سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۶ - May 16, 2006
سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال در يك نگاه مشترك
نفرات برگزيده برانكو چگونه انتخاب شدند؟
003090.jpg
گروه ورزشي - جهانگير كوثري: تيم ملي فوتبال امشب به تهران بازمي گردد تا خود را آماده دو بازي تداركاتي با كرواسي و بوسني كند. سوئيس استراحتگاه خوبي بود تا برانكو نفرات برتر خود را براي تكميل فهرست نهايي بشناسند. ۲۲ بازيكن اصلي با سه بازيكن ذخيره به آلمان خواهند رفت تا در آخرين روز اگر نيازي احساس شد، برانكو بتواند به آساني عمل جانشيني را انجام دهد. از خط حمله مي توان شروع كرد، خطي كه علي دايي، وحيد هاشميان، رضا عنايتي و آرش برهاني نفرات برانكو را تكميل كرده اند. تراكم نفرات در خط مياني است كه با آسيب ديدگي جباري شرايط تا حدودي تغيير كرده است. فريدون زندي، جواد نكونام، آندرانيك تيموريان سه مرد بخش عقبي خط مياني خواهند بود و در جلوي آنها مهدوي كيا و كريمي بازي خواهند كرد، برانكو قصد دارد در خط حمله تنها از علي دايي به عنوان يك مهاجم بهره ببرد. مهدي رجب زاده، مسعود شجاعي و مهرزاد معدنچي نفرات بعدي در اين خط خواهند بود. يحيي گل محمدي، رحمان رضايي، محمد نصرتي و سهراب بختياري زاده چهار مدافع مياني تيم ملي اند كه گل محمدي و رضايي شانس بازي را به دست آورده اند. نصرتي نفر بعدي دفاع مياني و دفاع چپ ايران است. هادي شكوري، ستار زارع و حسين كعبي نفرات چپ و راست تيم ملي خواهند بود. كعبي جايگاه ثابتي چون زارع دارد. در درون دروازه هنوز ميرزاپور مرد اول دروازه  ماست، وحيد طالب لو و رودباريان هم شرايط آرماني دارند. به دست آوردن فهرست ۲۲نفره از اين تعداد چندان دشوار نخواهد بود، ضمن اينكه هر سه بازيكن ذخيره به آلمان مي روند. شرايط فني تيم هم رضايتبخش است و لژيونرها نيز از دوران بازسازي و مسابقات باشگاه ها مي آيند اما بحث اصلي به شرايط و موقعيت روحي و رواني تيم برمي گردد، وضعيت حساسي كه طرفين بحث و جدل بايد اصولي را در آن رعايت كنند. فدراسيون فوتبال كه مسئوليت اصلي تيم ملي را به عهده دارد بايد توسط رئيس خود موقعيت را براي مسئولان ورزش ترسيم كند، بحث تيم ملي را با جام حذفي از يكديگر جدا كند و متين و منطقي دلايل هر حركتي را بازگو نمايد تا موفقيتي كه تا به امروز نصيب فوتبال شده است خدشه دار نشود. رفتن به جام جهاني موفقيت كمي نيست كه بتوان از كنار آن راحت گذشت. دستاوردهاي فدراسيون غيرقابل انكار است و به دنبال اين حركت مي توان موج مثبتي را به وجود آورد و سازمان تربيت بدني نيز با حمايت گسترده شرايطي فراهم نمايد تا تيم ملي به نمودار بالاتري دست پيدا كند. سازمان ورزش نيز مي تواند كليه خواسته هاي منطقي خود را در جلسات و گفت وگوي مستقيم با رئيس فدراسيون فوتبال طرح نمايد و نتيجه بگيرد. از تقابل و جدل موجود نه فدراسيون فوتبال و نه سازمان تربيت بدني بهره اي نخواهند برد. ميليون ها نفر ايراني در جست وجوي راه هايي براي كمك به فوتبال تلاش مي كنند. اين همه مخارج براي چيست؟ آيا قصد داريم با دست خود تيم ملي را دچار تنش هاي ناخواسته بكنيم؟ چرا، مشكلي كه به آساني با گفت وگو حل مي شود، توسط ديگر كادر فدراسيون و سازمان بايد تبديل به يك معضل بزرگ شود. هماهنگي و همسان نگري سازمان و فوتبال در همين مقطع مي تواند به سود فوتبال و ورزش ما باشد. احساسات خود را كنار بگذاريد و با منطق امروز ورزش تنش هاي موجود را مرتفع نماييد تا از اين ميان سودجويان به خواسته هاي خود دست نيابند. فوتبال ملي ما امروز پتانسيل خوبي براي موفقيت در جام جهاني دارد، آن را دريابيم. از امروز با شعار دوستي و حمايت به استقبال قهرمانان ملي خود برويم و ادبيات گفت وگو را نيز بدانيم و از زبان خود استدلال بياوريم و جو را برآشفته نكنيم.

انحصار ورزش در محله ها مي شكند
گروه ورزشي _ مريم رضايي: ناظران فيفا، تصميم مديريت شهري تهران را براي احداث ۵۰۰ زمين در ۵۰۰ محله شهر، انقلاب ورزشي ايران ناميدند. تصميم بزرگي كه كارشناسان ورزش، از آن به عنوان شكست انحصار ورزش در محلات نام برده اند.امكاناتي كه در مرحله اول طرح شهرداري تهران در اختيار محله شما قرار گرفته است، متعلق به شماست، تا شما بدون صرف هزينه و وقت، در محله خود به امكانات متعارف و استاندارد ورزشي دست يابيد.
اين امكانات، مسيري است كه ورزش را از دل محله شما و ورزشكاران محله به نسل جوان و پرشور پيوند مي زند. اين امكانات، فضايي است كه شما نوجوانان و جوانان محله، بتوانيد با حمايت هاي تفكر ورزشي محله، از مربيان و ورزشكاران و پيشكسوتان محله ياري بطلبيد، تا قهرمان پروري كنيد تا روزي خود قهرمان شويد.
گروه ورزش همشهري آماده است تا شما ورزشكاران و ورزش دوستان محله، درباره محوريت ورزش براساس علائق و سلائق تان در محله خود بگوييد. بگوييد پل هاي ارتباطي شما با ورزش كجاست و آيا از تجربه هاي ورزشكاران و پيشكسوتان ورزش محله خود بهره مي بريد. بگوييد از امكانات بهره برداري شده و يا در حال احداث چگونه استفاده مي كنيد. از نقاط قوت و ضعف ورزش محله خود بگوييد.

بازگشت محرومين پرسپوليس
ايسنا: چهار تن از اخراجي هاي تيم فوتبال پرسپوليس در آستانه  بازگشت به اين  تيم قرار گرفته اند.
آري هان سرمربي هلندي تيم فوتبال پرسپوليس تهران به دلايل آن چه كه آن را بي انضباطي ناميده  بود، از دو ماه پيش برخي از بازيكنان سرشناس پيروزي را از تمرينات كنار گذاشت.
اما، به گفته  سرپرست تيم فوتبال پيروزي به دليل نياز فني و با نظر آري هان احتمال بازگشت عده اي از اين جمع به تمرينات پرسپوليس وجود دارد.علي انصاريان، محمد پروين، حامد كاويانپور، بهروز رهبري فرد، محمد فنايي و نيك نظر از جمله بازيكناني بودند كه از سوي آري هان از حضور در تمرينات محروم شده  بودند.محسن اسكندري گفت: علي انصاريان، حامد كاويانپور، محمد پروين و احتمالا بهروز رهبري فرد از جمله بازيكناني هستند كه احتمال ماندن آنها در پرسپوليس دور از ذهن نيست.وي همچنين در خصوص برنامه هاي باشگاه براي جذب بازيكنان جديد نيز تأكيد كرد: ايمان مبعلي اگر به ايران بيايد، صد در صد لباس پرسپوليس را بر تن خواهد كرد.همچنين مذاكرات براي جذب بازيكنان مورد نظر ادامه دارد.اسكندري افزود: بازيكن خارجي جديد نخواهيم گرفت.با حضور ساها و الونگ و تأكيد آري هان به حفظ رافائل نيازي به بازيكن خارجي جديد نداريم.

تجليل از ۷ فدراسيون برتر
گروه ورزشي: از هفت فدراسيون ورزشي برتر كه براساس ارزيابي هاي كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني به عنوان برتر انتخاب شده اند، روز چهارشنبه قدرداني و تجليل خواهد شد. براساس گزارش سايت سازمان تربيت بدني در اين مراسم مسئولان اين سازمان و كميته ملي المپيك حضور خواهند داشت. عملكرد فدراسيون ها هر سه ماه يكبار توسط كميته ملي المپيك و مركز توسعه ورزش قهرماني سازمان صورت مي پذيرد تا با رفع مشكلات موجود زمينه ارتقاي كار آنها فراهم شود.مراسم معرفي ۷ فدراسيون برتر عصر روز چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ساعت ۱۶ در محل سازمان تربيت بدني برگزار خواهد شد. اگرچه در اين گزارش نامي از فدراسيون هاي برتر برده نشده است، اما در آخرين ارزيابي ارائه شده از سوي كميته ملي المپيك در سال ۸۴ فدراسيون هاي تكواندو، واليبال و تنيس روي ميز به ترتيب اول تا سوم شده بودند.

امامعلي حبيبي:
يزداني خرم برنامه هاي منظمي براي توسعه كشتي دارد
003093.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: امامعلي حبيبي همرزم جهان پهلوان تختي و يكي از بزرگان كشتي ايران بعد از ديدار با محمدرضا يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي حرف هايي زد كه به دل نشست.قهرمان اسبق جهان و المپيك با احساس نگراني عميق از اين كه كشتي ايران عقب رفته است از همه آن هايي كه با يكديگر اختلاف دارند خواست با هم دوست شوند.او گفت: از اختلاف چيزي عايدمان نمي شود.حبيبي درخصوص ديدارش با يزداني خرم هم گفت: او مدير توانايي است، برنامه هايش اميدواركننده و منظم است، پس بايد اطراف يزداني خرم را گرفت.من از فدراسيون خواستم تا از مهديزاده دعوت به كار كند، چراكه او مدير خوبي است.افرادي نظير صنعت كاران هم بايد بيايند و همه با هم دوست شوند. من هم سعي مي كنم در خدمت كشتي باشم، اما بايد برنامه داشته باشيم.
بزرگ مرد كشتي ايران و جهان با كوله باري تجربه از سال ها حضور در مسابقات مختلف جمله اي مدبرانه هم خطاب به كشتي گيران فعلي داشت: او كه خودش پشت بسياري از بزرگان كشتي دنيا را به تشك چسبانده است خطاب به جوان ها گفت: در كشتي همانند پلنگ بجنگيد. اگر در مبارزه با حريف با هل دادن امتياز بگيريد، اين كشتي پهلواني نيست. اين كاري است كه معمولا روباه انجام مي دهد.

نخستين حركت در راه مسابقات آسيايي تهران
گروه ورزشي _ علي شاكري: مربيان تيم واليبال جوانان ايران با گذشت چند روز از دريافت حكم خود ۱۶ بازيكن را به اردوي اول فراخواندند. اكثريت قريب به اتفاق دعوت شدگان سال گذشته عضو تيم واليبال نوجوان ايران (قهرمان آسيا و تيم پنجم جهان) هستند. از جمع بازيكنان دعوت شده تنها سيد محمد موسوي عراقي به دليل همراهي پيكان در مسابقات باشگاههاي آسيا نمي تواند در اردوي اول حاضر باشد. اين تيم خود را آماده حضور در سيزدهمين دوره مسابقات جوانان آسيا مي كند كه طي روزهاي ۲۳ تا ۳۰ شهريور ماه در تهران برگزار خواهد شد. در اين رقابت ها تيم هاي اول تا سوم جواز صعود به مسابقات قهرماني جهان را دريافت مي دارند.
اسامي دعوت شدگان كه بايد روز اول خردادماه در اردو حاضر باشند به اين شرح اعلام شد: منصور زادون، پوريا فتح اللهي، آرش كشاورزي، رحمان داودي، ياشار طاعي حق، علي سجادي، عليرضا جديدي، علي نجفي ليلاب، سيد محمد موسوي عراقي، ولي نورمحمدي، مصطفي شريفات، صابر نريمان نژاد، اشكان درخشان، محسن مهرگان، عبد الرضا عليزاد و عباس همت رفيع ،مربيان: عباس برقي و محمدرضا دامغاني ومربي بدنساز: نوشادي

خبرهايي از فوتبال جهان
«بالاك» با چلسي قرارداد امضا كرد
003087.jpg
ايرنا: ميشاييل بالاك هافبك ملي پوش تيم بايرن مونيخ آلمان با عقد قراردادي رسما به تيم چلسي انگليس ملحق شد.
به گزارش خبرگزاري رويترز از لندن، باشگاه چلسي بر روي وب سايت خود اعلام كرد: بالاك ۲۹ ساله طي يك نقل و انتقال آزاد با امضاي قراردادي سه ساله از بايرن مونيخ به چلسي، قهرمان دو فصل گذشته مسابقات ليگ برتر انگليس پيوست.
بنابر اين گزارش، پيش بيني مي شود بالاك به صورت چرخشي با ميشل اسين غنايي در تركيب سه نفره خط مياني تيم چلسي در مسابقات خانگي و اروپايي قرار گيرد.
فرانك لمپارد گلزن مطرح چلسي و كلودماكلله فرانسوي دو بازيكن ديگر اين تيم در خط مياني هستند.
بالاك پس از كمك به بايرن در كسب عناوين قهرماني بوندسليگا و همچنين جام حذفي باشگاه هاي آلمان در مدت چهار سال حضورش در اين تيم، فوتبال خود را در انگليس آغاز خواهد كرد.
رونالدو در تلاش براي كسب ركورد جديد در جام جهاني
003096.jpg
رونالدو ۳۰ساله، كمتر از يك ماه ديگربراي چهارمين بار بازي در جام جهاني را تجربه مي كند.
براي مهاجم نامدار برزيلي، سه دوره گذشته پر از خاطرات تلخ و شيرين بوده است.
رونالدو در دو دوره قبلي دوازده گل زده و تا ركورد گرد مولر مهاجم اسطوره اي آلمان، تنها سه گل فاصله دارد.
رونالدو در هفده سالگي، در جام جهاني ۹۴ آمريكا، عضو تيم ملي برزيل بود، ولي فرصتي براي بازي پيدا نكرد و شاهد هنرنمايي روماريو و به به تو در خط حمله بود كه در نهايت به چهارمين قهرماني اين تيم در جام جهاني منجر شد.
چهار سال بعد، رونالدو در اوج شهرت و آمادگي، قدم به جام جهاني گذاشت.
او با زدن ۴ گل، سهم زيادي در صعود تيمش به فينال داشت.
اما در مسابقه نهايي، تيم فرانسه، ميزبان بازي ها، با پيروزي خيره كننده و باورنكردني سه بر صفر، قهرماني جام جهاني ۹۸ را از آن خود كرد.
رونالدو كه تا آن روز بهترين گلزن برزيل بود چند ساعت مانده به شروع مسابقه، دچار تشنج شد و نامش از فهرست تيم كنار رفت ولي ماريو زاگالو دقايقي پيش از شروع بازي، تصميم به استفاده از مهاجم نامدار خود گرفت.
بيماري رونالدو كه بعدا مشخص شد به دليل شوك عصبي ناشي از مشكلات خانوادگي بوده، شوك بزرگي در اردوي برزيل به وجود آورد و اين تيم در فينال بسيار در هم ريخته بود.
اما جام جهاني، ۲۰۰۲ براي مهاجم رئال مادريد بسيار خوش يمن بود.
برزيل براي پنجمين بار به قهرماني جهان رسيد و رونالدو با زدن۸گل از جمله يكي از گل هاي فينال مقابل آلمان، آقاي گل مسابقات شد.
اگر تا زمان آغاز جام جهاني اتفاق غيرمترقبه اي نيفتد، رونالدو اين بار نيز در پيشاني خط حمله تيمش قرار مي گيرد.
جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان فرصتي است تا او عنوان برترين گلزن تاريخ جام جهاني را از آن خود كند.گردمولر، مهاجم آلمان غربي، با ۱۴ گل زده (جام هاي ۱۹۷۰ و ۱۹۷۴) و ژوست فونتين فرانسوي با ۱۳ گل زده (جام جهاني ۱۹۵۸ )بالاتر از رونالدو ۱۲گله قرار دارند.
او براي شكستن اين ركورد تنها به۳ گل نياز دارد و قدرت تهاجمي  فوق العاده برزيل احتمال اين موفقيت را بيشتر مي كند.

بسكتبال در ژنو براي تبرئه  شدن تلاش مي كند
003099.jpg
گروه ورزشي: رييس و دبير فدراسيون بسكتبال براي شركت در اجلاس فدراسيون بين المللي بسكتبال راهي ژنو سوئيس شدند. در حاشيه اين اجلاس قرار است، رييس و دبير فدراسيون بسكتبال در جلسه اي با دبيركل فدراسيون جهاني از او درخواست كنند تا در جريمه يك صد هزار دلاري تعلق گرفته به ايران پيرامون عدم شركت در مسابقات جهاني اميدها تجديدنظر كنند. در همين رابطه نمايندگان ايران با به همراه  بردن مداركي مستدل از عدم همكاري سفارت آرژانتين در تهران جهت دادن ويزا به اعضاي تيم ملي ايران خواهان تبرئه از اين جريمه هستند.

حضور ۱۵ تيرانداز مرد و زن ايران در مسابقات جهاني
گروه ورزشي: مسابقات جهاني تيراندازي با حضور ۴۰ كشور جهان در قاهره برگزار مي شود. در اين دوره ۱۵ تيرانداز زن و مرد ايراني نيز حضور دارند.اين مسابقات در روزهاي ۲۸ ارديبهشت ماه تا ۴ خردادماه در قاهره پايتخت مصر برگزار مي شود. ۱۵تيرانداز تيم ايران براي شركت در اين مسابقات ديروز عازم مصر شدند.

شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني تعيين شدند
ايرنا: معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني احكام اعضاي شوراي برون مرزي را صادر كرد.براساس احكام صادر شده از سوي مهندس محمد علي آبادي، عليرضا ساور (معاون فرهنگي، حقوقي و امور مجلس)، رباب شهريان (مديركل دفتر توسعه ورزش بانوان)، محمد آخوندي ( مديركل دفتر امور بين الملل و روابط عمومي)، عليرضا رحيمي (رئيس فدراسيون هندبال)، علي كفاشيان (دبيركل كميته ملي المپيك)، اسماعيل همدانلو ( معاون توسعه مديريت و منابع)، شاهرخ شهنازي (رئيس فدراسيون پينگ پنگ)، محمد پولادگر (رئيس فدراسيون تكواندو)، مهدي فراهاني (مديركل دفتر حراست مركز) و علي رغبتي (مديركل دفتر برنامه ريزي و نظارت) به عنوان اعضاي جديد شوراي برون مرزي انتخاب شدند.به گزارش روز دوشنبه سايت خبري سازمان تربيت بدني، رياست اين شورا بر عهده كيومرث هاشمي، معاون سازمان و رئيس مركز توسعه ورزش حرفه اي و قهرماني خواهد بود.در حكم اين نفرات آمده است: به استناد ماده ۲آيين نامه شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني و به موجب اين ابلاغ به عنوان دبير، عضو شوراي مزبور تعيين مي گرديد.نظر به اهميت لزوم سياستگذاري و نظارت بر روند فعاليتهاي برون مرزي در چارچوب آيين نامه مربوطه، اميد است با اتكال به نيروي لايزال الهي و بهره گيري از امكانات و استعدادهاي موجود و رعايت صرفه و صلاح دولت، در پيشبرد امور خطير محوله و نيل به اهداف موفق و مويد باشيد.

حامد حدادي در صباباتري
گروه ورزشي:تيم بسكتبال صباباتري نماينده ايران براي انجام بازي هاي پاياني ليگ غرب آسيا با باشگاه پيكان براي به خدمت گرفتن حامد حدادي به توافق رسيد.صباباتري به جز اين بازيكن قصد دارد از چند بازيكن ديگر هم به عنوان ياران كمكي بهره بگيرد.با توجه به افزايش بازيكنان مصدوم صباباتري اين تيم نمي خواهد جام قهرماني نخستين دوره ليگ غرب آسيا را به آساني از دست بدهد.  در همين رابطه مهران شاهين طبع خبر از عدم حضور كرم احمديان در بازي هاي فينال داده است. نخستين بازي از بازي هاي فينال ليگ غرب آسيا روز چهارشنبه هفته جاري در سالن بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي شود.

مراسم تشييع پيكر رضا حسن زاده
ايسنا : پيكر مرحوم رضا حسن زاده مدافع با اخلاق و با تعصب تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز ديروز از ورزشگاه تختي اين شهر تشييع شد. در مراسم ديروز كه با حضور استاندار آذربايجان شرقي، مديركل تربيت بدني استان، مسئولان شركت تراكتورسازي ايران، همبازيان سابق حسن زاده مانند كريم باقري، ابوالفضل حاجي زاده، عليرضا اكبرپور، محمدرضا مهدوي و... و مربيان سابق وي همچون فرهاد كاظمي و كادر فني و بازيكنان تيم تراكتورسازي تبريز برگزار شد، حسن زاده براي آخرين بار در بين دوستان و هواداران خود در ورزشگاه باغشمال دور افتخار زد.در ادامه مراسم پيكر حسن زاده از ورزشگاه باغشمال تشييع شد و در قبرستان بقائيه تبريز آرام گرفت.

داوران زن ايراني در مسابقات آسيايي بيليارد تهران
گروه ورزشي : در حالي كه مسابقات بيليارد قهرماني آسيا با حضور ۱۱ تيم آسيايي در مجموعه ورزشي آزادي با حضور ۴۰ داور بين المللي در حال برگزاري است، ديروز از ورود ۴ نفر از داوران زن ايراني كه براي نخستين بار قضاوت در اين مسابقات را قرار بود تجربه كنند، به سالن مسابقات ممانعت به عمل آمد.
اين بانوان ايراني كه مجوز قضاوت در اين رقابتها را از كنفدراسيون آسيا داشتند توسط حراست سازمان تربيت بدني از ورود به سالن داوران منع شدند. اين دومين بار است كه حراست سازمان از ورود بانوان ممانعت به عمل مي آورد. پيش از اين در جام جهاني ژيمناستيك تهران در اسفند ۸۴ نيز اين اتفاق رخ داد.
غلامرضا مهرعبداللهي رئيس فدراسيون بولينگ و بيليارد نيز در جريان برگزاري اين مسابقات آسيايي گفت: كسب مقام نايب قهرماني آسيا در دو رشته و مقام پنجمي جهان در رشته اسنوكر، تيم ملي بيليارد ايران را به عنوان قوي ترين تيمهاي حاضر مطرح كرده است.
وي گفت: در اين مسابقات بهترين بازيكنان جهان شركت دارند كه از مربيان حرفه اي دنيا بهره برده اند. تيم چين نيز كه سال گذشته توانست به عنوان قهرمان جهان معرفي شود، از تيمهاي رقيب سخت براي ايران است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
انقلاب
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |