پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۴ - Sep 14, 2006
شهردار تهران: امسال شادترين عيد فطر در مصلاي  تهران برگزار مي شود
تحقق مديريت واحد شهري با مشاركت شوراياري ها
گروه شهري- مديريت واحد شهري با مشاركت شوراياريها و حضور آنان محقق مي شود و به نتيجه مي رسد.
به گزارش سما، محمدباقر قاليباف شهردار تهران ديروز در بازديد از منطقه ۱۳ شهرداري تهران و در جمع معاونان شهرداري تهران با اعلام اين مطلب گفت: قانون مديريت واحد شهري از سطح بالا تعريف شده است اما براي اجرا بايد از سطوح پايين تر و از محله ها و با مشاركت شوراياريها انجام شود تا به نتيجه برسد.
وي افزود: شهرداري اگر بخواهد كارهاي اساسي
خود را پيش ببرد نيازمند اعتمادسازي ميان مردم و خود در درون سيستم شهرداري و خارج از آن است.
قاليباف در ادامه گفت: دليل عدم همراهي مردم با شهرداري اعتماد نداشتن به آن است و ما بايد تلاش كنيم با برطرف كردن مشكلات شهروندان و رسيدگي به خواسته هاي آنان، سرويس دهي و در اختيار گذاشتن امكانات مناسب در بخشهاي مختلف، اين اعتماد را ايجاد كنيم.
وي افزود: شهردار و معاونان مناطق نبايد كارها را در حد سطح شهر تهران انجام دهند و حوزه فعاليت آنان بايد فقط در محدوده خدمات رساني به مردم محلات در سطح منطقه باشد.
شهردار تهران گفت: بايد روند خدمت رساني به كاركنان شهرداري نيز به گونه اي باشد كه بي تفاوتي حاضر كه در طول زمان در ميان آنان به وجود آمده از بين برود و با برطرف كردن اين مشكل ،اعتماد شهروندان نيز به شهرداري ايجاد شود.وي با اشاره به خواسته هاي شهروندان در ابعاد گوناگون اظهار كرد: مشكلات مردم فقط در حوزه عمراني نيست و رسيدگي به خواسته هاي رواني و حمايت از آنان در همه زمينه ها بايد مورد توجه قرار گيرد.
قاليباف با تاكيد بر مشاركت مردم در فعاليت هاي شهرداري گفت: بايد شهرداري توان بسترسازي مناسب را براي حضور مردم و مشاركت آنان در همه فعاليتها ايجاد كند و شاهد بركات اين همكاري دو جانبه در طي زمان باشد.شهردار تهران با اشاره به اجراي طرح مهررمضان در آستانه سال تحصيلي و ماه مبارك رمضان گفت: مديريت اداره خواسته هاي مردم در تمام مناسبتها به ويژه اعياد از وظايف شهرداري است و با برگزاري جشنهاي بزرگ به بهترين شكل همانند عزاداريها بايد به نياز شهروندان در اين زمينه پاسخ داد.
شهردار تهران ابراز اميدواري كرد كه عيد فطر سال جاري يكي از بهترين و شاد ترين اعياد در مصلاي تهران برگزار خواهد شد و مقدمات لازم براي اين كار انجام شده است تا شاهد پايان اين ماه مبارك همراه با شادي و شعف براي روزه داران باشيم.

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار تشريح كرد
برنامه هاي شهرداري براي عرضه
خواربار ارزان در ماه رمضان
016809.jpg
گروه شهري - مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار از كاهش چشمگير قيمت گوشت و مواد پروتئيني در ميادين اين سازمان، در ايام ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: جايگاه هاي عرضه خرما، زولبيا و باميه و شير يارانه اي به منظور دستيابي شهروندان به محصولات
باكيفيت و ارزان در ماه مبارك رمضان راه اندازي خواهد شد.
به گزارش سما، عبدالرحمان چراغعلي - مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار- گفت: ايجاد تسهيلات و اختصاص محل هاي عرضه رايگان در ميادين اصلي شهر براي عرضه گوشت مرغ تازه به قيمت مصوب از برنامه هاي اين سازمان در ماه مبارك رمضان است.
وي افزود: توزيع مرغ تازه از قرار هر كيلوگرم ۱۵۵۰۰ ريال توسط اتحاديه شركتهاي تعاوني كشاورزي مرغداري مرغ گوشتي استان تهران و تعديل قيمت اين محصول، تأمين نياز شهروندان و ايجاد امكانات و تسهيلات لازم و اختصاص محلهاي توزيع رايگان به منظور توزيع گوشت و مرغ منجمد و تخم مرغ توسط شركتهاي سهامي پشتيباني امور دام كشور به منظور تعديل و تثبيت قيمت گوشت و مرغ در اين ايام از ديگر اقدامات اين سازمان در ماه مبارك رمضان است.
چراغعلي اظهار داشت: همچنين هماهنگي و همكاري لازم با معاونت امور دام در وزارت جهاد كشاورزي و شركت سهامي و پشتيباني امور دام كشور جهت توزيع گسترده مرغ منجمد ارزان قيمت به منظور تنظيم بازار و تعديل قيمت گوشت مرغ تازه و ايجاد تعادل در عرضه و تقاضاي اين محصول صورت گرفته كه با توجه به تصميم اخير دولت كه بر اساس آن قيمت مرغ منجمد از روز ۱۴شهريور ماه از قرار هر كيلوگرم ۱۶۰۰ ريال كاهش قيمت داشت، در همين راستا قيمت مصوب مرغ منجمد در بازار هاي سازمان ميادين ميوه و تره بار از ۱۵۰۰۰ ريال به ۱۳۴۰۰ ريال كاهش يافت.
چراغعلي ادامه داد: با توجه به هماهنگي هاي به عمل آمده درخصوص توزيع تخم مرغ، قيمت مصوب اين محصول نيز از تاريخ ۱۵شهريور از ۷۷۰۰ ريال به ۷۲۰۰ ريال كاهش يافت.
چراغعلي همچنين در ادامه از تلاش براي كاهش قيمت گوشت قرمز عرضه شده در ميادين ميوه و تره بار در ايام ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: با همكاري شركت سهامي پشتيباني امور دام كشور به منظور تعديل قيمت گوشت قرمز در اين ايام طي روزهاي آتي شاهد عرضه گوشت قرمز منجمد به قيمت كمتر از ۳۸۰۰۰ ريال خواهيم بود.
به گفته چراغعلي پيش بيني تسهيلات لازم جهت راه اندازي جايگاه هاي موقت عرضه به منظور دسترسي آسانتر در اين ايام و صدور مجوز فروش اقلام اضافه نظير زولبيا، باميه، خرما، شكر و... در غرفه ها و كيوسكهاي سازمان ميادين به منظور تأمين نياز شهروندان و ايجاد تنوع لازم در محصولات مورد نياز، و همچنين هماهنگي لازم جهت تأمين و عرضه شير يارانه اي به ويژه در ايام ماه مبارك رمضان از ديگر برنامه هاي سازمان ميادين در ايام ماه مبارك رمضان خواهد بود.

با رفع معارضان ملكي در محدوده اوين
اجراي فاز سوم پروژه يادگار امام آغاز شد
عكس: جواد گلزار
016812.jpg
گروه شهري- فاز سوم پروژه احداث بزرگراه يادگار امام (ره) وارد عمليات اجرايي شد.
سعيد رضايي مشاور شهردار منطقه يك و رئيس اداره املاك شهرداري اين منطقه به خبرنگار ما گفت: براي احداث پروژه بزرگراه يادگار امام (ره) و آغاز عمليات اجرايي ساخت پل تقاطع خيابان سئول- بزرگراه چمران- خيابان شهيد كچويي، بيش از ۹ هزار و يكصد متر مربع عرصه، اعيان و تجاري و مسكوني در خيابان شهيد كچويي در محدوده منطقه يك آزاد شد.
رضايي با اشاره به اين كه در طول اين مسير ۱۱ ملك مستغلاتي و ۶ باب مغازه وجود داشت گفت: از ۳ سال پيش تاكنون طي جلسات فشرده اي مذاكراتي با صاحبان اين املاك انجام داديم تا اين كه دو روز پيش بالاخره كليه مالكان به تخليه ملك و تخريب آنها رضايت دادند.
نادر شكري، رئيس اداره حقوقي شهرداري منطقه يك نيز به همشهري گفت: با وجود اين كه دستور لازم از سوي مقامات قضايي صادر شده بود، مذاكره با اهالي بدون هيچ تنشي به نتيجه رسيد و از ساعت ۷ صبح روز دوشنبه به صورت شبانه روزي عمليات تخريب املاك انجام شد.
منطقه تخريب شده به طول ۲۲۰ متر از نظر احداث پل روي بزرگراه موثرترين محدوده در فاز سوم پروژه بزرگراه يادگار امام (ره) بوده كه با تخريب املاك آن، هم اكنون آماده احداث ادامه بزرگراه است.
رئيس اداره املاك شهرداري منطقه يك همچنين گفت: ۶ باب مغازه موجود در طرح فاقد مدارك معتبر كسبي قبل از مردادماه ۱۳۵۲ بوده و بدون مجوز تلقي مي شده است ولي شهرداري منطقه يك به منظور رعايت حال كسبه محل با هماهنگي مسئولان شهرداري تهران حقوق كسب و پيشه هر يك از ذينفعان را به طريقي متناسب پرداخت كرده و حتي در چند مورد مغازه معوض جهت ارايه كسب و پيشه به معارضين ارايه شده است.
گفتني است در اجراي اين بخش از پروژه و تمليك املاك معارض، اقدام يكي از مالكين به نام نصرالله نصيري راد كه داوطلبانه محل كسب و ملك خود را جهت اجراي طرح به شهرداري واگذار كرد تاثير زيادي در ترغيب ساير اهالي محل براي واگذاري املاكشان داشت.

نگاه
016806.jpg
علي درخشي

مدير عامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران خبر داد:
آموزش چهره به چهره تفكيك زباله از مبدأ
به ۲ ميليون خانوار تهراني تا پايان امسال
گروه شهري - ۲ ميليون خانوار تهراني تا پايان امسال از طريق توزيع بروشور و مراجعه كارشناسان اداره بازيافت مناطق به درب منازل تحت پوشش آموزش چهره به چهره تفكيك زباله از مبدا قرار خواهند گرفت.
به گزارش سما، ابوالفضل ابراهيمي با بيان اينكه هم اكنون ۷۰۰ هزار خانوار تهراني تحت پوشش طرح آموزش چهره به چهره تفكيك زباله از مبدا قرار گرفته اند، افزود: اميدواريم بتوانيم زمينه اي را فراهم كنيم كه بخش قابل توجهي از خانواده هاي تهراني حداقل يك بار تا پايان سال تحت اين آموزش قرار بگيرند.
مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران همچنين از اهداي كد اشتراك به شهروندان تهراني خبر داد و گفت: توزيع كيسه هاي زباله رايگان براي زباله هاي تر و خشك بين شهروندان و مراجعه پيمانكاران هفته اي يكبار براي جمع آوري اين كيسه ها و توزيع جوايز ارزنده به قيد قرعه بر مبناي كد اشتراك هر شهروند از مهمترين اقدامات اين سازمان به منظور نهادينه كردن طرح تفكيك زباله از مبدا است.

فراخوان اولين همايش نهضت مصلي سازي
گروه شهري - معاون امور استانهاي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه اعلام كرد: بدليل آنكه بسياري از شهرهاي بزرگ كشور مكان مناسبي براي برگزاري نماز جمعه در اختيار ندارند اين همايش يك روزه در راستاي طرح نهضت مصلي سازي با هدف ارائه اطلاعات و توجيه برنامه هاي مربوطه با حضور ۲۳۰ تن از ائمه جمعه، مهندسين ناظر و مجريان پروژه هاي مصلي سازي كشور، روز يكشنبه ۲۶/۶/۸۵ در مصلي امام خميني(ره) تهران برگزار مي گردد.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالعلي ابراهيمي گفت: در اين نشست با حضور جمعي از كارشناسان و طراحان موضوعاتي چون، معماري مصلاها و تلفيق آن با معماري اسلامي و مدرن، معرفي مصلي به عنوان يك الگو و نماد هويت فرهنگي اسلامي شهري، تبيين و ارائه كاربردهاي مختلف مصلاها، بررسي نقش گنبد و مناره در مصلاها، كاربرد علوم و فنون جديد در طراحي مصلاها و همسان سازي معماري مصلاها با شرايط اقليمي، مورد بررسي و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

اجراي بيش از ۴۰ طرح عمراني در حريم منطقه ۱۸
گروه شهري - بيش از ۴۰ طرح و پروژه عمراني، فرهنگي و خدماتي براي ارائه خدمات لازم به ساكنين شهركها و روستاهاي حريم منطقه ،۱۸ با اعتباري معادل ده ميليارد ريال از سوي شهرداري منطقه ۱۸ در اين محدوده در حال اجراست.
محسن عزتي شهردار منطقه ۱۸ با اعلام اين مطلب گفت: احداث سالن ورزشي و ساختمان چند منظوره در روستاي گلدسته، جدول گذاري و آسفالت معابر و خيابانهاي شهركها و روستاها نظير گلدسته، ترشنبه، شمس آباد و احدث دو باب ساختمان چند منظوره در روستا هاي فيروز بهرام و ترشنبه، احداث خانه كشتي شهرك گلشهر از جمله طرح هايي است كه از سوي شهرداري اين منطقه با اعتباري معادل ۶ ميليارد ريال صرفاً در حوزه استحفاظي فرمانداري اسلامشهر در حال اجراست.

شهر نگار
طرح جامع تهران؛ الزامات و راهبردها
دكتر محمدباقر قاليباف
۱ - شهرها، به ويژه كلان شهرها به خصوص كلان شهر - پايتخت هايي مانند تهران، موجوديتي پيچيده و پويا دارند كه تحت عوامل و شرايط محيط رقابتي شكل مي گيرند و از درون و برون (عوامل محيطي ملي و فراملي) متأثر مي شوند. اينگونه شهرها به دليل آنكه مركز تجمع قدرت، ثروت، جمعيت و ارگان هاي متنوع با عملكردهاي مختلف هستند بيش از پيش مورد توجه واقع شده اند و برنامه هاي ۲۰۲۰ و قرن ۲۱ درمورد كلان شهرهاي جهان گوياي آن است كه كلان شهرها به واحدهايي تعيين كننده در نظام ژئوپلتيك و ژئواكونوميك تبديل شده اند و واحدهاي ملي به جد اين ضرورت را دريافته اند كه بايد اين شهرها را براي رقابت در پارادايم جهاني شدن، به طور گسترده تجهيز، صيانت و تدارك كرد. پس تداوم حيات و عملكرد كلان شهرهاي ملي به تبديل شدن آنها به شهرهاي جهاني و توانمندي آنها در ايفاي نقش موثر در محيط رقابتي جهاني است.
۲ - كاربران شهرها (اعم از شهروندان و كليه ذي نفعان شهر) بيش از پيش به حقوق، منافع و مسئوليت هاي خود پي برده اند و با مشاركت جويي و تصريح انتظارات خويش، نقش تعيين كننده اي در هدايت و توسعه شهرها يافته اند.
۳ - به تدريج اين مطلب مهم درك و دريافت شده است كه معضلات كنوني شهرها، ميراث الگوهاي اقتباسي نامتناسب و روندهاي هدايت نشده و نظامات جزيره اي و غيريكپارچه و فقدان آينده پژوهي، و فقدان آرمان (چشم انداز قوي و دروني شده) و اسطوره است.
۴ - تدبيركنندگان امر هدايت و توسعه شهرها به اين نتيجه رسيده اند كه شهرسازي موضوعي چند ديسيپلينه و فرارشته اي است و نبايد در انحصار مهندسان عمران وحتي شهرسازي و طراحي شهري قرار گيرد ؛چراكه توسعه پايدار شهري به همه وجوه حيات جمعي شهروندان و شهر ارتباط وثيق و عميق دارد.
۵ - امروزه توسعه پايدار شهري كه متأخرترين نظريه در باب توسعه شهري است بر اركان زير استوار شده است:
- برنامه ريزي و مديريت يكپارچه و پايدار شهري
-پايداري و بالندگي اقتصاد شهري
- كارآمدي و بهره وري كليه ظرفيت هاي شهري
- پايداري هويت و انسجام فرهنگي - اجتماعي جامعه شهروندي
- پايداري محيط و منابع زيستي و ارزش هاي طبيعي شهر و پيرامون
- پايداري كالبدي و كاركردي شهر( اعتلاي كيفيت محيط، عملكرد سيستم ها، رفاه، عدالت، عملكرد رواني شهر)
- پايداري حقوق و مسئوليت هاي شهروندي كه در نتيجه اركان مذكور مي توان «پايداري و بهبود مستمر كيفيت زندگي شهروندان و بقا و بالندگي شهر» را انتظار داشت.
۶ - امروزه درك و دريافت شده است كه ادعاي جامعيت (كه مدعاي طرح هاي جامع است!) و خلاصه كردن هدايت شهر در الگوهاي منطقه بندي و تعيين كاربري اراضي و اتكا به ضابطه گذاري و بخشنامه نويسي براي كنترل تحولات شهر (ولو تحولات كالبدي)، انديشه اي خام و منسوخ است كه ناكامي و ناكارآمدي آن در دنيا به اثبات رسيده است.
۷ - مگر مي توان به اتكا برداشت اطلاعات از شهر و يك سري دقت هاي هندسي و ويرايش هاي زيبايي شناسانه و جداول سهم بندي و تعيين سرانه و درنهايت توليد نقشه و ضوابط، حال و آينده يك شهر بزرگ را بسته بندي و تعيين تكليف كرد؟
۸ - مگر مي توان بدون تعبيه پاسخ درخور و منعطف به تغييرات و تحولات فرادستي، بدون لحاظ كردن مديريت شهري به عنوان ارگان پياده كننده طرح و بدون ملاحظات و تنگناهاي اجرا و بدون ملاحظه  تراز مالي و درآمدهاي لازم براي نگهداري و خدمات شهر، ... براي يك دوره ۲۰ يا ۲۵ ساله (آن هم بدون آينده پژوهي متقن و بدون در نظر گرفتن ميدان وسيع رقابت هاي دروني و بيروني) وضعيت و موقعيت شهر و شهروندان و سيستم هاي شهري را تعيين كرد.
۹ - چه كسي مي تواند ادعا كند كه براي برنامه ريزي اين شهر، رفتارهاي آينده آن را به صورت يك سيستم پويا، مدل كرده است؟ و راهبردهايش را كشف كرده است نه وضع؟
۱۰ - چه كسي مي تواند ادعا كند كه تأثيرات شگرف پارادايم فن آوري اطلاعات و ارتباطات را بر شهر و سيستم هاي شهر و شهروندان احصاء و استنباط كرده است و سپس توانسته آن را در چارچوب شرح خدمات طرح جامع و تحت ضوابط مرسوم درآورد؟
۱۱ - چه كسي ادعا دارد كه علل و عوامل ناكامي طرح هاي جامع پيشين را به درستي استخراج كرده است و اين طرح را از آن آسيب ها و علت ها مصون نموده است؟
۱۲ - در كدام سند از طرح هاي جامع به صورتي آينده پژوهانه به شناسايي دقيق چالش ها و مسائل حال و آينده تهران، و وزن دهي مقايسه اي و اولويت بندي آنها پرداخته شده است؟
۱۳ - در كجا ديده شده است كه چشم انداز شهر و طرح هاي تفصيلي، همزمان با طرح جامع اصلي تهيه شود؟
۱۴ - با چه تمهيداتي مي توان اغتشاش در ماهيت، روش ها، اهداف، مفاهيم، محتوا و حتي عنوان گذاري ها را برطرف ساخت؟
پيشنهادم اين است كه:
۱ - حداقل از ناكامي هاي گذشته و تجارب و عبرت هاي دنيا درس بگيريم و بپذيريم كه دوران برنامه ريزي متمركز، آمرانه، و خطي، كه الگويش شهرسازي ضابطه اي است و محصولش يك طرح جامع، سپري شده است و نيازهاي شهر و شهروندان را پاسخگو نيست.
۲ - مي توان آن بخش از دستاوردهاي مطالعات مربوط به تهيه طرح جامع كه قابل دفاع و اطمينان بخش هستند در مدل برنامه ريزي و مديريت راهبردي وارد نموده و با توانمندي هاي اين مدل و با پايه قرار دادن الگوي توسعه پايدار شهري، برنامه اي منعطف، رقابت كننده و مديريت كننده تغيير، و متمركز بر مسائل و انتظارات راهبردي تهيه كرده و براي هدايت و توسعه اين شهر آن را به اجماع و توافق رسانيد.

هزينه جمع آوري زباله با اجراي
طرح مكانيزاسيون كاهش يافت
گروه شهري- مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران گفت: هزينه جمع  آوري زباله با اجراي طرح مكانيزاسيون كاهش يافته و كمتر شده است.
به گزارش سما، مصطفي سليمي روز گذشته در هجدهمين نشست ادواري معاونين خدمات شهري كلانشهرهاي كشور در سالن ياس شهرداري تهران ، گفت: جمع آوري روزانه ۷ هزار تن زباله از سطح شهر تهران ، حوزه خدمات شهري را درگير با مشكلات روزمره كرده و همين مساله، دليل عدم بازنگري و تجديد نظر در اين كار، طي اين سالها بوده است.
وي افزود: ادامه جمع آوري زباله با حجم زياد از ۱۲۰ ناحيه شهر تهران به صورت سنتي و با ماشين هاي
غير استاندارد ، مقدور نبود و سيستم جديد با ورود پيمانكاران آغاز شد.
سليمي با اشاره به مشاركت بخش خصوصي در طرح مكانيزاسيون زباله اظهار كرد: در حال حاضر بيش از ۷۰ درصد از كار توسط بخش خصوصي انجام مي شود كه براي اين كار سرمايه گذاري كرده اند و با اين حركت علاوه بر بالارفتن سرعت از نظر كيفيت بهداشتي نيز رشد داشته و مشاركت مردم در اين كار بيشتر شده است.
سليمي افزود: پيمانكاران موظف هستند كه از كارگران ايراني استفاده و حقوق و مزاياي آنان را در قالب حساب بانكي پرداخت كنند.

همزمان با روز آتش نشاني و ايمني صورت مي گيرد:
تجهيز تاكسي ها و وانت بارهاي شهر تهران
به كپسول اطفاي حريق
گروه شهري- همزمان با روز آتش نشاني و ايمني، خودروهاي تاكسي و وانت بارهاي شهر تهران به كپسول ۶ كيلويي اطفاي حريق مجهز مي شوند.
به گزارش سما، محمدرضا حاجي بيگي - مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران- در هجدهمين نشست ادواري معاونان خدمات شهري كلانشهرهاي كشور با اعلام اين خبر گفت: به منظور تامين ايمني در برابر حوادث، خودروهاي تاكسي و وانت بارها به كپسول ۶ كيلويي اطفاي حريق مجهز مي شوند.
وي تصريح كرد: اجراي اين طرح در هفته اول مهرماه همزمان با روز آتش نشاني و ايمني و از خودروهاي تاكسي با پلاك نارنجي آغاز خواهد شد.
اين مقام مسؤول همچنين گفت: ضمن ارائه كارت و كپسول ۶ كيلوئي به دارندگان خودروهاي تاكسي و
وانت بارها، بروشورهايي نيز به منظور آموزش اوليه براي اطفا و مهار حريق در اختيار رانندگان محترم قرار مي گيرد.
محمدرضا حاجي بيگي در ادامه افزود: اگر در صورت بروز حوادث آتش سوزي دارندگان اين كارت بتوانند قبل از به وجود آمدن مشكلات مالي بيشتر حريق را مهار كنند، مبلغ ۳۰ هزار تومان هديه دريافت مي كنند.
وي اظهار كرد: متاسفانه در هنگام بروز بسياري از حوادث در سطح شهر تهران شهروندان به جاي تماس با تلفن ۱۲۵ با شماره تلفن ۱۱۰ تماس مي گيرند، لذا با توجه به اهميت دقيقه ها و ثانيه ها براي اطفاي حريق ضرورت دارد كه اطلاع رساني در اين خصوص در سطح گسترده اي صورت بگيرد.
وي خاطرنشان كرد: سازمان آتش نشاني به رغم حضور مستمر در بلاياي طبيعي و تجارب بالا از حمايتهاي مالي و پشتيباني مشابه هلال احمر برخوردار نيست.
وي در خصوص مهم ترين نيازهاي سخت افزاري در زمينه ايمني كلانشهرها گفت: تدارك ايستگاه هاي
آتش نشاني از نظر تعداد، موقعيت و ساختار مناسب، مقاوم سازي ايستگاه هاي موجود در برابر زلزله، توسعه ناوگان آتش نشاني از نظر خودروهاي عملياتي، تدارك تجهيزات مخابراتي و ارتباطي با توجه به تكنولوژي روز، تمهيد وسايل و تجهيزات حريق و نجات استاندارد، يكسان سازي تجهيزات فني، سهولت سرويس و نگهداري، تامين منابع مالي و منطبق بودن با شرايط بومي از مهمترين نيازهاي سخت افزاري در زمينه ايمني كلان شهرها محسوب مي شود.

راه اندازي صندوق صوتي مديران ارشد شهرداري تهران
فارس: به منظور مشاركت مردم و ايجاد ارتباط آسان با مسئولان شهرداري تهران و مديريت بر اطلاعات، مركز نظارت همگاني شهرداري تهران اقدام به ايجاد صندوق صوتي از طريق تلفن ۱۸۸۸ كرده است.
عليرضا محمودي مدير اين مركز با اعلام اين خبر گفت: اين صندوق علاوه بر اطلاع رساني به مسئولان در زمينه خواسته ها، توقعات و انتظارات مردم، باعث رسيدگي فوري به درخواست هاي مردم مي شود.
محمودي افزود: براي صندوق صوتي هر مسئول ويژگي هاي خاصي تعريف شده است و به عبارتي ويژگي صندوق هر مسئول با توجه به جايگاه و مسئوليت وي تعريف شده است.
مدير مركز نظارت همگاني ۱۸۸۸ درخصوص نحوه ارسال پيام روي صندوق صوتي مسئولان گفت: تمامي پيام هاي دريافت شده توسط تلفن ۱۸۸۸ از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقيقه الي ۷ و ۳۰ دقيقه هر روز، روي صندوق صوتي مسئول مربوطه قرار خواهد گرفت.
محمودي با اشاره به اينكه مركز ۱۸۸۸ نيز داراي صندوق صوتي ويژه جهت دريافت پيام هاي مردم است، اظهار كرد: شهرونداني كه در رابطه با عملكرد مركز ۱۸۸۸ انتقاد، پيشنهاد و يا شكايت دارند، نيز مي توانند روي صندوق صوتي اين مركز پيام بگذارند.
وي درخصوص نحوه پيگيري پيام هاي صندوق هاي صوتي گفت: ضمن ارجاع پيام به مسئول مربوطه، واحد پاسخگويي مركز ۱۸۸۸ با شهروند تماس گرفته و موضوع را تا حصول نتيجه پيگيري خواهند نمود. به گفته محمودي، در حال حاضر تعدادي از مسئولان شهرداري نظير معاون امور مناطق، معاون شهرسازي، معاون خدمات شهري، مدير مركز ،۱۸۸۸ شهرداران مناطق
۲۲ گانه تهران و مدير سامانه ۱۳۷ داراي صندوق صوتي هستند.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |