سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۴ - May 2, 2006
۳۸ روز تا جام جهاني ۲۰۰۶
زمان را از دست ندهيم
رخداد جام جهاني براي ورزش ما يك حضور پرمعناي سياسي، اجتماعي و فرهنگي هم هست. براي بدست آوردن آنچه در اهداف كلان ورزشي ما گنجانده شده است، ا ين حضور بهترين ميدان است. به همين دليل نقش يك فرمول مشترك حمايتي كه از سوي سازمان ورزش ارائه مي شود مي تواند، ما را به هدف اصلي نزديك كند. همه با هم براي تيم ملي فوتبال هورا خواهيم كشيد.
000156.jpg
گروه ورزشي _ سيامك قليچ خاني: ۳۸ روز تا آغاز رقابت هاي جام جهاني و تيم ملي فوتبال ايران كه تمرينات آماده سازي را پشت سر مي گذارد، مانده است. فوتبال ما در دوره جديد دو بار رايحه جهاني را حس كرده است، سال ۱۹۹۸ و امروز كه هر دو حضور در اين مسابقات را مي توان در ظرف خود ارزيابي كرد و به بررسي آن پرداخت كه بحث امروز ما نيست. امروز از زاويه تدارك، آماده سازي فني و روحي به مقايسه سال ۹۸ و ۲۰۰۶ و حكايت هاي اين دوره خواهيم پرداخت.
در سال ۹۸ پس از اين كه صعود تيم ملي ايران به جام جهاني محرز شد فوتبال ايران دچار تغيير و تحول گشت و توميسلاو ايويچ هدايت تيم ملي ايران را به عهده گرفت. از روز صعود به جام جهاني تا آغاز بازي هاي فرانسه، تيم ملي ايران كمي بيش از شش ماه فرصت داشت. فرصتي كم و محدود به تغيير و تحولات كه منجر به اين شد تا ايويچ تيم ملي را از نو بسازد.
براي اين كه از همين اشاره، مقايسه اول را آغاز كنيم، مسير تداركاتي اين دوره را نيز مرور مي كنيم. تيم ملي ايران در راه جام جهاني ،۲۰۰۶ پس از صعود تا آغاز مرحله اصلي بيش از يك سال فرصت داشت (كه اكنون ۳۸ روز آن باقي است). اما هدايت تيم ملي دچار تغيير و تحول نشد و برانكو پروسه اي را كه از سال ۲۰۰۲ آغاز كرده بود را ادامه داد.
برگرديم به سال ،۱۹۹۸ تيم ملي ايران در همان فرصت شش ماهه اش، در تبريز، با تيم ملي كويت پيكار كرد و در هنگ كنگ و تهران و در چارچوب رقابت هاي چهارجانبه با تيم هايي مانند دانمارك، مجارستان، كاستاريكا، اروگوئه و چند تيم ديگر بازي كرد. همچنين سه اردوي درازمدت نيز در بيرجند، فرانسه و ايتاليا برپا كرد. در آن اردوها نيز تيم ملي با تيم هايي همچون مون پليه، رم، اينترميلان و... مسابقه داد و در نهايت در زاگرب به مصاف تيم ملي كرواسي رفت.
اما تاكنون در اين فرصت يك ساله تيم ملي ايران فقط با تيم هاي توگو و پاراگوئه و تيم ملي كاستاريكا بازي كرده است. يك بازي نيز در سئول با كره جنوبي انجام داد، اگر بازي هاي رسمي ايران پس از صعود به جام جهاني با ژاپن و چين تايپه را نيز به حساب بازي هاي تداركاتي بگذاريم باز در مقايسه با آن دوره كاستي هاي بسياري مي بينيم كه شايد ترديدهاي بيشمار اين روزها نشأت گرفته از همين مقايسه ها باشد.
ديگر فرصت هاي از دست رفته اهميت ندارند. مهم اين است كه زمان باقيمانده را چگونه طي كنيم. تيم ملي كه تا پايان هفته در اردوي تهران است و سپس از ابتداي هفته آينده به سوئيس مي رود. ديدار با كرواسي در زاگرب و بازي با بوسني در تهران هم بايد راهي باشد به سوي رسيدن به وحدت تاكتيكي.
زمان انتخاب نفرات نهايي، آزمايش بازيكنان و درگيري ذهني مربيان براي رضايت افكار عمومي گذشته است. اگر اين روزهاي باقيمانده نيز با اين ذهنيت بگذرد، شايد اتفاق خوشايندي رخ ندهد. اين روزها وظيفه اصلي فدراسيون فوتبال اين است: ترميم فضاي روحي ترك خورده تيم ملي، انسجام تاكتيكي اين تيم و استفاده بهينه از ۳۸ روز باقي مانده كه زمان زيادي نيست اما فرصت مناسبي است تا تيم ملي ايران با آمادگي كامل در جام جهاني به ميدان رود.

ليگ برتر هندبال مهرماه آغاز مي شود
ايرنا: رئيس  فدراسيون  هندبال  گفت : ليگ  هندبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران را از مهرماه  آغاز مي كنيم .
«عليرضا رحيمي» افزود: در نشستي  كه  با حضور سرپرستان  تيم هاي  شركت كننده  برگزار كرديم  ، حاضران از ميان  ماه هاي  تير ، مهر و آذر موافقت  خود را با آغاز اين  رقابت ها از مهر اعلام  كردند.
وي  در ادامه  اظهار داشت  در صورتي  كه  تهران  ، نماينده  قدرتمندي  را روانه  مسابقات  كند، اين  پيكارها را با شركت  ۱۰ تيم  برگزار خواهيم  كرد.وي  در ادامه  به  چگونگي  برگزاري  مسابقات  هندبال  قهرماني  آسيا اشاره كرد و گفت : امسال  مسابقات  هندبال  در سطح آسيا در رده هاي  سني  نوجوانان ، جوانان  ، بزرگسالان  و باشگاهها برگزار خواهد شد كه  تلاش  داريم  در تمامي آنها شركت  كنيم .
رئيس  فدراسيون  هندبال  درباره  مربيان  تيم هاي  ملي  هندبال  ايران  گفت : يوري  كليم  اف  مربيگري  تيم  ملي  را همچنان  برعهده  خواهد داشت  و دراگان  از هفته  آينده  كار خود را با تيم  نوجوانان  آغاز خواهدكرد.

يزداني خرم  جانشين طالقاني در كشتي شد
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: ديروز با بركناري محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي و انتخاب سرپرست جديد براي اين فدراسيون انگار دغدغه هاي كشتي پايان يافت.محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال صبح ديروز پس از ۱۷ سال كار و فعاليت قابل توجه در ورزش واليبال، با دستور و حكم مهندس محمدعلي آبادي به عنوان جانشين محمدرضا طالقاني انتخاب شد تا با توانمندي و سوابق درخشان مديريتي اش، ناجي ورزش اول كشورمان باشد.با شناخت از سرپرست جديد فدراسيون كشتي ورود او به خانواده كشتي را به فال نيك مي گيريم، اما با تأسي از فرهنگ پهلواني و اخلاقي براي محمدرضا طالقاني هم آرزوي موفقيت و سربلندي مي كنيم.البته خيلي دلمان مي خواست او با كمي تعمق بيشتر اين گونه از كشتي جدا نمي شد.

علي آبادي: كشتي ايران بايد بين ۳ تيم اول جهان باشد
رئيس سازمان تربيت بدني در حكم ۶ ماده اي سرپرستي يزداني خرم تاكيد كرده است كه كشتي ايران بايد با يك برنامه ريزي اصولي در بين ۳ تيم اول جهان جاي  گيرد.در اين حكم استقرار حاكميت اخلاق، معنويت و فرهنگ والاي اسلامي و پهلواني، توسعه زيرساخت  ها، توسعه فعاليت هاي آموزشي و برنامه ريزي جهت تخصيص اعتبارات مورد نياز به استان ها مورد توجه جدي مهندس علي آبادي قرار گرفته است.همچنين از يزداني خرم خواسته شده است در اسرع وقت و ظرف مدت حداكثر ۶ ماه با هماهنگي مركز توسعه ورزش قهرماني و حرفه اي به تشكيل مجمع عمومي و انجام انتخابات اقدام نمايد.

يزداني خرم: مردم فقط قهرماني مي خواهند
000159.jpg
سرپرست جديد فدراسيون كشتي بلافاصله بعد از دريافت حكم خود گفت: بدون شك توقع مردم ايران از كشتي بسيار بالا است و مقام هايي كمتر از قهرماني نمي خواهند. به عنوان مسئول جديد اين فدراسيون تلاش خود را در اين زمينه به كار خواهم بست. وي با اشاره به اين كه در هفته هاي آينده مطالعات لازم را در خصوص كشتي انجام خواهم داد افزود: بايد پس از بررسي هاي كامل به مشكلات واقف شده تا بتوانم برنامه ريزي هاي لازم را انجام دهم. پس از آن تغييراتي را در فدراسيون كشتي خواهيم داشت.وي اضافه كرد: من با طالقاني صحبت و از او دعوت به كار كردم كه اميدوارم پس از مدتي استراحت، دوباره فعاليت خود را شروع كند.

طالقاني: خوشحالم كه يزداني خرم جانشين من است
000165.jpg
محمدرضا طالقاني كه تا ظهر ديروز در فدراسيون كشتي به انجام كارهايش مشغول بود گفت: از اين كه يزداني خرم جانشين من مي شود و همه چيز براي ادامه كار مهياست، خوشحالم. يزداني خرم براي همكاري با من صحبت كرده است، اما با اجازه ايشان قصد دارم به زندگي و خانواده ام برسم. طالقاني افزود: من نه استعفا داده ام و نه خسته هستم، تمام هدفم هم در اين مدت خدمت به كشتي بوده است.

انتصاب غافلگيرانه يزداني خرم و دل نگراني واليبال
گروه ورزشي _ علي شاكري: انتصاب رئيس واليبال ايران به عنوان سكاندار جديد فدراسيون كشتي انتصابي غافلگيرانه براي جامعه ورزش و به خصوص اهالي واليبال بود. اعضاي خانواده بزرگ واليبال همه دل نگران سرنوشت رشته اي هستند كه در آستانه دو رويداد بزرگ جهاني و آسيايي است و شهريورماه ميزبان رقابت هاي جوانان آسيا خواهد بود. اين كه سازمان تربيت  بدني براي فرونشاندن بحران در مهم ترين فدراسيون ورزشي و ورزش اول كشور گزينه اي بهتر از ناخداي واليبال پيدا نكرد در جاي خود قابل تأمل است، اما تكليف واليبال چه مي شود؟ رشته اي كه به عنوان موفق ترين ورزش گروهي ايران در دو  رده نوجوانان و جوانان در جهان مطرح است و بزرگسالان در آسيا و سال گذشته هم در هر سه رده به مسابقات قهرماني جهان صعود كرده است. شايد كشتي با يزداني خرم به آرامش برسد و سروسامان گيرد ولي جواب واليبال و خانواده  بزرگش را چه كسي بايد بدهد كه خوابش با اين انتصاب آشفته شده است؟براي يزداني خرم اين خدمتگزار ورزش در سنگر جديد آرزوي موفقيت داريم.

«صفتي» سرپرست تيم ملي تنيس ايران
ايرنا: رئيس  فدراسيون  تنيس  روز دوشنبه  طي  حكمي ، «فرشاد صفتي» را به  سمت سرپرستي  تيم  ملي  تنيس  ايران  منصوب  كرد.صفتي  مسئوليت  سرپرستي  تيم  ملي  جام «ديويس» ايران  را براي  حضور در رقابت هاي  گروه  سوم  منطقه  آسيا و اقيانوسيه  برعهده  خواهد داشت .
تيم  ملي  تنيس  ايران  خود را براي  شركت  در رقابت هاي  جام «ديويس» در گروه  سوم  منطقه  آسيا و اقيانوسيه  آماده  خواهد كرد.اين  مسابقه ها تيرماه  امسال  با حضور هشت  تيم  (عربستان ، بحرين ، سنگاپور، فيليپين ، سريلانكا، ويتنام ، بنگلادش  و ايران ) در مانيل  فيليپين  برگزار خواهد شد كه  در پايان ، دو تيم  به  گروه  دوم  صعود مي كنند.
هم اكنون  اردوهاي  تيم  ملي  تنيس  ايران  با حضور ۸ تنيس  باز (انوشا شاه قلي ، اشكان  شكوفي ، سعيد احمدوند، امير مهذب  نيا، فرشاد تلاور، اميدسوري ، روزبه  كامران  و امير شيرازي  ) در مجموعه  ورزشي  انقلاب  تهران  در حال  برگزاري  است .

خبرهايي از كشتي
آغاز اردوي ملي پوشان كشتي آزاد
000174.jpg
ايرنا: اردوي تيم ملي كشتي آزاد ايران از امروز با شركت
۱۱ كشتي گير انتخاب شده از سوي سرمربي اين تيم در مجموعه ورزشي انقلاب تهران تشكيل مي شود.
در اين اردوي يك هفته اي كه براي آمادگي و زيرنظر گرفتن كشتي گيران شاخص تيم ملي ايران براي شركت در مسابقه هاي قهرماني سال ۲۰۰۶ جهان در چين و بازيهاي آسيايي دوحه قطر تشكيل مي شود ، كشتي گيران زير شركت دارند:
۵۵ كيلوگرم: محمد رضايي از همدان.
۶۰ كيلوگرم: مراد محمدي از مازندران.
۶۶ كيلوگرم: حسن طهماسبي از گلستان و مسعود مصطفي جوكار از همدان.
۷۴ كيلوگرم: هادي حبيبي از تهران و مهدي حاجي زاده از مازندران.
۸۴ كيلوگرم: مجيد خدايي از خراسان رضوي و رضا يزداني از مازندران.
۹۶ كيلوگرم : عليرضا حيدري از توابع تهران و اميرعباس مرادي گنجي از مازندران.
۱۲۰ كيلوگرم: عليرضا رضايي از تهران.
سرمربي: محسن كاوه از تهران.
مربي بدنساز: كيانوش اعتمادمقدم از كرمانشاه.
سرپرست اردو : خليل بيك
اردوي ويژه تيم ملي كشتي فرنگي ايران
اردوي ويژه تيم ملي كشتي فرنگي ايران نيز از صبح امروز در خانه كشتي آغاز مي شود. در اين اردو كه تا روز ۲۵ارديبهشت ماه ادامه خواهد داشت ، ۱۳كشتي گير سرشناس ملي پوش شركت دارند. اسامي كشتي گيران دعوت شده به اين اردو از اين قرار است:
۵۵ كيلوگرم: حميد سوريان از توابع تهران و حسن رنگرز از مازندران.
۶۰ كيلوگرم: علي اشكاني از اردبيل و حميد باوفا از خراسان رضوي.
۶۶ كيلوگرم : پرويز زيدوند از خوزستان و علي محمدي از توابع تهران.
۷۴ كيلوگرم : داوود عابدين زاده از توابع تهران.
۸۴ كيلوگرم : قاسم رضايي از مازندران.
۹۶ كيلوگرم : مسعود هاشم زاده از آذربايجان شرقي و رضا زيدوند از خوزستان.
۱۲۰كيلوگرم : عليرضا غريبي از ايلام و مهدي شربياني و سجاد برزي هر دو از توابع تهران.
سرمربي : محمد بناء از تهران.
مربيان : موسي طباطبايي از قم و ايرج قلاوند از خوزستان.
مربي بدنساز : ناصر نوربخش از لرستان.
سرپرست اردو : خليل بيك از تهران.
قهرماني روس ها در كشتي آزاد اروپا
مسابقه هاي كشتي آزاد قهرماني سال ۲۰۰۶ بزرگسالان اروپا كه به مدت دو روز در شهر مسكو پايتخت روسيه جريان داشت، با قهرماني تيم ميزبان به پايان رسيد.
به گزارش روابط عمومي  فدراسيون كشتي و به نقل از سايت رسمي  اينترنتي فدراسيون كشتي روسيه در پايان اين مسابقه ها تيم روسيه با تصاحب ۶۸ امتياز در صدر كشتي اروپا ايستاد و تيم هاي اوكراين و ارمنستان به ترتيب با ۳۸ و ۳۱ امتياز در مكانهاي دوم و سوم قرار گرفتند.
شكست الدار كورتانيدزه كشتي گير سرشناس گرجي و دارنده چندين مدال طلا، نقره و برنز جهان و بازيهاي المپيك كه به وزن ۱۲۰ كيلوگرم صعود كرده بود، از نكات قابل ذكر رقابتهاي چهار وزن دوم بود.
همچنين عنوان ستاره مسابقه هاي كشتي آزاد قهرماني اروپا به بووايسار سايتي اف دارنده ۷ مدال طلاي جهان و بازيهاي المپيك از روسيه تعلق گرفت كه همه حريفان خود را با پيروزي از پيش رو برداشت.

فوتبال بوندس ليگا
بايرن مونيخ و دو جام در يك سال؟
000168.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: بوندس ليگا امشب وارد هفته سي ودوم مي شود و طي آن در حساس ترين بازي تيم هامبورگ در كلن به مصاف تيم فوتبال اين شهر مي رود.
اين بازي براي هر دو تيم از حساسيت زيادي برخوردار است. كلن در ورطه سقوط به دسته پايين تر قرار دارد و در فكر پيروزي مقابل هامبورگ است تا بتواند در اين رده باقي بماند.از سوي ديگر اگر هامبورگ موفق به پيروزي مقابل كلن نشود، شانس قهرماني در اين فصل را از دست مي دهد.
بايرن مونيخ فردا در صورت پيروزي برابر اشتوتگارت براي بيستمين بار عنوان قهرماني اين فصل را از آن خود خواهد كرد.
توماس دال بعد از اين كه تيمش در هفته سي ويكم مقابل لوركوزن مغلوب شد اعلام كرد: هنوز نااميد نشده و شانس قهرماني را از دست نداده ايم.
ما در بازي با لوركوزن اشتباهات زيادي را مرتكب شديم و موقعيت هاي زيادي را از دست داديم. وي در پايان گفت اميدوارم بتوانيم در مقابل كلن فاتح ميدان باشيم.
در ساير بازي هاي امشب هرتابرلين در ورزشگاه اختصاصي خود با لوركوزن ديدار مي كند. نورنبرگ تيم دهم جدول مقابل گلادباخ قرار مي گيرد.
هانوفر در غياب وحيد هاشميان كه از مصدوميت رنج مي برد با بروسيا دورتموند روبه رو مي شود.
اين بازي ها فردا نيز در شهرهاي مختلف آلمان دنبال مي شود. در آرنا آليانز بايرن مونيخ در غياب ميشائيل بالاك كه به دليل محروميت از همراهي تيمش محروم است به ديدار اشتوتگارت مي رود.
بايرن در ۸ مسابقه اخيرش تنها ۳ بار به پيروزي رسيده و در ۱۲ بازي قبلي نيز ۱۹ امتياز اندوخته است. اين تيم اگر بتواند فردا شب قهرمان بوندس ليگا شود ششمين عنوان قهرماني را در ۸ سال اخير به دست مي آورد.بايرن مونيخ در حال حاضر با ۷۰ امتياز در صدر جدول ايستاده است و هامبورگ با ۶۵ امتياز در مكان دوم قرار دارد.در ساير بازي هاي فردا شب تيم هاي كايزرسلاترن با اينتراخت فرانكفورت، دويسبورگ با وردربرمن، وولفسبورگ با ماينتز و شالكه با آرمينيابيلفلد ديدار مي كنند.

يانوش مجارستاني سرمربي تيم ملي جوانان آبهاي آرام شد
مهر: يانوش يون يوژني مربي مجارستاني قايقراني به عنوان سرمربي تيم ملي جوانان آبهاي آرام منصوب شد.
اين مربي مجاري، پيش از اين قرار بود وظيفه استعداديابي براي رشته هاي مختلف قايقراني را عهده دار باشد كه با كناره گيري رالف هربرت زايدار مربي آلماني تيم ملي جوانان قايقراني به دليل بيماري، اين مسئوليت به وي واگذار شد.

آمادگي تيم ملي بيليارد بانوان
تيم ملي بيليارد بانوان ايران آمادگي خود را براي ارائه بازي هاي چشمگير و قابل قبول در بازي هاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه اعلام كرد.نايب رئيس بانوان فدراسيون بيليارد با بيان اين مطلب افزود: درصورتي كه سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك حمايت بيشتري از بانوان اين رشته به عمل آورد، ما مي توانيم منتظر درخشش تيم ملي بانوان بيليارد ايران در دوحه باشيم.
وي گفت: تاكنون مهندس مهر عبدالهي رئيس فدراسيون بيليارد حمايت هاي خوبي از بانوان اين رشته به عمل آورده است به طوري كه هم اينك سطح رقابت هاي قهرماني كشور در بخش بانوان در اين رشته بسيار بالا ارزيابي مي شود.نصرالله گفت: استعدادهاي برتر و خوبي در تيم ملي بانوان بيليارد ايران وجود دارند و درصورت ميدان دادن به آنها مي توان نتايج پرباري از آنها در بازي هاي بين المللي به دست آورد.

خبرهايي از وزنه برداري
علي مرادي به ايران بازگشت
000162.jpg
ايرنا: علي  مرادي  دبيركل  كنفدراسيون  وزنه برداري  آسيا روز گذشته از ازبكستان بازگشت.
وي  پيش  از عزيمت  به  تهران  گفت : در پي  ممانعت  مأموران گمرك  فرودگاه  تاشكند از خروج  ارز دريافتي  كنفدراسيون  از تيم هاي  شركت كننده  در مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  باشگاه هاي  آسيا در ازبكستان  از دوشنبه  گذشته  مجبور شده است  براي  حل  موضوع  در اين  كشور بماند.
به  گفته  وي ، ۳۸ هزار و ۲۰۰ دلار ارز ضبط شده  از سوي  گمرك  فرودگاه  تاشكند براساس  توافق  امضا شده  از تيم هاي  شركت كننده  براي  هزينه هاي  انجام  آزمايشهاي  دوپينگ  و حق  وروديه  شركت كنندگان  در اين  مسابقات  اخذ شده  بود.
دبيركل  كنفدراسيون  وزنه برداري  آسيا تصريح  كرد: گفته  مي شود كه  براساس قوانين  ازبكستان  خروج  ارز ثبت نشده  از طريق  بانك  و يا همراه  مسافر ممنوع  است  و به  نظر مي رسد كه  اين  يكي  از مشكلات  برگزاري  مسابقات  در اين  كشور خواهد بود.
مرادي  گفت : مقررشد موضوع  از طريق  مسئولان  ورزش  و فدراسيون  وزنه برداري ازبكستان  پيگيري  تا ارز ضبط شده  در گمرك  فرودگاه  تاشكند به  حساب  كنفدراسيون  وزنه برداري  آسيا واريز گردد.
علاقمندي رضازاده
براي سفر به آلمان
قويترين  مرد جهان  از علاقه مندي اش  براي  حضور در آلمان  و تشويق  ملي پوشان  فوتبال  ايران  به  هنگام  برگزاري  مرحله  نهايي  رقابت هاي  جام  جهاني  ۲۰۰۶آلمان  سخن  گفت .
حسين  رضازاده  در اين زمينه گفت: با صحبت هايي  كه  با مهندس  محمد علي آبادي  رئيس  سازمان تربيت  بدني  داشته ام  اميدوارم  فرصتي  پيش  آيد كه  همراه  با تيم  ملي  فوتبال  ايران  به  آلمان  اعزام  شوم .
رضازاده  در پاسخ  به  اين  سؤال  كه  آيا اين  سفر به  برنامه هاي  آمادگي اش  لطمه  وارد نخواهد كرد گفت : با برنامه ريزي  صورت  گرفته  از سوي  ايوانف  سفرم  به  آلمان  تأثيري  در ميزان  آمادگي ام  براي  شركت  در رقابت هاي  جهاني  نخواهد داشت .

عنوان چهل و يكمي براي تيم پينگ پنگ مردان ايران
گروه ورزشي: تيم ملي پينگ پنگ مردان با كسب عنوان چهل و يكمي به كار خود در مسابقات قهرماني جهان در آلمان خاتمه داد. تيم ايران كه در دسته دوم اين دوره از رقابت هاي حاضر شده بود، در بازي آخر خود ۳ بر يك كانادا را شكست داد. در مسابقات مردان ۱۱۸ تيم شركت داشتند كه دو تيم آسيايي چين و كره جنوبي به فينال رسيدند. تيم زنان نيز در دسته چهارم با كسب مقام قهرماني به يك دسته بالاتر دسته سوم صعود كرد. تيم زنان ايران هفت پيروزي داشت.

ديدارهاي رئيس كنفدراسيون تيراندازي آسيا
با مسئولان ورزش
گروه ورزشي: رئيس كنفدراسيون تيراندازي آسيا كه به دعوت رئيس فدراسيون تيراندازي ايران در تهران به سر مي برد روز گذشته با رئيس سازمان تربيت بدني و دبيركل كميته ملي المپيك كشورمان ديدار كرد. شيخ سلمان پس از بازديد از آكادمي ملي المپيك گفت: ما مي توانيم از كشورهاي غرب آسيا به عنوان منطقه اي مهم براي آغاز حركت روبه رشد ورزش تيراندازي در آسيا بهره  ببريم.همچنين در ديدارهاي انجام شده علي كفاشيان از شيخ سلمان رئيس كنفدراسيون تيراندازي آسيا خواست تا از ميزباني ايران حمايت كند.ايران متقاضي مسابقات تيراندازي در دو رشته دو نفره تراپ و اسكيت در سال ۲۰۰۹ و مسابقات آسيايي سال ۲۰۱۱ است.

جمعه پايان اردوي اول تيم ملي واليبال
تمرينات ملي پوشان واليبال همچنان ادامه دارد.اين اردو كه از هفته پيش آغاز شده است بنا به گفته امير حيدري مربي تيم ملي تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.در پايان اين مرحله از اردو قرار است مربيان تيم ملي براي انتخاب برترين هاي مسابقات اميدهاي كشور عازم اهواز شوند.
اميرحسيني در اردوي دوم
اميرحسيني بازي ساز اول تيم ملي واليبال ايران در پنج سال اخير از اردوي دوم تمرينات خود را آغاز مي كند. اميرحسيني پس از ملاقات هفته پيش با يزداني خرم مجوز حضور در جمع دعوت شدگان را گرفت و قرار است دوباره در تركيب تيم ملي قرار گيرد.

ليگ بسكتبال غرب آسيا
صباباتري در ثانيه هاي آخر به فينال رفت
000171.jpg
گروه ورزشي: تيم بسكتبال صباباتري نماينده ايران در مسابقات ليگ بسكتبال غرب آسيا در ثانيه هاي پاياني و در پيكاري مهيج به فينال رفت. صباباتري كه تا ثانيه هاي آخر مغلوب تيم بلواستارز بود، درست در آخرين ثانيه ها موفق شد در سايه حمايت پرشور تماشاگران حريف لبناني خود را ناكام سازد. حضور ضعيف آندره پيتس و ضربه هاي سه امتيازي بلواستارز موجب شد تا صباباتري نيمه اول را با نتيجه ۵۱ بر ۴۵ به حريف واگذار كند.
در نيمه دوم فراخواني كرم احمديان و يارگيري او با «جان تيلور» شرايط را عوض كرد، هرچند كه بلواستارز تا لحظات پاياني هم برتر از صبا نشان داد. گلزني گارس جوزف و آيدين نيكخواه بهرامي در ۲ دقيقه آخر برتري ميلي متري را براي صباباتري رقم زد تا نماينده ايران راهي ديدار پاياني شود. حريف فيناليست صباباتري امروز با انجام بازي دوم مرحله نيمه نهايي بين الجلاي سوريه و ساجس لبنان در بيروت مشخص مي شود. صباباتري در پايان ۸۷ بر ۸۶ پيروز شد و خود را به فينال نخستين دوره اين بازيها رساند.
در حاشيه اين بازي بايد از پخش مستقيم نصف و نيمه اين ديدار از شبكه سوم سيما ياد كرد كه بعد از قطع دقايقي از بازي در كوارتر سوم از پخش دو دقيقه پاياني بازي دريغ نمود تا تماشاگران در اوج اين ديدار از ديدن نتيجه پاياني محروم شوند.

برگزاري نخستين ليگ برتر تير و كمان بانوان و مردان
گروه ورزشي _ مريم رضايي: نخستين دوره ليگ برتر تير و كمان در دو بخش بانوان و مردان به شكل رفت و برگشت از ۲۱ ارديبهشت ماه جاري براي ۲۶ هفته برگزار خواهد شد.به گزارش همشهري، مسابقات در دو رشته كمان ريكرو و كامپوند هر پنجشنبه به مدت ۲۶ هفته برگزار مي شود و مراسم افتتاحيه آن روز ۱۵ ارديبهشت ماه با حضور رئيس فدراسيون تيراندازي برپا خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
انقلاب
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |