دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۱ - Dec 18, 2006
ليگ برتر فوتبال ايران‎/ برخورد جذاب پرسپوليس ملوان در انزلي
پيكان، شكست دوم استقلال را رقم زد
عكس: فارس
006639.jpg
گروه ورزشي- در شروع هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال ايران ديروز استقلال پس از هفته ها براي دومين بار شكست خورد. ناكامي تيم مدافع عنوان قهرماني اين بار مقابل تيم ميانه جدولي پيكان رقم خورد. استقلال ديروز در برابر پيكان بيش از هميشه نبود يك بازيكن تمام كننده را در خط حمله حس كرد و حتي سياوش اكبرپور هم در چند مورد فرصت هاي خوب را به هدر داد.در هوايي سرد استقلال و پيكان در نيمه اول نااميدكننده ظاهر شدند و بازي آنان در اندازه هاي معمولي بود. پيكان در نيمه دوم هنگامي كه استقلالي ها را بي انگيزه ديد با جسارت بيشتري به خط دفاعي استقلال حمله برد و سرانجام دروازه اين تيم را در دقيقه 68 توسط مرتضي عزيزمحمدي گشود. پيكان با اين برد با 19 امتياز خود را به تيم هاي بالاي جدول نزديك تر ساخت. شكست استقلال باعث شد تا سايپا كه امروز در جدالي حساس در ورزشگاه اختصاصي پاس به ميدان مي رود با استرس كمتري براي حفظ صدرنشيني روبه رو باشد.در دومين بازي ديروز در صباشهر ابومسلم توانست از ميزبان خود صباباتري يك امتياز باارزش بگيرد. ديدار اين دو تيم با تساوي يك بر يك همراه بود.بازي تيم هاي ذوب آهن و راه آهن تهران هم كه قرار بود در فولادشهر اصفهان انجام شود به دليل بارش برف و نامساعد بودن زمين انجام نشد و به وقت ديگري موكول شد.
پاس – سايپا در دستگردي
اما امروز در حساس ترين بازي سايپا در ورزشگاه دستگردي به مصاف پاس مي رود. پاس بعد از تغيير و تحولات در كادر فني به اين بازي به چشم ديگري مي نگرد. موفقيت در مصاف با صدرنشين مي تواند شروعي خوب براي شاهرخي باشد. از سوي ديگر شكست استقلال موقعيتي خوب براي دايي و يارانش خواهد بود تا بدون استرس و با دلگرمي بيشتر در انديشه فاصله  انداختن با استقلال در صدر و قهرماني نيم فصل باشند. اين بازي همچنين مي تواند سكوي پرتاب پاس هم تلقي شود؛ تيمي كه هم اكنون موقعيت مناسبي در جدول ندارد.
استقلال اهواز در كرمان
استقلال اهواز تيم چهارم جدول امروز در كرمان به ديدار مس مي رود.
شكست مقابل همنام تهراني در هفته پيش موجب شد تا استقلال اهواز جاي خود را در مكان سوم به پرسپوليس ببخشد. حالا شاگردان فيروز كريمي براي بازپس گرفتن جايگاه قبلي خود راه آساني در پيش ندارند. بازي روي چمن مصنوعي براي مسي هاي عادت كرده در اين زمين كار آساني است وليكن استقلالي ها به طور طبيعي با مشكل روبه رو خواهند بود. مس تاكنون با نادر دست نشان نتيجه خوبي گرفته و جايگاه مناسبي نيز در جدول دارد.
برخورد هميشه جذاب
برخورد دو تيم پرسابقه پرسپوليس و ملوان هميشه جذاب و ديدني بوده است، اين بار هم اگر شرايط جوي اجازه دهد اين دو تيم قادر خواهند بود اين ذهنيت مثبت را تداوم بخشند.بازگشت ملي پوشان اميد به دو تيم به خصوص براي پرسپوليس غنيمتي است تا بتواند با در اختيار داشتن بازيكنان سفر كرده بهتر ظاهر شود. اين تيم امروز پژمان نوري را در اختيار ندارد. ملوان هم با پيوستن مازيار زارع شرايطي بهتر از هفته قبل خواهد داشت.ملوان حال و روز خوشي در جدول ندارد و اگر در بازي با پرسپوليس دست خالي از ميدان خارج شود، شرايط بدتري هم پيدا مي كند. پرسپوليس براي باقي ماندن در كورس قهرماني نياز مبرمي به۳ امتياز اين بازي دارد.در۲ بازي ديگر امروز فولاد خوزستان ميزبان برق شيراز است.
فولاد براي خروج از بحران و برق براي نپيوستن به تيم هاي انتهاي جدول فقط به بردن مي انديشند. فولاد هم با آمدن بازيكنان اميدش از دوحه شرايط بهتري مي يابد. بايد ديد برق براي اين بازي چه برنامه اي دارد؟
فجر سپاسي ديگر تيم شيرازي ميزبان سپاهان است. فجر چه در خانه و چه در خانه حريفان با تمام وجود بازي مي كند. اتكاء به كارگروهي هميشه از ويژگي هاي مثبت تيمي است كه مسئوليت آن با غلامحسين پيرواني است. سپاهان هم تيم تيغ داري است كه به آساني تسليم نمي شود. نماينده دوم ايران در آسيا حالا به تدريج همه تيم ها و بازي هاي داخلي را به چشم بازي هاي تداركاتي مي بيند.
برنامه بازي هاي امروز
مس كرمان – استقلال اهواز 15/14: سليمي كيا كرمان
پاس – سايپا 15/16: دستگردي تهران
ملوان – پرسپوليس 15/14: تختي انزلي
فولاد – برق شيراز 15/14: تختي اهواز
فجر سپاسي – سپاهان 15/14: حافظيه شيراز

قرعه كشي فوتبال جام ملت هاي آسيا
گروه ورزشي – مراسم قرعه كشي مرحله نهايي فوتبال جام ملت هاي آسيا فردا شب در شهر كوالالامپور مالزي انجام خواهد شد. به گزارش سايت فدراسيون فوتبال براي اين مراسم ميهمانان زيادي دعوت شدند كه در اين ميان خداداد عزيزي از ايران، فان زهي از چين، ناكاتا از ژاپن و محسن جمعان از عربستان به عنوان ستارگان بزرگ ديروز فوتبال آسيا ميهمانان افتخاري محسوب مي شوند.مرحله نهايي فوتبال جام ملت هاي آسيا از 16 تير لغايت 7 مرداد ماه سال 86 قرار است براي نخستين بار به ميزباني چهار كشور اندونزي، مالزي، تايلند و ويتنام برگزار شود.اندونزي، تايلند، ويتنام و مالزي به عنوان چهار تيم ميزبان به همراه 12 تيم استراليا، ژاپن، عربستان، چين، كره جنوبي، امارات، ايران، كره شمالي، بحرين، عراق، عمان و ازبكستان در اين دوره از بازي ها حاضر خواهند بود.

حكم تعليق فوتبال ايران لغو شد
رويترز: سپ بلاتر رئيس فيفا خبر از لغو حكم تعليق فعاليت هاي بين المللي فوتبال ايران داد.ديروز اكثر خبرگزاري هاي داخلي و خارجي در اين باره مطالبي را منتشر كردند. برپايه اين گزارشها، تصميم فيفا پس از يازده ساعت مذاكره پيش از قرعه كشي مرحله پاياني جام ملت هاي آسيا در روز سه شنبه گرفته شد.
بلاتر گفت: ما با فدراسيون فوتبال ايران به توافق رسيديم كه اين موضوع سبب مي شود ايران بتواند درمراسم قرعه كشي جام ملتهاي آسيا شركت كند و به اين ترتيب از امروز يعني دوشنبه فوتبال ايران از حالت تعليق درمي آيد.
بنابراين گزارش ها، سرانجام مذاكرات فدراسيون فوتبال ايران، فيفا و بن همام رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا به نتيجه رسيد.بلاتر پيش از ديدار پاياني جام باشگاه هاي جهان در يوكوهاما گفته بود: اگر شما بخشي از خانواده فيفا هستيد، بايد قوانين فيفا را رعايت كنيد. از محمدبن همام هم كه در اين پرونده به عنوان ميانجي رفتار كرد، سپاسگزارم.

قهرمان هندبال ايران به كويت رفت
گروه ورزشي – قهرمان هندبال باشگاه هاي ايران شب گذشته به كويت رفت. تيم فولاد مباركه به محض بازگشت تيم ملي از بازي هاي آسيايي و با در اختيار گرفتن ياران ملي پوش خود به اين كشور رفت تا در بازي خداحافظي چند بازيكن تيم ملي كويت شركت كند.علي ربيع، مصطفي ساداتي، رسول دهقاني، سعيد پورقاسمي، محمدرضا جعفرنيا و الله كرم استكي ازجمله ملي پوشان فولاد در دوحه بودند. كويتي ها همه ساله طي مراسمي با انجام بازي با تيم هاي ملي كشورهاي همسايه از بازيكنان ملي پوش خود كه از تيم ملي خداحافظي مي كنند،  تجليل به عمل مي آورد. تيم ملي كويت در بازي هاي آسيايي دوحه برنده مدال طلا شد و تيم ملي ايران پس از قطر به نخستين مدال خود از اين بازي ها رسيد.
واليبال به جمع بندي از بازي هاي دوحه رسيد
حذف نيمي از تيم و بركناري كياچ و كركوويچ
ايسنا: ناكامي و جواب ندادن بازيكنان باتجربه در مسابقات واليبال بازي هاي آسيايي دوحه موجب شد تا رئيس فدراسيون واليبال خيلي زود به جمع بندي نهايي برسد و استراتژي اين فدراسيون را براي آينده اعلام دارد.
ديروز محمدرضا داورزني از حذف نيمي از بازيكنان اعزامي به دوحه گفت و اينكه تنها 5 الي 6 بازيكن از اين تيم حفظ خواهند شد. وي افزود: واقعيت آنكه تيم ملي بزرگسالان در بازي هاي آسيايي انتظارات ما را برآورده نكرد و عملكرد آنها دور از انتظار بود.  رئيس فدراسيون واليبال با وجود نقش پررنگ بازيكنان در ناكامي حاصله، از بركناري رسمي كياچ و مربي دستيار هموطن او كركوويچ  خبر داد  و اينكه اين دو امروز تهران را ترك خواهند كرد. داورزني با اعلام اينكه تا چند ماه آينده چيزي به اسم تيم ملي واليبال بزرگسالان نخواهيم داشت، مهم ترين هدف اين فدراسيون را سرمايه گذاري روي جوانان براي المپيك پكن دانست.
وي همچنين گفت: وقتي يك بازيكن باسابقه ده ساله سرويس خود را به خارج از زمين مي زند، ديگر چه توقعي مي توان از سرمربي تيم ملي داشت. امروزه تفكرات سرمربي تنها 20 تا 30 درصد تعيين كننده است و 70 تا 80 درصد مابقي امور به عملكرد بازيكنان برمي گردد.

شمشكي:30 پيست اسكي در كشور احداث مي شود
گروه ورزشي – در برنامه پنجساله فدراسيون اسكي كه هم اكنون در حال تدوين است، احداث دو پيست در هر سال در نظر گرفته است.عيسي ساوه شمشكي در مصاحبه مطبوعاتي روز گذشته با اعلام اين خبر افزود: در اين برنامه، قرار است 30 پيست اسكي در كشور ساخته شود. در گذشته تنها 5 پيست در كشور وجود داشته اما اكنون 14 پيست در ايران فعال هستند.وي در ادامه افزود: 5 پيست اسكي بيجار، كردستان، همدان، زنجان و اراك بزودي به بهره برداري خواهند رسيد.
رئيس فدراسيون اسكي تصريح كرد: برنامه هاي اردوهاي تداركاتي تيم ملي اسكي ايران از يك سال پيش آغاز شده و براي آمادگي بيشتر يك مربي اوكرايني را براي رشته صحرانوردي به خدمت گرفته ايم.

نگاه
چه كسي بايد سرمربي تيم ملي كشتي آزاد باشد
محمدرضا منصوريان
منصور برزگر مدير تيم هاي ملي كشتي آزاد بعد از بازگشت از دوحه قطر گفته است: ديگر تحمل كنار تشك نشستن را ندارم و اين يعني آنكه اين چهره پرتوان كشتي به دليل آنكه براي آينده تيم ملي بزرگسالان جهت حضوري قدرتمندانه در رقابت هاي جهاني باكو و المپيك پكن بايستي برنامه هايي مهم تر از نشستن كنار تشك كشتي را مورد توجه قرار دهد. بايد كه براي هميشه خود را از وضعيت موجود خلاص كند كه اين هم به نفع خود او و هم به نفع كشتي است.
اما موضوع مهم اينجاست كه اگر قرار است برزگر سرمربي تيم ملي كشتي نباشد، چه كسي شايسته ترين فرد براي انتخاب اين پست است. دلايل فراواني وجود دارد كه فرد اصلح براي قرار گرفتن در اين مقام اكبر فلاح قهرمان جهان و سرمربي سابق تيم ملي كشتي آزاد جوانان است.البته از شروع فعاليت محمدرضا يزداني خرم در فدراسيون كشتي تاكنون به دلايل نامعلومي اكبر فلاح در كنار تيم هاي ملي ديده نشده است كه اميدواريم سرپرست محترم اين فدراسيون از كنار خدمات و سازندگي اين مربي متعهد و دلسوز به راحتي عبور نكرده و زمينه حضور وي در كنار تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان را فراهم نمايد.

ايران ميزبان مسابقات جايزه بزرگ تيراندازي آسيا
گروه ورزشي – ايران ميزبان مسابقات جايزه بزرگ تيراندازي با كمان آسيا در مهر ماه 1386 شد.اين ميزباني در كنگره فدراسيون تير و كمان آسيا كه در دوحه برگزار شد با تلاش كريم صفايي رئيس فدراسيون تير و كمان به ايران محول شد و قرار است سومين مرحله مسابقات جايزه بزرگ آسيا دركشورمان برگزار شود.به گزارش روابط عمومي فدراسيون تير و كمان اين مسابقات هر سال در سطح آسيا در سه دوره مسابقه با نام جايزه بزرگ برگزار مي شود.

خبرهاي فوتبال جهان
006636.jpg
اينتر ناسيونال برزيل قهرمان فوتبال باشگاه هاي جهان
ايپنا: تيم فوتبال اينترناسيونال برزيل با غلبه بر بارسلونا فاتح رقابت هاي جام قهرماني  باشگاه هاي جهان شد. در ديدار پاياني رقابت هاي جام قهرماني  باشگاه هاي جهان در ژاپن دو تيم فوتبال بارسلونا و اينترناسيونال به مصاف يكديگر رفتند كه در پايان، اين تيم آمريكاي جنوبي بود كه توانست با پيروزي يك بر صفر مقابل قهرمان جام باشگاه هاي اروپا عنوان قهرماني را به خود اختصاص دهد.تك گل بازي را آدريانو در دقيقه 81 به ثمر رساند.
حمايت بلاتر از ژاپن
ايرنا: رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) از پيشنهاد ژاپن براي ميزباني ثابت جام قهرماني باشگاه هاي جهان حمايت كرد.به گزارش خبرگزاري فرانسه از يوكوهاما، پس از برگزاري اولين دوره مسابقات جام باشگاه هاي جهان در سال 2005 به ميزباني ژاپن، برگزاري مسابقات سال آينده نيز در اين كشور تاييد شد و با وجود پيشنهاد مكزيك، احتمال ميزباني ژاپن در سال 2008 هم وجود دارد. سپ بلاتر در اين باره گفت: طبيعتا بايد يك سيستم چرخشي براي برگزاري اين مسابقات در نظر گرفت اما در عين حال، بايد از موفقيت اين رقابت ها هم مطمئن باشيم. حال كه جام باشگاه هاي جهان بايد يك ميزبان ثابت داشته باشد، چه جايي بهتر از ژاپن؟

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |