دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۶ - Jul 17, 2006
همايش بزرگ فوتبال
تيم اميد با كادر مربيان در جام ملت هاي آسيا
006633.jpg
گروه ورزشي- ورزش در راستاي برنامه كلان اجتماعي كشور، به دنبال راهبردهاي اصولي است. در رأس امور ورزش جدا از بازيهاي المپيك و بازيهاي آسيايي فوتبال بحث مهم تر و سرنوشت سازي دارد. رخداد جام جهاني اين فرضيه را كاملا اثبات كرد كه زيربناي ورزش قهرماني از راه فوتبال مي گذرد و اهميت و ارزش اين پديده در جهان امروز بر موقعيت هاي اجتماعي حتي سياسي هر جامعه اي مي افزايد. نمونه هاي تاريخي اين رخداد به اندازه اي است كه نيازي به استناد به آنها حس نمي شود. فوتبال در جامعه خودمان نيز طي چند ماه گذشته مركز توجه شخصيت ها و مسئولين سياسي بوده و خواهد بود و رسانه هاي گروهي نيز به نوعي با آن همراه بوده اند و حجم وسيعي از اخبار و نقدها به اين رخداد اختصاص داده شده بود. آثار و بقاياي جام جهاني و تبعات مثبت و منفي آن هنوز در جامعه ما رديابي مي شود. روز شنبه در همايش بزرگ مسئولين و كارشناسان با حضور رئيس سازمان تربيت بدني محمد علي آبادي، كيومرث هاشمي، دكتر قراخانلو و داريوش مصطفوي، بحث هاي مفيدي صورت گرفت كه هر كدام از راهكارهاي ارائه شده مي تواند در تصميم گيري هاي آينده مفيد واقع شود. رؤساي باشگاه ها بحث هاي اساسي خود را در اتحاديه داشتند، مربيان نكات فراموش شده اي را بازگو كردند.فوتبال ايران به دلايل سوابق نسبتاً روشن در قاره آسيا و كسب مقامهاي مهم قهرماني، همچنان يكي از قدرتهاي اين منطقه خواهد بود. بازيهاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا در پيش است. تشكيل كادر تيم ملي، انتخاب بازيكنان و ارائه برنامه براي ديدار با حريفاني چون كره جنوبي و سوريه كه به نوعي در آسيا هميشه از رقيبان اصلي ما بوده اند. به نظر مي رسد بهترين گزينه در اين شرايط اعزام تيم اميد كشورمان با تقويت نفرات بزرگسال باشد، كادر اميد نيز با همان نفرات تيم را در اين بازيها هدايت كنند. اگر اين تصميم مثبت واقع شود يك حركت سازندگي در پشت اين برنامه انجام شده و تيم نيز به موفقيت در دور مقدماتي رسيده است. سيموئز پتانسيل رهبري يك تيم را براي شش بازي متفاوت با نفرات خود و ديگر بزرگسالان دارد. از تركيب اين دو گروه مي توان تيم خوبي را تدارك ديد. تيم اميد در شرايط فعلي داراي آمادگي نسبي است و مي تواند با برنامه قويتر خود را به ديدار با كره و سوريه برساند. سازمان تربيت بدني با حمايت از اين طرح اگر موافق باشد، مي تواند از همين فردا آغاز كند. شايد گزينه بهتري تا بررسي جامع و اساسي وجود نداشته باشد. فوتبال ما در اين مقطع بايد موقعيت خود را در آسيا حفظ كند. تعريف جايگاه ما در فوتبال آسيا و جهان متفاوت است و نمي توان شكست هاي جهاني را به نوعي در قاره نيز جاري ساخت. چه بسا پيروزي ما در آسيا بتواند، رنگ شكست در جام جهاني را كم رنگ كند و حس تازه اي در فوتبال ما به وجود آورد.

تيم ملي بسكتبال ايران به ژاپن رفت
گروه ورزشي - تيم ملي بسكتبال ايران براي شركت در رقابت هاي چهارجانبه ژاپن ديروز عازم اين كشور شد. مسابقات بين المللي ژاپن از روز ۲۸ تيرماه به مدت چهار روز در شهر توكيو انجام مي شود.
آيدين نيكخواه بهرامي، صمد نيكخواه بهرامي، حامد سهراب نژاد، سامان ويسي، سيامك ويسي، جواد داوري، رضا هنگام پور، ايمان زندي، هومن رضايي،  عليرضا هنردوست، علي دورقي و مهدي كامراني ۱۲ بازيكن برگزيده تيم ملي براي اين بازي ها بودند. فرامرز غفوري (سرپرست)، فدريك اونيكا (مربي)، صفاعلي كماليان (مربي) و بهروز ابراهيمي (داور) اين تيم را همراهي مي كنند.
در اين بازي ها به جز ايران، تيم هاي ژاپن، پورتوريكو و يك تيم از آمريكاي جنوبي سه تيم ديگر شركت كننده را تشكيل مي دهند.

پيكارهاي كشتي جوانان آسيا از فردا آغاز مي شود
006627.jpg
محمدرضا منصوريان - پشتوانه ها و سرمايه هاي واقعي كشتي ايران در قالب تيم هاي كشتي فرنگي و آزاد جوانان امروز و فردا راهي شهر ابوظبي در امارات متحده عربي مي شوند تا با حضور در پيكارهاي كشتي قهرماني جوانان آسيا از حيثيت و عزت ورزشي ملي ما پاسداري كنند.
نمايندگان كشتي فرنگي ايران در اين دوره حميد زارع در ۵۰ كيلو، عبدالمحمد پاپي در ۵۵ كيلو، صابر فرشين نژاد در ۶۰ كيلو، افشين بيابانگرد در ۶۶ كيلو، حميد ريحاني در ۷۴ كيلو، داود اخباري در ۸۴ كيلو، داود گيل نيرنگ در ۹۶ كيلو و اسماعيل نظري در ۱۲۰ كيلو هستند كه با هدايت محمد بنا و مربيگري ايرج قلاوند، سيد موسي طباطبايي و ناصر نوربخش به جدال با حريفان آسيايي خود برمي خيزند.
طبق برنامه رقابت هاي كشتي فرنگي فردا و پس فردا در شهر ابوظبي برگزار مي شود و كشتي گيران ۴ وزن اول عصر امروز به روي باسكول مي روند.
اما كشتي گيران آزادكار ما در اين ميدان كه مسابقاتشان روزهاي پنج شنبه و جمعه هفته جاري انجام مي شود عباس دباغي در ۵۰ كيلو، مسعود اسماعيل پور در ۵۵ كيلو، ابراهيم رمضاني در ۶۰ كيلو، صادق گودرزي در ۷۴ كيلو، محمد حسين زاده در ۸۴ كيلو، احمد رسولي در ۹۶ كيلو و محمد آذرشكيب در ۱۲۰ كيلو هستند.
هدايت تيم كشتي آزاد ايران در اين رقابت ها با محمود معزي پور به عنوان سرمربي و علي اكبر دودانگه و مصطفي ميرعماديان به عنوان مربي مي باشد.

فرانسه يا پاكستان حريف احتمالي جوانان ايران
علي شاكري - ملي پوشان جوان واليبال ايران براي سرگروهي در مسابقات بين المللي جام شيخ راشد امارات امروز به مصاف تيم جوانان كشور ميزبان مي روند.
تيم جوانان ايران كه در دو بازي قبلي به ترتيب تيم هاي اسلووني و عمان را شكست داده است، در صورت پيروزي در مرحله نيمه پاياني با يكي از دو تيم فرانسه و تيم ملي بزرگسالان پاكستان روبه رو خواهد شد. فرانسه يكي از مدعيان اصلي قهرماني به شمار مي رود و پاكستان هم با مغلوب كردن هند حريف قديمي اش دوباره سوداي بزرگي در سر دارد. ايران، پاكستان و هند پرطرفدارترين تيم هاي حاضر در اين تورنمنت هستند.

قضاوت مسابقات فوتبال غرب آسيا توسط دو داور ايراني
مريم رضايي - كنفدراسيون فوتبال آسيا، براي قضاوت در مسابقات غرب آسيا در لبنان از دو داور ايراني دعوت كرد.قرار بود كه مسابقات غرب آسيا در لبنان از روز سوم مرداد ماه آغاز شود كه با توجه به درگيريهاي اخير در كشور لبنان احتمال لغو برگزاري اين رقابت ها وجود دارد.به هر حال فيفا، محسن قهرماني را به عنوان داور و حسن كامراني فر را به عنوان كمك داور براي اين مسابقات انتخاب كرده است.

موافقت با اعزام تيم كاراته ايران به ژاپن
گروه ورزشي- شوراي برون مرزي با اعزام تيم كاراته ايران به مسابقات جهاني سبك شيتوريو شيتوكاي ژاپن موافقت كرد.
اين مسابقات طي روزهاي ۲۰ تا ۳۰ شهريورماه در اين كشور انجام خواهد شد. تيم اعزامي ۴۲ نفر در قالب ۲۰ مرد، ۱۴ زن ورزشكار و ۸ همراه به عنوان مربي، داور، سرپرست و همراه در اين پيكارها حاضر مي شود.

۲ مدال باارزش براي جوانان ايران در آسيا
ايسنا : در دومين روز از دوازدهمين دوره  مسابقات دووميداني جوانان آسيا در كشور ماكائو، ورزشكاران ايراني به دو مدال نقره و برنز دست پيدا كردند.
در دومين روز مسابقات دووميداني مسابقات جوانان آسيا در ورزشگاه تايپا ماكائو، رضا بوعذار در دوي ۴۰۰ متر به مدال نقره رسيد. اين اولين مدال تاريخ دووميداني ايران در دوي ۴۰۰ متر جوانان است.
همچنين در ماده  پرش طول محمد ارزنده، ديگر ورزشكار كشورمان با شكستن ۱۳ سانتي متري ركورد جوانان ايران، مدال برنز مسابقات را از آن خود كرد. اين در حالي است كه تاكنون هيچ يك از ورزشكاران ماده  پرش ايران در بخش جوانان مدال آسيايي كسب نكرده بودند و اين اولين مدال پرش هاي تاريخ ايران در قسمت جوانان است.

دبير و بازرس جديد تيراندازي انتخاب شدند
گروه ورزشي - مجمع عمومي فوق العاده فدراسيون تيراندازي با اكثريت آراء دبير و بازرس جديد اين فدراسيون را انتخاب كرد. در اين انتخابات حسين براتي به عنوان دبير و محمدحسين نيكويي به عنوان بازرس توانستند نظر اعضاي مجمع را به خود جلب كنند. براتي كه از مدتها پيش با حكم دكتر اسدالله حيدري رئيس فدراسيون تيراندازي به عنوان دبير موقت با اين فدراسيون همكاري مي كرد جانشين مهدي ميرميران شد و نيكويي هم جاي سردار قرباني را گرفت.

نگاه
نياز جامعه فوتبال
جهانگير كوثري
نوآوري و بدعت در هر پديده اي، يك ضرورت كارآمد و نياز عمومي است. در پديده هاي اجتماعي آلترناتيوهاي موجود كه جايگاه مناسب اجتماعي دارند،جانشين طرح ها و برنامه هايي مي شوند كه به دلايل مختلف با شكست و يا عدم موفقيت روبه رو مي شوند. در فوتبال به عنوان بخشي از فعاليت هاي يك اجتماع اين اتفاق مي تواند در مقاطع مختلف تاريخي به وقوع بپيوندد. طرح هاي استفاده از مربيان خارجي در شرايط فعلي و در اذهان عامي مردم با شكست روبه رو شده است، شايد كيفيت انتخاب نيز ملاك ديگري براي پيشنهاد تغيير شيوه مديريتي فوتبال و مربيگري در اين رشته باشد، اما در موقعيت كنوني نياز به مربي داخلي يك نوع التيام بخشي يا ريكاوري روحي باشد. استفاده از مربيان داخلي در برهه اي از تاريخ جواب مثبت هم داده است، اما با علم به اين كه امروزه تحصيلكرده هاي ورزشي و فوتبال در جامعه خودمان افزايش يافته است و مي توان نفراتي را برگزيد كه جدا از داشتن مدارك،  تحصيلات آكادمي، بازي در تيم هاي بزرگ و ملي،  رهبري تيم هاي درجه اول، داراي عرق ملي و حس وطن پرستي نيز باشند، شايد اين مورد در جامعه ما جايگاه ويژه اي داشته باشد. اگر اين اتفاق بيفتد، به نظر مي رسد به نوعي مردم از نتايج به دست آمده در جام جهاني تسكين بيابند.
روز گذشته نگاه نويسنده ورزشي به موقعيت فوتبال ما با مربيان داخلي ناشي از نتايج ناخوشايندي بود كه در دو مقطع جهاني داشتيم، اما با توجه به شرايط موجود به نظر مي رسدتجربه آن سالها نقش زيباتري ترسيم كند.

كاناوارو در چلسي
006624.jpg
گروه ورزشي -به دنبال سقوط تيم يوونتوس به رقابت هاي سري B ستارگان اين تيم يكي پس از ديگري قصد جدايي از اين تيم را دارند.بعد از تمايل بارسلونا براي خريدن ليليان تورام فرانسوي اكنون چلسي خواهان فابيو كاناوارو كاپيتان تيم ملي ايتالياست.روزنامه ميرو روز گذشته ادعا كرد چلسي قصد خريد اين بازيكن را دارد. چلسي براي فصل جديد ليگ برتر تاكنون بالاك و شوچنكو را به خدمت گرفته است و با حضور كاناوارو استحكام خط دفاعي اين تيم نيز بيشتر مي شود.كاناوارو بهترين مدافع جام جهاني ۲۰۰۶ انتخاب شد.

تلاش كلمبيا براي ميزباني جام جهاني ۲۰۱۴
كلمبيا بعد از ۲۰ سال بار ديگر تلاش خود را براي كسب ميزباني جام جهاني در سال ۲۰۱۴ آغاز كرده است.اين خبر را رئيس جمهور اين كشور در مراسم افتتاح بازي هاي آمريكاي مركزي و درياي كارائيب بيان داشت.اين كشور در سال ۱۹۸۶ چنين درخواستي را براي ميزباني ارائه داده بود اما به واسطه بحران هاي اقتصادي نتوانست بر آن پايبند باشد و مكزيك جانشين آن شد.براساس روند چرخشي موجود در فيفا پس از برگزاري جام جهاني ۲۰۱۰ در آفريقاي جنوبي، رقابت هاي سال ۲۰۱۴ در يك كشور آمريكاي لاتين برگزار مي شود. اما اين كه كلمبيا با تمام مسائل قاچاق و مشكلات تروريستي بتواند ميزبان باشد،بحث مهمي است.

ونبلز در تيم ملي انگليس
006630.jpg
بعد از ناكامي تيم ملي انگليس در جام جهاني و كناره گيري اسون گوران اريكسون سرمربي تيم ملي اين كشور،هنوز سرمربي اين تيم رسماً برگزيده نشده است.پيش از اين قرار بود بعد از جام جهاني استيو مك لارن سرمربي تيم ميدلزبرو در اين پست قرار گيرد اما خبرگزاري بي.بي.سي روز گذشته اعلام كرد احتمال دارد تري ونبلز به عنوان سرمربي آينده انگليس برگزيده شود.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |