سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۴ - May 2, 2006
روزهاي بهاري سهام معادن
000153.jpg
گروه بورس: سهام معدني و فلزي بهار امسال نيز دوران پررونقي را سپري مي كنند به طوري كه از ميان ۲۳ شركت حاضر در اين دو دسته ارزش سهام ۱۵ شركت از ابتداي سال ۸۵ تاكنون روندي صعودي را پشت سر گذاشته است.
به گزارش همشهري، پيش بيني مي شود وعده رئيس جمهوري درباره بازگرداندن معدن انگوران به توسعه معادن روي، به عنوان بزرگترين شركت حاضر در اين گروه، روند صعودي سهام معادن را از شدت و قوت بيشتري برخوردار سازد.
آمار پردازش شده نشان مي دهد: فروردين و ارديبهشت امسال ارزش دارايي سهامداران ۷ شركت فعال معدني و فلزي پذيرفته شده در بورس تهران بيش از ۱۰ درصد بالا رفته است. در اين ميان بالاترين سودها به دو شركت معادن بافق و معادن منگنز اختصاص يافته است. ارزش سهام اين دو شركت به ترتيب ۵۵ درصد و ۲۳ درصد رشد كرده است.
شادماني سهامداران
با اعلام واگذاري معدن انگوران به شركت توسعه معادن روي ايران، توسط رئيس جمهوري،در سفر اخير به زنجان،بيش از يك ميليون سهامدار فعال در گروه معدني بورس تهران به آينده حضور خود در آن بازار ، اميدوار شدند.
«علي قنبري» مدير عامل شركت توسعه معادن روي ايران  در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: واگذاري معدن انگوران به شركت يادشده با تاكيد بر اجراي طرح ۱۰۰هزار تني در محل انگوران انجام شده است.
وي تصريح كرد: براي شروع طرح ۱۰۰هزار تني مدت يك سال و براي اجراي عمليات طرح سه سال زمان تعيين شده است.
به گفته قنبري ، مدت زمان واگذاري معدن انگوران به شركت توسعه معادن روي ايران ۱۵تا ۲۰سال خواهد بود.
مديرعامل شركت توسعه معادن روي ايران سپس به آثار واگذاري معدن انگوران به شركت يادشده اشاره كرد و گفت: از آنجا كه توسعه معادن روي ايران از جمله شركتهاي مركزي (هلدينگ) فعال در بازار سهام است،بنا براين واگذاري معدن يادشده به آن شركت مي تواند زمينه اميدواري حدود يك ميليون سهامدار گروه معدني بورس را فراهم آورد.
وي افزود: با توجه به تحولات اخير ، سهام اين گروه معدني در سال آينده سود قابل پيش بيني مناسبي را براي خود مي تواند رقم بزند.
مديرعامل شركت توسعه معادن روي ايران به وضعيت فعلي اين شركت براي حضور در بورس فلزات لندن اشاره كرد و اظهار داشت: شركت يادشده هم اكنون به استانداردهاي حضور در بورس فلزات لندن ، دست يافته است.
قنبري به توجه جدي دولت به بخش خصوصي اشاره كرد و اظهار داشت: واگذاري معدن انگوران به شركت توسعه معادن روي ايران نشانگر توجه و اعتماد دولت به بخش خصوصي كشور است.
به گفته وي، يكي از ديدگاههاي اقتصادي در دولت عدالت محور بحث مشاركت سرمايه هاي كوچك مردمي در طرحهاي كلان اقتصادي و همچنين توزيع منابع مالي در سفره هاي مردم است كه اين امر را مي توان در اميدوار كردن يك ميليون سهامدار گروه معدني به بازار سهام ، مشاهده كرد.
قنبري در پايان با اشاره به سخنان رئيس جمهوري مبني بر اينكه اقتصاد بايد توسط مردم و با محوريت عدالت اداره شود، گفت: توزيع عادلانه منابع اقتصادي مي تواند زمينه دستيابي به عدالت اجتماعي و اقتصادي در كشور را فراهم آورد.

يادداشت
شركت بورس، فراگيرترين مشاركت مردمي
دكتر فرشاد هيبتي*
شركت سهامي بورس پديده اي نوين در صنعت سرمايه گذاري كشور است كه عملكرد مطلوب آن مي تواند دستاوردهاي ذيل را به همراه آورد:
*فراهم شدن امكان مشاركت اقشار مختلف جامعه در بازار مالي
*افزايش توان رقابتي بورس در مقابل ساير بازارها
*افزايش توان مالي بورس به منظور ارتقاي سطح كمي و كيفي امكانات جهت انجام معاملات مختلف
*ايجاد شرايط مناسب جهت تصميم گيري هاي منطقي مبتني بر آراي سهامداران مختلف
*اداره بهتر بورس به دليل نظارت دقيقتر از جانب سهامداران
تبديل ساختار بورس به شكل سهامي باعث ايجاد تغييرات اساسي در تركيب مديريتي آن مي شود. در ساختار سنتي، كارگزاران و معامله گران تصميم گيرندگان اصلي هستند اما در ساختار سهامي عام، مالكيت از كنترل منفك شده و اين مسئله باعث مي شود تا تضاد منافع حاصل از تلاقي مالكيت و نظارت زدوده شود. سهامداران در چنين ساختاري منطقا ًبر اساس ميزان سهام خود رفتار نموده و اداره شركت در شرايطي كه اكثريت آراء بر آن حاكم است اداره مي شود. همچنين اين مسئله باعث مي شود تا سرمايه لازم براي توسعه بورس از جانب سهامداران فراهم گردد. ايجاد چنين امكاناتي باعث انسجام قوانين و مقررات، تدوين استانداردهاي حاكميت شركتي و كاهش هزينه ها خواهد شد. مروري بر تجربه شركت هاي سهامي بورس حكايت از حضور همه جانبه شركت هاي كارگزاري، شركت هاي سرمايه گذاري، بانك هاي سرمايه گذاري و سرمايه گذاران انفرادي در آنها دارد.
تصويب قانون بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران موجب تحولاتي شگرف در بازار مالي كشور خواهد شد كه از آن جمله شكل گيري شركت سهامي بورس است. يكي از نكات اساسي در تاسيس شركت هاي بورس (سهامي عام)، ساختار سهامداري و نحوه تامين مالي در آنها است. قانونگذار در خصوص تامين سرمايه در شركت هاي سهامي بورس تدابيري انديشيده است كه از جمله آن ماده ۵۷ قانون بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران است. اين ماده به خوبي بر نحوه تخصيص ذخيره گسترش بورس تصريح دارد. لازم به ذكر است كه ذخيره گسترش بورس، با هدف انجام پروژه هاي توسعه اي به ميزان ۵/۰ درصد ارزش
معامله- ۲۵/۰ درصد از خريدار و ۲۵/۰درصد از فروشنده- دريافت و توسط كارگزاران به حساب بانكي خاصي واريز گرديده كه طبق نظر شوراي بورس سابق تخصيص مي يافت. اين در حالي است كه طي سال هاي اخير كه روند معاملات در بورس فزوني يافته، همواره وجوه گسترش بورس فراتر از نيازهاي توسعه اي بوده و شايسته است تا در پايان دوران قانون بورس مصوب ،۱۳۴۵ ذخيره گسترش بورس بنا به ماده ۵۷ به صاحبان آن كه همانا سرمايه گذاران در بورس اوراق بهادار است، بازگردانده شود.
مأموريت احصا و تخصيص منافع فوق به كميته اي متشكل از رئيس سازمان، نماينده منتخب كارگزاران بورس و نماينده شورا محول شده است كه هيچ يك ذينفع ذخيره گسترش بورس نمي باشند تا بدين ترتيب صحت و سلامت فرايند تخصيص وجوه و انتقال به حساب سرمايه شركت سهامي عام بورس را ميسر سازند. بنابراين در آينده نزديك شاهدتاسيس فراگيرترين شركت سهامي عام در كشور خواهيم بود.
*دبير كل موسسه توسعه صنعت سرمايه گذاري ايران

اعلام برنامه تغيير ساختار بورس كشاورزي
مهر: دبير كل بورس كشاورزي گفت: در اجراي قانون جديد بازار اوراق بهادار مبني بر تبديل بورس هاي موجود (از غير انتفاعي و تجاري ) به شركت هاي سهامي، تغيير ساختار، مهمترين برنامه بورس كشاورزي در سال جاري است.
احمد كبيري، در مورد زمان تغيير ساختار بورس كشاورزي و تبديل آن به شركت هاي سهامي گفت: مطابق برنامه ريزي انجام شده، قرار است در ابتدا تشكيلات سازمان بورس و اوراق بهادار مشخص شود و سپس به محض اعلام آمادگي سازمان براي دريافت اساسنامه شركت هاي سهامي عام، بورس كشاورزي آمادگي كامل را براي ارائه اساسنامه پيشنهادي و دريافت مجوز دارد. براي اين منظور جذب تعدادي كارگزار جديد و فراهم آوردن زمينه حضور فعال آنان از ديگر برنامه هاي بورس كشاورزي است.
وي راه اندازي بازارهاي فرا بورس را از ديگر برنامه هاي اين سازمان دانست و گفت: راه اندازي بازارهاي فرا بورس از ديگر برنامه ها پس از بحث تغيير ساختار است.

سرب و روي در صدر جدول تقاضا
گروه بورس: حجم تقاضا براي خريد سهام ملي سرب و روي ديروز در بورس تهران به شدت افزايش يافت و به ۵/۱ ميليون سهم رسيد.
به گزارش همشهري، در اين روز ۱۷۱ نفر براي تعداد سهام ياد شده دستور خريد صادر كردند. ارزش اين سهام ديروز ۷ ميليارد ريال برآورد شد. كابل هاي مخابراتي شهيد قندي روز گذشته با ۲۰۰ تقاضاي خريد براي ۸/۱ ميليون سهم اين شركت در رديف دوم جدول قرار گرفت. ارزش دستور خريدهاي صادر شده براي سهام كابل هاي مخابراتي شهيد قندي ديروز ۷ ميليارد ريال ارزيابي شد.
در جريان داد و ستدهاي اين روز ۱۷۲ نفر با مراجعه به كارگزاري ها براي خريد ۶۹۹ هزار سهم پتروشيمي اصفهان به ارزش ۴ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
طي معاملات ديروز پتروشيمي آبادان در كف جدول تقاضا جاي گرفت و حجم تقاضا براي سهام اين شركت به حدود ۲۷۴ هزار و ۳۰۰ سهم به ارزش ۳/۲ ميليارد ريال رسيد.
تولي پرس و معادن بافق نيز از جمله شركت هايي بودند كه پس از شركت هاي ياد شده با بيشترين تقاضاي خريد در تالارهاي بورس مواجه بودند.
درسوي ديگر بازار حجم عرضه سرمايه گذاري غدير به ۷/۱۱ ميليون سهم به ارزش ۴۸ ميليارد ريال افزايش يافت. سهام ياد شده ديروز توسط دو هزار و ۳۴۳ نفر عرضه شد.
بنا بر اين گزارش ۳۹۶ نفر ديروز ۱/۱ ميليون سهم سيمان فارس و خوزستان به ارزش ۴/۵ ميليارد ريال و ۹۱۰ نفر هم ۳/۴ ميليون سهم سرمايه گذاري بهمن به ارزش ۶/۴ ميليارد ريال را به فروش گذاشتند.
گاز لوله،  سيمان سپاهان، سامان گستر اصفهان، كربن ايران و سيمان كرمان از ديگر شركت هاي حاضر در جدول عرضه ديروز بورس تهران بودند.

شاخص به زير ۹ هزار و ۵۰۰ واحد افت كرد
000147.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام در پايان معاملات ديروز بورس تهران با عبور از مرز ۹ هزار و ۵۰۰ واحد، افت ۴/۵ واحدي را در كارنامه خود به ثبت رساند.
به گزارش «همشهري» ديروز شاخص كل تحت تاثير معاملات سيمان ايلام به سير نزولي خود ادامه داد و در رقم ۹ هزار و ۴۹۷ واحد توقف كرد. در اين روز در حالي كه شاخص عملكرد تالار اصلي با دو واحد كاهش به رقم ۹ هزار و ۲۱۶ واحد رسيد، شاخص عملكرد تالار فرعي با ۱۶ واحد افت مواجه شد و به ۹ هزار و ۷۴۱ واحد بازگشت.معاملات ديروز بورس تهران منجر به افت ۵ واحدي شاخص صنعت و در مقابل رشد۶/۲ واحدي شاخص واسطه گري هاي مالي شد. در اين روز شاخص صنعت كه عملكرد شركت هاي صنعتي را نشان مي دهد روي ۷ هزار و ۴۶۴ واحد ايستاد و شاخص مالي كه بيانگر عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس است خود را به ۲۰ هزار و ۸۳۱ واحد نزديك كرد.بر اساس اين گزارش ديروز شاخص سهام وسايل نقليه ۶ واحد افت كرد و شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي هم نسبت به شاخص هاي ديگر با بيشترين افت مواجه شد به طوري كه با ۷۲ واحد افت به رقم ۲۴ هزار و ۹۳۶ واحد نزول كرد. اما در مقابل، روز گذشته شاخص سهام كاني هاي فلزي يك واحد و شاخص گروه فلزات اساسي هم دو واحد رشد را تجربه كردند.

دلايل مخالفت وزارت بازرگاني
با عرضه سيمان در بورس فلزات
ايلنا:  عرضه نشدن سيمان در بورس فلزات ميزان فرآوري آن را كاهش داده است.
سيدمصطفي سلطان  پناهي، معاون فني و توليد شركت سيمان تهران، با بيان اين مطلب افزود: با وجود رضايت تمام وزارتخانه  ها و سازمان  هاي مربوطه با ورود سيمان به بورس فلزات، وزارت بازرگاني با اين اقدام مخالف است و به اين ترتيب برخلاف تصور همگان سيمان سال گذشته هم به بورس فلزات وارد نشد.
معاونت فني شركت سيمان تهران، در پاسخ به پرسشي مبني بر دليل مخالفت وزارت بازرگاني اظهار داشت: مسئولان وزارت بازرگاني معتقدند،  در صورت عرضه سيمان قيمت از كنترل دولت خارج مي  شود، در حالي كه ما تضمين كرده  ايم قيمت براساس آيين  نامه  هاي شوراي عالي بازار سيمان تنظيم شود. طبق اين آيين  نامه قيمت سيمان براي ۶ ماه تحت كنترل عرضه شده و نگراني برطرف مي  شود.
معاون فني سيمان تهران، خاطرنشان كرد: تا زماني كه توزيع و مصرف در كنترل مصرف گروه خاص باشد، هميشه رانت به وجود مي  آيد. در فصولي كه كمبود داريم، اگر سيمان آزاد در بورس عرضه شود. در آن زمان با واردات سيمان قيمت متعادل  تر مي  شود؛ البته اين امر به شرطي صورت مي  گيرد كه عرضه در دست بخش خصوصي باشد.
او گفت: براي تأمين بازار ايران سياست سهميه  بندي به درستي اجرا نمي  شود ، به طوري كه از ميزان ۶۰ درصد از سهميه داده شده به استان تهران سهم مردمي است و ميزان اضافه بر مازاد كه به ۱۰ ميليون تن مي  رسد، به بازار آزاد مي  رود. در حالي كه اين سهم هم بايد به مردم تعلق گيرد. از اين رو بهتر است تا توزيع سيمان توسط تعاوني  ها صورت گيرد و به صورت معقول به دست مصرف  كننده برسد.

پيش بيني ثتبيت قيمت آهن در بورس فلزات
000150.jpg
ايسنا: امكان افزايش قيمت آهن آلات وجود دارد، بنابراين با وزارتخانه هاي بازرگاني و صنايع و معادن در اين زمينه صحبت هايي به عمل آمده است.
محمدحسين ديده ور، عضو هيأت مديره بورس فلزات كاهش و يا افزايش محصولات فلزي را مرتبط به بورس فلزات ندانست و گفت: بورس به هيچ عنوان در افزايش قيمت و يا كاهش آن تأثيرگذار نبوده ، بلكه اين عرضه، تقاضا و تعامل با مشتري است كه تأثير خود در بازار نشان مي دهد. همچنين فاكتورهاي سياسي نيز تا حدودي در اين امر دخيل هستند. وي با بيان اين كه قبلا در زمينه افزايش قيمت ها با مسئولان تعاوني و اتحاديه ها جلسات متعددي گذاشته شده، تأكيد كرد: امكان افزايش قيمت آهن آلات وجود دارد، بنابراين با وزارتخانه هاي بازرگاني و صنايع و معادن كه مسئولان ذيربط بودند در اين زمينه صحبت هايي به عمل آمده است.ديده ور، صفر كردن تعرفه آهن آلات را تأثيرگذار بر قيمت آن دانست و گفت: با صفر كردن تعرفه آهن آلات تا شهريورماه، ممنوع كردن صادرات تيرآهن با توجه به مصارف داخلي و همچنين تمهيدات دولت پيش بيني مي شود كه قيمت آهن به ثبات برسد. عضو هيأت مديره بورس فلزات با اشاره به اين كه در زمينه قانون بازار اوراق بهادار كارها در حال پيشرفت است، گفت: با توجه به فراهم شدن مقدمات ما نيز بايد براساس مقررات به جلو حركت كنيم.

پذيره نويسي سهام در بورس امارات
ايسنا: در پي بحران در بازارهاي مالي امارات مسئولان و كارشناسان اقتصادي در بورس و وزارت اقتصاد امارات راهكارهايي براي نجات و گريز از بحران انديشيده اند.
شيخ محمد بن زايد آل نهيان، وليعهد ابوظبي در ابتكاري جديد اعلام كرد : شركت «اركان» با سرمايه اي بيش از ۷۵۰/۱ ميليارد درهم تأسيس مي كند كه سهام اين شركت در بازارهاي مالي امارات عرضه خواهد شد. اين سهام  متعلق به كارمندان دولت و شهروندان كم درآمد اماراتي است. پذيره نويسي براي سهام شركت «اركان» از ماه آينده (دوم خردادماه) آغاز مي شود كه بيش از ۱۰۰ ميليون سهم در بازارهاي مالي امارات عرضه خواهد شد.
به گزارش روزنامه اقتصادي البيان، سهام اين شركت براي شهروندان اماراتي كارمند و كم درآمد اختصاص يافته است كه ارزش هر سهم نيز ۵۰/۱ درهم در نظر گرفته شده است.

تغييرات قيمت سهام
تعداد
درصد نوسان
آخرين قيمت
نام شركت
۳.۹۹
۴۱
۴۱
حق تقدم موتورسازان تراكتورسازي ايران
۲.۷۸
۹۱
۹۱
حق تقدم سيمان سپاهان
۲
۱۶۱
۱۶۱
دارويي رازك
۲
۱۲۷
۱۲۷
تولي پرس
۲
۳۹
۳۹
كابل سازي ايران
۲
۱۱۱
۱۱۱
پتروشيمي اصفهان
۲
۲۵
۲۵
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۲
۱۸۵
۱۸۵
قند اصفهان
۱.۹۹
۷۸
۷۸
كيميدارو
۱.۹۹
۱۶۱
۱۶۱
پتروشيمي آبادان
۱.۹۹
۱۹۰
۱۹۰
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۱.۹۹
۷۲
۷۲
دارويي لقمان
۱.۹۹
۱۵۰
۱۵۰
معادن بافق
۱.۹۹
۱۱۴
۱۱۴
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۱.۹۹
۸۴
۸۴
ايران ارقام
۱.۹۸
۷۶
۷۶
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۱.۹۸
۶۲
۶۲
كمباين سازي ايران
۱.۹۸
۷۰
۷۰
آهنگري تراكتورسازي ايران
۱.۹۸
۶۰
۶۰
لنت ترمز ايران
۱.۹۸
۴۳
۴۳
فرآورده هاي تزريقي ايران
۱.۹۸
۵۹
۵۹
داروسازي كوثر
۱.۹۸
۹۲
۹۲
ملي سرب و روي ايران
۱.۹۷
۳۲
۳۲
فرآورده هاي نسوز آذر
۱.۹۷
۳۲
۳۲
نيرو محركه
۱.۹۷
۴۴
۴۴
رايان سايپا
۱.۹۷
۲۵
۲۵
كف
۱.۹۶
۱۹
۱۹
توليد محور خودرو
۱.۹۶
۴۲
۴۲
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۱.۹۶
۳۸
۳۸
كنتورسازي ايران
۱.۹۶
۴۲
۴۲
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۹۶
۳۳
۳۳
فولاد كاويان
۱.۹۵
۳۹
۳۹
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۱.۹۵
۲۸
۲۸
ليزينگ ايران
۱.۹۵
۱۸
۱۸
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۱.۹۵
۲۴
۲۴
بسته بندي ايران
۱.۹۴
۲۸
۲۸
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱.۹۴
۳۰
۳۰
سايپا شيشه
۱.۹۴
۲۷
۲۷
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۱.۹۳
۲۲
۲۲
رينگ سازي مشهد
۱.۷۸
۸
۸
پارس الكتريك
۱.۷۲
۳۳
۳۳
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۱.۵۹
۲۲
۲۲
ايتالران
۱.۵۵
۱۱۷
۱۱۷
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۰.۹۳
۲۵
۲۵
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۹۱
۱۲
۱۲
مهركام پارس
۰.۹۱
۹
۹
پشم بافي توس
۰.۸۸
۸۰
۸۰
توليد سموم علف كش
۰.۶۹
۸
۸
سرمايه گذاري نيرو
۰.۵۸
۱۱
۱۱
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۰.۴۵
۲۹
۲۹
پارس دارو
۰.۳۷
۳۴
۳۴
صنايع ريخته گري ايران
۰.۱
۳
۳
شيميايي سينا
۰.۰۸
۱۰
۱۰
نفت بهران
۰.۰۶
۱
۱
پارس خودرو
۰.۰۶
۱
۱
بانك پارسيان
۰.۰۵
۳
۳
لبنيات پاك
۰.۰۴
۲
۲
سايپاديزل
۰.۰۳
۱
۱
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰
۰
۰
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰
۰
۰
سرمايه گذاري سپه
۰
۰
۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰
۰
۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰
۰
۰
سيمان هرمزگان
۰
۰
۰
نوسازي وساختمان تهران
۰
۰
۰
صنعتي دريايي ايران
۰
۰
۰
قند ثابت خراسان
۰
۰
۰
سنگ آهن گل گهر
۰
۰
۰
سيمان شاهرود
۰
۰
۰
سايپاآذين
۰
۰
۰
صنعتي آما
۰.۰۱-
۱-
۱-
پتروشيمي اراك
۰.۰۲-
۱-
۱-
سايپا
۰.۱۱-
۷-
۷-
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰.۱۳-
۱-
۱-
آزمايش
۰.۲۹-
۱۲-
۱۲-
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۳-
۲۱-
۲۱-
داروسازي روزدارو
۰.۶۴-
۷-
۷-
كارخانه فارسيت درود
۰.۶۶-
۱۱-
۱۱-
قند پارس
۱.۴۸-
۴۷-
۴۷-
ايران خودرو
۱.۵۹-
۲۱۷-
۲۱۷-
تامين ماسه ريخته گري
۱.۶۳-
۳۳-
۳۳-
محورسازان ايران خودرو
۱.۶۶-
۲۷-
۲۷-
پمپ سازي ايران
۱.۷-
۲۵-
۲۵-
كارخانجات صنعتي پيام
۱.۷۶-
۶۵-
۶۵-
ايران خودروديزل
۱.۷۷-
۱۰۸-
۱۰۸-
معادن منگنز ايران
۱.۸۹-
۱۱-
۱۱-
نورد و لوله اهواز
۱.۹-
۳۶-
۳۶-
نيروترانس
۱.۹۱-
۳۳-
۳۳-
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۱.۹۱-
۱۸-
۱۸-
سرمايه گذاري بوعلي
۱.۹۲-
۴۰-
۴۰-
گلتاش
۱.۹۳-
۲۳-
۲۳-
فنرسازي خاور
۱.۹۴-
۱۹-
۱۹-
آبفر
۱.۹۴-
۱۷-
۱۷-
آبسال
۱.۹۴-
۲۲-
۲۲-
فنرسازي زر
۱.۹۵-
۳۸-
۳۸-
مارگارين
۱.۹۶-
۱۹-
۱۹-
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۱.۹۶-
۲۱-
۲۱-
سرمايه گذاري ملي ايران
۱.۹۷-
۵۰-
۵۰-
صنايع مس شهيد باهنر
۱.۹۷-
۵۳-
۵۳-
گازلوله
۱.۹۸-
۳۷-
۳۷-
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱.۹۸-
۳۹-
۳۹-
كاشي پارس
۱.۹۸-
۴۹-
۴۹-
صنايع لاستيكي سهند
۱.۹۸-
۵۲-
۵۲-
صنعتي بهشهر
۱.۹۹-
۷۸-
۷۸-
عمران و توسعه فارس
۱.۹۹-
۵۷-
۵۷-
حمل و نقل توكا
۱.۹۹-
۳۶-
۳۶-
شهد ايران
۱.۹۹-
۸۹-
۸۹-
نورد آلومينيوم
۱.۹۹-
۴۷-
۴۷-
بانك كارآفرين
۱.۹۹-
۴۳-
۴۳-
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۱.۹۹-
۴۸-
۴۸-
بانك اقتصادنوين
۱.۹۹-
۴۹-
۴۹-
ايران ياساتايرورابر
۱.۹۹-
۵۶-
۵۶-
كاشي اصفهان
۱.۹۹-
۲۲-
۲۲-
سرمايه گذاري بهمن
۱.۹۹-
۱۳-
۱۳-
بهپاك
۱.۹۹-
۳۳-
۳۳-
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۱.۹۹-
۶۷-
۶۷-
الكتريك خودرو شرق
۱.۹۹-
۳۹-
۳۹-
كربن ايران
۲-
۱۳۵-
۱۳۵-
صنايع جوشكاب يزد
۲-
۳۸-
۳۸-
شيشه قزوين
۲-
۴۳-
۴۳-
ايران مرينوس
۲-
۱۱۳-
۱۱۳-
سيمان سپاهان
۲-
۱۴۶-
۱۴۶-
سيمان تهران
۲-
۱۱۹-
۱۱۹-
سينا دارو
۲-
۲۵-
۲۵-
پتروشيمي شيراز
۲-
۵۵-
۵۵-
سامان گستراصفهان
۲-
۱۶۲-
۱۶۲-
داروسازي جابرابن حيان
۲-
۱۵۴-
۱۵۴-
داروسازي اسوه

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
انقلاب
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |