پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۴ - Sep 14, 2006
با تساوي سپاهان و پرسپوليس در تهران
سرنوشت قهرماني جام حذفي به اصفهان كشيده شد
016848.jpg
گروه ورزشي - در فينال دور رفت جام حذفي فوتبال ايران پرسپوليس در ورزشگاه آزادي مقابل حريف شهرستاني خود سپاهان اصفهان متوقف شد. پرسپوليس در حضور بيش از پنجاه هزار تماشاگر شروعي تهاجمي داشت و تا قبل از رسيدن به گل در ثانيه هاي پاياني نيمه اول يك پنالتي را نيز توسط مهرزاد معدنچي از دست داد. سرانجام قفل دروازه سپاهان توسط نيكبخت واحدي گشوده شد و بازيكن جديد اين فصل پرسپوليس نخستين گل خود را به ثمر رساند. نيمه دوم هم با برتري پرسپوليس پيش مي رفت، اما با تعويض هاي «لوكابوناچيچ» سپاهان سراپا حمله شد و با حميد شفيعي در دقيقه ۷۷ به گل مساوي رسيد. ورود عماد رضا ،كفه حمله را به سود سپاهان سنگين كرد و تيم اصفهاني پس از گل بارها به مرز كسب پيروزي هم نزديك شد ولي سرانجام دو تيم با تساوي يك بر يك به كار خود خاتمه دادند تا تكليف قهرماني جمعه آينده در ورزشگاه نقش جهان اصفهان مشخص شود.

ليگ برتر فوتبال
تقابل سايپا با دايي و فولاد با مايلي كهن در اهواز ديدني است
روز سخت مدافع عنوان قهرماني در كرمان
016767.jpg
گروه ورزشي حسن حيدري: ليگ برتر ششم فوتبال از فردا وارد دومين هفته خود مي شود. هفته نخست اين بازي ها پر بود از حوادث ريز و درشت، از پيروزي تيم مس كرمان گرفته كه به تازگي به رقابت هاي ليگ حرفه اي راه يافته تا شكست پيروزي و صباباتري در مشهد و اهواز مقابل ابومسلم و استقلال. هر چند طعم شيرين پيروزي ابومسلم يك روز بعد با استعفاي اكبر ميثاقيان سرمربي اين تيم براي مشهدي ها به تلخي  گرائيد اما در زمينه جدايي ميثاقيان روايت هاي متفاوتي عنوان شده كه خود او همه شايعات را قاطعانه رد كرده است.
پرسپوليس اين هفته بواسطه حضور در ديدار رفت فينال حذفي بازي مقابل برق شيراز را روز يكشنبه هفته آينده در تهران انجام مي دهد. اين هفته در مهمترين بازي هفته دوم تيم هاي استقلال تهران و مس كرمان در ورزشگاه شهيد سليمي اين شهر با هم مصاف مي دهند.
استقلال قهرمان فصل پيش در بازي اول عليرغم اينكه هنوز با روزهاي اوجش فاصله داشت مقابل ذوب آهن با اقبالي بلند به پيروزي رسيد. در تيم استقلال محمود فكري همچنان به دليل آسيب ديدگي غايب است و در صورت محرز شدن محروميت حسين كاظمي از سوي كميته انضباطي اين تيم در پست هافبك دفاعي دچار خلأ خواهد شد. استقلال در بازي با مس همچنان متكي به حركت هاي منصوريان بازيكن باسابقه خود است تا حملات اين تيم را طراحي كند و بخوبي عليزاده و اكبرپور را در خط حمله تغذيه نمايد.
از سوي ديگر مس كرمان با همان قالب بازي با پاس و بدون افول به ميدان مي آيد.
مس در بازي قبلي تيم منظم و خوبي بود كه موفق شد پاس را در خانه اش شكست دهد. در اين تيم بازيكنان شاخصي از جمله آدريانو آلوز مهاجم برزيلي، علي قرباني و شاهين خيري و ابراهيم تقي پور به چشم مي خورندكه مي توانند راه دروازه حريف را بخوبي پيدا كنند.
در شيراز فجر سپاسي ميزبان پاس است. هر دو تيم با شرايط يكسان و شكست در هفته نخست پا به ميدان مي گذارند. فجر در اين بازي مي تواند از هاشم بيك زاد بازيكن موثر خود كه در بازي قبلي به دليل اعتراض صبا باتري غايب بود استفاده كند اما غلامرضا رضايي به دليل مصدوميت ممكن است به اين بازي نرسد. در مقابل پاس كه با مجيد جلالي آرزوهاي ديگري را در سر مي پروراند از اين بازي مي خواهد متحول شود. پاس هم ساختار مناسب و هم سابقه و قدمت خوبي دارد و بدون شك با جلالي يكي از مدعيان اين فصل خواهد بود. پاس در اين بازي ايمان رزاقي راد را كه در بازي قبلي مصدوم بود در خط حمله خود به خدمت مي گيرد.
ذوب آهن اين هفته در فولاد شهر جايي كه كمتر تيمي مي تواند از آن با گرفتن امتياز خارج شود ميزبان ابومسلم است. خيلي ها دوست دارند ابومسلم بدون ميثاقيان را مورد ارزيابي قرار دهند، تا عيار اين مربي بيش از پيش مشخص شود. براي كربكندي اين بازي از اهميت ويژه اي برخوردار است تا با كسب يك پيروزي مقابل تيم مشهدي باز هم در كانون توجه ليگ برتر قرار گيرد.
فولاد خوزستان در دومين بازي خود ميزبان سايپاست. تيم اهوازي كه با مايلي كهن به انسجام تيمي مناسب رسيده در اين بازي با انديشه هاي يك مربي با درايت به نام ورنر لورنت مواجه است. در اين بازي تقابل مايلي كهن و علي دايي در روي نيمكت و داخل ميدان هم جذابيت  اين بازي را دو چندان مي كند.
در مورد اين ديدار نكته قابل اشاره كيفيت زمين بازي است كه به نظر مي رسد مناسب برگزاري بازي در سطح ليگ حرفه اي نيست. در صبا شهر فرهاد كاظمي در مقابل تيم سابقش پيكان قرار مي گيرد.
پيكان كه با تلاش او به ليگ برتر راه يافت حالا در مقابل اين مربي چيزي براي پنهان كردن ندارد و كاظمي شناخت كاملي از حريف فرداي خود دارد. صبا باتري در اين بازي سهراب  بختياري زاده را به دليل اخراج در بازي قبلي در اختيار ندارد.
در انزلي ملوان به مصاف استقلال اهواز مي رود. در اين بازي احمد زاده بعد از فارغ شدن از رهبري تيم نوجوانان روي نيمكت رهبري ملوان مي نشيند. اين تيم در بازي مقابل سپاهان عليرغم ارائه يك بازي خوب مغلوب حريف اصفهاني اش شد. در آن بازي يك پنالتي صد درصد ملوان ناديده گرفته شد كه جريان بازي را تغيير مي داد. البته استقلال اهواز حريف قدرتمندتري نسبت به سپاهان به شمار مي رود. اين تيم با خريد بازيكنان برجسته اي چون ابراهيم ميرزا پور، جلال كاملي مفرد و ... با حفظ بافت بومي خود درصدد كسب دومين پيروزي خود در اين هفته است. در تيم استقلال اهواز علي حمودي به دليل اخراج در بازي قبلي از همراهي تيمش محروم است.

برنامه هفته دوم ليگ برتر (جام خليج فارس)
جمعه 24/6/85
ساعت 30/15، ملوان- استقلال اهواز (انزلي)
ساعت 30/15، مس كرمان – استقلال تهران (كرمان)
ساعت 40/17، فجر سپاسي- پاس (شيراز)
ساعت 40/17، ذوب آهن – ابومسلم (فولاد شهر)
ساعت 40/17، صباباتري- پيكان (صباشهر)
ساعت 40/17، فولاد – سايپا (اهواز)

تيم ملي فوتبال ايران، تيم چهل و سوم جهان
ايرنا: فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) ديروز تازه ترين فهرست تيم هاي برتر ملي فوتبال جهان را منتشر كرد كه تيم ايران به همراه تيم ايرلند در رده چهل و سوم قرار دارد.به گزارش خبرگزاري ها، تيم ملي فوتبال ايران با كسب 658 امتياز همراه با تيم ايرلند در رده فوق ايستاده است.تيم ملي فوتبال ايران، در اين فهرست نسبت به زمان فهرست گذشته دو پله صعود كرده است.در اين فهرست تيم ملي فوتبال كشورمان در ميان تيم هاي آسيايي پس از تيم استراليا در مكان دوم ايستاده است.تيم استراليا با كسب 727 امتياز در رده سي و هشتم جاي دارد. فهرست 10 تيم برتر اين فهرست به شرح زير است:
۱ - برزيل 1574 امتياز
۲ - فرانسه 1534 امتياز
۳ - آرژانتين 1492 امتياز
۴ - انگليس 1477 امتياز
۵ - ايتاليا 1474 امتياز
۶ - هلند 1327 امتياز
۷ - جمهوري چك 1312 امتياز
۸ - آلمان 1291 امتياز
۹ - پرتغال 1272 امتياز
۱۰ - اسپانيا 1255 امتياز

كاروان كشتي ايران در مسابقه هاي جهاني چين
گروه ورزشي – عارف ربطي دبير فدراسيون كشتي اعلام كرد: تيم ملي كشتي فرنگي ايران براي حضور در مسابقه هاي جهاني روز چهارشنبه هفته آينده (29 شهريور ماه) به چين اعزام مي شود.وي گفت: تيم ملي كشتي آزاد ايران نيز روز جمعه ??شهريور ماه، تهران را به مقصد پكن ترك خواهد كرد.اعضاي تيم ملي كشتي فرنگي ايران براي حضور در رقابتهاي جهاني چين را حميد سوريان در وزن ?? ،علي اشكاني در?? ،علي محمدي در ??،داوود عابدين زاده در??،سامان طهماسبي در ?? ،رضا فرضي زاده در ?? و مسعود هاشم زاده در ???كيلوگرم تشكيل مي دهند. اين تيم را محمد بنا به عنوان سرمربي، ناصر نوربخش، ايرج قلاوند و حميدرضا اسماعيل نژاد به عنوان مربيان همراهي خواهند كرد.اعضاي تيم ملي كشتي آزاد ايران در مسابقه هاي جهاني چين را تقي داداشي در??، مراد محمدي در ??،مسعود مصطفي جوكار در ?? ،علي اصغر بذري در ??،رضا يزداني در ??،عليرضا حيدري در ?? و فردين معصومي در ???كيلوگرم تشكيل مي دهند. احتمالا عليرضا رضايي نيز همچون سال پيش به عنوان همراه به رقابتهاي جهاني چين اعزام خواهد شد.منصور برزگر به عنوان مدير تيم هاي ملي كشتي آزاد ايران و سرمربي تيم ملي كشتي آزاد، غلامرضا محمدي، عزيز واگذاري، امير توكليان و تقي اكبرنژاد به عنوان مربيان تيم ملي كشتي آزاد ايران به چين عزيمت خواهند كرد.محمد يوسف نژاد، حمزه شريفي و اكبر طهماسبي نيز به عنوان داوران به رقابتهاي جهاني اعزام مي شوند.دكتر رامين اميرسامان به عنوان دكتر تغذيه و دكتر عليرضا صالحي به عنوان پزشك همراه كاروان كشتي ايران هستند.محمدرضا يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي به همراه مهدي خالدي و منصور مهدي زاده نيز براي شركت در كنگره فدراسيون بين المللي كشتي (فيلا) در چين حضور خواهند يافت.همچنين عزيزالله اطاعتي عضو كميته مطبوعات و منصور برزگر عضو كميته مربيان فيلا در نشست يك روزه فدراسيون بين المللي كشتي (فيلا) حضور مي يابند تا آخرين دستاوردها و دستوالعمل هاي اين فدراسيون را براي گسترش ورزش كشتي به كميته هاي خاص خود منتقل نمايند.

رضا قرائي در رقابت هاي جهاني چين
016773.jpg
گروه ورزشي – رقابت هاي جهاني قوي ترين مردان دنيا از امروز در كشور چين آغاز مي شود. 25 تن از قوي ترين مردان جهان براي حضور در اين پيكارها برگزيده شده اند.نماينده كشورمان در اين رويداد جهاني رضا قرائي است كه عملكرد ماه هاي اخير وي در تورنمنت هاي مختلف بين المللي مورد توجه مسئولين برگزاري اين مسابقه ها قرار گرفته و براي وي مجوز حضور در آن را صادر كرده اند. رضا قرائي چندي قبل نيز در پيكارهاي بين المللي مسكو در ميان جمعي از بهترين هاي جهان به مقام چهارم دست يافته بود.

تيم ملي بسكتبال به روسيه مي رود
گروه ورزشي – تيم ملي بسكتبال كشورمان براي حضور در تورنمنت بين المللي روسيه امشب عازم قازان جمهوري تاتارستان خواهدشد.در تورنمنت روسيه تيم هاي اونيكس قازان، ليتواني، نيويورك، زسكا، ايران و مراكش شركت دارند. بازيكنان اعزامي به شرح زير اعلام شدند.كرم احمديان، حامد آفاق، آيدين نيكخواه بهرامي، صمد نيكخواه بهرامي، مهدي كامراني، حامد حدادي، اميراميني، ايمان زندي، جواد داوري، موسي بني پور، هومن رازيان،  عليرضا هنردوست، سامان ويسي، علي دورقي و سيامك ويسي.

شروع مسابقات ليگ قهرمانان اروپا
بارسلونا موفق ترين بود
016770.jpg
گروه ورزشي- مريم دري منش: از روز سه شنبه، 32 تيم برتر باشگاهي در اروپا براي كسب عنوان قهرماني در قالب هشت گروه چهار تيمي رقابتهاي خود را آغاز كردند.
در اولين شب در گروه اول تيم فوتبال بارسلونا، قهرمان اسپانيا و مدافع عنوان قهرماني اروپا موفق ترين تيم بود كه توانست در خانه خود با پنج گل لفسكي صوفيه بلغارستان را شكست دهد. گلهاي اين ديدار را در نيمه اول، ايني يستا و ژولي، و در نيمه دوم پويول، اتوئو و رونالدينيو به ثمر رساندند.
در همين گروه تيم چلسي، نماينده انگليس ميزبان وردربرمن آلمان بود. چلسي در همان نيمه اول و در دقيقه 24 با گل اسي ين پيش افتاد و در نيمه دوم نيز در دقيقه 68 ميشائيل بالاك كه در اين فصل به اين باشگاه پيوسته از روي نقطه پنالتي دومين گل چلسي و اولين گل خود براي اين تيم را وارد دروازه حريف كرد.
در گروه دوم تيم بايرن مونيخ آلمان در مقابل 64 هزار تماشاگر در اولين ديدار با تيم اسپارتاك مسكو روبه رو شد. بايرن مونيخ كه از وجود چند ملي پوش آلماني و خارجي در تيم خود سود مي جويد در نيمه اول نتيجه اي بهتر از تساوي بدون گل به دست نياورد. اما در نيمه دوم اوضاع كاملاً دگرگون شد و تيم مونيخي توانست با گلهاي كلوديو پيزارو، روكه سانتا كروز، شو اين اشتايگر و صالح حميدزيچ، حريف روسي را با شكست روبه رو سازد. در اين ديدار علي كريمي، ملي پوش ايراني بايرن از دقيقه 81 به عنوان بازيكن تعويضي به جاي سانتاكروز وارد ميدان شد.
دومين ديدار اين گروه بين تيمهاي اسپورتينگ ليسبون پرتغال و اينترميلان ايتاليا برگزار شد و برخلاف انتظار تيم ميلاني نتوانست هيچ امتيازي از ميزبان خود بگيرد و با نتيجه يك بر صفر مغلوب اسپورتينگ شد.
در گروه سوم ودر استانبول، تيم گالاتاسراي تركيه در مقابل بوردو از فرانسه به نتيجه مساوي صفر - صفر رضايت داد و آيندهوون هلند نيز با ميهمان خود ليورپول به تساوي بدون گل رسيد.و اما در دو بازي گروه چهارم مجموعاً 10 گل از خط دروازه ها گذشت. در پر گل ترين ديدار اين گروه المپياكوس يونان در زمين خود 4 بر 2 مغلوب والنسيا شد.
۳ گل از چهار گل والنسيا را فرناندو مورينتس به ثمر رساند.
در اين گروه نماينده ديگر ايتاليا، آ.اس.رم نيز موفق شد با تسلط كامل و با 4 گل بر شاختاردونتسك اوكراين غلبه كرده و در اولين بازي خود در صدر جدول رده بندي گروه قرار بگيرد.

تيم هاي برتر كانوپولو بانوان معرفي شدند
گروه ورزشي- از ميان يازده تيم كانوپولو قهرماني بانوان تيم هاي اصفهان، گيلان و تهران الف مقام اول تا سوم را از آن خود كردند.سومين دوره مسابقات كانوپولو قهرماني و انتخابي تيم ملي بانوان ايران در رده سني بزرگسالان انجام شد و كميته فني قرار است از نفرات برتر براي شركت در اردوهاي تيم ملي دعوت كند.تيم ملي كانوپولو بانوان، آماده شركت در مسابقات قهرماني آسيا در كره جنوبي در سال آينده خواهند شد.

ناكامي نمايندگان هندبال  در باشگاه هاي آسيا
گروه ورزشي – نمايندگان هندبال ايران از صعود به جمع چهار تيم برتر نهمين دوره مسابقات باشگاه هاي آسيا بازماندند. در شهر مسقط عمان شهرداري كرمان اسير زد و بندهاي پشت پرده تيمهاي عربي حوزه خليج فارس شد كه باز هم در مقطعي حساس با كنارآمدنشان مانع از صعود اين تيم شايسته شدند. ديگر نماينده ما فولاد مباركه سپاهان قهرمان چندين ساله كشور نيز با نمايشي ضعيف و دور از انتظار با پذيرش دو باخت و يك پيروزي انتظارات را برآورده نكرد .

نقره ركابزنان ايران در دوچرخه سواري آسيا
گروه ورزشي – رقابتهاي دوچرخه سواري قهرماني آسيا صبح ديروز در رشته تايم تريل تيمي جاده برگزار شد و تيم ايران به مدال نقره دست يافت.
تيم ملي دوچرخه سواري ايران متشكل از حسين عسگري، قادر ميزباني، امير زرگري و عباس سعيدي تنها مسافت ??كيلومتري اين مرحله را ركاب زدند و با كسب ركورد يك ساعت و ??دقيقه و ??ثانيه به مقام دوم دست يافتند و مدال نقره اين مرحله را به خود اختصاص دادند.

واليبال جوانان آسيا (تهران)
سالن آزادي در انتظار تيم ايران و تماشاگران پرشورش
گروه ورزشي علي شاكري: روز اول سيزدهمين دوره مسابقات واليبال جوانان آسيا با سكوتي مشخص و معلوم پشت سر گذاشته شد. سكوتي كه ناشي از غيبت تيم ايران در بازيهاي دور مقدماتي بود و به همين دليل تماشاگران دوستدار واليبال هم رغبت چنداني براي رفتن به سالن از خود نشان ندادند. البته اين سكوت موقتي خواهد بود و با پايان بازيهاي دور مقدماتي در عصر جمعه و با ورود تيم ايران به همراه سه تيم قطر، ژاپن و كره جنوبي از روز شنبه به بازيها شور و شوق به سكوهاي سالن زيباي واليبال آزادي بازخواهد گشت.
بازيهاي روز اول با اعتراض يمني ها به مسن بودن يك بازيكن هندي آغاز شد و آنان بلافاصله در پي باخت سه بر صفر اعتراض خود را از اين بابت تسليم كميته برگزاري بازيها كردند.يمني ها با استناد به گذرنامه اين بازيكن هندي كه توضيح 9سال كوچك كردن سن بازيكن ياد شده را دارد خواستار احقاق حق خود شده اند.استراليا يكي ديگر از تيم هاي پيروز روز اول بود كه سريلانكا را به راحتي در سه ست پياپي مقهور ساخت. كويت هم در بازي با تايوان چاره اي جز شكست سه بر صفر نيافت. چين يكي از اضلاع مدعيان سنتي واليبال آسيا كه در دوره قبل در دوحه جايي در جمع تيم هاي برتر پيدا نكرده است و مجبور به حضور در دور مقدماتي شد در مصاف با اندونزي سه بر صفر پيروز شد.
يزداني خرم غايب در مراسم تجليل از خود

* مسئولان برگزاري مسابقات قصد دارند در روز پاياني بازيها با حضور علي آبادي معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني و قراخانلو رئيس كميته ملي المپيك از خدمات 17 ساله يزداني خرم رئيس سابق واليبال تجليل كنند.با توجه به اعزام تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران به مسابقات جهاني چين بعيد است كه سرپرست فعلي كشتي و رئيس سابق واليبال در اين مراسم حضور پيدا كند.
016764.jpg
برنامه بازيهاي امروز و فردا
پنج شنبه 23 شهريور
ساعت 10: بحرين اندونزي
ساعت 15: سريلانكا امارات
ساعت 17: تايلند هند
ساعت 19: پاكستان يمن
جمعه 24 شهريور
ساعت 9: استراليا امارات
ساعت 11: چين - بحرين
ساعت 17: هند پاكستان
ساعت 19: يمن تايلند

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |