، ولي در دولت گذشته درست بر خلاف اين عمل شد.
به گفته وي افزايش سنوات كاري و سن خدمت به بيش از ۴۰ سال نيز از ديگر اقدامات مرسوم دنيا در چنين موقعيتي است، ولي باز هم در كشور ايران براي كارهاي سخت و زيان آور سه دوره بازنشستگي پيش از موعد در نظر گرفته شد و سن خدمت به ۳۰ سال كاهش يافت.
وي با بيان اين كه در چنين شرايطي كشورهاي توسعه يافته نرخ بيمه را افزايش مي دهند، ادامه داد: در كشور ما اين اقدام رايج در دنيا نيز انجام نگرفته است و هم اكنون نه براي سازمان و نه براي دولت ، انجام هيچ كدام از اين اقدامات ميسر نيست و سازمان نيز هيچ يك را پيشنهاد نمي كند.
مددي گفت: اگر ۳۰ سال حق بيمه كشور را بالاترين نرخ پس انداز جهت مستمري پرداخت كنيم، قادريم ۵/۲ تا ۴سال دوام بياوريم و اگر بالاترين نرخ تورم آزاد مدنظر باشد نيز تنها ۷ سال قادر به پرداخت مستمري خواهيم بود، ولي در حال حاضر ۲۶ سال مستمري و براي بازماندگان ۳۱ سال پرداخت توسط سازمان صورت مي گيرد و همين امر باعث افزايش اميد به زندگي در جامعه است.
وي در عين حال گفت: هرچند اين موضوع امري خوشايند به نظر مي رسد، ولي در واقع باعث بالا رفتن هزينه ها مي شود و اگر در چنين شرايطي بين ورودي و خروجي سازمان تناسب برقرار نشود، سازمان به سمت ورشكستگي پيش مي رود، لذا جلب رضايت مشتري و جذب افراد جديد براي سازمان از اهميت خاصي برخوردار است.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي حيات اين سازمان را داراي اهميت امنيتي بيان و خاطرنشان كرد: در آخرين دقايق جلسه تلفيق بودجه در مجلس، جهت بازنشستگان كشوري و لشكري حقوق ۲۰۰ هزار توماني منظور شد.
مددي در پايان گفت: سازمان سعي دارد، با افزايش بهره وري و زيادتر كردن صرفه جويي هاي درون سازماني مشكل كسري اعتبارات را مرتفع سازد.

مهمترين چالش نظام سلامت در كشور،
واقعي نبودن اعتبارات آن است
فارس: عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: مهمترين چالش نظام سلامت در كشور واقعي نبودن اعتبارات آن نسبت به هزينه هاي بهداشتي و درماني است.
بيژن شهبازخاني افزود: بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي امسال حدود ۵/۶ درصد افزايش يافت در حالي كه تورم امسال حداقل ۱۵ درصد پيش بيني مي شود.
وي يادآور شد: بودجه اين وزارتخانه حداقل ۵۰ درصد كمتر از نرخ تورم رشد كرده است، به خصوص با واقعي نشدن سرانه درمان حتي به ميزان پيشنهاد شوراي عالي بيمه، كه هفت هزار تومان بود امسال فشار مضاعفي بر بيماران به خصوص اقشار كم درآمد وارد مي شود.
وي ادامه داد: با وجودي كه شوراي عالي بيمه سرانه درمان را هفت هزار تومان مصوب كرده بود اما در بودجه امسال سرانه درمان شهرنشينان ۳۹۰۰ تومان و سرانه درمان روستائيان حدود ۱۸۰۰ تومان تصويب شد و به اين ترتيب سهم مردم از هزينه هاي درمان بر خلاف اهداف برنامه توسعه چهارم باز هم افزايش مي يابد.
وي اضافه كرد: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه قرار بود سهم مردم از هزينه هاي سلامت از ۵۵ درصد فعلي هر سال حدود پنج درصد كاهش پيدا كند و سهم دولت از اين هزينه ها از ۴۵ درصد فعلي هر سال پنج درصد اضافه شود تا در پايان اين برنامه اين نسبت به ۳۰ درصد سهم مردم و ۷۰ درصد سهم دولت برسد اما با روند فعلي هر سال سهمي را كه مردم براي هزينه هاي سلامت از جيب خود پرداخت مي كنند، پنج درصد اضافه مي شود و در پايان برنامه سهم مردم از هزينه هاي سلامت ۷۰ درصد و سهم دولت ۳۰ درصد خواهد بود و اين يعني دو برابر شدن فشار هزينه هاي درمان بر دوش مردم.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه بر اساس بودجه مصوب امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، از هم اكنون پيش بيني مي شود كه اين وزارتخانه با حداقل هزار ميليارد تومان كسري اعتبار مواجه مي شود و از دي ماه به بعد حتي توان پرداخت حقوق پرسنل خود را نيز نخواهد داشت.
شهبازخاني افزود: بر اساس قانون بودجه ظاهرا قرار است اين كمبود از محل درآمد اختصاصي بيمارستانها جبران شود اما بسياري از روساي بيمارستانها و دانشگاههاي علوم پزشكي از هم اكنون پيش بيني كرده اند كه درآمدهاي تعيين شده از محل فروش خدمات درماني به هيچوجه واقعي نيست و عملي نمي شود بنابراين كسري بودجه مراكز درماني دولتي در سال جاري قطعي است.

تصويب مجوز استفاده زنان مطلقه يا بيوه
از مستمري شوهران اول مقرون به صرفه نبود
ايلنا : رئيس كميسيون اجتماعي مجلس هفتم گفت: ارزش بهره  مندي زنان مطلقه يا بيوه از مستمري شوهر اول پس از طلاق يا فوت از شوهر دوم آن قدر نبود كه بخواهيم به اين بهانه ۶ درصدي به سهم بيمه اضافه شود، سرمايه  گذاري در اين رابطه مقرون به صرفه نبود.
عبدالرضا مصري، گفت: آنچه كميسيون اجتماعي مجلس تصويب كرده بود، افزايش ۶/۰ درصدي سهم بيمه بود، در حالي كه در لايحه دولت براي اجرايي شدن اين امر افزايش ۶ درصدي سهم بيمه كارگران و كارفرمايان مدنظر بود كه اين رقم بسيار بالايي بود.
وي ادامه داد: اگر مجلس با رقم ۶ درصدي موافقت مي  كرد، ما وضعيت بسيار نابساماني را پيدا مي  كرديم و به خاطر اختلاف بسيار زياد بين ۶/۰ درصد مورد توافق كميسيون اجتماعي و ۶ درصدي لايحه بودجه اين لايحه در مجلس راي نياورد.وي، با اشاره به رويكرد مجلس  هفتم براي حمايت از زنان و خانواده گفت: البته اگر دولت لايحه  اي كارشناسي شده و مناسب  تر براي تحقق هدف مذكور و زنان بي  سرپرست ارايه دهد، ما از آن استقبال مي  كنيم.
مصري ادامه داد: در اكثر كشورهاي جهان رقم حق بيمه ۶ الي ۸ درصد است ولي در كشور ما ۳۰ درصد است و اگر اين رقم با افزايش ۶ درصدي دولت به ۳۶ درصد مي  رسيد، امكان تامين آن براي هيچ كارفرمايي نبود و قاعدتا اين افزايش به نرخ كالا و خدمات اضافه مي  شود كه نتيجه آن رشد تورم در جامعه بود.نماينده كرمانشاه ادامه داد: البته بايد در نظر داشت كه تصويب اين لايحه با توجه به جامعه هدف محدودي كه داشت، اصلا مقرون به صرفه نبود زيرا بسيار نادر است كه زني شوهر كند، شوهر اول بميرد، بخواهد شوهر دومي كرده و از وي طلاق بگيرد و يا از او بيوه شود و نيازمند مستمري شوهر اول گردد.
وي افزود: البته از تصويب افزايش ۶ درصدي حق بيمه، سازمانهاي بيمه گر بدشان نمي  آمد ولي انصاف نبود كه براي چنين بحث نادري ۶ درصد، بيمه كارگران را اضافه كنيم.

تقدير از برگزيدگان مسابقه تأليف كتاب نماز
گروه علمي فرهنگي- علي اصغر محمدي: آيين اختتاميه هشتمين مسابقه تاليف كتاب نماز تحت عنوان «جوانان نويسنده و نويسندگان جوان» ، با هدف تقدير از برگزيدگان و تجليل از شركت كنندگان در اين مسابقه معنوي با حضور جمعي از فرهنگيان، دبيران ستاد اقامه نماز شهرستان هاي استان تهران، رئيس سازمان حج و زيارت و جوانان و نوجوانان استان تهران در محل كانون فرهنگي- تربيتي فجر تهران برگزار شد.
به گزارش همشهري، در اين آيين كه در فضايي معنوي برگزار شد، سيداحمد زرهاني، رئيس سازمان حج و زيارت گفت: جواني سرمايه اصلي زندگي است و اين دوران بهترين فرصت براي عبادت است و در همين ايام است كه انسان دايره دانش و بينش خود را گسترش مي دهد.
وي، نماز را به مثابه طنابي آويخته از آسمان عنوان كرد و اظهار داشت: انسان مي تواند با تمسك جستن به اين طناب به خدا نزديك تر شود.
زرهاني با اشاره به نسبت هنر با دو پديده جواني و عبادت گفت: هر انديشه اي به كمك هنر منتقل مي شود و اگر كسي راز و رمزهاي نماز را با واژه ها و تصاوير زيبا و با ابداعات و خلاقيت ها به هم سن و سالان خود انتقال دهد هنرمند است.
رئيس سازمان حج و زيارت خطاب به برگزيدگان اين مسابقه گفت: شما هنرمنداني هستيد كه براي ترويج ارزش و پاكي ها تلاش مي كنيد و اين نكته قابل تقدير است.
وي افزود: جوانان و نوجوانان مؤمن و خداجوي ايران با دو بال عقيده و هنر پرواز مي كنند و در آينده شاهد انجام كارهاي مهمي توسط اين جوانان خواهيم بود و جوانان در اين راه نبايد از چيزي بهراسند، بلكه بايد نقدپذير باشند تا راه پيشرفت و ترقي را بپيمايند.
وي جوانان را به خواندن كتاب و آموزش علوم روز توصيه كرد و گفت: خوشبختانه امروز جوانان اين مرز و بوم پا به پاي كشورهاي توسعه يافته گام برمي دارند كه نمونه بارز آن موفقيت هاي هسته اي است كه مايه افتخار نظام اسلامي است.
به گزارش همشهري، پيش از سخنان رئيس سازمان حج و زيارت، ابراهيم آقابابايي، دبير ستاد اقامه نماز استان تهران با ارائه گزارشي ترويج فرهنگ نماز در بين جوانان و نوجوانان و غني سازي اوقات فراغت آنان از طريق مطالعه، تحقيق و پژوهش را از اهداف اين مسابقه معنوي عنوان كرد و گفت: در هشت دوره برگزاري اين مسابقه، اقبال خواهران براي شركت در مسابقه بيش از برادران بوده است.
به گفته دبير ستاد اقامه نماز استان تهران، آمار شركت كنندگان مرد در اين مسابقه نسبت به دوره قبلي از رشد ۶۰ درصدي برخوردار است، اما اين رقم در مقايسه با كل شركت كنندگان حدود ۱۵ درصد است و ۸۵ درصد شركت كنندگان بانوان هستند.در پايان اين مراسم از ۱۸ نفر از برگزيدگان كشوري تقدير شد.

بازتاب
سه اپيزود دودي
۱ _ پريد و سوار كاميونش شد، روشنش كرد و بعد از كلي ور رفتن با اجزاي داخلي اتاقك ماشين شانه اش را برداشت و شروع كرد به...
۵ دقيقه اي گذشته و دود فضا را پر كرده اما هنوز مشغول است و هيچ توجهي به بيرون ماشين ندارد با دست به او اشاره مي كنم كه ماشين را خاموش كن، دود اينجا را برداشت سعي دارد طوري نشان دهد كه نفهميده، كمي نگاه مي كند و رويش را برمي گرداند. چند قدم جلوتر مي روم: اين بار به نوعي پانتوميم بازي مي كنم بلكه، شايد منظورم را متوجه شود. از چهره اش معلوم است كه چندان خوشش نيامده اما من ول كن معامله نيستم. شانه را به سمتي پرت مي كند و با نارضايتي هرچه تمام ماشين را حركت مي دهد و آرام آرام جلو مي رود، هنوز از ديدم خارج نشده كه دوباره مي ايستد و دوباره دود، دود...
۲ _ هرقدر فكر مي كردي نمي توانستي بفهمي مشغول چه كاري هستند. تعداد زيادي لوله آهني در سايزهاي مختلف، يك موتور با صداي بسيار، مقداري خاك كه از باراني تازه قطع شده به يك تپه گلي مبدل شده بود و يك دستگاه زردرنگ بزرگ با نشان شهرداري كه حدس زدن اينكه براي انجام چه كاري ساخته شده بود بسيار سخت بود.
اما يك چيز پرواضح بود و آن دود غليظي بود كه از اين دستگاه خارج مي شد و در آن هواي تميز پس از باران نفس كشيدن را سخت مي كرد. از فكركردن بي ثمر دست برداشتم و فرار را بر قرار ترجيح دادم ولي چندان فايده اي نداشت چون ۱۰۰ متر جلوتر درست دم ايستگاه اتوبوس دوباره همان آش بود و همان كاسه...
۳ _ جهشي بزرگ زدم روي پله دوم اتوبوس و سريع خودم را روي صندلي رها كردم اما شديدا احساس خفگي مي كردم بعد از كمي دقت به ديگر مسافران داخل اتوبوس دليلش را فهميدم، ظاهرا اتوبوس مهربان دلش نمي آمد هواي تميز پس از باران را آلوده كند بنابراين تصميم گرفته بود دودش را به داخل رها كند.
حالا ديگر به آن آقايي كه بيرون اتوبوس داخل ايستگاه ايستاده بود و با شال گردنش محكم دهانش را گرفته بود حق مي دادم كه سوار اتوبوس نشود چون تحمل كردن دود در يك فضاي بسته به مراتب سخت تر از تحمل كردن دود آن دستگاه لعنتي بود.
نزديك غروب آفتاب است و هنوز برج ميلاد همچون سراب در هاله اي از مه البته از جنس دود ديده مي شود و هيچ بعيد نيست با اين رويه اي كه پيش مي رويم در آينده نه چندان دور برج ميلاد كه سهل است يكديگر را نيز در خيابان نبينيم...
حالا به نظر شما براي رفع مشكل آلودگي هوا زوج و فردكردن پلاك ماشين ها بهتر است يا گران كردن بنزين؟
خوب معلوم است افزودن هرچه بيشتر به مبلغ جريمه ها!
نرجس دلخوش

۵۴۲ ميليارد تومان بودجه دادگستري هاي كشور در سال ۸۵
مهر: معاون اداري و مالي قوه قضائيه گفت: بودجه سال گذشته دادگستري هاي سراسر كشور ۳۵۲ ميليارد تومان بود كه در سال ۸۵ اين ميزان به ۵۴۲ ميليارد تومان افزايش يافته است.
حجت الاسلام عباسعلي عليزاده در جمع خبرنگاران افزود: ۵۴۲ ميليارد تومان بودجه دادگستري ها در ارتباط با حقوق قضات و پرسنل قضائي نيز است.
وي درخصوص منشور عدالت نبوي گفت: در صورتي كه بنا باشد حكومتي دوام داشته باشد بايدعدالت در آن حكومت حاكم باشد و در صورتي كه اين حكومت در نظامي وجود نداشته باشد آن حكومت محكوم به نابودي است.
عليزاده تصريح كرد: با توجه به حساسيت موضوع عدالت، رئيس قوه قضائيه تاكيد كرده اند كه در سال ۸۵ عدالت نبوي مورد توجه ويژه قرار گيرد و در جامعه متبلور شود.
وي درباره مشكل اطاله دادرسي گفت: گرچه طي سالهاي اخير مشكل اطاله دادرسي تا حدي كاهش يافته اما با اين وجود قابل قبول نيست و بايد اقدامات گسترده اي در جهت كاهش اين مشكل صورت گيرد.
معاون اداري و مالي قوه قضائيه افزود: ارجاع پرونده ها به شوراهاي حل اختلاف و همچنين ايجاد مكانيسم جلوگيري از دوباره كاري در دادگاهها و دادسراها مي تواند در كاهش اطاله دادرسي موثر واقع شود.

پرونده تمام شهداي هواپيماي ۱۳۰-C
در بنياد شهيد تشكيل شده است
فارس: معاون رئيس جمهوري و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: پرونده تمام شهداي هواپيماي ۱۳۰-C در بنياد شهيد و امور ايثارگران تشكيل شده است.
حسين دهقان درباره آخرين وضعيت رسيدگي به پرونده شهداي هواپيماي ۱۳۰-C افزود: مورد اقدام نشده اي درخصوص تشكيل پرونده براي شهداي سانحه هواپيماي ۱۳۰-C نداريم.
وي درخصوص تعداد پرونده هاي تشكيل شده در بنياد گفت: براي تمام شهدايي كه به ما معرفي شده  اند، تشكيل پرونده داده ايم.
دهقان اضافه كرد: حقوق و مزاياي خانواده شهدا نيز طي مراحل انجام شده از منبعي كه تاكنون پرداخت مي شده است، قطع خواهد شد و توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران پرداخت مي شود.
پانزده آذرماه سال گذشته هواپيماي حامل جمعي از خبرنگاران رسانه ها، خبرگزاريهاي كشور و مسئولان روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه براي پوشش رزمايش پيروان ولايت واقع در منطقه چابهار اعزام مي شدند، در شهرك توحيد تهران سقوط كرد و منجر به شهادت آنان شد.

اعلام خط فقر در كشور
فارس: وزير رفاه و تامين اجتماعي از اعلام خط فقر در كشور در آينده اي نزديك خبر داد.
وزير رفاه گفت: چندين عامل اعم از تامين كالري مورد نياز براي افراد، سبد خوراكي، آموزش و درآمد براي تعيين خط فقر مورد توجه قرار گرفته است كه در واقع شاخصه هاي خط فقر با توجه به اين عوامل تعريف مي شود.
وي در ادامه افزود: پس از استخراج شاخص ها افرادي را كه شامل اين شاخص ها مي شوند شناسايي كرده و افراد دچار فقر و آسيب پذير كشور مشخص مي شوند.

كودكان اختلالات رواني را تجربه مي كنند
ايسنا: ۴ تا ۷ درصد كودكان دبستاني مبتلا به نوعي از اختلالات رواني هستند.
وي گفت: كودكان مبتلا به بيش فعالي بيش از ساير همسالان خود دچار بي دقتي، عدم تمركز و افت تحصيلي مي شوند.

نيروي كار ۵۷ كشور دنيا از سلامت برخوردار نيستند
مهر: سازمان بهداشت جهاني در گزارشي، نسبت به عدم سلامت كارگران در ۵۷ كشور دنيا ابراز نگراني كرد و از برنامه هاي اين سازمان در ريشه كني بيماريهايي همچون ايدز، مالاريا، هپاتيت و..خبر داد.
سازمان بهداشت جهاني اعلام كرد: مشكل جسماني در كارگران بيشتر به دليل عدم آگاهي آنها از مسائل ايمني و پيشگيري از ابتلا به بيماريهاي گوناگون است.
همچنين كارگران از وجود انجمن هايي براي كمك به حفظ سلامتي در زنان باردار و تامين ايمني آنان به منظور مبارزه با بيماريهاي نوزادان و كودكان مانند فلج اطفال و سرخجه، اطلاع كافي ندارند.به همان ميزان كه جمعيت جهان در حال افزايش است شمار كارگران سالم نيز رو به كاهش است.
در ضمن كارگران با مشكلات مادي و اقتصادي گوناگوني رو به رو هستند كه مانع رسيدگي به موقع و درمان مناسب بيماريهاي آنان، مي شود.

۱۰ درصد مردم واريس دارند
ايسنا: «واريس اتساع رگهايي است كه خون را از اندامها به قلب مي آورند و در نقاط مختلفي از بدن به خصوص در پاها بيشتر ديده مي شود و متاسفانه اين بيماري تقريبا در ۱۰ درصد مردم ايران مشاهده مي شود.»
دكتر قرباني، جراح عمومي گفت: «واريس ارثي و يا ناشي از ناهنجاريهاي ديواره رگهاست و يا به دليل اختلال در رگهاي سطحي و عمقي بوجود مي آيد.
سياهرگهاي عمقي بايد سالم باشند در غير اين صورت هنگام ورود خون به اندام و برگشت به قلب، رگهاي سطحي گشاد مي شوند.»

اجتماعي
اقتصادي
فرهنگ ماندگار
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   فرهنگ ماندگار   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |