دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۱ - Dec 18, 2006
نقشه قتل جوان تاجر براي ندادن بدهي 120 ميليوني
006651.jpg
گروه حوادث - نقشه مرگبار۴ مرد مسلح كه براي پرداخت نكردن بدهي 120 ميليون توماني خود به يك تاجر جوان، نقشه ربودن وي از پايتخت و كشتن او در كوههاي طالقان را طراحي كرده بودند، با دستگيري آنها در اتوبان تهران قزوين فاش شد.
عصرشنبه گذشته ، مأموران گشت پليس اتوبان تهران - قزوين، هنگامي كه در حال گشتزني در يك منطقه خلوت در نزديكي هشتگرد بودند، به رفتارهاي سرنشينان يك خودرو پژو مشكوك شده و آن را تحت نظر قرار دادند.
هنگامي كه خودروي پليس به نزديكي پژو رسيد مأموران گشت متوجه مردي شدند كه در صندلي عقب خودرو در حال تقلا كردن بود ، اين در حالي بود كه سرنشينان خودرو سعي داشتند سر وي را به زير صندلي خودرو ببرند.
با ديدن اين صحنه مأموران به راننده دستور ايست دادند اما پس از آنكه راننده بدون توجه به دستور ايست اقدام به فرار كرد، مأموران در تعقيب و گريزي كوتاه راننده را مجبور به توقف كردند، با توقف خودرو، مردي سراسيمه خود را از داخل آن بيرون انداخت و به سرعت به سمت مأموران آمد. اين مرد جوان با ديدن پليس مدعي شد 4 سرنشين خودرو به خاطر بدهي 120 ميليوني به وي، پس از ربودنش قصد قتل او را داشته اند ، اما سرنشينان خودرو در مقابل ادعا كردند مأمور آگاهي تبريز هستند و حكم جلب اين مرد به اتهام چند صدميليون تومان كلاهبرداري را در اختيار دارند .
با ادعاي سرنشينان پژو و مرد جوان، مأموران دست به تحقيقات ويژه زدند و هنگامي كه با استعلام از پليس تبريز دريافتند 4 مرد به دروغ خود را پليس معرفي مي كنند ، بازجويي ها از مرد جوان و ربايندگان او به دستور قاضي قريشي زاده توسط كارآگاهان دايره يكم آگاهي تهران آغاز شد.
در جريان بازجويي ها، مرد جوان كه يك تاجر لوازم خودرو است گفت ربايندگانم پس از آنكه نتوانستند طلب 120ميليون توماني شان را پرداخت كنند ، نقشه ربودن و قتل مرا طراحي كردند و به اين ترتيب روز گذشته هنگامي كه براي انجام يك معامله از تبريز به تهران آمدم، مرا از رستوراني درحوالي جنت آباد با تهديد اسلحه ربودند و هنگامي كه با سرو صداي من مردم به كمكم آمدند آنها با معرفي خود به عنوان مأمور اطلاعات مرا به زور سوار خودرو كردند. ربايندگان پس از آنكه با تهديد اسلحه چند فقره چك سفيد امضا از من گرفتند، قصد داشتند با انتقالم به كوههاي طالقان مرا به قتل برسانند كه از خوش شانسي، پليس متوجه موضوع شد .
روز گذشته قاضي قريشي زاده داديار شعبه 6دادسراي جنايي تهران با تأييد اين خبر گفت: در حال حاضر مشخص شده است كه متهمان مسلح با جعل عنوان پليس اقدام به ربودن تاجر نموده  و قصد كشتن او را داشته اند كه با كشف دو قبضه كلت كمري و 20فشنگ و مقداري طناب از داخل خودرو پژو دستور بررسي هاي بيشتر به كارآگاهان اداره يكم آگاهي تهران در اين باره داده شده است.

دستگيري مرد زن نما درمترو
گروه حوادث- مأموران مترو مرد زن نمايي را كه با چادر و روبنده به قسمت زنانه رفته بود دستگير كردند.
مأموران مترو عصر روز شنبه در ايستگاه حسن آباد متوجه يكي از مسافران در قسمت ويژه زنان شدند كه چادر زنانه برسرداشت ولي هيكل مردانه اي داشت .
هنگامي كه مأموران مترو وي را مجبور كردند تا روبنده اش را بردارد مشخص شد كه او مرد است و به اين ترتيب وي به دادسراي جنايي انتقال داده شد.
قاضي رضا جعفري معاونت دادسراي جنايي روز گذشته با اعلام اين خبر گفت : مرد زن نما كه داوود نام داشته و۲۳سال سن دارد مدعي است پس از جدايي پدر و مادرش دچار مشكلات مالي و روحي شده و خودش هم نمي داند براي چه خود را به شكل زنان درآورده است .تحقيقات از اين مرد زن نما در اداره آگاهي ادامه خواهد يافت.

بازرگان تانزانيايي، قاچاقچي كراك   بود
006645.jpg
گروه حوادث- كارآگاهان پليس فرودگاه امام خميني زماني كه مرد تانزانيايي را كه مدعي بود به بهانه تجارت فرش به ايران آمده است تحت بازرسي قرار دادند از وي يك كيلو كراك كشف كردند.
صبح چهارشنبه گذشته زماني كه مأموران فرودگاه امام خميني در حال بررسي ورود و خروج مسافران بودند ناگهان متوجه مرد سياهپوستي شدند كه به طرز مشكوكي در حال قدم زدن در محوطه فرودگاه بود. هنگامي كه مأموران اين مرد را كه خود را تبعه تانزانيا معرفي مي كرد مورد بازجويي قرار دادند وي در بازجويي هاي اوليه مدعي شد براي تجارت فرش به ايران آمده است اما زماني كه مأموران با اين احتمال كه وي نيز از اعضاي گروه قاچاقچيان سياه باشد كه مواد مخدر را به صورت بلعي و انباري حمل مي كنند تحت آزمايش قرار دادند، دريافتند وي مقدار زيادي كيسه هاي مواد مخدر را به شيوه اي خاص بلعيده و در معده اش جاسازي كرده است. به اين ترتيب از آنجايي كه احتمال مي رفت با پاره شدن كيسه ها جان اين مرد به خطر بيفتد وي به بيمارستان منتقل شده و تحت عمل قرارگرفت كه از داخل معده او يك كيلو كراك كشف شد. به اين ترتيب با تشكيل پرونده قضايي براي اين قاچاقچي خارجي وي براي انجام بازجويي هاي مقدماتي به شعبه يكم دادسراي شهرري انتقال يافت.
اين مرد در بازجويي ها نزد بازپرس زنده دل مدعي شد: دو روز قبل از تانزانيا به ايران آمدم و در شهر بندرعباس با فردي به نام جان ملاقات كردم و او به من مقدار يك كيلو كراك داد تا پس از بلعيدن، آنها را به تانزانيا انتقال دهم. قرار بود در آنجا مردي به نام راشاكس به ديدنم بيايد و در قبال تحويل مواد به من مبلغ
۸ هزار دلار بدهد. روز گذشته بازپرس زنده  دل با اعلام اين خبر گفت: اين مرد در تيرماه امسال نيز به ايران سفر كرده بود اما مدعي است كه براي تجارت فرش به ايران سفر كرده و اين بار تنها براي به دست آوردن پول بيشتر دست به اين كار زده است.

خواستگار قلابي با مدارك دختران جوان سند جعل مي كرد
006642.jpg
006648.jpg
گروه حوادث- خواستگار قلابي كه با دادن وعده ازدواج به دختران جوان آنان را فريب داده و از مدارك شناسايي آنها براي جعل سند استفاده مي كند تحت تعقيب پليس قرار گرفت.
دو سال پيش زماني كه نخستين قرباني اين كلاهبردار حرفه اي با مراجعه به دادسراي صادقيه از او شكايت كرد هيچ كس تصور نمي كرد كه دختران جوان ديگري هم به راحتي فريب حرف هاي اين مرد را خورده و پولها و مدارك شناسايي خود را در اختيار او قرار داده باشند اما مدتي پيش زماني كه پرستار جواني در شعبه 15 دادسراي صادقيه از كلاهبرداري 12 ميليون توماني اين مرد پرده برداشت مشخص شد كه خواستگار قلابي يك كلاهبردار حرفه اي است كه تا كنون دختران زيادي را فريب داده است. اين پرستار جوان با طرح شكايتي به بازپرس حسن جراحي گفت: يك روز كه در بيمارستان مشغول كار بودم با مرد جواني به نام پرويز كه ظاهري آراسته داشت آشنا شدم. اين مرد ادعا مي كرد پسر يكي از بازاريان معروف تهران است و علاوه بر ساختمان سازي در زمينه واردات لوازم آرايشي و لوازم الكتريكي نيز فعاليت مي كند.
مدتي پس از اين آشنايي پرويز به من پيشنهاد ازدواج داد و من كه كاملا فريب حرف هاي او را خورده بودم اين پيشنهاد را پذيرفتم. مرد جوان مي گفت پدرش مخالف ازدواج او با فردي به غير از اقوامشان است و اگر از ماجرا بويي ببرد همه چيز خراب مي شود. بنابراين من او را با خانواده ام آشنا كردم و قرار شد وي رفته رفته همه چيز را با پدرش در ميان بگذارد.
دختر جوان در ادامه گفت: يك روز پرويز به خانه ما آمد و گفت كه قطعه زميني در كرج خريده و سند آن را به نام من كرده است. به اين ترتيب اعتماد من به او بيشتر شد و همين اعتماد باعث شد تا سه ماه بعد زماني كه مي خواست آن زمين را با يك آپارتمان در تهران معاوضه كند، وكالتنامه فروش زمين توسط او را امضا كنم و همه مدارك شناسايي ام را در اختيارش قرار دهم. مدتي بعد نيز پرويز به بهانه خريد يك دستگاه زانتيا 12 ميليون تومان از من پول گرفت ولي پس از آن ديگر خبري از او نشد. پس از اظهارات دختر جوان، در حالي كه بررسي ها نشان مي داد مشخصات پرويز و نحوه كلاهبرداري او درست مانند مشخصات و شگرد مردي بود كه از دو سال پيش تحت تعقيب پليس قرار داشت، تحقيقات مأموران وارد مرحله اي تازه شد و آنها از طريق رد گيري تلفن همراه اين مرد به شماره تلفن هاي ديگر مالباختگان او دست پيدا كردند. اين در حالي بود كه مأموران در ادامه بررسي هاي خود دريافتند چندي پيش فردي با مشخصات اين مرد كه در يك باند بزرگ جعل اسناد فعاليت داشته از سوي پليس دستگير اما پس از سپردن كفالت از زندان آزاد و متواري شده است.
بر اساس اين پرونده پرويز و ديگر اعضاي باند متهم شده بودند با جعل سند زمين ، خانه و مغازه اقدام به آزاد كردن زندانيان كرده و به اين ترتيب از آنها مبالغ هنگفتي دريافت مي كردند. با به دست آمدن اين اطلاعات پليس كه احتمال مي دهد پرويز علاوه بر كلاهبرداري از دختران جوان از مدارك شناسايي و وكالت نامه هايي كه از آنان گرفته است براي جعل اسناد و آزاد كردن زندانيان استفاده مي كند تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري او آغاز كرده است. بازپرس جراحي روز گذشته از كساني كه از مخفيگاه اين مرد اطلاع دارند خواست ماجرا را به شعبه 15 بازپرسي دادسراي صادقيه تهران اطلاع دهند.

دستگيري سارقان مسلح طلافروشي قيامدشت
گروه حوادث- اعضاي باند سرقت كه سال گذشته 4 كيلو طلا را از يك طلافروشي در قيامدشت به سرقت برده بودند،پرده از سرقت مسلحانه طلافروشي برداشتند.
آبان ماه گذشته، مأموران آگاهي پاكدشت، با استعلام شماره يك خودروي پژو 405 دريافتند اين خودرو از سوي پليس دماوند به اتهام زورگيري تحت تعقيب قرار دارد.
با دستگيري سرنشينان خودرو ، آنها در بازجويي ها اعتراف كردند هفته گذشته پس از كرايه خودروي پژو به مقصد شمال در بين راه راننده را با وارد  آوردن دو ضربه چاقو مجروح كرده و خودرواش را به سرقت برد ه اند. در ادامه بازجويي هاي فني و پليسي، سردسته سارقان جوان به نام علي معروف به اهوازي با اعتراف به تشكيل باند سرقت خودرو مدعي شد در يكي از سرقتها از خودروي پرايد مسروقه اي براي سرقت از طلافروشي ونوس قيامدشت  كه  در جريان آن 4 كيلو طلا به سرقت رفته بود استفاده كرده است.
روز گذشته سردار زارعي فرمانده انتظامي استان تهران با بيان خبر دستگيري اين 3 متهم گفت: بر اساس اعترافات علي ، وي و همدستانش سال گذشته پس از سرقت يك خودروي سمند، قصد سرقت از طلافروشي در قيامدشت را داشتند اما چون در انجام سرقت ناكام ماندند آن را در اهواز رها كردند،ولي بعد از مدتي با سرقت يك خودروي پرايد با همدستي فرد ديگري به نام مصطفي دست به سرقت از طلافروشي درشهرك قيامدشت زده اند. در حالي كه با اعترافات مرد جوان تحقيقات مأموران ويژه آگاهي پاكدشت براي دستگيري مصطفي آغاز شده بود ، به مأموران پليس 110 پاكدشت گزارش شد دو مرد به زور براي تعرض به دختر جوان افغاني به منزل آنها رفته اند، هنگامي كه پليس با حضور در محل هر دو متهم را دستگير كرد در بررسي هاي تخصصي پليس مشخص شد يكي از آ نها مصطفي است كه از سوي پليس به اتهام سرقت مسلحانه از طلافروشي قيامدشت تحت تعقيب قرار دارد. به گفته فرمانده انتظامي استان تهران در بازجويي ها، علي و مصطفي تا كنون به سرقت تعداد زيادي خودرو و خانه در استان تهران اعتراف كرده اند.

رسيدگي ويژه به پرونده شكارچي شرق تهران
گروه حوادث- پرونده (شكارچي دختران شرق پايتخت) كه به انگيزه اي نامشخص به دختران جوان حمله ور شده و آنها را با ضربات چاقو مجروح مي كرد،  براي رسيدگي در وقت فوق العاده به شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.
اين جوان 24 ساله به نام علي، 30 آبان سال گذشته با قتل دختر 21 ساله اي در خيابان گلبرگ جنايت هاي زنجيره اي خود را آغاز كرد و پس از يكماه دومين جنايت خود را رقم زد اما در حالي كه بررسي هاي پراكنده براي دستگيري قاتل دو دختر جوان ادامه داشت وي 9 زن و دختر جوان ديگر را نيز مجروح كرد، اما سرانجام بعد از گذشت 7 ماه از نخستين جنايت وي ردگيري و دستگير شد . مرد جوان انگيزه خود از جنايتها را انتقامجويي از تمام زنان جوان عنوان كرد. روز گذشته پرونده اين حادثه با قرار مجرميت به دادگاه كيفري استان ارسال شد و صبح ديروز قاضي عزيز محمدي- رئيس شعبه 71 دادگاه كيفري استان- از رسيدگي به اين پرونده در وقت فوق العاده در بهمن ماه خبر داد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |