چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۳ - May 24, 2006
در سالروز آزادي خرمشهر آغاز شد
احداث باغ موزه دفاع مقدس
گروه شهري - يك سال و نيم تلاش از زمان ارايه پيشنهاد احداث باغ موزه دفاع مقدس به مديريت شهري تا انجام مطالعات اوليه و كسب تاييديه از مراجع مختلف تا برگزاري مسابقه اي به منظور انتخاب بهترين طراحي ارايه شده از سوي معماران شهرساز براي احداث باغ موزه دفاع مقدس بيانگر ديني است از سوي شهرداري تهران به منظور احياء ياد و خاطره شهدا،  رزمندگان و فرهنگ جبهه و جنگ و انتقال آن به نسلهاي آينده.
به همين منظور كلنگ احداث باغ موزه دفاع مقدس صبح ديروز با حضور مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران توسط دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران به زمين زده شد و از همان زمان تابلوي روزشمار افتتاح اين باغ موزه از عدد ۸۵۰ شمارش معكوس خود را آغاز كرد.
به گزارش همشهري اين باغ موزه در زميني به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع در اراضي عباس آباد واقع شده است. قرار است در اين مجموعه هر چيزي كه بازتاب دهنده تاريخ دفاع در ادوار مختلف تاريخ سرزمين ايران است ارائه شود؛ از آلات و ادوات جنگ در دوران باستان گرفته تا اسناد و فرامين و نشانهاي جنگ در دوران مختلف، تصوير و تنديس بزرگان تاريخش، دلاوري شهداي نام آور تاريخ، آثار هنرهاي تجسمي، ادبي، سينمايي، نمايشي درباره جنگ، تجسم عيني برخي فضاها و نمونه هاي ميادين جنگ در ابعاد واقعي يا نمادين، جنگ افزارهاي واقعي يا شبيه سازي شده به همراه فضاي سبز براي تفرج مردم و برگزاري رزمايش در مناسبتهاي مختلف.
بنا بر اين گزارش، عملكرد مجموعه موزه دفاع در بخش هاي سه گانه  آن سامان مي گيرد كه انتقال آگاهي و حس حضور در كالبد مادي در مسيري كه اصطلاحاً راه  تعالي ناميده مي شود. در كنار اهميت احداث باغ موزه دفاع مقدس، آغاز پروژه  مذكور از آن جهت اهميت دارد كه مي تواند به عنوان نقطه عطفي براي تبديل اراضي عباس آباد به مركز فرهنگي تهران به شمار آيد.
اين گزارش مي افزايد: منظور از راه تعالي آميزه اي از اطلاعات آگاهي بخش و عناصر تاثيرگذار است كه به گونه اي طراحي شده تا حس حضور و مكاشفه در ۷ مرحله به ناظران منتقل شود. فضاهاي طراحي شده به گونه اي است كه در ساعات اوج حتي تا ۳۴۰۰ نفر مراجعه كننده را پذيرا باشد.
قاليباف در مراسم كلنگ زني باغ موزه دفاع مقدس يكي از وظايف مديريت شهري را حفظ حقوق فرهنگي شهروندان دانست كه فرهنگ جبهه و جنگ و دفاع مقدس به عنوان بخشي از هويت ملي كشور از جمله اين حقوق است.وي قول داد: با همكاري شوراي اسلامي شهر تهران كار احداث اين باغ موزه با سرعت و دقت هرچه تمامتر به اجرا درآيد و مانند نگيني در جهت حفظ هويت رزمندگان، شهدا و هويت ملي اين كشور بدرخشد.خبرنگاران ديروز در حاشيه مراسم كلنگ زني باغ موزه دفاع مقدس ديدگاه دكتر قاليباف شهردار تهران را در مورد بحثهاي مطرح شده مبني بر انتخاب شهردار توسط دولت جويا شدند .قاليباف گفت: من فكر مي كنم هر چه قدر دولت در امور شوراها بيشتر دخالت كند و اجازه ندهد مردم در اداره امورات مربوط به خود سهيم باشند نه تنها هيچ نقصي براي دولت به دنبال نخواهد داشت بلكه روند پيشرفت امور كشور را كند مي سازد.وي اظهار اميدواري كرد با تبعيت از قانون اساسي، دولت براي سپردن كار مردم به دست خودشان هماهنگي و همكاري هاي لازم را به عمل آورد.

شوراي شهر تهران تصويب كرد
مشاغل آلاينده تهران به دشت ورامين منتقل مي شود
 
004638.jpg
گروه شهري: شوراي اسلامي شهر تهران ديروز لايحه «مجوز انتقال صنوف مزاحم و آلاينده شهر تهران به اراضي تالاب بهرام» را تصويب كرد.
به گزارش همشهري، براساس ماده واحده اي كه در دويست و سي و ششمين جلسه علني شوراي شهر به تصويب رسيد، شهرداري مجاز است صنوف مزاحم و آلاينده با اولويت واحدهاي سنگ تراشي، سنگبري، فلزتراشي و آهن كاري را به مجتمع صنعتي خدماتي وليعصر(عج) واقع در اراضي تالاب بهرام ظرف ۲ سال منتقل كند.
علي محمدنژاد مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران گفت: از سال ۶۹ تاكنون ۸ هزار واحد صنفي مزاحم از تهران خارج شده ولي ۲۲ هزار واحد آلاينده ديگر باقي مانده است كه اميدواريم به تدريج و به طور كامل به خارج شهر منتقل شود.
وي با بيان اين كه انتقال صنوف مزاحم با ساخت ۵ شهرك اطراف تهران سرعت مي يابد گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۱۷۶ آهن كار و ۱۰ هزار و ۳۳۰ ماشين تراش و فلزتراش، ۱۲ هزار و ۹۰۰ درودگر، يك هزار و ۸۹۶ آلومينيوم كار در تهران فعاليت دارند كه فعاليت آنها جزو مشاغل مزاحم محسوب شده و بايد طي برنامه هاي بلندمدت براي خروج آنها از تهران اقدام شود.
محمدي نژاد گفت: هم اكنون ۳ مركز اصلي براي انتقال مشاغل مزاحم در تهران احداث شده كه نخستين آن در زمين ۱۲۲ هكتاري با ظرفيت ۴۰۰ واحد صنفي واقع در شهرك نمايشگاهي و دومين آن در جنوب چهاردانگه به وسعت ۱۵۰ هكتار و پذيرش ۳ هزار و ۸۰۰ واحد آلاينده و سومين آن نيز زمين ۱۷۵ هكتاري با ظرفيت ۳ هزار و ۲۰۰ واحد صنفي در منطقه خاوران است.
رئيس اين سازمان با اشاره به انتقال صنوف آلاينده شهرري به منطقه صنعتي تالاب بهرام طي ۳ سال آينده پيش بيني كرد. باقي مانده مشاغل آلاينده تهران (۲۲ هزار شغل) نيز طي برنامه ۱۰ساله به خارج از پايتخت منتقل مي شود.
به گفته وي در تهران ۴۰۰ هزار واحد صنفي وجود دارد كه شركت ساماندهي صنايع و مشاغل تاكنون درمورد ۱۰۰ هزار واحد كار مطالعاتي انجام داده است كه از اين تعداد ۵۳ هزار واحد آلاينده بوده است.
وي وسعت اراضي طرح تالاب بهرام را ۲۳۵ هكتار دانست كه از اين ميزان ۴۹ درصد به فضاي كارگاهي، ۵ درصد خدماتي تجاري و ۲۹ درصد نيز معابر و ۱۳ درصد فضاي سبز و يك درصد نيز فضاي ورزشي اختصاصي است.
تذكر به شهرداري
از سوي ديگر عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران گفت: آيا شهردار به قول خود در ارتباط با مالباختگان پروژه اركيده همچنان پايبند است ؟ دكتر نسرين سلطانخواه در تذكري به شهرداري گفت: ۳ سال قبل وقتي آن اتفاق در پروژه اركيده افتاد و فردي ۲ هزار واحد را به ۳ هزار نفر فروخته بود و مردم متضرر شدند با اين كه مي دانستيم كه مرجع رسيدگي قوه قضائيه است ولي براي التيام مالباختگان، شهردار وقت قول هايي مساعد به آنها داد.
وي افزود: قرار شده بود چنانچه براي افراد مالباخته بيش از ظرفيت پروژه اركيده زميني در منطقه ۲۰ در نظر گرفته شود، شهرداري عوارض را ببخشد. اكنون سئوال من اين است كه آيا مديريت جديد شهرداري چقدر به آن قول ها پايدار است و آيا قرار است شهرداري با آنان همراهي كند؟
رسول خادم رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر نيز گفت: در اين رابطه مشكلاتي وجود دارد ازجمله اين كه عوارض اين واحدها معادل ۱۴ ميليارد تومان مي شود و در زمان احمدي نژاد قرار بود كه ۵۰ درصد تخفيف عوارض اعمال شود كه ۷ ميليارد تومان مي شد و اين نيازمند مصوبه شوراي شهر است.
وي افزود: اخيرا لايحه اي توسط شهرداري تهيه شده كه به زودي به شوراي شهر ارائه مي شود. ولي با اين حال درصورتي كه ۵۰ درصد تخفيف داده شود تكليف كلاهبرداراني كه از ايران خارج شده اند چه مي شود؟
سلطان خواه همچنين در تذكر ديگري خواستار اعمال نرخ جديد كرايه هاي تاكسي توسط سازمان تاكسيراني شد و گفت: ۱۵ روز از تصويب كاهش نرخ ها در ۱۶۲ خط مي گذارد و قانونا اگر در اين مدت فرمانداري اعتراضي نكرده باشد اين مصوبه لازم الاجرا است.
از سوي ديگر دكتر مهنوش معتمدي در تذكري به شهرداري گفت: شهردار در رابطه با نوسازي بافت هاي فرسوده به جاي پاسخگويي از طريق رسانه ها، در صحن علني شوراي شهر به ما پاسخ دهد.
وي افزود: بحث بافت هاي فرسوده بحث تازه اي نيست و شورا و شهرداري از سال هاي گذشته مصوبات زيادي در اين باره داشته اند.
معتمدي گفت: در اين خصوص اعتراضاتي به شهرداري اعلام شده است و ما منتظر پاسخگويي هستيم و قاليباف بايد پاسخ ما را در صحن علني شوراي شهر بدهد نه در رسانه ها.
اختيارات شوراها كاهش نمي يابد
از سوي ديگر عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران در حاشيه جلسه علني شوراي شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي گفت: شوراي عالي استان ها تاكنون هيچ پيشنهادي در رابطه با اصلاح قانون شوراها به دولت نداده است.
مهندس مسعود زريبافان افزود: شوراها مي توانستند پيشنهاد خود را در اين خصوص به شورايعالي استانها داده و سپس در مجلس و دولت اين پيشنهادها بررسي و تصويب شود. اگر شوراي عالي استان ها اين كار را نكرده مقصر است.
وي شتاب زدگي در ارائه لايحه اصلاحيه قانون شوراها به مجلس را رد كرد و گفت: اين اصلاحيه با شتاب زدگي نبوده و ۲ سال است روي آن كار و بحث شده و به تدريج سرعت بيشتري گرفته است.
زريبافان گفت: با تصويب اين لايحه آن گونه كه دوستان مي گويند اختيارات شوراها كاهش نمي يابد.
وي در پاسخ به اين سئوال كه اگر تصويب اين لايحه به انتخاب شهردار از طرف وزارت كشور منتج شود اختيارات شوراها كاهش مي يابد گفت: اين پيشنهاد برخي نمايندگان مجلس بوده و ارتباطي با دولت ندارد.
عضو هيأت رئيسه شوراي شهر افزود: اجازه دهيم مراجع قانونگذار كار خودشان را بدون استرس و جنگ رواني ادامه دهند.
وي گفت: روند مطلوب انجام كار اين است كه جرايد نيز به اين موضوع دامن نزده و اجازه دهند مجلس آنچه را كه به صلاح مردم است تصميم بگيرد.
زريبافان در پاسخ به اين سئوال كه هيأت دولت به دليل اين كه برخاسته از شورا است پس وامدار شوراي شهر است گفت: هيأت دولت وامدار مردم است و وام دار شوراي شهر نيست.
وي افزود: ما از زماني كه به شوراي شهر آمديم به قانون شوراها انتقاد داشتيم.
زريبافان درباره افزايش نظارت وزارت كشور بر شوراها با تصويب اين لايحه نيز گفت: به هر حال بر هر نهادي بايد دستگاهي نظارت داشته باشد. همانگونه كه بر مجلس نيز شوراي نگهبان نظارت مي كند.
وي افزود: در يك نظام مردم سالار، نظارت يك اصل است اگر قرار باشد بر دستگاه ها نظارتي نشود، نظام مردم سالار معنا ندارد.
زريبافان در عين حال گفت: با برخوردهاي چالشي و جوسازي مخالف هستم و مسئولان اگر نظري دارند بايد آن را از طريق مراجع قانوني بزنند.
وي افزود: اين كه در جلسه اي گفته شود دولت فرزند ناخلف شوراست حرف صحيحي نيست.
مصوبات شوراي شهر
در جلسه شوراي شهر لايحه «مجوز انتقال صنوف مزاحم و آلاينده شهر تهران به اراضي تالاب بهرام» تصويب شد.
به موجب ماده واحده اين لايحه: شهرداري تهران مجاز است نسبت به انتقال صنوف مزاحم و آلاينده ازجمله واحدهاي سنگ تراشي، سنگبري، فلزتراشي و آهن كار به مجتمع صنعتي و خدماتي وليعصر واقع در اراضي تالاب بهرام ظرف مدت ۲ سال طبق برنامه زمان بندي پيوست اقدام نمايد.
تبصره يك: احداث اين مجتمع براساس قرارداد و توافقات في مابين شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران، شهرداري منطقه ،۲۰ مجمع امور صنوف توليدي و خدماتي شهرستان ري و مجريان پروژه، تحت نظارت كميته راهبري موضوع تبصره هفت، برنامه ريزي و انجام مي شود.
تبصره ۲: هزينه تهيه طرح و نقشه هاي اجرايي، هزينه هاي صدور جواز و ساير عوارض قانوني، هزينه ساخت و اجرا برعهده مجمع امور صنوف توليدي و خدماتي شهرستان ري بوده و از اين جهت هيچگونه آثار مالي بر مجموعه شهرداري مترتب نيست.
در تبصره چهار آمده است كه: صدور مجوز ساخت، گواهي پايان كار و ساير تشريفات احداث مجتمع براساس اعلام و درخواست شركت ساماندهي، توسط شهرداري منطقه ۲۰ صورت مي پذيرد. در هر شرايط گواهي ها و مجوزهاي فوق صرفا با تأئيد اين شركت صادر و اقدامي جداگانه براساس درخواست ساير ذينفعان صورت نخواهد پذيرفت.
در تبصره شش: مجري موظف است نسبت به مطالعه و اجراي طرح هاي ترافيكي نظير اجراي مناسب راه هاي دسترسي، تأمين پاركينگ هاي مجتمع و واحدها اقدام كند.

قاليباف: فرهنگ بسيجي بايد در شهرداري نهادينه شود
گروه شهري- شهردار تهران گفت، پيروزي ما در دفاع مقدس در گرو انسانهاي الهي بود و امكانات و تجهيزات هيچ نقشي در مقابل نيروي متعهد و ايثارگر نداشت و در اصل دفاع مقدس مديون فرهنگ بسيجي است.به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، دكتر قاليباف در گردهمايي بسيجيان و ايثارگران در فرهنگسراي طبيعت به مناسبت سالگرد پيروزي عمليات بيت المقدس گفت: فضاي خلوص، ايثار، گذشت و خير و بركت انسانهاي الهي در جنگ، به پيروزي در دفاع مقدس انجاميد و فضاي حاكم بر جبهه نشأت گرفته از امام و برخاسته از ادبيات عاشورا بود.شهردار تهران يادآور شد: در ماه هاي نخست جنگ با توجه به شرايط سياسي حاكم، فضاي معنوي خاصي در جبهه ها حاكم نبود لذا نتوانستيم به پيروزي چشمگيري نائل شويم و ليكن پس از تغيير شرايط و واگذاري مديريت جنگ به نيروهاي انقلابي و مكتبي با معنوي تر شدن فضا و تقويت روحيه شهادت طلبي به پيروزي هاي بزرگي همچون عمليات بيت المقدس دست يافتيم.
وي تصريح كرد: امروز فرزندان ما احساس مي كنند كه بچه هاي جنگ افراد خاص و در مكتبي منحصر به فرد تربيت شده اند، وظيفه ماست به آنان بگوييم كه بسيجيان از ميان مردم برخاسته اند و لطف خداوند باعث قداست آنها و ايثارگري شان شد.قاليباف گفت: حق نداريم فضا را به گونه اي به نسل امروز معرفي كنيم كه انسانهاي جنگ و شهيدان افراد جدابافته اي بودند.
وي يادآور شد: تا وقتي در جبهه روحانيت و حزب الله حضور نداشت، دين باوري در جبهه حاكم نشده بود و فضاي جنگ فضاي ديگري بود.وي گفت، اگر يك روز حكومت مهدي(عج) در دنيا و اين كشور حاكم شود، مسلماً فضاي معنوي همان فضايي مي شود كه در دفاع مقدس بود.شهردار تهران تأكيد كرد: فرهنگ برخاسته از ايثار و بسيج بايد در شهرداري نهادينه شود زيرا اين فرهنگ به خدمت رساني به شهروندان كمك به سزايي مي نمايد.

رئيس مركز مشاوره وزارت علوم خبر داد:
تدوين طرح پيشگيري از آسيب هاي
رواني اجتماعي دانشجويان
گروه علمي فرهنگي: رئيس مركز مشاوره وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از تصويب هشت هزار تومان به عنوان سرانه دانشجويي مشاوره، نبود ملاكهاي اعتبارگذاري در برخي مراكز مشاوره دانشگاهها، تدوين شيوه نامه ارتقاي بهداشت رواني دانشجويان آسيب پذير و طرح جامع پيشگيري از خودكشي خبر داد.
دكتر حميد پورشريفي در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، گفت: پيشگيري از آسيب هاي رواني اجتماعي و ارتقاي بهداشت روان دانشجويان دو وظيفه عمده مراكز مشاوره دانشجويي است كه براي تحقق اين امر، مراكز مشاوره به تعبيري به دو بال احتياج دارند كه در صورت نبود هر يك از آنها قادر به ايفاي عملكرد و نقش خود نخواهند بود.
وي رفع نيازهاي ضروري و اوليه مثل موارد مالي، نيروي انساني و نيازهاي تشكيلاتي را مورد اول عنوان كرد و گفت: مساله قابل توجه بعدي تخصصي شدن اقدامات است.
در اين راستا شوراي برنامه ريزي تخصصي دفتر مركزي مشاوره در سال گذشته آيين نامه تشكيل مراكز مشاوره دانشجويي را بازنگري كرد كه در بخشي از اين آيين نامه، بسياري از نيازهاي مراكز مشاوره از جمله نيازهاي تشكيلاتي و مالي لحاظ شده است.
دكتر پورشريفي درخصوص اجراي اين آيين نامه، تصريح كرد: محاسبه سرانه دانشجويي مشاوره از ديگر اقدامات در جهت رفع نيازهاي اوليه مراكز مشاوره است كه طي آن سرانه دانشجويي مشاوره براساس وضعيت موجود ۱۰ هزار تومان و وضعيت مطلوب ۲۷هزار تومان ارزيابي شد، با اين حال با توجه به محدوديتها و بر اساس تصميمات مديران حوزه معاونت دانشجويي وزارت علوم، در نهايت مبلغ هشت هزار تومان سرانه دانشجويي مشاوره تصويب و به دانشگا ه ها ابلاغ شد.

قطع آب، برق، گاز و تلفن ساخت وسازهاي
غيرمجاز دولتي، خصوصي و نظامي
ايسنا: استاندار تهران خواستار قطع هرگونه انشعاب دولتي آب، برق، گاز و تلفن براي ساخت و سازهاي غيرمجاز اعم از دولتي، خصوصي و نظامي در استان شد. دكتر كامران دانشجو در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان تهران مشكل اساسي استان را ساخت وسازهاي غيرمجاز عنوان كرد و افزود: در خصوص سرويس دهي  آب، برق، گاز و تلفن به ساخت وسازهاي غيرمجاز جاي گله وجود دارد چرا كه طي نامه اي به اين مديران كل اعلام شده كه واگذاري اين سرويس ها ممنوع است. همچنين رونوشت آن نيز به وزيران مربوطه ارسال شده است.

شهرداري    آماده  خدمت  رساني 
به  زائران  مرقد امام (ره ) است
ايرنا: شهرداري  تهران  در آستانه  هفدهمين  سالگرد ارتحال  ملكوتي  بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران ، با در نظر گرفتن  تمهيدات  لازم ، آماده  خدمت  رساني  به  زائران است . به گزارش  ستاد مركزي  بزرگداشت  ارتحال  امام ، به  منظور هدايت  و نظارت  بر فعاليت هاي  پيش  بيني  شده  سازمان ها و مناطق  بيست  و دوگانه  شهرداري ، دفتر ستاد مركزي  بزرگداشت  امام  در صحن  مطهر تشكيل  شد. برپايه  اين  گزارش ، شهرداري  تهران  با ايجاد امكانات  و تمهيدات  لازم  در صحن  مطهر و خيابان هاي  منتهي  به  آن و در سطح  پايتخت ، برنامه هاي  ويژه اي  ترتيب  داده  است . بنابر اين  گزارش ، پاكيزگي  و نظافت  معابر، جلوگيري  از سد معبر، نصب چادر براي  توزيع  غذا و محصولات  فرهنگي ، تامين  نيرو و ماشين  آلات  مورد نياز زمينه  را براي  برگزاري  باشكوه  مراسم  سالگرد ارتحال  فراهم  خواهد كرد. نصب  علايم  ترافيكي  و تابلوي  راهنما براي  راهنمايي  زائران ، تامين  پنج هزار دستگاه  اتوبوس  و هزار دستگاه  ميني بوس  براي  جابه جايي  از سطح  شهر به حرم  مطهر، افزايش  تعداد قطارها و زمان  كار براي  جابه جايي  زائران  توسط شركت مترو از بعدازظهر روز ۱۳ خردادماه  به  صورت  رايگان  از ديگر برنامه هاي  شهرداري  است . همچنين  برگزاري  مسابقه  ويژه  كودكان ، نوجوانان  و جوانان  در فرهنگسراها، برگزاري  نمايشگاه هاي  كتاب  و نرم افزار، برگزاري  همايش  پيرامون  انديشه هاي  حضرت  امام  با حضور انديشمندان  مدعو خارجي  از ديگر برنامه هاي  شهرداري  تهران در ايام  سالگرد ارتحال  امام  است .

آموزش فرهنگ ترافيك در مهد كودك ها
004641.jpg
فارس: سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در راستاي نهادينه سازي فرهنگ ترافيك اقدام به ارائه كتب آموزش فرهنگ ترافيك در مهد كودك ها خواهد كرد.به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيك تهران به منظور آشنايي كودكان با ترافيك، خطرات موجود در خيابان  و چگونگي بهره گيري ايمن از وسايل نقليه، كتاب كار مربيان مهدكودك ،  توسط انتشارات اين سازمان به چاپ رسيده كه با جلب موافقت وزارت آموزش و پرورش در مهد كودك ها توزيع خواهد شد.كارشناسان معتقدند آموزش و آشنايي افراد با قوانين و مقررات در كودكي، نسبت به هوشياري و توجه كافي آنان در مواجهه با خطرات موثرتر است.

سه طرح جديد زيست محيطي
004644.jpg
مهر: سازمان حفاظت محيط زيست در حال مطالعه بر روي سه طرح جديد زيست محيطي است تا به عنوان لايحه به مجلس شوراي اسلامي ارائه شود.محمود رئيس زاده افزود: يكي از طرح هاي در دست مطالعه ، ارائه راهكارهاي لازم براي تبديل ۱۰ درصد از خاك به مناطق حفاظت شده تحت مديريت سازمان محيط زيست است كه در برنامه چهارم توسعه به آن پرداخته شده است.به گفته وي ، هم اكنون ۷/۷ خاك كشور به عنوان مناطق حفاظت شده در قالب پاركهاي ملي ، پناهگاه هاي حيات وحش و...در اختيار اين سازمان قرار دارد و براي اينكه اين ميزان به ۱۰ درصد پيش بيني شده در قانون برنامه چهارم توسعه برسد بايد مناطق داراي چنين قابليت هايي شناسايي شده و طي طرحي به هيات دولت اعلام شود.

بازار روز شهرك شهيد محلاتي به بهره برداري مي رسد
004650.jpg
بازار روز ميوه و تره بار واقع در شهرك شهيد محلاتي فردا با حضور دكتر قاليباف _ شهردار تهران به بهره برداري مي رسد.
در اين بازار روز محصولاتي نظير ميوه، سبزيجات، مرغ، تخم مرغ، گوشت، ماهي منجمد، سوسيس، كالباس، حبوبات، لبنيات واجناس پلاستيك به شهروندان ارائه مي شود. اين بازار روز كه در مجموع داراي ۲۱ غرفه است روز پنجشنبه چهارم خردادماه براي بهره برداري شهروندان شهرك شهيد محلاتي تحويل مي شود. اين بازار روز، در جاده لشگرك، ميني سيتي، شهرك شهيد محلاتي، ميدان صاحب الزمان(عج) قرار دارد.

آشنايي شهروندان با طب ابن سينا
004647.jpg
گروه شهري: سلسله نشست هاي آشنايي شهروندان با مباني طب ابن سينا، طب اخلاطي در مركز فرهنگي سئول شهرداري تهران برگزار مي شود.
معصومه دادوند، مدير مركز فرهنگي سئول با اعلام مطلب فوق افزود: باتوجه به تنوع گونه هاي گياهي در كشور و اينكه ايران ازجمله كشورهاي برخوردار از جهت گياهان دارويي است و امروزه گرايش پزشكان براي درمان بيماري به ويژه بيماري هاي صعب العلاج به گياهان دارويي است، سلسله نشست هايي با حضور متخصصان اين رشته برگزار مي شود و شهروندان از تازه ترين شيوه هاي درمان با گياهان دارويي آشنا مي شوند.
وي گفت: در اين دوره جديد دكتر طباطبائي _ قائم مقام انجمن گياهان دارويي كشور به تشريح اصول و مباني طب ابن سينا مي پردازد.
وي افزود: همچنين به منظور آشنايي بيشتر شهروندان با محيط رشد و نمو گياهان دارويي، تورهاي يكروزه تدارك ديده شده است.
دادوند همچنين از برپايي نمايشگاه گياهان دارويي در فضاي باز مجتمع فرهنگي سئول شهرداري تهران خبر داد و افزود: شركت در اين نشست ها و بازديد از نمايشگاه مذكور براي عموم رايگان است.

طرح يكسان سازي پلاك خودروها از شنبه آغاز مي شود
گروه اجتماعي: مرحله تازه طرح تعويض پلاك خودروهاي شخصي، دولتي و عمومي شماره گذاري شده در تهران به استثناي خودروها مشمول طرح تبديل خود روهاي فرسوده از شنبه آغاز مي شود.
سرتيپ دوم محمد رويانيان معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي همچنين افزود: در راستاي تحقق طرح تعويض و يكسان سازي پلاك وسايل نقليه از ششم خرداد، اجراي اين طرح از شنبه آغاز مي شود.
وي اضافه كرد: پلاك خودروهاي مشمول اين طرح به هنگام دريافت خدمات پس از شماره گذاري اعم از نقل و انتقال مالكيت، دريافت دوباره كارت مشخصات و شناسنامه مالكيت، تعويض قطعات اصلي خودرو و رنگ خودرو تعويض مي شود.به گزارش فارس، معاون راهنمايي و رانندگي ناجا در ادامه اظهار داشت: مالكين وسايل نقليه يادشده يا نمايندگان قانوني آنها مي توانند به منظور دريافت خدمات با در دست داشتن مدارك به يكي از مراكز چهارگانه (خاوران، المپيك، آزادي يا ميثم) و در ساير شهرستانها به دفاتر و مراكز خودرويي مراجعه كنند.وي تصريح كرد: حضور فروشنده و خريدار يا نماينده قانوني آنها و ارائه اصل شناسنامه، كد ملي و كدپستي، اسناد مالكيت خودرو با رعايت تسلسل آنها، كارت مشخصات و شناسنامه مالكيت وسيله نقليه، گواهي عدم خلافي وسيله نقليه، برگ معاينه فني معتبر براي خودروهاي زير مدل ۱۳۸۳ و ارائه فيش پرداختي ۲۵۰ هزار ريالي به حساب خزانه داري كل از جمله مدارك مورد نياز براي تعويض پلاك است.

نگاه
004635.jpg
كيارش زندي

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |