سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۶ - Nov 7, 2006
فوتبال ليگ برتر (جام خليج فارس)
استقلال در هواي تازه ورزشگاه آزادي
امروز كرمان ميزبان فوتبال ليگ است
عكس: مجتبي جانبخش
000279.jpg
گروه ورزشي ليگ ادامه دارد تا از اين رهگذر پرسپوليس بيشترين بهره را ببرد و به صدر جدول نزديك تر شود.
هشتمين دوره ليگ برتر روز به روز جذاب تر و پرهيجان تر مي شود و در قالب اصلي خود قرار مي گيرد.
تيم ها به مرز آمادگي مطلوب رسيده اند و همين امر موجب مي شود در تقابل با تيم هاي بزرگ، بازي هاي ديدني تري را شاهد باشيم. در پايان هفته هشتم، سايپا جايگاه خود را در صدر جدول حفظ كرد تا پيروزي هاي اخير اين تيم اتفاقي جلوه نكند و نقش علي دايي در اين راه پررنگ تر شود.
سايپا امروز در كرج ميزبان سپاهان است.
سايپا تنها تيم بدون شكست ليگ برتر مي باشد و درصدد آن است تا اقتدار خود را همچنان حفظ كند. اين تيم در حال  حاضر با 18 امتياز در صدر جدول قرار دارد. در آن سوي ميدان، سپاهان از جمله تيم هاي مطرح اين دوره است كه با لوكا بوناچيچ پله هاي ترقي را در ليگ مي پيمايد. اين بازي مي تواند بهترين بازي هفته نهم باشد.
امروز پرسپوليس بعد از سالها قدم به كرمان مي گذارد تا به مصاف مس برود. پرسپوليس بعد از پيروزي در داربي با انگيزه بيشتري ليگ را دنبال مي كند. دنيزلي با دو هدف به پرسپوليس آمده بود؛ يكي شكست استقلال و ديگري قهرماني كه اكنون به يكي از اين دو دست يافته و در پي كسب دومين موفقيت است.
پرسپوليس در اين بازي سه بازيكن مصدوم دارد؛ آشوبي، صلاح حسن و سيدعباسي كه گروه پزشكي اين تيم در تلاش است تا آنها را به بازي امروز برساند. پرسپوليس در حال  حاضر با 15 امتياز در مكان سوم جدول قرار دارد. از سوي ديگر مس در رديف تيم هاي خوب ليگ به حساب مي آيد كه بعد از راه يابي به ليگ حرفه اي انسجام تيمي خود را از دست نداده و همواره براي تيم هاي مطرح دردسرآفرين بوده است.
تيم مس در اين ديدار محمدرضا سهند رازيان، حاتمي و زاهدي را به واسطه آسيب ديدگي در اختيار ندارد.
تيم استقلال كه اين روزها بحراني ترين شرايط خود را سپري مي كند، همچنان درگير مسائل حاشيه اي ديدار با پرسپوليس است. اين تيم اگر مي خواهد در ليگ موفق شود بايد اين بازي را به فراموشي بسپارد و با اعتماد به مرفاوي جوان كه تاكنون نيز استقلال را در بالاي جدول نگه داشته به كار خود ادامه دهد.
در حال  حاضر ، در ليگ برتر تيم هايي وجود دارند كه نتايجي به مراتب بدتر از استقلال را دارند اما به واسطه اين كه مديريت درستي در آن تيم ها حاكم است، اسير جو زدگي نمي شوند و با حمايت از كادر رهبري خود آنها را تقويت مي كنند نه تضعيف. اين تيم اگر هم بد بسته شده باشد، ربطي به صمد مرفاوي ندارد و بايد مربيان سابق، جوابگوي اين عملكرد غلط باشند.
استقلال در نهمين بازي خود در ليگ برتر ميزبان ابومسلم است.
در اين بازي عليرضا منصوريان محروم است و اكبرپور و آگوستين گيلائوري نيز به دليل مصدوميت در تركيب استقلال غايب هستند. ابومسلم قصد دارد از آب گل آلود استقلال بهترين بهره را ببرد تا در تهران اين تيم با شوك ديگري روبه رو شود.
در ساير بازي هاي امروز ، ذوب آهن در فولادشهر با صبا ديدار مي كند.
در اكباتان، پاس ميزبان برق شيراز است. هر دو تيم در بازي هاي هفته ششم شكست خورده اند و براي جبران اين ناكامي تلاش مي كنند. پاس در جدول در جايگاه هفتم و برق شيراز در همسايگي اين تيم در رديف هشتم ايستاده است. در شيراز فجر سپاسي به مصاف راه آهن خواهد رفت. جدال اين دو تيم ته جدولي در حافظيه ديدني خواهد بود.
در اهواز نيز به دليل نامساعد بودن زمين ورزشگاه تختي، بار ديگر بازي ها در زمين نفت اين شهر دنبال مي شود و طي آن فولاد ميزبان ملوان است. فولاد در اين بازي علي رغم حضور 4 بازيكن عضو تيم جوانانش دو بازيكن مصدوم به نام هاي ميثم سليماني و هادي خنيفر دارد.
البته ملوان نيز در اين بازي با مشكلات مشابهي روبه روست. اين تيم 2 بازيكن محروم و 5 بازيكن مصدوم دارد.
در پيكان شهر نيز تيم فوتبال پيكان با استقلال اهواز ديدار مي كند.
برنامه هفته نهم ليگ برتر جام خليج فارس
ساعت 30/14، ذوب آهن صباباتري
ساعت 30/14، پاس برق شيراز
ساعت 30/14، فجرسپاسي راه آهن
ساعت 30/14، سايپا سپاهان
ساعت 30/14، فولاد ملوان
ساعت 30/14، پيكان استقلال اهواز
ساعت 30/14، مس كرمان پرسپوليس
ساعت 30/16، استقلال تهران ابومسلم

نگاه
محاكمه ايوانف مشكل وزنه برداري نيست
محمدرضا منصوريان
بعد از جلسه ديروز علي پاكيزه جم سرمربي تيم ملي وزنه برداري و بهرام افشارزاده سرپرست اين فدراسيون، طرفين به اين نتيجه رسيدند كه روز پنج شنبه هفته جاري از وزنه برداراني كه درحال حاضر در اردوي تيم ملي هستند ركوردگيري به عمل آيد. افشارزاده مي گويد: قصد ما اين است تا از شرايط حاضران در اردو اطلاع پيدا كنيم و به همين دليل حدنصاب ركورد نفر ششم آخرين دوره پيكارهاي قهرماني آسيا را ملاك قرار داده ايم.
اين عمل نشان مي دهد كه هيچ نقطه روشني براي اعزام وزنه برداران به بازي هاي آسيايي دوحه وجود ندارد و از اين مهمتر زمان باقي مانده تا شروع اين بازي ها زماني نيست كه بتوان براي آماده سازي قهرمانان اين رشته برنامه ريزي كرد.
صواب آن است در مقطع فعلي سرپرست محترم فدراسيون وزنه برداري انديشه حضور تيم ملي وزنه برداري در دوحه را از ذهن خود دور سازد و در نخستين گام، بيشترين برنامه هاي خود را در جهت مذاكره با مسئولين فدراسيون جهاني وزنه برداري براي كاهش جريمه و محروميت پديد آمده متمركز سازد.
آسيب شناسي از موقعيت كنوني وزنه برداري ايران نشان مي دهد كه محاكمه ايوانف بلغاري و ركوردگيري از ورزشكاراني كه در بدترين شرايط روحي و جسمي هستند، نيازهاي اصلي براي رفع مشكلات نيست.

هرمزگان در تدارك مسابقات بين المللي جام خليج فارس
گروه ورزشي ورزش هرمزگان در تدارك برگزاري مسابقات بين المللي جام خليج فارس در 12 رشته ورزشي است. پس از برگزاري رقابت هاي فوتبال جام خليج فارس كه دو سال پيش در بندرعباس انجام شد، مسئولان سياسي و ورزشي اين استان درصددند در سال جاري با همكاري فدراسيون هاي ورزشي ابعاد بين المللي به اين رقابت ها ببخشند. به گزارش خبرنگارهمشهري، در همين ارتباط در نشستي با حضور شيخ الاسلامي استاندار و مسعود مرشدي مديركل تربيت بدني هرمزگان با ده رئيس و دبير فدراسيون ورزشي اين موضوع مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت. در اين نشست، روساي فدراسيون هاي كشتي، دووميداني، فوتبال ،بسكتبال، هندبال، تكواندو، تيراندازي و نمايندگان فدراسيون هاي كاراته، ووشو و شطرنج حاضر بودند كه هركدام در مورد نحوه همكاري و برگزاري موفق بازي ها پيشنهاد خود را ارائه دادند. قرار است، اين مسابقات در طول سه ماه پاياني سال و ايام دهه مبارك فجر در بندرعباس انجام شود.

پاداش ويژه براي مربيان و سرپرستان اعزامي به دوحه
گروه ورزشي ورزشكاران رشته هاي گروهي همانند قهرمانان رشته هاي انفرادي در صورت كسب قهرماني، پاداش 250 ميليون ريالي شامل حال آنان خواهد شد. اين مطلب را دبيركل كميته ملي المپيك اعلام كرد. علي كفاشيان افزود: هيچ تفاوتي ميان قهرمانان رشته هاي انفرادي وگروهي در كسب مدال طلا و ميزان پاداش آنان وجود ندارد. وي در خصوص پاداش به مربيان و سرپرستان تيم ها گفت: حدود 50 الي 60 درصد پاداش اختصاص يافته به قهرمانان و تيم هاي برتر نصيب مربيان و سرپرستان آنان نيز خواهد شد. دبيركل كميته ملي المپيك در مورد تشويق قهرمانان كشورمان در طول اين بازيها گفت: با وجود 24 الي 25 هزار ايراني مقيم قطر و برنامه ريزي صورت گرفته، انتظار مي رود از اين لحاظ تيم ها و ورزشكاران ما احساس كمبود نكنند.

كناره گيري تيمهاي آبفا و هوافضا از ليگ دسته اول تهران
گروه ورزشي با كناره گيري تيمهاي آبفا و هوافضا تعداد تيمهاي شركت كننده در مسابقات دسته اول واليبال تهران به چهار تيم كاهش پيدا كرده است. بدين ترتيب براي مسابقاتي كه روزگاري بيش از 20 الي 30 تيم سر و دست مي شكستند حالا به زحمت مي توان چهار تيم دست و پا كرد. آتش نشاني، امواج نيروي ثامن، انتظام و پارچين چهار تيمي خواهند بود كه به صورت دوره اي با هم پيكار خواهند كرد. پيشتر قرار بود بانك كشاورزي هم در رقابت هاي دسته يك حاضر شود كه با توجه به حضورش در ليگ برتر از حضور در اين بازيها انصراف داد.

مشعل بازيهاي آسيايي وارد مشهد شد
گروه ورزشي - مشعل پانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي دوحه قطر در بدو ورود به ايران در شهر مقدس مشهد حمل شد. در مراسم استقبال از سفير حمل مشعل بازيهاي آسيايي شيخ جوان بن حمد آل ثاني، محمد جواد محمدي زاده استاندار خراسان ، صالح الكواري سفير قطر در ايران، علي كفاشيان دبيركل كميته ملي المپيك در فرودگاه مشهد حضور داشتند. استاندار خراسان رضوي در مراسم استقبال از سفير حمل مشعل بازيهاي آسيايي ضمن خوشامدگويي به وي گفت: قطعاً شعله اين مشعل، گرماي محبت و دوستي بين همسايگان حوزه خليج فارس است و كشورهاي اسلامي را به يكديگر نزديك تر مي سازد كه ريشه آن را بايد در اعتقادات مشترك دانست.
مراسم حمل مشعل ساعت 8 صبح امروز در مسير حرم امام رضا (ع) به مقصد آرامگاه فردوسي انجام مي شود كه قرار است محمدعلي آبادي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني هم در اين مراسم حضور پيدا كند.

خبرهاي فوتبال جهان
جان تري و وفاداري به چلسي
000276.jpg
گروه ورزشي- جان تري كاپيتان 25 ساله تيم فوتبال چلسي كه 9 سال است در اين تيم بازي مي كند، اعلام كرد قصد دارد تا پايان دوران بازيگري اش در چلسي بماند. وي با اشاره به توني آدامز و تمجيد از وي كه در تمام مدت فعاليت در آرسنال مانده بود گفت مي  خواهد با آدامز رقابت  كرده و او نيز براي هميشه به باشگاهش وفادار بماند. تري اظهار داشت: از بازي در چلسي لذت مي برم. اين باشگاه خانه من است. هيچگاه قصد ترك اينجا را ندارم . تري در سال 1997 به تيم نوجوانان چلسي پيوست و اكنون يكي از مهره هاي كليدي اين تيم مي باشد.
جشن تولد 70 سالگي اووه زيلر
000273.jpg
يكشنبه قبل در شهر هامبورگ در مراسمي باشكوه جشن تولد 70 سالگي اووه زيلر باحضور عده كثيري از مشاهير فوتبال آلمان از جمله بكن بائر برگزار شد. قيصر درباره او اظهار داشت: زيلر واقعاً مردم را دوست دارد و مردم نيزهيچ ورزشكاري را به اندازه او دوست ندارند. فليكس ماگات سرمربي بايرن مونيخ نيز گفت: زيلر تنها يك فوتباليست بزرگ نيست، بلكه يك انسان به تمام معناست. اميدوارم هميشه شاد و تندرست باشد .
شب سقوط بزرگان
در يكشنبه  شب اروپا هيچ تيم  بزرگي در امان نبود و بيشتر قدرت هاي اين قاره در رقابت هاي داخلي باشگاهي خود نتايج غيرمنتظره كسب كردند. در مهمترين رويداد، چلسي مقابل تاتنهام دو بر يك شكست خورد تا فاصله اين تيم با منچستر يونايتد صدرنشين اين بازي ها به 3 امتياز برسد. در اين بازي داوسون و لئون براي تاتنهام گلزني كردند و تنها گل چلسي توسط مكاله له به ثمر رسيد. در اين بازي،   جان تري از بازي اخراج شد. آرسنال نيز در ديداري جنجالي مقابل وستهام يك بر صفر شكست خورد. در آلمان تلاش شالكه مقابل بايرن مونيخ با تساوي دو بر دو به پايان رسيد. در بوندس ليگا وردربرمن با 20 امتياز پيشتاز است. در اسپانيا رئال در برنابئو دو بر يك مغلوب سلتا ويگو شد. اين هفته سويل با پيروزي دو بر صفر مقابل اوساسوناي كه نكونام را 90 دقيقه در تركيب خود داشت با 21 امتياز به صدر جدول صعود كرد تا به اقتدار چند هفته اي بارسلونا پايان دهد. در ايتاليا نيز آتالانتا موفق شد آ ث ميلان را با دو گل مغلوب كند تا شرايط اين تيم بحراني تر از گذشته شود. اينتر اين هفته اسكولي را با دو گل مغلوب كرد تا با 24 امتياز و تفاضل گل بهتر در صدر قرار گيرد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |