شنبه ۱۶ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۶ - Jan 6, 2007
دستگيري سارقان گاوصندوق با 400 شاه كليد
009225.jpg
009228.jpg
009231.jpg
گروه حوادث - با كشف 400 عدد شاه كليد از باندي كه اعضاي آن را 3 مرد و يك زن تشكيل مي دادند، راز سرقت شبانه از خانه ها و مغازه هاي ورامين فاش شد.
اواخر آذرماه پس از آن كه ماجراي سرقت شبانه از مغازه اي در ورامين به پليس اين شهرستان گزارش شد ، ماموران با حضور در محل، جست و جو براي شناسايي و دستگيري سارقان را آغاز كردند.
بررسي ها نشان مي داد سارقان به راحتي وارد مغازه شده و پس از سرقت گاوصندوق مغازه اقدام به فرار كرده اند و ماموران احتمال دادند سارقان از قبل با اين مغازه آشنايي داشته اند، به اين ترتيب شناسايي افرادي كه به اين مغازه رفت و آمد داشتند در دستور كار قرار گرفت.
در بازجويي هاي تخصصي، كارآگاهان به چند مرد و يك زن- كه مالك مغازه مدعي بود هر روز به بهانه اي به مغازه مي آمده و رفتارهاي عجيبي داشته اند- مشكوك شدند و محل زندگي آنها را به صورت نامحسوس زير نظر گرفتند.
در بررسي هاي بيشتر بود كه ماموران متوجه شدند اين افراد نيمه شب ها براي سرقت خودرو يا دستبرد به خانه ها و مغازه ها از خانه خود خارج مي شوند و پس از ارتكاب سرقت، اموال مسروقه را به محل ديگري منتقل مي كنند.
با به دست آمدن اين اطلاعات، بازپرس پرونده دستور دستگيري سارقان را صادر كرد و ماموران در يك عمليات غافلگيرانه پا به مخفيگاه آنان گذاشته و متهمان را دستگير كردند.
۴۰۰ شاه كليد
سرهنگ احمد قاسم خاني رئيس پليس ورامين با بيان اين خبر گفت: در حالي كه اعضاي اين باند پس از دستگيري ارتكاب هر گونه سرقت را انكار مي كردند، با كشف 400 شاه كليد در مخفيگاه آنها مشخص شد اعضاي باند تاكنون دست به سرقت هاي زيادي در ورامين زده اند.
به گفته سرهنگ قاسم خاني، متهمان هم اكنون در بازداشتگاه پليس به سر مي برند و تحقيقات پليسي براي شناسايي مالباختگان ادامه دارد.

در مجيديه تهران رخ داد
انتقام خونين مشتري قديمي از جوان بوتيك دار
گروه حوادث- مرد ميانسالي هنگامي كه احساس كرد جوان بوتيك داري مزاحم همسرش شده ، با طراحي نقشه اي مرگبار، وي را در چهارراه مجيديه به گلوله بست.
ساعت 13 چهارشنبه گذشته، پس از آنكه صداي شليك چند گلوله در خياباني نزديك چهارراه مجيديه پيچيد،رهگذران مردي ميانسالي را ديدند كه پس از شليك به راننده يك خودروي پژو 405، سوار بر خودروي ديگري كه در انتظارش بود از محل گريخت. شاهدان وحشتزده، راننده جوان را كه خونريزي شديدي داشت، به سرعت به بيمارستان رسالت انتقال دادند و تلاش هاي پزشكي براي نجات جوان مجروح كه
۴ گلوله به او اصابت كرده بود، آغاز شد.
سوء ظن خونين
سرهنگ حسين خوييني - معاون آگاهي پايتخت روز گذشته در توضيح اين حمله خونين گفت: با گزارش حادثه، كارآگاهان اداره يكم براي يافتن سرنخي از ضارب ،به بازجويي از جوان مجروح در روي تخت بيمارستان پرداختند.
جوان بوتيك دار، به كارآگاهان گفت : ظهر چهارشنبه يكي مشتريان قديمي ام به نام علي به مغازه ام آمد  و در حالي كه قصد رفتن به خانه براي صرف ناهار را داشتم، از من خواست مسيري همراهم بيايد و به اين ترتيب سوار خودروام شد بعد از طي مسير كوتاهي او به اين بهانه كه ديسك كمر دارد، از من خواست خودروام را در گوشه خيابان نگه دارم تا او به صندلي عقب برود.
مرد جوان در ادامه گفت:هنوز چند دقيقه اي از اين جابه جايي نگذشته بود كه ناگهان سردي لوله اسلحه كلتي را روي گردنم حس كردم، علي در حالي كه به شدت عصباني بود دايم فرياد مي كشيد من مزاحم همسرش شده ام و به اين خاطر قصد كشتنم را دارد.
تلاش كردم تا به او ثابت كنم اشتباه مي كند اما او قانع نشد و سرانجام وقتي به نزديكي چهارراه مجيديه رسيديم 4گلوله به سويم شليك كرد و در حالي كه تصور مي كرد مرا به قتل رسانده است متواري شد.
سرهنگ خوييني افزود: با همكاري ماموران كلانتري 120سيدخندان، دستگيري ضارب در دستور كار قرار گرفت و ساعاتي بعد هنگامي كه وي قصد ورود به منزل پدري اش را داشت در محاصره پليس قرارگرفت.
در بازجويي هاي صورت گرفته از مرد مهاجم، وي با اعتراف به حمله به جوان بوتيك دار در توضيح انگيزه اش مدعي شد: ازيك ماه قبل متوجه مزاحمت اين مرد براي همسرم شده و تصميم گرفتم از او انتقام سختي بگيرم ،بنابراين بعد از خريد اسلحه كلت كمري روزحادثه به مغازه مرد جوان رفته و هنگامي كه او در حال بازگشت به خانه اش بود ، به بهانه اي سوار خودروش شده و 4 گلوله به او شليك كردم و در حالي كه فكر مي كردم او جان باخته، فرار كردم .
تحقيقات از اين متهم همچنان ادامه دارد.

شهادت فرمانده پليس ايرانشهر در درگيري
با شرور جنايتكار
گروه حوادث- فرمانده پليس ايرانشهر، در جريان عمليات دستگيري شرور سابقه داري كه 17 جنايت را رقم زده بود، به شهادت رسيد.
سردار حسين ذوالفقاري جانشين فرمانده انتظامي كشور ، صبح پنج شنبه با اعلام خبر شهادت فرمانده پليس ايرانشهر گفت : صبح روز سه شنبه سرهنگ غلامحسين جعفري به همراه تعدادي از ماموران پليس براي دستگيري شرور جنايتكاري به نام علي نارويي مخفيگاه او را به محاصره درآوردند، اما در درگيري صورت گرفته اين شرور در حالي به هلاكت رسيد كه فرمانده پليس ايرانشهر نيز از سوي وي از ناحيه كتف هدف قرار گرفته و متاسفانه با وجود اعزام يك بالگرد و هواپيما براي انتقال وي به تهران، سرهنگ جعفري پيش از رسيدن هواپيما به شهادت رسيد.
بنا به اين گزارش، علي نارويي كه در جريان اين عمليات از پاي درآمد ، علاوه بر قتل 6 نفر از اهالي روستاي آذرآباد و شهادت 3 نفر از پرسنل سپاه در سال 75، 8 نفر از پرسنل انتظامي استان سيستان و بلوچستان و شهرستان كهنوج را نيز به شهادت رسانده بود.

بندر بوشهر
آتش در اسكله، 3 كشتي را خاكستر كرد
ايرنا: بر اثر آتش سوزي در يكي از اسكله هاي بندر بوشهر، سه فروند لنج تجاري در آتش سوختند.
اين آتش سوزي ساعت 3 بامداد پنج شنبه به وقوع پيوست و هنوز علت آن مشخص نيست. مديركل بنادر و كشتيراني استان بوشهر در خصوص حادثه گفت: اين شناورها در اسكله صادراتي بندربوشهر پهلو گرفته بودند كه دچار آتش شدند.
وي ادامه داد: قرار بود از طريق اين شناورها، محموله علوفه به كشور قطر حمل شود كه به علت نامساعد بودن شرايط جوي، شناورها از بندر خارج نشدند.
محمد استاد گفت: به  محض آتش سوزي در اين شناورها، عمليات امداد و اطفاي حريق توسط شناورهاي آتش خوار و خودروهاي آتش نشاني آغاز شد و براي اينكه آتش به 50 لنج پهلو گرفته ديگر سرايت نكند، لنج هاي آتش گرفته از اسكله جدا شدند.
مديركل بنادر و كشتيراني استان بوشهر گفت: اين حادثه تلفات جاني نداشت اما سه فروند موتورلنج و بار آنها به طور كامل در آتش سوخت و 600 ميليون تومان خسارت مالي برجا گذاشت.
وي ادامه داد: بررسي هاي تخصصي براي مشخص شدن علت اصلي بروز اين حادثه ادامه دارد.

شكايت عجيب داماد جوان از مادر زن
گروه حوادث- داماد جواني كه مدعي است مادر زنش به بهانه فروش زمين به كلاهبرداري 50 ميليون توماني از وي دست زده است با مراجعه به دادسراي صادقيه از او شكايت كرد.
هفته گذشته، مرد جواني به شعبه ششم دادسراي صادقيه رفت و هنگامي كه در مقابل بازپرس يونسي رييس شعبه قرار گرفت، ادعا كرد مادر زنش با طراحي نقشه اي به كلاهبرداري 50 ميليوني از وي دست زده است. اين مرد جوان در توضيح ماجرا گفت : چند سال قبل در حالي كه من و همسرم در يك دانشگاه درس مي خوانديم، با يكديگر آشنا شديم ،بعد از مدتي به او علاقمند شده و به همراه خانواده ام به خواستگاري اش رفتم.
با موافقت خانواده همسرم، رفت و آمدهاي من به خانه آنها آغاز شد و در اين رفت وآمدها يك روز مادر همسرم زمين وسيع و گرانقيمتي را كه مقابل خانه شان بود به من نشان داد و مدعي شد اين زمين متعلق به آنهاست. مدتي قبل در حالي كه چند سال از ازدواج من و همسرم گذشته بود ، يك روز مادر زنم مرا به خانه  شان دعوت كرد و در بين حرفهايش گفت، قصد فروش زمين مقابل خانه شان را دارد. او به من پيشنهاد داد يك دانگ از زمين را به عنوان سرمايه اي براي آينده خريداري كنم.
من كه نمي توانستم تصور كنم كه مادر همسرم نقشه كلاهبرداري از من را طراحي كرده باشد، با شنيدن اين پيشنهاد با برادرم كه در خارج از كشور زندگي مي كند تماس گرفته و بعد از آنكه ماجراي زمين را برايش تعريف كردم۵۰، ميليون تومان از وي گرفته و يك دانگ از زمين را خريداري كردم .
داماد جوان در ادامه به بازپرس يونسي گفت: چند ماهي از خريد زمين نگذشته بود كه يك روز براي بررسي زمين به آنجا رفتم، اما در آنجا با مردي روبرو شدم كه مدعي بود صاحب واقعي زمين است . من كه نمي توانستم حرفهاي او را باور كنم، به او گفتم زمين متعلق به مادر همسرم است و من يك دانگ از آن را خريداري كرده ام اما هنگامي كه اين مرد اسناد مالكيت زمين را به من نشان داد متوجه شدم فريب مادر زنم را خورده ام .
بر پايه اين گزارش، بازپرس پرونده با شنيدن اظهارات مرد جوان ، مادر زن وي را به دادسرا احضار كرد، اين زن وقتي در مقابل بازپرس دادسراي صادقيه قرار گرفت مدعي شد او به هيچ وجه از معامله خبر ندارد و تنها 50 ميليون تومان از دامادش قرض گرفته كه در اولين فرصت به او پس خواهد داد. با اظهارات اين زن، بازپرس يونسي دستور انجام تحقيقات قضايي را صادر كرد .

قتل مرموز دختر دانشجو در زير پل مديريت
گروه حوادث- با مرگ مرموز دختر دانشجويي در بيمارستان شهيد مدرس، تحقيقات از دانشجوي همكلاسي وي كه مدعي است جسد نيمه جانش را در زير پل مديريت پيدا كرده آغاز شد.
ساعت 22و 30دقيقه شامگاه چهارشنبه، با انتقال جسد نيمه جان دختر 23 ساله اي به نام شهلا به بيمارستان شهيد مدرس تهران ،تلاش هاي پزشكي براي نجات وي آغاز شد، اما با بي نتيجه ماندن تلاش ها، دختر دانشجوي شهرستاني در روي تحت بيمارستان جان باخت. با گزارش اين مرگ مرموز، هنگامي كه كارآگاهان اداره دهم آگاهي با حضور در بيمارستان به بازجويي از جوان همكلاسي مقتول - كه او را به بيمارستان رسانده بود- پرداختند، وي در توضيح ماجرا گفت: ساعت 9 شب شهلا با تلفن همراهم تماس گرفت و در حالي كه به سختي حرف مي  زد از من خواست هر چه سريعتر به كمكش بروم، او تنها توانست بگويد زير پل مديريت است و تماسش قطع شد.
بلافاصله خودم را به آنجا رساندم ولي با جسد خون آلودش در زير پل روبرو شدم ، و بنابراين او را به بيمارستان رساندم، ولي او جان سپرد. بنا به اين گزارش به دستور ولي الله حسيني- بازپرس كشيك قتل تهران جوان همكلاسي به عنوان مظنون جنايت بازداشت شده است.

درخواست اعدام براي باند ميكروب
فارس: دادستان تهران براي اعضاي باند ميكروب كه با اغفال دختران مدرسه اي اقدام به آزار و اذيت آن ها كرده و فيلم اعمال سياه خود را در شهر تهران توزيع مي كردند، درخواست اعدام كرد.
سعيد مرتضوي درباره اين پرونده گفت: تحقيقات انجام شده نشان مي دهد پدران اين افراد از سرمايه داران تهران هستند كه ويلا و امكانات مالي فراواني در اختيار فرزندان خود قرار داده بودند و آن ها از اين امكانات براي اجراي اعمال پليد خود استفاده مي كردند. دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت:از آنجا  كه اتهامات متهمان به خصوص توزيع فيلم هاي سياه موجب سلب امنيت اخلاقي و اجتماعي جامعه شده، از رئيس دادگاه كيفري استان تهران درخواست رسيدگي سريع و صدور حكم اعدام براي اعضاي اين باند شده است.

كشف محموله قاچاقچيان آفريقايي در بازداشتگاه
009222.jpg
گروه حوادث- با كشف بسته هاي كوچك هرويين كه در بازداشتگاه پليس جاسازي شده بود مشخص شد مردان آفريقايي كه چندي پيش در بازداشت به سر مي بردند، قاچاقچي مواد مخدر بودند.
قاضي مهاجري، بازپرس شعبه اول دادسراي فرودگاه با اعلام اين خبر گفت: مدتي قبل زماني كه ماموران اداره اتباع خارجي پليس در حال بازرسي بازداشتگاه اين اداره بودند، متوجه يك كيلو و 600 گرم هرويين شدند كه به طرز ماهرانه اي در ورودي كانال كولر بازداشتگاه جاسازي شده بود. ماموران در بررسي هاي اوليه دريافتند اين محموله همزمان با بازداشت چند مرد آفريقايي كه به طور غير قانوني به ايران آمده بودند وارد بازداشتگاه شده و از همان زمان در ورودي كانال كولر جاسازي شده است.
وجود اين مواد در بسته هاي كوچك نشان مي داد كه مردان آفريقايي قصد داشته اند با جاسازي اين بسته ها در معده خود، آنها را به ديگر كشورها قاچاق كنند، اما پس از دستگيري موفق به اين كار نشده و مواد را در بازداشتگاه پليس جاسازي كرده اند.
در حالي كه مردان آفريقايي مدتي پيش از ايران اخراج و به كشورهاي خود بازگردانده شده بودند، مواد كشف شده به معاونت مبارزه با مواد مخدر پليس انتقال يافت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |