سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۶ - May 16, 2006
پس از نقض حكم محاربه
جاعل حرفه اي به ۵ سال زندان محكوم شد
003012.jpg
گروه حوادث- مهديه مصطفايي: كيف قاپ و جاعل حرفه اي( مجيد _ س) كه حكم محارب براي وي از سوي ديوان عالي كشور نقض شده بود، پس از محاكمه در شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت به پنج سال زندان، شلاق و رد مال محكوم شد.
به گزارش همشهري، اين جاعل حرفه اي كه داراي پنج سابقه فرار از زندان است، آخرين بار زماني كه قصد فرار از بازداشتگاه تركمنستان را داشت، توسط مأموران در پشت بازداشتگاه دستگير شد. اين جوان ۳۲ ساله داراي ۱۷ فقره سابقه كيفري و ۸۰ شاكي از شهرهاي مختلف است. ارتكاب اولين جرم از سوي اين كلاهبردار زماني اتفاق افتاد كه وي كيف حاوي مواد مخدر را به فردي داده بود تا به انگلستان ببرد. مجيد كه با همدستي چند تن از دوستانش خود را به عنوان مأمور نيروي نظامي، مأمور وزارت اطلاعات و بازپرس دادسراي انتظامات معرفي مي كرد، در پرونده خود دهها فقره اخاذي دارد. بر اساس اين گزارش، زماني كه متهم براي آخرين بار به دام پليس افتاد با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسراي جنايي تهران تحت مراقبت شديد قرار گرفت. وي در جريان بازجويي ها در خصوص شگرد خود به مأموران گفت: يكي از شگردهاي اخاذي ام اين بود كه يكي از اعضاي باند در داخل بانك از روي فرم تكميل شده براي درخواست عمليات بانكي، سوژه مورد نظر را شناسايي كرده و با به خاطر سپردن نام و مشخصات وي توسط تلفن همراه مشخصات وي را به ديگر اعضاي باند اطلاع مي داد و به محض خروج سوژه از بانك، همدستانم با نشان دادن برگه اي كه نام و مشخصات وي را بر روي آن نوشته بودند خودشان را به عنوان مأمور پليس معرفي كرده و بدين طريق از وي اخاذي مي كردند.اين فرد آخرين بار به بهانه ديدار همسر خود و پيشنهاد يك خودرو پرايد به مأموران براي چهارمين بار قصد فرار داشت كه با مخالفت و عكس العمل مأموران بازداشتگاه مواجه شد و سپس با پتو و طنابي كه از لباس هاي خود تهيه كرده بود، از محل گريخت. پس از تعقيب و مراقبت بلافاصله وي دستگير شد و پس از تكميل تحقيقات بازپرس حسيني وي را به عنوان محارب شناخت اما اين حكم از سوي دادگاه انقلاب نقض شد.
پرونده اين مرد جاعل پس از صدور كيفرخواست براي رسيدگي به شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت به رياست قاضي الهي ارجاع شد و متهم پس از برگزاري جلسه محاكمه به اتهام مشاركت در سرقت هاي متعدد و جعل عنوان به پنج سال زندان و به اتهام نگهداري مشروبات الكلي به ۱۰۰ ضربه شلاق و اسناد مجعول ۱۰ ميليون ريال جزاي نقدي و رد اموال سرقتي محكوم شد.

با دستور ويژه بازپرس دادسراي امور جنايي تهران
پليس جنايي تهران به دنبال سركرده
باند تروريستي «جندالله»
گروه حوادث: پليس جنايي تهران بزرگ با دستور بازپرس ويژه قتل تهران تحقيقات خود را براي دستگيري سركرده تروريست هاي معروف به جندالله آغازكرده است.
به گزارش همشهري، بيست و يكم آذرماه ۸۴ مردي به دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كرده و مدعي شد برادرشوهرخواهرش كه عبدالمالك ريگي عامل جنايت تاسوكي و جاده بم- كرمان نام دارد، برادر وي به نام شهاب را به طرز فجيعي به قتل رسانده است. اين شاكي خواستار بازداشت متهم به قتل شد. به اين ترتيب بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي تهران دستور تحقيق بر روي اين پرونده را صادر كرد و پرونده براي بررسي پليسي به اداره دهم آگاهي تهران بزرگ ارجاع داده شد.
در بازجويي هاي صورت گرفته مادر شهاب در خصوص نحوه آشنايي عامل جنايت با آنان گفت: «چند سال قبل برادر عبدالمالك به نام عبدالحميد به خواستگاري دخترم به نام فائزه آمد به دليل اينكه عبدالحميد با شرايط ما سازگار نبود با ازدواج آنان مخالفت كرديم. اما عبدالحميد وقتي شرايط ما را فهميد و از علت مخالفت مطلع شد با پذيرش شرايط دخترمان را به عقد خود در آورد. ما نيز بعد از اين اقدام با اين وصلت موافقت كرديم. به اين ترتيب دخترمان به عقد عبدالحميد درآمد و تازه داماد، عروس خود را به زاهدان برد. چند ماه بعد از اين ازدواج دخترمان طي يك تماس تلفني گفت:« شوهرش زير قولي كه داده زده است و همين مسأله موجب درگيري شديد بين ما شده است. »
اين زن در ادامه ادعاهايش به افسر پرونده گفت: اختلاف دخترم با همسرش زماني به اوج خود رسيد كه وي متوجه شد عبدالحميد داراي همسر ديگر و دو فرزند است، وقتي متوجه اين موضوع شديم از دخترمان خواستيم به بهانه اين كه نزديك زايمانش است به تهران بيايد و دخترم نيز با همين شيوه راهي تهران شد. مدتي بعد از حضور دخترم در تهران متوجه شديم عبدالحميد به پاكستان رفته است. وقتي فرزند دخترم به دنيا آمد، شهاب تصميم گرفت او و نوزادش را به پاكستان نزد همسرش ببرد. اما زماني كه شهاب و فائزه به همراه نوه ام روانه پاكستان شدند عبدالحميد متوجه اين موضوع شد و نزد برادرش عبدالمالك مدعي شد كه شهاب از سوي مسئولين انتظامي ايران عازم پاكستان شده است و انتقال دخترمان يك بهانه براي گرفتن اطلاعات از مخفيگاه وي است.
عبدالمالك بعد از اطلاع از اين موضوع اقدام به قتل شهاب كرده و فيلم صحنه جنايت مذكور بعد از پايان نقشه شوم اين تروريست معروف از سوي شبكه العربيه پخش شد و هم اكنون اطلاعي از سرنوشت دخترمان نداريم. با شكايت اين زن، كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ به دستور بازپرس شعبه هفتم ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران تحقيقات خود براي دستگيري اين متهم فراري آغاز كرده اند.
برپايه آخرين گزارش روز گذشته بازپرس شعبه هفتم دادسراي جنايي دستور پيگيري اين پرونده را به پليس اينترپل صادر كرد.

حوادث خارجي
در شمال لندن سارق اتومبيل، افسر ارشد پليس را كشت
003009.jpg
پليس جنايي انگلستان تلاش گسترده اي را براي يافتن سرنخي از قاتل «نيشا پاتل نصري» افسر ارشد پليس لندن كه در مقابل منزلش درمحله ومبلي واقع در شمال لندن به قتل رسيد، آغاز كرده است.
به گزارش بي بي سي، ماجراي قتل اين زن كه نيمه شب سه شنبه گذشته بر اثر ضربات چاقو جان باخت، هنگامي رخ داد كه اين افسر پليس با شنيدن صداي پايي از داخل حياط خانه ويلايي شان مشكوك شده و براي آنكه ببيند چه كسي در حياط است به آنجا رفت، اما در حالي كه وي به سمت ماشين گرانقيمت خود كه در حياط پارك كرده بود مي رفت ناگهان مردي كه به گفته شاهدان هيكل ورزيده اي داشت از پشت به وي حمله كرد و ضربه اي به بازوي او وارد آورد، اما افسر ارشد پليس به درگيري با وي پرداخت كه در هنگام درگيري، مرد ناشناس كه صورت خود را با كلاهي سياه پوشانيده بود، به سرعت چندين ضربه ديگر نيز به وي وارد آورد كه بر اثر اين ضربات نقش بر زمين شد و ضارب به سرعت گريخت. با فريادهاي افسر پليس، شوهرش به كمك او آمد و تلاش كرد تا با سروصدا از مردم كمك بخواهد، او خيلي زود موضوع را به اورژانس و پليس اطلاع داد و به آنها گفت: همسرش به شدت مجروح شده و خونريزي شديدي دارد، اما لحظاتي بعد هنگامي كه ماموران اورژانس به محل رسيدند، زن جوان جان باخته بود.
با مرگ اين افسر ارشد پليس، نيروهاي ويژه پليس انگليس تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري ضارب ناشناس كه به نظر مي رسد براي سرقت خودروي گرانقيمت اين زن به داخل حياط خانه آنها آمده بود آغاز شده است، اما به نظر مي رسد تنها سرنخي كه پليس از اين ماجرا دارد اين است كه قاتل هيكل ورزيده اي داشته است ولي هيچ كس نه چهره او را ديده و نه وي اثري برجاي گذاشته است كه اين مسئله دستگيري وي را با دشواري روبه رو كرده است.
قاتل را مي بخشم
در حالي كه به نظر مي رسد تلاش هاي پليسي نتيجه چنداني دربر نداشته باشد، خانواده نيشا و شوهرش در مصاحبه اي با مطبوعات قول دادند كه چنانچه ضارب خودش را معرفي كند، آنها او را مي بخشند، «نگاه كردن به چشم هاي قاتل، تنها چيزي است كه ما آرزو مي كنيم» . اين را شوهر نيشا مي گويد و مي افزايد اين خيلي دشوار است كه انسان همسرش را چندروز مانده به جشن سومين سال ازدواجش از دست بدهد ولي از آن سخت تر اين است كه فكر مي كنم كه قاتل همسرم دارد آزادانه در خيابان ها پرسه مي زند و شايد انسان هاي ديگري را نيز به قتل برساند.

قاتل راننده تاكسي به زودي محاكمه خواهد شد
گروه حوادث: پرونده قتل راننده ميانسالي كه قرباني سرقت شده بود و عامل جنايت آن دقايقي بعد از وقوع قتل به دام افتاده بود، با دستور قاضي دادگاه كيفري استان براي تأييد سلامت رواني متهم به پزشكي قانوني ارجاع شد.
به گزارش همشهري ماجراي اين حادثه دلخراش زماني فاش شد كه شامگاه يكي از شب هاي زمستان سال ۸۴ زماني كه مأموران گشت انتظامي در حال گشت زني در حوزه استحفاظي خود بودند به مردي كه در كنار خيابان مارليك ايستاده بود مظنون شدند.او را تحت تعقيب و مراقبت قرار دادند. مأموران متوجه شدند مرد ميانسال در حالي كه وحشت زده است دائماً به اطرافش نگاه مي كند مأموران وقتي به او نزديك تر شدند متوجه خوني بودن لباسش گرديدند. به اين ترتيب، بلافاصله وي را بازداشت كردند و پس از انتقال به كلانتري تحت بازجويي قرار دادند.
مرد ميانسال كه خود را فريدون معرفي مي كرد، در همان مراحل اوليه تحقيق به قتل يك راننده تاكسي كه ساعتي قبل در منطقه سه باند مارليك مرتكب شده بود اعتراف كرد.
مأموران بلافاصله به قتلگاه رفتند و با پيكر خونين راننده روبه رو شدند. با اطلاع موضوع به بازپرس ويژه قتل و انتقال جسد به پزشكي قانوني، فريدون مجدداً تحت بازجويي قرار گرفت و در خصوص انگيزه اش گفت: چند ساعت قبل سوار خودرو راننده تاكسي شدم. دقايقي از حضورم در خودرو نگذشته بود كه چند عدد هزار توماني در جيبش مشاهده كردم. در يك لحظه به تصور اين كه بتوانم پول ها را سرقت كنم نقشه اي را طراحي كردم. به بهانه اين كه كليدم افتاده است از راننده خواستم تا توقف كند. بعد از چند لحظه كنار راننده نشستم و در يك لحظه چاقو را داخل قفسه سينه اش فرو كردم. بعد جسدش را از ماشين پياده كرده و پس از سرقت پول هايش به داخل خيابان اصلي آمدم. برپايه اين گزارش، پس از اعترافات متهم به قتل و صدور كيفرخواست، پرونده اين جنايت هولناك براي رسيدگي در اختيار شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان قرار گرفت، اما قاضي عزيزمحمدي پس از مطالعه پرونده را براي بررسي سلامت رواني متهم به پزشكي قانوني انتقال داد.

ادعاي عجيب مرد مسلح:
مي خواستم از حقوق تهراني ها دفاع كنم
گروه حوادث: مرد مسلحي كه در مقابل در شمالي سازماني دولتي در اتوبان چمران اقدام به شليك به رهگذران كرده بود،  پس از دستگيري براي معاينات رواني به پزشكي قانوني انتقال يافت.
محمد تورنگ رئيس اطلاع رساني فاتب در اين خصوص گفت : وقوع اين حادثه زماني به مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد كه مسئول حفاظت در شمالي سازمان در اتوبان چمران، مرد ۳۰ساله اي را ديد كه بااسلحه رهگذران را تهديد مي كند. با حضور مأموران پليس، مرد مسلح شروع به داد و فرياد كرده و اقدام به تيراندازي به سوي رهگذران كرد.
در همان لحظه مأموران با دستور قضايي، اقدام به محاصره مرد مسلح كرده و وي را دستگير كردند.خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني در پي نداشت و متهم بلافاصله پس از دستگيري مدعي شد براي دفاع از حقوق مردم تهراني اقدام به چنين كاري كرده است. با دستور قضايي، مرد ۳۰ساله براي بررسي آزمايشات رواني به پزشكي قانوني انتقال يافت.

جوان بدهكار به قصاص محكوم شد
گروه حوادث: پسر جواني كه به خاطر بدهي ۱۵۰هزار توماني دوستش را كشته بود از سوي قضات دادگاه كيفري استان به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد.
به گزارش همشهري، وحيد متهم است كه در زمستان سال ۸۴ در پي يك درگيري دوستش به نام سجاد را به خاطر بدهي ۱۵۰ هزار توماني اش با ضربات چاقو به قتل رسانده بود. اين مرد در آخرين دفاع خود گفت: من و سجاد با هم رفيق بوديم. شب حادثه وقتي متوجه شدم برادر سجاد به خانه برادرم تلفن كرده و خواسته است تا به خانه شان بروم، چون مطمئن بودم مي خواهد بر سر پولي كه به من داده با من درگير شود چاقويي را همراهم بردم. همين كه به خانه رسيدم با سجاد درگير شدم و با چاقو او را مضروب كردم كه وي جان باخت.
بر پايه اين گزارش، قضات شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان پس از اخذ آخرين دفاع، متهم به قتل را به قصاص نفس (اعدام) محكوم كردند.

جست وجوي گسترده پليس و نيروهاي امنيتي
اشرار از ايران خارج نشده اند
003006.jpg
گروه حوادث: با گذشت دو روز از حادثه تروريستي جاده بم _ كرمان، پليس و نيروهاي امنيتي، جست وجوي گسترده اي را براي دستگيري اشرار مسلح آغاز كرده اند.
مرزها بسته است
معاون عمليات نيروي انتظامي، روز گذشته از مسدودشدن تمامي مرزهاي شرقي كشور تا دستگيري عوامل حادثه تروريستي محور «بم- كرمان» خبر داد و اعلام كرد: نيروهاي انتظامي و بالگردهاي پليس براي شناسايي مخفيگاه اشرار مسلح تا دستگيري آنها، در آماده باش كامل بسر مي برند.
سردار اسكندر مومني افزود: بر اساس بررسي هاي صورت گرفته از سوي ماموران انتظامي و اظهارات شاهد حادثه، به نظر مي رسد تعداد اشراري كه اقدام به قتل عام سرنشينان خودروهاي عبوري كرده اند، ۲۰ نفر باشد.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر تمامي اماكني كه احتمال عبور اشرار از آنجا وجود دارد، از سوي نيروهاي گشت تحت كنترل قرار گرفته است،  اضافه كرد: از روز گذشته تاكنون تمامي محل هايي كه پيش از اين مخفيگاه ساير اشرار بوده نيز پاكسازي شده است.
سردار مومني با تاكيد بر اينكه بنا بر تحقيقات به عمل آمده عوامل اين جنايت تروريستي همچنان داخل كشور هستند، تصريح كرد: با توجه به بسيج امكانات براي كنترل همه جانبه مرزها، احتمال خارج شدن اين افراد از مرز و فرار آنها به كشورهاي خارجي بسيار كم است.
معاون عمليات ناجا همچنين از هلاكت ۴ نفر از اشرار مسلح در محل حادثه طي عمليات روز گذشته خبر داد و اظهار كرد: ارتباط اشرار به هلاكت رسيده با عاملان حادثه تروريستي محور «بم-كرمان» همچنان در دست بررسي است.
به زودي خبر دستگيري مي دهيم
در همين حال وزير كشور از دستگيري اشرار مسلح حادثه تروريستي بم- كرمان طي روزهاي آينده خبر داد.
مصطفي پورمحمدي در خصوص حادثه قتل عام افراد بي گناه در محور بم-كرمان كه موجب كشته شدن ۱۲ نفر از شهروندان بي دفاع شد، افزود: متهمان اين حادثه در دام پليس گرفتار شده اند و اقدامات لازم و تعقيب و مراقبت جهت دستگيري جنايتكاران صورت گرفته است.
پورمحمدي تصريح كرد: بر اين اساس طي روزهاي آينده، خبر دستگيري اين اشرار را به اطلاع هموطنان مي رسانيم.
پورمحمدي با ابراز نگراني و اعلام خطر از اينكه اين مناطق، در مقابل موج بزهكاري و جرائم سازمان يافته قرار گرفته و به شدت آلوده شده اند، گفت: اجلاس پليس نيز در راستاي ايجاد يك حركت جمعي براي مقابله با موج بزهكاري است.
شناسايي ۱۱ جان باخته
در همين حال به گزارش پزشكي قانوني شهرستان زابل، اجساد ۱۱ نفر از جان باختگان حادثه شناسايي شده و تنها هويت يكي از جان باختگان كه مدارك شناسايي به همراه نداشته، همچنان نامشخص است.

دستگيري «سيروس گرگي» در يك پرونده قتل
گروه حوادث: شرور سابقه دار معروف به «سيروس گرگي» پس از دو سال كه تحت تعقيب مقامات قضايي و انتظامي بود، در يك درگيري در شهر اصفهان به دام افتاد.
به گزارش همشهري، پيگيري براي دستگيري اين شرور وسارق سابقه دار زماني در دستور كار پليس قرار گرفت كه مشخص شد وي در جريان يك قتل دست داشته است.
ماجراي اين حادثه به اوايل مرداد سال ۸۳ بازمي گردد و زماني كه ساعت يك بامداد وقوع يك نزاع دسته جمعي منجر به قتل به پليس انتظامي اصفهان اطلاع داده شد، در بررسي مقدماتي پليس مشخص شد كه شهرام (۲۱ ساله) قرباني اين درگيري بوده است. در ادامه رديابي ها و با انجام چهره نگاري دو نفر كه در جريان نزاع شركت داشتند شناسايي و دستگير شدند. آنها به قتل اعتراف نكردند اما به خاطر اعتراف به سرقت هاي متعدد منزل با قرار بازداشت روانه زندان شدند. تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت تا اينكه يكي از متهمان زماني كه براي بازجويي به دادسرا انتقال مي يافت توانست از چنگ ماموران انتظامي بگريزد اما پس از مدتي در مخفيگاهش واقع در شاهين شهر اصفهان دستگير شد. وي مجددا تحت بازجويي قرار گرفت و به ارتكاب قتل با همدستي فردي به نام «سيروس گرگي» اعتراف كرد.
ماموران پس از بررسي هاي پليسي دريافتند «سيروس گرگي» داراي سوابق متعددي در زمينه سرقت منزل است. بنابراين با شناسايي مخفيگاه وي در «پل سرهنگ» محل سكونتش تحت مراقبت قرار گرفت و وي در يك عمليات ضربتي زماني كه پشت چراغ قرمز در خيابان ۲۴ متري اصفهان بود، با شليك چند تير هوايي دستگير شد.
برپايه اين گزارش، هم اكنون تحقيق و بازجويي از اين متهم ادامه دارد.

درخواست وزير كشور از رؤساي پليس كشورهاي اسلامي :
شبكه پليس كشورهاي اسلامي را تأسيس كنيم
003015.jpg
گروه حوادث: وزير كشور در مراسم گشايش نخستين اجلاس روساي پليس كشورهاي اسلامي درخواست تاسيس پليس كشورهاي اسلامي(ايسپول) را مطرح كرد.
به گزارش همشهري، وزير كشور در مراسم گشايش نخستين اجلاس رؤساي پليس كشورهاي اسلامي در اصفهان با انتقاد از اين كه جهان اسلام با وجود اشتراكات بنيادين نتوانسته سازماني پليسي با هويت يكپارچه ايجاد كند، تصريح كرد: اجلاس رؤساي پليس كشورهاي اسلامي مي تواند تعاملات جدي ميان نهادها و سازمانهاي كشورهاي اسلامي به ارمغان بياورد.
پورمحمدي در خصوص گسترش شبكه جرايم فراملي و لزوم تقويت مناسبات ميان پليسهاي كشورهاي اسلامي، گفت: در محيط جديد امنيتي بين المللي و منطقه اي هر گونه انزواگرايي نيروهاي پليس يك كشور باعث ناكارآمدي و عدم موفقيت آنها خواهد بود ولي ايجاد شبكه همكاري و همياري پليس كشورهاي اسلامي مي تواند اين مسايل را جبران كند. وزير كشور، گروههاي تروريستي، عوامل قاچاق انسان و توليد و ترانزيت مواد مخدر سنتي و صنعتي را از تحولات جديد در محيطهاي امنيتي برشمرد و اظهار داشت: جهان اسلام بايد به سوي امنيت يكپارچه و همكاري پليسي فراگير و چندجانبه حركت كند.
پورمحمدي با طرح درخواست تاسيس پليس كشورهاي اسلامي (ايسپول)، ايجاد شبكه مركزي و ارتباطات وسيع رايانه اي ميان كشورهاي اسلامي براي ذخيره آخرين اطلاعات و داده ها در مورد گروههاي بزهكار، تبهكاران حرفه اي، شبكه هاي جرايم فراملي و گروههاي تروريستي را خواستار شد.
وي همچنين ايجاد نيروي واكنش سريع پليس در كشورهاي اسلامي را به ويژه جهت مقابله با گروههاي تبهكار و كنترل مرزهاي مشترك و تعقيب مجرمان را از مهمترين كارهاي ويژه  دانست كه مي تواند همكاري كشورهاي اسلامي را تقويت كند.
اجلاس اصفهان، تعامل بيشتر پليس
فرمانده نيروي انتظامي در نخستين اجلاس رؤساي پليس كشورهاي اسلامي با بيان اينكه اين حضور كه اولين اقدام در راستاي گردهمايي رؤساي پليس كشورهاي اسلامي محسوب مي شود، با هدف ايجاد تعامل بيشتر بين اين سازمانها برنامه ريزي شده است، گفت: هر چند همكاري بين كشورها در سطح بين المللي، فرامنطقه اي، منطقه اي و دوجانبه از سالها قبل وجود داشته است، ليكن شرايط جديد جهاني بويژه بعد از فروپاشي بلوك شرق و طرحهاي جديد در نظم جهاني كه زمينه ساز توليد تهديداتي متفاوت از گذشته شده و منشأ آن نه از طرف خارج مرزها و دشمنان متعارف گذشته، بلكه از درون مرزهاي كشورها و در قالب مفاهيم جديدي از ناامني قرار گرفته است، ضرورت باز تعامل بيشتر كشورهاي اسلامي كه داراي نقش قابل توجهي در اين دوره جديد شده اند را به وجود آورده است.

آخرين بررسي ها درباره نقش برج
مراقبت در سقوط سي۱۳۰
فارس:كارشناسان هوايي پاكستاني وابسته به هواپيمايي بين المللي(ايكائو) براي اظهار نظر كارشناسي در خصوص اتهام قصور در برج مراقبت پرواز در جريان حادثه سقوط هواپيماي سي ۱۳۰ وارد ايران شدند.
سفر كارشناسان هوايي پاكستاني وابسته به هواپيمايي بين المللي(ايكائو) به كشورمان در پاسخ به درخواست باز پرس پرونده سقوط هواپيماي سي ۱۳۰ صرفاً جهت بررسي و اعلام نظر كارشناسي در خصوص رفع اختلاف نظر در بحث مراقبت پرواز صورت گرفته است.
هيأت ۲۹ نفره رسيدگي به علل سقوط هواپيماي سي ۱۳۰ در گزارش خود قصوري را متوجه برج هاي تقرب و مراقبت فرودگاه و سازمان هواپيمايي كشوري كرده بودند كه سازمان هواپيمايي كشوري ضمن رد قصورها خواستار وارد عمل شدن كارشناسان هواپيمايي بين المللي(ايكائو) براي اظهار نظر كارشناسي بر طبق پروتكل هاي هوايي و استانداردهاي جهاني شده بود.
سازمان هواپيمايي كشوري، ادعاي ارتش مبني بر قصور برج مراقبت را قبول نداشته و براي روشن شدن مسئله تقاضاي اظهار نظر كارشناسان خارجي كرده بود.
مرجع حل اختلاف و تصميم گيري در بروز چنين مسايلي، سازمان بين المللي هواپيمايي (ايكائو) است.
از آنجا كه گزارش كميته مزبور در خصوص اين پرونده به غير از بخش برج مراقبت تكميل است، با اعلام نظر كارشناسي كارشناسان هواپيمايي ايكائو در  خصوص ادعاي قصور برج مراقبت پرواز و رفع شبهه در اين خصوص، پرونده اين حادثه بسته خواهدشد .

با دستگيري دو جوان آتش افروز راز
انتقام جويي هاي خواستگار ناكام فاش شد
گروه حوادث:  با دستگيري دو جوان آتش افروز، راز آتش افروزي هاي خواستگار ناكام فاش شد.
به گزارش همشهري، اواسط هفته گذشته ماموران گشت نيروي انتظامي در شرق تهران به دو سرنشين يك موتورسيكلت كه كوكتل مولوتف در دست داشتند مظنون شده و به آنها دستور توقف دادند، ولي دو جوان بدون توجه به دستور پليس با سرعت اقدام به فرار كردند كه همين امر سرآغاز يك عمليات تعقيب و گريز پليسي شد كه در نهايت متهمان در تعقيب و گريز كوتاه و پس از شليك چند گلوله از سوي پليس بازداشت شدند.
پس از دستگيري، اين دو جوان كه در هنگام فرار شيشه هاي حاوي مواد منفجره را در گوشه خيابان رها كرده بودند، منكر حمل آن شدند.
پليس دو متهم را براي انجام تحقيقات تكميلي به دستور بازپرس حسين اصغرزاده به اداره پنجم آگاهي تهران بزرگ ارجاع داد.
متهمان در جريان بازجويي هاي پليس ضمن اعتراف به حمل مواد منفجره در خصوص انگيزه خود گفتند: يكي از دوستانمان به دختر جواني علاقه مند شده است. خانواده وي مخالف ازدواج آنان بودند. ما به قصد انتقام گيري در دو مرحله با پرتاب اين مواد آتش زا اقدام به شكستن شيشه منزل پدري دختر و آتش سوزي كرده بوديم كه در سومين حمله دستگير شديم.
بازپرس اصغرزاده كه رسيدگي روي پرونده آتش سوزي هاي سريالي خودروهاي تهران را در دادسراي امور جنايي تهران بر عهده دارد در مورد اين دو متهم كه هر دو ۲۲ سال سن دارند گفت: تحقيقات از اين دو متهم در مورد آتش سوزي هاي سريالي خودروها در اداره پنجم صورت گرفته ولي مدارك به دست آمده نشانگر عدم دخالت اين متهمان در ارتكاب آتش سوزي هاي مذكور است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
انقلاب
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |