دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۵ - May 15, 2006
حادثه تروريستي جاده بم از زبان شاهد نوجوان
... بعد همگي دور گودال حلقه زدند و مردها را در حالي كه دستها و پاهايشان بسته بود به رگبار بستند
فارس: «علي عزيزپور» نوجوان ۱۴ ساله اي كه از حادثه تروريستي ديشب در جاده كرمان - بم جان سالم به در برده است، چگونگي وقوع حادثه را تشريح كرد.
عزيزپور كه در بم با خبرنگار ما سخن مي گفت افزود: سوار يك خودروي پژوي كرايه به سمت بم در حركت بوديم كه راننده متوجه شد در وسط جاده فردي با لباس نيروي انتظامي در حالي  كه با سلاح به سمت ماشين نشانه رفته است، با چراغ قوه به خودرو علامت ايست داد. وي كه به شدت وحشت زده بود ادامه داد: وقتي كه ايستاديم، مرد مسلح جلو آمد و از راننده خواست تا گواهي نامه و كارت خودرو را به وي نشان دهد.
مرد مسلح پس از اين كه كارت ماشين و گواهي نامه راننده را ديد از همه خواست پياده شوند و وقتي كه راننده به او گفت براي چه بايد پياده شويم، مرد مسلح جواب داد بعداً معلوم مي شود.
علي ادامه داد: مرد مسلح چند نفر را كه همگي لباس بلوچي به تن داشتند، صدا زد و وقتي كه آنها آمدند دست ها و چشم هاي همه ما را با چسب بستند و پس از طي مسافتي حدود ۵۰ متر ما را وارد گودالي كردند كه چند نفر ديگر هم در آن بودند و بعد به ما دستور دادند كه همگي روي زمين دراز بكشيم.
علي گفت: چند دقيقه كه گذشت، يك نفر آمد و گفت: بچه كو؟ و وقتي مرا ديد، پشت گردنم را با دستش گرفت و نزديك جاده برد و پس از آن چشم ها و دست ها و پاهاي مرا با چسب محكم بست وگفت: همين جا بايست. علي از اين به بعد شايد ماجرا را نديده باشد اما خودش گفت: چون گريه كرده بودم قسمتي از چسبي كه روي چشم هايم بود شفاف شده و مي توانستم ببينم آنها چه كار مي كنند.
علي عزيزپور ادامه داد: مي شنيدم كه گروگان ها مي گفتند: چرا ما را گرفته ايد و حتي يك نفر از آنها هم فرياد زد يا حسين و بعد از آن ديدم كه همگي آنها دور گودال حلقه زدند و مردها را در حالي كه دست ها و پاهايشان بسته بود، به رگبار بستند. علي اظهار داشت: اشرار با يك تيربار هم كه آن را روي ماشين گذاشته بودند، داخل گودال شليك كردند و حتي گه گاه به سمت جاده هم شليك مي كردند.
علي در ادامه گفت: صداي رگبارها كه تمام شد، رفتند سراغ ماشين ها و آنها را با بنزين موجود در باك خودروها به  آتش كشيدند و بعد به طرف من ۲ گلوله شليك كردند كه هيچ كدام به من اصابت نكرد. آنها پس از اين به سرعت سوار ماشين هايشان شدند و از محل رفتند. وي اذعان داشت: من بعد از اين  كه پاهايم را باز كردم، سينه خيز به طرف جاده رفتم و توانستم با يك ماشين خودم را به بم برسانم و قضيه را به اطلاع مأموران برسانم.

جنايت خونين در جاده بم- كرمان
اشرار ۱۲ مسافر را به گلوله بستند
اسامي شهداي حادثه
به گفته مقامات مسئول تا بعدازظهر روز گذشته، ۶ نفر از ۱۲ شهيد اين حادثه معرفي شده اند كه عبارتند از: حسين عسگري فرزند محمد متولد ۱۳۵۲ از شهرستان بم، سيدعلي سلمانيان فرزند محمد كارمند نيروي انتظامي، محمدرضا حسيني فرزند سيد ابراهيم، مصطفي محمدي لطف آبادي اهل رفسنجان، سعيد رامين فرزند امين متولد ۱۳۵۵ و عليرضا جعفري.
گروه حوادث : اشرار مسلح در جنايتي وحشيانه با بستن مسير جاده بم _ كرمان، ۱۲ نفر از مسافران را به رگبار بستند .
بنا به اين گزارش در نخستين ساعات غروب شنبه شب، سرنشينان چندين خودرو هنگام عبور از كيلومتر ۳۵ جاده بم - كرمان و در دو راهي داروين با مردان مسلحي مواجه شدند كه لباس پليس به تن داشته و از آنها مي خواستند از خودروهاي خود پياده شوند.
لحظاتي بعد هنگامي كه سرنشينان از خودروهاي خود پياده شدند، مردان مسلح ۱۲نفر از مسافران خودروها را به كنار جاده كشانده و آنها را با شليك گلوله به شهادت رساندند و سپس با مسدود كردن مسير بم - كرمان خودروهاي كشته شدگان را به آتش كشيدند.
امير رضا ساوري- رئيس دبيرخانه شوراي امنيت كشور- روز گذشته در توضيح اين جنايت گفت: ساعت ۲۰ شنبه، سه دستگاه خودرو حامل ۳۰ نفر از اشرار مسلح با مسدودكردن كيلومتر۳۵ جاده بم - كرمان در محور دوراهي جيرفت، چهار دستگاه خودرو شامل دو خودرو پژو ،۲۰۶ يك خودرو پژو ۴۰۵ و يك دستگاه وانت را متوقف كرده و با پياده كردن سرنشينان آنها، پس از آنكه دست ها و دهان آنها را با نوار چسب بستند، در اقدامي وحشيانه تمام سرنشينان اين خودروها را از ناحيه سر و سينه مورد اصابت گلوله قرار داده و به شهادت رساندند. ساوري تصريح كرد: عاملان اين جنايت با به رگبار بستن خودروهاي عبوري، دو تن از شهروندان را نيز مورد اصابت گلوله قرار دادند كه يك تن از آنها در بيمارستان به دليل جراحت به شهادت رسيد.
رئيس دبيرخانه شوراي امنيت كشور همچنين گفت: جنايتكاران اين حادثه، فردي به نام حسين باراني را كه از مسافرين عبوري بود، به رگبار بستند كه وي هم اينك در بيمارستان بستري است. آنها در يك اقدام جنايتكارانه ديگر، يك كودك ۱۱ساله بمي به نام سيد محمد عزيز پور را به تير چراغ برق بسته و قصد به  رگبار بستن وي را داشتند كه بعد از خواهش ها و التماس هاي كودك، از كشتن وي خودداري كردند.
وي خاطرنشان كرد: اين گروه ياغي و شرور پس از اين عمل جنايتكارانه، به ارتفاعات كپوت كرمان متواري شده اند.
اشرار، داخلي بوده اند
سردار بهنام شريعتي فر د- فرمانده مرزباني ناجا- روز گذشته با اعلام اينكه بحث ورود عاملان جنايت محور بم - كرمان از طريق مرز منتفي است، اضافه كرد: بررسي هاي اوليه حاكي است با توجه به اينكه حادثه در عمق جغرافيايي كشور اتفاق افتاده ، به نظر مي رسد عاملان اين جنايت از اشرار داخلي بوده اند. وي اعلام كرد: مرزها براي جلوگيري از خروج اشرار عامل حادثه، به شدت كنترل مي شوند.
مردم عادي هدف قرار گرفته اند
در همين حال معاون سياسي امنيتي استاندار كرمان با بيان اينكه تروريست ها مردم بي گناه را هدف قرار داده اند گفت: هيچ مقام مسئول دولتي يا انتظامي در ميان كشته شدگان حادثه تروريستي بم ديده نشده و تروريست ها، مردم بي گناه را هدف قرار داده اند.
پاكسازي منطقه از اشرار
به دنبال وقايع خونين شب گذشته، معاون سياسي- امنيتي استانداري كرمان با بيان خبر انهدام سه دستگاه خودرو و هلاكت ۶ نفر از اشرار به دنبال عمليات تروريستي بم -كرمان ، از عمليات گسترده پليسي براي پاكسازي منطقه خبر داد.
نصراللهي با بيان اينكه در پي وقوع حادثه محور بم- كرمان ، نيروهاي امنيتي و انتظامي استان با حمله به اشرار منطقه، سه دستگاه خودرو آنها را در منطقه «سن سور» منهدم كرده اند، گفت: در منطقه «سوربن» نيز ۶ تن از اشرار در درگيري مسلحانه با نيروهاي انتظامي به هلاكت رسيدند. معاون سياسي- امنيتي استانداري كرمان در خصوص انگيزه  اشرار از حمله بي رحمانه به شهروندان عبوري گفت: اشرار قصد دارند در منطقه ناامني ايجاد كنند. در همين حال حجت الاسلام والمسلمين منتظري- معاون اول دادستان كل كشور- در اين باره گفت :حادثه تروريستي جاده بم - كرمان به صورت ويژه پيگيري مي شود. معاون اول دادستان كل كشور با اظهار تاسف از وقوع حادثه تروريستي جاده بم -كرمان عنوان كرد كه مراجع قضايي و امنيتي به طور جدي اين مساله را پيگيري مي كنند.
ردپايي از گروه تروريستي
در حالي كه هويت عاملان جنايت هنوز به روشني مشخص نشده است، اميررضا ساوري- رئيس دبيرخانه شوراي امنيت كشور- روز گذشته از تماس تلفني عاملان جنايت با ستاد خبري وزارت اطلاعات خبر داده و گفت: عاملان اين جنايت كه در زمان وقوع حادثه ملبس به لباس نيروي انتظامي و لباس هاي محلي بلوچي بودند در يك تماس تلفني با ستاد خبري وزارت اطلاعات خود را گروهي موسوم به جندالله و از ياغيان منصوب به عبدالمالك ريگي معرفي كرده اند و مسئوليت اين اقدام تروريستي را به عهده گرفته اند.
سردار اسكندر مومني معاون عمليات نيروي انتظامي نيز روز گذشته اعلام كرد: عوامل گروه تروريستي موسوم به «جندالله» به سركردگي «عبدالمالك ريگي» كه عمليات تروريستي سيستان را نيز صورت داده بودند، مسئوليت قتل عام ۱۲ تن از هموطنان بي دفاع در محور بم- كرمان را بر عهده گرفتند. سردار اسكندر مومني افزود: اشرار جنايتكار طي تماسي، اين موضوع را به اطلاع رسانده اند و تلاش پليس جهت دستگيري سركرده عوامل اين حادثه تروريستي ادامه دارد، اما تاكنون نتيجه اي حاصل نشده است. وي درباره اينكه آيا از اين اقدام جنايتكارانه همانند عمليات تروريستي قبلي در سيستان ، فيلمبرداري شده است، گفت: تنها شاهد صحنه هاي قتل عام، پسر بچه ۱۲ساله اي است كه در اثر ديدن اين صحنه ها به شدت تحت تاثير شوك حاصل از آن قرار دارد و از اين رو اطلاعاتي در خصوص تكرار مجدد حادثه سيستان در اين حادثه وجود ندارد.
به گفته معاون عمليات ناجا تمامي مرزهاي آبي و خاكي كشور و استان هاي همجوار تحت كنترل شديد نيروهاي انتظامي قرار گرفته و با توجه به اطلاعات واصله در خصوص محل فرار جنايتكاران، تلاش همه جانبه پليس براي دستگيري ادامه دارد.

تحقيقات  پزشكي  راز زندگي  كودك  دهدشتي را  با عقربها فاش مي كند
002712.jpg
002715.jpg
گروه حوادث:معاون  پژوهشي  دانشگاه  علوم  پزشكي  كهگيلويه  و بويراحمد گفت : كار تحقيق  و مشاهده  مداوم  بر روي  پديده  نادر زندگي  مسالمت  آميز كودك  ۵/ ۱ساله  دهدشتي  با عقربها توسط  تيم  كامل  پزشكي  بيمارستان  دهدشت  آغاز شد.
هيبت  الله  صادقي  افزود: تيم  پزشكي  مركب  از انگل  شناسان ، متخصصان  داخلي ، جراحي  عمومي ، پاتولوژيست  و راديولوژي  با انجام  آزمايش  و عكسبرداري  و مراقبت  محيط  چگونگي  وقوع  اين  پديده  را بررسي  مي كنند. وي  به  عجيب  و نادر بودن  اين  پديده  اشاره  كرد و افزود: پس  از پايان  مراحل  تحقيق ، نتيجه  به  جامعه  اطلاع  داده  مي شود. در مدت  دو ماه  گذشته  و با وجود چهار بار تغيير مكان  ۹۶ عقرب  بر بدن  سجاد كودك  ۵/۱ساله  دهدشتي  مشاهده  شده  است .
رئيس  شبكه  بهداشت  و درمان  كهگيلويه  نيز گفت : ماجراي  مرموز اين  كودك  به  صورت  ويژه اي  توسط  مجموعه  بهداشت  و درمان  و معاونين  بهداشتي  و پژوهشي  دانشگاه  علوم  پزشكي  اين  استان  و مديريت  بيمارستان  دهدشت  در حال  پيگيري  است . دكتر منصور تقوي  افزود: صحبتهاي  ضد و نقيض  و شايعات  زيادي  در مورد اين  كودك  بر سر زبانها افتاده  است  كه  بعضي  از آنها خلاف  واقع  هستند. وي  گفت : هر زمان  كه  با دلايل  علمي  به  نتيجه اي  قابل  قبول  رسيديم ، براي  پايان  دادن  به  اين  شايعات ، نتيجه را رسماً اعلام  مي كنيم .
موضوع  پديدار شدن  عقرب  در بدن  كودك  دهدشتي ، از اوايل  امسال  مطرح  شد. اين  كودك  اهل  روستاي  چير شهرستان  كهگيلويه  است .پزشك  معالج  سجاد پيشتر گفته  بود: سجاد با اين كه  تحت  مراقبت  است  اما   در اطراف  بدن  وي  عقرب  مشاهده  مي شود.
دكتر علي  اكبر داورپناه  افزود: با اينكه  لباسهاي  غير قابل  نفوذ بر بدن  سجاد پوشانده  شده  است ، با اين  حال  باز هم  عقربها در بدن  وي  مشاهده  مي شود.وي  ادامه  داد: اين  عقربها در اندازه هاي  متفاوت  اما از يك  گونه  و يكرنگ  هستند و پزشكان  متخصص  راديولوژي  و سونوگرافي  با آزمايش  و معايناتي  كه  انجام  داده اند گفته اند احتمال  اينكه  در راست  روده  اين  كودك  عقرب  ماده  باشد زياد است .
آغاز ماجراي مرموز عقرب ها
به گفته مادر بزرگ  اين كودك، ماجراي گزيدن عقرب ها هنگامي شروع شد كه دو عقرب اين كودك را براي اولين بار نيش زدند. مادر بزرگ سجاد در توضيح اين حادثه نادر چنين توضيح مي دهد: پس از اين حادثه مادر و پدر سجاد تمام عقرب هايي كه كودكشان را نيش مي زدند، كشتند اما روز بعد دوباره دو عقرب ديگر كودك را نيش زدند و پدر و مادر مجبور شدند فرزند خود را به بيمارستان امام خميني(ره) دهدشت براي مداوا انتقال دهند.
سجاد به مدت ۹ روز تحت نظر پزشكان قرار گرفت وقتي كه سلامت خود را بازيافت و دوباره به خانه بازگشت مادر و پدرش تمام لباس هاي نو و كهنه وي را به آتش كشيدند. اما بعد از ظهر روز بعد دو عدد عقرب سجاد را نيش زدند. مادر سجاد، وي را وحشتزده دوباره به بيمارستان برد و مدت دو روز وي در بيمارستان بستري بود. در اين مدت بدن سجاد توسط پزشكان سم زدايي شد اما ظاهراً   اين درمان برايش كارساز نبود.
پدر سجاد در اين باره مي گويد: مدت ۱۵ سال است كه در اين خانه زندگي مي كنيم. تاكنون هيچ گونه حشره موذي مشاهده نكرديم و يك اتاق تميز در اختيار سجاد گذاشته ايم. اما در كمال تعجب عقرب ها تنها سجاد را مي گزند و نيش عقرب ها چندان تأثيري بر اوضاع جسمي و سلامت كودك ندارد و پزشكان معالج از مداواي كودكم درمانده اند. پدر بزرگ سجاد نيز در اين باره اظهار داشت: هر بار كه عقربي سجاد را مي گزد او تنها جيغ مي كشد و دوباره به حالت طبيعي بازمي گردد.
سجاد را به مراكز درماني شهرستانهاي دهدشت و شيراز براي معالجه انتقال داده ايم اما پزشكان هيچ گونه عوامل خارجي و داخلي در بدن وي مشاهده نكرده اند. ضمن اين كه عكس ها و آزمايشات پزشكان، هيچ سرنخي درباره رشد و نحوه جذب عقرب ها به بدن اين كودك نشان نمي دهد. به گفته وي حتي هنگامي كه اين كودك به مركز درماني شهرستان دهدشت براي مداوا برده شده است، در كمال تعجب در مطبي كه پزشكان وي را معالجه مي كردند دو عقرب وي را نيش زدند.

توسط پليس جنايي تهران
۳ متهم فراري پرونده ترور قاضي مقدس دستگير شدند
002721.jpg
گروه حوادث:  پليس جنايي تهران بزرگ طي چند عمليات جداگانه با گذشت ۲۴ ساعت از دستگيري متهم رديف اول ترور قاضي مقدس موفق به بازداشت ديگر همدستان وي در تهران شد.
به گزارش همشهري، فخرالدين جعفرزاده رئيس دادسراي امور جنايي تهران روز گذشته، ضمن تأييد خبر دستگيري ديگر همدستان عامل اصلي ترور قاضي مقدس در خصوص آخرين اطلاعات پليس و مراجع قضايي به همشهري گفت: «صبح روز يكشنبه كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ با هماهنگي بازپرس پرونده عمليات دستگيري حسين ۲۴ ساله را كه متهم رديف دوم پرونده ترور قاضي مقدس است آغاز كردند كه وي در مخفيگاه خود در شرق تهران توسط پليس آگاهي غافلگير شده و بازداشت شد كه از نامبرده يك قبضه اسلحه لورور كشف و ضبط شده است.»
جعفرزاده افزود: «سه همدست ديگر اين دو متهم نيز طي عمليات جداگانه ديگر توسط پليس جنايي تهران بزرگ بازداشت شده اند. با دستگيري كليه متهمان اين پرونده، تحقيقات در تمام ابعاد ادامه خواهد يافت تا ابهامات پرونده از بين برود.
رئيس دادسراي امور جنايي تهران در ادامه درباره سرقت هاي مسلحانه متهمان گفت:«متهم رديف اول پرونده ترور رئيس دادسراي ارشاد در بازجويي هاي پليسي كه در اداره يكم آگاهي تهران بزرگ از وي صورت گرفت تاكنون به شش مورد سرقت از بانك اعتراف كرده است. كه بانك هايي كه توسط متهم و همدستانش مورد دستبرد مسلحانه قرار گرفته است شامل بانك صادرات شعبه خيابان صفاي شرقي،  بانك ملي شعبه خيابان بلوار آهنگ، بانك ملي شعبه خيابان حداد عادل بانك ملي شعبه خيابان نيك نام، بانك ملي شعبه خيابان امامت و بانك ملي شعبه نيروي هوايي است.فخرالدين جعفرزاده در ادامه درباره درگيري كه منجر به قتل مأمور بانك شد، افزود: اين درگيري كه در بانك ملي شعبه خيابان نيروي هوايي رخ داد براي سرقت از بانك صورت نگرفته بلكه براي نقدكردن چك هاي مسافرتي مسروقه كه از بانك ملي شعبه ديگري سرقت شده بود رخ داد كه در جريان آن مأمور مستقر در بانك وقتي از مسروقه بودن چك هاي مسافرتي مطلع شد با متهمان درگير شد كه در نهايت يكي از متهمان با شليك گلوله وي را مجروح كرده و متواري شدند. اين متهمان حين سرقت از بانك ملي شعبه خيابان نيك نام نيز با شليك گلوله يك مأمور انتظامي را به نام مرتضي سهامي به شهادت رساندند.
جعفرزاده درخصوص شيوه سرقت هاي مسلحانه اين متهمان از بانك ها گفت: آنها با كرايه خودرو از آژانس هاي كرايه خودرو، مقابل بانك هاي مورد نظر خود رفته و اقدام به سرقت مسلحانه مي كردند، متهمان، به سرقت مسلحانه از داروخانه خيابان پيروزي كه در سال ۸۲ به وقوع پيوسته بود نيز اعتراف كرده اند، ديگر اتهامات اين متهمان سرقت پنج فقره خودرو سواري است كه در اين موردنيز اعتراف صريح داشته اند.
جعفرزاده در پاسخ به اين سئوال كه آيا ترور قاضي مقدس از سوي اين متهمان جنبه سياسي داشت است يا خير گفت: «انگيزه ارتكاب اين ترور از سوي متهمان قابل تأمل است و ما از تمام ابعاد اين موضوع را تا كشف انگيزه اصلي متهمان مورد بررسي قرار خواهيم داد.»
جعفرزاده در ادامه درباره اين موضوع كه سفارت آمريكا، متهم را تحويل پليس ايران داده است، گفت:مسئولان امنيتي سفارت نقشي در دستگيري متهم نداشته اند، بلكه يك مأمور وظيفه شناس اماراتي، متهم را دستگير كرده و تحويل پليس اينترپل داده است.

نوزاد ۱۰روزه زرندي دندان در آورد
يك نوزاد دختر۱۰روزه در شهرستان زرند واقع در استان كرمان ،دندان درآورد.
اين كودك ۱۰روزه كه فرزند دوم خانواده مي باشد در بيمارستان امام علي(ع) زرند به دنيا آمده است. پزشك متخصص كودكان و نوزادان در اين باره گفت: دندان هاي زودرس دندان هايي هستند كه به ندرت مشاهده مي شوند و شيوع آنها يك در دو هزار گزارش شده است.
دكتر سهيلا سالاري با اشاره به اينكه اين دندان ها به ندرت ديده مي شوند، گفت: دندان هاي زودرس دو نوع هستند دندان هاي جنيني كه بلافاصله بعد از تولد نوزاد مشخص مي شود و با مشكلات مادرزادي مثل شكاف كام يا لب همراه هستند.
وي گفت: نوع ديگر دندان هاي زودرس در مدت يك ماه بعد از تولد ظاهر مي شوند مثل اين نوزاد كه در۱۰روزگي ظاهر شده است و اينها مشكلي ندارند.
پدر اين نوزاد گفت: حدود چهار تا پنج روز بعد از تولد نوزاد متوجه درآوردن دندان در دهانش شدم كه در روز دهم كاملا دندان او ظاهر شد. رسول يزداني گفت : فرزند اولم نيز كه پسر مي باشد در يك ماهگي دندان درآورد و هم اكنون ۳‎/۵ ساله است.

تأييد حكم قصاص عامل جنايت در تاريكخانه
گروه حوادث: حكم قصاص مردي كه متهم به قتل صاحب يك عكاسي بود، از سوي شعبه ۲۸ ديوان عالي كشور تاييد شد.
به گزارش همشهري، عامل اين جنايت خونين كه علي نام دارد متهم است مرداد ماه ۸۳ صاحب يك عكاسخانه را در كرج به خاطر اختلافات مالي به قتل رسانده و سپس از محل متواري شده است.
با كشف جسد و رديابي هاي صورت گرفته كه توسط پليس جنايي كرج صورت گرفته فردي به نام علي شناسايي و دستگير شد. وي در نخستين بازجويي ها به قتل اعتراف كرد و پس از صدور كيفرخواست در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد. وي در دفاع از خود نزد پنج قاضي دادگاه انگيزه خود را مشكلات مالي با مقتول عنوان كرد و از دادگاه درخواست بخشش كرد. قضات دادگاه با صدور حكمي، علي را به قصاص نفس (اعدام) محكوم كردند كه حكم صادره صبح ديروز از سوي شعبه ۲۸ ديوان عالي كشور مورد تاييد قرار گرفت.

توضيح خبر
روز سه شنبه ۱۹/۲/۸۵ خبري با عنوان «سارقان، اسلحه خود را جا گذاشتند» به چاپ رسيد كه در آن خبر، محل حادثه به اشتباه بانك سامان ذكر شده بود.

«دراگوي سارق» دستگير شد
گروه حوادث: پليس با شليك گلوله به زانوي يك متهم، از فرار او جلوگيري كرد.
به گزارش همشهري، بيستم اسفند ماه سال ۸۴ بعد از دستگيري چند جوان به اتهام مشاركت در ۱۰۰ فقره سرقت مقرون به آزار كه از سال ۸۲ آغاز شده بود، كارآگاهان آنها را جهت تحقيق به اداره پنجم آگاهي تهران بزرگ انتقال دادند كه در بازجويي ها به دهها فقره سرقت اعتراف كردند.
اين متهمان در جريان تحقيقات به افسر پرونده گفتند: «در۱۴ فقره از سرقت ها دو نفر ديگر به نامهاي كرم و كاظم معروف به دراگو با ما همدست بودند كه اكنون متواري هستند.
پس از اين اعترافات از سوي متهمان، پليس جستجوي گسترده اي را براي شناسايي مخفيگاه دو متهم فراري پرونده آغاز كرد. بررسي ها ادامه داشت تا اينكه پليس كاظم را كه مقابل يكي از بانكها در حال كيف زني بود شناسايي كرد و عمليات دستگيري وي آغاز شد.
پليس دستور ايست صادر كرد ولي متهم بي توجه به فرمان پليس متواري شد كه همين امر موجب شد پليس براي متوقف كردن متهم فراري يك گلوله به زانوي وي شليك كند كه متهم مجروح شده و پليس بعد از بازداشت، وي را به بيمارستان سجاد (ع) انتقال داد.
تحقيقات بيشتر براي شناسايي مخفيگاه متهم فراري ديگر و تحقيقات در خصوص ارتكاب جرايم مشابه از سوي متهمان در اداره پنجم آگاهي تهران بزرگ زير نظر بازپرس هفتم دادسراي امور جنايي تهران ادامه دارد.

وزير دادگستري:
عامل ترور قاضي مقدس در دادسراي ارشاد پرونده اي ندارد
002718.jpg
در حاليكه بررسي هاي قضايي و پليسي نشان مي دهد عامل ترور قاضي مقدس هيچ پرونده اي در دادسراي ارشاد ندارد، تحقيقات گسترده قضايي و پليسي براي يافتن انگيزه مبهم ترور آغاز شده است.
بنا به اين گزارش، با گذشت دو روز از انتقال مجيد كاووسي عامل اصلي ترور قاضي مقدس به ايران، بررسي هاي پليسي درباره اظهارات و ادعاهاي اين متهم نشان مي دهد كه اعترافات اوليه وي كه در آنها مدعي شده بود سرپرست دادسراي ارشاد را به دليل محكوميت در اين دادسرا و با انگيزه انتقامجويي ترور كرده است نادرست مي باشد و وي احتمالا به انگيزه ديگري اقدام به ترور كرده است. وزير دادگستري و سخنگوي قوه قضائيه روز گذشته با بيان اينكه عامل ترور قاضي مقدس هيچ پرونده اي در دادسراي ارشاد نداشته است، انگيزه وي براي ترور را نامعلوم ذكر كرد و گفت: وي قبل از ترور مدتي به كشور عراق سفر كرده و با ارتباطاتي كه در آنجا با افراد خاص برقرار كرده اسلحه اي تهيه و جهت ترور به ايران مراجعت كرده است.
جمال كريمي راد در ادامه افزود: ترور قاضي مقدس، كاملا سازماندهي شده بوده است، چرا كه عامل ترور قبل از اين اقدام به كشور عراق سفر مي كند و به طريقي با اسلحه اي كه از آنجا تهيه كرده است، اقدامات مسلحانه اي از جمله سرقت بانك انجام مي دهد.وي اضافه كرد: سلاحي كه در اقدام تروريستي از آن استفاده شده، متعلق به مامور بانكي بوده كه عامل ترور در يكي از عمليات هاي مسلحانه با به شهادت رساندن اين مامور بدست آورده بود.
كريمي راد خاطرنشان كرد: عامل جنايت به مدت دو هفته قبل از اقدام تروريستي خود محل را مورد شناسايي كامل قرار داده و تمام رفت و آمدهاي قاضي مقدس را تحت نظر قرار داده بود. به گفته وي هم اكنون تحقيقات بازپرسي در مورد اين پرونده آغاز شده و تحقيقات جهت مشخص شدن انگيزه عامل ترور در حال انجام است. به گفته مسئولان قضايي احتمال هر گونه ارتباط عامل ترور قاضي مقدس با گروهكهاي تروريستي مخالف نظام جمهوري اسلامي ايران در دست بررسي است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
فرهنگ ماندگار
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   فرهنگ ماندگار   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |