چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۱ - Feb 7, 2007
در صورت تصويب دولت و مجلس
سال آينده مشاغل آزاد بيمه اجباري مي شوند
013251.jpg
حداقل مستمري بازنشستگان تأمين اجتماعي در صورت تصويب مجلس براي 2 ماه پاياني سال به 200 هزار تومان افزايش مي يابد
گروه اجتماعي- با تصويب دولت از سال آينده صاحبان حرف و مشاغل آزاد بيمه اجباري مي شوند.
داوود مددي مدير عامل سازمان تامين اجتماعي در توضيح اين خبر گفت: پيش نويس لايحه بيمه اجباري حرف و مشاغل آزاد از سوي سازمان تامين اجتماعي به دولت ارسال شده است تا پس از بررسي نهايي تصويب و لازم الاجرا شود.
مددي در يك نشست مطبوعاتي با اشاره به 120 هزار نفري كه در سال جاري تحت پوشش بيمه سازمان تامين اجتماعي قرار گرفته اند گفت: سازمان تامين اجتماعي در سال جاري 120 هزار نفر از روحانيون، مددجويان كميته امداد، پزشكان و پيراپزشكان، هنرمندان و صنعتگران را تحت پوشش قرار داده است.
مدير عامل سازمان تامين اجتماعي بودجه اين سازمان را با توجه به رشد 15 درصدي آن براي سال جاري 7 هزارو 700 ميليارد تومان عنوان كرد.وي درباره وصول طلب اين سازمان از دولت افزود: بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي كمتر از 6 هزار ميليارد تومان است كه اين رقم حتي كفاف بودجه يك سال سازمان را هم نمي دهد.به گفته مددي كسري صندوق بيمه بيكاري نيز تا پايان امسال 120 ميليارد تومان است و تا پايان آذرماه امسال 144 هزار نفر از اين صندوق استفاده كرده اند.
مدير عامل سازمان تامين اجتماعي تعداد بيمه پردازان را 7 ميليون و 200 هزار نفر در سال اعلام كرد.
مددي در پاسخ به اين پرسش كه سرانجام ترميم مستمري حداقلي بگيران چه مي شود گفت: ما براساس قوانين جاري مستمري پرداخت مي كنيم چنانچه دولت يا نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تصميم دارند تا به اين گروه كمك كنند مي توانند با تامين محل بودجه اين كار را انجام دهند. وي افزود: سازمان تامين اجتماعي كمك دولت را به عنوان مساعدت از طريق مبادي موجود به حساب مستمري بگيران واريز خواهد كرد.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد: حداقل مستمري بازنشستگان تأمين اجتماعي در صورت تصويب مجلس شوراي اسلامي در قالب متمم بودجه 85 براي 2 ماه پاياني امسال به 200 هزار تومان افزايش مي يابد.
مددي افزود: اين موضوع در لايحه متمم بودجه 85 عنوان نشده بود و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در كميسيون اجتماعي اين موضوع را تصويب كردند كه در صورت تصويب نهايي در قالب تسهيلات دولت اجرايي شود.وي نبود اعتبار را تنها دليل صادر نشدن كارت منزلت براي بازنشستگان اعلام كرد.
به گفته مددي سازمان تامين اجتماعي با 8هزار تخت فعال بيمارستاني 90 ميليون مراجعه سرپايي و 700 هزار بستري در مراكز بيمارستاني ملكي ، 450 هزار عمل جراحي در اين مراكز داشته است.
وي افزود اين سازمان كلا 2ميليون و 200 هزار بستري و 290 ميليون مراجعه سرپايي در مراكز ملكي و خصوصي در طول سال گذشته داشته  كه بطور ميانگين هر بيمه شده 8/9 بار به پزشك مراجعه كرده است.

كليه مشمولان فارغ التحصيل دانشگاه ها به خدمت فراخوانده شدند
گروه اجتماعي- سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي طي اطلاعيه اي كليه مشمولان فارغ التحصيل دانشگاه ها را جهت اعزام به خدمت فراخواند.
بر اساس اطلاعيه سازمان وظيفه عمومي ناجا كليه مشمولان فارغ التحصيل دوره هاي كارداني، كارشناسي و بالاتر و همچنين مشمولان گروه پزشكي كه تاريخ اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره، اسفند سال 1385 قيد شده است در ساعت 7 صبح روز سه شنبه مورخه 1/12/ 1385 به سازمان وظيفه عمومي به معاونت وظيفه عمومي مركز استان مربوطه مراجعه تا به خدمت اعزام گردند.
مشمولان اعزامي بايستي حداقل پانزده روز قبل از اعزام نسبت به تلقيح واكسن مننژيت و درج در برگه اعزام و يا برگه همراه دفترچه راهنماي خدمت وظيفه عمومي اقدام نمايند در غير اين صورت از اعزام آنها جلوگيري به عمل خواهد آمد.

درصورت موافقت نمايندگان مجلس اختصاص مي يابد
1500ميليارد ريال براي آزادي زندانيان بدهكار
گروه اجتماعي- معاون ستاد ديه كشور گفت: درصورت موافقت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دولت امسال يك هزار و 500 ميليارد ريال براي آزادي زندانيان ديه، مهريه، چك و نفقه پرداخت مي كند
.به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان زندان ها محمدعلي ستاري افزود : در حال حاضر 12هزار نفر در كل كشور به دليل بدهكاري زنداني هستند كه از اين تعداد 8 هزارو 500نفر زندانيان ديه و مابقي زندانياني هستند كه بر اثر عدم توانايي در پرداخت چك، نفقه و مهريه به زندان افتاده اند. وي ادامه داد: كل بدهي اين زندانيان 2 هزارو 500ميليارد ريال است كه ستاد ديه در تلاش براي آزادسازي اين زندانيان پيشنهاد پرداخت اين مبلغ را به همراه نامه اي به رئيس جمهوري تقديم كرده است. ستاري با اشاره به اينكه براساس بررسي هاي انجام شده دولت سالانه هزينه هاي گزافي را براي نگهداري زندانيان پرداخت مي كند تصريح كرد: براين اساس روزانه 50هزار ريال هزينه خوراك و۵۰هزار ريال هزينه هاي اداري اين افراد است.
وي ادامه داد: با اين حساب هر زنداني روزانه يكصد هزار ريال هزينه براي دولت دارد. براساس اين آمار دولت براي نگهداري اين تعداد زنداني سالانه حدود 500 ميليارد ريال هزينه مي كند درحالي كه زنداني بودن اين افراد مشكلات فراواني را براي خانواده و فرزندان شان به بار مي آورد و در برخي موارد لطمات و صدمات جبران ناپذيري را به همراه دارد.

بهسازي مدارس توسط فرهنگيان بسيجي
گروه اجتماعي- رئيس سازمان بسيج فرهنگيان كشور گفت: بيش از 3500 نفر از معلمان و فرهنگيان بسيجي تابستان سال جاري در قالب طرح اردوهاي هجرت بسيج سازندگي، مسئوليت فني و اجرايي پروژه بهسازي مدارس را بر عهده گرفتند. به گزارش ستاد اطلاع رساني اردوهاي هجرت بسيج سازندگي، سعيد فرجيان زاده گفت:  معلمان بسيجي و دبيران هنرستان هاي كشور با حضور در روستاها و مناطق محروم نسبت به بهسازي و مرمت 6هزار مدرسه در سراسر كشور اقدامات مؤثري انجام دادند. وي خاطرنشان كرد: دانش آموزان و هنرآموزان بسيجي در قالب طرح اردوهاي هجرت و زيرنظر معلمان و استادكاران مدارس و هنرستان ها ضمن بهسازي و مرمت مدارس تجربه هاي عملي لازم و مهارت هاي فني و حرفه اي را كسب كردند. فرجيان زاده گفت:  دانش آموزان و هنرآموزان بسيجي با حضور در روستاها و مناطق محروم نسبت به رنگ آميزي مدارس مرمت كلاس هاي درسي، تعمير صندلي و نيمكت، شعارنويسي بر روي ديواره هاي مدارس و تجهيز مدارس و كلاس هاي درس به سيستم گرمايشي و سرمايشي فعاليت هاي چشمگيري انجام دادند. وي گفت: طرح اردوهاي هجرت بسيج سازندگي علاوه بر محروميت زدايي و توسعه امكانات و تجهيزات آموزشي در روستاها و مناطق محروم موجب رشد خلاقيت و مهارت فني و حرفه اي در دانش آموزان و هنرجويان مي شود.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد:
كشف بيش از يك ميليون آمپول روانگردان در سال جاري
گروه اجتماعي- رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به عملكرد 10 ماهه پليس مبارزه با مواد مخدر، گفت: در سال جاري 357 هزار و 689 نفر در رابطه با قاچاق مواد مخدر و اعتياد دستگير شده اند كه 246 هزار و 598 نفر از آنان در حوزه اعتياد دستگير شده  اند.
سردار حسين  آبادي، در جمع خبرنگاران افزود: همچنين 111 هزار و 91 نفر توزيع   كننده و قاچاقچي مواد مخدر توسط پليس دستگير شدند و با اقدامات اطلاعاتي يك هزار و 586 باند توزيع مواد مخدر توسط ناجا متلاشي شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل در انهدام باندها با رشد 29 درصدي مواجه بوديم.
وي با اشاره به افزايش 17 درصدي كشفيات مواد مخدر، خاطرنشان كرد: در 10 ماهه امسال 286 تن انواع مواد مخدر توسط پليس در كشور كشف و شناسايي شده است.رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر، يادآور شد: در سال جاري حدود 1ميليون و 69 هزار و 457 آمپول هرويين و مرفين توسط پليس در كشور كشف شده است. همچنين در 10 ماهه امسال پليس موفق به شناسايي 400 هزار نوع قرص روانگردان در كشور شده است.
حسين  آبادي تاكيد كرد: در سال جاري يك  هزار و 548 عمليات با قاچاقچيان مواد مخدر انجام شد كه در مجموع 170 نفر از قاچاقچيان به هلاكت رسيدند و 30 نفر از ماموران پليس نيز شهيد شدند.به گفته وي، 60 درصد از كشفيات ناجا مربوط به استان  هاي خراسان رضوي، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان و كرمان است كه در مجموع در 6 استان شرقي 171 تن انواع مواد مخدر كشف و شناسايي شده است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر، تاكيد كرد: 57 تن از مواد مخدر در استان  هاي فارس، يزد و هرمزگان و 20 درصد باقي  مانده در نقاط ديگر كشور كشف و شناسايي شده  اند .وي در پاسخ به سؤالي مبني بر ميزان مصرف ساليانه مواد مخدر در كشور، خاطرنشان كرد: براساس آمار اعلام شده از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر ساليانه با منشاء ترياك حدود 800 تن مواد مخدر در كشور مصرف مي  شود.

بامردم
دريافتي اندك
در پي فوت پدر خانواده، جهت گرفتن مستمري براي مادرم كه خانه دار است اقدام كرديم ، كه 50 درصد حقوق پدر متوفايم را به ايشان تخصيص دادند. آيا ايشان با 150 هزار تومان مي تواند زندگي خود را بچرخاند در حالي كه هيچ گونه درآمد ديگري هم ندارد.
كبري محمدي نژاد - تهران
امكانات براي شهرستان ها
مادر سالخورده اي دارم كه نگهداري از ايشان برعهده من يعني تنها پسر اوست اما در شهرستان ما براي من كه دانش آموخته رشته فني هستم كار يافت نمي شود. بايد به جاي تمركز فعاليت هاي صنعتي و تجاري در تهران به فكر شهرستان ها باشيم تا نيازي به مهاجرت جوانان نباشد.
ذوالفقار ت - تربت جام
تفاوت سود وام
ابتداي سال 84 با نرخ سود 26 درصد از شركت ليزينگ سرمايه گذاري بانك ملي يك دستگاه پيكان كه مبلغ كل پرداختي آن به 9 ميليون تومان مي رسيد اقدام كرديم اما امسال اين نرخ به 17 درصد كاهش يافته اما هنوز اقساط با سود 26 درصد دريافت مي شود.
احمدرمضاني - تهران
تبديل زباله به كمپوست
با احداث كارخانه هاي تبديل زباله به كمپوست در شهرهاي شمال كشورمان، مي توان مسئله قديمي دفع زباله در اين مناطق را فيصله داد. سال هاست در اين مورد بحث به ميان مي آيد، اما قدم عملي برداشته نشده است.
فرامرز چولابي - رشت
سطل زباله
از حدود يك سال قبل، به منظور نصب سطل زباله مكانيزه در تقاطع بلوار اباذر - جنب داروخانه ثامن، كوچه مريم، كف زمين را كنده اند اما اقدامي براي نصب سطل ها نشده است.
محمد ابراهيم يعقوبي - تهران
نظافت اتوبوس هاي شهري
از نظر بهداشتي و نظافت داخل و شيشه هاي بغل، اتوبوس هاي شركت واحد اغلب شرايط مناسبي ندارند. تميز و پاكيزه بودن آنها بر زيبايي شهر خواهد افزود.
علي خاني - تهران
آن استقبال و اين بدرقه!؟
@ بعضي از شركت هاي بيمه هنگام بيمه كردن يك خودرو، مزاياي بي شماري را برمي شمارند، اما موقع پرداخت خسارت رفتاري با مشتري در پيش مي گيرند كه با آن مزاياي اعلام شده، هيچ مناسبتي ندارد. در جريان يك تصادف به خودرو سواري پرايد من، طبق نظر چند كارشناس به علت از بين رفتن كامل گلگير و آسيب ديدگي در خودرو، حدود 500هزار تومان خسارت وارد شد. اما پس از مراجعه به شركت بيمه اي كه از شركت هاي قديمي است، ميزان خسارت را فقط 190 هزار تومان اعلام كرد كه 130هزار تومان به من تعلق مي گيرد. در اين گونه موارد، خسارت ديدگان به كجا بايد مراجعه كنند؟
ش. مرادي- كرمانشاه

عدم اجراي مفاد قرارداد
برخي از بانك ها از طريق بستن قرارداد با فروشگاه ها، دستگاه كارت خوان به آنها تحويل مي دهند. در قرارداد قيد شده است كه مبلغ ثبت شده در دستگاه حداكثر بايد تا 24ساعت بعد به حساب فروشگاه واريز شود، اما در محل اين گونه نيست و واريز مبلغ معمولاً تا يك هفته طول مي كشد. براي پيشگيري از مشكلات بعدي، لازم است متن قرارداد به درستي اجرا شود.
خرازي- تهران
هماهنگي در اجراي طرح ها
@ براي پيشگيري از مشكلاتي كه با احداث سد سيوند در استان فارس براي ميراث هاي فرهنگي پيش آمده است، آيا بهتر نيست، وزارت نيرو و سازمان ميراث فرهنگي از هم اكنون در مورد سدهايي كه در معرض چنين مشكلاتي قرار دارند، بر مبناي قانون، هماهنگي هاي لازم را داشته باشند؟
حامي جعفري- اصفهان
رانندگان متخلف
بسياري از مشكلات ترافيك تهران علاوه بر تعداد زياد خودروها در مقايسه با ظرفيت محدود خيابان ها و كمبود وسايل نقليه عمومي، رفتار بعضي از رانندگان است كه همه مقررات را زير پا مي گذارند و حقي براي عابر پياده و ديگر خودروها قائل نيستند. برخورد قاطع تر با اين متخلفان براي پيشگيري از تخلفات ضروري است.
شهربانو موسوي داران- تهران
وضعيت بحراني رودخانه ها
با توجه به آلودگي گسترده آب رودخانه ها در استان مازندران، لازم است بپرسيم، سازمان حفاظت محيط زيست براي برخورد قانوني با اين مسئله چه اقدامي به عمل آورده است، چون ادامه وضعيت فعلي، به مرگ اكوسيستم هاي رودخانه اي در اين استان منجر خواهد شد.
هادي جوادي  خواه- نور
يك تجربه مفيد
در هندوستان بسياري از قطعات صنايع بزرگ، به ويژه صنايع الكترونيك، در شهرهاي كوچك و روستاها و توسط ساكنان اين نواحي توليد مي شود تا ضمن ايجاد اشتغال از مهاجرت بي رويه به شهرهاي بزرگ و مسايل و پيامدهاي آن جلوگيري به عمل آيد. در كشور ما نيز به جاي تمركز 50درصد فعاليت هاي اقتصادي در تهران بايد همين روش در پيش گرفته شود تا توازن جمعيتي و تعادل اقتصادي در تمام كشور به وجود آيد.
م. اعظم سلطاني- نيشاپور
سنگفرش پياده رو
براي سنگفرش كردن پياده رو خيابان 64 غربي يوسف آباد مقابل پلاك هاي۱۰ و 12، حدود شش ماه است كه محل، حفاري شده اما به همان صورت رها شده است. اميدواريم اين كار نيمه كاره هرچه زودتر به انجام برسد.
كلهري- تهران
مهم تر از كنكور
با عنايت به مسايل گوناگوني كه براي اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور وجود دارد، از مسئولان مربوطه تقاضا دارم، تلاش هايشان را صرف حل اين مشكلات نمايند، كنكور دانشگاه ها در حال حاضر مسايل خاصي ندارد كه اين همه وقت و انرژي صرف تغييرات آن شود. سه فرزند فارغ التحصيل دانشگاهي در رشته هاي عمران، كشاورزي و برق دارم كه هر سه نياز به كار دارند. فكر مي كنم، اولويت مملكت، قبل از كنكور، تأ مين كار براي همين جوانان باشد.
ن. الف- رشت
قدرداني و انتقاد
در مراجعه به اداره ماليات منطقه غرب تهران واقع در خيابان ستارخان، كارم با سهولت انجام شد كه جاي تشكر دارد. اما در مراجعه بعدي به تأمين اجتماعي منطقه،۱۳ به علت پيدا نشدن مداركم، پاسخ دريافت نكردم و قرار شد 10 روز ديگر مراجعه كنم. من واقعيت را گفتم به اميد روزي كه هيچ مراجعه كننده اي در ادارات معطل نشود.
محمد نيك نام مقدم- تهران

افتتاح نخستين مركز درمان اعتياد زنان امروز در تهران
گروه اجتماعي - مديركل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر  از افتتاح اولين مركز درمان گذري اعتياد همزمان با دهه فجر خبر داد.
سعيد صفاتيان افزود: در اين مركز كه براي اولين بار و با ظرفيت 100 نفر فعاليت خود را آغاز مي كند همه خدمات مربوط به پيشگيري و درمان اعتياد از جمله مشاوره، آموزش براي جلوگيري از ابتلا به ايدز و بيماري هاي عفوني ديگر و خدمات مددكاري، بهداشتي، درماني و روان شناسي توسط متخصصان زن ارائه مي شود.
وي همچنين گفت: اين مركز براي اولين بار در منطقه يافت آباد كار خود را شروع مي كند و در صورت نياز در بقيه نقاط كشور نيز به فعاليت خواهد پرداخت، و در صورت تشخيص پزشك سرنگ و متادون نيز در اختيار مراجعه كنندگان قرار مي گيرد.
وي افزود: مراكز درمان گذري اعتياد(DIC ها) نقش مؤثري در كنترل آسيب هاي اعتياد داشته است به همين منظور توسعه اين مراكز در دستور كار است و به همين منظور دومين مركز DIC زنان نيز به زودي در مشهد داير مي شود.

آخرين مهلت تعويض پلاك خودروهاي 81
گروه اجتماعي- براساس اعلام پليس راهنمايي و رانندگي ناجا، دارندگان خودروهاي مدل 81 داراي پلاك ليرزي فقط تا 29 اسفند 85 براي تعويض پلاك خودرو فرصت دارند.
مالكان خودروهاي مدل 81 بايد در مدت زمان تعيين شده به مراكز و دفاتر تعويض پلاك در سراسر كشور مراجعه و نسبت به تعويض پلاك دو رنگ (ليرزي) خودروهاي خود اقدام كنند.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |