چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۵ - Jun 21, 2006
در پايگاه هفتم آگاهي فاش شد
مرد معتاد با رنگ و كراك داروي ترك
اعتياد تقلبي مي ساخت!
002616.jpg
گروه حوادث - مهديه مصطفايي: فروشنده داروهاي ترك اعتياد تقلبي كه با مخلوط كردن رنگ و مخدرهاي صنعتي باعث ابتلاي متقاضيان ترك اعتياد به بيماريهاي پوستي و تورم شده است در خيابان ناصرخسرو به دام افتاد.
مدتي قبل مرد معتادي با مراجعه به پليس، با طرح شكايتي اعلام كرد: چند روز قبل پس از آنكه تصميم به ترك اعتياد گرفتم به توصيه دوستانم براي تهيه داروهاي ترك اعتياد به خيابان ناصر خسرو رفتم، در آنجا از مردي كه خودش هم معتاد بود چند شيشه داروي ترك اعتياد (نورجيزك) و (تمچيزك) خريداري كردم، اما پس از مصرف آنها متوجه شدم كه صورت و ديگر نقاط مختلف بدنم به شدت متورم شده است از سوي ديگر مصرف اين مواد باعث عوارض پوستي شديدي برايم شده بود و زماني كه براي مداوا به بيمارستان مراجعه كردم، متوجه شدم داروهاي مصرفي غيربهداشتي و تقلبي بوده است.
با توجه به آنكه توزيع اين داروهاي ترك اعتياد جان تعداد زيادي از متقاضيان اين داروها را به خطر مي انداخت، به دستور سرهنگ عليان رييس پايگاه هفتم مبارزه با مواد مخدر پليس آگاهي تهران، تيم ويژه  اي از كارآگاهان پليس ماموريت يافتند مخفيگاه متهم را شناسايي كنند و سرانجام هفته گذشته با دستور بازپرس شعبه سوم بازپرسي دادسراي ناحيه ،۱۹ ماموران هنگامي كه متهم مشغول توليد آمپولهاي تقلبي در خانه اش بود وي را دستگير شد.
دربازرسي هاي صورت گرفته از مخفيگاه اين فرد، مشخص شد وي با شرايط غير بهداشتي با مخلوط كردن موادي همچون رنگ، كراك، آب مقطر و قرص مسكن به صورت دستي و قرار دادن آن در شيشه هاي آرم دار اقدام به فروش آنها مي كرده است.
سرهنگ عليان رييس پايگاه هفتم مبارزه با مواد مخدر پليس آگاهي تهران روز گذشته با اشاره به اين پرونده گفت: به هنگام دستگيري متهم ۳۶ ساله به نام «بهزاد» ، ۵۰ شيشه از مواد آماده فروش و مقداري مواد اوليه كشف و ضبط شد.
رييس پايگاه هفتم مبارزه با مواد مخدر پليس آگاهي تهران با بيان اين كه پس از طرح جمع آوري فروشندگان دارو در ناصر خسرو، ۱۸۰۰ پرونده قضايي در خصوص دارو و مواد مخدر شيميايي به شعبه سوم دادسرا ارسال شده است، گفت: پس از اجراي اين طرح تا حدود بسيار زيادي خريد و فروش داروهاي غير مجاز كاهش داشته است و همچنان نيز ماموران مبارزه با مواد مخدر و اطلاعات پليس در موقعيت حضور دارند.

گفت و گو با فروشنده داروهاي تقلبي
فقط به پولدار شدن فكر مي كردم
002619.jpg
از چه زماني تصميم به اين كار گرفتي؟
از حدود ۲ ماه قبل تصميم گرفتم تا داروهاي تقلبي را تهيه كنم.
چرا اين كار را مي كردي؟
مشكل مالي داشتم و وقتي كه ديدم اين كار سود خيلي خوبي دارد. تصميم گرفتم تا در خانه خودمان با مخلوط كردن مواد مختلف اقدام به تهيه اين داروها بكنم.
هيچ فكر كرده اي اگر يكي از مصرف كنندگان براثر مصرف اين داروها جان مي باخت حالا مجازات سنگيني در انتظارت بود؟
پشيمانم (سكوت)، من فقط به پول فكر مي كردم.
قبلاً چه كار مي كردي؟
به عنوان دلال در خريد و فروش مواد شيميايي و خصوصاً مواد اوليه رنگ بودم و همين مسئله هم باعث شد كه از مواد شيميايي اطلاع داشته باشم.
خودت معتادي؟
بله
مي داني مجازات سنگيني در پيش رو داري؟
بله، من تنها مي خواستم مشكلاتم را با به دست آوردن پول حل كنم، فكر مي كردم كه با اين كار زندگي ام دوباره سرو سامان مي گيرد.
سابقه كيفري داري؟
يك بار به اتهام ضرب و جرح زندان رفته ام.
حالا چه كار مي خواهي بكني؟
نمي دانم. تنها درخواست بخشش دارم، من از مدتي قبل از همسرم جدا شده ام و حالا يك فرزند دارم كه با اين اتفاق نمي دانم چه مي شود.

گفت و گو با شاكي پرونده:
اين داروها ارزان بود
002613.jpg
چه اتفاقي باعث شد تا به سراغ مصرف اين مواد بروي؟
اعتياد. مدتي بود كه تصميم به ترك اعتياد داشتم كه به پيشنهاد يكي از دوستانم به سراغ اين مرد رفتم، اما از بدشانسي اين همه عوارض برايم پيش آمد.
بعد از مصرف چه اتفاقي برايت افتاد؟
زمان كوتاهي از مصرف داروها نگذشته بود كه دچار عوارض پوستي، كبدي و ورم در دست و پايم شدم.
داروها را به چه قيمتي مي خريدي؟
۲ تا ۳ هزار تومان
چه شد كه متوجه غيربهداشتي بودن داروها شدي؟
وقتي به خاطر عفونت شديد به بيمارستان مراجعه كردم، پزشك موضوع را برايم گفت، و آنوقت بود كه متوجه شدم، مرد فروشنده چه كلاه گشادي سرم گذاشته است و براي سودجويي چه بلايي سر من آمده است.
چرا براي ترك اعتياد سراغ پزشك نرفتي؟
هزينه اين داروها كمتر بود و من نيز مثل خيلي معتادان ديگر به سراغ اين مواد رفتم.

لجبازي با مادر ۲ مجروح بر جاي گذاشت
گروه حوادث _ پسر جواني كه به اتهام كيف قاپي و مجروح كردن دو شهروند تهراني دستگير شده است علت ارتكاب جرايم خود را لجبازي با مادرش عنوان كرد.
به گزارش همشهري عصر روز دوشنبه زن جواني در حال گذر از يكي از كوچه هاي منطقه غرب پايتخت ناگهان مورد حمله يك پسر جوان قرار گرفت. پسر بعد از تهديد زن اقدام به ربودن كيف دستي او كرده و به سرعت اقدام به فرار كرد، ولي پدر و پسري كه شاهد صحنه سرقت بودند براي جلوگيري از گريختن سارق به او نزديك شدند اما جوان سارق هنگامي كه خود را در محاصره اين پدر و پسر ديد، با استفاده از چاقويي كه در دست داشت به آنها حمله كرد و آنها را به شدت مجروح كرد. رهگذران به محض ديدن صحنه درگيري، خود را به محل رسانده و در نهايت اين جوان ۲۱ ساله به نام «امير» بازداشت شد.
با حضور مأموران پليس در محل، مجروحان به بيمارستان و جوان متهم به كلانتري انتقال يافت. متهم در مراحل بازجويي ضمن اعتراف به كيف قاپي و درگيري خونين با پدر و پسر مجروح، در خصوص علت ارتكاب اين جرايم گفت: «ساعاتي قبل از حادثه با مادرم درگير شدم و خانه را ترك كردم. از دست مادرم ناراحت بودم، براي اينكه با او لجبازي كرده باشم مقداري كراك مصرف كردم. در حالي كه در وضعيت غيرعادي بودم متوجه زن مالباخته شدم كه در حال عبور از خيابان بود. براي اينكه به مادرم ثابت كنم كه مي توانم خرج خودم را تأمين كنم به اين زن حمله كرده و اقدام به ربودن كيف دستي او كردم.»
بنابه به اين گزارش در حالي كه امير مدعي است، اين نخستين سرقت وي مي باشد، كارآگاهان پليس آگاهي براي بررسي ساير سرقتهاي احتمالي وي بازجويي هاي فني و پليسي را تحت نظر بازپرس روشن آغاز كرده اند.

با اعلام گذشت خانواده مقتول
عامل قتل در فرودگاه ، بخشيده شد
گروه حوادث _ اولياي دم قرباني جنايت فرودگاه مهرآباد كه در جريان آن پسر جواني با ضربه چاقو از سوي دوستش به قتل رسيده بود از قصاص (اعدام) عامل جنايت گذشت كردند.
به گزارش همشهري، دوم ارديبهشت سال ،۸۰ چند پسر جوان به قصد بدرقه يكي از دوستانشان كه عازم كشور تايلند بود به فرودگاه مهرآباد رفتند.
در بين بدرقه  كنندگان جوان ۱۹ساله اي به نام اسماعيل كه مشروبات الكلي مصرف كرده بود با چاقويي كه همراه داشت مشغول شوخي  كردن با دوست ۱۸ ساله خود محمدرضا شد ولي براثر شوخي نابجا چاقو به بدن محمدرضا اصابت كرد و باعث خونريزي شديد وي شد. اسماعيل از محل گريخت و محمدرضا نيز بعد از انتقال به بيمارستان جان سپرد.
اسماعيل سه سال تحت تعقيب پليس جنايي قرار داشت تا اينكه سرانجام كارآگاهان اداره دهم آگاهي موفق به بازداشت وي شدند. جوان متهم به قتل در مراحل بازجويي اظهارات ضد و نقيضي را عنوان كرد و سعي داشت منكر ارتكاب قتل محمدرضا شود ولي وقتي خود را در برابر شاهدان حادثه ديد لب به اعتراف گشود و درحالي كه از قتل دوستش بسيار متاثر بود، تقاضاي بخشش كرد،  اما با تقاضاي اولياي دم، حكم قصاص او از سوي شعبه ۱۱۵۷ دادگاه جنايي تهران صادر شد. با تاييد حكم از سوي شعبه ۲۶ ديوان عالي كشور حكم قصاص به اجراي احكام فرستاده شد درحالي كه متهم در انتظار اعدام بود، خانواده مقتول به احترام «ايام فاطميه» با اعلام رضايت، از اعدام قاتل فرزندشان صرفنظر كردند.
روز گذشته قاضي محمدرضا زماني علويجه از رضايت اولياي دم خبر داد. قاضي زماني علويجه گفت: «بعد از اعلام رضايت اولياي دم از جنبه عمومي جرم، اسماعيل به پنج سال حبس محكوم شد كه بدين ترتيب با گذشت سه سال ديگر وي از حبس آزاد خواهد شد.»

روز خوش براي تهراني ها
ديروز حادثه مرگبار نداشتيم
گروه حوادث- ماموران آتش نشاني تهران طي شبانه روز گذشته در ۸۹ عمليات امدادي شركت كرده و ۲۸ نفر از شهروندان تهراني كه دچار حادثه شده بودند را نجات دادند.
به گزارش روابط عمومي آتش نشاني، ۱۵ نفر از اين افراد در شش حادثه آسانسور، شش نفر در جريان حريق كارگاه مبل سازي و هفت نفر ديگر در حوادث اقدام به خودكشي با تلاش گروههاي امداد و نجات اين سازمان نجات يافتند. در اثر وقوع ۶۴ آتش سوزي و ۲۵ حادثه گوناگون هفت نفر دچار جراحت شده و همچنين بالغ بر ۴۰۰ ميليون ريال خسارت مالي به بار آمد.
آمار كلي حريق و حوادث ۲۴ ساعت در مقايسه با روز قبل از آن تغييري نداشت اما حريق در فضاهاي سبز شهري كاهش و آتش سوزي وسايط نقليه افزايش پيدا كرده است. همچنين از نظر خسارات جاني و مالي وارده ، دوشنبه گذشته در قياس با يكشنبه شاهد كاهش چشمگيري بود . حوادث شب و روز گذشته همراه با تلفات جاني نبوده و فقط دو نفر در دو حادثه رانندگي، يك نفر بر اثر اقدام به خودكشي، دو نفر در يك حادثه آوار، يك نفر به علت سقوط يك بالابر ساختماني و نيز يك نفر ديگر در نتيجه سقوط به داخل مسيل جاجرود دچار مصدوميت شدند كه همگي توسط امدادگران به مراكز درماني انتقال يافتند.

توضيح و اصلاح
دوشنبه گذشته عكس دو متهم با عنوان « اسيدپاشي ۱۰ ميليوني» در صفحه حوادث منتشر شد كه به اين وسيله اعلام مي شود عكس تزئيني بوده و ارتباطي با متهمان پرونده نداشت

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |