يكشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۴ - Nov 5, 2006
با فرياد جوانان ايراني در مقابل لانه جاسوسي آمريكا
مراسم پر شكوه يوم الله 13 آبان برگزار شد
عكس:جواد گلزار
005964.jpg
گروه سياسي - هزاران دانش آموز و دانشجوي ايراني امسال نيز در يوم الله 13 آبان با حضوري پرشور در مقابل لانه جاسوسي سابق آمريكا صحنه اي مقتدرانه از رسوايي مجدد شيطان بزرگ را به نمايش گذاشتند.
از ساعت اوليه صبح ديروز گروه هاي گوناگون دانش آموزي و دانشجويي از مراكز مختلف تهران با سردادن شعارهاي مرگ بر آمريكا مرگ بر اسرائيل و مرگ بر استكبار به مقصد خيابان طالقاني تهران به حركت در آمدند.
غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي كه در تجمع دانش آموزان و دانشجويان در مقابل لانه جاسوسي آمريكا سخن مي گفت و خبر آن را فارس منتشر كرد ، با درود به مردم، امام راحل و شهداي انقلاب اسلامي، با اشاره به اين كه امروز روز ملي مبارزه با استكبار و دانش آموز و سالروز تسخير لانه جاسوسي است، گفت: افتخار اين روز متعلق به شما دانشجويان و دانش آموزان است.
وي با اشاره به بهانه هاي مختلف آمريكا از ايران در مخالفت با انقلاب اسلامي، گفت: آنها مي خواهند قطعنامه عليه ما صادر كنند و مي خواهند ايران را تهديد و تحريم كنند، اما ملت ايران در برابر هر اقدامي كه بخواهد حاكميت ملت ايران و حق مسلم ايران را براي دست يابي به انرژي هسته اي سلب كند، واكنش متناسب نشان خواهد داد.
سخنرانان مراسم ويژه 13 آبان نيز در مقابل لانه جاسوسي طي سخناني علاوه بر محكوم كردن تجاوزات آمريكاي جهانخوار و ساير استعمارگران در نقاط مختلف جهان، از مواضع مقتدرانه رئيس جمهور و ساير مسئولان جمهوري اسلامي در مقابل زياده خواهي غرب  تقدير كردند. راهپيمايان همچنين در قطعنامه پاياني اين مراسم تأكيد كردند: بيگانه ستيزي و استقلال خواهي، پيام رساي انقلاب بزرگ ملت ايران است. تصويري كه بيش از همه امروز مورد توجه دوربين هاي رسانه هاي خارجي قرار گرفت به آتش كشيده شدن مكرر پرچم هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي بود كه بار ديگر اين پيام را به آمريكا و حاميانش منتقل كرد كه ملت ايران حتي يك لحظه از آرمانهاي متعالي خود دست نخواهد كشيد.
خبرنگاران رسانه هاي خارجي نيز از كشورهاي مختلف دنيا در ميان دانش آموزان و دانشجويان تجمع كننده در مقابل لانه جاسوسي حضوري چشمگير داشتند .
اين راهپيمايي به طور همزمان در سراسر كشور با حضور هزاران نفر از دانشجويان و دانش آموزان برگزار شد.

سخنگوي شوراي نگهبان خبر داد:
اسامي نامزدهاي خبرگان هفته آتي اعلام مي شود
عكس:مهدي بيات
005958.jpg
گروه سياسي- پس از پايان مهلت قانوني شوراي نگهبان براي بررسي صلاحيت داوطلبان مجلس خبرگان در 22 آبان ماه، وزارت كشور رسماً 23 آبانماه (سه شنبه هفته آتي) نتايج را در اين زمينه اعلام خواهد كرد.
به گزارش خبرنگار همشهري همان طور كه پيش بيني مي شد پس از ارائه گزارش از سوي عباسعلي كدخدايي، خبرنگاران اكثراً يك سئوال مشترك از سخنگوي شوراي نگهبان داشتند و آن هم علت دعوت مجدد مجيد انصاري به آزمون تعيين صلاحيت علمي داوطلبان مجلس خبرگان بود.
كدخدايي در پاسخ به سئوال پياپي چند خبرنگار در اين زمينه گفت: نظر شوراي نگهبان اين است كه از كليه كساني كه اجتهاد آنها مورد ترديد است امتحان گرفته شود و تا زماني كه صلاحيت علمي افراد احراز نشود، فقهاي شوراي نگهبان كه بررسي صلاحيت علمي افراد را بر عهده دارند مكلف به قانون خواهند بود.خبرنگاري پرسيد انصاري پيش از اين در مجلس خبرگان حضور داشت آيا مي توان گفت: صلاحيت علمي او متزلزل شده است كه وي پاسخ داد: صلاحيت علمي افراد پايين نمي آيد اما امكان دارد دچار فراموشي شوند و فرض ديگري اين است افرادي كه در گذشته امتحان گرفته اند مرتكب اشتباه شده باشند.
وي با تأكيد بر اينكه شرط اوليه قانون براي احراز صلاحيت داوطلبان انتخابات شرط علمي است كه اگر از سوي فقها احراز نشود رد علمي تلقي مي شود، خاطر نشان كرد: فقهاي شوراي نگهبان صلاحيت همه افراد را در هر دوره به دقت بررسي مي كنند و هر جا كه ترديدي وجود داشته باشد براساس قانون عمل مي شود كه اخذ آزمون رسمي از جمله موارد مشخص در قانون است و منتظر اعلام نظر رسمي در اين زمينه هستيم.
كدخدايي همچنين اظهار داشت: آزمون كتبي كانديداهاي مجلس خبرگان روز جمعه 5 آبان در تهران و قم با حضور 167شركت كننده برگزار شد. در ابتدا 204 نفر براي شركت در اين آزمون دعوت شدند كه از اين ميان 37 تن غايب بودند و در ميان شركت كنندگان نيز 2 نفر خانم حضور داشتند كه در قم از آنها امتحان اخذ شد.سخنگوي شوراي نگهبان همچنين در ابتداي جلسه از رد طرح ساماندهي مد و لباس و همچنين طرح استفساريه بند الف ماده 139 قانون برنامه چهارم توسعه و جزء يك بند ب ماده يك قانون برنامه سوم توسعه كه در آن دولت موظف شده است تغييرات در ساختار اداري را با اجازه مجلس انجام دهد خبر داد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت خبر داد:
سياستگذاري در باره مديريت كشور
گروه سياسي در پايان جلسه روز گذشته مجمع تشخيص مصلحت نظام محسن رضايي در جمع خبرنگاران گفت: باتوجه به مشكلات مديريتي موجود در اداره كشور، از مدت ها پيش درصدد سياست گذاري جديد براي رفع اين مشكلات بوديم.دبير مجمع تشخيص با اشاره به اينكه طبقه بندي بين امور اداره كشور موضوع دوم جلسه اخير مجمع بود، گفت: دسته اول اموري هستند كه مسئوليت، مديريت و اجرا برعهده دولت است. اينها امروز حاكميتي محض هستند، دولت با مشورت كارشناسان آنها را انجام مي دهد و مسئوليت و اجراي آنها برعهده دولت است. دسته دوم امور ديگري مانند بهداشت و درمان و برخي موارد فرهنگي و اجتماعي است كه در اجراي آنها از مشاركت مردم استفاده مي شود و دسته سوم اموري كه فقط نظارت آن برعهده دولت است.وي گفت: براساس اين سه گروه، بندهاي ديگري را تنظيم كرديم كه آن را سامان خواهيم داد. اين مجموعه ها، سياست هاي اداري و مالي در كنار سياست هاي چشم انداز و سياست هاي اصل 44 يك مجموعه اقتصادي مديريتي و اداري در كشور به وجود مي آورد كه مي توانيم آن را موج دوم انقلاب در ايران تلقي كنيم.
رضايي همچنين در گفتگو با تلويزيون دبي در باره پرونده هسته اي ايران گفت:هر گونه تحريم ايران ،اقتصاد منطقه را با مشكل روبرو خواهد كرد.

احمدي نژاد از برگزيدگان پرسش مهر تجليل كرد
005961.jpg
گروه سياسي مراسم تجليل از برگزيدگان فراخوان سراسري پرسش مهر شش در سال تحصيلي 85-84 عصر ديروز با حضور رئيس جمهوري و وزير آموزش و پرورش، برگزار شد و از تعدادي از برگزيدگان اين فراخوان تقدير بعمل آمد. محمود احمدي نژاد در اين مراسم كه خبر آن را ايسنا انتشار داد با بيان اهميت ايجاد نشاط، نوآوري و خلاقيت در مدارس تأكيد كرد كه نسل امروز ما مي تواند به سمت قله هاي پيشرفت و عظمت حركت كرده و ايران را به جايگاه رفيعي برساند.
رئيس جمهور در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اينكه فضاي مدرسه بايد فضايي با نشاط وشورآفرين باشد، گفت: من معتقدم كه بايد جامعه ي فرهنگي ما يك جامعه ي بانشاط باشد. رئيس جمهور با بيان اينكه وقتي فضاي نشاط بر جامعه حاكم باشد، جامعه سريعتر به سمت آباداني و ساختن پيش مي رود، گفت: ملت ما هيچگاه ملت دست دومي نبوده، ملت ما هميشه خلاق و الگو بوده و اگر شما تاريخ دنيا را ورق بزنيد، اين امر را مشاهده خواهيد كرد. وي افزود : من معتقدم كه نسل سوم انقلاب به مراتب از نسل اول انقلاب باهوش تر، مصمم تر، مؤمن تر و مقاوم تر است، چرا كه من نسل اول را ديده ام. من خود نسل دومي هستم و نسل سوم را نيز مشاهده مي كنيم.

... تا انتخابات
*مجيد انصاري، اقدام شوراي نگهبان مبني بر درخواست امتحان از وي را ناسازگار با موازين عرفي و قانوني دانست و گفت: من به همين دليل در آن امتحان شركت نكرده ام. عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز كه در اجلاس سراسري دبيران، رابطان سياسي و تشكيلاتي سازمان اسلامي دانشجويان ايران (سادا) سخن مي گفت، تصريح كرد: براساس قانون اساسي، شوراي نگهبان مرجع نظارتي انتخابات خبرگان و مجلس شوراي اسلامي است. البته اشكالاتي بر نظارت شوراي نگهبان وجود دارد اما از آن جا كه در قانون اساسي نظارت در انتخابات برعهده  شوراي نگهبان گذاشته شده، فعلا قصد نقد ندارم.
* رضا خواه يك عضو ستاد انتخاباتي حاميان دولت نهم براي انتخابات شوراي شهر به خبرنگار ايسنا گفت: ما با هيچ گروهي ائتلاف نمي كنيم و داراي سي ميليون رأي هستيم. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ارائه چند فهرست از سوي اصول گرايان باعث نمي شود آراي اين جريان شكسته شود نيز گفت: نه! پارسال نيز همين مطلب را دوستان مي گفتند، ولي اين اتفاق نيفتاد.
* مرتضي حاجي سخنگوي ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با بيان اين كه گروه هاي مختلف اصلاح طلب در تركيب اين ستاد حضور دارند گفت: در جلسه  اخير اين ستاد مسئولان ستاد كليه  استان هايي كه شامل اين ستاد مي شوند به جز يك استان حضور داشتند و تركيب ستادها تقريباً مشابه ستاد مركزي است.

يادداشت
دكترين دفاعي ايران
سردار محمد كوثري
سر و صداي موشك هاي پيشرفته سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و طنين استفاده از تكنولوژي هاي پيشرفته نظامي كه امروز پس از سالها به لطف تحريم تسليحاتي ايران به صورت كاملاً بومي در اختيار فرزندان خميني كبير قرار گرفته و در رزمايش اين روزهاي سپاه به كار گرفته مي شود در رسانه هاي داخلي و خارجي به طور ويژه اي منعكس و مورد تحليل كارشناسان آنها قرار مي گيرد. پيام روشني كه در تمام اين رسانه ها آشكار پذيرفته شده اين است كه ايران اين سالها بيكار نبوده و دكترين نظامي جمهوري اسلامي كه مبتني بر دفاع همه جانبه بوده با دقت، قدرت و برنامه ريزي دنبال شده است. بر همين اساس ما در ادامه تلاشهاي گذشته و با الگو گرفتن از تجارب هشت سال دفاع مقدس وضعيت نظامي خود را به روز مي كنيم كه تقويت اين تلاشها البته نيازمند آزمايش و امتحان دستاورد نيروهاي نظامي است؛ برگزاري دومين رزمايش پيامبر اعظم نيز در همين راستاست.
البته اين نكته را نيز نبايد از ياد برد كه ما بحث هجوم به هيچ كشوري را حتي در اندازه هاي كوچك هيچ گاه در دستور كار نداريم و هميشه پيام اين گونه مانورهاي نظامي، دوستي و صلح براي كشورهاي منطقه است. آنها هم كه رزمايش اين روزهاي سپاه پاسداران، قدرت نمايي موشكي و نظامي فرزندان اين انقلاب را پاسخي به حضور آمريكا و يا تهديد اسرائيل مي دانند آگاه باشند كه ما براساس همان دكترين پذيرفته شده با برگزاري چنين رزمايشهايي توان نظامي خود را به روز و قوي نگه خواهيم داشت.
*رئيس اداره امنيت ستاد كل نيروهاي مسلح

آغاز مرحله دوم رزمايش پيامبر اعظم (ص)
گروه سياسي همزمان با آغاز مرحله دوم رزمايش پيامبر اعظم (ص) توسط نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سلاحهاي جديد ضدزره با قدرت نفوذ بالا مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
سردار سرتيپ پاسدار محمدرضا زاهدي فرمانده نيروي زميني سپاه ديروز در يك كنفرانس مطبوعاتي كه روابط عمومي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خبر آن را منتشر كرد با اعلام اينكه مرحله زميني دومين رزمايش پيامبر اعظم (ص) از ديروز آغاز شد در اين باره اظهار داشت: نيروي زميني سپاه در غالب 10 تيپ مكانيزه، پياده و زرهي در مناطق عمومي جنوب غربي، جنوب شرقي و جنوب و همچنين غرب، شمال غربي و شمال شرقي عمليات خود را شروع كرد.
وي درباره  سلاح هاي جديد به كار گرفته شده در اين مرحله از رزمايش توضيح داد: سلاح هاي ضدبالگرد پيشرفته ا ي كه برد آن دو برابر سلاحهاي پيشين بوده و همچنين سلاح هاي جديد ضدزره كه توسط متخصصان وزارت دفاع كشورمان ساخته شده و قابليت نفوذ فوق العاده اي در زره دارد در اين مرحله از رزمايش مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

خاتمي: ترور هيچ جايي در اسلام ندارد
005955.jpg
گروه سياسي- رئيس موسسه بين المللي گفت وگوي تمدنها در ديدار با دبيركل شوراي مسلمانان ايتاليا گفت: اسلام دين خرد و عقل است. سيدمحمد خاتمي كه براي سفري پنج روزه به انگليس سفر كرده است، در چهارمين روز سفر خود و در ديدار با جمعي از روشنفكران و متفكران مسلمان انگليس گفت: به صراحت مي گويم ترور هيچ جايي در اسلام ندارد و مسلمانان بايد با هوشياري، رفتارهاي قدرت هايي كه انگشت خود را به سوي جوامع اسلامي نشانه رفته اند تأييد نكنند.ايرنا از لندن گزارش داد خاتمي همچنين طي سخناني در دانشكده سنت آنتوني دانشگاه آكسفورد گفت: اصرار برگسترش سكولاريسم، آشكارا غلط است.خاتمي همچنين روز پنجشنبه با جمع كثيري از ايرانيان در مركز اسلامي انگليس ديدار كرد.وي پس از سخنراني در اين همايش، در جمع ايرانيان حاضر شده و با آنان به گفت وگو پرداخت.

بررسي صلاحيت نامزد وزارت تعاون، امروز در مجلس
گروه سياسي اين روزها تعامل دولت و مجلس به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است. از سويي احمدي نژاد دو وزير آخر كابينه خود را از ميان نمايندگان مجلس برگزيده و در مقابل نمايندگان هم در تعاملي مثبت با دولت، به استيضاح وزير كشاورزي رأي منفي دادند، وزير پيشنهادي رفاه را با رأيي بالا روانه هيأت دولت كردند، به لايحه بنزين دولت رأي دادند و امروز در آخرين گام رأي اعتماد به گزينه پيشنهادي براي وزارت تعاون را در دستور كار خود دارند.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري محمد عباسي وزير پيشنهادي رئيس جمهور نماينده فعلي گرگان و آق قلا ست و باتوجه به رأي بالاي هفته پيش نمايندگان به عبدالرضا مصري كه آن هم از نمايندگان مجلس بود، پيش بيني مي شود عباسي هم با مشكل چنداني براي جلب رأي اعتماد نمايندگان مواجه نباشد. به هرحال 150 دقيقه از زمان مجلس امروز به اين موضوع اختصاص دارد. اين در حالي است كه يك مقام وزارت تعاون ديروز تاكيد كرد: ناظمي اردكاني وزير فعلي هنوز استعفا نداده است.
از سوي ديگر حميدرضا حاجي بابايي عضو هيأت رئيسه مجلس در گفت وگو با خبرنگار ما خبر داد مجلس عملكرد دستگاه هاي خارجي ايران در دعاوي ايران از آمريكا در دادگاه لاهه و طرح انگشت نگاري از اتباع آمريكا را روز دوشنبه بررسي خواهد كرد.
طرح مربوط به دادگاه لاهه هفته پيش در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به تصويب رسيده بود و لذا نمايندگان اين هفته آن را در صحن علني بررسي خواهند كرد. به گفته حاجي بابايي يكي از علل اين تحقيق و تفحص اين است كه تاكنون 90 درصد رأي هاي صادره در اين داوري به سود اتباع آمريكا صادر شده و دعاوي مربوط به ايران در اين داوري هنوز درگير انجام تشريفات قانوني و دادرسي نيست.مصوبه مجلس در زمينه پولشويي كه تا به حال دو مرتبه مورد ايراد شوراي نگهبان واقع شده است، بار ديگر در دستور كار نمايندگان قرار دارد و باتوجه به اصرار كميسيون ذي ربط بر مصوبه مجلس، احتمالاً نمايندگان اين لايحه را به مجمع تشخيص مصلحت نظام خواهند فرستاد.حاجي بابايي همچنين گفت: طرح انگشت نگاري از اتباع آمريكايي اين هفته با يك پيشنهاد جديد كه در قالب يك تبصره ارائه خواهد شد، در دستور كار نمايندگان قرار دارد.

تلاش مسكو براي ايجاد تغييرات در قطعنامه پيشنهادي
روسيه: ساخت نيروگاه بوشهر ادامه مي يابد
گروه سياسي سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه به خبرگزاري ريانووستي گفت: تحت هر شرايطي روسيه نيروگاه بوشهر را تكميل مي كند و به قرارداد آن با ايران پايبند است. وي در ادامه تصريح كرد: همكاري هاي ايران و روسيه ادامه دارد و تا صدور قطعنامه به وضعيت سابق پيش مي رود اما بحث بوشهر قرار نيست وارد قطعنامه شوراي امنيت شود و روسيه با جديت كار اتمام نيروگاه بوشهر را دنبال مي كند. وزير خارجه روسيه اين سخنان را در حالي ايراد كرد كه جلسه اش روز گذشته با نمايندگان اتحاديه اروپا در بروكسل به پايان رسيده بود و روسيه موضع خود را نهايي و اعلام كرد با پيش نويس قطعنامه شوراي امنيت كه از سوي سه كشور اروپايي انگليس ،  آلمان و فرانسه مخالف است. لاوروف با اشاره به قطعنامه گفت: اين قطعنامه بسيار افراطي و براي روسيه غيرقابل قبول است. به موازات جلسه بروكسل، در نيويورك نيز نمايندگان 1 5 در شوراي امنيت جلسه اي غيررسمي داشتند. آسوشيتدپرس گزارش داد ويتالي چوركين، سفير روسيه در شوراي امنيت پس از دو ساعت جلسه پشت درهاي بسته با قطعنامه پيشنهادي مخالفت كرد و خبر داد روسيه پيش نويس مورد نظر خود را به شورا ارائه مي دهد.
جان بولتون سفير آمريكا نيز در پايان جلسه خبر داد قرار شده نمايندگان 1 5 پيش نويس هاي خود را نهايي كرده و به پايتخت هاي خود بفرستند تا هفته آينده جلسه ديگري برگزار شده كه متن نهايي مشخص شود. بولتون گفت: ما قصد داشتيم قطعنامه پيشنهادي اروپا را تقويت كنيم اما با وضعيت پيش آمده، آمريكا خود پيش نويس تهيه كرده و آن را به ديگر اعضاي شوراي امنيت مي دهد.
ايرنا از مادريد گزارش داد وزير مشاور امور اروپايي دولت اسپانيا در ديدار با سفير ايران در اسپانيا تصريح كرده هر گونه سياست فشار و تحريم عليه ايران ناكارآمد است. آلبرتو ناوارو به سيد داود صالحي گفت كشورش از نقش ايران در خاورميانه آگاه است و از حركت هاي چند جانبه حمايت مي كند و به يك جانبه گرايي اعتقادي ندارد.
سياست خصمانه آمريكا در حالي عنوان مي شود كه سخنگوي وزارت خارجه اين اقدام آمريكا را محكوم كرد. ايسنا گزارش داد سيد محمدعلي حسيني طي سخنراني در اتحاديه تشكل هاي دانشجويان دانشگاه آزاد گفت: غرب همواره تلاش كرده در مقابل ايران از موضع مدعي برخورد كند و يكي از هنرهاي دولت نهم در سياست خارجي شكستن اين قاعده است.
آمريكا در روزهاي نزديك به انتخابات سنا، مواضع مختلفي را اختيار مي كند. ايرنا گزارشي از مقاله هفته نامه نيشن داد كه در آن از بوش خواسته رايس را براي مذاكره به تهران بفرستد. اين هفته نامه در ادامه نوشت، اگر كاخ سفيد با ايرانيان مذاكره كند، چشم هاي آمريكا باز شده و عملكرد جديدي را تجربه خواهد كرد.

ابلاغ قانون تعيين تكليف تابعيت فرزندان
حاصل از ازدواج زنان ايراني با مردان خارجي
ايسنا: رئيس جمهوري اسلامي ايران قانون تعيين تكليف تابعيت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايراني با مردان خارجي را براي اجرا ابلاغ كرد.
بنابراين گزارش براساس ماده واحده اين قانون كه به وزارتخانه هاي كشور و دادگستري ابلاغ شده است، فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايراني با مردان خارجي كه در ايران متولد شده يا حداكثر تا يك سال پس از تصويب اين قانون در ايران متولد مي شوند مي توانند بعد از رسيدن به سن هجده سال تمام تقاضاي تابعيت ايراني كنند.
اين افراد در صورت نداشتن سوء پيشينه كيفري يا امنيتي و اعلام رد تابعيت غيرايراني به تابعيت ايران پذيرفته مي شوند.
همچنين وزارت كشور طبق اين قانون، مكلف شده است نسبت به احراز ولادت طفل در ايران و صدور پروانه ازدواج، اقدام كرده و نيروي انتظامي نيز با اعلام وزارت كشور پروانه اقامت براي پدر خارجي مذكور در اين ماده صادر مي كند.
گفتني است فرزندان موضوع اين ماده قبل از تحصيل تابعيت نيز، مجاز به اقامت در ايران هستند.
بر اساس تبصره يك قانون ابلاغي چنانچه سن مشمولين اين ماده در زمان تصويب بيش از هجده سال تمام باشد، بايد حداكثر ظرف يك سال اقدام به تقاضاي تابعيت ايراني كنند.
همچنين از تاريخ تصويب اين قانون، كساني كه در اثر ازدواج زن ايراني و مرد خارجي در ايران متولد شوند و ازدواج والدين آنان از ابتدا با رعايت ماده 1060 قانون مدني به ثبت رسيده باشد، پس از رسيدن به سن هجده سال تمام و حداكثر ظرف مدت يك سال، بدون رعايت شرط سكونت مندرج در ماده 979 قانون مدني به تابعيت ايران پذيرفته مي شوند.
قانون تعيين تكليف تابعيت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايراني با مردان خارجي در جلسه علني دوم مهرماه سال جاري مجلس شوراي اسلامي تصويب و به تأييد شوراي نگهبان رسيد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |