يكشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۴ - Nov 5, 2006
مجازات زندان براي جوان عشق فوتبال
اين مرد جوان پس از آنكه موفق به خريد بليت مسابقه استقلال- پرسپوليس نشد، با پوشيدن لباس پليس به استاديوم رفت، اما مأموران وي را شناسايي كردند.
005982.jpg
گروه حوادث - مرد عشق فوتبال هنگامي كه نتوانست بليت بازي استقلال و پرسپوليس را بخرد تصميم گرفت با پوشيدن لباس پليس به استاديوم آزادي برود ، اما زماني كه از روي سكوي تماشاچي ها در انتظار شروع بازي بود رازش فاش شد.
نقشه عجيب براي ورود به استاديوم هنگامي به ذهن اين مرد تهراني رسيد كه وي از دو روز قبل از آغاز مسابقه هر چه تلاش كرده بود نتوانست بليت بازي را خريداري كند و بنابراين تصميم گرفت با پرداخت 30 هزار تومان لباس ماموران پليس را خريداري كرده و به استاديوم برود. اما ظهر جمعه گذشته در حالي كه هنوز دقايقي به آغاز بازي تيم هاي استقلال و پيروزي باقي مانده بود ماموران پليس مستقر در استاديوم آزادي به وي كه لباس پليسي با درجه ستوان يكمي به تن داشت و در سكوي تماشاچيان به تشويق يكي از تيمها مي پرداخت مظنون شده و به بازجويي از وي دست زدند.
هنگامي كه ماموران با ادعاهاي ضد و نقيض اين مرد كه بدون داشتن كارت شناسايي و برگه ماموريت ابتدا خود را از ماموران بازرسي فرماندهي پليس تهران و دقايقي بعد به عنوان مامور بازرسي اجراييات ناجا معرفي مي كرد روبرو شدند ، ماجرا را به مسئولان پليس استاديوم گزارش كردند و به اين ترتيب راز پليس قلابي در بازجويي هاي تخصصي فاش شد.
مرد جوان در بازجويي ها با اعتراف به اينكه يك جوان بيكار است كه براي تماشاي بازي تيم مجبوبش اقدام به پوشيدن لباس پليس كرده است گفت: به خاطر اينكه طرفدار پروپاقرص يكي از تيم ها بودم از دو روز قبل از شروع بازي سعي كردم بليت بازي را تهيه كنم ولي هر چه تلاش كردم بي فايده بود. من حتي حاضر بودم براي ديدن بازي چند برابر قيمت بليت را بپردازم ولي هر چه گشتم نتوانستم بليت گير بياورم، به همين خاطر تصميم گرفتم همانند فيلم آفسايد لباس پليس بخرم و به استاديوم بروم اما تشويقهاي شديد من در ميان تماشاچيان باعث لو رفتن ماجرا شد.
پس از اظهارات جوان 29 ساله وي به شعبه 15 دادسراي صادقيه انتقال يافت و از آنجا كه احتمال مي رفت اقدامات مجرمانه ديگري نيز مرتكب شده باشد به دستور بازپرس حسن جراحي براي انجام تحقيقات بيشتر روانه بازداشتگاه پليس شد.
من عشق فوتبالم
سابقه كيفري هم داري ؟
نه هيچ سابقه اي ندارم فقط مدتي قبل همسرم مهريه اش را به اجرا گذاشت و چند روزي در زندان بودم، بعد از جدايي از همسرم شبها را در خيابان ها يا پارك ها مي گذراندم تا اينكه در استاديوم آزادي دستگير شدم.
قبل از اين هم خودت را جاي پليس جا زده بودي؟
از بچگي دوست داشتم پليس شوم. 4 بار نيز در آزمون ورودي پليس شركت كردم ولي هر بار به خاطر دندان هايم در معاينه پزشكي رد شدم و حتي همه سرمايه ام را براي جراحي و درست كردن دندان هايم از دست دادم ولي باز هم نتواستم وارد نيروي انتظامي شوم.
چطور فكر نكردي يك پليس هنگام بازي نمي تواند از جايگاه بازي را تماشا كند ؟
به ضلع شرقي استاديوم رفته بودم و فكر نمي كردم ماموران متوجه حضور من شوند. سر آنها آنقدر شلوغ بود كه فكر مي كردم به راحتي مي توانم بازي را تماشا كنم.
بالاخره موفق شدي بازي را ببيني؟
نه ، اين از زندان رفتن هم برايم بدتر بود، وقتي به بازداشتگاه منتقل شدم راديو و تلويزيوني در آنجا نبود كه نتيجه بازي را بدانم كسي هم حاضر نبود مرا از نتيجه بازي مطلع كند. صبح شنبه وقتي به دادسرا منتقل شدم تازه از طريق روزنامه فهميدم كه استقلال شكست خورده است.

افسر نيروي هوايي
با شليك گلوله به قتل رسيد
گروه حوادث- كارآگاهان دايره 10 آگاهي با گزارش قتل يك بازنشسته نيروي هوايي در حوالي پارك چيتگر تحقيقات خود را در اين باره آغاز كرده اند.
ساعت 8 صبح روز گذشته ماموران كلانتري 154 چيتگر در تماسي با بازپرس اصغرزاده از كشف جسد يك مرد كه با شليك گلوله به قتل رسيده بود ،در داخل جوي آب خبر دادند. بازپرس اصغرزاده در خصوص اين جنايت به همشهري گفت : جسد ،مرد 55 ساله به نام مسعود، بازنشسته نيروي هوايي است كه در جوي آب خيابان 52 در حوالي كارخانه سايپا كشف شده و بررسي هاي اوليه نشان مي دهد وي با اسلحه اي با كاليبر 4 به قتل رسيده است. به گفته بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي، كشف حواله  بانكي به حساب كارخانه سايپا كه نشان مي دهد مقتول ساعتي قبل از جنايت ، مبلغ زيادي را به بانك واريز كرده است احتمال وقوع جنايت با انگيزه مالي را كاهش مي دهد.

سرقت ناكام دو كارتن خواب از بانك
گروه حوادث- دو كارتن خواب معتاد كه با تهيه اسلحه قصد سرقت مسلحانه از بانك را داشتند ، لحظاتي قبل از خروج از بانك در اجراي نقشه خود ناكام ماندند.
ساعت 11و 45 دقيقه روز گذشته كارمندان بانك ملي شعبه كميل ، ناگهان با حضور دو مرد نقابدار كه مسلح به اسلحه هاي كلاشينكف بودند مواجه شدند. مردان مسلح به محض ورود به داخل ساختمان بانك با شليك يك تير هوايي از سرقت مسلحانه خبر دادند ،يكي از سارقان به سوي يكي از كارمندان بانك حمله ور شده و بعد از آنكه اسلحه كلاشينكف خود را بر روي گردن كارمند بانك گذاشت او را كشان كشان به طرف صندوق بانك برد و در حالي كه همدستش ورود و خروج به داخل بانك را كنترل مي كرد از كارمند بانك خواست به سرعت كيف دستي اورا از پولهاي داخل صندوق پركند. بعد از اينكه ساك دستي سارقان از پول هاي صندوق پر شد آنان با شليك دو تير هوايي ديگر مي  خواستند ساختمان بانك را ترك كنند كه مردم سد راه آنان شدند و اين سرآغاز درگيري سارقان مسلح با مردم بود. محمد تورنگ- رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران- روز گذشته با تاييد خبر اين سرقت مسلحانه ناكام گفت: وقتي دو سارق مسلح وارد ساختمان بانك شدند خبر نداشتند دقايقي قبل از ورود آنها دو مامور پليس براي بررسي وضعيت بانك در آنجا حضور پيدا كرده اند و وقتي سارقان براي اجراي نقشه خود وارد بانك شدند ماموران پليس با بررسي وضعيت وارد عمل شده و عمليات دستگيري آنان را آغاز كرد.
تورنگ با بيان اينكه بر خلاف شايعات مطرح شده تيرهاي هوايي براي كنترل اوضاع از سوي پليس و نه سارقان شليك شده است گفت: مردم وقتي متوجه شدند كه سارقان قصد فرار از صحنه را دارند به ياري پليس شتافتند و با رشادت خود در دستگيري يكي از سارقان به نام عليرضا كه 30 سال سن دارد، به ماموران كمك كردند، اما در جريان اين دستگيري يكي از سارقان موفق به فرار از صحنه شد. بر پايه اين گزارش با حضور ماموران كلانتري 108 عليرضا كه كيف حاوي پول در دست وي بود به مركز پليس انتقال يافت و بعد از انجام تحقيقات اوليه به اداره يكم آگاهي تهران بزرگ كه بررسي بر روي پرونده هاي سرقت هاي مسلحانه در پايتخت را بر عهده دارد انتقال يافت. تحقيقات كارآگاهان اداره يكم بيانگر آن است كه سارقان مسلح از كارتن خوابهاي تهران بوده و هردو معتاد هستند.
گفتگو با مجروح حادثه
ابوذر باقي مصدوم اين حادثه در حالي كه در بيمارستان آپادانا تحت مداوا بود در اين باره گفت: نزديك ظهر بود كه به همراه يكي از بستگان نزديكم براي واريز پول به بانك رفتيم. هنوز دقايقي از حضورمان نگذشته بود كه دو مرد وارد بانك شدند و با رفتن به طرف يكي از كارمندان زن اقدام به سرقت مسلحانه كردند. بعد از اينكه متوجه حضور ماموران مخفي در بانك شدم براي كمك به آنها به طرف يكي از سارقان كه جوانتر به نظر مي رسيد رفتم ولي او ناگهان شروع به تير اندازي به سويم كرد كه ازناحيه كتف و چانه مجروح شدم،وقتي پليس در صحنه حاضر شد مردم مرا به بيمارستان انتقال دادند. تحقيقات تخصصي در اين خصوص ادامه دارد.

معاونت آگاهي تهران خبر داد
بازگشت دوباره ياكوزاها به پايتخت
005985.jpg
005988.jpg
005991.jpg
005994.jpg
گروه حوادث- كارآگاهان پليس اداره يكم آگاهي تهران بزرگ در بررسي شكايت يك مرد ثروتمند ،با شروع دوباره فعاليت باند تبهكاري ياكوزاها مواجه شدند.
به گزارش همشهري اوايل سال 84، 80 نفر از اعضاي باند تبهكاري ياكوزا ها كه مرتكب جرايم مختلفي از قاچاق مواد مخدر ، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه و گروگانگيري و ... بودند، با تشكيل پرونده در ستاد مبارزه با جرايم باندي به همراه 25 قبضه اسلحه دستگير و با اثبات اتهاماتشان روانه زندان شدند.امااوايل امسال جاري تعدادي از اين مجرمان با سپردن وثيقه از زندان آزاد شدند.
در حاليكه مدت كوتاهي از  آزادي اين متهمان نگذشته بود،بررسي هاي پليسي نشان داد كه سركرده هاي اين باند بار ديگر فعاليتهاي مجرمانه خود را آغاز كرده اند و اين بار با شناسايي افراد ثروتمند با استفاده از زنان عضو باند به زورگيري و سرقت مسلحانه از آنها دست مي زنند. سرهنگ حسين خوئيني ها معاونت اداره آگاهي روزگذشته با اعلام اين خبر به همشهري گفت: در حالي كه تحقيقات جهت دستگيري مجدد متهمان ادامه داشت، 21 شهريور ماه امسال شخصي با مراجعه به اداره يكم آگاهي مدعي شد ساعت 4 صبح 17 شهريور ماه، يكي از اعضاي اين باند به نام محمد ، او را به بهانه  استعمال مواد مخدر به خانه اي در سعادت آباد كشانده و سپس به همراه دو تن ديگر مورد ضرب و شتم قرار داده اند  تا بتوانند از طريق وي، يكي از دوستان ثروتمندش را به اين خانه كشانده و از او اخاذي كنند.
سرهنگ خوئيني در اين خصوص افزود: اين در حالي بود كه فرد گروگان پس از تماس تلفني با دوستش به او فهماند كه نبايد به اين منزل بيايد و به اين ترتيب گروگانگيران نيز كه ناكام مانده بودند پس از چند ساعت وي را آزاد كردند. با شناسايي محمد در جريان پيگيري هاي پليسي مشخص شد كه وي مدتي قبل توسط پليس امنيت تهران دستگير شده و مداركش هم اكنون در آنجا قرار دارد، از اين رو با هماهنگي صورت گرفته، يكم آبان ماه، وي در حالي كه براي گرفتن مدارك مراجعه كرده بود، دستگير شد.
سرهنگ خوئيني افزود: با دستگيري محمد ، خانه سعادت آباد نيز كه از 8 روز قبل تحت مراقبت كاراگاهان اداره يكم قرار داشت مورد بازرسي قرار گرفت و صاحبخانه 56 ساله به نام احمد در حال استعمال مخدر كراك دستگير شد.
در حالي كه محمد ابتدا منكر گروگانگيري شده بود، پس از دستگيري يكي ديگر از اعضاي باند به نام مسعود معروف به سياه در مخفيگاهش در بازجويي هاي پليسي لب به اعتراف گشوده و گفت: شاكي را به بهانه اي از منزلش خارج كرده و به سعادت آباد آورديم، اما مسعود با ريختن آبجوش بر روي او و ضرب و شتم، وي را شكنجه داده است.
با دستگيري سه متهم و انتقال آنها به اداره يكم پليس آگاهي تهران، تحقيقات در خصوص ساير جرايم ارتكابي اين افرادشرور و سابقه دار و دستگيري اعضاي متواري باند كه به دليل اينكه همگي به سلاحهاي گرم مجهز هستند بسيار خطرناك مي باشند آغاز شده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |