دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۶ - Jul 17, 2006
با همكاري پليس بين الملل عمان
دستگيري در «عمان» راز جنايت در «تهران» را گشود
متهمان پس از انتقال به اداره آگاهي تهران
006645.jpg
006648.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: با دستگيري زن و مرد جوان از سوي پليس كشور عمان به اتهام ورود غيرمجاز به اين كشور، راز يك جنايت مرگبار در تهران گشوده شد.
به گزارش همشهري، خليل در يكي از روزهاي فروردين ماه خانه را ترك كرد تا به ملاقات يكي از كارمندان اخراجي اش برود. او در زمان خروج از منزل به همسرش گفته بود كه تا چند ساعت ديگر به خانه بازخواهد گشت. ولي بعد از خروج از منزل ناگهان وي ناپديد شد و اين در حالي بود كه هيچ يك از دوستان و آشنايانش نيز از وي اطلاعي نداشتند، در نهايت موضوع به كلانتري محل اطلاع داده شد.
با شكايت خانواده خليل تحقيقات درباره اين پرونده به كارآگاهان پايگاه چهارم آگاهي سپرده شد. كارآگاهان پليس آگاهي بعد از چند مرحله بررسي به دليل نبود سرنخ و دلايل كافي به بن بست تحقيقاتي رسيدند، اما بررسي هاي دقيق تر بر روي روند ناپديد شدن خليل باعث شد تا روزنه اميدي براي يافتن وي باز شود. همسر مرد ناپديد شده به كارآگاهان پليس گفت: روز حادثه خليل براي ديدار زن و مردي جوان به  نام علي و سولماز از منزل خارج شد ولي پس از آن ديگر همسرم را نديدم. با به دست آمدن اين سرنخ، با احتمال وقوع يك جنايت پرونده گم شدن اين مرد براي بررسي تكميلي به پليس جنايي ارجاع شد.
دستگيري دو جوان در «مسقط»، گشوده شدن راز جنايت
كارآگاهان آگاهي تهران بزرگ با دردست داشتن سرنخ هايي اندك جست وجو براي يافتن مخفيگاه علي و سولماز كه اصلي ترين مظنونين در اين پرونده بودند را آغاز كردند.  در حالي  كه بررسي ها براي يافتن آنها در ايران بي نتيجه مانده بود، پليس اينترپل از دستگيري يك زوج جوان ايراني به اتهام ورود غيرمجاز به كشور عمان خبر داد.
هنگامي  كه زوج جوان به اتهام ورود غيرمجاز تحويل پليس ايران شدند، كارآگاهان در بازرسي از وسايل آنها موفق به كشف يك كارت خودرو متعلق به خليل شدند. كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ كه بررسي بر روي پرونده فقدان خليل را نيز در دستور كار خود داشتند با مشاهده اين كارت با احتمال اين كه اين زوج از راز ناپديد شدن خليل اطلاع داشته باشند آنان را تحت بازجويي قرار دادند.
تحقيقات پليس جنايي تهران بزرگ از اين زوج جوان مشخص كرد كه آنان علي و سولماز و همان مظنوناني هستند كه پليس در تعقيب آنها بوده است.
به اين ترتيب كارآگاهان اداره دهم آگاهي بازجويي هاي خود از اين دو متهم را به طور جداگانه آغاز كردند. در حالي  كه تحقيقات پليس نشان مي داد كه سولماز ۲۵ ساله و علي ۲۲ ساله با يكديگر زن و شوهر نيستند آنها در بازجويي ها منكر هرگونه اطلاعي از چگونگي فقدان خليل شدند و گفتند: ما تنها با او آشنايي كاري داشتيم و از سرنوشت او هيچ خبري نداريم.
اما گفته هاي ضدونقيض آنان سوءظن كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ را برانگيخت و درنهايت بازجويي هاي فني- پليسي باعث شد تا علي لب به اعتراف گشوده و راز قتل خليل را براي افسر پرونده بازگو كند.
اين مرد ۲۲ ساله به كارآگاهان گفت: روز حادثه با طرح نقشه قبلي با خليل قرار ملاقاتي در منزلي كه با سولماز با هم در آنجا زندگي مي كرديم گذاشتيم، خليل در زمان مقرر به خانه ما مراجعه كرد. هنوز دقايقي از حضور وي در منزلمان نگذشته بود كه بر سر مسائل كاري با او درگير شديم. زماني كه درگيري به اوج خود رسيد ناگهان از فرط عصبانيت ميله آهني را كه در همان نزديكي قرار داشت برداشته و با كوبيدن چند ضربه محكم به سر خليل او را به قتل رساندم. علي ادامه داد: پس از كشتن خليل با كمك سولماز جسد او را داخل پتويي پيچيده و با خودرو پژو ۲۰۶ خودش به سمت جاجرود برده و به داخل رودخانه انداختيم.
بر پايه اين گزارش، شدت فشار آب رودخانه جاجرود در آن روزهاي بهاري آن قدر زياد بوده است كه تاكنون هيچ اثري از جسد خليل كشف نشده است. علي و سولماز بعد از كشتن خليل مبلغ ۳۴ ميليون تومان نيز از حساب وي خارج كرده و به كشور عمان گريخته بودند. تحقيقات كارآگاهان اداره دهم آگاهي از اين دو جوان زير نظر بازپرس جنايي ادامه دارد.

آتش نشانان پايتخت دو كودك «گرفتار» را نجات دادند
ايسنا- كودك ۸ ساله اي كه پايش در لاي ميله هاي فلزي پل فلزي خيابان گير كرده بود با تلاش امدادگران آتش نشاني نجات يافت.
حادثه شب شنبه حوالي ميدان الغدير حين عبور اين دختربچه از روي پل جوي خيابان رخ داد.
ماموران ايستگاه ۱۷ آتش نشاني با حضور در محل حادثه با استفاده از جك و باز كردن ميله هاي فلزي، پاي اين كودك را آزاد كردند، فاصله داشتن بيش از حد ميله هاي پل علت اين حادثه گزارش شده است. در حادثه اي ديگر سر كودكي كه در نرده هاي فلزي گير كرده بود با تلاش ماموران آتش نشاني آزاد شد. اين پسربچه عصر شنبه در خيابان شهيد رجايي، شهرك معراج به علت بازيگوشي سر خود را لاي نرده هاي فلزي فرو كرده بود. با گريه و زاري اين كودك، اهالي محل و رهگذران به كمك وي شتافتند، ولي موفق به نجات وي نشدند.
بر اين اساس با اطلاع حادثه به آتش نشاني، ماموران امداد و نجات ۶ با به كارگيري تجهيزات آتش نشاني سرانجام سر اين پسربچه را از بين نرده آزاد كرده و ماجرا پس از گذشت نيم ساعت ترس و دلهره خاتمه يافت.

مرگ۲۵ نفر بر اثر بارش هاي سنگين
به دنبال بارش سنگين طي دو روز اخير در ايالت «پنجاب» پاكستان دستكم ۲۵ تن جان باختند.
به گزارش بي بي سي بارش سنگين طي دو روز گذشته در مناطق مركزي و شمالي ايالت پنجاب موجب فرو ريختن سقف دو ساختمان در اين ايالت شد كه در پي آن ۸ تن جان خود را از دست دادند.
بارش باران همچنين به تخريب يك خانه مسكوني در اين ايالت منجر شد كه در جريان آن، ۴ تن از اعضاي يك خانواده كه در محاصره آوار بودند، جان باختند. بر اساس گزارش بي بي سي از ايالت پنجاب پاكستان، طي اين دو روز، ۱۳ تن ديگر نيز در سوانح ديگر از جمله برق گرفتگي و فرو ريختن ساختمان ها گرفتار سيل شده و جان خود را از دست داده اند.

آن سوي آب
قاتل خوش خنده از دادگاه محاكمه اش اخراج شد
006636.jpg
متهم جنايت مرگبار در اوهايو كه نمي توانست در جلسه دادگاه جلوي خنده اش را بگيرد، به دستور رئيس دادگاه از جلسه محاكمه اخراج شد، اما قضات او را به اعدام محكوم كردند.
به گزارش آسوشيتدپرس در هنگام محاكمه كلارنس فري لايت او در يك گوشه از دادگاه نشسته بود و در حالي كه شكلات مي خورد با صداي بلند مي خنديد. قاضي دادگاه «پاتريشيا كوسگرو» چندين بار به او تذكر داد كه قهقهه خود را متوقف كند و درباره انگيزه خود از جنايت توضيح دهد اما هنگامي كه متهم توجهي به حرفهاي او نكرد قاضي دستور داد كه او را از دادگاه اخراج كنند و او مجبور شد تا جريان محاكمه خود را از طريق ويديو كنفرانس تماشا كند. رئيس هيات قضات در حالي كه از رفتارهاي متهم به خشم آمده بود خطاب به او گفت:(شما كاملا سالم هستيد و از جهت رواني هيچ مشكلي نداريد پس لازم نيست تا خودتان را ديوانه نشان دهيد).
بنا به اين گزارش آقاي فراي ۴۶ ساله كه اهل اوهايو است متهم است كه نامزد خود تاميليا  هارديسون
۴۱ ساله را در جولاي ۲۰۰۵ در مقابل فرزندانش به قتل رسانده است، او در جريان بازجويي ها ارتكاب قتل را انكار نكرد اما گفت كه قتل بدون سوء نيت قبلي رخ داده است و او درحالي كه عصباني بوده است مرتكب جنايت شده است.

اضافه كاري گدا، او را راهي زندان كرد
زن متكدي طمعكار هنگامي كه مي خواست از منزل صاحبخانه دلرحم سرقت كند ، لو رفت و به اتهام سرقت تراول چك راهي زندان شد
بنا به اين گزارش ، بعد از ظهر شنبه گذشته مردي با مراجعه به پليس كرمانشاه اعلام كرد، زن ۴۰ ساله اي كه به عنوان متكدي به جلوي منزل وي آمده بود از منزل وي يك تراول چك و مقداري پول سرقت كرده است.
مرد شاكي در توضيح ماجرا به ماموران پليس گفت: همسرم به نيت كمك به اين زن كه به عنوان متكدي به جلوي خانه ما آمده بود، او را به داخل منزل دعوت كرد تا مقاديري لباس به وي بدهد. اما اين زن زماني كه در انتظار جمع آوري لباس ها از سوي همسرم بود، از غفلت او سوءاستفاده كرده و در فرصتي مناسب مبلغ ۵۰ هزار تومان تراول چك و ۱۰ هزار تومان وجه نقد از وي به سرقت برده است. با اظهارات شاكي، ماموران پليس بلافاصله، موضوع را مورد بررسي قرار داده و شماره سريال چك پول هاي مسروقه را به بانك اعلام كردند و بدين ترتيب گداي طمع كار دستگير شد. در بازرسي بدني از زن طمعكار دفترچه بانك صادراتي به دست آمد كه نشان مي داد، در همان روز مبلغ ۴۵۰ هزار تومان پول به آن حساب واريز شده و جمعا دو ميليون تومان وجه نقد در اين حساب وجود دارد.

رئيس پليس امنيت تهران :
كشفيات سلاح غير مجاز ۵۴ درصد افزايش پيدا كرد
گروه حوادث - سردار محمد رضا عليپور رئيس پليس امنيت فرماندهي انتظامي تهران بزرگ روز گذشته در نشست خبري از برخورد شديد با قاچاقچيان و فروشندگان اسلحه در پايتخت خبر داد .
به گزارش همشهري، رئيس پليس امنيت فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، در نشست خبري روز گذشته در تشريح عملكرد پليس امنيت در سه ماهه اول سال ،۸۵ از كشف ۱۲۲ قبضه سلاح از قاچاقچيان و فروشندگان اسلحه در پايتخت خبر داده و گفت: در ميان سلاحهاي مكشوفه ۱۰۴ قبضه سلاح جنگي و ۱۸ قبضه شكاري بوده است. سردار عليپور با بيان اين كه ميزان كشفيات نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۴ درصد افزايش داشته گفت :با دستگيري ۱۱۲ قاچاقچي، سه هزار و ۳۳۳ تير فشنگ جنگي نيز به دست آمده است.
رئيس پليس امنيت فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به قيمت پايين سلاح بر هدفمند بودن ورود سلاح تأكيد كرد و افزود: در تحقيقات انجام شده از دستگيرشدگان مشخص شد، سلاحهاي قاچاق به قيمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به فروش مي رسيده و با توجه به اين كه ۸۰ درصد اين سلاح ها، جنگي و فاقد خان و شماره سلاح و نام كشور سازنده بود مشخص مي شود به صورت قاچاق وارد كشور شده اند.

قاچاقچيان هنگام تخليه بار قاچاق در تهران دستگير شدند
006639.jpg
006642.jpg
گروه حوادث - ۷ قاچاقچي كه با استفاده از يك دستگاه تريلر و با بارنامه جعلي اقدام به قاچاق دهها دستگاه رسيور ماهواره و كالاهاي قاچاق از مرزهاي جنوبي كشور كرده بودند، هنگام تخليه بار در يكي از انبارهاي اطراف تهران شناسايي و دستگير شدند.
از چند روز قبل، كارآگاهان پليس امنيت تهران بزرگ از طريق منابع اطلاعاتي دريافته بودند كه يك دستگاه تريلر چند روز قبل در يكي از گمركهاي جنوبي كشور بعد از بارگيري بار دوچرخه و ميز تحرير از سوي گمرك، پلمب شده است، اما پس از عبور از گمرك راننده و چند قاچاقچي ديگر اقدام به تخليه كالاهاي بارگيري شده نموده و به جاي آن اجناس قاچاق بار زده اند و راهي تهران شده اند و اين در حالي بود كه به دليل آنكه قسمت بار كانتينر پلمب شده بود و بارنامه آن نشان مي داد حامل دوچرخه و ميز تحرير است، قاچاقچيان به آساني از ايست و بازرسي ها عبور كرده اند.
با گزارش موضوع پيگيري كاميون قاچاق در دستور كار پليس امنيت تهران بزرگ قرار گرفت، تا اينكه ساعت ۳ بامداد ۲۵ تير ماه، كارآگاهان پليس امنيت تهران دريافتند اين تريلر وارد تهران شده است، با شناسايي تريلر از آنجايي كه پليس بدون مجوز قضايي حق شكستن پلمب را نداشت، هنگام تخليه بار در يكي از انبارهاي اطراف تهران طي عملياتي، اجناس قاچاق كه شامل دو هزار دستگاه انواع گوشي موبايل، سه هزار و ۵۰۰ دستگاه رسيور ماهواره، يكهزار دستگاه  ام پي تري پلير، دو هزار تخته انواع پارچه بود كشف و ضبط شد و ۷ تن نيز در اين رابطه دستگير شدند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |