شنبه ۷ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۶ - Jul 29, 2006
شكستن ركورد جنايتهاي قاتل گرين ريور
من ۴۹ نفر را كشته ام
ربرت كارلس براون با قتل ۴۹ زن و مرد در فاصله سالهاي۱۹۷۰تا ۱۹۹۵ در رده بالاتري از قاتل سريالي گرين ريور كه با قتل ۴۸ زن مشهورترين قاتل سريالي آمريكا محسوب مي شد قرار مي گيرد
008718.jpg
008733.jpg
008736.jpg
چهره هاي متفاوت از قاتل سريالي
008739.jpg
زناني كه در جنايت هاي قاتل سريالي به قتل رسيدند
گروه حوادث- جنايتكار وحشتناك آمريكايي كه به اتهام ربودن، آزار و اذيت و قتل يك دختر ۱۳ساله به حبس ابد محكوم شده بود، با افشاي راز ۴۸ جنايت ديگر عنوان وحشتناك ترين قاتل سريالي تاريخ آمريكا را از آن خود كرد.
مسئولان پليس ال پاسوي كلرادو روز چهارشنبه گذشته در يك مصاحبه مطبوعاتي راز جنايتهاي فجيع يك قاتل سريالي به نام ربرت كارلس براون را اعلام كردند كه به نظر مي رسد با قتل ۴۹ زن و مرد در فاصله سالهاي۱۹۷۰تا۱۹۹۵ در رده بالاتري از قاتل سريالي گرين ريور، (گري لئون ريجوي) كه با قتل ۴۸ زن مشهورترين قاتل سريالي آمريكا محسوب مي شود قرار گيرد.
حبس ابد براي يك قاتل مرموز
در ماه مي ،۱۹۹۱ كارآگاهان پليس ال پاسوي كلرادو از ناپديد شدن يك دختر ۱۳ ساله به نام هيتر داون چارچ اطلاع پيدا كردند. اين دختر هنگامي كه در غياب خانواده اش كه به ميهماني رفته بودند در حال پرستاري از برادر خردسالش بود ربوده شد.
اگرچه پليس جست وجوي گسترده اي را براي يافتن دختر نوجوان آغاز كرد اما تا دو سال بعد كه جسد اين دختر كه آزمايشات پزشكي قانوني نشان مي داد مورد آزار و اذيت قرار گرفته بود پيدا شد، تلاشها براي يافتن وي و رباينده ناكام ماند. با پيدا شدن جسد دختر نوجوان و با استفاده از سرنخهايي كه آزمايش دي ان اي مرد رباينده در اختيار پليس قرار داد، در سال ۱۹۹۵ مرد جنايتكار به نام ربرت كارلس براون از روي نتايج آزمايش دي ان اي و اثر انگشتش شناسايي و دستگير شد. با اعترافات او دادگاه عالي كلرادو او را به حبس ابد محكوم كرد و او در سال ۱۹۹۵ راهي زندان فوق امنيتي ال پاسو شد، اما هفته گذشته بعد از گذشت ۱۱ سال از آغاز زندان وي در اعترافاتي جنجالي كه در مطبوعات سراسر جهان بازتاب داشت راز ۴۸ جنايت ديگر را فاش كرد.
قتل در آركانزاس
رابرت براون در نخستين اعترافات خود از جنايتي كه در آركانزاس مرتكب شده بود پرده برداشت. او اعتراف كرد كه در سوم نوامبر ،۱۹۹۱ با زن جواني به نام (ليزا لوو) در كلوب بلوز در ممفيس ملاقات كرده و پس از آن كه وي را سوار خودروي خود كرده است با او به يك منطقه پوشيده از درخت در ۴۰ كيلومتري آركانزاس رفته و او را بعد از آن كه مورد  آزار و اذيت قرار داده خفه كرده است، بررسي هاي پليس نشان مي دهد كه جسد اين زن مدتي بعد پيدا شده و متخصصان پزشكي قانوني علت مرگ وي را نامشخص اعلام كرده اند. براون همچنين راز مرگ يك زن اهل كلرادو را فاش كرده و گفت: من در سال ۱۹۸۷« روكيو اسرري» را در كلرادو اسپرينگ به قتل رساندم. بررسي هاي پليس درباره اين پرونده راكد نيزنشان مي دهد كه باقي مانده جسد اين زن مدتي بعد در حالي كه تكه تكه شده بود پيدا شد.
قتلهاي سريالي در لوئيزيانا
واندا فاي هودسون ۲۰ ساله، در ۲۸ ماه مي ۱۹۸۳ در آپارتمانش به قتل رسيد. او با ضربات جسم سختي به سر و صورتش در حالي كه بي هوش بوده است به قتل رسيده است. براون در بازجويي هاي پليسي اعتراف كرد كه اين زن را بعد از خوراندن مشروبات الكلي و تزريق يك ماده بي هوشي، با پيچ گوشتي به قتل رسانده است.
فايه سلف ۲۶ ساله اهل كوشاتا نيز از ديگر مقتولان جنايتكار  آمريكايي است كه در ۳۰ مارس ۱۹۸۳ ناپديد شدن او به پليس گزارش شد، اما جسد او هيچ گاه پيدا نشد، براون با اعتراف به قتل اين زن گفت كه بعد از آن كه اين زن را در يك كلوب شبانه ملاقات كرده، به خانه او رفته و وي را به قتل رسانده و سپس جسد او را در رودخانه رد ريور كه در نزديكي آپارتمان وي واقع شده است انداخته است اما هرگز جسد اين زن پيدا نشد.
كارترين جين هيس دختر فراري ۱۵ ساله نيز كه جسد او در ۱۶ اكتبر ۱۹۸۰ در لوئيزيانا پيدا شد و پزشكان علت مرگ او را خفگي با جسم سيم مانند اعلام كردند نيز از ديگر زنان و دختراني است كه قاتل سريالي به قتل آنها اعتراف كرده است. وي در توضيح اين جنايت گفت: اين دختر را كه به فوزي مشهور بود در يك ساندويچي ملاقات كرده است و اين دختر فراري از او خواسته بود تا به وي جا و مكاني بدهد و او هم بعد از آن كه دختر جوان را به خانه مادرش برده بود وي را مورد آزار قرار داده و سپس او را با بند كفش به قتل رسانده است.
قتل درتگزاس
ملودي آنن بوش ۲۲ ساله اهل فلاتونيا از جمله زناني است كه قاتل سريالي آنها را در تگزاس به قتل رسانده است. او در ۲۵ مارس ۱۹۸۴ به قتل رسيد. طبق اعترافات قاتل سريالي او ملودي را در بار يك هتل ملاقات كرد و پس از آن كه وي را در هتلي در آن نزديكي مورد  آزار و اذيت قرار داد او را با يك ماده سمي مسموم كرد و سپس جسد وي را كه پلاستيك به دور آن پيچيده شده بود به منطقه اي در دو مايلي فلاتونيا منتقل كرده و در آنجا پنهان كرد كه جسد وي بعد از مدتي توسط سگهاي پليس پيدا شد . ناديا مندوزا ۱۷ ساله نيز از جمله قربانيان جنايتكار آمريكايي در تگزاس مي باشد. ناپديد شدن اين زن در ۲ فوريه ۱۹۸۴ به پليس گزارش شد و جسد تكه تكه مندوزا كه براون مي گويد با او در يك بار شبانه آشنا شده است در ۶ فوريه ۱۹۸۴ در ۵۹ كيلومتري جنوب غربي هوستون پيدا شد .
قتلهايي كه جزئيات آنها را فاش خواهم كرد
علاوه بر قتلها، براون به ارتكاب دهها قتل ديگر اعتراف كرده اما بيان جزئيات بيشتري از آنها را به بعد موكول كرده است. از جمله اين جنايتها قتل زن جواني در بلوار آكادمي  كلرادو است كه مرد جنايتكار از او به عنوان Cowboy Lady ياد مي كند. اوهمچنين به قتل زنان ديگري در لوئيزيانا، مورگان سيتي و زني كه ادعا مي كند او را در بار هيلتاپ ملاقات كرده و شوهر وي در يك كارخانه كاغذسازي كار مي كرده است، قتل يك زن خياباني در اوكلاهاما كه او را با شليك گلوله كاليبر ۲۲ به قتل رسانده است، قتل ديگري در واشنگتن و شليكهاي مرگبار به يك زوج جوان كه در حال كشيدن ماري جوانا بودند در نزديكي سانفرانسيسكو در سال ۱۹۸۶ و قتل يك سرباز در كره هنگامي كه او در سئول به سر مي برد در نزاعي به خاطر يك زن خياباني و دو مرد منحرف در مي سي سي پي و يك موتورسوار در نيومكزيكو اعتراف كرده است.
بزرگترين قاتل سريالي آمريكا
اگر بازجويان بتوانند اين تعداد قتل را ثابت كنند او حتي از قاتل (گرين ريور) گري لئون ريجوي هم قتلهاي بيشتري را مرتكب شده است و او به اين ترتيب به احتمال زياد بزرگترين قاتل پركار تاريخ ايالت نام خواهد گرفت. ريگوي اتهام قتل ۴۸ نفر را در ايالت سياتل در سال ۲۰۰۳ پذيرفت؛ اگرچه برخي از كارآگاهان معتقد بودند كه تعداد قتلهاي او بيش از ۷۰ مورد بوده است.

ايراني هميشه ايراني مي ماند
008721.jpg
008724.jpg
عكس ها: مجتبي جانبخش
فكر مي كرديم دغدغه هاي زندگي حس نوعدوستي را از يادمان برده است ولي تماس هاي متعدد با روزنامه به ما اطمينان داد كه ايرانيان هميشه ايراني مي مانند و فراموش نمي كنند كه بني آدم اعضاي يكديگرند...
تلفن ها پشت سر هم به صدا درمي آمد و هركس به نوعي مي خواست خانواده اي كه ۳۰ روز حس مي كردند همه فراموششان كرده اند را زير بال و پر خود بگيرند تا ديگر اشك هاي زن از بي پناهي جاري نشود. بعد از چند ساعت شمارش تلفن هايي كه همه مشتاق كمك رساني بودند آنقدر زياد شد كه اشك شوق را در چشمان همه ما جمع كرد.زني درحالي كه در صدايش تاثر موج مي زد مي گفت:  «مستاجر هستم ولي حاضرم نصف منزلم را در اختيار اين خانواده قرار دهم.» مردي ميانسال طي تماس ديگري بيان داشت: «كارمندم ولي حاضرم نصف حقوقم را به اين خانواده بپردازم تا دختران اين زن تنها از بي سرپناهي نجات يابند.» ديگري وكيلي بود كه آمادگي خود براي كمك رساني حقوقي به اين خانواده را اعلام كرد. زني حاضر بود با كمك دوستانش خانه اي براي آنان تهيه كند و ديگري...
در ميان تماس هاي گرفته شده اولين ارگاني كه آمادگي كمك رساني به اين خانواده بي سرپرست را اعلام كرد سازمان بهزيستي كشور بود.رئيس بهزيستي تهران بعد از مطلع شدن از موضوع دستور بررسي وضعيت زندگي اين خانواده و درصورت صحت ماجرا ساماندهي به آنان را صادر كرد.به اين ترتيب روز چهارشنبه رئيس مركز بهزيستي شميرانات به همراه چند نفر از پرسنل ارشد اين مركز به محل مراجعه كردند و بعد از بررسي وضعيت اين خانواده بي پناه بلافاصله دستور انتقال وسايل اين خانواده را از گوشه خيابان به يك مكان امن دادند. اين درحالي بود كه مسئولان بهزيستي تاكيد كردند كه وظيفه اسكان اين خانواده برعهده ما نيست و تنها به عنوان يك هموطن در اين خصوص اقدام كرده ايم. اثاثيه اين خانواده در وانت جا گرفت و به يكي از انبارهاي بهزيستي انتقال يافت تا با اقدامات بعدي به تمام اعضاي خانواده اسكان داده شود.به لطف مسئولين بهزيستي اثاثيه اين خانواده از گوشه خيابان به مكاني امن برده شد و به ياري خدا و با قول مساعد مسئولان بهزيستي در روزهاي آينده مشكل اسكان آنها حل خواهد شد.روز گذشته زن طي تماسي تلفني با روزنامه همشهري گفت: «۴۸ ساعت قبل به دفتر رياست قوه قضاييه مراجعه كردم، مسئولين دفتر ايشان بعد از مطالعه اوراق پرونده دستور رسيدگي به شكايت بنده را صادر كردند. ديروز پرونده ام به شعبه ۲۶ دادگاه شهيد بهشتي ارجاع داده شد و من اميدوارم عدالت هرچه زودتر در مورد پرونده ام اجرا شود.»
با اين حال  روزچهارشنبه وجمعه نيز همچنان زنگ هاي تلفن ادامه داشت، حتي وقتي به تماس گيرندگان عنوان مي كنيم كه بهزيستي به اين خانواده اسكان داده است باز هموطنان اصرار دارند كه به نوعي كمك خود را بدون هيچ چشم داشتي به اين خانواده عرضه كنند و ما تنها مي توانيم بگوييم هموطن عزيز متشكريم.

خريد بستني با نفربر
يك مرد ۳۴ساله اهل جمهوري چك كه با يك نفربر زرهي براي خريد بستني به مركز شهر رفته بود، از سوي پليس اين كشور جريمه شد.
به نوشته مطبوعات روز سه شنبه جمهوري چك، اين مرد با اين وسيله ۱۲تني به مركز تاريخي شهر هارادك كرالوف رفته بود كه براي بچه هايش بستني بخرد، وي اين نفربر را به تازگي از ارتش چك خريده بود. ارتش جمهوري چك چندي پيش اعلام كرد كه برخي از تجهيزات نظامي مستعمل خود را به فروش مي رساند كه نفربرهاي زرهي از جمله اين تجهيزات بود.

بار قاچاق به پايتخت نرسيد
008796.jpg
گروه حوادث- اعضاي دو باند قاچاق مواد مخدر كه اقدام به انتقال مواد مخدر از استان هاي مرزي زاهدان و هرمزگان به استان تهران مي كردند پس از شناسايي در دو عمليات ضربتي به دام افتادند.
به گزارش همشهري، دستگيري اعضاي اين دو باند زماني در دستور كار پليس استان تهران قرار گرفت كه چندي پيش ماموران مواد مخدر در پي يكسري اقدامات اطلاعاتي متوجه فعاليت دو باند مواد مخدر در استان تهران شدند.
بررسي ها نشان مي داد كه يكي از اين باندها از استان سيستان و بلوچستان و ديگري از استان هرمزگان به صورت گسترده اقدام به ورود مواد مخدر به پايتخت و شهرستانهاي مجاور مي كنند، بنابراين تيمي عملياتي و مجرب در دو اكيپ جداگانه تحقيقات گسترده و ويژه اي را در خصوص شناسايي اعضاي هر دو باند آغاز كردند.
پيگيري ها در اين زمينه ادامه داشت تا اينكه ماموران دريافتند قاچاقچيان قصد انتقال يك محموله بزرگ را با تريلي دارند بلافاصله مسير حمل مواد شناسايي و تحت كنترل قرار گرفت كه در جريان تعقيب و مراقبت هاي نامحسوس، كارآگاهان دريافتند كه قاچاقچيان قصد انتقال مواد مخدر از تريلي به چند خودرو سواري كه در انتظار آنها هستند را دارند. بنابراين با همكاري پليس يزد، خودرو تريلي در شهرستان خاتم متوقف و راننده دستگير شد كه در بازرسي از خودرو مقدار۲۵۲ كيلوگرم ترياك و ۱۲۰ كيلوگرم حشيش كشف و ضبط شد.
سردار زارعي فرمانده انتظامي استان تهران روز گذشته با اعلام خبر كشف اين محموله مواد مخدر گفت :در حالي كه بررسي ها براي كشف اين محموله با موفقيت روبرو شده بود، ماموران اكيپ دوم نيز در شاخه اي ديگر دريافتند كه يك شبكه فيوج با جاسازي مواد مخدر در داخل يك اتوبوس در حال انتقال آن به تهران هستند كه اين اتوبوس در محور رباط كريم متوقف شده و در بازرسي از آن مقدار ۱۹۵ كيلوگرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط شد.

خواب آلودگي راننده و مرگ ۲۶ نفر
گروه حوادث- سخنگوي پليس ۱۱۰ نيروي انتظامي ، خواب آلودگي راننده تريلر را علت حادثه چهارشنبه شب محور جهرم - بندرعباس عنوان كرد.
سرهنگ خارق علت اين حادثه را خواب آلودگي ، بي احتياطي و انحراف به چپ راننده تريلر اعلام كرد و گفت: آزمايش اعتياد انجام شده روي اين راننده ۲۷ ساله كه از حادثه جان سالم بدر برده ، مثبت گزارش شده است. وي افزود: در اين تصادف ۲۶ نفر كشته و۱۳ نفر ديگر مجروح شدند.

توفان با سرعت بيش از ۸۵كيلومتر در زابل
گروه حوادث- وزش توفان با سرعت بيش از ۸۵كيلومتر در ساعت، فعاليت هاي روزمره مردم را در شهرستان زابل مختل كرده است.
اداره هواشناسي زابل روز پنجشنبه اعلام كرد: براثر وزش اين توفان، شعاع ديد بكلي محدود شده و امكان تردد مردم بشدت كاهش يافته است.
گرد و غبار ناشي از توفان در سطح منطقه سيستان به حدي زياد شده كه اين منطقه را در تاريكي فرو برده است. اداره راه و ترابري زابل هم از رانندگان خواست درمحورهاي ارتباطي سيستان ضمن رعايت دقيق قوانين راهنمايي و رانندگي، با احتياط كامل حركت كنند. بر اساس اين اعلام، احتمال بسته شدن برخي محورها در صورت تشديد توفان وجود دارد. چند روز قبل نيز توفاني با سرعت ۹۰كيلومتر در ساعت شهرستانهاي زابل و زهك را تعطيل كرده بود.

اطلاعيه روابط عمومي شهرداري منطقه يك تهران
درباره حادثه دزاشيب
شهرداري منطقه يك تهران در پي ريزش ديواره خاكبرداري شده ساختمان در دست احداث واقع در دزاشيب، خيابان شهيد سليمي پلاك ۲۹ ضمن اظهار تأسف و تأثر و همدردي با خانواده حادثه ديدگان اطلاعيه اي صادر كرد. در اين اطلاعيه آمده است:
۱- پروانه ساختماني ملك مورد نظر در تاريخ ۶/۴/۸۵ تحت نظارت و مسئوليت شركت مهندسين مشاور سام سازه آسيا صادر شده است.
۲- با عنايت به اينكه در ذيل پروانه ساختماني مذكور قيد شده كه در حين عمليات ساختماني رعايت نكات ايمني و رعايت ماده ۸۱ قانون كار مبني بر عدم بكارگيري عوامل اتباع بيگانه فاقد پروانه كار توسط مجري و مسئول نظارت ساختمان تاكيد شده و همچنين مالك طي تعهد مورخ ۱۱/۴/۸۵ خود را مكلف به رعايت اصول فني و ايمني و ضوابط قانوني كرده است.
ليكن علي رغم تعهدات مذكور در تاريخ ۲۰/۴/۸۵ شهرداري ناحيه با توجه به عدم رعايت نكات فوق طي نامه شماره ۱۲۰۱/۸ به مالكين ابلاغ مي كند نسبت به رعايت نكات ايمني و شمع كوبي اطراف ملك خود و همچنين اجراي سازه نگهبان اقدام كند.
۳- متأسفانه مسئولين اجرائي و نظارت ساختمان و همچنين مالكين به اخطاريه هاي صادره شهرداري توجه ننموده و در اثر نشت لوله آب مجاور محل گودبرداري شده و بي توجهي به اين امر منجر به ايجاد چنين حادثه تأسف باري مي شود. شهرداري منطقه يك تهران مجدداً ضمن اظهار تأسف و تسليت مجدد به خانواده هاي داغدار اين عزيزان و شهروندان گرامي عدم وجود مديريت واحد شهري و نبود ابزار قانوني لازم در كنترل نظام شهري در بوجود آمدن چنين حوادث تلخ و ناگوار را تأكيد مي كند.

مي خواستيم دندانپزشك را ادب كنيم
008730.jpg
گروه حوادث- دو پسر و دختر جواني كه براي انتقام جويي از يك دندانپزشك اقدام به سرقت از مطب وي كرده بودند، با رضايت شاكي پرونده از لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه شدند.به گزارش همشهري، ساعت ۳۰ ‎/ ۱۹ دقيقه عصر روز چهارشنبه آخر سال دو پسر جوان تحت عنوان اينكه قصد جرم گيري دندان هاي خود را دارند به مطب يك دندانپزشك در منطقه نارمك تهران مراجعه كردند. در حالي كه پزشك ميانسال خود را آماده انجام كار روي دندان هاي يكي از دو مشتري جوان خود مي كرد، ناگهان جوان ديگر كاپشن خود را به سر او انداخته و دندانپزشك را كف اتاق مطب خواباند. وي در حالي كه كاردي را زير گلوي دكتر دندانپزشك قرار داده بود وي را تهديد كرده و خواست تا محل اختفاي پول هايش را بگويد.
در حالي كه دندانپزشك با خواهش و التماس از دو مهاجم جوان مي خواست كاري با او نداشته باشند، ناگهان آنها بدون آنكه سرقتي انجام دهند، پا به فرار گذاشتند. با ارائه شكايتي از سوي اين دكتر دندانپزشك، مأموران اداره ۵ آگاهي تهران تحقيقات براي رديابي عاملان حمله به مطب دندانپزشكي را آغاز كردند. آنان در نخستين مرحله از تحقيقات خود به منشي جوان مطب مظنون شده و او را تحت بازجويي قرار دادند. دختر جوان كه آتينا نام دارد علي رغم انكارهاي نخستينش وقتي تمامي مدارك و مستندات پليس را عليه خود ديد لب به اعتراف گشود و گفت: براي انتقامجويي از مرد دندانپزشك دو پسر جوان به نام هاي افشين و كرامت را اجير كردم تا بدين ترتيب مرد دندانپزشك را بترسانم. وي در ادامه بازجويي هايش به كارآگاهان گفت: بيش از يك سال است كه به عنوان منشي در مطب اين مرد كار مي كنم ولي او برخلاف وعده هايي كه داده بود، از بيمه كردن من سرباز زد به همين دليل من از پسر مورد علاقه ام خواستم او را ادب كند. او هم به همراه يكي از دوستانش به مطب دكتر آمدند. با توجه به اين اعترافات دو همدست آتينا دستگير شدند. صبح ديروز اين دو متهم در شعبه ۱۱۵۷ مجتمع قضايي بعثت با توجه به رضايت دكتر دندانپزشك محاكمه شدند. در ابتداي جلسه دادگاه يكي از متهمان ضمن تشريح روز حادثه مدعي شد: قصد سرقت از دكتر را نداشتيم و تنها براي ادب كردن او دست به چنين كاري زديم.
آقاي قاضي هم اكنون پشيمانم و تقاضاي عفو دارم. وي در ادامه افزود وقتي وارد مطب شديم در يك لحظه همه چيز اتفاق افتاد. در پايان دادگاه دو متهم ديگر نيز به دفاع از خود پرداختند و هر يك ضمن ابراز پشيماني خواستار بخشش شدند. قرار است حكم اين سه متهم به زودي صادر شود.

در اثر گودبرداري غيراصولي به وقوع پيوست
«مرگ »۶ كارگر دركوچه «مهر»
008715.jpg
گروه حوادث-آزاده مختاري : ظهر روز گذشته شش كارگر در حين گودبرداري غيراصولي در خيابان دزاشيب، كوچه مهر جان خود را زير آوار از دست دادند.
ريزش مرگبار ساختمان در دزاشيب
۱۶ كارگر با بيل و كلنگ در يك روز تعطيل و به دور از چشم مسئولين شهرداري در زمين ۱۲۰۰ متري كه از ششم تيرماه پروانه ساخت و ساز آن از سوي شهرداري منطقه يك صادر شده بود مشغول به كار بودند.چند ساعتي از شروع به كار اين ۱۶ كارگر نگذشته بود كه ناگهان مهندس معمار ساختمان كه در اتاقك مهندسي درحال بررسي كارهايش بود با شنيدن صداي مهيب ريزش زمين و پس از آن فريادهاي كارگران از اتاقك بيرون آمد و متوجه وقوع فاجعه شد.
حضور سه ايستگاه آتش نشاني در محل حادثه
۲۰ دقيقه پس از ريزش مرگبار زمين كه در اثر گودبرداري غيراصولي رخ داده بود وقوع اين حادثه به اطلاع مركز امداد آتش نشاني رسيد.
افضلي نيكو از اعضاي فرماندهي ستاد آتش نشاني پايتخت درخصوص حادثه فوق به همشهري گفت: «دو دقيقه بعد از اعلام اين خبر يعني در ساعت ۱۳ و ۵۹ دقيقه ماموران ايستگاه هاي ،۶۱ نجات ۴ و ايستگاه حريق در محل حاضر شدند.»
ماموران آتش نشاني بلافاصله بعد از حضور در صحنه با استفاده از سه لودر تلاش خود را براي نجات ۶ كارگر كه ۳ نفر از آنان تبعه افغانستان و ۳ نفر ديگر از هموطنان بودند آغاز كردند. مدت زمان زيادي طول نكشيد كه جسد دو نفر از كارگران از زير آوار بيرون كشيده شد.
هرچند دقيقه يكبار دنده هاي لودر پيكر يكي از كارگران را بيرون مي كشيد و ماموران امداد بعد از بررسي علايم حياتي اعلام مي كردند كه كارگر جان باخته و جسدش به اتاقكي آجري كنار ديگر همكارانش انتقال مي يافت.
محمدرضا بمانيان شهردار منطقه يك كه دقايقي بعد از وقوع حادثه در محل حاضر شده بود درخصوص اين حادثه به همشهري گفت: «ششم تيرماه پروانه ساخت و ساز اين ساختمان از سوي شهرداري منطقه يك صادر شد. روز بيستم تيرماه وقتي ماموران نظارتي شهرداري متوجه شدند شركت سازنده سازه نگهبان بر روي ديوارهاي اين ساختمان نصب نكرده است و ادامه كار كارگران در اين شرايط موجب چنين حادثه اي مي شود دستور توقف كار را صادر كرد. ولي متاسفانه امروز مالك ساختمان بدون توجه به دستور شهرداري ۱۶ كارگر را در اين مكان به كار گرفت كه در اثر نشت آب در قسمت شمالي ديوار كه در كنار اتاقك كارگري بود خاك دچار فرسايش شده و چنين حادثه اي به وقوع پيوست.مهندس معمار ساختمان كه در زمان وقوع حادثه در محل حاضر بود به همشهري گفت:  «من تنها طراح نقشه اين ساختمان هستم، مهندس ناظر بايد در محل حاضر بود، به همين دليل امروز كارگران بدون حضور مهندس ناظر در محل مشغول به كار بودند. بر پايه اين گزارش، شش كارگري كه در زير آوار باقي مانده بودند به دليل عدم تهيه وسايل ايمني از سوي شركت سازنده براي آنان در زير كوهي از خاك و گل جان باختند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |