دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۵ - May 15, 2006
رئيس هيأت مديره بورس:
خريد و فروش سهام عدالت در تالارهاي
منطقه اي امكان پذير مي شود
كارگزاران بورس موظف به ارايه خدمات الكترونيك مي شوند
002730.jpg
گروه بورس- سپيده بهكام: شركت هاي كارگزاري طي چند سال آينده بايد خدمات بازار سرمايه را به صورت الكترونيك به سرمايه گذاران ارايه دهند.
به گزارش «همشهري» علي صالح آبادي، رئيس هيأت مديره سازمان بورس و اوراق بهادار تهران با بيان اين مطلب افزود: مسئولان بورس در حال پيگيري جدي برنامه توسعه الكترونيك هستند و سيستم جديد معاملات بورس كه سيستم پيشرفته اي در سطح جهان است اين امكان را تسهيل مي كند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا هيأت مديره جديد برنامه اي براي بررسي عملكرد تالارهاي منطقه اي در دو سال گذشته در دستور كار دارد يا نه گفت: تالارهاي منطقه اي در آينده نقش پررنگ تري را بر عهده خواهند گرفت و علاوه بر ارايه خدمات فعلي، در حوزه بازار اوليه و معاملات سهام عدالت نيز نقش مهمي را ايفا خواهند كرد.
دبير كل پيشين و رئيس هيأت مديره جديد بورس در خصوص برنامه توسعه تالارهاي منطقه اي و گسترش آنها توضيحي نداد و فقط اشاره كرد: تالارهاي منطقه اي جديد در آينده توسط شركت هاي كارگزاري و مجموعه هاي خصوصي فعال مي شوند.
صالح آبادي در پاسخ به اين پرسش كه قطعاً جنابعالي نيز به يكسري ناكارآمدي ها و مشكلات موجود در تالارهاي منطقه اي و انحراف از اهداف اوليه تأسيس آنها صحه مي گذاريد به ذكر اين توضيح مختصر اكتفا كرد: «هدف اوليه تالارهاي منطقه اي فرهنگ سازي بوده و در اين جهت حركت ها انجام شده است.»
وي افزود: «اكنون بسياري از مردم با مقوله بازار سرمايه آشنا شده اند كه تالارهاي استاني نقش مهمي را در اين زمينه به عهده داشته اند.»

نشست هيأت مديره بورس نفت
نمايي از بورس نفتي نيويورك
002733.jpg
گروه بورس: هيأت مديره بورس نفت ايران روز گذشته براي بررسي پيش نويس اساسنامه اين شركت بين المللي نشستي ويژه تشكيل دادند. اما تا لحظه تنظيم اين خبر، ظهر روز يكشنبه، گزارشي از تصميم هاي اتخاذ شده در اين جلسه منتشر نشد.
همزمان با اين تحول تازه كارشناسان مختلف در گفت وگو با رسانه ها به اعلام ديدگاه هاي خود درباره تشكيل بورس نفت ايران پرداخته اند. از جمله جلال خرازي زاده، عضو هيأت مديره شركت بين المللي بورس نفت ايران، در گفت وگو با شانا اعلام كرد: محل نهايي ساختمان بورس نفت در كيش و تعيين اولويت كالاهايي كه در مرحله نخست راه اندازي اين بازار، دادوستد خواهد شد، از ديگر مواردي است كه در نشست هاي اعضاي هيأت مديره اين شركت بررسي خواهد شد. وي توضيح داد: پس از صدور مجوز تأسيس و تشكيل شركت بين المللي بورس نفت ايران در يازدهم ارديبهشت امسال، اين شركت با هدف راه اندازي بورس نفت ايران در كيش ثبت شد.
مهلت يك ماهه
عضو هيأت مديره شركت بين المللي بورس نفت ايران گفت: راه اندازي بورس نفت، به عنوان اصلي ترين وظيفه اين شركت تعيين و بر اساس تعهدي كه به شوراي عالي بورس داده شده است، بايد اساسنامه آن را تا يك ماه آينده، منطبق با قانون جديد بورس و اوراق بهادار، براي تصويب به اين سازمان ارائه كند، ضمن آن كه همزمان با روند تدوين اساسنامه، مجوز تأسيس شركت «سهامي عام بورس بين المللي نفت» دريافت خواهد شد.
خرازي زاده تصريح كرد: بايد در اين مدت، آيين نامه ها و دستورالعمل هاي مربوط به چگونگي معاملات، انتخاب كارگزاران و نوع كالاهايي كه در مرحله نخست راه اندازي بورس نفت، در اين بازار معامله خواهد شد، تدوين شوند.
به گفته وي، سهامداران اين شركت، دبير كل بورس و هيأت اجرايي آن را پس از تصويب اساسنامه در سازمان بورس و اوراق بهادار و تشكيل شركت سهامي بورس نفت ايران، با تأييد سازمان بورس اوراق بهادار كشور انتخاب خواهند كرد. بنا بر اين تا آن زمان صحبت از تعيين مدير بورس يا مسئولان اجرايي آن معنايي نخواهد داشت.
دلار يا يورو
عضو هيأت مديره شركت بين المللي بورس نفت ايران با بيان اين كه در شرايط كنوني بازار جهاني، مبادلات نفتي با دلار انجام مي شود، تعيين ارز مبادلاتي در بورس نفت ايران را نيازمند بررسي هاي كارشناسي خواند و تصريح كرد: طبق گفته رئيس جمهوري، بايد ابعاد مختلف چنين تصميمي بررسي و بر اساس مصالح و منافع ملي تصميم گيري شود، هرچند در مرحله نخست راه اندازي اين بورس كه در نيمه نخست امسال محقق خواهد شد، مي توان هر دو نوع ارز، يعني يورو و دلار را به كار برد.
وي يادآور شد: وزارت نفت يا سهامداران بورس نفت به تنهايي نمي توانند درباره نوع ارز مبادلاتي اين بازار و جانشيني احتمالي يورو به جاي دلار در معاملات اين بورس تصميم گيري كنند و چنين تصميمي پيش از هر چيز به تاييد بانك مركزي و ديگر تصميم گيران كشور نياز دارد.
شعبه بورس نفت
به گفته خرازي زاده، بورس نفت ايران به طور حتم، پس از راه اندازي شعبه اصلي در كيش و بررسي شرايط آن، شعبه هاي ديگري نيز خواهد داشت كه مناطق نفت خيز در اولويت نخست راه اندازي آنها قرار دارند.
وي با اشاره به شكل گيري بازارهاي منطقه اي انرژي در كشورهاي حاشيه اي خليج فارس اعلام كرد: تبديل بورس ايران به بازاري منطقه اي به شوراي بورس پيشنهاد شده است، هرچند اين هدف از سياست هاي كلي در راه اندازي اين بورس به شمار مي رود و يكي از علت هاي راه اندازي آن در كيش است.
براساس اين گزارش ، پيش بيني مي شود در مرحله نخست راه اندازي بورس نفت ايران، كالاهاي نفتي از جمله روغن، قير و برخي محصولات پتروشيمي داد و ستد در اين بازار فراهم شود.
به گفته خرازي زاده، پيگيري روند راه اندازي بورس نفت ايران از اسفندماه گذشته سرعت بيشتري به خود گرفته است كه صدور مجوز تأسيس و راه اندازي بورس نفت بر اساس قانون جديد بورس و اوراق بهادار در نشست شوراي بورس، در روز يازدهم ارديبهشت ماه را به دنبال داشت. پس از آن نيز شركت بين المللي بورس نفت ايران چهاردهم ارديبهشت ماه با ۸۰ درصد سهم صندوق بازنشستگي كاركنان صنعت نفت و شركت هاي وابسته به آن، ۱۰ درصد سهم بنياد مستضعفان و ۱۰ درصد سهم سازمان منطقه آزاد كيش و با سرمايه ۲۰ ميليارد ريال در كيش به ثبت رسيد.
ارتباط بورس ها
اما بورس نفت ايران با چالش هايي نيز در مرحله اجرا و عمل مواجه است چنان كه رئيس پژوهش اوپك در مؤسسه مطالعات انرژي گفت: بورس نفت بايد با بورس مالي ايران ارتباط داشته باشد تا متقاضيان به راحتي بتوانند به معاملات خود برسند.
محمد علي خطيبي در گفتگو با مهر گفت : در حال حاضر وضعيت مشخصي از معاملات بورس نفت وجود ندارد زيرا گفته مي شود در وهله اول محصولات و فرآورده هاي پتروشيمي عرضه و در مرحله دوم نفت وارد تابلو براي معامله مي شود.
وي افزود : واقعيت اين است كه تاكنون در منطقه خليج فارس بورس نفتي فعال وجود نداشته و از سوي ديگر نفت خام سنگين و ترش كه نفت ايران نيز اغلب از اين نوع نفت است نيز در اين بازار به فروش مي رسد. در كنار اين كمبود هنوز شاخصي براي نفت سنگين و ترش ايران تعريف نشده است و دو شاخص براي نفت موجود است كه نفت سبك و شيرين را شامل مي شود همانند وست تگزاس كه نفت سبك و شيرين است و در شاخص خريد و فروش نفت در آمريكا است.
رئيس پژوهش مؤسسه مطالعات انرژي تأكيد كرد: كمبود اين شاخص در منطقه بسيار احساس مي شود و از سوي ديگر نقطه قابل توجه اين است كه عرضه نفت خام هاي سبك به خصوص در درياي شمال در حال كاهش بوده و در مقابل عرضه نفت سنگين و ترش در حال افزايش است. با توجه به اين نكات بايد گفت كه تعريف يك شاخص براي نفت سنگين و ترش و همچنين تأسيس بورسي براي عرضه نفت سنگين و ترش بسيار ضروري است.
خطيبي با اشاره به اينكه دوبي نيز نسبت به راه اندازي بورس در اين باره با حمايت آمريكايي ها اقدام كرده است، گفت: اگر اين بورس در كار خود موفق نباشد بخت زيادي براي ما خواهد بود و از سويي ديگر اگر بورس دوبي بتواند نياز منطقه اي را برآورده كند، رقيب جدي براي بورس ايران خواهد بود. البته قطعاً از بورس دوبي حمايت خواهد شد. اين حمايت مي تواند پشتوانه براي دوبي باشد اما بورس ايران بايد بسيار قوي تر از دوبي ظاهر شود.
وي درباره نحوه شاخص براي نفت سنگين و ترش گفت : اين شاخص بايد داراي ويژگي هايي باشد كه از نظر بازارهاي بين المللي مورد قبول بوده و از سويي ديگر نفت عرضه شده آزادانه مورد معامله قرار گيرد و تحت كنترل دولت نباشد. نفت خام هايي كه توسط دولت ها كنترل مي شود شانس ضعيفي براي حضور در بورس هاي بين المللي خواهند داشت.

ضرورت هاي تشكيل بازارهاي خارج بورس
002727.jpg
ايسنا: طبق قانون جديد بازار اوراق بهادار، تشكيل فرابورس ها يا بازارهاي خارج از بورس ضروري است.
حيدر مستخدمين حسيني- رئيس هيأت مديره سابق بورس تهران- با اعلام اين مطلب گفت: هيات مديره سازمان بورس تشكيل اين بازار را در سال گذشته بررسي كرد و شورا نيز آن را تاييد كرد، اما به دليل مصادف شدن با اجراي قانون جديد، قرار شد كه همزمان اين قانون اجرايي شود. او افزود: طبق قانون جديد، تمام فعاليت هاي بازار سرمايه بايد شناسنامه دار شود. همچنين فعاليت ها و فرآيند كاري كه در حوزه بازار سرمايه صورت مي گيرد بايد شفاف بوده و به همين دليل بايد فرابورس ها ايجاد شوند.
او با اشاره به اينكه در قانون جديد مي توان براي گرفتن مجوز اين حوزه كاري تقاضا داده تا بخشي از سهام و معاملات در خارج از بورس صورت گيرد، تاكيد كرد: سال گذشته هيات مديره، چارچوب اوليه را نوشته و به تصويب رساند و به شوراي وقت ارسال كرد. خوشبختانه انعطاف پذيري قانون جديد باعث شده بتوان به بسياري از حوزه ها وارد شد و تمام اينها در اين جهت است كه همه فعاليت ها در حوزه بازار سرمايه، شناسنامه دار شود. او به ويژگي هاي خاص فرابورس ها اشاره كرد و افزود: در حال حاضر سهام غير بورسي بدون ضابطه مورد معامله قرار مي گيرد و اين امكان وجود دارد كه در نقل و انتقال، اتفاق خاصي پيش آيد و حق شخصي پايمال شود. بنابراين چه كسي بايد اين كارها را دنبال كند؟ در بازارهاي خارج بورس به واسطه اينكه قانون حمايت مي كند و مجوزها براي ايجاد بازارهاي خارج بورس ها داده مي شود، كساني كه تمايل دارند معاملاتشان را در اين قالب انجام دهند در آن حوزه قرار مي گيرند.

پارسيان شاخص را مثبت نگه داشت
002724.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام تحت تأثير معاملات بانك پارسيان، داروسازي سبحان و ايران خودرو ديزل ديروز ۴/۵ واحد افزايش را براي خود به ثبت رساند و به ۹ هزار و ۵۰۹ واحد نزديك شد.
به گزارش «همشهري» در اين روز معاملات سيمان اصفهان روند رشد شاخص را كندتر كرد. شاخص عملكرد تالار اصلي طي دادوستدهاي ديروز با ۲۷ واحد رشد مواجه شد و به ۹ هزار و ۲۵۶ واحد رسيد اما در مقابل شاخص عملكرد تالار فرعي ۶۳ واحد افت كرد و به ۹ هزار و ۶۶۷ واحد بازگشت. در اين روز كاري در حالي كه شاخص صنعت به دنبال عملكرد خوب شركت هاي صنعتي ۶ واحد افزايش يافت و به ۷ هزار و ۴۸۰ واحد نزديك شد، شاخص مالي با ۲۵ واحد افت به ۲۰ هزار و ۷۳۱ واحد رسيد.
اين شاخص عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس را نشان مي دهد. براساس اين گزارش ديروز شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي ۱۲۹ واحد، وسايل نقليه ۳۳ واحد و شاخص گروه فلزات اساسي ۳ واحد افزايش يافت.

در مجامع
سهامداران ۴ شركت به مجمع رفتند
گروه بورس: الكتريك خودرو شرق، افزايش سرمايه خود را به ثبت رساند. بر اين اساس، سرمايه شركت از ۵/۵۲ميليارد ريال به ۱۰۵ميليارد ريال افزايش مي يابد.
سرمايه گذاري رنا
سرمايه گذاري رنا اعضاي جديد هيأت مديره خود را معرفي كرد. اين شركت محمد ابراهيم طوبائي(نماينده سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي) و سيد عبدالحسين ثابت (نماينده سرمايه گذاري صبا تأمين) را به عنوان اعضاي هيأت مديره خود معرفي كرده است. همچنين سيد ابوالحسن خاموشي به نمايندگي از طرف سازمان گسترش و حميدرضا شهروزي به نمايندگي از صندوق حمايت و بازنشستگي آينده ساز، به ترتيب رئيس و نايب رئيس هيأت مديره سرمايه گذاري رنا شدند.
حاجي نخكه نيز به عنوان مديرعامل و عضو هيأت مديره اين شركت معرفي شد. وي نماينده شركت ساختمان و خدمات نوساز است.
توليد مواد اوليه داروپخش
شركت توليد مواد اوليه داروپخش در مجمع عمومي عادي سالانه، ۵هزار ريال سود بين سهامداران خود تقسيم كرد.
درآمد خالص هر سهم اين شركت در سال مالي ۸۴ برابر با ۵هزار و ۳۹۲ ريال اعلام شده است. در اين مجمع سرمايه گذاري مواد اوليه دارويي تأمين، سرمايه گذاري دارويي تأمين، داروپخش، كارخانجات داروپخش و شيمي دارويي داروپخش، به عنوان اعضاي هيأت مديره مواد اوليه داروپخش انتخاب شدند.

ايران خودرو رتبه اول را حفظ كرد
گروه بورس: در جريان معاملات ديروز ۴۵/۶۱سهم معادل ۷/۷درصد از سهام سيمان سپاهان در بورس تهران عرضه شد.
به گزارش «همشهري»، سهام يادشده توسط شركت توسعه سرمايه و صنعت غدير به صورت نقد و يك جا با قيمت پايه هر سهم ۵هزار و ۶۶۴ريال به فروش گذاشته شد.
در پايان معاملات روز گذشته هم نماد لابراتوارهاي داروسازي دكتر عبيدي و معادن منگنز به منظور برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه متوقف شد. سهامداران سه شركت ليزينگ خودرو غدير، سيمان اصفهان، توليد مواد اوليه دارو پخش هم روز گذشته دادوستد سهام اين شركت ها را از سرگرفتند.
در اين روز كاري حجم تقاضا براي خريد سهام ايران خودرو بازهم افزايش يافت به طوري كه ۴۷۸نفر براي خريد ۲/۴سهم اين شركت به ارزش ۱۴ميلياردريال به كارگزاري ها مراجعه كردند. رتبه اول تا سوم جدول تقاضا ديروز به سه شركت ايران خودرو، بانك پارسيان و گاز لوله اختصاص يافت. بنابراين گزارش روز گذشته خريداران سهام بانك پارسيان به شدت افزايش يافتند. در اين روز ۶۰۹ نفر براي ۶ميليون سهم اين شركت به ارزش ۴/۹ميلياردريال دستور خريد صادر كردند. ۲۸۲ نفر نيز روز گذشته در مراجعه به كارگزاري ها براي خريد ۵/۲ميليون سهم گاز لوله به ارزش ۶/۶ميلياردريال اقدام كردند.
اين گزارش حاكي است : ۱۶۳نفر ديروز براي خريد ۴/۱ميليون سهم ايران خودرو ديزل به ارزش ۲/۵ ميلياردريال دستور خريد صادر كردند. پس از شركت هاي ياد شده روز گذشته بيشترين دستور خريدها براي سهام پتروشيمي اصفهان، پتروشيمي آبادان و سرمايه گذاري  رنا صادر شد. از سوي ديگر ديروز در تركيب جدول عرضه تغيير چنداني ايجاد نشد و سرمايه گذاري غدير، سيمان فارس و خوزستان و سيمان سپاهان سه شركت نخست اين جدول بودند. در اين روز۱۷۷برگه دستور فروش براي تعداد۴/۱ميليون سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۶ميلياردريال صادر شد. ۳۱۵سهامدار سيمان فارس و خوزستان هم ديروز ۸۸۰هزار سهم اين شركت به ارزش ۳/۴ميلياردريال را به فروش گذاشتند.
براساس اين گزارش پس از اين شركت ها ديروز بيشترين دستور فروش ها براي سهام سيمان سپاهان، سامان گستر اصفهان، سيمان كرمان، سرمايه گذاري بهمن و سرمايه گذاري توسعه صنعتي صادر شد.

تاريخ برگزاري مجامع ۱۲شركت اعلام شد
002736.jpg
گروه بورس: مجمع عمومي عادي سالانه سيمان كرمان، امروز، ۲۵ارديبهشت ماه در محل اتاق بازرگاني صنايع و معادن برگزار مي شود. قرار است در اين مجمع صورت هاي مالي شركت بررسي شود.
ملي سرب و روي
سهامداران ملي سرب و روي راس ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ماه به مجمع عمومي عادي سالانه اين شركت مي روند. در اين مجمع كه در محل سالن اجتماعات سازمان مديريت صنعتي برگزار مي شود، ضمن انتخاب اعضاي هيات مديره، صورت هاي مالي شركت بررسي مي شود.
رادياتور ايران
شركت رادياتور ايران از سهامداران خود دعوت كرد تا راس ساعت ۱۴ روز شنبه ۳۰ ارديبهشت ماه جاري براي شركت در مجمع عمومي عادي سالانه در محل اين شركت حاضر شوند. قرار است در اين مجمع صورت هاي مالي رادياتور ايران بررسي شود.
نساجي قائمشهر
مجمع عمومي عادي سالانه نساجي قائمشهر رأس ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۷ارديبهشت ماه برگزار مي شود. در اين مجمع كه در محل دفتر مركزي شركت تشكيل مي شود، ضمن بررسي صورت هاي مالي، اعضاي هيات مديره انتخاب مي شوند.
توليد محور خودرو
در مجمع عمومي توليد محور خودرو همزمان با بررسي صورت هاي مالي شركت، اعضاي هيات مديره هم انتخاب مي شوند. اين مجمع راس ساعت ۱۴ روز شنبه ۳۰ ارديبهشت ماه جاري در هتل المپيك برگزار مي شود.
چرخشگر
چرخشگر از سهامداران خود دعوت كرد تا راس ساعت ۱۰ روز يكشنبه ۳۱ارديبهشت ماه در محل سالن تلاش مجموعه فرهنگي- ورزشي وزارت كار حاضر شوند. در اين روز مجمع عمومي عادي سالانه چرخشگر براي بررسي صورت هاي مالي و انتخاب اعضاي هيات مديره اين شركت تشكيل مي شود.
نسوز آذر
مجمع عمومي عادي سالانه نسوز آذر راس ساعت ۹ صبح روز يكشنبه ۳۱ ارديبهشت ماه جاري در محل شركت در اصفهان برگزار مي شود. در اين جلسه صورت هاي مالي شركت و اعضاي هيات مديره نيز انتخاب مي شوند.
كمك فنر ايندامين سايپا
سهامداران كمك فنر ايندامين سايپا راس ساعت ۹ صبح روز يكشنبه ۳۱ ارديبهشت به مجمع عمومي عادي سالانه مي روند. قرار است در جلسه ياد شده، صورت هاي مالي شركت بررسي شود.
صنعتي مهرآباد
صنعتي مهرآباد در مجمع عمومي فوق العاده خود درباره افزايش سرمايه شركت تصميم گيري مي كند. البته اين شركت براي گرفتن هرگونه تصميمي درباره افزايش سرمايه بايد مجوزهاي لازم را از سازمان بورس گرفته باشد. اين مجمع در ساعت۱۶ روز يكشنبه ۳۱ ارديبهشت ماه جاري در محل شركت تشكيل مي شود.
مهركام پارس
مجمع عمومي عادي سالانه مهركام پارس به منظور بررسي صورت هاي مالي شركت راس ساعت ۳۰:۹ يكشنبه ۳۱ ارديبهشت ماه جاري برگزار مي شود. قرار است جلسه ياد شده در محل اين شركت تشكيل شود.
فنرسازي خاور
فنرسازي خاور از سهامداران خود دعوت كرد تا براي شركت در مجمع عمومي عادي سالانه آماده شوند. مجمع ياد شده ۳۱ ارديبهشت ماه جاري در محل مجتمع فرهنگي- تفريحي دشت بهشت براي بررسي صورت هاي مالي شركت برگزار مي شود.
كاغذسازي كاوه
شركت كاغذسازي كاوه در مجمع عمومي عادي سالانه خود كه در محل شركت برگزار مي شود، صورت هاي مالي را بررسي مي كند. اين مجمع راس ساعت ۱۵ روز چهارشنبه سوم خرداد ماه تشكيل مي شود.
لاستيكي سهند
مجمع عمومي عادي سالانه لاستيكي سهند ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۱۶ خرداد ماه برگزار مي شود. در اين مجمع كه در محل كارخانه برگزار مي شود، ضمن انتخاب اعضاي هيات مديره، صورت هاي مالي شركت هم بررسي خواهد شد.

چرخ اعتراض در بورس فلزات بار ديگر به حركت افتاد
گروه بورس: گويا چرخه باطل اعتراض در بورس فلزات پاياني ندارد. هراز چند گاهي دو اتحاديه آهن فروشان و پروفيل سازان در قالب مصاحبه  با رسانه ها يا نامه نگاري با مقام هاي مسئول، بورس فلزات را به باد انتقاد مي گيرند.
اما پس از مدتي با پاسخ مديران تالار فلزي،جو اندكي آرام مي شود تا زماني كه حكايت دوباره آغاز شود.
روز گذشته حكايت اعتراض بار ديگر از سرگرفته شد. رئيس هيأت مديره پروفيل سازان به وزير صنايع نامه نوشت و رئيس اتحاديه آهن فروشان مصاحبه كرد. هر چند اين بار برخلاف انتظار و براي اولين بار ديدگاه اتحاديه آهن فروشان تا حد زيادي به نظرات مسئولان بورس فلزات نزديك بود و پروفيل سازان همچنان انتقاد كردند.
رئيس هيأت مديره سنديكاي توليدكنندگان لوله و پروفيل فولادي در نامه اي به طهماسبي از خودداري و اتلاف وقت بورس فلزات براي اعطاي كارگزاري به اين سنديكا به رغم دستور وزير صنايع و معادن انتقاد كرد.

تغييرات قيمت سهام
تعداد
درصد نوسان
آخرين قيمت
نام شركت
۳۷.۵۴
۸۸۹
۳,۲۵۷
داروسازي سبحان
۲
۵۸
۲,۹۶۱
قندنقش جهان
۲
۷۷
۳,۹۳۶
آهنگري تراكتورسازي ايران
۲
۴۹
۲,۵۰۲
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۱.۹۹
۱۷۹
۹,۱۷۲
معادن بافق
۱.۹۹
۲۷۱
۱۳,۸۶۹
تامين ماسه ريخته گري
۱.۹۸
۴۳
۲,۲۱۴
ايران مرينوس
۱.۹۸
۱۸
۹۲۵
آبفر
۱.۹۸
۷۹
۴,۰۶۳
صنايع كاغذسازي كاوه
۱.۹۷
۹۸
۵,۰۷۳
ايران ارقام
۱.۹۷
۴۴
۲,۲۸۰
كابل سازي ايران
۱.۹۷
۳۴
۱,۷۶۰
درين كاشان
۱.۹۶
۲۳
۱,۱۹۹
رينگ سازي مشهد
۱.۹۵
۲۰۰
۱۰,۴۵۴
قند اصفهان
۱.۹۵
۱۴۷
۷,۶۹۰
داروسازي اسوه
۱.۹۱
۷۷
۴,۱۱۱
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۱.۹۱
۲۸
۱,۴۹۴
كارخانجات صنعتي پيام
۱.۹
۳۵
۱,۸۷۶
فولاد كاويان
۱.۸۹
۱۲۳
۶,۶۲۳
كشاورزي و دامپروري مگسال
۱.۸۸
۲۹۲
۱۵,۷۸۹
افست
۱.۸
۳۲
۱,۸۱۰
ماشين سازي نيرومحركه
۱.۷۴
۲۷
۱,۵۸۰
بانك پارسيان
۱.۷۳
۵۶
۳,۲۸۴
ايران خودرو
۱.۶۷
۴۰
۲,۴۴۰
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۵۸
۱۲
۷۷۰
آزمايش
۱.۵۴
۱۹
۱,۲۵۲
بسته بندي ايران
۱.۴۵
۹۸
۶,۸۷۰
صنايع جوشكاب يزد
۱.۴۴
۶۰
۴,۲۳۴
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۱.۴۳
۵۳
۳,۷۶۷
ايران خودروديزل
۱.۴۳
۹
۶۳۸
بهپاك
۱.۳۴
۶۰
۴,۵۲۲
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۱.۳۳
۴۹
۳,۷۳۶
لبنيات كالبر
۱.۲۵
۹
۷۲۹
صنايع مخابراتي راه دورايران
۱.۲۱
۱۸
۱,۵۱۰
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۱.۱۹
۳۷
۳,۱۴۵
داروسازي كوثر
۱.۱۹
۳۵
۲,۹۷۷
حمل و نقل توكا
۱.۱۹
۲۲
۱,۸۶۹
پاكسان
۱.۱۶
۷۰
۶,۰۸۳
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۹۵
۱۳۴
۱۴,۲۸۷
نفت بهران
۰.۹
۹
۱,۰۰۶
توليد محور خودرو
۰.۸۷
۵
۵۷۹
نورد و لوله اهواز
۰.۸۳
۱۲
۱,۴۶۰
مهركام پارس
۰.۸۳
۱۰
۱,۲۱۰
فنرسازي خاور
۰.۶۵
۱۱
۱,۷۱۵
پارس خودرو
۰.۶۲
۹
۱,۴۷۰
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۶
۵۱
۸,۵۳۴
پتروشيمي آبادان
۰.۵۹
۷
۱,۱۹۷
سرمايه گذاري نيرو
۰.۵
۷
۱,۳۹۵
صنعتي آما
۰.۴۸
۶
۱,۲۶۴
نيروكلر
۰.۴۴
۶
۱,۳۸۵
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۴۴
۱۸
۴,۱۴۵
سايپا
۰.۴۳
۹
۲,۱۰۷
گلتاش
۰.۴۳
۱۰
۲,۳۵۶
لاستيك دنا
۰.۴۲
۳۴
۸,۱۳۷
داروسازي جابرابن حيان
۰.۴۲
۱۶
۳,۷۹۱
دارويي لقمان
۰.۴۱
۲۱
۵,۱۶۷
كارخانجات داروپخش
۰.۴
۱۷
۴,۳۰۱
نورد آلومينيوم
۰.۲۷
۹
۳,۳۳۷
شاهد
۰.۲۷
۹
۳,۳۲۳
شيمي داروئي داروپخش
۰.۲۵
۳
۱,۲۰۲
قند شيروان قوچان وبجنورد
۰.۲۳
۲
۸۶۶
آبسال
۰.۲۱
۴
۱,۹۴۰
نوسازي وساختمان تهران
۰.۲۱
۱۲
۵,۶۰۲
پتروشيمي اصفهان
۰.۲
۴
۲,۰۳۰
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۰.۲
۵
۲,۵۶۴
گازلوله
۰.۱۹
۲۲
۱۱,۵۶۳
سيمان بهبهان
۰.۱۹
۶
۳,۱۴۵
شيميايي سينا
۰.۱۸
۸
۴,۴۸۱
كارتن ايران
۰.۱۵
۲
۱,۳۳۹
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۱۴
۱۱
۷,۶۴۵
داملران
۰.۱۱
۱
۹۳۷
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰.۰۹
۲
۲,۱۹۴
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۰۹
۶
۶,۴۱۸
تولي پرس
۰.۰۷
۷
۹,۹۹۸
پتروشيمي اراك
۰.۰۶
۱
۱,۶۱۸
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۰.۰۶
۱
۱,۷۵۱
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰.۰۵
۴
۸,۲۸۶
دارويي رازك
۰.۰۳
۲
۶,۵۱۹
پارس دارو
۰.۰۱
۱
۱۱,۲۵۷
سنگ آهن گل گهر
۰
۰
۱,۷۳۶
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰
۰
۵,۵۴۰
لبنيات پاك
۰
۰
۶,۰۵۹
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰
۰
۱,۲۵۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰
۰
۱,۹۲۳
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۰
۰
۱,۰۵۰
حق تقدم صنايع لاستيكي سهند
۰
۰
۲,۰۳۶
كنتورسازي ايران
۰
۰
۹۸۰
سپهر رنگ
۰
۰
۲,۰۵۱
قند ثابت خراسان
۰
۰
۲,۹۹۹
سرمايه گذاري مسكن
۰
۰
۵,۹۳۸
سينا دارو
۰
۰
۵,۰۹۸
سايپاديزل
۰
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۰
۰
۱,۹۰۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۰
۰
۳,۲۵۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰
۰
۴,۰۸۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰
۰
۲,۱۶۷
فرآورده هاي تزريقي ايران
۰
۰
۵,۷۶۵
معدني املاح ايران
۰
۰
۱,۴۷۳
سرما آفرين
۰.۰۱-
۲-
۱۴,۰۰۵
نفت پارس
۰.۰۱-
۱-
۸,۹۳۱
سيمان شرق
۰.۰۱-
۱-
۶,۸۴۶
سيمان كارون
۰.۰۱-
۱-
۶,۸۹۶
البرز دارو
۰.۰۲-
۱-
۵,۶۵۱
سيمان سپاهان
۰.۰۲-
۱-
۴,۲۹۱
صنعتي دريايي ايران
۰.۰۳-
۳-
۹,۰۲۰
داروسازي فارابي
۰.۰۴-
۱-
۲,۳۳۶
ساختمان اصفهان
۰.۰۴-
۱-
۲,۷۴۴
سامان گستراصفهان
۰.۰۴-
۱-
۲,۶۲۵
صنعتي بهشهر
۰.۰۵-
۲-
۳,۹۱۰
كيميدارو
۰.۰۵-
۱-
۱,۸۹۷
مارگارين
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۰۹
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۶-
۱-
۱,۸۰۸
شهد ايران
۰.۰۶-
۴-
۶,۲۰۶
معدني و صنعتي چادرملو
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۴۲
پتروشيمي شيراز
۰.۰۹-
۱-
۱,۰۹۶
سرمايه گذاري بهمن
۰.۱-
۱-
۹۶۴
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۱۱-
۱-
۸۸۰
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰.۱۸-
۱۴-
۷,۸۶۰
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۰.۲۱-
۳-
۱,۴۵۸
پلي اكريل
۰.۲۱-
۴-
۱,۹۰۰
ليزينگ صنعت و معدن
۰.۲۲-
۲-
۹۲۴
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۳۲-
۶-
۱,۸۶۵
نيروترانس
۰.۳۳-
۲۴-
۷,۱۷۵
سيمان تهران
۰.۴۳-
۲-
۴۶۸
پارس الكتريك
۰.۴۴-
۸-
۱,۸۱۱
فرآورده هاي نسوز آذر
۰.۴۶-
۷-
۱,۵۲۰
ليزينگ ايران
۰.۵۱-
۱۴-
۲,۷۲۶
كاشي اصفهان
۰.۶۹-
۲-
۲۸۹
پارسيلون
۰.۷-
۲۸-
۳,۹۹۱
پارس سرام
۰.۷۱-
۱۳-
۱,۸۲۷
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰.۸-
۹-
۱,۱۱۵
كارخانه فارسيت درود
۰.۹-
۳۵-
۳,۸۵۴
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰.۹۸-
۲۳-
۲,۳۳۲
بانك كارآفرين
۰.۹۸-
۶۵-
۶,۵۸۹
معادن منگنز ايران
۱.۱۴-
۲۲-
۱,۹۰۵
كربن ايران
۱.۲۳-
۱۷-
۱,۳۶۹
سخت آژند
۱.۲۹-
۲۸-
۲,۱۴۳
صنايع لاستيكي سهند
۱.۹۸-
۵۷-
۲,۸۲۸
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۳.۴۵-
۲-
۵۶
حق تقدم سرمايه گذاري صنعت بيمه
۱۰.۱۷-
۲۵۴۶-
۲۲,۵۰۰
توليدمواداوليه داروپخش
۲۶.۹۴-
۴۹۳-
۱,۳۳۷
ليزينگ خودروغدير

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
فرهنگ ماندگار
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   فرهنگ ماندگار   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |