رضايت 75 درصد شهروندان، رسيدگي به 80 درصد تماس ها
گزارش يك سال فعاليت
سامانه 137
|
|
گروه شهري- در آستانه فرارسيدن سالگرد سامانه 137 ميزان رضايتمندي شهروندان از عملكرد اين سامانه 75 درصد اعلام شد.
به گزارش همشهري، هم اكنون 44 اپراتور در سه شيفت كاري با 60 خط تلفن و دو سايت ثبت خبر به صورت آن لاين اقدام به انعكاس پيامهاي مردمي به نواحي و مناطق 22 گانه تهران مي كنند.
هر پيامي كه از طريق اين سامانه به مناطق و نواحي براي پيگيري و اجرا ابلاغ مي شود به منزله ابلاغ پيام از سوي شخص شهردار تهران تلقي شده و تمام مناطق و نواحي موظف به رسيدگي سريع به آن هستند.
عليرضا ربيعي رئيس سامانه 137 شهرداري تهران در نشست مطبوعاتي كه صبح ديروز به مناسبت فرارسيدن
بقيه از صفحه اول
نخستين سالگرد تاسيس اين سامانه برگزار شده بود با اشاره به برقراري يك ميليون و 600 هزار تماس تلفني از سوي شهروندان تهراني با سامانه 137 از ابتدا تاكنون گفت: به 64/81 درصد اين پيام ها رسيدگي شده و 3/5 درصد نيز در دست اقدام است. همچنين مابقي پيام ها نيز موارد متفرقه اي بوده كه نياز به پيگيري نداشته است.
به گفته ربيعي طي يك سال گذشته بيشترين تماس هاي تلفني با سامانه 137 از سوي شهروندان ساكن در منطقه 4 و كمترين تماس ها از سوي شهروندان منطقه 22 بوده است. همچنين بيشترين تماس هاي تلفني در فاصله بين ساعات 9 تا 11 صبح روزهاي دوشنبه و كمترين تماس ها نيز در روزهاي جمعه برقرار شده است ضمن اين كه بيشترين موارد تماس هاي تلفني طي يك سال گذشته مربوط به روكش آسفالت، لكه گيري معابر، نصب سطل زباله مكانيزه و جدول بندي جوي ها بوده است.
رئيس سامانه 137 شهرداري تهران با اشاره به اجراي دور اول طرح جهادي 137 كه سوم تيرماه تا دهم آذر امسال در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران به اجرا درآمد افزود: در مدت 6 ماهي كه از اجراي طرح جهادي۱۳۷ در سطح مناطق شهر تهران گذشت 482 هزار و 410 پيام از سوي شهروندان تهراني ثبت شد كه از اين تعداد به 392 هزار و 523 پيام رسيدگي و 32 هزار پيام نيز در دست اقدام است. به گفته ربيعي بيشترين تقاضاي شهروندان تهراني در طرح هاي جهادي 137 نيز مربوط به روكش آسفالت و لكه گيري معابر و كمترين تماس ها نيز در خصوص رسيدگي به نرخ كرايه تاكسي ها بوده است. وي با بيان اين كه بر اساس نظرسنجي ها ميزان رضايتمندي شهروندان تهراني از عملكرد سامانه 137 به 75 درصد رسيده است، گفت: 137 گوش شهردار تهران است و هر پيامي كه از طريق اين سامانه به مناطق و نواحي براي پيگيري و اجرا ابلاغ مي شود به منزله ابلاغ پيام از سوي شخص شهردار تهران محسوب شده و تمام مناطق و نواحي موظف به اجرا هستند.
ربيعي با تاكيد بر اين كه در حال حاضر سرعت رسيدگي به تماس هاي تلفني شهروندان با سامانه 137 به 72 ساعت رسيده است، تصريح كرد: با راه اندازي سايتي به نام بازخورد سعي مي شود ظرف مدت 72 ساعت از زمان طرح درخواست شهروندان، طي تماس تلفني، آنان را از مراحل رسيدگي به موضوع مورد درخواستشان آگاه سازيم، اين در حالي است كه راه اندازي اين سايت موجب شده روزانه 3 هزار تماس تلفني كه جنبه پيگيري داشته قطع شود.
|