سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۴ - May 2, 2006
با حضور ۲۷۵۴ ناشر از ايران و ۶۶ كشور جهان
نوزدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران
فردا گشايش مي يابد
ايرنا: نوزدهمين  نمايشگاه بين المللي  كتاب ، ۱۳ ارديبهشت  ماه  با شركت  دو هزار و۷۵۴ ناشر داخلي  و خارجي  و با حضور محموداحمدي نژاد رئيس  جمهوري  در محل  دايمي نمايشگاه هاي  بين المللي  تهران  گشايش  مي يابد.
احسان الله  حجتي  رئيس نوزدهمين  نمايشگاه  بين المللي  كتاب  تهران  در جمع  خبرنگاران  گفت : اين تعداد ناشر شامل  يك  هزار و ۸۰۹ ناشر داخلي  و ۹۴۵ ناشر خارجي  است . وي  افزود: يك  هزار و ۱۵۸ ناشر به  صورت  مستقيم  و ۶۵۱ ناشر از طريق نمايندگان  خود در نوزدهمين  نمايشگاه  بين المللي  كتاب  شركت  مي كنند. حجتي  اظهار داشت : ناشران  داخلي  در فضايي  حدود ۱۶ هزار متر مربع ، بيش  از۱۲۳ هزار عنوان  كتاب  را در معرض  ديد عموم  قرار مي دهند. به  گفته  حجتي ، در نمايشگاه  امسال ، ۳۰۵ ناشر از تهران  و ۸۵۵ ناشر از شهرستان ها شركت  مي كنند. وي  تصريح  كرد: در بخش  ناشران  خارجي  نيز ۶۶ كشور از جمله  كشورهاي آفريقايي ، آمريكاي  لاتين  و برخي  كشورهاي  اروپايي  و آسيايي  ۱۵۰ هزار عنوان كتاب  در زمينه هاي  مختلف  عرضه  خواهند كرد و اين  در حالي  است  كه  سال  گذشته ۵۵ كشور در نمايشگاه  حضور داشتند.
حجتي  يادآورشد: ۱۵ اتحاديه  و سازمان  بين المللي  از ديگر ميهمانان  خارجي شركت كننده  در اين  نمايشگاه  هستند.
وي  سپس  ادامه  داد: در بخش  بازار جهاني  كتاب  نيز، ۲۰۰ ميهمان  خارجي  به  منظور تعامل  ناشران  داخلي  و خارجي  در نمايشگاه  حضور خواهند داشت . حجتي  گفت : از مجموع  تعداد كتاب هاي  خارجي  نمايشگاه  امسال  ۵/ ۶۷ درصد چاپ نخست  هستند كه  حدود ۹۰ درصد آنها در حوزه  علوم  انساني  به  شمار مي آيند. وي  تصريح  كرد: همزمان  با برپايي  نمايشگاه  بين المللي  كتاب  تهران ، هفتمين دوره  نشر الكترونيك  نيز برگزار خواهد شد. حجتي  گفت : بيش  از ۱۶۰ ناشر الكترونيك  در فضايي  افزون  بر يك  هزار و ۱۶۰متر مربع ، چهار هزار عنوان  محصول  جديد خود را در بخش  اطلاع  رساني  عرضه مي كنند.
اين  ميزان  محصولات  در مقايسه  با سال  گذشته  ۲۱ درصد افزايش  داشته  است . رئيس  نوزدهمين  نمايشگاه  بين المللي  كتاب  تهران  ادامه  داد: امسال  با وجود رشد ۲۰ درصدي  عنوان  كتاب هاي  بخش  داخلي ، فضاي  نمايشگاهي  در مقايسه  با سال گذشته  كاهش  يافته  كه  اين  امر مشكلات  بسياري  را براي  ناشران  و مسئولان  ايجاد كرده  است . نوزدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران تا ۲۳ ارديبهشت داير است.

ستون هفتگي جرج جرداق در همشهري
000267.jpg
«جرج جرداق» نويسنده نامدار مسيحي لبناني همكاري خود با روزنامه همشهري را آغاز كرد.
پيرو خبري كه پيش از اين به اطلاع خوانندگان روزنامه رسيد از هفته آينده ستون ثابت با قلم جرج جرداق نويسنده لبناني به چاپ خواهد رسيد.
خوانندگان ايراني اين نويسنده عرب را بيشتر با شاهكار مشهور او «الام علي صوت العداله الانسانيه» مي شناسند. وي كه هم اينك كمتر مي نويسد يك برنامه ثابت و پرشنونده روزانه را در راديو ملي لبنان اجرا مي كند. او مدتي پيش موافقت خود جهت همكاري قلمي با همشهري را به سردبير روزنامه اعلام كرد.

وزير رفاه و تامين اجتماعي اعلام كرد:
ستاد حل مشكل اشتغال معلولان تشكيل مي شود
000018.jpg
گروه اجتماعي _ مينا شهني: مشكل اشتغال معلولين به زودي حل مي شود. مهندس پرويز كاظمي- وزير رفاه و تامين اجتماعي- با اعلام اين خبر گفت: «ساماندهي اشتغال معلولان از جمله اولويت هاي اصلي وزارت رفاه است. اين وزراتخانه با تشكيل يك ستاد، به  طور جدي مشكلات معلولان بويژه اشتغال آنها را بررسي و راهكارهاي اصلي را ارائه خواهد كرد» .
وزير رفاه در دومين بازديد از دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي در توضيح دليل بازديدش با تاكيد بر ايجاد ارتباط موثر ميان اين دانشگاه و وزارتخانه متبوعش گفت:« فارغ التحصيلان دانشگاه علوم بهزيستي به استخدام وزارت رفاه در مي آيند تا از اين طريق راهيابي نيروهاي متخصص به عرصه كار تسهيل شود».
وي افزود:« با توجه به پژوهش هايي كه در اين دانشگاه انجام شده و نيز با توجه به پتانسيل علمي اين مركز مي توان موضوعات مورد نياز جامعه را براي انجام پژوهش به اساتيد و دانشجويان دانشگاه بهزيستي ارجاع داد».
وزير رفاه با تاكيد بر اينكه استفاده از تحقيقات دانشگاه ها مي تواند گام موثري در برنامه ريزي پيشگيري آسيب هاي اجتماعي باشد گفت: با توجه به اينكه ما در وزارت رفاه با تمامي مردم سروكار داريم، ايجاد يك پل ارتباطي ميان مراكز علمي و دانشگاهي يك ضرورت اجتناب ناپذير است. كاظمي متكديان دستگيرشده را به دو دسته ايراني و غيرايراني تقسيم كرده و خبر از بازگرداندن متكديان خارجي به كشورهايشان داد اما در خصوص متكديان ايراني بسياري از آنها را متكديان حرفه اي خوانده و از مردم خواست كمك هاي خيرخواهانه شان را به صورتي جدي تر از طريق بنيادهاي خيريه سراسر كشور به نيازمندان اهدا كنند.
وزير رفاه با توجه به هزينه هاي بالاي درماني معلولين گفت: «بهزيستي از خانواده هايي كه فرزند معلول دارند حمايت مي كند» .
وي نيازهاي معلولين را به دو دسته نگهداري و درمان تقسيم كرده و با توجه به هزينه هاي بالاي درمان معلولين، پوشش بيمه اي توانبخشي را به ويژه براي كودكان و نوزادان معلول نويد داد.
وزير رفاه كاهش ۲۳ ميليارد توماني بودجه وزارت رفاه در سال جاري را مخل سرويس دهي به بيماران خاص ندانسته و گفت: «هر كدام از بيمارستان ها و مراكز درماني بيماران خاص كه تحت پوشش وزارت بهداشت هستند با اعلام نياز به وزارت رفاه مي توانند دستگاه ها و مواد مورد نياز خود را از طريق وزارت رفاه خريداري كنند».
وزير رفاه و هيأت همراه همچنين از بخش هاي متفاوت دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي بازديد كردند و در خاتمه با شركت در مراسم نامگذاري تالار دكتر سعيد شاملو، به جمعي از اساتيد و دانشجويان برجسته اين دانشگاه جوايزي اهدا كردند.

طراحي سامانه مديريت اطلاعات، پژوهش و فناوري
گروه علمي فرهنگي: دبيرخانه شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري موظف به طراحي سامانه مديريت اطلاعات پژوهش و فناوري كشور با همكاري وزارتخانه ها شد.
معاون پژوهشي و فناوري وزارت علوم، در خصوص مصوبات دومين جلسه شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري كه هفته گذشته با حضور رئيس جمهوري تشكيل شد، گفت: دومين جلسه شوراي عالي بسيار پربار بود و در ابتدا گزارشي از وضعيت علوم، تحقيقات و فناوري كشور به رئيس جمهوري ارائه شد.
دكتر منصور كبگانيان افزود: در اين گزارش نكاتي در زمينه نگراني ها، كمبودها و مشكلات آموزش عالي مطرح و نقاط مثبت نيز مورد بررسي قرار گرفت. همچنين فاصله زياد بخش پژوهش به خصوص در زمينه بودجه با اهداف اين برنامه در حضور رياست جمهوري عنوان شد.
تعيين اولويت هاي پژوهش و فناوري توسط سازمان ها و وزارتخانه ها
وي با اشاره به ديگر مصوبات دومين جلسه شوراي عالي گفت: در اين جلسه كليه وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي موظف شدند برنامه ها، سياست ها و راهبردهاي پژوهشي، فناوري و آموزشي خود را تا آخر ۶ ماهه اول سال جاري به دبيرخانه شوراي عالي علوم ارائه دهند.
دكتر كبگانيان در ادامه به مهر گفت: در همين مصوبه نيز تعيين اولويت هاي پژوهش و فناوري نيز توسط سازمان ها و وزراتخانه ها تصويب شد. تاكنون اولويت هاي پژوهشي در هيچ سازمان يا وزارتخانه اي ثبت و قانوني نشده بود. البته اين تعيين اولويت ها نيز به يك روش علمي نياز دارد كه بر اساس آن دبيرخانه موظف شد در سال ۸۵ يك روش علمي مشخص كند.
در حال حاضر در اين زمينه چند تز دكتري و كارشناسي ارشد مورد بررسي است.
وي به مصوبه بعدي جلسه شوراي عالي اشاره كرد و گفت: همچنين به دبيرخانه شوراي عالي علوم مأموريت داده شد كه سيستم مديريت اطلاعات پژوهشي و فناوري كشور را طراحي و با همكاري كليه دستگاه هاي اجرايي پياده سازي كند. سازمان مديريت نيز موظف است كه تمام هزينه هاي آن را بپردازد.
كبگانيان اطلاعات پژوهش و فناوري كشور را بسيار وسيع دانست و گفت: در شرايط فعلي در كشور هر محققي كه بخواهد فعاليت پژوهشي انجام دهد، مطمئن نيست كه اين فعاليت در گذشته انجام شده يا نه. دبيرخانه شوراي عالي بايد نظامي را پياده كند كه در آن اگر در گوشه اي از پژوهشكده اي در كشور پتنت، كار تحقيقاتي يا مقاله اي انجام شده اطلاعات آن در اين نظام ثبت شود تا بدين وسيله تمام پژوهشگران بتوانند به اطلاعات لازم دسترسي داشته باشند.

سايت تحقيقاتي دانشگاه اميركبير
خارج از تهران راه اندازي مي شود
گروه علمي فرهنگي: سايت تحقيقاتي دانشگاه صنعتي اميركبير با همكاري شهرداري تهران و با كاركرد تحقيقاتي و تكميلي در حومه تهران راه اندازي خواهد شد. رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير با اعلام اين خبر افزود: اين مركز به هيچ عنوان داراي كاركرد آموزشي نيست و صرفاً جنبه تحقيقاتي دارد و تا ۳ ماه آتي محل دقيق و مراحل انتقال واگذاري زمين از سوي شهرداري به دانشگاه اعلام خواهد شد.رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير در خصوص طرح پيشنهادي استانداري به دانشگاه ها در خصوص انتقال مقطع كارشناسي آنها به خارج از تهران به مهر گفت: استانداري تاكنون مذاكره اي با دانشگاه صنعتي اميركبير انجام نداده است و اين طرح اگر هم اجرايي باشد بايد در خصوص رشته هاي نظري انجام گيرد و نه رشته هاي فني و مهندسي كه وابسته به تجهيزات كارگاهي هستند.
رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير در اين خصوص افزود: چنين موضوعي صرفاً در حد شوراي دانشگاه مطرح شده و عملي نيست.

انجمن پزشكان عمومي ايران :
حقيقي شدن تعرفه درمان گامي به سوي
عدالت اجتماعي است
گروه اجتماعي: نايب رئيس انجمن پزشكان عمومي ايران اعتقاد دارد: از مظاهر عدالت اجتماعي در بخش سلامت رسيدن به شاخص هاي استاندارد سلامت در جامعه مي باشد كه حقيقي شدن تعرفه يكي از مصاديق دستيابي به عدالت اجتماعي است.
دكتر مسعود مسلمي فرد با حمايت از تصميم اخير شوراي عالي نظام پزشكي در تعيين تعرفه هاي بخش خصوصي در سال ۸۵ گفت: هزينه هاي سرباري سال ۸۵ به مراتب بيشتر از ۲۳۰۰ تومان است كه تا به حال اين هزينه از جيب مردم و پزشكان عمومي پرداخت شده است و مشكل اصلي حقيقي شدن تعرفه ها، اول در عدم تناسب بودجه سرانه درمان با هزينه هاي درماني كشور است كه اصلاح اين سرانه برعهده مجلس مي باشد و مسئله دوم ناكارآمدي مديريت منابع مالي نظام سلامت است كه اصلاح اين بخش به عهده دولت اسلامي است و در حال حاضر متاسفانه بسيار نابسامان و غيرعلمي اداره مي شود. دكتر مسلمي فرد افزود: سلامت، سرمايه ملي كشور است و صيانت از اين سرمايه طبق قانون اساسي برعهده دولت است،  لذا وقت آن رسيده كه دولت دست از جيب پزشكان بردارد و با حمايت از بيمه ها و تقويت سرانه درمان موجب ثبات در جامعه شود تا پرداخت هزينه هاي درماني از جيب مردم كاهش يافته و به كمتر از ۳۰ درصد برسد. نايب رئيس انجمن پزشكان عمومي ايران گفت: پزشكان عمومي سالهاست يارانه درمان را بجاي دولت از جيب پرداخت كرده اند، ولي در حال حاضر در سخت ترين شرايط بسر مي برند و اين شرايط نامطلوب براي نخبگان علمي كشور غير قابل تحمل است و توهين تلقي مي شود و يقينا در صورتي كه وزارت بهداشت و مجلس شوراي اسلامي و سازمان نظام پزشكي جهت اصلاح شرايط سخت فعلي اقدام اساسي انجام ندهند پزشكان عمومي در سال جاري اقدام موثري انجام خواهند داد.

انتقاد وزير علوم از كنترل دستي فرمهاي ثبت نام آزمونها
گروه علمي _ فرهنگي: وزير علوم، تحقيقات و فناوري در بازديد از سازمان سنجش با تاكيد بر لزوم استفاده از دانش نوين و تجهيزات پيشرفته، از كنترل دستي فرمهاي ثبت نام آزمونهاي سراسري انتقاد كرد.
دكتر محمدمهدي زاهدي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري در حاشيه بازديد از بخشهاي مختلف سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه هيچ مركزي مانند سازمان سنجش قدرت و توان برگزاري آزمونهاي تستي با اين حجم را ندارد، گفت: سازمان سنجش بايد از انجام كارهاي غيرمرتبط پرهيز كند تا براي اجراي بهينه وظايف خود فرصت كافي داشته باشد.

بازتاب
روند رو به رشد بيماري MS و حكم تخليه
براي تنها مركز درماني بيماران
محدثه قيدي
در عنفوان جواني باشي و در حال سپري كردن دوران رشك برانگيز تحصيلات دانشگاهي، افق دور و دراز و رنگارنگ روياهاي شيرين پيش چشمت باشد و صدها خيال و نقشه و برنامه براي زندگي كردن به بهترين وجه ممكن در سرت كه ناگهان در يك لحظه آن هنگام كه اشياي اطراف را در هاله اي از تيرگي مي بيني، صداي وز وز گوشها، شنيدن را برايت مشكل مي سازد، رفته رفته در مي يابي كه تو از جمله آن معدود انسانهايي هستي كه يك بيماري لاعلاج مرموز موذي قصد دارد تو را علي رغم هوش فراوان، سن كم و نيروي جواني از داشتن آنچه شايسته آن هستي باز دارد و اين تازه آغاز راهي دشوار در مسيري است كه همسفرش تنهايي و بي كسي و حامل آن دوپاي رنجور است در جاده اي ناهموار و كوله باري با هيچ توشه اي به سمت مقصدي كه جز نيستي و تباهي سرانجام ندارد.مي تواند چنين نباشد همچنانكه نيست دربسياري از كشورها. صحبت از بيماران مبتلا به MS است و رساندن صداي آنها به گوش مسئولان و آگاه سازي مردم و ضرورت توجه و حمايت از آنان.
موضوع ربطي به مقايسه ميان سطح دانش و تكنولوژي و صنعت كشورهاي در حال توسعه و توسعه يافته ندارد .دامنه اين مقايسه تنها رعايت حقوق انساني، حفظ كرامت آدمي، رعايت اخلاقيات، روح مشاركت جمعي و وضع قوانين حمايتي است. در حاليكه براساس مصوبات كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي و در قانون بودجه سال ۸۴ كشور بيماري MS از زمره بيماريهاي خاص شناخته شده و متعاقب آن اعتبارات مربوط به رديف بنياد امور بيماريهاي خاص دو برابر شد به گونه اي كه اين بنياد موظف است تا در كنار بيماران تالاسمي، هموفيلي، دياليز و سرطان ، بيماران مبتلا به MS را نيز به شرح فعاليتهاي حمايتي خود اضافه نمايد،اما پس از گذشت بيش از يكسال و اندي از زمان تصويب اين بودجه حتي يك ريال از سوي اين بنياد براي تامين هزينه هاي دارويي سرسام آور بيماران MS پرداخت نشده است.( در صورت بيمه بودن ماهيانه به طور ميانگين ۲۰۰ هزار تومان) اما اين همه ماجرا نيست گويا هجوم ابرهاي تيره و دريغ رنگ آبي از آسمان زندگي بيماران مبتلا به MS را پايان نيست. به تازگي از سوي دو ارگان ثروتمند كشور تقاضاي تخليه دو طبقه آپارتمان متعلق به اين ارگانها كه از يكي به عنوان واحد فيزيوتراپي انجمن و درمان آن دسته از بيماران مبتلا به MS پيشرفته با علايم محدوديت در حركت استفاده مي شود و از ديگري براي پذيرش بيماران MS از سراسر كشور و رسيدگي به وضعيت معيشتي و درماني و شناسايي بيماران بهره برداري مي شد صادر شده است.
يك طرف اين قضيه ارگانهاي صاحب ثروت و قدرت قرار دارند كه مبلغ ريالي دو آپارتمان مورد اشاره رقم ناچيزي از بودجه دريافتي از خزانه ملي آنها را شامل مي شود و طرف ديگر انجمن خيريه MS ايران كه پس از تامين بخش اندكي از هزينه هاي كمرشكن درمان بيماران تحت پوشش خود نيز عاجز است.
در هر حال بيماري MS به عنوان يك ضايعه مزمن دستگاه عصبي كه توانايي هاي حسي و حركتي و حتي شناختي مبتلايان را نابود ساخته و اكثراً دامن افراد جوان و تحصيلكرده در شهرهاي بزرگ را مي گيرد در ايران به طور نگران كننده اي در حال افزايش است .گر چه تعداد ۴۰ هزار مبتلا در مقايسه با ۶۰ ميليون نفر جمعيت كشور رقم قابل توجهي به شمار نمي رود اما در مقايسه با ۲۰ سال گذشته كه تعداد بيماران مبتلا به MS به تعداد انگشتان يك دست هم نمي رسيد اين رقم مي تواند زنگ هشداري باشد مبني بر اينكه چنانچه در حمايت، درمان و توجه به اين بيماري دچار تنگ نظري شويم فاجعه اي سلامت جسمي، روحي و رواني قشر جوان جامعه و خانواده هاي آنها را تهديد مي كند.
واقعيت گريزناپذير آن است كه شيوع بيماري MS به دلايل كاملاً ناشناخته چند سال است كه دامن جوانان كشورهايي نظير ايران، سوريه، لبنان، عربستان سعودي، اردن و امارات متحده عربي را گرفته در حاليكه هيچ اثري از اين بيماري در كشورهاي شرق دور نظير ژاپن، چين، كره، هند و تايلند مشاهده نشده و يا در كشورهاي اروپايي مانند انگليس تعداد بيماران طي سالهاي گذشته به بركت چتر حمايتي سيستماتيك نظامهاي تامين اجتماعي و خدمات درماني قوي از يك روند ثابت برخوردار بوده است.
با در نظر گرفتن اينكه بيماري MS مستقيماً سلسله اعصاب مركزي را هدف قرار مي دهد مبتلايان به آن به لحاظ روحي بسيار حساس و آسيب پذير و اغلب دچار افسردگي اند بنابراين هرگونه احساس طردشدگي، بي توجهي و بي پناهي علايم بيماري MS و تعداد حملات عصبي آنها را تشديد مي سازد.
بنابراين درخواست صدور كارت هوشمند از سوي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي به منظور شناسايي و به رسميت شناختن بيماران مبتلا به MS در زمره بيماران خاص طبق قانون مصوب و يا پرداخت كمك هزينه هاي درماني از سوي بنياد بيماريهاي خاص به آنها براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي نه درخواست زيادي است و نه منتي بر گردن اين گونه بيماران. تامين حداقل يك محل استقرار از سوي وزارتخانه ها و ارگانهاي ثروتمند براي انجمن هاي خيريه كه با كمك مردم خير كشور اداره و به ارائه سرويسهاي درماني خدماتي و مشاوره اي به بيماران مي پردازد نيز اقدامي رايج در تمام دنياست و البته قابل احترام و با ارزش. حال چنانچه خلاف آن اتفاق افتد تصور كنيد اين رفتار چقدر دون شأن جامعه اسلامي و ارزشمدار و ناپسند و ناشايست و پيش چشم تمام مردم دنياست.

عفونت و آلرژي چشم در سمينار ساليانه
بيمارستان فارابي بررسي مي شود
گروه اجتماعي: سمينار ساليانه بيمارستان فارابي با موضوع عفونت، آلرژي و چشم به همت گروه چشم پزشكي و مركز تحقيقات چشم دانشگاه علوم پزشكي تهران از سيزدهم تا پانزدهم ارديبهشت ماه سال جاري در محل هتل المپيك تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش ستادخبري سمينار ساليانه بيمارستان فارابي، دكتر فيروزه رحيمي، دبير علمي سمينار، در جمع خبرنگاران افزود: در اين سمينار كه با محتواي مديكال جهت ارتقاي سطح علمي چشم پزشكان كشور برگزار مي شود، تلاش شده است تا برنامه اي ارائه گردد كه بيشترين بازدهي علمي را در برداشته و مسائل باليني و مبتلابه چشم پزشكان كشور را به شكل علمي، سيستماتيك و با موارد كلينيكي، طرح نمايد.
وي افزود: برگزاري سمپوزيوم هاي بيماري هاي عفوني پلك و اربيت، عفونت بعد از جراحي هاي چشم، بيماري هاي عفوني و انگلي رتين، بيماري هاي عفونتي و آلرژيك ملتحمه، عفونت هاي قرنيه، ايدز و بيماري هاي ايمونولوژيك قرنيه، اسكلرا و ملتحمه و هفت كارگاه آموزشي Phakic IOL، CASE PROBLEM در جراحي رفراكتيو، مامبران آمنيوتيك و Stem cell اداره خروج ويتره و افتادن لنز، استفاده از داروهاي جديد داخل ويتره اي در درمان بيماري هاي رتين، روش هاي تشخيص و پاراكلينيك در بيماري هاي قرنيه و كارگاه تست هاي تشخيصي گلوكرم ( نقش تشخيصي GDX و OCT) از ديگر برنامه هاي اين سمينار به شمار مي رود.

فروش ميراث فرهنگي در سپيدان فارس
ايسنا: لايه هاي استقراري هزاره هاي سوم و چهارم پيش از ميلاد «تل قره» در شهرستان سپيدان، يك سال است كه به فروش مي رسند. تپه  باستاني «قره» در روستاي كوشك هزار از بخش بيضا شهرستان سپيدان واقع است. اين تپه۱۵۰*۱۷۰ مترمربع بزرگي دارد و سفال هاي پيش از تاريخ در تمام سطح آن ديده مي شوند. باستان شناسان استان فارس، لايه هاي استقراري اين تپه باستاني را به هزاره هاي سوم و چهارم پيش از ميلاد مربوط دانسته اند. البته اين محوطه تاكنون كاوش نشده و هنوز در فهرست آثار ملي نيز ثبت نشده است. افرادي كه ادعا مي كردند، مالك اين تپه اند در طول يك سال گذشته، خاك حدود نيمي از تپه را با لودر بار كرده و به باغ دارهاي مناطق اطراف فروخته اند.

اختصاص بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر
براي توسعه ورزش همگاني
ايلنا: معاون سازمان تربيت بدني و رئيس مركز توسعه ورزش همگاني و تفريحي، از اختصاص بودجه يك ميليارد و سيصد ميليون توماني ستاد مبارزه با مواد مخدر به مركز توسعه ورزش همگاني و تفريحي خبر داد. هادي حسام در نخستين جلسه روساي انجمن هاي تحت پوشش با فدراسيون ورزش  هاي همگاني با بيان اينكه معاونت همگاني هدفي جز گسترش ورزش در سطوح مختلف جامعه ندارد، فدراسيون همگاني را پناهگاهي براي رشته هاي مظلوم ورزشي دانست.حسام گفت: سازمان مبلغ ۲۲ ميليارد تومان بودجه در جهت ساخت اماكن ورزشي در روستاها اختصاص داده است، ضمن اينكه در يكي از بندهاي بودجه، ۳۵درصد از رديف بودجه به اين امر اختصاص داده شده كه خود جمعاً مبلغ قابل توجهي در جهت تجهيز و ساخت اماكن ورزشي در روستاها را بالغ مي شود.وي خاطرنشان كرد: هر رشته  اي كه قابليت حركت را در مردم تقويت كند و داراي مخاطب باشد، بايستي به عضويت فدراسيون همگاني درآيد، فدراسيون هيچ محدوديتي در جذب اين رشته ها به لحاظ تخصيص بودجه نخواهد داشت. به منظور ترويج ورزش همگاني در بين عموم مردم اين معاونت اين طرح را در هفته گذشته در ۵ پارك و در اين هفته در ۸ پارك و طي هفته آينده در ۱۰ پارك به اجرا خواهد گذاشت.

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
انقلاب
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |