دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۱ - Apr 17, 2006
استقلال درفولادشهر متوقف شد
شموشك هم با ليگ وداع گفت
قهرماني ليگ به هفته پاياني رسيد
011910.jpg
گروه ورزشي _ جهانگير كوثري: سرنوشت قهرمان ليگ در هفته پاياني روشن خواهد شد. ديدارهاي ديدني هفته بيست و نهم تنها شموشك را به اتفاق شهيد قندي به ليگ پايين تر سوق داد و دو تيم سقوط كننده تكليف شان مشخص شد. در اصفهان استقلال و ذوب آهن طي يك بازي جوانمردانه و گرم كه رگه هايي از فوتبال مدرن را داشت به تساوي رسيدند. استقلال كه تا دقيقه ۸۶ تيم پيروز اين ديدار بود، ناگهان در يك حمله عمقي ذوب آهن از مهاجم برزيلي ذوب آهن (داسيلوا) غافل شد و او بازي را به تساوي كشاند.
ذوب آهن نشان داد يك تيم قابل احترام است كه فوتبال را نيز خوب بازي مي كند. سازمان تيمي صحيحي دارد، داراي مديريت و مربي است و شيوه بازي كردن با توپ را نيز خوب مي شناسد.
ذوب آهن به گونه اي بازي را آغاز كرد كه انتظار مي رفت بازي را از استقلال ببرد، ضربه دقيقه چهارم آنها به تير دروازه استقلال نشان از اشتها و تمايل آنها براي پيروزي داشت. روند بازي اينگونه نشان مي داد. اما روي يك اشتباه و غفلت، رضا عنايتي بهترين گلزن جام با ضربه اي زيبا گل استقلال را به ثمر رساند تا استقلال قهرماني را تمام شده تلقي كند، روند بازي به سود استقلال پيش مي رفت و نبرد جانانه اي در خطوط مختلف در جريان بود كه «داسيلوا» در چهار دقيقه به پايان بازي گل مساوي را زد تا قهرماني در ليگ به هفته آخر برود.
در ورزشگاه دستگردي پاس نيز شش بار دروازه ها فرو ريخت، ابتدا فجر سپاسي جلو افتاد، اما پاس بمباران هاي خود را سريع آغاز كرد و در نهايت چهار بر دو بر فجر سپاسي پيروز شد تا به امتياز (۵۵) برسد و با يك امتياز كمتر در هفته پاياني با صبا باتري روبرو شود و استقلال نيز در تهران به ديدار برق مي رود. برق كه از ماندن در ليگ مطمئن شد با صبا باتري به تساوي دو بر دو رسيد تا شايد در قهرماني پاس در هفته پاياني نقش مهمي پيدا كند. آيا برق مي تواند استقلال را متوقف كند و پاس بر صبا باتري پيروز شود؟ تساوي صبا باتري شانس نايب قهرماني را از صبا گرفت، آنها به مقام سوم اميدوارند. اگر در هفته آخر بر پاس غلبه كنند. سايپا در خانه خود در مقابل سپاهان به تساوي رسيد. تيره روزي هاي سايپا پس از رفتن ذوالفقارنسب به هفته هاي پاياني رسيد وگرنه سرنوشت اين تيم جوان روشن نبود به كجا ختم مي شد. سايپا در هفته پاياني در شيراز با فجر سپاسي بازي مي كند. اگر صبا بازنده ديدار پاس باشد، سايپا در صورت پيروزي مي تواند در رده سوم بايستد، كه با تيم درهم ريخته سايپا اين شانس وجود ندارد.
در نوشهر شموشك با تساوي مقابل استقلال اهواز عملاً به دسته پايين تر سقوط كرد و با جام وداع گفت، در حالي كه اگر سه امتياز اين بازي را مي گرفت مي توانست به ماندن در ليگ اميدوار باشد. شهيد قندي هم در مقابل ابومسلم سه بر يك شكست خورد تا ابومسلم رده ششم را براي خود تثبيت كند. ديدار فولاد و خوزستان و ملوان نيز امروز انجام مي شود.
بازي هاي هفته سي ام
صباباتري تهران _ پاس تهران
استقلال تهران _ برق شيراز
ملوان انزلي- ذوب آهن اصفهان
ابومسلم مشهد _ فولاد خوزستان
فجر سپاسي شيراز _ سايپا تهران
سپاهان اصفهان _ پرسپوليس تهران
راه آهن تهران- شموشك نوشهر
استقلال اهواز _ شهيد قندي يزد
نام تيم هاي ميزبان اول آمده است.

تابلوي نتايج
* ذوب آهن يك _ استقلال يك
گلها: رضا عنايتي (۲۰) براي استقلال و داسيلوا (۸۶) براي ذوب آهن
* پاس ۴ _ فجر سپاسي ۲
گلها: ايمان رزاقي راد (۳۰)، آرش برهاني (۷۴)، ميلاد ميرداودي (۸۰) و كيانوش رحمتي براي پاس و مجتبي زارع (۱۸) و محمدصادق كرمي (۶۳) براي فجر سپاسي
* شموشك نوشهر يك _ استقلال اهواز يك
گلها: محسن يوسفي (۷۵) براي شموشك و ابوالهيل (۴۰) براي استقلال اهواز
* سايپا ۲ _ سپاهان ۲
گلها: عباس فر (۷۵) و مومن زاده(۸۹) براي سايپا و رسول خطيبي (۷۵ و۱۰) براي سپاهان
* برق شيراز ۲ _ صباباتري ۲
گلها: يحيي گل محمدي (۶۶) و مهرداد كريميان براي برق و يحيي گل محمدي (۱۰) و سعيد بيگي براي صباباتري
* شهيد قندي يزد يك _ ابومسلم ۳

ديدار دوستانه ايران- بوسني هرزگوين دهم خرداد
ايسنا: ايران پيش از شروع جام جهاني در دو ديدار دوستانه برابر كرواسي (۷ خرداد) و بوسني هرزگوين (ده خرداد) به ميدان خواهد رفت. روزنامه  تركيش ديلي گزارش داد پيشتر بازي با كرواسي قطعي شده بود.
برانكو ايوانكوويچ كه در شكل گرفتن اين بازي هاي دوستانه نقش اساسي داشته است گفت: «تا جام جهاني به اندازه كافي بازي دوستانه خواهيم داشت و براي جام جهاني آماده خواهيم بود.» ديدارهاي دوستانه ايران برابر كرواسي بيست و هشت مي در زاگرب و بوسني هرز گوين سي و يك مي در تهران برگزار خواهد شد.
ايران در نخستين ديدار گروه D برابر مكزيك به ميدان مي رود.

شش ورزشكار به عضويت تيم ملي بدمينتون درآمدند
گروه ورزشي: با انجام ديدارهاي انتخابي، تيم ملي بدمينتون ايران تركيب اصلي خود را شناخت. در پايان بازيهاي انتخابي غلامرضا باقري از زنجان، نيكزاد شيري از تهران، اميد كرمي از اصفهان، علي شاه حسيني از تهران، جلال اسكندري از زنجان و اميد يوسفي كنعاني به عضويت تيم ملي ايران درآمدند. فدراسيون بدمينتون قرار است قبل از حضور در مسابقات آسيايي در چند تورنمنت بين المللي شركت كند.از ۶ ورزشكار برگزيده از روز دوم ارديبهشت ماه آزمون هاي آمادگي جسماني گرفته خواهد شد و اردوي اول آنان نيز يك هفته به طول مي انجامد.

تركيب تيم ملي بوكس امروز مشخص مي شود
گروه ورزشي: تركيب تيم ملي بوكس ايران براي شركت در پيكارهاي جام احمد كومرت تركيه امروز مشخص مي شود. مسابقات بين المللي بوكس تركيه يازدهم ارديبهشت ماه آغاز مي شود و تيم ملي بوكس ايران با تركيبي كامل در اين مسابقات ظاهر خواهد شد.
كميته فني فدراسيون بوكس براي انتخاب برترين هاي اوزان يازده گانه پيكارهاي انتخابي درون اردويي را از امروز در سالن بوكس مجموعه ورزشي شهيد شيرودي برگزار مي كند.در پايان اين پيكارها اسامي نفرات اعزامي مشخص خواهد شد.

تفاهم نامه مشترك فدراسيون ورزش روستايي با كبدي
گروه ورزشي: فدراسيون ورزش روستايي در راستاي هماهنگي با ساير فدراسيون هاي ورزشي براي تحول در ورزش روستايي در نخستين گام، اولين تفاهم نامه مشترك همكاري را با فدراسيون كبدي برداشت. به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزش روستايي و عشايري در راستاي اجراي سياستهاي كلان سازمان تربيت بدني و توسعه فراگير و پايدار در امر ورزش و خدمت مثمرثمر به جامعه روستايي و عشايري تفاهم نامه اي در۹ ماده تنظيم و با حضور غلامرضا جعفري و محمدرضا مقصودلو رئيس فدراسيون كبدي به امضا رسيد.

جديدي: قرار بود منصور برزگر سرمربي تيم ملي شود
011916.jpg
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: آن گونه كه از قرائن و شواهد پيداست در پي تغيير و تحولات صورت گرفته در كادر فني تيم ملي كشتي آزاد و انتخاب محسن كاوه به عنوان سرمربي تيم ملي، عباس جديدي يكي از مربيان تيم ملي در واكنشي جالب مي گويد: قرار ما با فدراسيون كشتي اين بوده كه تا جام جهاني همه ما به عنوان مربي كار كنيم و سپس منصور برزگر به عنوان سرمربي به اين جمع اضافه شود. حالا كه منصور برزگر نيامده فدراسيون محسن كاوه را سرمربي كرده است.
وي مي گويد: با اين حساب حالا من هم شرايطي براي كاركردن دارم كه بايد آنها را مطرح كنم. در مجموع هنوز براي ادامه همكاري با تيم ملي تصميمي نگرفته ام.
اظهارات تازه جديدي در حالي مطرح شده است كه پيش از اين نيز بسياري از صاحب نظران بر اين باور بودند كه وي مدت زمان زيادي نمي تواند با محسن كاوه همكاري كند.در اين حال سرمربي جديد تيم ملي با اعلام اين كه مشكلي با جديدي ندارم مي گويد: زماني كه تعدادي مربي در كادر فني حضور پيدا مي كنند، بايد با هم هماهنگ باشند تا برنامه ها اجرا شود. قرار است امروز در فدراسيون كشتي در زمينه مشكلات موجود و برنامه هاي آتي تيم ملي تصميماتي اتخاذ شود.

حضور كارخانه در پيكان منتفي شد
گروه ورزشي: حضور مصطفي كارخانه در تيم واليبال پيكان منتفي شد.
پس از آن كه گفت وگوهاي مطرح شده ميان باشگاه پيكان با مسئولان صنام نتيجه اي در بر نداشت، قرار شد پيكان را در مسابقات باشگاههاي آسيا حسين حسيني به عنوان سرمربي همراهي كند. با سرمربي شدن حسيني، علي معمري به عنوان مدير فني با پيكان خواهد بود.
در همين ارتباط مصطفي كارخانه اعلام كرد، ضمن احترام به قوانين و مقررات سازمان هوا و فضا كماكان به مذاكرات خود ادامه خواهد داد تا شايد راهي براي بازنشستگي اش پيدا كند. وي افزود: وضعيت من براي حضور در ليگ برتر امسال به هيچ وجه مشخص نيست و معلوم نيست با چه باشگاهي خواهم بود. كارخانه پيرامون حضورش در كادر مربيان تيم ملي گفت: من هميشه خود را مديون واليبال ايران مي دانم و هرگاه به وجود من نياز باشد با كسب تكليف از مسئولان هوا و فضا در خدمت ملي پوشان كشور خواهم بود.

اولين گروه از كاروان تكواندو به تايلند رفت
گروه ورزشي: گروه اول كاروان اعزامي تكواندو متشكل از ورزشكاران و مربيان آنان براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا _ اقيانوسيه صبح ديروز عازم تايلند شدند.گروه دوم كه شامل مسئولان و داوران خواهد بود فردا راهي اين كشور خواهند شد.هفدهمين دوره پيكارهاي تكواندو قهرماني آسيا _ اقيانوسيه از اول ارديبهشت ماه به مدت ۳ روز در شهر بانكوك تايلند برگزار مي شود.

شطرنج بازان برتر دختر ايران
ايرنا: رقابتهاي  شطرنج  قهرماني  دختران  ايران  در رده هاي  سني  زير ۱۴ ، ۱۶ و ۱۸سال  روز يكشنبه  با انتخاب  نفرات  برتر در شهرستان  رشت  پايان  يافت .
در اين  دوره  از رقابت ها، ۱۱۰ شطرنج باز دختر از سراسر كشور در ۹ دور به  روش  سوئيسي  و به  مدت  شش  روز در سالن  مهد انديشه رشت  با هم  به  رقابت  پرداختند.در پايان  اين  رقابتها و در رده  سني  زير ۱۴ سال ، آيدا رادفر از تهران با كسب  ۵/۸ امتياز به  مقام  قهرماني  رسيد.در رقابتهاي  رده  سني  زير ۱۶ سال  هما علوي  از تهران  با ۵/ ۷ امتياز عنوان  قهرماني  اين  رده  سني  را كسب  كرد.در رقابت هاي  رده  سني  زير ۱۸ سال  نيز آتوسا پوركاشيان  از تهران  با ۸  امتياز عنوان  نخست  را كسب  كرد .

لارسن غايب بارسلونا برابر ميلان
011913.jpg
گروه ورزشي: هنريك لارسن مهاجم سوئدي بارسا به دليل مصدوميت بازي رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان برابر ميلان ايتاليا را از دست خواهد داد. او در نه دقيقه آغازين بازي با ويارئال در لاليگا كه به پيروزي يك بر صفر بارسلونا انجاميد، مصدوم شد. گفتني است بارسا ديگر بازيكن مؤثر خود ليونل مسي را نيز به علت مصدوميت دراختيار نخواهد داشت. در عين حال خبر خوب براي بارسا بازگشت رونالدينهو به تركيب اين تيم برابر ميلان است كه تأثير بسزايي در نتيجه بازي خواهد داشت.

آرسن ونگر به ژاپن مي رود
پس از اين كه زيكو، سرمربي برزيلي تيم ملي ژاپن اعلام كرد كه تمايل دارد پس از جام جهاني در اروپا مربيگري كند، فدراسيون فوتبال ژاپن نيز در پي مذاكره و استخدام يك مربي جديد براي جايگزيني اوست.
رئيس فدراسيون فوتبال ژاپن در اين باره اظهار كرد: «اعلام كرده بوديم كه پس از حتمي شدن جدايي زيكو، مذاكراتي را با آرسن ونگر مربي فرانسوي آرسنال آغاز خواهيم كرد.» وي در ادامه افزود: «در صورت اينكه ونگر با مبلغ پيشنهادي ما موافقت كند، به احتمال زياد او در ژاپن حضور پيدا خواهد كرد.»

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
فرهنگ ماندگار
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   فرهنگ ماندگار   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |