سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۶ - Nov 7, 2006
نخستين جلسه محاكمه باند مخوف در شعبه۷۷ دادگاه كيفري استان تهران
انكار جنايت سياه در باغ خرمالو
رئيس دادگاه كيفري از كساني كه از سوي متهمان مورد حمله قرار گرفته اند درخواست كرد، به اين دادگاه مراجعه كنند
000321.jpg
گروه حوادث- اعضاي باند مخوف موسوم به باغ خرمالو كه متهم هستند در پوشش مسافر كشي 23 دختر و زن جوان را ربوده و مورد آزار و اذيت قرار داده اند، صبح ديروز در جريان اولين جلسه محاكمه غير علني خود، با انكار اتهامات خود تنها اتهام سرقت را پذيرفتند.
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار قرار گرفت كه بهمن ماه سال گذشته زن جواني با مراجعه به كلانتري 150 تهرانسر مدعي شد هنگامي كه در ميدان آزادي در انتظار يك خودرو مسافركش به قصد تهرانسر بوده ، پس از سوار شدن به خودروي پيكاني توسط سرنشينان آن ربوده شده و به باغ خرمالويي در جاده كرج انتقال يافته است. زن وحشتزده در ادامه به مأموران گفت : پس از ربودن طلاها و تلفن همراهم ، ? مرد مرا مورد تعرض قرار داده و ساعاتي بعد در جاده تهرانسر رها كرده و گريختند.
با اعلام اين گزارش ، بررسي ها در اين باره آغاز شد و در نهايت پليس خودروي پيكان را در مقابل يك تعويض روغني در تهرانسر شناسايي كرد و دو سرنشين آن به نام هاي ابوالفضل و حسين را دستگير كردند. مأموران در بازجويي هاي پليسي دريافتند حسين، سركرده باند مخوف ربودن دختران و زنان جوان و سرقت از آنها است و پيش از اين نيز سابقه اي در اين زمينه داشته است.
با اعترافات اين دو متهم 7 عضو ديگر باند نيز دستگير شده و از مخفيگاه آنها اموال مسروقه زن شاكي كشف شد. متهمان در جريان بازجويي هاي فني و پليسي به 23 مورد آدم ربايي و آزار و اذيت زنان در غرب تهران اعتراف كردند.
بعد از صدور قرار مجرميت اين متهمان از سوي بازپرس حسين اصغرزاده، پرونده براي ادامه بررسي قضايي به دادگاه كيفري استان ارجاع شد و روز گذشته نخستين جلسه محاكمه اعضاي اين باند مخوف در شعبه 77 دادگاه كيفري استان تهران آغاز شد.
انكار براي تمام اعترافات
قاضي ساعي رئيس شعبه 77 روز گذشته با اعلام خبر آغاز محاكمه اعضاي باند گفت: جلسه محاكمه اعضاي اين باند صبح يكشنبه با حضور 4 قاضي مستشار ( باقري، افتخاري، تردست و سليماني) به صورت غير علني برگزار شد. در ابتداي اين جلسه 4 شاكي كه در دادگاه حضور يافته بودند به طرح شكايت خود پرداخته و از دادگاه درخواست اشد مجازات براي متهمان كردند. آنها كه در طول برگزاري جلسه محاكمه از ياد آوري تلخ ترين لحظات زندگيشان بسيار وحشتزده شده بودند ، به تشريح جزئيات حادثه پرداختند.
قاضي ساعي ادامه داد: پس از آن متهمان به دفاع از خود پرداختند كه با رد اتهامات تجاوز به عنف و آدم ربايي تنها سرقت از شاكيان را پذيرفتند. در اين جلسه 8 تن از اعضاي اين باند حضور داشتند و ادامه جلسه رسيدگي به اين پرونده به روز شنبه هفته آينده موكول شد.
شاكيان بيايند
قاضي ساعي در پايان گفت: از آنجايي كه تعداد شاكيان اين پرونده بيش از 23 نفر است از كليه كساني كه توسط اين باند مورد تعرض قرار گرفته اند درخواست مي شود با مراجعه به شعبه 77 دادگاه كيفري استان به طرح شكايت خود بپردازند و مطمئن باشند كه هويت آنها فاش نخواهد شد.

شكايت از پسر جوان به خاطر تكثير عكس
گروه حوادث- پسر جواني كه متهم به تكثيرعكس هاي دختر 19 ساله مي باشد، به دستور معاونت دادسراي جنايي تهران بازداشت شد.
صبح روز شنبه دختر 19 ساله اي به دادسراي جنايي تهران مراجعه كرد واز رضا جعفري معاونت دادسرا براي دستگيري پسر 19 ساله اي كه او را مورد تهديد قرار داده است كمك خواست.
اين دختر نوجوان به معاونت دادسراي جنايي تهران گفت:چند ماه قبل با پسري آشنا شدم . اين پسر دوماه قبل با ترفندي خاص مرا به خانه پدري ا ش كشانده و بعد از آزار واذيت، از من عكس وفيلم گرفت و از آن روز به بعد با تهديد اينكه عكسهايم را تكثير مي كند از من اخاذي مي كرد. تا اينكه چند روز قبل متوجه شدم او اقدام به تكثير عكسها كرده و آنها را در اختيار ديگران قرار داده است. با شنيدن ادعاهاي اين دختر، قاضي جعفري دستور بازداشت صادر كرد كه وي عصر روز شنبه بازداشت شد. روز گذشته اين پسر جوان در دادسراي جنايي هنگامي كه در مقابل قاضي جعفري قرار گرفت دردفاع از خود گفت: تمام ادعاهاي اين دختر كذب است ودليل اعلام اين شكايت از سوي اورا نمي دانم .

دستگيري سارق 350 ميليوني
000324.jpg
گروه حوادث- يك سارق حرفه اي منزل كه نيمه شب ها، اقدام به سرقت از خانه ها مي كرد از سوي كارآگاهان پليس پايگاه دوم آگاهي تهران بزرگ بازداشت شد.
در نخستين ماههاي امسال چندين پرونده سرقت از منازل به روش پنجره روي در منطقه غرب تهران به پايگاه دوم آگاهي تهران بزرگ ارجاع داده شد، در حالي كه بررسي ها نشان مي داد شيوه سرقتها مشابه يكديگر است، كارآگاهان به يك سارق سابقه دار 23 ساله به نام فردين كه سوابقي از سرقت به اين شيوه داشت  مظنون شدند.
سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت:پليس با مظنون شدن به فردين دستگيري وي را در دستور كار خود قرار داد و در نهايت با همكاري ماموران كلانتري 134 شهرك قدس وي را درمخفيگاهش دستگير كردند.
سارق جوان در بازجويي هاي پليسي به 14فقره سرقت به روش پنجره روي در ساعات نيمه شب به صورت تك نفره اعتراف كرد، كه با اعتراف وي و بررسي هاي پليسي مالباختگان شناسايي شدند. پليس ارزش اموال سرقتي توسط فردين را 350 ميليون تومان تخمين زده است كه قسمتي از اموال از دو خريدار اموال مسروقه به نامهاي مصطفي و محرم كشف شده است.

عروس، مادر شوهر را ربود
000327.jpg
گروه حوادث زن جواني كه متهم است مادر شوهر خود را ربوده است، روز گذشته در شعبه يكم بازپرس دادسراي جنايي تهران مدعي شد براي صحبت كردن با مادرشوهرش او را به خانه خواهرش كشانده است.
بنا به اين گزارش ، ماجراي اين پرونده عجيب هنگامي در دستور كار پليس پايتخت قرار گرفت كه عصر دوشنبه، مرد ميانسالي در تماس با پليس اعلام كرد لحظاتي قبل هنگامي كه مقابل پاركينگ خانه شان توقف كرده بود دو مرد ناشناس بعد از آنكه به زور سوار خودروي او شده اند ، همسرش را به همراه خودروش با تهديد قمه ربوده اند .
با گزارش اين حادثه، تحقيقات براي دستگيري آدم ربايان آغاز شد و سرانجام ماموران موفق شدند در يك عمليات چند ساعته خودروي مرد شاكي را در حالي كه دو مرد و دو زن سرنشين آن بودند در غرب تهران متوقف كرده و با دستگيري سه مرد و زن آدم ربا ،زن ربوده شده را نجات دهند . با دستگيري آدم ربايان ، روز گذشته مرد شاكي به همراه همسرش در شعبه يكم دادسراي جنايي حاضر شده و به شكايت از عروس خانواده پرداخته و مدعي شد آدم ربايي به دستور وي صورت گرفته است. اين مرد در توضيح ماجرا به بازپرس شاملو گفت: چند ماه قبل پسر 23 ساله ام به نام كامران به يكباره غيبش زد ، بعد از ناپديد شدن او جستجو براي يافتن سرنخي از وي را آغاز كرديم، اما در حالي كه از يافتن او نااميد شده بوديم، 5 ماه بعد پسرمان با خانه تماس گرفت و مدعي شد در اين مدت با زن 30 ساله اي به نام سودابه ازدواج كرده و زندگي خوبي را آغاز كرده است .
اين مرد افزود: در حالي كه شنيدن خبر ازدواج پسرمان با اين زن برايمان قابل تحمل نبود، به وي گفتيم حاضر به پذيرش اين زن به عنوان عروس خانواده نيستيم كه همين مسئله باعث ايجاد اختلاف شديدي بين ما شد تا اينكه روز گذشته همسرم توسط همسر پسرمان و دو مرد ناشناس ربوده شد .
مي خواستيم حرف بزنيم
با شنيدن اين اظهارات ،زن جوان در دفاع از خود به بازپرس شاملو گفت: من و كامران چند ماه قبل با يكديگر آشنا شده و با اينكه خانواده او با ازدواجمان مخالف بودند با يكديگر عقد كرده و زندگي مشتركمان را شروع كرديم، كامران در اين مدت مدعي بود دفتر خدمات كامپيوتري دارد ، اما هفته گذشته به دنبال يك تماس تلفني متوجه شدم او بيكار است و همين مسئله باعث درگيري ما شد ، پس از اين ماجرا كامران خانه را ترك كرد و من كه تصور مي كردم او به خانه پدري اش رفته است به آنجا رفتم اما آنها به سويم حمله كرده و قصد كتك زدن مرا داشتند ، دوشنبه گذشته در حالي كه از وضعيت همسرم بي خبر مانده بودم به همراه برادرم و مرد ديگري به جلوي خانه پدر شوهرم رفتيم ، و چون مي ترسيديم آنها بار ديگر به ما حمله ور شوند منتظر مانديم تا پدر شوهرم از خودروش پياده شود تا در پاركينگ را باز كند ، در اين فاصله برادرم به سمت خودرو رفت ، مادر شوهرم به محض ديدن او از ما خواست سوار خودرو شده و براي صحبت به جاي ديگري برويم ، كه من هم دستور او را اجرا كردم و مادر شوهرم را به خانه خواهرم برديم! و در آنجا به گفتگو پرداختيم اما هنگامي كه بعد از گفتگو قصد بازگرداندن او به خانه را داشتيم بازداشت شديم. با شنيدن اظهارات اين زن، مادر شوهر وي تمام اظهارات زن جوان را دروغ دانست و مدعي شد عروسش و دو مرد ناشناس با تهديد چاقو و قمه او را ربوده اند. روز گذشته بازپرس شاملو دستور انجام تحقيقات بيشتري بر روي اين پرونده را صادر كرد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |