يكشنبه ۷ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۸ - Oct 29, 2006
جنايت در نيمه شب پاييزي
مرگ مرموز تازه عروس 32 روز بعد از ازدواج
در جريان اين جنايت زن جواني كه پيمانكار يك شركت دولتي بود با ضربات چاقو از پاي درآمد
004896.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: كارآگاهان پليس جنايي تهران بزرگ تحقيقات خود درباره مرگ تازه عروسي كه با ضربات چاقو از سوي برادرشوهرش به قتل رسيده بود را آغاز كردند.
جنايت در نيمه شب پاييزي
نيمه شب 24 مهرماه، ساكنين ساختمان 6طبقه اي در خيابان جمالزاده با صداي فريادهاي دلخراش تازه عروسي كه دريكي از طبقات ساكن بود از خواب پريدند.
صداي ضجه هاي اين زن جوان به نام مريم كه 32 روز پيش با لباس عروس پا به آن ساختمان گذاشته بود باعث شد همسايه ها وحشتزده از خانه هاي خود خارج شوند ودراين هنگام بود كه با تازه عروس كه با لباسهاي خونين از آپارتمان خود بيرون دويده بودروبرو شدند، مرد جواني درحاليكه چاقويي دردست داشت به دنبال او مي دويد واورا تعقيب مي كرد.
تعقيب وگريز با ضربات مرگبار مرد جوان پايان يافت و لحظاتي بعد نوعروس غرق خون بر زمين افتاد. همسايه هاي وحشتزده به كمك مريم شتافتند وجوان مهاجم را دستگير كردند.
مرگ بعد از 8 روز
در حاليكه با حضور اورژانس ،جسد نيمه جان تازه عروس به بيمارستان انتقال يافته ودر بخش مراقبتهاي ويژه تحت درمان قرار گرفته بود، نخستين بررسي هاي ماموران كلانتري 148 نشان مي داد مرد مهاجم ،برادرشوهر تازه عروس به نام (خسرو) است .
جدال مريم با مرگ 8روزطول كشيد وسرانجام چهارشنبه گذشته نوعروس بر روي تخت بيمارستان تسليم شد. با مرگ وي ماموران كلانتري 148 روز گذشته خسرو را كه با دستور بازپرس دادسراي خارك به اتهام ضرب وجرح از روز حادثه در بازداشتگاه كلانتري بود، به اداره دهم آگاهي تهران بزرگ (ويژه قتل) انتقال دادند تا پليس جنايي با انجام بازجويي هاي تخصصي خود راز اين جنايت را فاش كند.
راز عجيب جنايت
خواهر مريم روز گذشته در خصوص اين حادثه به همشهري گفت: ساعت يك و نيم روز 24 مهرماه همسرمريم با منزل ما تماس گرفت و گفت قصد دارد براي خريد قرص آرامبخش براي برادرش كه از چند روز پيش به تهران آمده بود خارج شود، ولي ساعتي بعد از اين تماس به ما خبر دادند كه مريم در وضعيت وخيمي در بيمارستان بستري است. وي در ادامه افزود: خواهرم پيمانكار تصفيه خانه هاي آب و فاضلاب استان تهران بود و همسرش و برادر او كه هر دو داراي تحصيلات بالايي هستند به عنوان كارمند وي فعاليت مي كردند ، چند ماه قبل از عروسي، شوهر خواهرم خودش شركتي تاسيس كرد و مستقل شد ولي خسرو همچنان زير مجموعه خواهرم بود.
وي افزود: مريم در تمام مدت نامزدي و پس از ازدواج از زندگي اش بسيار راضي بود و هيچ اختلافي بين او و خانواده همسرش وجود نداشت، به همين دليل انگيزه اين اقدام برادرشوهرش در حاليكه شوهر وي براي خريد قرص آرامبخش براي وي از خانه خارج شده بود براي ماعجيب است.

كودك تايلندي گرگ نما است
004893.jpg
دختر بچه 6 ساله كه در روستاي مليارد در كشور تايلند زندگي مي كند و به بچه گرگ نما مشهور است، توجه بسياري از پزشكان و كارشناسان را به خود جلب كرده است.
به گزارش مجله كرونن اتريش ، تمامي بدن و حتي صورت اين دختر بچه كه اونات نام دارد از مو پوشيده شده و فقط لب هاي او بدون مو است.
دوستان اين كودك به خبرنگاران گفتند كه مادر وي براي آنكه موهاي زيادي اونات او را آزار ندهد مجبور است هر ماه يك بار موها را بتراشد.
يكي از همبازيهاي اين كودك نيز گفت: اونات اگرچه در سال هاي قبل باعث شگفتي و ترس بچه هاي هم سن و سال خود در دهكده شده بود ولي حالا همه بچه ها به شكل و شمايل عجيب و غريب او عادت كرده و به او خو گرفته اند.
بچه گرگ نما هم اكنون مانند بسياري از هم سن و سالان خود به كودكستان مي رود، بسيار بازيگوش است و به شنا علاقه زيادي دارد.
دوستان اونات در كودكستان را پسران و دختراني تشكيل مي دهند كه به خاطر كوچك بودن روستا همه خانواده هاي آنها همديگر را به خوبي مي شناسند. آنها علاوه بر كودكستان در ميهماني هاي شبانه يا جشن هاي مختلف نيز اونات را دعوت مي كنند و رابطه عاطفي زيادي بين آنها به وجود آمده است.
مادر اين دختر بچه كه گاهي اوقات او را بوزينه صدا مي زند، مي گويد: تاكنون در بين هيچ كدام از اقوام و آشنايان سابقه نداشته است كه كودكي با اين شكل و شمايل به دنيا بيايد و همين مساله باعث شده بود در سالهاي اول تولد اونات، از اين ماجرا بسيار شگفت زده و هراسان شويم.
ما ابتدا فكر مي كرديم كه اونات در آينده و در دوران كودكستان و مدرسه با مشكل مواجه شده و از سوي هم سن و سالان خود طرد خواهد شد ولي رفته رفته همه اين نگراني ها برطرف شد و دخترمان توانست بدون مشكل خاصي به زندگي خود ادامه دهد.
وي ادامه داد: در حال حاضر اونات دوستان بسيار زيادي دارد كه بيشتر وقت خود را با آنها مي گذراند و ما هم به او علاقه بسيار زيادي داريم.
بنا بر گزارش مجله كرونن اتريش، اين دختر در ميان 10 ميليارد انسان موجودي استثنايي به شمار مي آيد و جزو عجايب و معماهاي خلقت به حساب مي آيد.
پزشكان و كارشناسان علم ژنتيك تاكنون نتوانسته اند دريابند كه در اثر چه نوع تغييرات ژني بدن اين دختربچه از مو پوشيده شده و به صورت يك گرگ درآمده است.
به گزارش اين مجله در حال حاضرDNA كودك براي تحقيقات به استراليا فرستاده شده است تا در لابراتوار مخصوصي درباره علت خارق العاده بودن وي تحقيق صورت گيرد، ولي نتيجه آزمايش ها نشان مي دهد كه اين پديده منحصر به اين كودك گرگ نماست و موارد مشابهي ندارد.
به گفته مسئولان كودكستان اونات دختر بسيار بشاش و شادي است و حضور او در كودكستان باعث شده تا ديگر بچه ها نيز همانند او به بازيگوشي و شيطنت روي بياورند.

پرونده شهلا
به شوراي حل اختلاف رفت
گروه حوادث- پرونده همسر صيغه اي فوتباليست معروف تيم ملي در حالي كه روزهاي پاياني خود را براي اجراي حكم مي گذراند، براي بررسي بيشتر به شوراي حل اختلاف رفت .
به گزارش همشهري، صبح ديروز وكيل شهلا عامل جنايت خونين ميدان كتابي تهران با اعلام اين خبر گفت: بر اساس بررسي هايي كه بر روي اين پرونده در مرحله استيذان صورت گرفته و مراحلي را كه در ديوان عالي كشور گذرانده است ، پرونده از سوي قاضي اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران براي بررسي بيشتر به يكي از شعب شوراي حل اختلاف فرستاده شده است.
شهلا كه متهم به قتل همسر ناصر محمدخاني است، شهريور سال 82 از سوي قاضي جعفرزاده به قصاص نفس محكوم شد.
پرونده اين حادثه پس از تاييد از سوي ديوان عالي كشور با اعتراض وكيل مدافع شهلا روبه رو شد و براي رسيدگي مجدد به دادگاه تجديد نظر رفت اما قضات اين دادگاه نيز حكم شهلا را تأييد كردند.

رژه قورباغه هادر جاده سامان - تيران
گروه حوادث- درپي بارندگي اخير، انبوهي از قورباغه ها به جاده سامان به تيران در استان چهارمحال و بختياري هجوم آوردند.
هجوم قورباغه ها در اين محور موجب كندي حركت خودروها شده است و بيشتر رانندگان نيز با توقف در اين محور حركت قورباغه ها را تماشا مي كردند.
اين پديده نادر كه از ساعت 21 تا 23 شب شنبه ادامه داشت منظره حيرت آوري را براي رهگذران ايجاد كرده بود.

حكم مرگ براي جاني جاده گنجنامه
گروه حوادث - با پايان يافتن رسيدگي به پرونده جنايت در جاده گنجنامه همدان در دادگاه كيفري اين استان، قضات دادگاه متهم را به قصاص محكوم كردند.
به گزارش همشهري، اين مرد جنايتكار متهم است كه 31 شهريور گذشته، يك زوج جوان را هدف گلوله قرار داده و باعث قتل پسر جوان شده است. بر اساس اطلاعات موجود در پرونده هنگامي كه متهم در حال تردد از جاده گنجنامه همدان بوده است به زوج جواني كه در داخل يك خودروي پژو نشسته بودند مشكوك شده و از آنها درباره نسبتشان پرسيده است. وي سپس بدون توجه به گفته هاي آنها درباره اينكه نامزد هستند ، با تهديد اسلحه قصد انتقال آنها به مركز انتظامي را داشته كه با مقاومت پسر جوان به نام( حسن - ج )روبرو شد و وي را با شليك گلوله به قتل رسانده و سپس براي پنهان كردن راز جنايت تلخ، نامزد وي به نام افسانه را هدف گلوله قرار داده است.
اين مرد با اين تصور كه زوج جوان جان باخته اند با برداشتن حلقه نامزدي آنها از محل گريخت، اما زنده ماندن زن جوان راز جنايت را فاش كرد. در جلسه محاكمه اين متهم سنگدل به نام ( نصرت . الف) كه به رياست حجت الاسلام والمسلمين متقي، برگزار شد، او ادعا كرد در هنگام جنايت تعادل روحي نداشته است و اين در حالي بود كه كميسيون پزشكي قانوني اين ادعاي او را رد كرده بود. به اين ترتيب قضات دادگاه در پايان رسيدگي به پرونده، حكم قصاص نفس متهم را به اتهام قتل عمد حسن - ج صادر و اعلام كردند ساير اتهامات متهم در خصوص شليك به سوي نامزد مقتول در دادگستري شهرستان تويسركان رسيدگي خواهد شد.

قاچاق مواد در قنداق نوزاد 6 ماهه
004890.jpg
گروه حوادث - زن جواني كه با مخفي كردن مواد مخدر در قنداق نوزاد شش ماهه اش دست به فروش مواد درتهران مي زد، از سوي ماموران يگان ويژه پليس دستگير شد.
بعدازظهر جمعه گذشته ،ماموران يگان ويژه پليس تهران در اتوبان شهيدبابايي به دو سرنشين يك خودروي پرايد دستور ايست دادند. به گفته محمد تورنگ مسئول مركز اطلاع رساني پليس ، راننده خودرو با مشاهده ماموران بدون توجه به دستور ايست از محل فرار كرد كه با فرار متهمان، ماموران به تعقيب آنها پرداخته و پس از شليك سه تير هوايي موفق به دستگيري دو سرنشين آن به نام هاي ابوالفضل 22 ساله و محمدرضا 21 ساله شدند.
مأموران در حال بازرسي خودروي پرايد بودند كه متوجه توقف مشكوك خودروي پژويي در آن نزديكي شدند. راننده پژو كه زن جواني بود حركات ماموران و دو متهم را زير نظر گرفته بود،ماموران كه به حركات زن جوان مشكوك شده بودند به او دستور ايست دادند اما زن جوان نيز اقدام به فرار كرد كه در يك عمليات تعقيب و گريز دستگير شد.
با دستگيري زن جوان به نام مينا، ماموران داخل خودروي او كودك 6 ماهه اش را پيدا كردند. در ادامه بازرسي دو خودرو 21 كيلوگرم ترياك، 25 گرم كراك و 20 گرم حشيش كشف شد. در تحقيقات پليس مشخص شد، مينا در پوشش كودك شش ماهه اش اقدام به توزيع مواد مخدر با همدستي ابوالفضل و محمدرضا مي كند. متهمان هم اكنون براي تحقيقات بيشتر در اختيار ماموران مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته اند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |