دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۵ - May 15, 2006
كليات طرح ساماندهي مد و لباس تصويب شد
002865.jpg
گروه اجتماعي - طرح ساماندهي مد و لباس به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد.
كليات اين طرح در جلسه علني روز گذشته مجلس با كسب ۱۳۷ رأي موافق، ۴۵ رأي مخالف و ۱۱ رأي ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماينده حاضر در مجلس به تصويب رسيد.
براساس اين طرح كميته اي متشكل از نماينده تام الاختيار هريك از وزارتخانه هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي، بازرگاني و صنايع و معادن و نمايندگاني از سازمان صدا و سيما و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و يك نماينده از كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تشكيل خواهد شد. تشكيل اين كميته برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و منظور از شكل گيري كميته مذكور حفظ و تقويت فرهنگ و هويت ايراني _ اسلامي و ترويج الگوهاي پوشش ملي خواهد بود.
خبرگزاري فارس در گزارش اين خبر آورده است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و صدا و سيما مكلف خواهند شد در جهت ترويج نمادها و الگوهاي پارچه و لباس ايراني و بومي مناطق مختلف ايران نمادها و الگوهاي مورد تأييد كميته ياد شده را تشويق و ترغيب و تبليغ نمايند و از تبليغ الگوهاي مغاير با فرهنگ ايراني _ اسلامي پرهيز و بر آن اهتمام جدي ورزند. در صورت تصويب نهايي اين طرح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با همكاري وزارت بازرگاني مكلف است جهت تبادل فرهنگي ملل مسلمان، حوزه، نمايشگاه و جشنواره هاي ملي و نمايشگاه بين المللي برگزار نمايد.
براساس ماده ۴ اين طرح، طرح ها و الگوهاي توليد شده پارچه و لباس مبتني بر نمادهاي ايراني و اسلامي مشمول حمايت قانون حقوق مؤلفان و محققان و قانون ثبت اختراعات و مالكيت صنعتي خواهد بود. براساس ماده ۵ اين طرح وزارت بازرگاني مكلف است براي دسترسي عمومي و حمايت از توليد و فروش پارچه ها و پوشاك منطبق با الگوهاي ايراني _ اسلامي، نمايشگاه هاي عرضه فصلي لباس و پوشاك برگزار نمايد.
براساس ماده ۶ وزارت بازرگاني مكلف است براي حمايت از توليدات داخلي با رعايت قوانين و مقررات صادرات و واردات مصوب سال ۱۳۷۲ و اصلاحات بعدي آن، عوارض گمركي بر واردات تجاري پوشاك و پارچه هاي خارجي وضع نمايد، به نحوي كه امكان رقابت براي توليدكنندگان داخلي فراهم گردد. در ماده ۷ اين طرح نيز وزارتخانه هاي تعاون و كار و امور اجتماعي مكلفند در تأسيس تعاوني، اخذ مجوز فعاليت و استفاده از تسهيلات دولتي، طراحان و توليدكنندگان پارچه و لباس مبتني بر الگوهاي ايراني _ اسلامي را در اولويت قرار دهند. بر اين اساس تعيين شرايط استفاده از تسهيلات و مزاياي دولتي و مشمولان آن به عهده كميته ياد شده در اين قانون خواهد بود و بانك ها ملزم هستند كه در اعطاي تسهيلات بانكي و طرح هاي خوداشتغالي، متقاضيان فوق را در اولويت قرار دهند.
براساس ماده ۸ وزارت بازرگاني حمايت هاي لازم را از تشكيل صنف مربوط به طراحان لباس به عمل خواهد آورد. براساس ماده ۹ وزارت صنايع نسبت به معرفي و ارائه طرح هاي ايراني براي حمايت از كارخانجات نساجي و توليدات ملي اقدام خواهد نمود.
در صورت تصويب نهايي اين طرح همه دستگاه هاي دولتي مكلف خواهند شد جهت تشويق تقاضاي پارچه و لباس منطبق با الگوهاي ايراني _ اسلامي، تسهيلات خريد پارچه و لباس هاي مذكور را در اختيار كاركنان خود قرار دهند. همچنين دولت مكلف خواهد شد اعتبارات مالي لازم براي اين ماده را در بودجه سنواتي از رديف هاي خدماتي _ رفاهي دستگاه ها منظور نمايد.
براساس ماده ۱۲ اين طرح نيروي انتظامي و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي مكلفند از فروش لباس هاي خارجي دست دوم كه به صورت قاچاق وارد كشور مي شود، ممانعت به عمل آورند. مخبر كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به خبرگزاري ايسنا گفت: در شرايط حاضر توجه به لباس و پوشاك به عنوان يكي از عناصر نشان دهنده هويت ملي ضرورت دارد.
سيدمحمود حسيني دولت آبادي افزود: ترويج گسترده مدل هاي غربي در جامعه و نابساماني در الگوهاي پوشش، اكنون به يك مسئله فرهنگي در كلان شهرها تبديل شده و ضرورت توجه آن را به يك نياز ملي تبديل كرده است.
اما اسماعيل گرامي مقدم به عنوان اولين مخالف كليات اين طرح گفت: اگر عارضه اي در جامعه به وجود مي آيد و مجلس مكلف است براي آن قانوني را به تصويب برساند تا معضل حل شود، مدل هاي انحرافي و مدل هاي ناسازگار با فرهنگ ديني ما چند درصد هستند كه مجلس مي خواهد ورود پيدا كند؟
شايان ذكر است كه بحث بر سر طرح ساماندهي مد و لباس از ابتداي سال جاري با دو تجمع پي درپي گروه ۵۰ تا ۱۰۰ نفره زنان در مقابل مجلس شوراي اسلامي وارد محور تازه اي شد. تجمع اين گروه زنان كه عموما از خانواده شهدا بودند با استقبال برخي نمايندگان مجلس روبه رو شد. نمايندگاني كه از اين تجمع استقبال كرده و با حضور در ميان آنان به سخنراني پرداختند قول هايي درباره ساماندهي هرچه سريع تر لباس و برطرف كردن نگراني گروه تجمع كننده دادند.

در گردهمايي بررسي ابعاد خشونت در خانواده مطرح شد:
۵۳ درصد زنان ايران خشونت را هر سال تجربه مي كنند
گروه اجتماعي: ۵۳ درصد از زنان ايراني در طول يك سال حداقل يكي از انواع خشونت را تجربه كرده اند.
بر اساس نتايج تحقيقي كه دكتر ژاله شادي طلب در گردهمايي بررسي ابعاد خشونت در خانواده ارائه كرد، خشونت هاي رواني بيشترين شيوع را در خانواده هاي ايراني دارد؛ پس از آن شكستن سر، دست و پا به عنوان خشونت فيزيكي در مرحله بعدي قرار دارد.
اين استاد دانشگاه در مورد انواع خشونت هاي خانگي گفت: خشونت جنسيتي، اقتصادي، قانوني، محدود كردن روابط اجتماعي زن، ندادن فرصت براي رشد فكري و آموزشي جزو خشونت هاي خانگي است. ميزان خشونت خانگي در بندرعباس ۸۷ درصد، يزد ۷۶ و كرمان ۳۶ درصد است. اين آمارها نشان مي دهد برنامه ريزان و مسئولان حكومتي بايد متوجه اين تفاوت ها باشند.
وي گفت: مسئله نگران كننده در زمينه خشونت هاي خانگي اين است كه اغلب زنان ايراني خشونت را به عنوان بخشي از زندگي خود مي دانند و كوبيدن محكم در، داد، فحش و ناسزا، تحقير زن در مقابل ديگران با ضريب بسيار پايين از سوي زنان خشونت تلقي شده است. در بخش ديگر اين گردهمايي دكتر شادي طلب گفت: در ادامه اين گردهمايي دكتر مدرسي روانپزشك به آمار همسرآزاري در كشور آمريكا اشاره و عنوان كرد: ۱۸ درصد مراجعين به اورژانس ها موارد همسرآزاري بوده اند كه از اين آمار ۳۵ درصد خشونتهاي فيزيكي، ۲۲ درصد جنسي و ۱۷ درصد مسائل عاطفي بوده است. ترس از دوباره كتك  خوردن، ترس از فهميدن سايرين و هراس از طلاق مهمترين علل عدم گزارش مواد همسرآزاري بوده است.
در آمريكا چنانچه زني گزارش كند كه مورد خشونت قرار گرفته ۷۵ درصد شانس اين كه توسط همسرش كشته شود، بيشتر است. اين روانپزشك همچنين عنوان كرد در موارد مصرف مواد، پايين بودن سن ازدواج، تفاوتهاي سني فاحش و وجود فرزندان، سيگاري  بودن زنان و بيكاري مردان، احتمال ابتلا به خشونت توسط مردان بيشتر است. تئوري يادگيري خشونت در كودكي، كاهش اعتماد به نفس و استفاده از مكانيزم دفاعي جابه جايي از عوامل موثر ابتلاء به خشونت توسط مردان است.

برداشت بعدي...!-علي درويش
* با «اهانت» ، «هدايت» انجام نمي گيرد!
* دوست داشتن ... «حساب پس اندازي» است كه فرصت هاي مغتنمي را فراهم مي آورد.
* به «مجرد» اينكه «متاهل» شدي درك مسووليت را ضربدر چند كن.
* محبت را به ديگران «تعارف كن».

لايحه مجازات اجتماعي جايگزين زندان تصويب شد
فارس: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با ۱۳۰ راي موافق به كليات لايحه مجازات اجتماعي جايگزين زندان راي موافق دادند.
بنابراين گزارش در صورت تصويب نهايي جزئيات لايحه ۶ فصلي كه داراي ۳۲ ماده است، مقرر خواهد شد در جرم هاي عادي كه حداكثر مجازات قانوني آنها شش ماه حبس و نيز در جرم هاي غير عمدي كه حداكثر مجازات قانوني آنها تا دو سال است در صورتي كه متهم يا محكوم عليه خسارتهاي وارده به بزه ديده را جبران كند يا موجبات گذشت بزه ديده اعم از شخص حقيقي و حقوقي را فراهم نمايد، اين امر موجب تخفيف مجازات اجتماعي جايگزين زندان از سوي قاضي صادر كننده حكم خواهد بود.
همچنين بر اساس اين لايحه شمار روزهاي پرداخت جزاي نقدي در جرم هايي كه مجازات قانوني آنها شلاق تعزيري يا حداكثر تا شش ماه حبس است، از ۱۰ تا ۱۸۰ روز در جرم هايي كه حداكثر مجازات قانوني آنها بيش از شش ماه تا دو سال حبس است، از ۱۸۰ تا ۳۶۰ روز، متناسب با مجازات مقرر قانوني تعيين خواهد شد و حداكثر ميزان جزاي نقدي روزانه يك چهارم درآمد روزانه محكم عليه است.

وزير آموزش و پرورش:
سياستهاي ملي تدوين كتب درسي در دست تهيه است
ايسنا: وزير آموزش و پرورش خبر داد: سياستهاي ملي تدوين كتب درسي در دست تهيه است.
فرشيدي ديروز در دومين جشنواره توليد محتواي الكترونيكي آموزشهاي فني و حرفه اي و كاردانش كشور، يادواره مهندس علاقه مندان با تاكيد بر تدوين سياستهاي حاكم بر توليدات الكترونيكي در آموزش و پرورش افزود: تاسيس بنياد بازيهاي رايانه اي به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده و دبيرخانه آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مستقر شده است و نماينده آموزش و پرورش و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در اين بنياد فعاليت خواهند داشت.
وي با اظهار اميدواري نسبت به رشد روزافزون شبكه رشد آموزش و پرورش گفت: ورود آموزش و پرورش به حركت افزايش علوم و تكنولوژي اين در جهت توسعه عدالت آموزشي اجتناب ناپذير است، لذا بايد دقيق و هوشمندانه علم را در خدمت تعالي بشر به كار بريم.
وي گفت: امروز نه تنها كشورهاي اسلامي نيازمند توليدات هماهنگ با فرهنگ بومي خود بلكه كشورهاي ديگري كه پيام عدالت جويي ما به آنها رسيده است نيز به دنبال ادامه دادن راه ما هستند.

هشدار انجمن هاي تخصصي پزشكي
نسبت به پايين بودن سرانه درمان
ايلنا: روسا و نمايندگان انجمن  هاي تخصصي پزشكي كشور، در نامه  اي مراتب اعتراض و هشدار خويش نسبت به غيرواقعي بودن سرانه درمان سال ۸۵ و بروز عوارض و تبعات جبران  ناپذير در امر تامين سلامت مردم را اعلام كردند.
متن نامه سرگشاده روسا و نمايندگان انجمن  هاي تخصصي پزشكي كشور به دولت و مجلس شوراي اسلامي بدين شرح است: اينجانبان، روسا و نمايندگان انجمن  هاي علمي تخصصي پزشكي بدين  وسيله مراتب اعتراض خويش را به غيرواقعي بودن سرانه درمان سال ۸۵ اعلام كرده، نسبت به بروز عوارض و تبعات جبران ناپذير ناچيز بودن سرانه درمان در نظام سلامت ملي و تامين سلامت مردم هشدار مي  دهيم، ضمن حمايت از مواضع كارشناسي سازمان نظام پزشكي در واقعي شدن سرانه درمان و تامين حقوق بيماران از مسئولان نظام در دولت و مجلس شوراي اسلامي انتظار داريم؛ در راستاي اجراي مفاد مواد ۳ و ۲۹ و ۴۳ قانون اساسي (كه تامين سلامت مردم را وظيفه نظام تعريف كرده است) و در قالب متمم بودجه سال جاري، سرانه ۳۹ هزار ريالي فعلي را به حداقل  هاي كارشناسي كه همان سرانه ۷۰ هزار ريالي مصوب شوراي عالي بيمه است، ارتقا دهند. بنابر اين گزارش دهها انجمن تخصصي پزشكي نامه مذكور را امضا كرده اند.

ديدار دبيركل جبهه مشاركت با ملي مذهبي ها
ايسنا: جلسه دفتر سياسي جبهه مشاركت ايران اسلامي شنبه شب تشكيل شد. در اين جلسه پس از تبادل اخبار سياسي داخلي و خارجي، گزارش ديدار دبير كل با مهندس عزت الله سحابي و تني چند از فعالان ملي مذهبي ارائه شد.
اين ديدار در ادامه گفت وگو ها و رايزني هاي حزب با گروه ها و شخصيت هاي سياسي پيرامون پرونده هسته اي در هفته گذشته انجام شده بود. در اين ديدار اوضاع داخلي و خارجي كشور در سايه تحولات هسته اي بررسي شده و اثرگذاري پرونده هسته اي بر سرنوشت سياسي و اقتصادي كشور و نگراني هاي مشتركي كه از اين بابت وجود دارد مورد ارزيابي قرار گرفت. همچنين در همين راستا هفته گذشته دبيركل و تني چند از اعضاي شوراي مركزي ملاقات و گفت وگويي با دكتر حسن روحاني عضو شوراي عالي امنيت ملي داشتند كه گزارش اين ديدار نيز ارائه شد.

بيانيه كنگره هشتم حزب موتلفه اسلامي صادر شد
هشتمين كنگره حزب موتلفه اسلامي پنج شنبه گذشته تشكيل شد و پس از انتخاب اعضاي شوراي مركزي روز گذشته بيانيه پاياني اين حزب در ۷ بند منتشر گرديد: در قسمت هايي از بيانيه پاياني آمده است: اينك ملت، مجلس و دولت ايران پشت سر رهبر و ولي فقيه عادل زمان خود در مسير استقلال، آزادي، پيشرفت و عدالت، گامهاي استواري را برمي دارد و با همت و اراده خلل ناپذير و تكيه بر استعدادها و توانمندي هاي نسل جوان و انديشمند خود، قله هاي علم و معرفت را يكي پس از ديگري فتح خواهد كرد.
به گزارش ايسنا، اعضاي مجمع عمومي حزب موتلفه اسلامي با تبريك پيروزي شگرف دانشمندان هسته اي ايران در شكستن ركورد غني سازي اورانيوم ۵/۳ درصد در ۳۶ روز و توفيقات بعدي آنان به امت اسلامي و رهبر بزرگوار انقلاب اسلامي نكات زير را متذكر مي شوند: دولت نهم كه نقطه اميد اصولگرايان به منظور نزديك ترشدن نظام اجرايي به مباني اسلامي انقلاب و تحقق عدالت و تعميق ارزشهاي اسلامي و ايستادگي در برابر زياده خواهي استكبار جهاني است مورد حمايت و پشتيباني ماست و در همين راستا مجمع عمومي حزب متن نامه ابتكاري اخير رئيس جمهور به بوش را تاييد و آن را كيفرخواستي عليه اقدامات سلطه طلبانه آمريكا مي داند.
ملت بزرگوار ايران از مجلس هفتم كه اكثريت آن را اصولگرايان تشكيل مي دهند انتظار دارد كه در به روز و كارآمدسازي قوانين جاري كشور و نظارت عميق و تسهيل كننده بر عملكرد دولتمردان و پيگيري مطالبات اقتصادي و معيشتي مردم و ايستادگي در برابر زياده خواهي دشمنان تلاش كند. اعضاي مجمع عمومي حزب موتلفه اسلامي مهم ترين مطالبات مردم از دولت و مسئولان را همچنان مبارزه با فقر و فساد و تبعيض و بيكاري و تورم و گسترش عدالت در توزيع امكانات و تعميق ارزشهاي اسلامي در جامعه و توجه ويژه به نيازهاي جوانان و رفاه و امنيت اجتماعي و ايستادگي در برابر زورگويي هاي بيگانگان مي داند و تسريع در تحقق اين مطالبات را از مسئولان و مجريان خواستار است.

گفته مي شود...
تلاش هاي جديد
تلاش هاي اصولگرايان براي تغيير رئيس دانشگاه رازي آغاز شد. آنان اخيرا رايزني هايي را براي تغيير دكتر عزت الله فرشادفر رئيس دانشگاه رازي كرمانشاه به عمل آورده اند.
گفته مي شود، گزينه اصولگرايان براي رياست دانشگاه رازي كرمانشاه دكتر مسعود اخوان كاظمي عضو هيأت علمي اين دانشگاه است.
درگيري در دانشگاه تهران
در مراسم اختتاميه يك جشنواره دانشجويي كه در تالار فردوسي دانشكده ادبيات دانشگاه تهران برگزار شد، بسيج اين دانشكده به نشستن مختلط دختران و پسران و ابتذال حاكم بر اين مراسم اعتراض نموده و خواستار پايان اين مراسم شدند كه با دخالت مسوولان فرهنگي وزارت علوم، آنها از داخل شدن به سالن فردوسي منصرف شدند.
به گزارش خبرنامه داخلي جبهه مشاركت پس از پايان مراسم و هنگام خروج خرمشاد، معاون فرهنگي وزير علوم از سالن، وي به دليل برگزاري و حضور در چنين مراسمي مورد اعتراض شديد بسيجيان دانشكده قرار گرفت. اين درگيري لفظي بدون قانع شدن هيچ يك از طرفين پايان يافت.

پزشكان نمونه كشور معرفي مي شوند
گروه اجتماعي: با حضور ۲ هزار متخصص و فوق تخصص داخلي، جراح و پزشك عمومي، هفدهمين كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران از امروز تا ۲۸ ارديبهشت ماه در مركز همايش هاي رازي برگزار مي شود.
دكتر ايرج خسرونيا رئيس هيأت مديره جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران افزود: هدف از برگزاري اين كنگره به روز رسانيدن دانش پزشكان نسبت به آخرين دستاوردهاي بخش هاي تحقيقاتي مجامع علمي ايران در رشته هاي مرتبط جهت معرفي اين دستاوردها در سطح بين المللي و همچنين بهره مندي از جديدترين دستاوردهاي پزشكي در سطح بين المللي است. وي با اشاره به تحقيقات علمي پزشكان مستقر در مناطق محروم كشور خاطرنشان كرد: تشويق و ترغيب پزشكاني كه در شهرستان ها بدون وسايل لازم به امر تحقيقات مي پردازند از ديگر اهداف برگزاري اين كنگره است كه نتيجه اين بررسي ها در كتاب كنگره و مجله جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران به چاپ رسيد.
خسرونيا گفت: در اين همايش دو كارگاه آندوسكوپي و گوارش و دو كارگاه بيماري هاي ريه كه مورد لزوم همكاران متخصص داخلي است برپا خواهد شد و جديدترين اطلاعات مربوط به تكنيك هاي آندوسكوپي دستگاه گوارش و ريه را به سمع و نظر شركت كنندگان خواهيم رساند. وي يادآور شد: نمايشگاهي از آخرين دستاوردهاي علمي در زمينه تجهيزات پزشكي و دارويي در جوار اين كنگره برگزار خواهد شد.
اين گزارش همچنان حاكي است در اين كنگره پزشكان نمونه كشور معرفي و مورد تجليل قرار مي گيرند.

نگراني حزب مشاركت از تغيير قانون شوراها
اعضاي شوراي مركزي جبهه مشاركت نگراني خود را نسبت به واگذاري نظارت انتخابات شوراها به شوراي نگهبان اعلام كردند. در جلسه شوراي مركزي اين تشكل، اعضا نگراني خود را نسبت به آن چه برخي تحركات كه قصد دارد با مخدوش كردن انتخابات شوراها، اين انتخابات را همانند انتخابات مجلس و رياست جمهوري با نظارت استصوابي برگزار كند، خواندند، اعلام كردند.
همچنين جبهه مشاركت ايران اسلامي اعلام كرد كه كميته برگزاري كنگره نهم اين حزب تصميم گرفته است به منظور تسهيل در برگزاري انتخابات شوراي مركزي و هيات داوري و نيز آشنايي بيشتر اعضا با كانديداها، اقدام به ثبت نام از متقاضيان پيش از برگزاري جلسات كنگره نمايد. از افراد متمايل به كانديداتوري در انتخابات چهارمين دوره شوراي مركزي با هيات داوري جبهه مشاركت ايران اسلامي با مراجعه به كميته تشكيلات منطقه خود فرم تقاضاي عضويت در شوراي مركزي را دريافت و پس از پركردن فرم به همراه خلاصه اي از رزومه شخصي،  مجددا به كميته تشكيلات جهت تاييد، تحويل دهند.

برگزاري انتخابات شوراي مركزي جامعه اسلامي
نمايندگان ادوار مجلس
گروه سياسي: اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس امروز انتخاب مي شود.
جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس از تشكل هاي اصولگرا و عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري است كه تعدادي از نمايندگان ادوار گذشته و فعلي مجلس شوراي اسلامي در آن عضويت دارند. سيدمحمد حسيني قائم مقام اين جامعه ضمن اعلام خبر برگزاري انتخابات شوراي مركزي اين تشكل گفت: اعضاي شوراي مركزي اين جامعه ۲۵ نفرند كه ۱۰ نفر آنها را اعضاي هيات موسس تشكيل مي دهند و ۱۵ نفر بقيه با راي اعضا براي مدت دو سال انتخاب مي شوند.

روزنامه هاي «شرق» و «اسرار» مجرم شناخته شدند
فارس: هيئت منصفه مطبوعات، مديرمسئول روزنامه  شرق را مجرم و مستحق برخورداري از تخفيف در مجازات ندانست و مديرمسئول روزنامه اسرار را نيز مجرم ولي مستحق برخورداري از تخفيف در مجازات اعلام كرد.
هيئت منصفه مطبوعات، ديروز پس از استماع دفاعيات مديران مسئول روزنامه هاي شرق و اسرار، مدير مسئول روزنامه اسرار را با اكثريت آرا مجرم شناخت و مستحق برخورداري از تخفيف در مجازات دانست. همچنين هيئت منصفه مطبوعات، مديرمسئول روزنامه شرق را با اكثريت آرا درخصوص موارد اتهامي مجرم شناخت و مستحق برخورداري از تخفيف در مجازات ندانست.

رواج اسلام در غرب
به نوشته روزنامه آسيا چاپ اروپا ۹۱ تن از توريست هاي اروپايي كه به قصد گردشگري به تركيه رفته بودند به دين اسلام گرويدند. بعد از توهين كاريكاتورها گرايش به اسلام افزايش يافته است. به نوشته اين روزنامه ۳۰ تن از اين توريست ها مسيحيان كاتوليك، ۱۰ تن پروتستان، ۶ تن ارتدوكس و چند تن نيز يهودي يا بي دين بوده اند. ۱۹ نفر از اين توريست ها تبعه آلمان، ۱۴ تن هلندي، ۱۱ تن انگليسي، ۱۰ تن روماني بوده اند.يكي از مفتي هاي تركيه گفت: «اكثر اين توريست ها تحت تاثير صداي اذان قرار گرفته و بعد از تحقيق در مورد مسائل دين اسلام كنجكاو مي شوند.»

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
فرهنگ ماندگار
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   فرهنگ ماندگار   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |