چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۵ - Jun 21, 2006
رئيس مجلس:
رهبر انقلاب همه را به اصولگرايي دعوت كردند
كوتاه از خانه ملت
پيگيري نامه ۷۰ نماينده
عماد افروغ رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: موضوع نامه ۷۰ نماينده مجلس درباره عزل رئيس ديوان محاسبات را تا حصول نتيجه پيگيري مي كنم و درباره آن تذكر نيز خواهم داد.وي افزود: رئيس ديوان محاسبات نمايندگان مجلس را به بدفهمي متهم كرده است و من از هيأت رئيسه خواسته ام كه اين موضوع را حتماً در دستور كار كميسيون قرار دهد تا درخواست نمايندگان پيگيري شود. همچنين حميدرضا حاجي بابايي، عضو هيأت رئيسه درخصوص عزل رحيمي گفت: براساس آيين نامه داخلي مجلس، رئيس مجلس نمي تواند رئيس ديوان محاسبات را عزل كند. كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات وظيفه دارد موضوع را بررسي و چنانچه به اين جمع بندي رسيد كه اين فرد بايد عوض شود بايد يك نفر را به مجلس معرفي كند تا هيأت رئيسه او را براي رأي گيري به صحن علني مجلس معرفي كند.
همچنين حاجي بابايي، نماينده همدان و عضو هيأت رئيسه مجلس از ارائه طرح يك فوريتي در جهت حمايت از قوميتها به مجلس خبر داد و گفت: اين طرح امروز در صحن علني مجلس بررسي مي شود.
قانوني بازنشسته كرده ايم
زاهدي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به بازنشسته كردن برخي اساتيد گفت: بازنشسته كردن برخي اساتيد دانشگاه توسط مديران دانشگاهها، براساس قانون بوده است. اگر موردي در اين زمينه بوده از مسئولان دانشگاهها بپرسيد.
چرا حمله به دولتها
الياس نادران، نماينده تهران در نطق پيش از دستور خود با اشاره به اينكه چندي است دولت مورد هجمه هاي غيرمنصفانه گسترده و سازمان يافته قرار گرفته است، گفت: زخم خوردگان از جريان اصولگرايي، ويژه خواران بريده دست از بيت المال و موج سواران مديريت اقتصادي ۱۶ سال گذشته كه بارها و بارها  آزمون شكست خورده سياستهاي نئوليبرالي را در اين كشور تجربه كرده اند، اصل اصولگرايي و جريان خدمتگزار صادق را به چالش كشيده اند.
گروه سياسي: رئيس مجلس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تاكيد كرد: رهبر انقلاب همه را به اصولگرايي دعوت كردند و احساس مسئوليت نسبت به اعتقادات ديني و ايمان جامعه، تعهد نسبت به عدالت و مردم گرايي و مبارزه با فساد اقتصادي را از جمله شاخص هاي اصولگرايي برشمردند.
به گزارش خبرنگار پارلماني ما، غلامعلي حدادعادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي كه در نطق پيش از دستور خود سخن مي گفت، افزود: تبيين مقام معظم رهبري از اصولگرايي به يك معنا، نقد انحرافاتي بود كه در جامعه ما وجود داشته و دارد.
وي اضافه كرد: قصد من از ذكر برخي از صحبتهاي مقام معظم رهبري اين است كه گفته باشم شكر واقعي هر نعمتي در عمل ظاهر مي شود و ما نمايندگان مجلس ان شاءالله توفيق داشته باشيم كه آنچه رهبري فرمودند در عمل نشان دهيم و به كار گيريم.
حداد عادل همچنين به لزوم توجه همگان و همه مسئولان به نكاتي كه رهبر معظم انقلاب در مورد خودداري از تعصب ديني و تعصب افروزي، برانگيختن تعصبات تحت عنوان ايمان مذهبي بيان داشتند تاكيد كرد.
افزايش مرزهاي اصولگرايي
حسين مظفر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري گفت: با اين سخنان،  هم مرزهاي اصولگرايي افزايش مي يابد و توأم با نوآوري و نوانديشي بيشتر مي شود و هم دامنه  اصلاح طلبي با نگاه اصولگرايانه ترميم مي شود.
نماينده  مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايسنا، اظهار داشت: فرمايشات مقام معظم رهبري فضايي را براي قضاوت بين صفر و صد ايجاد كرد و چراغي را بين سايه روشن هاي سياه بيني و روشن بيني مطلق افروخت تا در قضاوتها خط مرزهاي تاريك و روشن، صفر و صد نداشته باشيم، بلكه بينابين صفر و صد و بينابين سياهي و سفيدي را در نظر بگيريم و بر مبناي اين واقعيت تصميم سازي كنيم.
علي عباسپور تهراني فرد نيز گفت: تاكيد ايشان بر آن بود كه در اين فرصتي كه براي مسئولان جهت خدمت به مردم فراهم شده است هر سه قوه تلاش كرده تا مشكلات مردم را برطرف كنند.
رضا طلايي نيك هم يادآور شد: درنشست هاي صميمي مسئولان نظام با دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامي خط كشي هاي جناحي و سياسي جاي خود را به انسجام حكومتي و يكپارچگي ملي مي دهد. نماينده مردم بهار و كبودرآهنگ تصريح كرد: با تحليل اخير مقام معظم رهبري، اصولگرايي از دايره تنگ جناحي خارج شد.
سخنگوي فراكسيون وفاق و كارآمدي عنوان كرد: مقام معظم رهبري با گوشزد كردن آسيب شناسي شخصيتي و حكومتي، مسئولان كشور را به استفاده از توانمندي ها و فرصتهاي برخاسته از اراده الهي و مردمي فراخواندند. در مجموع مقام معظم رهبري با بيانات شفاف و دقيق و عميق و جامع، مشي امام راحل در رهبري نظام و انقلاب را متجلي ساختند.
جواد آرين منش نيز در همين باره اظهار داشت: مقام معظم رهبري تعريف جديدي از اصولگرايي ارائه دادند كه بر طبق آن همه كساني كه معتقد به آرمانهاي نظام، اسلام، انقلاب اسلامي و قانون اساسي هستند در آن جاي مي گيرند.

مقام معظم رهبري:
مشكلات امنيتي عراق تنها با خروج اشغالگران حل مي شود
002580.jpg
گروه سياسي- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي  ديروز در ديدار با آقاي سيدعبدالعزيز حكيم رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق، با اشاره به نقش خاندان حكيم در عراق و رنج و مشقت هاي فراوان آنان در دوران رژيم بعثي صدام، تلاشها و مجاهدتهاي شهيد آيت الله حكيم را يادآور شدند و افزودند: نقش مجلس اعلاي انقلاب اسلامي و آقاي سيدعبدالعزيز حكيم
در تحولات چند سال اخير عراق بسيار هوشمندانه و همراه با تدبير بوده است كه ادامه اين روند به نفع مردم عراق خواهد بود.
ايشان با ابراز خرسندي از تشكيل دولت مردمي در عراق و شكل گيري نهادهاي قانوني خاطرنشان كردند: شكل گيري روند موجود در عراق از الطاف الهي و يكي از كارهاي بزرگ در تاريخ اين كشور بوده است.
رهبرانقلاب اسلامي با تجليل از نقش مدبرانه مرجعيت در عراق، لزوم حفظ يكپارچگي ميان اقوام و مذاهب مختلف را يادآور شدند و افزودند: مشكلات امنيتي كنوني در عراق تنها با خروج اشغالگران و سپرده شدن كامل مسائل امنيتي به دولت و مردم عراق حل خواهد شد.
حكيم،رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از حمايت هاي مردم و دولت ايران از مردم عراق، گزارشي از آخرين وضعيت اين كشور ارائه كرد و گفت: مردم عراق با وجود همه مشكلات اقتصادي و امنيتي، مقاوم و پايدار در صحنه هاي مختلف حضور دارند و مشاركت گسترده مردم اين كشور در انتخابات اخير نشان از درك بالاي سياسي و خواست مردم براي بدست گرفتن سرنوشت سياسي خود است.
وي ارتباط اقوام و مذاهب مختلف و يكپارچگي آنان در عراق را خوب ارزيابي كرد و افزود: برغم همه مشكلات،مراحل دهگانه سياسي براي تشكيل نهادهاي قانوني و استقرار دولت در عراق با موفقيت انجام شده و اكنون دولت و مجلس كار خود را بصورت جدي شروع كرده اند.

در ادامه اجلاس وزراي خارجه سازمان كنفرانس اسلامي:
دبيركل خواستار لغو تحريم هاي آمريكا عليه ايران شد
002586.jpg
گروه سياسي _ اكمل الدين احسان اوغلو، دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي روز گذشته در دومين روز اجلاس وزراي خارجه سازمان كنفرانس اسلامي در باكو، پايتخت جمهوري آذربايجان درخواست كرد كه آمريكا به تحريم هاي خود عليه ايران خاتمه دهد و آنها را لغو كند. به گزارش سايت رسمي سازمان كنفرانس اسلامي، دبيركل همچنين از ۵۷ كشور عضو سازمان كنفرانس اسلامي خواست تا آمريكا را به لغو تحريم ها ترغيب كرده و لابي هاي خود را آغاز و قوي كنند.لابي هاي گسترده ايران در سطح سازمان كنفرانس اسلامي نيز روز گذشته به طور جدي ادامه داشت. وزير خارجه ايران با همتاي آذربايجاني خود ديدار كرد و از طرف مقابل خواست تا ظرفيت هاي زياد افزايش همكاري متقابل را نيز مد نظر قرار دهند. المار محمدياراف نيز به منوچهر متكي گفت: بايد فضاي تفاهم و همكاري را بيشتر كرد و آذربايجان مصمم به مرتفع كردن برخي موانع موجود هست.
اما اين ديدار پايان رايزني هاي متكي نبود و او دو ديدار با رئيس جمهور آذربايجان و همتاي ترك خود داشت. الهام علي اف و عبدالله گل در صحبت با وزير خارجه ايران خبر دادند كه روند همكاريها روبه افزايش است. به دليل بحث فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران، طرفهاي زيادي در باكو خواهان مذاكره با هيأت ايراني هستند. متكي كه سابقه مسئوليت سفير ايران در تركيه را در كارنامه خود دارد، ديداري صميمانه با عبدالله گل داشت و دست آخر خبر رسيد كه وزير خارجه تركيه به زودي راهي ايران مي شود. در ديدار متكي و علي اف نيز پيام دوستي رئيس جمهوري ايران به طرف مقابل منتقل شد و در راستاي بحث همكاري انرژي ميان آذربايجان و ايران قرار شد كه وزيري هامانه، وزير نفت جمهوري اسلامي نيز به زودي سفري به جمهوري آذربايجان داشته باشد.
الهام علي اف روابط تهران و آذربايجان را استراتژيك و مهم خواند و اعلام كرد كه دوره  اي در روند همكاريهاي دو كشور شروع شده كه بايد به آن شدت بخشيد. وي با تأكيد بر حق ايران در استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي گفت كه موضع آذربايجان از ابتدا اين بوده و همچنين درخواست كرد كه ايران مسير مذاكرات را برگزيند. منوچهر متكي در مقابل قاطع و محكم پاسخ داد كه برخورداري از فناوري هسته اي يك خواست ملي است و تحت هيچ شرايطي از حقوق خود عقب نشيني نمي كنيم. متكي همچنين اعلام كرد با حسن نيت مي توان مذاكره كرد.

پيش از حركت به وين ابراز شد
اظهارات تهديد آميز بوش عليه ايران
002589.jpg
ايران به دنبال غناي بالاي اورانيوم نيست
گروه سياسي _ دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي روز گذشته در اسلو پايتخت نروژ و در سمپوزيوم بين المللي «كاهش غناي اورانيوم تأسيسات غيرنظامي» در مركز صلح نوبل تأكيد كرد كه بايد غني سازي اورانيوم در يك نظام واحد انجام شده و از يك درصد خاص بالاتر نرود. محمد البرادعي گفت كه تجارت اورانيوم خيلي غني شده خطرناك است و موجب گسترش حملات تروريستي مي شود. علي اصغر سلطانيه، سفير ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز از ديگر سخنرانان بود كه تاكيد كرد ايران مخالف غني سازي با درصد بالا است و بار ديگر تأكيد كرد ايران خواستار نابودي سلاح هاي هسته  اي و كاهش غني سازي اورانيوم براي مصارف صلح آميز است. خبر سمپوزيوم روي سايت رسمي مركز صلح نوبل آمده است.

گروه سياسي _ جورج بوش روز گذشته پس از سخنراني در آكادمي علوم و فنون دريايي آمريكا راهي اتريش شد تا در دومين سفر خود به اروپا پس از دور دوم رياست جمهوري خود، با اروپاي كهنه و نو گفت وگو كند.رئيس جمهور آمريكا در جريان سخنراني خود در آكادمي خشمگين بود و درخصوص بسته پيشنهادي ۱+۵ به ايران گفت كه ما يك بسته سودآور را به ايران پيشنهاد كرده ايم و بهتر است آنها تعليق را قبول كرده و سود امكانات اقتصادي پيشنهادشده را ببرند. آسوشيتدپرس گزارش داد بوش گفته: مقامات ايران يك امكان انتخاب واضح دارند؛ ما وارد مذاكرات شده و گفته ايم به محض تعليق فعاليت هاي غني سازي از سوي ايران، مذاكرات آغاز مي شود. بوش در ادامه گفت: «من براي دولت ايران پيام دارم: آمريكا و متحدانش در يك جبهه قرار دارند. ما پيشنهادي به آنها داده ايم كه مي توان آن را همان گونه ديد كه هست . يك فرصت طلايي براي ايران» اما ايران واكنشي به اين گفته ها نشان نداده  و نزديك ترين اظهارنظركه مي توان آن را به واكنش شبيه دانست، گفته هاي وزير خارجه ايران در باكو و اجلاس وزراي خارجه سازمان كنفرانس اسلامي است كه به گفته ايران به هيچ وجه از حق ملي خود عقب نشيني نخواهد كرد. جورج بوش اظهارات بيشتر از سر عصبانيت خود را پس از مكالمه خود با رئيس جمهور روسيه ايراد كرد. كيت استار، سخنگوي دفتر امنيت ملي كاخ سفيد به آسوشيتدپرس گفته كه بوش و پوتين ۱۸ دقيقه تلفني گفت وگو كردند. در اين مكالمه بوش از همتاي روس خود خواسته است كه موضع خود را با آمريكا حفظ كند. از موضع روسيه در ديگر سو، خبري منتشر نشده است.
جورج بوش درحالي راهي وين ( رئيس دوره اي اتحاديه اروپا) مي شود كه روابط دو سوي آتلانتيك پس از جنگ عراق هنوز بهبود كامل نيافته است. در جريان حمله به عراق، رامسفلد، وزير دفاع آمريكا، اروپايي ها را اروپايي كهنه خواند و از جورج بوش نيز پيش از سفر به وين سوال شد كه با كدام اروپا مي خواهد ديدار كند؟ اروپاي كهنه و يا نو؟ كه بوش گفته با هر دو ديدار مي كند. كنايه اين پرسش در اين است كه مقصود بوش براي جلب حمايت در جنگي ديگر است و يا حضور به دوره اي كه اروپا به طور سنتي از آن حمايت مي كند و براي حل مسايل قائل به گفت وگو است. بوش پيش از ترك آمريكا گفت كه اگر ايران به سمت پيشنهاد پاسخ مثبت ندهد، فشار شوراي امنيت، فشار سياسي و تحريم هاي بين المللي در راه است. يك ديپلمات اروپايي هم پس از تهديد بوش با خبرگزاري فرانسه گفت وگو كرده و مدعي شد كه سولانا اولتيماتوم زماني براي پاسخ دادن به ايران داده است. ديپلمات هاي غربي در آستانه سفر بوش به اروپا سعي دارند مواضع دوسوي آتلانتيك را به هم نزديك كنند. لابي جنگ طلب بوش در كاخ سفيد درحالي به مانع برخورده كه اقدامات آنها نتوانسته قانع كننده باشد. آخرين ضربه مهلك را مادلين آلبرايت به بوش زد و گفت كه اگر بوش جنگ عراق را راه نمي انداخت مي شد با كره شمالي و ايران گفت وگو كرد اما اين كار دو كشور يادشده را به فكر انداخته به امنيت خود بيانديشند.

يادداشت
بيانيه رايس و راهكار حل مشكل
اسد الله بادمچيان
روابط بين دولت ها، طبق حقوق بين الملل و مباني سياست جهاني، بايد بر مبناي «احترام متقابل» باشد. روابط آمريكا با ايران از آغاز آن در دوران محمدشاه قاجار، بر مبناي «سلطه طلبي» بوده است. آمريكا در ۱۳۴۳ چون دريافت كه ساواك و اطلاعات شهرباني و تمام دستگاه مخوف شكنجه و زندان و سركوب شاه نمي تواند حركت انقلاب اسلامي ايران را متوقف سازد لايحه ضد حقوق بشري، (كاپيتولاسيون آمريكايي) را بر ايران تحميل كرد تا ۶۰ هزار مستشار نظامي آمريكا و همكاران و حتي خدمتكار خانه آنان، هر جنايتي و خيانتي در ايران مرتكب شدند، دادگستري ايران نتواند آنها را محاكمه كند.
اقدام شجاعانه شهداي ۲۶ خرداد ،۴۴ در اول بهمن ۴۳ ، در اعدام انقلابي حسنعلي منصور عامل فعال فراماسونري آمريكا، و جريان محاكمه جناح جهاد مسلحانه مؤتلفه اسلامي و شهامت و صراحت آنان، و حمايت گسترده مراجع و روحانيون و مردم از اقدام آنها، باعث شد كاپيتولاسيون آمريكايي در ايران متوقف بماند و نقشه سركوب براي سلطه آمريكا، شكست بخورد. آمريكا در سال ۵۷ هر چه توانست انجام داد تا انقلاب اسلامي ملت ايران به پيروزي نرسد تا آنجا كه ژنرال هايزر - قائم مقام فرماندهي ناتو در اروپا _ را با اختيارات كامل به ايران فرستاد.
پس از تشكيل نظام جمهوري اسلامي، آمريكا هر آنچه توانسته است در مقابله و براندازي و مخالفت با ايران اسلامي كوتاهي نكرده است. مانند: تحريم اقتصادي، حمايت از ضد انقلاب و گروههاي تروريست ضد ايران، حمايت از صدام در جنگ تحميلي ۸ ساله، استفاده از جنگ هاي رواني، و تبليغات تخريبي، و فشارهاي گوناگون در صحنه هاي بين المللي.نظام جمهوري اسلامي نيز همواره در دفاع از خود تلاش داشته، و در طول ۲۸ سال گذشته، به هيچ كشوري تهاجمي نكرده و غير از رژيم اسرائيل، خواهان روابط و ارتباطات واحترام متقابل با همه كشورها بوده است. ايران در برابر اين همه سلطه طلبي آمريكا و قطع يكجانبه روابط با ايران، همواره تأكيد كرده كه اگر آمريكا روابط خصمانه و تخاصمات خود را رها كند از هژموني و سلطه طلبي بر ايران اسلامي دست بكشد، روابط احترام آميز متقابل را با حقوق مسلم ملت ايران در استقلال و سياست هاي استراتژيك مستقل، به رسميت بشناسد و دارايي هاي ايران را مسترد نمايد در اينصورت ايران مخالف ارتباط سالم با آمريكا نيست و اين سياستي كاملاً منطقي و عقلايي است.
اكنون آمريكا، دو سياست در برابر ايران را مطرح كرده است كه در نامه خانم رايس مشخص است:
۱- به رسميت شناسي حق ملت ايران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي.
۲- تكرار تهديدهاي گذشته، با بهانه جويي اينكه ايران در پي سلاح اتمي است ،كه مسلم است ايران چنين تصميمي ندارد.
* اگر آمريكا متوجه شده باشد كه ايران داراي نظام تثبيت شده و داراي قدرت لازم دفاعي از خود است و اگر آمريكا فهميد كه تمام توطئه ها و ترفندهايش در ۲۸ سال گذشته و بلكه در ۴۵ سال گذشته، به جايي نرسيده و بعد از اين هم بجايي نخواهد رسيد.
* اگر آمريكا عواقب بحران آفريني در منطقه را براي ايالات متحده سنگين و آسيب آور يافته است.
* اگر آمريكا به واقع ولو از روي اجبار، ناچار از پذيرش ايران مستقل اسلامي و حقوق مسلم آن است
* و ساير اگرها.
در اينصورت مي توان به حل مشكل آمريكا با ايران نگاه انداخت.
اين كار بسته به شجاعت و شهامت سران آمريكا، در بازگشت از سياست هاي غيرمنطقي و غيرعقلايي آنهاست. اگر اين شجاعت و شهامت، وجود داشته باشد.

همدان، امروز ميزبان پانزدهمين سفر استاني دولت
گروه سياسي- رئيس جمهور و اعضاي هيات وزيران در پانزدهمين سفر استاني، ميهمان مردم استان همدان خواهند بود.
محمود احمدي نژاد در اين سفر كه امروز آغاز مي شود با مردم شهرهاي همدان، كبودرآهنگ، بهار، رزن، تويسركان، اسدآباد، ملاير و نهاوند ديدار مي كند و با منتخبان و ايثارگران استان نيز ديدارهاي جداگانه خواهد داشت.
پانزدهمين جلسه استاني هيات وزيران هم فردا در همدان برگزار مي شود.

اهداي نشان به ۴ استاد برگزيده فرهنگستان
002577.jpg
گروه سياسي- محمود احمدي  نژاد رئيس  جمهوري  ديروز در مراسم  تجليل  از استادان  برگزيده  فرهنگستانهاي  جمهوري  اسلامي ايران  گفت : فرهنگستانها در كشور نبض  هويت  و جايگاه  صيانت  از آن است .
به گزارش ايرنا، وي  در كتابخانه  ملي  و در جمع  اعضاي چهار فرهنگستان علوم،  زبان  و ادب  فارسي ، هنر و علوم  پزشكي  و رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي افزود: حركتهاي  اصيل  كه  در جامعه  بروز مي كند فرهنگ  يك  ملت  را شكل  مي دهد و از يك  نسل  به  نسل ديگر  و از يك  دوران  به دوران  ديگر منتقل  و حفظ مي شود.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان  اينكه  محضر علما، ادبا و هنرمندان  محضري  قدسي  و ملكوتي  است  و تنفس  در آن خسته كننده  و ملال آور نيست ، اظهار داشت :
فرهنگ  پايه ، مقوم  هويت ، سكوي  حركت  و شكل دهنده  زندگي  متعالي  و سعادتمند ماست  و صيانت  از آن يعني  صيانت  از همه  داشته هاي  يك  ملت  است .
احمدي  نژاد در اين  مراسم  كه  به  تجليل  و تقدير از چهار استاد برگزيده فرهنگستانهاي  علوم ، زبان  و ادب  فارسي ، هنر و علوم پزشكي  اختصاص  داشت ، اضافه كرد: تجليل  از بزرگان  اهل  علم ، ادب  و هنر كوچكترين  قدم  در صيانت  از فرهنگ جامعه  است .
رئيس  جمهوري  با بيان  اينكه  چهار فرهنگستان  موجود از مراكز اصلي  علم و ادب  و فرهنگ  اين  كشور هستند، ادامه  داد: بازكاوي  گذشته  فرهنگي ، ازجمله  انتظارهاي  ما از اين  فرهنگستانها است .
احمدي  نژاد با تأكيد بر اينكه  فرهنگستان  زبان  و ادب  فارسي  بايد از موضع  دفاعي  خارج  شود، اظهار داشت : اينكه  فرهنگستان  مزبور واژه هايي  را ابداع  مي كند كار ارزشمند و مقدسي  است  ولي  اغلب  يك  عقب ماندگي  را به  ما تحميل  مي كند.
رئيس  جمهوري  و رئيس  شوراي  عالي  انقلاب  فرهنگي  پيش  از سخنراني  در مراسم تجليل  از استادان  برگزيده  فرهنگستانهاي  جمهوري  اسلامي ايران  در كتابخانه ملي ، از بخشهاي  مختلف  اين  كتابخانه  شامل  نسخ  خطي ، اسلام  شناسي  و ايران شناسي  ديدن  كرد و از نزديك  در جريان  فعاليتهاي  آنها قرار گرفت .
رئيس  شوراي  عالي  انقلاب  فرهنگي  در مراسم  ديروز با اهداي  نشان  درجه  يك دولتي  و لوح  سپاس  به  مهدي  بهادري  نژاد شخصيت  برگزيده  فرهنگستان  علوم ، محمد خوانساري  استاد برگزيده  فرهنگستان  زبان  و ادب  فارسي ، محمدرضا مهري  شخصيت  برگزيده  فرهنگستان  علوم  پزشكي  و علي  نصيريان  هنرمند برگزيده  فرهنگستان  هنر از آنان  تقدير و تشكر كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |