چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۳ - May 24, 2006
گره قتل، با ناخن شكسته گشوده شد
004587.jpg
004584.jpg
گروه حوادث - مهديه مصطفايي: پيدا شدن ناخن شكسته در خودروي سرقتي سرنخ مهمي براي بازپرس ويژه قتل اصفهان بود تا بتواند عامل قتل نگهبان بنگاه خودرو را شناسايي كند.
آغاز ماجرا
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس جنايي اصفهان قرار گرفت كه صبح روز جمعه ۳۰ ارديبهشت جسد خونين نگهبان يك نمايشگاه خودرو در خيابان شيخ صدوق شمالي توسط صاحب نمايشگاه پيدا شد.
با حضور مأموران جسد نگهبان ۲۴ ساله به نام خالق به پزشكي قانوني انتقال يافت و در بررسي هاي مقدماتي مشخص شد يك خودرو بي.ام.و مشكي رنگ به همراه مقداري وجه نقد از محل به سرقت رفته است. بنابراين به دستور بازپرس پرونده، محمدرضا قنبري، تحقيقات اوليه براي شناسايي عامل يا عاملان جنايت آغاز شد.
ناخن شكسته رد پاي قاتل آشنا
بر پايه اين گزارش، بازپرس پرونده، در مطالعه گزارش هاي اوليه مأموران انتظامي متوجه شد عامل يا عاملان جنايت به راحتي  وارد  نمايشگاه شده و بعد از قتل مرد نگهبان، خودروي بي ام و گرانقيمت را به سرقت برده اند.
در حالي كه كارآگاهان پليس با عمليات مهار، جاده هاي استان را تحت نظر قرار داده بودند، خودرو بي .ام.و شش ساعت پس از كشف جسد در جاده «ورنام خواص» اصفهان در حالي  كه كنار جاده رها شده بود پيدا شد.
خودرو سرقتي به پايگاه پليس انتقال يافت و تحت بازرسي هاي علمي بازپرس دادسرا قرار گرفت.
بازپرس قنبري زماني كه در حال بازرسي از خودرو سرقتي بود يك تكه ناخن كه بر روي صندلي راننده افتاده بود را پيدا كرد و با اين فرضيه كه ناخن شكسته شده متعلق به عامل جنايت است دستور تحقيق درباره ناخن را صادر كرد.
در شاخه ديگري از بررسي ها، بازپرس دادسراي اصفهان در بررسي هاي خودرو دريافت كه سارق خودرو هنگام رانندگي صندلي آن را كاملاً به طرف جلو كشيده و به اين ترتيب اين فرضيه كه وي بايد از جثه كوچكي برخوردار باشد، قوت گرفت.
با اين دو سرنخ، صاحب بنگاه كه مي توانست اطلاعات مهمي درباره عامل جنايت در اختيار كارآگاهان قرار دهد، تحت بازجويي قرار گرفت.
وي در بازجويي ها گفت: قبل از استخدام خالق، فردي به نام رضا كه جثه ضعيفي داشت در نمايشگاه كار مي كرد. او هميشه ناخن دستش را بلند نگه مي داشت و گمان مي كنم كه اين ناخن هم متعلق به وي باشد.با دستور بازپرس پرونده، شناسايي رضا (۲۰ ساله) در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.
در ادامه بررسي هاي پليسي شخص مقتول با رضا رابطه دوستي داشته و وي به نمايشگاه رفت و آمد داشته است، بنابراين با شناسايي محل سكونت رضا در شهرستان مباركه اصفهان وي در آخرين ساعت دوشنبه شب توسط مأموران انتظامي به اتهام قتل عمد و سرقت بازداشت شد.
به رغم انكارهاي اوليه از آنجايي كه جراحات و بريدگي  هاي زيادي بر روي بدن رضا وجود داشت كه نشان مي داد وي با مقتول درگير شده است وي لب به اعتراف گشوده و به قتل نگهبان نمايشگاه با همدستي فردي به نام آرش اعتراف كرد كه اين متهم نيز در خوزستان دستگير شد.
آرش در بازجويي ها بيان داشت: رضا از دوستان قديمي مقتول بود. روز حادثه با طرح نقشه قبلي به قصد سرقت وارد نمايشگاه شديم. در حالي  كه رضا و مقتول در زيرزمين نمايشگاه در حال صحبت كردن بودند رضا او را با ضربات چاقو به قتل رساند و پس از سرقت از محل متواري شديم، اما وقتي كه فهميديم پليس در تعقيب خودروي گرانقيمت است و به زودي شناسايي مي شويم آن  را در كنار جاده رها كرده و متواري شديم. بعد از دو روز دوباره به مباركه برگشتيم. به دنبال اقرار صريح متهمان قاضي محمدرضا قنبري با صدور قرار بازداشت، دو متهم را روانه زندان كرد.

در شيراز رخ داد
۲۳ ميهمان جشن عروسي مجروح شدند
ايسنا: در جريان نزاع و درگيري در يك مراسم عروسي در روستاي «ايزدي» در حوزه استحفاظي پاسگاه «بيدزرد سفلي» فرماندهي انتظامي شيراز، ۹ تن بر اثر پرتاب سنگ، چوب و چماق زخمي شدند.
حادثه زماني به وقوع پيوست كه تعدادي از اعضاي طايفه هاي «نمدي» و «قلعه ايزدي» حاضر در اين مراسم بر سر برخي اختلافات با يكديگر درگير شدند.
با اطلاع موضوع به پاسگاه «بيدزرد سفلي» بلافاصله ماموران پليس در محل درگيري حاضر شدند و تحقيقات فني را در اين خصوص آغاز كردند.
مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي فارس همچنين گزارش داد: در حادثه ديگري در روستاي «تربر سادات» در حوزه استحفاظي پاسگاه «دودج» شهرستان شيراز بر اثر تيراندازي با اسلحه ساچمه زني، ۱۴ تن زخمي شدند.
در جريان حادثه تيراندازي، ۴ تن بر اثر شدت جراحات وارده به بيمارستانهاي شيراز انتقال داده شدند.
به گفته پليس، اين تيراندازي بنا بر يك سنت محلي در منطقه ياد شده صورت گرفته است.

قضات شعبه ۷۷ دادگاه كيفري اتهام
دو چوپان را بررسي مي كنند
004596.jpg
گروه حوادث: دو جوان چوپان كه به انگيزه شيطاني، جواني را ربوده بودند، بزودي در شعبه ۷۷ دادگاه كيفري استان محاكمه خواهند شد.
به گزارش همشهري، ماجراي اين حادثه تلخ عصر يك روز بهار در اطراف تهران رقم خورد. زماني كه دختر ۱۶ساله براي ملاقات با پسر موردعلاقه اش در اطراف تهران به سر قرار رفت اين دختر هرگز تصور نمي كرد كه چند ساعت بعد قرار است قرباني فكر پليد دو چوپان شود.
اما هنگامي كه اين دختر در حال گفتگو با جوان موردعلاقه اش بود ناگهان دو مرد چوپان به آنها نزديك شدند و بدون هيچ مقدمه اي به طرف پسر جوان حمله ور شده و او را به شدت كتك زدند و دختر جوا ن را به رغم مقاومت هايش ربوده و به يك گاوداري منتقل كردند.
دو روز بعد پيكر نيمه جان و زخمي دختر ۱۶ساله توسط رهگذران در شرق تهران پيدا شد. پس از آن كه دختر جوان به هوش آمد كارآگاهان پليس به بازجويي از وي پرداختند.
دختر ۱۶ساله كه وحشت از دو مرد چوپان تمام وجودش را فراگرفته بود، به مأموران گفت: دو جوان چوپان مرا با تهديد چاقو ربودند، هرچقدر التماس كردم آنها هيچ توجهي نكردند تا اينكه دو روز بعد مرا كنار جاده اي در اطراف تهران رها كردند و متواري شدند.
مأموران پس از شنيدن اظهارات دختر ۱۶ساله و انجام چهره نگاري، محل حادثه را تحت مراقبت خود قراردادند و توانستند دو جوان چوپان را دستگير كنند. پس از آن كه در بازجويي هاي مقدماتي دو مرد چوپان به ربودن و آزار دختر ۱۶ساله اعتراف كردند با قرار بازداشت روانه زندان شدند.
صبح ديروز پرونده اين حادثه تلخ با صدور كيفرخواست به شعبه ۷۷ دادگاه كيفري استان ارجاع شد و قاضي ساعي به همراه چهار قاضي ديگر مسئول رسيدگي به پرونده شدند.

همسر اول همدست شوهر براي سرقت از همسر دوم
گروه حوادث : زن جوان هنگامي كه به عقد موقت مرد ميانسال درآمد هرگز نمي توانست باور كند كه اظهار علاقه اين مرد،نقشه اي براي سرقت ميليوني از خانه وي باشد.
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده سرقت هنگامي در دستور كار پليس آگاهي تهران قرار گرفت كه دوم ارديبهشت ماه زن جواني در حاليكه سراسيمه و عصبي بود به اداره آگاهي تهران بزرگ رفت و با طرح شكايتي مدعي شد هنگامي كه در يك ميهماني بوده، خانه اش مورد دستبرد سارقان قرار گرفته است.
اين زن در توضيح ماجرا به كارآگاهان گفت: شب گذشته براي شركت در يك ميهماني از خانه ام خارج شدم ، اما هنگامي كه بعد از پايان مراسم به خانه ام بازگشتم متوجه شدم تمام اموال باارزش و قيمتي اي كه در خانه داشتم به سرقت رفته است.با شكايت اين زن ، كارآگاهان ويژه مبارزه با سرقت پليس آگاهي به بررسي هاي پليسي و فني درباره اين سرقت پرداخته و از آنجايي كه قفل در خانه سالم بود و سارق توانسته بود براحتي وارد خانه شود اين فرضيه مطرح شد كه سارق احتمالا بايد از آشنايان زن جوان باشد.
به اين ترتيب زن مالباخته تحت بازجويي هاي پليسي قرار گرفت و با بيان راز ازدواج خود با يك مرد ميانسال گفت: چند ماه پيش به عقد موقت مرد ميانسالي به نام علي درآمدم، بعد از مدتي اختلاف شديدي بين ما ايجاد شد و به همين دليل از او جدا شدم، اما از آنجايي كه كليد خانه ام در اختيار او بود احتمال مي دهم وي از ماجراي سرقت اطلاع داشته باشد.
با ادعاهاي اين زن، كارآگاهان پليس مرد ميانسال را بعنوان مظنون اصلي سرقت دستگير كرده و تحت بازجويي قرار دادند كه وي در بازجويي ها به رغم انكارهاي اوليه سرانجام لب به اعتراف گشود و به سرقت از منزل زن صيغه اي خود اعتراف كرد.
ازدواج به خاطر سرقت
اين مرد هنگام بازجويي ها در توضيح ماجرا گفت: از مدتي قبل مي دانستم كه مالباخته زن پولداري است به همين دليل با وي آشنايي برقرار كرده و براي اجراي نقشه ام او را به عقد موقت خود درآوردم ، پس از مدتي در حاليكه كليد خانه وي را در اختيار داشتم از او جدا شدم و با همدستي اعضاي خانواده ام نقشه سرقت از منزل زن را كشيدم.
در مدتي كه با اين زن زندگي مي كردم متوجه شده بودم كه او در چه زمانهايي از خانه خارج شده و براي ديدار آشنايانش مي رود به همين دليل به راحتي در حالي كه كليد خانه را در اختيار داشتم ، به همراه همسر و دخترم به خانه او رفته و اجناس باارزش آن را سرقت كردم .
با اين اعترافات، پليس همسر و دختر اين مرد را دستگير كرده و تحت بازجويي قرار داد كه با تكميل تحقيقات پرونده در اختيار دادسراي شميرانات قرار گرفت.

با اعتراف به ۹۰ مورد سرقت
سارقان شبكه هاي برق تهران دستگير شدند
004578.jpg
004581.jpg
گروه حوادث: چهار سارق كه در چند ماه گذشته ۹۰ شبكه برق را سرقت كرده بودند با تلاش كارآگاهان اداره آگاهي تهران بزرگ بازداشت شدند.
به گزارش همشهري، سرهنگ داوود سلطاني_ معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ روز گذشته در خصوص نحوه شناسايي و بازداشت اين متهمان به همشهري گفت: درپي افزايش سرعت شبكه هاي برق در نقاط مختلف تهران و اطلاع آن به تمامي كلانتري ها جهت شناسايي و دستگيري عاملان اين نوع سرقت ها در نهايت با تلاش پيگير پليس روز چهاردهم ارديبهشت ماموران كلانتري ۱۴۸ انقلاب طي بررسي هاي انجام شده به دو مرد در خصوص سرقت شبكه هاي برق مظنون شدند.
برپايه اين گزارش، با شناسايي مخفيگاه آنها، اين دو متهم در يك عمليات پليسي بازداشت شدند.
متهمان كه مرتضي و اميررضا نام داشتند در بازجويي ها به سرقت شبكه هاي برق در نقاط مختلف تهران با همدستي دو تن ديگر به نامهاي عباس و علي اعتراف كردند.
ادامه تحقيقات بر روي اين پرونده توسط كارآگاهان پايگاه سوم آگاهي تهران انجام شد و با تحقيقاتي كه از سوي ماموران آگاهي از دو متهم انجام شد محل اختفاي دو متهم ديگر نيز آشكار و هر دو دستگير شدند.
آنها در بازجويي هاي پليس به ۹۰ فقره سرقت شبكه هاي برق در نقاط مختلف تهران اعتراف كردند.در اين حال بيشتر اماكن مورد سرقت قرار گرفته نيز در جريان تحقيقات تكميلي پليس شناساي

ضربه چاقو در قلب جوان پايان درگيري لفظي بود
گروه حوادث: دو تن از عاملان جنايت منطقه تهرانسر چند ساعت بعد از قتل خود را به پليس معرفي كردند.
به گزارش همشهري، خبر قتل پسر ۲۲ ساله اي به نام مجيد كه با اصابت چاقو به ناحيه قلبش در منطقه تهرانسر كشته شده بود ساعت ۲۱ يكم خرداد به اطلاع ماموران كلانتري ۱۵۰ تهرانسر رسيد. قرباني درحال انتقال به بيمارستان جان سپرده بود.
پليس جنايي بعد از حضور در صحنه جرم متوجه شد كه علت قتل مجيد درگيري لفظي وي با چند مرد ناشناس بوده است كه عاملان جنايت با ضربه چاقو او را كشته و دو تن از آنها فراري شده اند.
بلافاصله عمليات رديابي متهمان فراري شروع شد و با تلاش كارآگاهان پليس تهران دوبرادر به نام هاي محمود و محمد كه در اين درگيري نقش داشتند شناسايي و هردو متهم ساعت يك بامداد روز دوم ارديبهشت خود را به كلانتري ۱۵۰ تهرانسر معرفي كردند. دوبرادر متهم در بازجويي ها اعتراف كردند كه دو نفر ديگر نيز در درگيري دخالت داشته اند.
جست وجو براي دستگيري دو متهم فراري پرونده در اداره دهم آگاهي تهران بزرگ ادامه خواهد يافت.

قاتلان نگين پنج ساله در دادگاه كيفري استان تهران
گروه حوادث: ۴جوان معتاد كه در جنايتي وحشتناك پس از سرقت طلاجات دختر پنج ساله اي جسد او را در محوطه سازمان آب ورامين رها كرده بودند، روز گذشته مقابل قاضي شعبه ۷۹ دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفته و به دفاع از خود پرداختند.
به گزارش همشهري، اواسط سال ،۸۴ جسد دختربچه پنج ساله اي به نام نگين كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود در كنار سازمان آب ورامين كشف شد.
نگهبان سازمان وقتي با جسد دختربچه خردسال مواجه شد به پليس گفت: چند جوان را روز قبل از كشف جسد همراه اين دختربچه مشاهده كردم و اكنون مي توانم چهره يكي از آنان را شناسايي كنم. بدين ترتيب چهره اين جوان ترسيم شد و پليس با پيگيري شبانه روزي خود متهم را كه علي نام داشت بازداشت كرد.
علي معروف به علي افغاني با انتقال به اداره آگاهي اعتراف كرد كه قتل دختربچه پنج ساله را با همدستي سه نفر ديگر از دوستانش به نام هاي داوود،داوود و مهدي انجام داده است كه سه متهم ديگر پرونده نيز ساعاتي بعد بازداشت شدند.
درجريان بازجويي هاي پليس در اداره آگاهي علي افغاني در توضيح جنايت گفت: روز حادثه درحالي كه به همراه همدستانم مواد مخدر مصرف كرده بوديم و حالت عادي نداشتيم به آنها پيشنهاد دادم نگين را كه از قبل مي شناختم و هميشه در كوچه محل زندگيمان با دوستانش بازي مي كرد دزديده و طلاجات او را به سرقت ببريم. سه همدستم قبول كردند، بدين ترتيب كودك خردسال را دزديده و به كنار محوطه سازمان آب برده و بعد از سرقت طلاجاتش او را با ضربات چاقو به قتل رسانده و جسدش را داخل چاه انداختند.
اين متهم روز گذشته در شعبه ۷۹ دادگاه كيفري استان محاكمه شد. علي در جلسه ديروز تمام اعترافات خود در اداره آگاهي را تكذيب كرد و گفت: نمي دانم نگين را چه كسي كشت، من تنها در زمان سرقت طلاجات او حضور داشتم در اين جلسه همچنين سه همدست ديگر وي به اتهام سرقت و معاونت در قتل محاكمه شدند.
رسيدگي به اين پرونده جنايي كه اولياء دم نگين پنج ساله خواستار قصاص عامل جنايت فرزندشان شده اند در شعبه ۷۹ دادگاه كيفري استان ادامه خواهد يافت.

رؤياي سواحل اسپانيا، ۱۰ ميليون تومان هزينه داشت
گروه حوادث: مرد پزشك وقتي براي رسيدن به رؤياي خود براي سفر به مالاگاي اسپانيا ميليون ها تومان از دست داد، پس از دو سال متوجه كلاهبرداري يك شركت هرمي شد و با طرح شكايت در مجتمع قضايي خارك خواستار پيگيري موضوع شد.
آغاز ماجرا
به گزارش همشهري، ماجراي كلاهبرداري از پزشك جراح از تير ماه سال ۸۲ و هنگامي آغاز شد كه تلفن مطب دكتر به صدا درآمد. مردي ناشناس آن طرف خط به منشي دكتر گفت وي يك جايزه ميليوني از اين شركت خارجي كه نمايندگي در ايران دارد برنده شده است.
دكتر با شنيدن اين خبر فرداي آن روز به همراه همسرش به آدرس موردنظر در خيابان ميرزاي شيرازي رفت. در آن جا تعداد بي شماري پزشك همانند دكتر جراح حضور داشتند. پس از دقايقي معاون شركت در جلسه اي به پزشك گفت: شما در يك قرعه كشي كه از سوي شركت هرمي صورت گرفته، برنده جايزه يك سفر به هر نقطه اي از جهان كه بخواهيد، شده ايد.
آنها مشخصات اعضاي خانواده پزشك جراح را گرفتند و براي برنامه ريزي سفر نيز مبلغ پنج ميليون تومان از وي دريافت كردند.
پس از مدتي از طرف همان شركت هرمي تلفني به مطب دكتر جراح شد و عنوان گرديد وي مي تواند با پنج ميليون تومان ملكي را در مالاگا اسپانيا نيز خريداري كند. اين دندانپزشك كه تصور مي كرد شانس به وي رو آورده است با هوس خريد ويلايي در اسپانيا، دوباره مبلغ پنج ميليون را به حساب شركت ريخت. اما پس از چند ماه متوجه شد كه از تماس گيرندگان هيچ خبري نيست.
پزشك جراح پس از مدتي به سراغ شركت رفت اما متوجه شد كه شركت هرمي مدتي است كه تعطيل شده و هيچ كس نمي داند آنها به كجا رفته اند.
وي پس از يك سال جستجو بالاخره توانست آدرسي از اين شركت را در خيابان ميرداماد پيدا كند. ولي وقتي به آن جا رفت صاحب شركت از وي عذرخواهي كرد و گفت: به خاطر مشكلاتي كه پيش آمده بود با شما تماس نگرفتيم. اعضاي اين شركت پس از ساعتي چرب زباني مجدداً توانستند پزشك را قانع كنند و وي نيز بدون هيچ شكايتي از شركت بيرون آمد. دو روز بعد وقتي مجدداً به شركت مراجعه كرد متوجه شد آنان از محل دوم نيز نقل مكان كرده اند.
اعلام شكايت
برپايه اين گزارش، هفته گذشته پزشك جراح با مراجعه به دادسراي خارك و طرح شكايت از بازپرس شعبه سوم دادسرا خواست تا به پرونده اين كلاهبرداري رسيدگي كند. با دستور بازپرس پرونده نيز تيمي از كارآگاهان پليس در حال شناسايي مخفي گاه جديد اين شركت هرمي هستند.

جنايت وحشتناك در لوئيزيانا
قتل عام در كليسا براي انتقام از همسر
004590.jpg
004593.jpg
مرد سياهپوست آمريكايي در جنايتي وحشتناك براي انتقام گيري از همسر خود با حمله به يك كليسا در شهر باتون روچ، ۴ نفر را به قتل رساند و سپس همسر خود را هدف گلوله قرار داد.
به گزارش رويترز، يكشنبه گذشته هنگامي كه تعداد زيادي از مردم شهر (باتون روج) لوئيزيانا با حضور در كليساي شهر در حال برگزاري مراسم مذهبي خود بودند، ناگهان صداي مرد جواني را شنيدند كه با صداي بلند نام زني را كه به نظر مي رسيد همسر وي باشد صدا زده و از او مي خواست از كليسا خارج شود.
لحظاتي  بعد، هنگامي كه چند نفر از آشنايان اين زن به سمت مرد جوان مسلح رفته و از او خواستند آرامش خود را حفظ كرده و از كليسا خارج شود، ناگهان صداي شليك هاي پشت سر هم به گوش رسيد و ۴ نفر از حاضران در حالي كه به شدت زخمي شده بودند بر روي سنگفرشهاي كليسا بر زمين افتادند.
در حاليكه وحشت سراسر كليسا را فرا گرفته بود، مرد جوان به سراغ همسر خود و سه فرزند او رفته و آنها را با تهديد اسلحه به همراه خود از كليسا بيرون برده و سوار بر خودروي خود به سرعت دور شد.
با گزارش موضوع جنايت خونين در كليسا، كارآگاهان پليس لوئيزيانا با حضور در محل جنايت به بررسي پرداخته و متوجه شدند عامل شليك هاي مرگبار جوان ۲۵ ساله اي به نام آنتوني دون است كه از حدود يكسال قبل با همسر خود كه صاحب سه فرزند بوده ازدواج كرده است.
بررسي هاي آنها همچنين نشان مي داد كه مقتولان حادثه كه بين ۲۵ تا ۷۸ سال سن داشتند دو مادر بزرگ و پدربزرگ و عموي هاي همسر متهم هستند به اين ترتيب دستگيري جوان قاتل در دستور كار پليس ضربت لوئيزيانا قرار گرفت و آنها به سرعت عكس وي را در اختيار ماموران گشت پليس سراسر كشور قرار دادند تا در صورت مشاهده متهم او را دستگير كنند.
در حالي كه پليس جستجوي گسترده اي را براي دستگيري اين مرد آغاز كرده بود، ساعاتي پس از جنايت، مرد جنايتكار در ماساچوست دستگير شد و در همان لحظات اوليه بازجويي ها اعتراف كرد كه پس از ربودن همسرش او را به قتل رسانده است.
اما به رغم اينكه تصور مي شد وي كودكان همسر خود را با هدف انتقام گيري به قتل رسانده باشد، مرد جنايتكار محلي كه كودكان را در آنجا مخفي كرده بود، به پليس نشان داد.
با دستگيري سياهپوست جنايتكار، وي به اتهام ۵ قتل و آدم ربايي تحت بازجويي قرار گرفت.
رئيس پليس باتون روچ در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اين پرونده خونين، گفت اين سياه ترين روز در تاريخ لوئيزياناست.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |