سه شنبه ۶ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۰ - Jun 27, 2006
معاون سلامت وزارت بهداشت هشدار داد
مبتلايان به ايدز در ايران سال آينده ۱۰۰ هزار نفر
گروه اجتماعي - شيوع بيماري ايدز در كشور روند نگران كننده اي را طي مي كند.
اگرچه آمار رسمي تعداد مبتلايان بيش از ۱۳ هزار نفر است اما فقدان يك برنامه پيشگيرانه ملي، تغيير الگوي ابتلا از اعتياد تزريقي به روابط ناايمن جنسي و نيز زمينه هاي اجتماعي - فرهنگي كه اين بيماري را يك ننگ و تابوي اجتماعي معرفي كند همگي دست به دست هم داده و موجبات رشد پنهان اين بيماري را فراهم آورده است؛ به طوري كه در جديدترين اظهار نظر، معاون سلامت وزارت بهداشت اعلام كرده است هم اكنون ۴۰ هزار نفر از معتادان تزريقي كشور مبتلا به ويروس ايدز هستند و تا آخر سال آينده تعداد مبتلايان به ويروس ايدز به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسيد.

گزارش همشهري از عدم تعيين ويزيت پزشكان
تعرفه هاي پزشكي در ابهام
گروه اجتماعي- مريم غفاري: در حالي كه تعرفه هاي بخش خصوصي تاكنون ۳ مرتبه از سوي وزارت بهداشت لغو شده است اما همچنان اين تعرفه ها از سوي نظام پزشكي اعلام و اجرا مي شود.
به گزارش همشهري، عدم هماهنگي مسئولان با يكديگر موجب شده كه برخي پزشكان نيز به تعرفه هاي مصوب اهميتي نداده و آنها را رعايت نكنند؛ به گونه اي كه هر پزشك براي خود تعرفه اي در نظر مي گيرد. بنابراين اختلافات ميان مسئولان موجب وجود تعرفه هاي متفاوت و تحميل هزينه هاي غيرعادلانه به مردم مي شود. از يك سو پزشكان خواستار تعرفه هاي عادلانه و منصفانه براي ارايه خدمات هستند و از سوي ديگر مردم نيز تكليف خود را در مورد هزينه هاي مصوب نمي دانند، چرا كه با مراجعه به پزشكان متعدد، با تعرفه هاي مختلف روبه رو مي شوند.
دكتر سيدمؤيد علويان معاون سلامت وزارت بهداشت در اين خصوص گفت: تعيين تعرفه هاي بخش خصوصي برعهده بخش خصوصي بوده اما الزامات بيمه را دارد، بنابراين بايد اين تعرفه ها همراه با تعرفه هاي بخش دولتي به صورت پلكاني افزايش يابد تا به مردم فشار ناشي از هزينه هاي درمان وارد نشود و در بلند مدت به سمت تعرفه هاي واقعي حركت كنيم.بر اساس اين گزارش، دكتر شهاب الدين صدر، رئيس سازمان نظام پزشكي كشور نيز مي گويد: با توجه به محاسبات انجام شده تعرفه پزشكان عمومي بايد ۸ هزار تومان، متخصص بيش از ۱۰ هزار تومان و فوق تخصص ۱۵ هزار تومان درنظرگرفته مي شد اما تعرفه هاي اعلام شده توسط نظام پزشكي براي پزشكان عمومي ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، متخصص ۶ هزار تومان و فوق تخصص ۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است بنابراين اين ميزان نصف محاسبات انجام شده هم نيست.
صدر مي افزايد: شوراي عالي نظام پزشكي براي تعيين تعرفه هاي پزشكي با احتساب تعرفه هاي سال ۸۴ و هزينه هاي سربار هر مطب شامل اجاره مسكن، حقوق كارمندان، هزينه هاي آب، برق، گاز، تلفن و ديگر موارد عمل كرده است.گروه هاي پزشكي به ويژه پزشكان متخصص و عمومي معتقدند اين ميزان تعرفه هاي اعلام شده بسيار پايين است.
اين گزارش حاكي است، در حالي كه سهم سلامت در بسياري از كشورها ۱۶ درصد از درآمد ناخالص ملي است، اين رقم در ايران ۲/۵ درصد است كه بايد حداقل به ۸ درصد برسد چون در غير اين صورت بيمارستانهاي دولتي براي اداره خود مجبورند از مردم پول بگيرند و مردم نيز از اين بيمارستانها ناراضي خواهند شد.همچنين با وجود اين كه اعضاي نظام پزشكي تعرفه هاي اعلام شده پزشكي بخش خصوصي را غيرعادلانه و غيرواقعي مي داند اما هنوز وزارت بهداشت نيز اين تعرفه ها را تاييد نمي كند و مسئولان اين وزارتخانه معتقدند كه بايد تعرفه هاي اعلام شده كميته ۵ نفره كه سال گذشته به تعيين اين تعرفه ها پرداختند، اجرا شود.
به گزارش همشهري، رئيس سازمان نظام پزشكي مي گويد: بر اساس قانون اين تعرفه ها اعلام شده اما ابهامات ايجاد شده در زمينه تعرفه ها به اين دليل است كه اين افراد معتقدند كه بايد تعيين تعرفه هاي بخش خصوصي تا اعلام تعرفه هاي دولتي متوقف شود.اين گزارش حاكي است با وجود اين كه بانك مركزي نرخ تورم را ۱۵ درصد اعلام كرده و تورم واقعي هم بيش از ۲۰ درصد است اما رشد تعرفه هاي بخش غيردولتي در حدود ۱۰ درصد بوده كه حتي در شهرستانهاي مختلف اين تعرفه ها پايين تر از ميزان اعلام شده در نظر گرفته مي شود.
دكتر نوروزي، معاون  آموزشي و پژوهشي سازمان نظام پزشكي كشور در اين خصوص گفت:افزايش تعرفه ها به گونه اي بوده كه تعرفه ويزيت پزشكان كمتر از ۱۰ درصد، تعرفه هاي بيمارستانها نيز بين ۲۰ تا ۲۵ درصد افزايش داشته و ضريب هزينه جراحي نيز نسبت به سال گذشته تغيير نداشته و همچنين تعرفه  پزشكان داخلي نيز تا حدي كاهش يافته است.وي افزود: اگر بيمه گرها موظف به پرداخت افزايش تعرفه هاي پزشكي شوند از يك سو فشار به مردم به ويژه بيماران وارد نشده و از سوي ديگر حق واقعي پزشكان پرداخت مي شود بنابراين افزايش خدمات بيمه گرها تنها راه حل مشكلات موجود در اين زمينه است.

مواد مخدر ؛
نگاهي چند بعدي
گروه اجتماعي- ديروز بيش از شصت تن مواد مخدر در تهران معدوم شد. اين كاري است كه هر ساله و همزمان با روز جهاني مبارزه با مواد مخدر در كشور ما انجام مي شود و به يكي از نمادهاي مبارزه با بزرگترين تجارت غيرقانوني جهان تبديل شده است.اما گسترش مصرف انواع مخدر و قرار گرفتن كنار يكي از بزرگترين كشورهاي توليدكننده موادمخدر دو چالش اصلي مبارزه با مواد مخدر در كشور ما است.كاهش سن اعتياد، ورود انواع جديد مخدر، افزايش مصرف كنندگان تفنني كه در كوتاه يا بلند مدت تبديل به مصرف كنندگان دائم مي شوند،درآمد بالاي قاچاق و دهها مسئله ديگر مبارزه با مواد مخدر را به يك امر چند بعدي تبديل كرده است.تجربه چند دهه اي ايران در امر مبارزه با بخشهاي مختلف مواد مخدر چون توليد، ترانزيت، توزيع و مصرف كشور ما را به يكي از با تجربه ترين كشورها در اين مسئله تبديل كرده است. اما به رغم همه اين اقدامات هنوز در برابر باندهاي بزرگ مواد مخدر عقب هستيم.توجه به چند نكته در اين مسئله مي تواند راهگشا باشد. مواد مخدر همچون هر كالاي درآمدزايي از قانون عرضه و تقاضا پيروي مي كند و بديهي است مبارزه بايد با هر دو وجه اين مسئله باشد.نگاهي به آمار معتادان و سن مصرف نشان مي دهد مصرف كنندگان در كشور ما نسبت به بسياري از كشورها كه توليدكننده مواد مخدر هستند و يا استفاده از آن در حدود قانوني مجاز است، بيشتر است. اين امر مي طلبد در يك پژوهش همه جانبه دلايل اين مسئله روشن و به مقابله با آن پرداخت.تاكنون ايران هزينه هاي بسياري براي جلوگيري از ترانزيت مواد مخدر پرداخته است بدون آن كه كشورهاي هدف در اين هزينه ها شريك باشند. ديپلماسي قوي مي تواند در اين امر به ياري نهادهاي متولي بيايد.ورود مواد مخدر جديد راههاي مقابله جديد مي طلبد بايد به اين مسئله عميقاً انديشيد.نهادهاي متولي مقابله با مواد مخدر گوناگون و گاه ناهماهنگ اند .تعيين متولي و تصميم گير اصلي در اين زمينه راهگشا است.و در نهايت اينكه دلايل اعتياد گوناگون و به گفته برخي از كارشناسان به تعداد هر معتاد است بايد راههاي ترك نيز اين گونه باشد و اين ميسر نمي شود مگر با همكاري سازمان هاي مردم نهاد و با حضور خود معتادان.

شناسنامه هاي مكانيزه تا پانزده سالگي اعتبار دارد
ايلنا: مديركل ثبت احوال استان تهران، گفت: شناسنامه هاي مكانيزه كه در حال حاضر براي نوزادان صادر مي شود تا سن پانزده سالگي اعتبار دارد.
احمد قشمي، مديركل ثبت احوال استان تهران، گفت: در سن پانزده سالگي شناسنامه هاي مكانيزه تعويض مي شود و شناسنامه ديگري به افراد ارائه خواهد شد. وي افزود: در حال حاضر شناسنامه هاي مكانيزه نوزادان ۲ برگي است و صفحه مربوط به ازدواج يا تعداد فرزندان را ندارد. قشمي تصريح كرد: شناسنامه هاي مكانيزه كه تا پيش از پانزده سالگي استفاده مي شود، محل الصاق عكس ندارد و شناسنامه هايي كه بعد از اين سن صادر مي شود، عكسدار خواهد بود. مديركل ثبت احوال استان تهران، با اشاره به اينكه شناسنامه با عكس اعتبار مي يابد، يادآور شد: بر اين اساس در كشور ما با شناسنامه فاقد عكس نمي توان در انتخابات شركت كرد و تعويض شناسنامه مكانيزه در سن پانزده سالگي لازمه شركت در انتخابات خواهد بود.

نيازمندان براي تامين هزينه 
درمان به هلال احمر مراجعه كنند
فارس: رئيس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: بيماران نيازمند كه توان پرداخت هزينه هاي دارويي و درماني را ندارند براي تامين اين هزينه ها مي توانند به هلال احمر مراجعه كرده و به صورت رايگان از خدمات درماني برخوردار شوند.
حسين زاجكاني ها افزود: جمعيت هلال احمر در سال جاري، اعتبار بيش از ۵ ميليارد تومان را براي پرداخت هزينه هاي دارويي و درماني رايگان نيازمندان در نظر گرفته است. وي درباره درصد پرداخت هزينه هاي دارويي افراد نيازمند گفت: هلال احمر تا جايي كه در توانش باشد از اين دسته از افراد حمايت خواهد كرد و تمام هزينه هاي دارويي و درماني آنها را در صورتي كه واقعاً نيازمند باشند، پرداخت خواهد كرد.

طرح توانمندسازي سالمندان اعتبار كافي ندارد
ايلنا: مديركل دفتر سالمندي بهزيستي اعلام كرد: براي اجراي طرح توانمندسازي سالمندان اعتبار كافي نداريم. محمدرضا شهبازي، مديركل دفتر سالمندي بهزيستي، گفت: برنامه توانمندسازي سالمندان در شهرها و روستاها را پيش بيني كرده ايم و امسال هم فعالانه پيگير اجراي اين طرح هستيم.
وي افزود: سال گذشته، طرح توانمندسازي سالمندان به صورت پايلوت در چند استان انجام شد. به گفته شهبازي، استان هايي كه به صورت پايلوت اين طرح را اجرا كردند، به موفقيت رسيدند و نتايج خوبي هم در پي داشت.
وي تصريح كرد: متاسفانه در بحث اعتبارات اين طرح مشكل داشتيم و نتوانستيم اين طرح را در تمام استان ها اجرا كنيم.

ثبت برگه هاي جريمه رانندگي
از هفته آينده بدون خطا مي شود
003516.jpg
گروه اجتماعي- فرمانده فناوري اطلاعات و ارتباطات ناجا از راه اندازي سيستم جديد اجرائيات راهنمايي و رانندگي از هفته آينده خبر داد و گفت: بر اين اساس، ثبت اطلاعات در اين سيستم ها بدون خطا و بدون ورود اطلاعات غلط صورت مي گيرد.
سردار حسين مظلومي در يك نشست خبري با بيان اينكه اين سيستم جديد در دو مرحله ورود و ثبت اطلاعات و همچنين ورود به سيستم اجرائيات، خطاها را خواهد گرفت، گفت: بدين ترتيب با راه اندازي اين سيستم، بخش زيادي از خطاها به صورت خودكار و توسط سيستم هاي نرم افزاري برطرف شده و از ورود اطلاعات غلط به داخل سيستم جلوگيري مي شود.
وي افزود: اين سيستم همچنين با توجه به محدودبودن اختيارات ماموران راهنمايي و رانندگي در برخورد با برخي خطاها، توانايي بررسي اين محدوديت ها را داشته و از ثبت تخلفات خارج از حوزه آنها جلوگيري مي كند.
مظلومي با تاكيد بر اينكه تاكنون از ميان۷۱ميليون برگه جريمه، اطلاعات حدود ۴۰ميليون برگه وارد سيستم اجرائيات جديد شده است، عنوان كرد: تا روز سه شنبه، اقدامات عملياتي سيستم، تمام مي شود.
وي افزود: در اين ميان اطلاعات ۱۰درصد جريمه ها غلط بوده كه سيستم، آنها را شناسايي كرده و نپذيرفته است.

تعداد معتادان مبتلا به ايدز تا آخر سال
آينده به ۱۰۰ هزار نفر مي رسد
فارس:معاون سلامت وزارت بهداشت اعلام كرد: از مجموع ۲۰۰هزار معتاد تزريقي در كشور حدود ۴۰ هزار نفر گرفتار ويروس ايدز هستند و تا آخر سال ۸۶ معتادان مبتلا به ايدز در كشور به ۱۰۰ هزار نفر بالغ مي شوند.
سيد مويد علويان افزود: آمارهاي موجود نشان مي دهد در كشور ما حدود ۲/۱ ميليون نفر معتاد دائمي و وابسته به مواد مخدر وجود دارد اما عده زياد ديگري هستند كه به صورت تفنني مواد مخدر مصرف مي كنند كه اين آمار در سال گذشته حدود ۳ميليون و ۷۰۰ هزار نفر بود و به طور كلي حدود ۶ ميليون نفر از افراد جامعه در طول عمر خود تجربه يك بار مصرف مواد مخدر را دارند.
وي ادامه داد: در سال ۸۴ حدود ۹۰ هزار نفر از معتادان كشور تحت درمان قرار گرفتند كه كمتر از ۱۰ درصد آنها به درمان پاسخ مثبت دادند و به ادامه آن پرداختند با اين وجود اقدامات سم زدايي و كاهش آسيب معتادان نقش بسيار مهمي در اقدامات ديگر معتادان به خصوص جلو گيري از دزدي و ساير بزهكاري ها دارد.
معتادان مبتلا به ايدز ۲ برابر مي شوند
علويان گفت: مهمترين معضل ناشي از اعتياد در جامعه مسئله معتادان تزريقي است، زيرا حدود يك پنجم از مجموع ۲۰۰ هزار معتاد تزريقي در كشور مبتلا به ويروس HIV هستند و اگر هرچه زودتر براي جلوگيري از شيوع اين بيماري اقدامي انجام نشود تعداد معتادان تزريقي مبتلا به ايدز تا آخر سال ۸۶ بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر مي شود.
معاون وزير بهداشت افزود:  كنترل اعتياد در كشور و كاهش آسيبهاي ناشي از آن در جامعه به اعتباري بالغ بر ۴۰ميليارد تومان نياز دارد در حالي كه در زمان حاضر اعتبار در اختيار وزارت بهداشت براي كنترل اعتياد از سه ميليارد تومان تجاوز نمي كند.
به گفته علويان علاوه بر ۲/۱ ميليون نفر معتاد دائمي در كشور، سال گذشته ۷/۳ ميليون نفر نيز به صورت تفنني موادمخدر مصرف كردند.

با مردم
تلفن پيام گير: ۲۲۰۲۱۱۳۰ - ۹ تا ۱۱ صبح به استثناي جمعه ها
صنايع دستي را دريابيد
صنايع دستي از مزيت هاي بزرگ و مهم اقتصاد كشور ماست، روا نيست با توجه به استعدادهاي خوب مردم ايران در توليد فرآورده هاي گوناگون صنايع دستي، اين بخش از صنعت ملي ما به بوته فراموشي سپرده شود و تمامي فارغ التحصيلان، هنرمندان، صنعتكاران و كارمندان صنايع دستي به علت ابهاماتي كه اكنون در جايگاه تشكيلاتي اين سازمان به وجود آمده، بلاتكليف بمانند.
جمعي از كاركنان سازمان صنايع دستي
براي كنترل ساخت وسازها
پيشنهاد مي كنم با همكاري استانداري تهران، شهرداري و ديگر دستگاه هاي ذيربط، ستادي براي پيگيري ساخت و ساز در ييلاقات اطراف تهران تشكيل شود. در منطقه لواسانات و رودبار قصران، دست اندازي به منابع طبيعي و ساخت و سازهاي زيانبار ادامه دارد و اشخاص حقيقي و حقوقي با استفاده از رانت هاي گوناگون به اين كارها دست مي يازند و مسئولان محلي بدون حمايت قاطع دولت نمي توانند با متخلفان برخورد قانوني كنند.
كارشناس محيط زيست از تهران
بسته بندي غيراستاندارد
با خريد يك بسته بيسكوئيت ويفر توليد كارخانه... براي كودكم، هر چه تقلا كردم نتوانستم بسته را باز كنم و زماني موفق شدم كه بيشتر محتويات بسته خرد و له شده بود، مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي بايد تعريف مشخصي براي بسته بندي محصولات غذايي ارائه كند تا توليدكنندگان در قبال مردم احساس مسئوليت نمايند.
زيبنده سليمي- تهران
ريشه هاي كمبود آب
شركت آب تهران، دوباره خبر از كمبود آب و مشكلات و پيامدهاي آينده آن در تهران داده است. وقتي شهر تهران همچنان رو به  گسترش است و در اين خصوص به محدود بودن منابع آب و انرژي توجه نمي شود، مسلماً  در آينده با مشكل روبه رو خواهيم شد.
جعفر پوريان- تهران
صرفه جويي به جاي لوكس سازي
بعضي از سازمان هاي دولتي مي توانند با صرفه جويي لازم، از ساخت بناهاي بسيار لوكس با مصالح  گران قيمت چشم  پوشي كنند.
كرم بيگي ماسوله- تهران
آلودگي صوتي
اين همه مطبوعات از قول مردم در مورد آلودگي هاي صوتي در پايتخت مي نويسند، متأسفانه با خودروهايي كه با بوق هاي غيراستاندارد و منبع اگزوز دستكاري شده براي توليد صدا، باعث فرسايش اعصاب مردم شده اند، برخورد نمي شود.
حميده.ش- تهران
قهرمانان را دوست بداريم
من يك فوتباليست جوان هستم و به گفته مربي ام استعداد زيادي هم دارم، اما وقتي مي بينم به خاطر باخت در بازي هاي جام جهاني كه معمولاً  اتفاق مي افتد، اين همه ورزشكاران ما شماتت مي شوند و يا مورد توهين قرار مي گيرند، دلسرد مي شوم. قهرمانان ورزشي را نه فقط به خاطر بردهايشان، بلكه به خاطر وجودشان دوست داشته باشيم.
سيامك از تهران
سيم كارت من هم سوخت!
سيم كارت تلفن همراه من ديروز ناگهان سوخت.در همشهري و از قول مردم پيام هايي را خواندم كه نشان مي داد براي آنها هم همين اتفاق افتاده است.آيا سيم كارت ها نامرغوب هستند يا علت ديگري دارد. لطفاً  شركت مخابرات به مردم پاسخ بدهد.
ن. جولايي _ تهران
به خاطر خانواده هاي كم درآمد
نحوه تعيين شهريه دانشگاه ها و پرداخت وام دانشجويي بايد طوري تنظيم شود كه خانواده هاي كم درآمد از بابت تأمين اين هزينه ها نگران نباشند و دچار تنگنا نشوند.
اقدسي- تهران

از ميان نامه ها
بيمه شدگان و شركت هاي واسطه
يكي از شركت هاي بيمه تكميلي براي تمديد مدت اعتبار كارت بيمه بازنشسته ها، ارائه اصل و فتوكپي حكم بازنشستگي، ارائه اصل و فتوكپي دفترچه بيمه خدمات درماني، ارائه اصل و فتوكپي شناسنامه بيمه شده و افراد تحت تكفل وي، ارائه فيش حقوق و دو قطعه عكس را ضروري دانسته است. اما چون مدارك مزبور در پرونده مربوط به صدور دفترچه بيمه خدمات درماني موجود مي باشد، تكرار تهيه و تقديم آنها غيرموجه و مايه دوندگي نابجا و سرگرداني است، به خصوص كه بعضي از بازنشستگان بعد از بيست يا سي سال، اصل حكم بازنشستگي خود را ندارند و تهيه مجدداً آن هم به سهولت امكان پذير نيست.
نظر و هدف قانون بيمه كاركنان دولت، تأمين تمام يا قسمتي از هزينه هاي درماني كاركنان دولت است، نه ايجاد سازمان هاي پرهزينه واسطه ها كه بيشتر موجب افزايش كاغذ بازي و سرگرداني بيمه شدگان مي شود. در حال حاضر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي هر ماه حق بيمه كليه كاركنان دولت را دريافت و اقدام به صدور دفترچه خدمات درماني هر كارمند دولت مي كند.بر اساس همين عملكرد اصولي و بدون دخالت واسطه ها، به صراحت اعلام نمايد كه دارنده هر دفترچه خدمات مختار است به هر مرجع رسمي درماني كشور مراجعه و مراجع درماني هم مكلف به قبول مراجعين است و بايد طبق نصاب تعيين شده حق الزحمه خويش را از بيمه گر و بيمه گزار دريافت نمايد.
هر كس و هر مرجعي هم تخلف كرد بي درنگ مجازات كند. به اين ترتيب تمامي بودجه خدمات درماني به مصرف بيماران بيمه شده خواهد رسيد و كاركنان دولت به خصوص بازنشسته ها از فيض وجود دردسرآفرين سازمان هاي واسطه و غيرضروري رها خواهند شد.
رهگذر تهراني- بازنشسته
اگر نياموزيم
در نزديكي ميدان نوبنياد- بزرگراه صدر، پليس جوان خودرويي را كه به صورت مارپيچ و با سرعت بسيار بالا در حركت بود، متوقف ساخت. توقف راننده كه با صداي شديد ترمز و برافروختگي و عصبانيت شديد شخص او همراه بود، توجه ديگر رانندگان در حال عبور و رهگذراني چون من را جلب كرد.
پليس جوان كه احتمالاً از افسران وظيفه مي باشد با متانت به اين راننده يادآوري كرد كه سرعت غيرمجاز داشته و بر خلاف مقررات رانندگي كرده است اما راننده، يكسره فرياد مي  زد و با تكان دادن دست هايش ديگران را به داوري مي خواند. صحنه جالب و در عين حال تأسف آوري بود، طاقت نياوردم و به رغم تنگي وقت، جلو رفتم و به راننده گفتم:
آقاي محترم! من با چشم هاي خودم ديدم كه چگونه مي راندي و چه طور امنيت ديگران را به خطر انداخته بودي. با لحني توهين آميز، سر من فرياد زد.
من ساكت ماندم، اما همچنين نظاره گر ماجرا بودم. وقتي افسر جوان، مدارك ماشين و گواهينامه رانندگي را از وي مطالبه كرد، راننده خاطي به جاي آن مدارك، ۳ تا ۴ كارت مختلف ارائه داد و شغل هاي جورواجورش را به رخ كشيد. وقتي با ادامه رفتار قانوني و در عين حال سختگيرانه افسر روبه رو شد، سعي كرد آهسته به او پيشنهاد رشوه بدهد، اما من جمله پيشنهادي او را شنيدم!
افسر پليس كه پيشنهاد وي را نشنيده گرفته بود، پس از نوشتن قبض جريمه و ضبط آن بخش از مدارك كه طبق قانون انجام مي شد، از وي خواست كه قوانين را رعايت كند، اما واكنش راننده خاطي، حركت ديوانه وار، فشار به پدال گاز و سرعت جنون آميزي بود كه احتمالاً  حادثه ديگري در پي داشت. به راستي كه بعضي آموختني ها به فرهنگ شهرنشيني ما مربوط مي شود و تا نياموزيم، خود و ديگران را عذاب خواهيم داد!
صنوبر. س- تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |