سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۶ - Oct 10, 2006
با كشف دو باند مشخص شد
كيف قاپهاي خشن ، با چاقو و قمه حمله مي كردند
كيف قاپ حرفه اي در مرخصي زندان باند مخوفي را تشكيل داد كه بيش از يك ميليارد و 300 ميليون تومان سرقت كرد
002724.jpg
002718.jpg
002715.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: 19 عضو دو باند كيف قاپي كه با حملات خشن و برق آساي خود ، 205 بار از مشتريان بانكها و رانندگان خودروها سرقت كرده بودند در عمليات ضربتي پليس پايتخت در حالي دستگير شدند كه ارزش اموال سرقتي بالغ بر صدها ميليون تومان است.
تشكيل باند حرفه اي، در مرخصي زندان
اواسط سال 83 ، يك كيف قاپ حرفه اي به نام اكبر ، بعد از چندين ماه تلاش پليسي دستگير شد. اين متهم پس از  آنكه در جريان بازجويي هاي تخصصي به چندين فقره كيف قاپي اعتراف كرد، با حكم قاضي به 5 سال زندان محكوم شد، ولي دوران حبس اين مجرم حرفه اي مدت زيادي طول نكشيد ، چرا كه وي با گذاشتن وثيقه با گرفتن مرخصي از زندان خارج شد، اما پس از آن ديگر به زندان بازنگشت.
اين كيف قاپ خشن ، به محض خروج از زندان بدون اينكه بازداشت و حبس درس عبرتي برايش شده باشد اين بار تصميم به تشكيل يك باند حرفه اي كيف قاپي گرفت كه با تشكيل اين باند به سرقتهاي چند صد ميليوني دست زد.
سرهنگ رجبي رياست اداره آگاهي تهران بزرگ روز گذشته با اعلام اين خبر درباره نحوه فعاليت اين باند گفت: از اوايل سال 84 تا اوايل سال 85 گزارشهاي متعددي درباره سرقتهاي بسيار خشن از مقابل بانكها و مراكز تجاري تهران، به پليس گزارش مي شد، بررسي هاي صورت گرفته درباره اين سرقتها نشان مي داد سارقان سوار بر موتورسيكلت هاي تند رو ، در حالي كه مجهز به قمه و قداره بودند در حوالي بانكها و مراكز تجاري تهران افرادي را كه پول زيادي به همراه داشتند شناسايي كرده و پس از تعقيب آنها در يك منطقه خلوت به سويشان حمله ور شده و اقدام به سرقت مي كردند.
در حالي كه بررسي ها نشان مي داد سارقان خشن در صورتي كه فرد مقاومتي نشان مي داد اقدام به مجروح كردن وي كرده و به اين ترتيب 10 نفر از مالباختگان را با ضربات قمه و قداره مجروح كرده اند ، كارآگاهان پليس دريافتند كه با يك گروه حرفه اي كيف قاپي مواجه هستند و به اين ترتيب رسيدگي به اين پرونده از ابتداي سال 85 به طور ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت.
سرهنگ رجبي در ادامه افزود: پليس آگاهي با بررسي سوابق افراد سابقه دار نسبت به رديابي اعضاي اين باند اقدام كرد. بعد از چند ماه تلاش و تحقيق، سرانجام 12 نفر از اعضاي باند شناسايي شدند كه با دستور بازپرس قيصري عمليات دستگيري آنها آغاز شده و در نهايت طي چندين عمليات موفق پليسي، اعضاي باند در دو ماه گذشته دستگير شدند و مقاديري از اموال مسروقه از آنان كشف شد.
به گفته رياست اداره آگاهي تهران بزرگ ،متهمان تاكنون به 120 فقره كيف قاپي در شمال و مركز پايتخت اعتراف كرده اند كه ارزش اموال مسروقه كه اكثرا طلا، تراول چك و وجوهات نقدي بود بالغ بر يك ميليارد و سيصد مليون تومان است كه بزرگترين كيف قاپي آنان سرقت از مردي در مقابل يكي از شعبه هاي بانك بود كه سارقان 70 ميليون تومان از وي ربوده بودند.
دختران فراري
چك نقدكن هاي حرفه اي
سرهنگ مصطفي رجبي روز گذشته از دستگيري يك باند ديگر كيف قاپي خبر داد كه اعضاي اين باند سوار بر موتورسيكلت در بزرگراه هاي شمال پايتخت تردد كرده و پس از شناسايي سوژه هاي خود كه خودروهاي تك سرنشين بودند آنان را در بزرگراه و خيابانهاي اصلي مركز و شمال تهران تعقيب كرده و وقتي خودرو موردنظر پشت چراغ قرمز متوقف مي شد از فرصت استفاده كرده و كيف مالك خودرو و يا اجناسي مانند لوازم صوتي و ديگر اشياي با ارزش را كه بر روي صندلي خودرو قرار داشت قاپيده و با استفاده از قدرت مانور موتورسيكلت به سرعت متواري مي شدند.
سرهنگ رجبي افزود: با بررسي هاي تخصصي پليسي 7 عضو اين باند كه زير نظر يك سارق حرفه اي به نام عباس فعاليت مي كردند شناسايي شدند و سرانجام كارآگاهان پايگاه يكم آگاهي تهران بزرگ با رديابي پاتوق هاي متهمان موفق شدند با اخذ دستور از بازپرس قيصري هر 7 نفر آنان را دستگير كنند. تحقيقات از اين متهمان معلوم كرد كه سه دختر فراري نيز با آنان همدست بوده اند كه پس از اجراي نقشه كيف قاپي ها از سوي 7 كيف قاپ حرفه اي آنها چك هاي مسافرتي مسروقه را در بانكها نقد مي كردند. با روشن شدن اين موضوع دستور دستگيري اين سه دختر فراري نيز صادر شد كه پس از دستگيري در بازجويي ها به همدستي با اعضاي باند اعتراف كردند.

شوخي ترقه اي، دختر دبيرستاني را روانه بيمارستان كرد
گروه حوادث - جواد عزيزي: نوجوان 17 ساله وقتي براي ترساندن دختر دبيرستاني به سوي او ترقه پرتاب كرد حادثه غمباري را رقم زد كه با سوختگي صورت اين دختر همراه بود.
اوايل هفته گذشته فردي در تماس با اورژانس تهران ماموران را در جريان سوختگي شديد دختري دبيرستاني در يكي از محله هاي جنوب شرق پايتخت قرار داد.
در پي اين تماس ماموران بلافاصله به محل حادثه شتافتند و دختر 15 ساله را كه از ناحيه صورت دچار سوختگي شده بود به بيمارستان منتقل كردند.
آنان وقتي از زبان دختر شنيدند كه دقايقي پيش پسري براي ترساندن او به سويش ترقه پرتاب كرده است با پليس 110 تماس گرفتند و ماجرا را به ماموران اطلاع دادند.
به اين ترتيب اكيپي از ماموران پليس عازم بيمارستان شده و در تحقيق از دختر نوجوان دريافتند فردي كه باعث اين حادثه شده نوجواني 17 ساله است كه همراه سه نفر از دوستانش مزاحم دختران دبيرستاني مي شود. بنابراين جست و جو براي دستگيري نوجوان آغاز و ماموران موفق شدند او را در همان محل حادثه دستگير كنند.
با انتقال پسر نوجوان به دادسراي شهيد محلاتي،  وي مقابل داديار علي اكبر عموزاد قرار گرفت و درباره روز حادثه گفت: آن روز من و سه نفر از دوستانم سوار ماشين بوديم كه متوجه شديم تعدادي دختر دبيرستاني در حال بازگشت به خانه هايشان هستند.
من براي آنكه با آنها شوخي كنم از دوستم خواستم توقف كند و ترقه اي را كه همراهم بود به سوي يكي از آنها پرتاب كردم.
متهم ادامه داد: من نمي دانستم ترقه در صورت او منفجر مي شود و فقط مي خواستم كمي وي را بترسانم ولي ناگهان متوجه شدم كه آن دختر از ناحيه صورت دچار سوختگي شده است .
پس از اعترافات نوجوان 17 ساله در حالي كه پزشكان بيمارستان درصد سوختگي و مجروحيت دختر دبيرستاني را شديد اعلام كرده و او را براي درمان بستري كرده بودند، داديار شعبه 14 دادسراي محلاتي براي متهم قرار بازداشت صادر كرده و او را روانه زندان كرد.

استعفاي سردار طلايي
ايسنا :سردار طلايي، رييس پليس پايتخت استعفاي خود را به فرمانده ناجا تسليم كرد.
موضوع استعفاي سردار مرتضي طلايي، از يك ماه و نيم پيش در محافل خبري مطرح شده، اما هنوز با آن موافقت نهايي نشده است. گفته مي شود سردار طلايي خود را براي نامزدي در انتخابات شوراي شهر و فعاليت در شوراي شهر تهران آماده مي كند و اين امر دليل استعفاي اوست.
سردار طلايي كه 7 سال فرماندهي انتظامي پايتخت را عهده دار بوده است، هم اكنون به پايان دوره فعاليت يكساله خود پس از ابقا توسط سردار احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي نزديك مي شود.
در صورت موافقت نهايي با اين استعفا، مراسم توديع سردار طلايي و معارفه فرمانده جديد احتمالا روز پنجشنبه هفته جاري برگزار خواهد شد.
به رغم انتشار خبر استعفاي رئيس پليس پايتخت، سردار طلايي در مصاحبه با خبرنگار همشهري گفت: من درباره خبر استعفا سكوت مي كنم، اما محمد تورنگ مسئول اطلاع رساني پليس تهران خبر استعفاي سردار طلايي را تكذيب كرد.

اعتراف سارقان افغان
به 15 فقره سرقت مسلحانه
002721.jpg
گروه حوادث- سه مرد افغان كه مرتكب 15 فقره اخاذي مسلحانه از كارگاه هاي ساختماني تهران شده بودند با تلاش كارآگاهان پايگاه ششم آگاهي دستگير شدند.
سه مرد افغاني كه با تهديد اسلحه از نگهبانان كارگاه هاي ساختماني و يا ساختمان هاي نيمه كاره در تهران اقدام به اخاذي مي كردند با تلاش كارآگاهان پايگاه ششم آگاهي تهران بزرگ بازداشت شدند. اين متهمان در جريان ارتكاب سرقت هاي مسلحانه خود سه نفر از نگهبانان را نيز با شليك گلوله مجروح كرده بودند.
بازپرس روشن روز گذشته با اعلام اين خبر به همشهري گفت: چندي پيش يك زن معتاد ايراني به همراه همسر تبعه افغانستانش و يكي از اقوامش به دليل اينكه يك چك مسروقه از يك سرقت مسلحانه توسط آنان خرج شده بود دستگير شدند. اتهام اين سه متهم سرقت مسلحانه از چندين كارگاه ساختماني بود ولي متهمان منكر ارتكاب جرم بودند و مدعي بودند كه تراول چك هاي مسروقه را مستاجر آنها به جاي كرايه داده است. با اين ادعا تحقيقات براي دستگيري مرد مستاجر آغاز شد.
بررسي هاي تكميلي پليس آگاهي به مخفيگاه سه متهم مسلح كه يكي از آنان مستاجر متهم زن پرونده بود رسيد و دستور دستگيري آنان صادر شد. درنهايت نيز كارآگاهان پايگاه ششم آگاهي وارد عمل شدند و اين سه متهم را عصر روز شنبه طي يك عمليات پليسي دستگير كردند.
اين متهمان تاكنون در جريان بازجويي ها به 15 فقره سرقت مسلحانه از كارگاه هاي ساختماني اعتراف كرده اند. بازپرس روشن با صدور مجوز چاپ عكس اين سه متهم از كساني كه از سوي اين متهمان مورد زورگيري قرار گرفته اند خواست تا به شعبه سوم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كنند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |