يكشنبه ۷ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۸ - Oct 29, 2006
امروز استقلال و فولاد در اهواز‎/ انگيزه هاي مايلي كهن در فولاد
فولاد پل پيروزي استقلال براي رسيدن به پرسپوليس؟
عكس: مجتبي جانبخش
004887.jpg
گروه ورزشي جهانگير كوثري: استقلال تهران با صمد مرفاوي مي خواهد به صدر برود تا براي ديدار با پرسپوليس با روحيه بهتر و شرايط صدرنشيني فاكتورهاي روحي و رواني را در تيم خود افزايش دهد. كارنامه شش هفته اي صمد مرفاوي تحت هر موقعيتي قابل دفاع است، آنچه جو حاكم بر تيم استقلال را متشنج كرده است عدم قدرت اجرايي هيأت رئيسه و مديرعامل است كه با رفتن و آوردن نيروهاي ديگر، اعتماد به نفس، سازمان گروهي و استراتژي تيمي را بهم ريخته اند.
فولاد روزگار خوشي ندارد، چهار بازيكن اصلي اش در تيم ملي جوانان درگيرند، تيم چهره جواني به خود گرفته و هنوز بازيكنان با برنامه هاي مايلي كهن آشنا نيستند، اما اين بازي بهترين فرصت براي مايلي كهن است تا موجوديت واقعي خود را نشان دهد. مايلي كهن براي موفق شدن در اهواز بايد كمي از ايده آلهاي خود كم كند تا در وانفساي فوتبال از اين كاروان عقب نيفتد. شكست سخت از ذوب آهن شايد آخرين پرده درام فولاد باشد و بخش هاي روشن فولاد از اين هفته به تماشا گذاشته شود. فولاد براي راحت گل نخوردن بايد دفاع خود را كمي جمع كند، حركت مدافعان به جلو محدودتر شود و خط هافبك تنبل آنها به خود آيد و وظايف شخصي كاملا در زمين رعايت شود، سازمان تيمي فولاد دستخوش نوعي آنارشي است كه به بازي هاي فردي بازيكنان برمي گردد.خنيفر و خليفه بايد به يكديگر نزديك شوند، نظرپاك زودتر مي تواند به بازي بيايد و از پتانسيل كامل منتظري بيشتر بايد استفاده كرد تا فولاد ارزش هاي خود را در اين بازي بروز دهد.صمد مرفاوي شاگرد خلف دهداري نيز در استقلال از اصول انساني و فني خود عدول نمي كند، در بازي با فولاد اگر نوبت رحمتي باشد، طالبلو بايددر بازي با پرسپوليس به ميدان برود. قرباني، فكري و صادقي در غياب انصاريان خط اصلي دفاع را تشكيل مي دهند و گيلائوري و ياورزاده دو جناح چپ و راست را محكم مي كنند. كاظمي، يوسفي و مجيدي به ميدان مي آيند و شايد نوازي و داسيلوا و اكبرپور به خط حمله بروند. استقلالي ها با احتياط به ميدان مي روند تا بازي بزرگ با پرسپوليس را از دست ندهند. اين بهترين بهانه براي مايلي كهن و فولاد است تا بهره خود را از اين بازي بگيرد.

تجديد نظر در اعزام 4 رشته به رقابت هاي آسيايي
گروه ورزشي – در نشست كميته اجرايي كميته ملي المپيك موافقت شد به تيمهاي اعزامي شنا، تيراندازي، ژيمناستيك و شمشيربازي نفراتي اضافه شود و دراين نشست با حضور تيم قايقرانان موافقت به عمل نيامد. اين تغييرات در پي درخواست رؤساي فدراسيون هاي ورزشي از رؤساي سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك صورت گرفت تا در اعزام نفرات تجديد نظر شود.
در پايان اين نشست به تيم اعزامي شنا 3 نفر، تيم تيراندازي 4 نفر، تيم ژيمناستيك يك نفر و شمشيربازي 2 نفر اضافه شدند. با اين افزايش تيم شنا با
8 نفر به رقابت هاي دوحه اعزام خواهد شد.

تجليل از خدمات 17 ساله يزداني خرم
004872.jpg
گروه ورزشي – درمجمع عمومي فدراسيون واليبال كه در مشهد و با حضور محمد علي آبادي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني تشكيل شد، از خدمات 17 ساله محمدرضا يزداني خرم رئيس سابق اين رشته تجليل و تقدير شد. اين مجمع يك روزه به منظور معارفه سرپرست جديد فدراسيون واليبال و آشنايي اش با رؤساي هيأت هاي واليبال سراسر كشور تشكيل شد كه 27 استان در آن حضور داشتند. رئيس سازمان تربيت بدني در اين مراسم ضمن تقدير از خدمات شايسته يزداني خرم خواستار تداوم موفقيت هاي واليبال در عرصه هاي بين المللي در سايه برنامه ريزي دقيق شد.علي آبادي با اعلام آن كه واليبال قابليت گسترش بيشتر در كشور را دارد، از رؤساي هيأت ها خواست تا با تلاش و برنامه ريزي شرايطي فراهم سازند تا همه استان ها بدل به قطب اين ورزش جذاب شوند.

تيم ملي با 15 بازيكن در ژاپن
بعد از تأخير در معرفي فهرست نهايي تيم ملي واليبال ايران اعزامي به مسابقات قهرماني جهان ديروز سرپرست فدراسيون واليبال خبر از اعزام 15 بازيكن به مسابقات جهاني در ژاپن داد. پيشتر قرار بود 12 بازيكن تيم ملي يك هفته قبل از اعزام به اين رقابت ها مشخص شود.محمدرضا داورزني در گفت وگو با همشهري افزود: باتوجه به احتمال ضرب ديدگي بازيكنان در مسابقات دشوار ژاپن با صلاحديد كادر فني ترجيح داديم به جاي 12 بازيكن 15 بازيكن را با خود به ژاپن ببريم و 24 ساعت قبل از آغاز بازي ها تركيب 12 نفره تيم را مشخص سازيم. وي دليل اين امر را درپيش بودن بازي هاي آسيايي دوحه و احتمال جايگزيني به جاي بعضي از نفرات حاضر در مسابقات قهرماني جهان دانست.

دبير فدراسيون كشتي:ملي پوشان فردا معرفي مي شوند
004878.jpg
گروه ورزشي- عارف ربطي دبير فدراسيون كشتي ديروز گفت: تركيب قطعي و نهايي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران براي حضور در بازي هاي آسيايي دوحه فردا رسما اعلام مي شود. وي با اظهار تأسف از مطالب مندرج در برخي از مطبوعات خاطرنشان كرد: من نمي دانم كه اگر ما در مسابقات جهاني به خبرنگاراني كه با هزينه خود به اين مسابقات اعزام شده اند خدماتي را ارائه داده ايم، آيا بايد اين طور استنباط شود كه ما هزينه هاي آنها را پرداخت كرده ايم!؟ آيا نبايد كرامت آنها را در جريان اين مسابقات حفظ مي كرديم!؟ربطي درمورد اتفاقات روز پنجشنبه خانه كشتي نيز گفت: مهدي حاجي زاده با كسي درگير نشد. دبير فدراسيون كشتي درخصوص مسائل مالي فدراسيون كشتي هم اظهار داشت: عملكرد مالي فدراسيون كشتي كاملا شفاف است، اما اين بدان معنا نيست كه ما اسناد فدراسيون كشتي را در روزنامه ها منتشر كنيم تا نظر عده اي خاص تأمين شود.

تيم فوتبال ساحلي ايران در آستانه سفر به برزيل
گروه ورزشي – تيم فوتبال ساحلي ايران براي حضور در رقابت هاي جام جهاني ساحلي بامداد روز دوشنبه عازم برزيل خواهد شد. اولين بازي تيم ملي فوتبال ساحلي روز جمعه هفته جاري دوازدهم آبان ماه مقابل كانادا خواهد بود.تيم فوتبال ساحلي آخرين مرحله از اردوي آمادگي خود را در بندرعباس  پشت سر گذاشت و با آمادگي كامل عازم اين رقابت ها مي شود.در پايان آخرين اردوي تداركاتي تيم فوتبال ساحلي حامد قربانپور، احسان وجدي، فارغ درآ، حسن عبداللهي، عباس هاشم پور، حميد رضايي پور، محمد احمدزاده، علي خسروي، علي علي گلي، علي ميرزا استواري و علي رحيمي براي حضور در تيم فوتبال ساحلي ايران از سوي فرشاد فلاحت زاده سرمربي اين تيم انتخاب شدند.رقابت هاي اين دوره با حضور 16 تيم ازجمله سه تيم از قاره آسيا ژاپن، بحرين و ايران در شهر ريودوژانيرو برزيل برگزار مي شود.

سيزدهمين دوره مسابقات فوتبال پيشكسوتان
۲۷ گل در روز اول
گروه ورزشي سيزدهمين دوره رقابت هاي فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري از روز گذشته در مجموعه ورزشي شهيد شيردل آغاز شد. در مراسم افتتاحيه اين بازي ها جمعي از مسئولين ورزش، فدراسيون فوتبال و پيشكسوتان اين رشته حضور داشتند. اولين روز اين بازي ها با نام استاد حسين صدقياني برگزار شد. رقابت هاي اين دوره در 4 رده سني 40، 45 و 50 و 55 سال برگزار مي شود كه 50 تيم در اين بازي ها حضور پيدا كردند.
نتايج اولين روز اين بازي ها
ياران 11 – بانك ملت صفر (40 سال)
ياران دهداري 4 – اكباتان 2 (40 سال)
تهرانجوان يك – بانك صادرات صفر
ياران 8 – بنياد شهيد يك (45 سال)

فوتبال جوانان آسيا
ايران امروز به مصاف تاجيكستان مي رود
گروه ورزشي - تيم فوتبال جوانان ايران امروز در اولين ديدار از رقابت هاي قهرماني آسيا به مصاف تاجيكستان مي رود. در همين رابطه جواد زرينچه مربي تيم فوتبال جوانان گفت: وضعيت تيم رضايت بخش است و اميدواريم با تلاش كليه اعضاي تيم و كادر فني نتيجه مطلوب را بدست آوريم و در جمع 4 تيم برتر آسيا قرار گيريم. در اين دوره از بازي ها 16 تيم حضور دارند كه از اين جمع تيم هاي اول تا چهارم به رقابت هاي جام جهاني جوانان كه در كانادا برگزار خواهد شد صعود مي كنند. علاوه بر تاجيكستان در گروه ايران، تيم هاي كره شمالي و ژاپن حضور دارند. بازي امروز ايران رأس ساعت 5 بعد از ظهر به وقت تهران در ورزشگاه شهر بنگلور مركز ايالت كارناتاكا در جنوب هند برگزار مي شود. تيم جوانان ايران بعد از ديدار با تاجيكستان به ترتيب با تيم هاي كره شمالي و ژاپن ديدار خواهد كرد.

خبرهاي فوتبال جهان
ادعاي جديد اريكسون
004875.jpg
گروه ورزشي مريم دري منش:اسون گوران اريكسون مربي سابق تيم ملي فوتبال انگليس در اظهارنظري عجيب گفت كه اگر ستاره جوان اين تيم، وين روني كارت قرمز نمي گرفت، وي با تيم ملي اين كشور قهرمان جهان مي شد. وي به مطبوعات انگليسي گفت: اگر روني از زمين اخراج نمي شد، مطمئن هستم كه تابستان قبل ما قهرمان جهان مي شديم. وين روني در ديدار تيم ملي انگليس مقابل پرتغال در مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني كه منجر به حذف انگليس از اين رقابت ها شد، با كارت قرمز داور مواجه و از زمين اخراج شده بود.

خبرهاي خوش براي لاتزيو، فيورنتينا و يوونتوس
مجازات تيم هاي لاتزيو رم، فيورنتينا و يوونتوس تورين كاهش يافت. باشگاه يوونتوس كه پس از رسوايي اخير در فوتبال ايتاليا به سري B سقوط كرده و مجبور شده بود ديدارهاي اين فصل را با 17 امتياز منفي آغاز كند، حالا به جاي 17 امتياز تنها 9 امتياز منفي برايش در نظر گرفته شده است. بدين ترتيب اين تيم تنها با 5 امتياز اختلاف نسبت به تيم اول، در رده دوم جدول رده بندي سري B قرار مي گيرد. در همين حال امتياز منفي لاتزيو رم از 11 به 3 امتياز منفي و فيورنتينا نيز از 19 به 15 كاهش پيدا كرد.
ليگ برتر انگليس
پيروزي چلسي در آستانه ديدار با بارسلونا
004884.jpg
در آغاز دهمين هفته از رقابت هاي ليگ برتر انگليس تيم فوتبال چلسي موفق شد دو بر صفر شفيلد يونايتد را مغلوب كند. در اين ديدار شفيلد يونايتد در دقيقه 17 صاحب يك ضربه پنالتي شد اما دني وبر اين موقعيت خوب را از دست داد. در ادامه بازي در دقيقه 43 فرانك لمپارد گل اول را درون دروازه ميزبان جاي داد. در نيمه دوم ميشائيل بالاك در دقيقه 49 با شليكي زيبا گل دوم را به ثمر رساند.چلسي قرار است بزودي به ديدار بارسلونا برود.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |