شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۷ - Feb 3, 2007
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
دروغگويي مرد همين بس كه هرچه بشنود، بگويد.
نهج الفصاحه، حديث 2130
امروز با حافظ
غم هجران تو را چاره ز جايي بكنيم
ما شبي دست برآريم و دعايي بكنيم
تا طبيبش به سر آريم و دوايي بكنيم
دل بيمار شد از دست رفيقان مددي
آب و هوا
012768.jpg

عكس روز
012774.jpg
عكس: خبرگزاري فرانسه‎/ جوول صمد
بارش شديد باران در اندونزي باعث آب گرفتگي و جاري شدن سيل در مناطق جنوبي شهر جاكارتا و بي خانمان شدن هزاران شهروند شد. با اين حال، فروشنده اي كه در عكس مشخص است در بدترين شرايط جوي به كسب و كار خود (فروختن غذا) ادامه مي دهد.

در شهر چه خبر
نرخ سيم كارت
كد هاي 2۳،و۷ از 5 تا 20 هزار تومان ارزان شدند. طبق اظهار فروشندگان، در بازار روزهاي اخير تهران، سيم كارت صفر كد 4 تلفن همراه به 330 هزار تومان در خريد و 340 هزار تومان در فروش رسيد. براين اساس، سيم كارت صفر كد 7 با 5 هزار تومان كاهش 315 هزار تومان خريداري شد و 325 هزار تومان به فروش رفت. سيم كارت صفر كد 2 با كاهش قيمت 20 هزار توماني، 470 هزار تومان در خريد و 480 هزار تومان در فروش قيمت داده شد. سيم كارت صفر كد 3 نيز با كاهش قيمت 20 هزار توماني ، 450 هزار تومان در خريد و 460 هزار تومان در فروش رسيد. اين در حالي است كه قيمت سيم كارت صفر كد 6 و 5، 380 هزار تومان در خريد و 390 هزار تومان در فروش اعلام شد و سيم كارت كاركرده كد يك نيز به 520 هزار تومان رسيد. سيم كارت كاركرده كدهاي يك، دو، سه ، چهار ، پنج و شش به ترتيب 520، 430، 390, 300, 315 و 310 هزار تومان خريداري ميژشود و 530 , 440, 400, 310, 325, 320 هزار تومان به فروش ميژرسد. قيمت سيم كارتژها در فروشگاهژهاي مختلف بين 5 تا 10هزار تومان در نوسان است.

كالابرگ قندو شكر
ستاد بسيج اقتصادي وزارت بازرگاني اعلام كرد: كالابرگ شماره ??? شهري مرحله دوازدهم براي توزيع سهميه قند و شكر يارانه تعادلي تعيين شد. اين كالابرگ به ازاي هر نفر يكهزار و ??? گرم و به قيمت هر كالابرگ يك نفره يكهزار و ??? ريال در نظر گرفته شده است. اعتبار كالابرگ يادشده براي مصرف كنندگان و عاملان فروش تا ?? ارديبهشت ماه ?? است و عاملان فروش مي توانند كالابرگ هاي دريافتي خود را به دفاتر پستي تحويل دهند و رسيد دريافت كنند. كالابرگ شماره ??? روستايي مرحله دوازدهم براي توزيع سهميه قندوشكر يارانه تعادلي به ازاي هر نفر ?كيلو و ??? گرم و به قيمت ? هزار و ??? ريال تعيين شده است.

ترميم ترك باند
ترك هاي باند پرواز فرودگاه سهند مراغه برطرف شد. هم زمان با نخستين روز از دهه فجر امسال اين فرودگاه كه به دليل نامناسب بودن باند پرواز تعطيل شده بود ، بازگشايي شد. راه اندازي اين فرودگاه پس از ترميم باند پرواز و انجام تمهيدات لازم براي افزايش ضريب سلامت پروازها ميسر شده است. در مدت تعطيلي فرودگاه سهند ترك هاي موجود در باند پرواز ترميم ، هشداردهنده هاي فرودگاه نصب و اقداماتي در راستاي رفع موانع پروازي انجام گرفت. پروازهاي اين فرودگاه در روزهاي شنبه ، يكشنبه ، دوشنبه و پنج شنبه در ساعت ?? و ?? دقيقه از تهران به مراغه و در ساعت ?? و ?? دقيقه از مراغه به تهران انجام مي شود. پروازهاي اين فرودگاه از سيزدهم آبان ماه سال جاري تعطيل شده بود. شهرستان ??? هزار نفري مراغه در ??? كيلومتري جنوب تبريز مركز استان آذربايجان شرقي واقع است.

توزيع سيب زميني
توزيع حدود ??? تن سيب زميني با قيمت مصوب در قزوين آغاز شد. در روزهاي گذشته قيمت هر كيلو سيب زميني در استان قزوين به ? تا ? هزار ريال رسيده بود. ميزان يارانه تخصيص يافته به اين محموله سيب زميني وارداتي حدود ??? ريال در هر كيلو است و اين سيب زميني ها با قيمت كيلويي 3 هزار ريال در مراكز ميوه و تره بار عرضه مي شود. قرار است به زودي ??? تن سيب زميني از كشور تركيه خريداري و توزيع  شود. همچنين مطابق اعلام دفتر سبزي و صيفي وزارت جهاد كشاورزي قيمت خرده فروشي هر كيلوگرم سيب زميني در استان ها 360 تومان اعلام شد و اين قيمت براي عمده فروشي به ازاي هر كيلوگرم 250 تا 340 تومان است.

سكه، طلا و ارز
012813.jpg

بازار
012810.jpg
گراني حبوب

فرا رسيدن ايام سوگواري ماه محرم و افزايش نذورات مردمي، بازار حبوب را تحت تأثير خود قرار داد. اين در حالي است كه طي ماه ژهاي گذشته به مناسبت ماه ژ مبارك رمضان و ديگر مناسبت هاي مذهبي مقرر شده بود، قيمت حبوب كنترل شود. با اين وجود در حال حاضر قيمت بازار آزاد هر كيلو انواع لوبيا از 1000 تا 1500 تومان، عدس 1300 تومان، نخود 1200 تومان و لپه 1800 تا 2000 تومان در مغازه ژهاي سطح شهر تهران است. بنابراين در شرايط كنوني بازار، قيمت انواع حبوب نسبت به يك ماه گذشته 20 درصد افزايش يافته به طوري ژ كه قيمت لپه از 1200 به 1800 تا 2000 تومان افزايش يافته است. از سوي ديگر آخرين نرخنامه انواع حبوب در سطح ميادين ميوه و تره بار نشان مي دهد كه بر خلاف رشد نسبي ، قيمت ها در ميادين همچنان معتدل تر است.

تلويزيون
نام برنامه- شبكه -مدت زمان ( -دقيقه-)ساعت پخش
سايه سكوت- يك۴۵-22:00
افسران پليس- دو۴۰-21:00
كتابفروشي هدهد -سه : ۴۵-20:15
سينما چهار (تكرار) -چهار ۱۲۰-21:00
سريال راز گنج پنهان-پنج۴۵-19:00

آلودگي هواي تهران
012771.jpg

فرهنگسرا
مسابقه تلفني بهترين جمله
فرهنگسراي طبيعت به مناسبت ايام الله دهه فجر و ماه محرم و با هدف آشنايي هرچه بيشتر جوانان و نوجوانان با فرهنگ انقلاب و فرهنگ عاشورا مسابقه بهترين و زيباترين جمله در وصف ايام دهه فجر و ماه محرم را تا 30 بهمن ماه برگزار مي كند. شهروندان مي توانند براي شركت در اين مسابقه ، واقعه كربلا و عاشوراي حسيني و پيروزي انقلاب اسلامي را در يك جمله توصيف كنند و با شماره تلفن هاي 77324901، 77354735 تماس بگيرند و به صورت تلفني جملات خود را اعلام كنند.

خانواده و برگي ديگر
واحد هنري فرهنگسراي خانواده به مناسبت ماه محرم اقدام به برگزاري نمايشي با عنوان برگي ديگر به صورت رايگان كرده است. اين نمايش به نويسندگي عليرضا حنيفي و كارگرداني مهدي پاشايي از امروز تا 18 بهمن ماه به روي صحنه مي رود. اين نمايش 3 زائر كربلا را به تصوير مي كشد كه در راه با راهزني برخورد كرده و... . علاقه مندان براي تماشاي اين نمايش مي توانند در تاريخ يادشده از ساعت 16 تا 17 به فرهنگسراي خانواده واقع در نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان مراجعه كنند.

نمايش ليلي تا ليلي
واحد هنرهاي نمايشي فرهنگسراي بهمن به مناسبت ماه محرم الحرام اقدام به اجراي نمايش مذهبي ليلي تا ليلي كرده است. اين نمايش به كارگرداني محمدرضا شهبازي، روايت گونه اي از حماسه امام حسين ع است. نمايش ليلي تا ليلي تا چهارم اسفندماه ساعت 30/17 در سالن تجربه فرهنگسراي بهمن به روي صحنه مي رود. علاقه مندان براي تماشاي اين نمايش مي توانند به نشاني:  ميدان راه آهن، ميدان بهمن، فرهنگسراي بهمن مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 1-55312300 تماس بگيرند.

دوره هاي آگاهي و سلامت
دوره هاي آموزش كارگاهي آگاهي و سلامت در قالب كلاس هاي متعدد در فرهنگسراي تفكر برگزار مي شود. اين دوره ها در قالب برنامه هاي زمستاني واحد آموزش فرهنگسرا در رشته هاي تغذيه سلالم، امداد، فوريت هاي پزشكي و بهداشت عمومي ميزبان تمامي علاقه مندان است. شهروندان علاقه مند براي ثبت نام و حضور در اين دوره ها مي توانند تا 20 بهمن همه روزه به جز روزهاي تعطيل به نشاني: شهرزيبا، شهران- بلوار شهران- نرسيده به فلكه دوم، فرهنگسراي تفكر مراجعه كنند و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 9-44304978 و 44301444 تماس بگيرند.

مسابقه با جايزه‎/۱۵
كدام وسيله نقليه ؟
در شهرهاي پيشرفته و بزرگ دنيا، كدام يك از وسايل نقليه بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد؟
A) متروC ) منوريل
B ) ترامواD) اتوبوس برقي
خوانندگان بايد يكي از گزينه هاي A,B,C,D را حداكثر تا ساعت 16 امروز به شماره 3000251 و دارندگان تلفن هاي تاليا و ايرانسل به شماره 9165-202-0912 اس ام اس كنند. 10 نفر از افرادي كه پاسخ صحيح داده باشند (5 نفر از تهران و 5 نفر از شهرستان ها) به حسابشان جايزه نقدي واريز خواهد شد. از آنجايي كه برندگان بين ساعت 16 تا 18 مشخص مي شوند، شركت كنندگان در اين ساعات تلفن خود را روشن بگذارند. پاسخ صحيح و اسامي برندگان را فردا در همين ستون بخوانيد.
اسامي و نام پدر برندگان مسابقه شماره 14: تهران؛ مهران پسندي، محمدعلي‎/ ناصر مهين جعفرآبادي، يعقوب علي‎/ فتح الله محمدي، محمد مهدي /حميد نظري، حسين‎/ عباس تاج ميري، درويش‎/ آمل؛ فرشيد شيرودي، علي رضا‎/ تبريز؛ جعفر توكلي، اسدالله‎/ شيراز؛ محمد فرخي، علي‎/ همدان؛ صادق عابديني، سيروس‎/ كوهدشت؛ علي اخويان، عباس علي.
پاسخ صحيح مسابقه شماره 14، گزينه B بود.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
آرزو
مي خواست مردي پولدار باشد. دوست داشت بيش از وزنش پول داشته باشد و هر شب آنها را بشمارد. اما سنش از 50 هم گذشته بود و هنوز به آرزويش نرسيده بود. تا اين كه يك روز ناگهان تصميمي  گرفت. تمام پس اندازش را به صورت سكه هاي خرد از بانك گرفت و آرزوي خود را برآورده كرد.
سيدرضا تولايي زاده

گشتي در دنياي خبرها
سرقت براي برگزاري عروسي
سالت ليك سيتي: يك زوج در آمريكا پس از اينكه هزينه مراسم عروسي خود را با پول سرقت شده از بانك تأمين كردند براي ادامه زندگي نيز به اين حرفه (دستبرد زدن به بانك ها) ادامه دادند. آقاي داماد براي اينكه بتواند هزينه مراسم عروسي را تأمين كند پيش از ازدواج 2 بار به يك شعبه بانك دستبرد زد و جالب اينكه پس از عروسي نيز به همراه همسرش به بانكي ديگر دستبرد زدند و 3 هزار دلار به سرقت بردند. اما اين بار پليس رد آنها را گرفت و دستگيرشان كرد.
توصيه شركت فاضلاب
ميامي: پيش بيني مي شود در فاصله بين دو نيمه بازي پاياني رقابتهاي فوتبال آمريكايي، بيش از 90 ميليون نفر از جمعيت كشور آمريكا به سرويس هاي بهداشتي هجوم بياورند و 3/1 ميليارد ليتر آب مصرف كنند كه اين حجم آب معادل سرازير شدن آب از آبشار نياگارا به مدت 39 دقيقه است. به همين دليل شركت هاي آب و فاضلاب شهرهاي مختلف آمريكا به شهروندان توصيه كرده اند قبل از آغاز فاصله استراحت بين دو نيمه و يا پس از پايان اين مقطع زماني از سرويس هاي بهداشتي استفاده كنند تا هم از افت فشار آب جلوگيري بشود و هم از وارد آمدن فشار بيش از حد به سيستم فاضلاب شهري.
خواب در محل كار
پاريس: قرار است امسال دولت فرانسه 9 ميليون دلار صرف تحقيق ومطالعه در مورد علل بد خوابي كند. هم اكنون از هر 3 فرانسوي دست كم يك نفر از بي خوابي و يا بد خوابي رنج مي برد و به همين دليل دولت قصد دارد اين معضل را درمان كند. همچنين 56 درصد مردم مدعي هستند بي خوابي در شب باعث مي شود تا ميزان كار مفيد آنها در طول روز كاهش يابد. اخيراً وزير بهداشت اين كشور اعلام كرده به احتمال بسيار زياد طرح خواب در محل كار در دولت بررسي خواهد شد. وي گفت: در حدود 30 درصد سوانح رانندگي در فرانسه به دليل بي خوابي به وقوع مي پيوندد به همين دليل احتمال دارد كه به كارمندان اجازه بدهيم در محل كار خود چرت بزنند. البته وزير به افراد كم خواب توصيه كرده از نوشيدن قهوه، چاي، نوشابه هاي گازدار و تماشاي تلويزيون براي مدت زمان طولاني خودداري كنند، پس از ساعت 8 شب ورزش نكنند و به هشدارهاي بدن خود مانند خميازه كشيدن اهميت بدهند و بلافاصله به رختخواب بروند.
جمع آوري صندلي هاي ماساژ
012777.jpg
توكيو: يك شركت توليد كننده صندلي هاي ماساژ در ژاپن اعلام كرد تمام 70 هزار صندلي فروخته شده خود را به كارخانه باز خواهد گرداند تا ضريب ايمني اين صندلي ها مجدداً بررسي شود. پس از اينكه دو صندلي در ماه گذشته به دليل جرقه سيم هاي برق داخل آنها دچار آتش سوزي شد، اين شركت دستور جمع آوري و بررسي مجدد صندلي هاي فروخته شده را صادر كرد. قيمت هر يك از اين صندلي ها كه به صورت خودكار انسان را ماساژ مي دهد در حدود 1600 دلار است.
تيغ در ساندويچ
فلوريدا: يك خانم 54 ساله در آمريكا صبح ديروز پيش از اينكه به محل كار خود برود با حضور در يكي از رستورانهاي زنجيره اي مك دونالد، ساندويچ تخم مرغ خريداري كرد اما حين گاز زدن ساندويچ متوجه شد ميان يكي از تخم مرغ ها تيغ اصلاح صورت وجود دارد. به همين دليل بلافاصله موضوع را به پليس اطلاع داد و پليس نيز پس از بازرسي رستوران، يك تيغ مشابه روي ميز مدير رستوران كشف كرد. پليس در حال تحقيق روي اين پرونده است.
حمايت از بن لادن
سيدني: يك كليسا در استراليا با حمايت از بن لادن جنجال آفريده است. از چند روز قبل روي تابلوي اين كليسا شعار مسيح، بن لادن را دوست دارد نوشته شده كه همين موضوع خشم مردم اين كشور را برانگيخته است. در پي انتشار اين خبر، نخست وزير استراليا به انتقاد از اين كليسا پرداخت و گفت: تصور مي كنم كه مسئولان اين كليسا اولويت هاي خود را فراموش كرده اند. جالب اينكه شعار مورد نظر با خط بسيار درشت نوشته شده و توجه هر رهگذري را جلب مي كند.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |