چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۴ - Jul 26, 2006
فرمانده پليس استان تهران اعلام كرد
سارقان طلافروشي بومهن راز ۲ سرقت ديگر را گشودند
008316.jpg
سردار زارعي فرمانده انتظامي استان تهران
008301.jpg
گروه حوادث- مهديه مصطفايي: سه سارق مسلح كه در جريان سرقت مرگبار از طلافروشي بومهن، يكي از فروشندگان مغازه را به ضرب گلوله از پاي درآورده بودند، در اعترافاتي جديد راز سرقت هاي مرگبار از دو طلافروشي ديگر در شهرك مسعوديه و تجر را فاش كردند.
اعترافات جديد در پرونده سارقان مسلح
به گزارش همشهري، سردار زارعي - فرمانده نيروي انتظامي استان تهران - روز گذشته در نشست مطبوعاتي با بيان خبر اعترافات جديد اعضاي باند گفت: پرونده اين حادثه هولناك هنوز در اختيار پليس استان تهران است و سه سارق مسلح كه يوسف، مجتبي و مريم نام دارند همچنان تحت بازجويي پليس آگاهي كرج قرار دارند. وي ادامه داد: در جريان آخرين بازجويي هاي صورت گرفته، اين سه متهم به دو فقره سرقت مسلحانه ديگر كه ظاهراً منجر به قتل شده است نيز اعتراف كرده اند.
به گفته فرمانده انتظامي استان تهران بنا به اعترافات صورت گرفته، اين سه سارق مسلح به غير از سرقت مرگبار طلافروشي بومهن و سرقت ديگري در گلپايگان، بعد از ظهر ۲۹ بهمن ماه ۸۴ نيز در شهرك مسعوديه وارد يك طلافروشي شده و در فرصتي مناسب اقدام به اجراي نقشه شوم خود كرده اند.
طبق اعترافات مريم، روز حادثه سه سارق كه از قبل محل طلافروشي را تحت نظر قرار داده بودند با يك خودرو نيسان به محل رفته و پس از ورود به طلا فروشي از صاحب مغازه درخواست يك انگشتر كرده بودند. صاحب طلافروشي نيز قطعه طلاي مورد نظر را در اختيار مشتريان خود قرار داده بود، اما پس از چند دقيقه مريم طبق نقشه انگشتر را بر روي زمين انداخته بود و به اين ترتيب هنگامي كه صاحب طلافروشي براي برداشتن آن خم شده بود، سارقان ضربات مرگبار را با چكش به سر وي وارد كرده و او را به قتل رسانده بودند و سپس با سرقت چهار كيلو طلا از محل متواري شده بودند
سردار زارعي در ادامه گفت: سارقان صبح ديروز در آخرين اعترافات خود بيان كرده اند كه در منطقه تجر بين خوانسار و گلپايگان نيز سرقتي را به همان شيوه قبلي انجام داده اند اما نمي دانند كه صاحب طلافروشي به قتل رسيده است يا نه ،كه اين موضوع در حال پيگيري است.
به گفته فرمانده انتظامي استان تهران سارقان مسلح تاكنون به دو فقره سرقت وانت نيسان و چهار فقره سرقت پرايد نيز اعتراف كرده اند.
دستگيري جاعل حرفه اي
فرمانده نيروي انتظامي همچنين روز گذشته در توضيح خبر ديگري بيان داشت: بيست و نهم تيرماه امسال مأموران پليس شهريار در جريان توقف مشكوك يك دستگاه خودروي دوو ، فردي به نام محمد را دستگير كردند.
در بازرسي از خودروي متهم مقدار ۵۰ ميليون تومان تراول چك جعلي كشف شد كه ۸۹ فقره از تراول چكها مربوط به بانك مسكن و ۵۹ فقره آن ايران چك بانك ملي بود.
با كشف تراول چك ها محمد به اداره آگاهي منتقل شد و در بازجوييها گفت: پس از جعل تراول چكها آنها را با خريد لوازم يدكي خودرو خرج مي كردم.
مأموران در ادامه خانه محمد را بازرسي كردند كه در آنجا دستگاه هاي مخصوص جعل را كشف كردند. در ادامه تحقيقات همدست متهم به نام علي نيز شناسايي و دستگير شد.

۴ بار مرگ براي ۳ قاچاقچي قاتل
008310.jpg
گروه حوادث- سه قاچاقچي مواد مخدر كه مدعي هستند براي گرفتن طلب خود دو برادر را در شهريار به قتل رسانده اند ، از سوي قضات دادگاه كيفري به۲ بار قصاص و ۱۵ سال زندان محكوم شدند.
به گزارش همشهري، در اين پرونده متهم رديف اول به نام احمد به مشاركت در قتل دو برادر به نامهاي محمدصفر و بهزاد ، متهم رديف دوم به نام محمود به مباشرت در قتل بهزاد و مشاركت در قتل محمدصفر و متهم رديف سوم به نام مصطفي به معاونت در قتل بهزاد و محمدصفر متهم هستند.
متهمان اين پرونده پس از دستگيري و تكميل تحقيقات در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شدند. در جريان برگزاري جلسه دادگاه اين سه متهم، اولياي دم درخواست قصاص نفس براي عاملان اصلي جنايت كردند
احمد، متهم رديف اول اين جنايت، در جلسه دادگاه با حضور در جايگاه در دفاع از خود، اتهامات وارده را قبول نكرده و گفت: براي گرفتن چهل ميليون تومان طلبي كه از دو برادر داشتم به همراه دو دوستم به جلوي خانه آنها رفته و آنها را سوار خودرو كرديم كه در داخل خودرو سر طلبم با دو برادر درگير شديم كه در همان هنگام محمود دو برادر را با شليك گلوله از پاي درآورد.
با توجه به برگزاري دو جلسه دادگاه و اخذ آخرين دفاعيات از متهمان پرونده، قضات دادگاه كيفري استان تهران رأي اين پرونده را صادر كردند كه بر اساس آن متهم رديف اول و دوم به اتهام مشاركت در قتل محمدصفر و بهزاد به ۲ بار قصاص و متهم رديف سوم به اتهام معاونت در قتل به ۱۵ سال حبس محكوم شدند.

۱۱۲ فقره كلاهبرداري با آگهي هاي جعلي
گروه حوادث - دو برادر كه با انتشار آگهي در مطبوعات و با تأسيس يك شركت قلابي ارائه خدمات بانكي اقدام به كلاهبرداري از متقاضيان دريافت وام مي كردند، پس از ۱۱۲ فقره كلاهبرداري شناسايي و دستگير شدند.
محمد تورنگ، رئيس مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، روز گذشته در مورد چگونگي فعاليت اين دو متهم و نحوه دستگيري آنها گفت: از حدود ۹ ماه پيش با اعلام شكايات متعددي از يك شركت تجاري مبني بر اينكه فردي به نام« محسن ــ ر» به بهانه پرداخت وام اقدام به كلاهبرداري از آنها كرده و متواري شده است، تيم ويژه اي از ماموران اطلاعات پليس آگاهي تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري وي آغاز كردند.
تحقيقات پليس جهت شناسايي متهم در حالي ادامه داشت كه كارآگاهان، ششم ارديبهشت امسال در بررسي نيازمنديهاي يكي از مطبوعات، آگهي تبليغات شركت ديگري را مشاهده كردند كه تسهيلاتي شبيه به شركت قبلي ارائه مي كرد.
بر اين اساس، ماموران پس از مراجعه به آدرس اعلام شده از شركت مورد نظر و بررسي شواهد موجود، طي يك قرار صوري با مدير شركت به نام «سعيد ــ س» كه كارت ويزيت نيز چاپ و پخش كرده بود، در بررسي مداركي كه سعيد ارائه كرد، پي بردند كه اين مدارك جعلي است.در حالي كه احتمال اينكه « سعيد» همان «محسن» باشد افزايش يافته بود، تحقيقات اطلاعاتي پليس مشخص كرد كه يك پزشك به نام مجيد با «سعيد» دوست بوده و از محل اختفاي وي مطلع است.
به گفته رئيس مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، عباس در بازجويي هايي پليسي گفت: از مدتها قبل سعيد را مي شناسد و هويت اصلي او «حسن ــ ع»، ۳۸ ساله و هويت برادرش، «محمد ــ ع»، ۴۲ ساله است.
با اظهارات مجيد و بررسي هاي پليسي منزل اين دو برادر در«تهرانپارس» شناسايي شد و تحت مراقبت قرار گرفت و سرانجام پنجشنبه هفته گذشته، هر دو متهم در منزل مجردي خود دستگير شدند.
تورنگ افزود: با اعتراف «حسن» و «محمد» به ۱۱۲ فقره كلاهبرداري به شيوه گرفتن مبلغي پول از متقاضيان، جهت ارائه وام و خدمات بانكي هر دو متهم با قرار ۲۰ ميليارد ريالي روانه زندان شدند.
آگهي، سند فعاليت قانوني شركت نيست
محمد تورنگ در ادامه گفت: به دليل اين كه آگهي هاي مطبوعاتي سند قابل اعتمادي براي قانوني بودن شركتها نيست از حدود دو سال پيش اقدامات و رايزني هايي با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي  در خصوص ساماندهي آگهي ها صورت گرفته كه در صورت توجه و اقدام مسئولان ذيربط، امكان سوء استفاده از آگهي هاي جرايد به صفر خواهد رسيد.

آنسوي آب
مرگ عجيب دختر جوان در قتلگاه برادر
008304.jpg
008307.jpg
گروه حوادث- در حادثه اي عجيب و باورنكردني ، يك زن جوان درست در سالروز قتل برادرش و درست در همان مكاني كه برادرش ۴ سال قبل به قتل رسيده بود به ضرب گلوله از پاي درآمد.
به گزارش آسوشيتدپرس ، روز دوشنبه گذشته ، زن جواني به نام َآناليسا پري هنگامي كه در مراسم يادبود چهارمين سال قتل برادرش شركت كرده بود در همان مكان به ضرب گلوله از پاي درآمد.
بنا به اين گزارش اين دختر ۲۲ ساله در خيابان آلبرت درست همان جايي كه برادرش در سال ۲۰۰۲ با ضرب گلوله به قتل رسيده بود در حال روشن كردن شمع بود كه ناگهان سرنشين يك خودرو بر روي او آتش گشود و او را از ناحيه سر هدف قرار داد و دختر جوان در همان لحظه جان باخت.
سينتيا پري خواهر بزرگتر آناليسا در توضيح اين خبر به بوستون هرالد گفت: خانواده ما هر سال مجلسي براي يادبود برادرمان (رابرت ) در مكاني كه وي در سال ۲۰۰۲ به ضرب گلوله از پاي درآمده بود برگزار مي كند و در آن با روشن كردن شمع ياد برادرمان را زنده مي كنيم، او گفت: هيچ كس نمي تواند اين مرگ را باور كند ، اين مثل يك خواب وحشتناك است ، اميدوارم كه از اين خواب برخيزم ، اين براي ما غير قابل باور است، همان روز، همان جا و چهار سال بعد اين اتفاق رخ داد.
بنا به اين گزارش كارآگاهان پليس در حال حاضر تحقيقات گسترده اي را براي شناسايي ضارب آغاز كرده اند اما آنها نمي دانند چه كسي او را به ضرب گلوله از پاي درآورده است و چرا ؟

جوان ۱۷ ساله مشهورترين متهم تحت تعقيب نيواورلئان بود
008313.jpg
گروه حوادث- كارآگاهان پليس نيواورلئان ، روز گذشته در يك عمليات گسترده پليسي مشهورترين متهم تحت تعقيب اين ايالت را دستگير كردند، اما نكته جالب اين بود كه اين متهم تنها ۱۷ سال سن داشت.
به گزارش آسوشيتدپرس اين جوان متهم است كه در ۲۴ آوريل در جريان تيراندازي بي هدف ۵نفر را در پيكئون تاون به شدت مجروح كرده و در ۲۶ آوريل نيز يك رهگذر را در خيابان ويلو و لئونيداس با شليك مرگبار گلوله از پاي درآورده است، ولي هر بار توانسته به آساني در حاليكه روزنامه اي را جلوي صورتش گرفته از صحنه جنايت فرار كند. جوزف كاتالانتو بازپرس نيواورلئان روز گذشته پس از دستگيري اين جوان در مصاحبه اي خبري در توضيح جنايتهاي وي گفت : هنوز مشخص نيست كه اين جوان چرا اقدام به شليكهاي بي هدف كرده است اما ما مي دانيم كه او انگيزه خاصي براي اين شليكها نداشته است و تنها به دليل جنون اقدام به تيراندازي كرده است.
به گفته بازپرس منطقه، به رغم تلاشهاي گسترده پليس براي شناسايي متهم و دستگيري وي، پيتون روز گذشته بعد از عبور از يك چراغ قرمز تحت تعقيب پليس قرار گرفت ، اما اقدام به فرار كرد و در تعقيب و گريزي كوتاه پس از شليك گلوله به پايش دستگير شد و به اين ترتيب بزرگترين متهم تحت تعقيب نيواورلئان به آساني به دام افتاد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |