شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۷ - Feb 3, 2007
پايان هيجان انگيز هفته هفدهم ليگ برتر
۵ ضلعي قهرماني تشكيل شد
012747.jpg
همشهري ورزشي - مهم ترين اتفاق هفته هفدهم رقابت هاي ليگ برتر توقف سايپا مقابل فولاد، قعرنشين جدول بود و اين تساوي در حالي اتفاق افتاد كه استقلال هم نتوانست از اين موقعيت براي كم كردن فاصله امتيازاتش با تيم صدرنشين استفاده كند. پرسپوليس هم در ثانيه هاي آخر خوشبختي را در شيراز لمس كرد تا دنيزلي به آينده اميدوار شود.
علي دايي به هيچ عنوان تصور نمي كرد كه تيمش مقابل قعرنشين ليگ برتر متوقف شود. سايپا خيلي خوش شانس بود كه در ورزشگاه كرج مقابل فولاد شكست نخورد. ايناسيوي پرتغالي تا مرز خلق يك شگفتي پيش رفت ولي سايپا در نهايت توانست با يك امتياز بازي را به اتمام برساند.
در نيمه اول، فولاد چهره اي متفاوت تر از هفته هاي گذشته داشت و اخراج حسين كريمي در اين نيمه به شاگردان ايناسيو كمك كرد تا با دو گل از سايپا پيش بيفتند. البته اين پايان كار نبود چون محسن خليلي باز هم به كمك سايپا آمد تا دو گل او مانع از تحقق دومين شكست صدرنشين ليگ برتر شود. كسب نتيجه تساوي مقابل فولاد قعرنشين، آن هم در ورزشگاه اختصاصي سايپا نتيجه خوبي براي اين تيم به شمار نمي رود و از اين نتيجه بيشتر از همه استقلال و پرسپوليس و سپاهان خوشحال شدند.
پرسپوليس كه قبل از رويارويي با برق شيراز روزهاي خوبي را پشت سر نمي گذاشت، يك پيروزي با اهميت را به دست آورد تا اين تيم آرامشي نسبي بيابد. پرسپوليس كه در زمين نامساعد شيراز بيشتر رو به بازي زميني آورده بود، در دقيقه 19 توسط احسان خرسندي به گل رسيد. پاس عرضي و دقيق نيكبخت از جناح چپ، در محوطه شش قدم به خرسندي رسيد تا او فرصتي را كه در بازي مقابل ابومسلم از دست داده بود جبران كند.
گل دقيقه 44 ميرهاني هاشمي كه در شلوغي محوطه جريمه به ثمر رسيد، كابوس شكست را در ذهن مصطفي دنيزلي تداعي كرد ولي اين بار همه چيز طبق خواسته پيرمرد ترك پيش رفت. سه تعويض همزمان از سوي اين مربي كه به ورود محمد پروين، فراز فاطمي و صلاح حسن منجر شد، روند تاكتيكي پرسپوليس را هجومي تر كرد. در حالي كه تماشاگران منتظر شنيدن سوت پايان بازي بودند، فراز فاطمي در دقيقه 1+90 گل برتري پرسپوليس را به ثمر رساند. شوت محكم روبرت ساها با دفع ناقص حاج اسبويي همراه شد تا فراز فاطمي توپ برگشتي را وارد دروازه برق كند. تساوي در اين بازي وضعيت پرسپوليس را وخيم تر مي كرد ولي با اين برد ديرهنگام خارج از خانه، پيروزي به ليگ بازگشت.
پاس كه هفته گذشته مس را در كرمان شكست داده بود، باز هم در ورزشگاه دستگردي متوقف شد. شاگردان شاهرخي در يك بازي خانگي مقابل فجر سپاسي با تساوي يك بر يك متوقف شدند. ابتدا مصطفي صبري با ضربه اي ديدني در دقيقه 38 دروازه پاس را باز كرد تا نيمه اول با اين نتيجه به اتمام برسد. نيمه دوم پاسي ها براي جبران گل خورده فشار زيادي روي دروازه فجر آوردند و اين ميثم منيعي بود كه در دقيقه 74 گل تساوي پاس را به ثمر رساند.
ابومسلم در هفته هفدهم بهترين نتيجه را به دست آورد تا شاگردان خداداد عزيزي ثابت كنند كه شكست دادن پرسپوليس يك اتفاق نبود. آنها در مشهد با حساب چهار بر يك ذوب آهن را شكست دادند. عرفان اولروم مثل هفته گذشته باز هم هت تريك كرد تا باز هم بهترين بازيكن هفته لقب بگيرد، ديگر گل ابومسلم توسط سيدمحمد حسيني به ثمر رسيد. مهدي رجب زاده تك گل ذوب آهن را زد، ضمن اينكه گئورگ استراتولات در دقيقه 21 از زمين اخراج شد تا ذوبي ها حدود 70 دقيقه 10نفره به بازي ادامه دهند.سپاهان در ادامه روند صعودي خود راه آهن را در ورزشگاه نقش جهان اصفهان شكست داد تا شاگردان ميثاقيان يكي از كانديداهاي اصلي سقوط باشند. راه آهن براي گرفتن تساوي فقط سه دقيقه كم آورد، چون محمود كريمي در دقيقه 87 از زاويه بسته دروازه تيم حريف را باز كرد تا شاگردان لوكا يك پيروزي مهم ديگر به دست آورند. سرآباداني مدافع راه آهن در دقيقه 53 از زمين مسابقه اخراج شد.
استقلال اهواز كه طي هفته هاي اخير نتايج ضعيفي گرفته است، در ورزشگاه تختي اهواز مقابل ملوان با تساوي بدون گل متوقف شد تا محمد احمدزاده كماكان از ماندنش در ملوان مطمئن باشد.بازي سرد و كسل كننده پيكان و صباباتري هم در ورزشگاه ايران خودرو برنده اي نداشت تا نتيجه تلاش دو تيم در پايان با تساوي بدون گل به اتمام برسد.در آخرين بازي اين هفته هم استقلال در ورزشگاه آزادي مقابل مس كرمان متوقف شد تا شاگردان مرفاوي نتوانند از توقف سايپا مقابل فولاد، بهره لازم را ببرند. استقلال در مجموع موقعيت هاي بيشتري نسبت به مس كرمان داشت ولي اين فرصت ها تبديل به گل نشد تا نادر دست نشان با يك امتياز تيمش را از زمين بيرون بياورد.نكته جالب توجه اين ديدار حضور تئودور يونگ، دستيار سابق آري هان و مربي چند ماه پيش پرسپوليس در جايگاه ويژه ورزشگاه بود. يونگ كه به درخواست قلعه نويي و برخلاف نظر هيأت مديره استقلال براي تقويت كادر فني اين تيم به ايران آمده، نخستين بازي تيم جديدش را از جايگاه ويژه تماشا كرد.

كريمي و هاشميان دعوت نشدند
همشهري ورزشي- امير قلعه نويي سرمربي تيم ملي كشورمان، اسامي بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي براي ديدار دوستانه روز چهارشنبه 18/11/85 با تيم ملي بلاروس را اعلام كرد. بازيكنان دعوت شده بايد ساعت 10 صبح روز يكشنبه 15/11/85 خود را در محل هتل المپيك به كادر فني معرفي نمايند. بازيكنان دعوت شده عبارتند از :
حسن رودباريان، وحيد طالب لو، مازيار زارع، رحمان رضايي، هادي عقيلي، امير حسين صادقي، پيروز قرباني، جلال حسيني، عليرضا واحدي نيكبخت،مرتضي اسدي، جواد نكونام، حسين كاظمي، مهدي مهدوي كيا، حسين كعبي، جواد كاظميان، آندرانيك تيموريان، حسين بادامكي، رضا عنايتي، رسول خطيبي، مهدي رجب زاده، ابراهيم صادقي، هادي شكوري، محمد نوري، مهرزاد معدنچي و پژمان منتظري. ضمنا قلعه نويي دليل عدم دعوت از محمد نصرتي و علي كريمي را مصدوميت اين دو بازيكن دانست و افزود كه وحيد هاشميان نيز با هماهنگي كادر فني در اين اردو حضور نخواهد يافت.

دنيزلي :منتظر تغييرات جدي در جدول باشيد
مهر: ديدار دو تيم برق شيراز و پرسپوليس با نتيجه 2 بر يك به سود ميهمان تهراني به پايان رسيد. در اين بازي احسان خرسندي و فراز فاطمي براي پرسپوليس و ميرهاني هاشمي براي برق گلزني كردند.
مصطفي دنيزلي سرمربي تيم پرسپوليس در پايان اين ديدار گفت: بازي رفت تيم پرسپوليس با برق در تهران بازي سختي بود. ذوالفقارنسب هر تيمي را كه هدايت مي كند، از دفاع خوبي برخوردار است.وي افزود: در نيمه اول خوب كار كرديم و مي توانستيم بازي را با سه گل به پايان ببريم. دنيزلي افزود: هر دو تيم خوب تلاش كردند اما از لحاظ روحي هفته بدي را داشتيم.وي ادامه داد: در سيزده هفته باقي مانده از ليگ همه بايد منتظر تغييرات جدي در جدول باشند. پرسپوليس هم در ليگ و هم در جام حذفي به قهرماني اميدوار است. وي همچنين در خصوص ضعف تيم پرسپوليس در بازي ديروز گفت: نشان داديم كه پرسپوليس راحت گل مي خورد و اين براي آينده تيم بد است.

اختصاص 87 هزار ميليون ريال براي جذب گردشگران
مهر: براي جذب گردشگران ورودي به كشور در بودجه پيشنهادي دولت براي سال آينده ، 87 هزار ميليون ريال اعتبار اختصاص پيدا كرده است.
براساس لايحه بودجه پيشنهادي دولت براي سال 86 آمده ، 362 هزار و 349 ميليون ريال در بخش برآورد اعتبارات دستگاههاي اجرايي و 185 هزار و 500 ميليون ريال در بخش تملك دارايي هاي سرمايه  اي جهت توسعه گردشگري در كشور اختصاص پيدا كرده است.

كاهش وديعه خروج از كشور دانشجويان مشمول
ايسنا: بر اساس مصوبات هيات وزيران به منظور كاهش مشكلات دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در خارج از كشور، شرايط انتقال اين دسته از دانشجويان به داخل كشور تسهيل و وديعه خروج از كشور دانشجويان مشمول خدمت كاهش يافت.
حسن مسلمي ناييني، مديركل دانشجويان داخل وزارت علوم، تحقيقات و فناوري صنفي با بيان اين مطلب اظهار كرد: بر اساس اين مصوبات، وزارت علوم مكلف است با استفاده كامل از امكانات موجود دانشگاه هاي كشور، ايجاد تسهيلات لازم و رفع كمبودها نسبت به انتقال دانشجويان متقاضي به داخل كشور كه در رشته هاي تحصيلي دانشگاه هاي مورد تاييد در خارج از كشور اشتغال به تحصيل دارند، اقدام كند. وي در خصوص شرايط مورد نياز براي انتقال اين دسته از دانشجويان، گفت: دارا بودن مدرك تحصيلي مورد تاييد مقاطع قبلي، گذراندن حداقل 12 واحد درسي با ميانگين كل نمرات دو و نيم از چهار براي مقاطع كارداني و كارشناسي، گذراندن حداقل شش واحد درسي با ميانگين كل نمرات حداقل سه از چهار براي مقطع كارشناسي ارشد برخي از شرايط لازم براي انتقال دانشجويان متقاضي به داخل كشور است.
وي افزود: ميزان شهريه تحصيلي دريافتي از دانشجويان انتقالي نبايد حداكثر از دو برابر سقف هزينه سرانه دانشگاه ها كه توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور تعيين مي شود، تجاوز كند. همچنين بر اساس مصوبات جلسه 12 مهر ماه هيات دولت، وزارتخانه هاي امور خارجه،  علوم و بهداشت موظفند در كشورهايي كه تعداد دانشجويان ايراني به حد نصاب لازم رسيده يا مي رسند، نسبت به تعيين و استقرار رايزن علمي  و سرپرست ظرف سه ماه اقدام كنند.
معاون اداري و مالي دانشگاه آزاد اعلام كرد
ميزان و نحوه پرداخت عيدي به كاركنان
و اعضاي هيأت علمي 
گروه اجتماعي- معاون اداري و مالي دانشگاه آزاد اسلامي، ميزان و نحوه پرداخت پاداش (عيدي) به كاركنان و اعضاي هيأت علمي  دانشگاه آزاد اسلامي  را اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي  دانشگاه آزاد اسلامي  علي نقيب زاده گفت: با توجه به نزديك  شدن سال جديد و به منظور تقدير از خدمات و تلاش هاي صادقانه كاركنان و اعضاي هيات علمي  دانشگاه به آنان پاداش (عيدي) پرداخت مي شود. وي افزود: ميزان پاداش (عيدي) سال 1385 به كاركنان تمام وقت غيرعضو هيات علمي  مشمول مقررات تامين اجتماعي كه داراي حكم رسمي  (آزمايشي يا قطعي) و قرارداد كار معين هستند معادل دو ماه حقوق و مزاياي مستمر مشروط بر اين كه از مبلغ سه ميليون ريال كمتر و از مبلغ چهار ميليون و 500 هزار ريال بيشتر نشود، تعيين شده است و به كاركنان تمام  وقت بازنشسته، خريد خدمت و اعضاي هيات علمي  در مقابل 12 ماه خدمت معادل يك ميليون و 750 هزار ريال پرداخت مي شود. معاون اداري و مالي دانشگاه آزاد افزود: كاركنان ساعتي تمام وقت كه بيش از يك سال سابقه  خدمت دارند و در هر سال بيش از دو هزار و 300 ساعت كاركرد داشته اند در مقابل 12 ماه خدمت مطابق با كاركنان تمام وقت غيرعضو هيات علمي مشمول مقررات تامين اجتماعي كه داراي حكم رسمي  (آزمايشي يا قطعي) و قرارداد كار معين هستند از پاداش (عيدي) برخوردار مي شوند.

افتتاح بزرگ ترين مجتمع توليد داروهاي نو تركيب در غرب آسيا
استقلال كشور در توليد محصولات بيوتكنولوژي دارويي
012744.jpg
گروه دانش - بزرگ ترين مجتمع توليد داروهاي نوتركيب در آسياي جنوب غربي به زودي با حضور رئيس جمهوري به بهره برداري مي رسد. اين مجتمع، ايران را در دانش فني بيوتكنولوژي دارويي صنعتي سرآمد مي كند.
عبدالحسين روح الاميني، رئيس انستيتو پاستور ايران در باره اين مجتمع گفت كه اين مجموعه از چند واحد صنعتي بيوتكنولوژي دارويي تشكيل شده كه پس از سال ها فعاليت، مي تواند مواد اوليه و محصولات نهايي پروتيين هاي نوتركيب دارويي، شامل واكسن هپاتيت B، اريتروپوئتين، آلفا اينترفرون و استرپتوكيناز را در مقياس صنعتي توليد كند. قرار است در دهه فجر رئيس جمهوري مجتمع ملي توليد فرآورده هاي دارويي نوتركيب انستيتو پاستور ايران را افتتاح كند.
در اين مجتمع، فرآورده هاي دارويي نوتركيب از سه راه كشت مخمر، باكتري و سلول هاي جانوري توليد مي شود. علاوه بر چهار محصول اوليه، توان توليد بسياري از محصولات بيوتكنولوژي دارويي با استفاده از اين سه روش وجود دارد و مطالعات علمي، فني و اقتصادي مربوط به اين فرآورده ها هم در حال انجام است.
روح الاميني، عضو هيات اجرايي شبكه انستيتو پاستورهاي جهان افزود: با كسب دانش فني توليد فرآورده هاي دارويي نوتركيب از اين پس انواع مواد دارويي بيوتكنولوژي را مي توانيم در كشور در مقياس و استانداردهاي قابل قبول جهاني براي تامين نياز كشور توليد كنيم. فرآورده هاي نوتركيب توليدي انستيتو پاستور ايران سال آينده پس از گرفتن مجوزهاي لازم از مراجع جهاني، قابل صادرات به تمام كشورهاي جهان است.
توليد واكسن هپاتيت B به عنوان اولين محصول از يكماه پيش در اين مجتمع آغاز شده و تاكنون بيش از يك ميليون دوز از اين واكسن توليد شده است كه به زودي آماده عرضه به بازار مصرف است. اين مجتمع از سال آينده توان توليد 16 ميليون دوز واكسن هپاتيت B را در ويال هاي 10 دوزي، 300 هزار دوز اريتروپوئتين، 5/1 ميليون دوز آلفا اينترفرون و۱۲۰ هزار دوز استرپتوكيناز را در يك نوبت كاري دارد كه نياز كشور را برآورده مي كند و با فعاليت در نوبت هاي كاري اضافه، امكان برنامه ريزي توليد اين محصولات براي صادرات به خارج از كشور وجود دارد. با استقرار سيستم GMP (روش هاي بهينه توليد) و GLP (روش هاي بهينه آزمايشگاهي) واحدهاي توليدي اين مجتمع با بالاترين استانداردهاي كنترل و تضمين كيفي فعاليت مي كنند و از سال آينده امكان دريافت مجوزهاي جهاني صادرات محصولات بيوتكنولو‍‍‍‍ ژي به راحتي ميسر است. پس از توليد واكسن هپاتيت B طي ماه هاي آينده به تدريج در سال 86 ساير محصولات نوتركيب دارويي اين مجتمع وارد بازار مي شود.
اريتروپوئتين براي پيشگيري و درمان كم خوني به خصوص در بيماران كليوي، آلفا اينترفرون براي درمان عفونت هاي ويروسي از جمله هپاتيت و استرپتوكيناز براي حل لخته هاي خوني در افرادي كه دچار سكته شده اند، كاربرد دارد.

افزايش ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد گروه پزشكي
مهر: ظرفيت پذيرش دانشجو در آزمون كارشناسي ارشد گروه پزشكي براي سال تحصيلي 87 - 86 حدود 15 درصد افزايش يافت.
حسين كشاورز افزود: ظرفيت پذيرش دانشجو در رشته هاي مختلف گروه پزشكي براي آزمون كارشناسي ارشد از 10 تا 15 درصد متفاوت است كه در مجموع ظرفيت پذيرش در اين آزمون 15 درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است. وي يادآور شد: برخي از دانشگاه هاي علوم پزشكي رشته هايي را براي اولين بار در مقطع كارشناسي ارشد تأسيس كرده اند كه اميدواريم با تصويب نهايي اين رشته ها زمينه پذيرش دانشجو براي سال تحصيلي آينده فراهم شود. وي افزود: ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد رشته هاي علوم پايه پزشكي و بهداشت از 23 بهمن ماه آغاز مي شود و تا 15 اسفند ماه جاري ادامه دارد.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |