شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۷ - Feb 3, 2007
معاون مبارزه با سرقت آگاهي بيان كرد:
شگرد سارق گوش شكسته براي سرقت از بازنشسته ها
012750.jpg
گروه حوادث- سارق سابقه دار معروف به گوش شكسته با وسوسه طعمه هاي خود در بانك از آنها مي خواست پس انداز خود را به بانك ديگري كه جايزه 4 ميليوني مي دهد ببرند ولي در بين راه پولها را به سرقت مي برد، طعمه هاي او در اين سرقتها بازنشستگاني هستند كه براي دريافت حقوق خود به بانك رفته بودند.
از نخستين روزهاي بهمن ماه، كارآگاهان دايره هفتم اداره آگاهي تهران، با پرونده  عجيبي روبرو شدند كه شاكيان آن مردان و زنان بازنشسته اي بودند كه ادعا مي كردند مرد چرب زباني با فريب آنها و با ربودن پس انداز بانكي شان متواري شده است. در حاليكه هر روز بر تعداد شاكيان افزوده مي شد، تيم ويژه اي از كارآگاهان پليس ماموريت يافتند تا سارق حيله گر را شناسايي كنند.
در بازجويي هاي مقدماتي از يكي از مالباختگان كه پيرمرد بازنشسته اي بود وي در توضيح شگرد سرقت پس اندازش به ماموران گفت: ساعاتي قبل زمانيكه براي گرفتن حقوق ماهيانه ام به يكي از شعب بانك  در مركز شهر رفته بودم، مرد ميانسالي كه پشت سر من در صف ايستاده بودشروع به صحبت كرد.
در لابلاي صحبتمان وقتي او درباره اينكه چند سال است كه بازنشسته شده ام سئوالاتي پرسيد و وقتي كه به او سال بازنشستگي ام را گفتم با بيان اينكه من بسيار خوش شانس هستم گفت: دولت براي بازنشستگاني با شرايط من، در يكي از بانكها پاداش 4 ميليوني در نظر گرفته است و اگر زودتر حساب خود را در اين بانك مسدود كرده و در بانك جديد، حسابي باز كنم اين پاداش به من تعلق مي گيرد. در حالي كه فريب حرفهاي اين مرد را كه وانمود مي كرد در زمينه بانكي اطلاعات زيادي دارد را خورده بودم، تمامي موجودي حسابم را از بانك گرفته و همراه اين مرد براي افتتاح حساب به سمت آن بانك به راه افتادم.
در بين راه اين مرد با اصرار از من خواست براي كمك به من كيفم را برايم بياورد، من هم كه به خاطر چرب زباني اين مرد به او اعتماد پيدا كرده بودم كيفم را به وي دادم، اما همين فرصت كافي بود تا او فرار كند و تازه آنوقت بود كه متوجه نقشه ماهرانه اين مرد براي سرقت پس اندازم شدم. با ادعاهاي اين مرد و مالباختگان ديگري كه از مرد سارق شكايت كرده بودند، كارآگاهان به چهره نگاري مرد سارق دست زدند و آنوقت بود كه مشخص شد، مرد فريبكار يك سارق سابقه دار معروف به گوش شكسته است كه چند ماه قبل از زندان آزاد شده است. وقتي اين مرد در تحقيقات ويژه كارآگاهان پليس پايگاه هفتم در مخفيگاه خود در مركز تهران به دام افتاد، در بازجويي هاي اوليه به 30 فقره سرقت با اين روش اعتراف كرد. سرهنگ سلطاني- معاون اداره مبارزه با سرقت اداره آگاهي تهران- روز پنجشنبه با اعلام خبر دستگيري اين جوان گفت: سارق قوي هيكل كه تا كنون 15 شاكي وي را شناسايي كرده اند،مدعي است در برخي از سرقت هاي خود با طعمه هاي خود طرح دوستي ريخته و با شناسايي محل زندگي آنها و با اعلام اينكه يك فروشگاه دولتي اقلام كوپني مختلفي
مي دهد به همين شيوه كوپن هاي آنها را به سرقت برده است.
معاون مبارزه با سرقت آگاهي تهران با بيان اينكه افراد خصوصا در اماكني مانند بانكها نسبت به كساني كه بدون آشنايي قبلي با آنها طرح دوستي مي ريزند بايد بسيار هشيار باشند گفت: هرگونه تغيير در شرايط حسابها از طريق رسانه ها اعلام مي شود. اين گزارش حاكي است، متهم با قرار در بازداشت به سر مي برد تا بقيه مالباختگان شناسايي شوند.

۲ برادر، سارقان زنجيره اي مشتريان بانك هاي تهران بودند
012753.jpg
گروه حوادث - با دستگيري 2 برادر فيوج در كرج، راز سرقتهاي زنجيره اي از مشتريان بانكهاي تهران فاش شد.
از مخفيگاه اين 2 سارق كه خود را مأمور پليس معرفي مي كردند تعداد زيادي كارت جعلي و بي سيم قلابي به دست آمد.
پول زور بده!
رسيدگي به پرونده سرقتهاي اين
۲ برادر جوان هنگامي آغاز شد كه كارآگاهان پايگاه دوم آگاهي تهران در بررسي چندين پرونده سرقت ميليوني از مشتريان بانكها متوجه شدند، در تمامي سرقتها، شاكيان گفته اند 2 مرد جوان كه سوار برخودروهاي مدل بالا بوده اند، با معرفي خود به عنوان مأمور پليس پولهاي آنها را به سرقت  برده اند.
وقتي در چهره نگاري هاي پليسي، مالباختگان تصاوير مشابهي از 2 مرد جوان ارائه كردند، تحقيقات پليسي براي ردزني سارقان مأمور نما آغاز شد.
از آنجايي كه احتمال مي رفت اين دو سارق كه به صورت بسيار حرفه اي و ماهرانه  دست به سرقت مي زدند، در اداره پليس سوابقي داشته باشند، كارآگاهان به بررسي تمامي فايلهاي سوابق متهمان دست زدند و در اين تحقيقات بود كه مشخص شد سارقان جوان دو برادر فيوج هستند كه به تازگي از زندان آزاد شده و فعاليت مجدد خود را آغاز كرده اند.
با اين اطلاعات شناسايي پاتوقهاي سارقان در دستور كار قرار گرفت و وقتي كه مخفيگاه آنها در كرج شناسايي شد، كارآگاهان در يك عمليات ضربتي مخفيگاه آنها را به محاصره درآورده و آنها را دستگير كردند.
به اين ترتيب در حالي كه در بازرسي مخفيگاه سارقان تعداد زيادي كارت جعلي مأموران پليس و بي سيم قلابي كشف و ضبط شده بود بازجويي از آنها آغاز شد.
دزدي با خودروهاي مدل بالا
سرهنگ سلطاني - معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران- روز گذشته با اعلام خبر دستگيري متهمان گفت: با انتقال متهمان به پايگاه دوم اداره آگاهي، آنها تا كنون به سرقت 14 ميليون و 500 هزار تومان اعتراف كرده  و مدعي شدند با شناسايي طعمه هاي خود در داخل بانك، آنها را زماني كه از بانك خارج مي شدند با خودروهاي پژوپارس، 206 و پرايد تحت تعقيب قرار داده و در فرصتي مناسب با جعل عنوان مأمور پليس اقدام به سرقت پول هايش مي كرده اند.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران افزود: با دستور بازپرس شعبه 14 ناحيه 5 متهمان هم اكنون با قرار قانوني در بازداشت به سر مي برند و كساني كه به اين روش در غرب تهران و شهرستانهاي استان تهران از جمله رباط كريم، كرج و شهريار طي 10 ماه گذشته از آنها سرقت شده است مي توانند با مراجعه به پايگاه دوم آگاهي در خيابان زنجان شمالي يا با تماس با شماره تلفن 9 ـ 66005036 متهمان را شناسايي كنند.

در مرز روسيه برف نارنجي باريد
گروه حوادث - در شهرستان اومسك در سيبري غربي در مرز روسيه و قزاقستان، برفي به رنگ زردكم رنگ و نارنجي باريده است كه بوي كپك مي دهد.
وزارت امور حوادث غير مترقبه روسيه تعدادي از كارشناسان خود را براي بررسي علت بارش برف نارنجي و زرد به منطقه سيبري اعزام كرده است.
اين كارشناسان قرار است روي اين برف آزمايش هاي شيميايي انجام دهند و درباره خطر اين نوع برف و ميزان آلودگي در منطقه تحقيق كنند.
كارشناسان از ساكنان اين مناطق خواسته اند تا از اين برف براي امور خانگي استفاده نكنند و از رفت و آمد با پاي پياده در اين منطقه پرهيز كنند.

انفجار تانكر گاز۵۰كشته برجاي گذاشت
012756.jpg
گروه حوادث - بر اثر انفجار يك تانكر حامل  گاز دي اكسيد كربن فشرده در جاده اي در جنوب فيليپين دستكم 50 نفر كشته و ده ها نفر زخمي شدند.
قربانيان اين حادثه بيشترمسافران اتوبوسي بودند كه پس از واژگوني تانكر حامل گاز دي اكسيد كربن فشرده درجاده شهرك تيگبائو در منطقه زامبوانگا ديل سور در 810 كيلومتري جنوب مانيل در حال عبور از اين جاده بود.

در مقابل يكي از شعبات بانك در جنوب تهران رخ داد
يورش سارقان مسلح به خودروي حمل پول
گروه حوادث- 3 سارق مسلح كه با حمله به خودروي حمل پول، 2 نگهبان خودرو را خلع سلاح كرده و دهها ميليون تومان وجه نقد را به سرقت برده اند، تحت تعقيب كارآگاهان اداره يكم آگاهي پايتخت قرار گرفتند.
ساعت 13 و۳۰ دقيقه چهارشنبه گذشته، لحظاتي بعد از آ نكه خودروي حمل پول، مقابل يكي از شعبات بانكي درجنوب تهران توقف كرد، يك خودرو پرايد كه 3 مردجوان سرنشينان آن بودند درفاصله اندكي از خودروي حمل پول ايستاد. با توقف خودروي حمل پول، مسئول انتقال پول از بانك و ماموران حفاظت كار خود را آغاز كردند اما در همين زمان 2 سرنشين پرايد درحاليكه مسلح به اسلحه كمري و كلاشينكف بودند به سوي خودروي حمل پول يورش بردند.
در اين حال يكي از ماموران كه در حال انتقال بسته هاي پول از داخل بانك به خودرو حمل پول بود، ناگهان از سوي سارقان مورد حمله قرار گرفت و در حالي كه يكي از سارقان اسلحه كمري اي را بر روي سر وي گذاشته بود، همدستش كيسه حاوي 74 ميليون تومان را برداشت و قبل از اينكه نگهبان محافظ ديگر بتواند مانع از فرار سارقان شود آنها به سرعت خود را به خودروي پرايدي كه همدست ديگرشان در پشت فرمان آن در انتظار بود شده و از محل دور شدند.
سرهنگ حسين خوئيني معاون اداره آگاهي پايتخت روز گذشته با اعلام اين خبرگفت: پس از وقوع اين سرقت ماموران حمل پول به تعقيب خودرو پرايد پرداختند اما موفق به دستگيري آنها نشدند. برپايه اين گزارش، با ارسال پرونده اين سرقت مسلحانه به اداره مبارزه با سرقت مسلحانه و زورگيري پليس آگاهي پايتخت، كارآگاهان اداره يكم تحقيقات تخصصي خود براي دستگيري اين سارقان حرفه اي را آغازكرده اند كه با توجه به تحقيقات پليسي به زودي دستگير خواهند شد.

شهادت 4 پليس زاهدان در حمله مسلحانه اشرار
012759.jpg
012762.jpg
گروه حوادث - مردان مسلح ناشناس در حمله شبانه به خودروي پليس در زاهدان، 4 مامور پليس را به رگبار بسته و متواري شدند.
حمله ناجوانمردانه شامگاه پنج شنبه گذشته در حالي صورت گرفت كه 2 روز پيش از آن نيز 4 قاچاقچي مواد مخدر در درگيري مسلحانه با ماموران پليس سميرم، 10 نفر از ماموران و مردم منطقه را به شهادت رسانده بودند.
ساعت 20 شامگاه پنج شنبه،زماني كه خودروي پليس زاهدان، پشت چراغ قرمز در تقاطع خيابان معلم و بزرگمهر زاهدان توقف كرده بود، ناگهان سرنشينان پيكان سفيد رنگي به سوي 4 سرنشين خودروي پليس آتش گشوده و آنها را به رگبار بستند، لحظاتي بعد مردان مسلح با اطمينان از شهادت ماموران پليس به سرعت متواري شدند.
شاهدان حادثه كه نفس در سينه هايشان حبس شده بود پس از فرار مردان مسلح به سوي خودروي پليس شتافتند، اما تيراندازي هاي مرگبارباعث شده بود هر 4 سرنشين خودروي پليس به شهادت برسند.
با حضور كارآگاهان در محل، در بررسي هاي اوليه مشخص شد سرنشينان خودروي پليس، سرتيپ۲ شيبك، سروان خواجه و 2 سرباز وظيفه بوده اند، با انتقال اجساد قربانيان به بيمارستان، جست و جوهاي پليسي براي شناسايي و دستگيري مهاجمان آغاز شد.
در حالي كه تعدادي از شاهدان حادثه توانسته بودند مشخصات خودروي مهاجمان را در اختيار پليس قرار دهند، طرح مهار در تمامي خيابان هاي زاهدان آغاز شد و دقايقي بعد خودروي مهاجمان كه چند خيابان آن طرف تر از محل حادثه رها شده بود كشف شد.
جسدي در صندوق عقب
ماموران در بازرسي اين خودرو با جسد مردي مواجه شدند كه در صندوق عقب خودرو قرار داشت، درحالي كه تحقيقات براي يافتن هويت مرد ناشناس آغاز شده بود كارآگاهان پليس در بررسي هاي خود دريافتند جسد متعلق به مالك اصلي خودرو است كه مهاجمان پس از قتل وي، خودرويش را براي اجراي نقشه خونين خود مورد استفاده قرار داده اند. با به دست آمدن اين اطلاعات، تيم هاي ويژه پليس ماموريت يافتند با انجام تحقيقات تخصصي عاملان اين حمله مرگبار را شناسايي و دستگير كنند.
هدايت از آن سوي مرزها
مديركل انتظامي امنيتي استانداري سيستان و بلوچستان با اشاره به اين حادثه  تروريستي گفت: مهاجمان عضو گروه هاي تروريستي هستند كه از آنسوي مرزها تحت حمايت و تاثير معاندين نظام و عوامل بيگانه دست به شرارت مي زنند.
غلامرضا جاودان با بيان اين كه اين حادثه هيچ ارتباطي با مردم استان ندارد، افزود: نيروي بلوچ و غيربلوچ منطقه از اين افراد متنفر هستند، چرا كه اين افراد براي عوامل ضد نظام و ضدانقلاب كار مي كنند و دليلي ندارد كه چند مامور هنگام انجام وظيفه ترور شوند.
۲ حادثه خونين در فاصله 2 روز
حادثه خونين زاهدان درحالي رخ مي دهد كه 2 روز پيش از اين حادثه نيز 4 قاچاقچي مواد مخدر هنگام حمل 1500 كيلو مواد مخدر تحت تعقيب ماموران پليس سميرم قرار گرفتند، اما پس از فرار به ارتفاعات اين شهرستان در درگيري مسلحانه با پليس، 10 نفر از ماموران و مردم منطقه را به شهادت رسانده و خود نيز به هلاكت رسيدند.

مرگ 15 مسافردريك حادثه رانندگي
گروه حوادث- بر اثر تصادف يك دستگاه  اتوبوس با يك تريلي 15 نفر كشته و 13 نفر زخمي شدند.
سرهنگ حبيب كمالوند فرمانده راهنمايي و رانندگي استان همدان درخصوص اين حادثه گفت: اين اتوبوس از كرمانشاه به طرف قم در حركت بود كه در 2 كيلومتري پاسگاه انتظامي زنگنه شهرستان ملاير تصادف كرد و رانندگان هر دو خودرو نيز جزو جان باختگان هستند. وي گفت: مجروحان اين حادثه به بيمارستانهاي امام حسين ع و شهيد غرضي ملاير منتقل شدند.
كارشناسان راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان همدان علت اين تصادف را انحراف به چپ و خواب آلودگي راننده تريلي اعلام كردند.

ببخشيد شما فوت كرده ايد!
ايرنا: 2 پيرمرد هنگام مراجعه براي دريافت كارت ملي خبر فوت خود را شنيدند.
بنا به اين گزارش، به اين 2 نفر كه براي دريافت كارت ملي به اداره ثبت احوال شهرستان خنج مراجعه كرده بودند گفته شد نام شما 18 سال پيش در ليست فوت شدگان اداره  ثبت احوال لا رستان ثبت شده است و به اين ترتيب چون براي مردگان كارت ملي صادر نمي شود، نمي توانيم براي شما كارت صادر كنيم!
اين 2 پيرمرد با وجود يك ماه تلا ش و پيگيريهاي مكرر هنوز موفق به اثبات زنده بودن خود و خروج از فهرست مردگان نشده اند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |