چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۱ - Feb 7, 2007
مركز پژوهش هاي مجلس اعلام كرد:
كاهش انگيزه فرهنگيان؛ پيامد كسري بودجه آموزش و پرورش
مهر - مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي از اختلاف نظر آموزش و پرورش و سازمان مديريت و برنامه ريزي در زمينه اطلاعات پايه ، شاخص ها و زيرساخت هاي تنظيم بودجه خبر داد.
به گزارش دفتر اطلاع رساني مركز پژوهشها، دفتر مطالعات فرهنگي اين مركز طي اظهارنظري پيرامون رديف هاي ملي و استاني آموزش و پرورش در لايحه بودجه سال 1386 كل كشور ، تصريح كرد: آموزش و پرورش و سازمان مديريت و برنامه  ريزي در مورد اطلاعات پايه ، شاخص  ها و زيرساخت  هاي تنظيم بودجه با يكديگر اختلاف نظر دارند و تا زماني هم كه اختلاف هاي مزبور مرتفع نشود كسري بودجه اين وزارتخانه ادامه خواهد داشت و كسري بودجه نيز بر عملكرد آموزش و پرورش، تاثير منفي خواهد گذاشت.
مركز پژوهشها با بيان اين مطلب كه كسري بودجه در آموزش و پرورش ، صدمه شديدي به اعتبار اين وزارتخانه در بين دستگاههاي اجرايي ديگر وارد كرده و نظام آموزشي كشور را به چالش كشيده است، افزود: كاهش انگيزه خدمت در كاركنان آموزش و پرورش ، خروج نيروهاي كيفي از آموزش و پرورش ، تنزل شديد كارايي بيروني و دروني آموزش و پرورش و در نتيجه عدم تحقق اهداف آموزشي ، گرايش به قانون  گريزي در واحدهاي آموزشي ، كاهش كيفيت خروجي هاي آموزش و پرورش و... از جمله پيامدهاي عمده كسري بودجه آموزش و پرورش به شمار مي  روند.

چهارمين دوره تجليل از پير غلامان اباعبدالله(ع) برگزار شد
013308.jpg
عكس:مهدي بيات
گروه ادب و هنر- مراسم تجليل از پير غلامان حضرت اباعبدالله الحسين ع به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و راديو جوان، ديروز در حسينيه جماران برگزار شد.
اين مراسم، 4 سال است كه در ماه محرم برگزار مي شود و در آن از تعدادي از پيرغلامان حضرت اباعبدالله  كه بيش از 60 سال سن دارند، تجليل مي شود.
در اين مراسم كه جمعي از مسئولان فرهنگي كشور از جمله رئيس سازمان صداوسيما، رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و معاون صداي سازمان صدا و سيما حضور داشتند، مهندس عزت الله ضرغامي در سخناني بيان معارف اسلامي و قرآني و نيز گره زدن آن با عاطفه و احساس را وظيفه ذاكران عنوان كرد.
همچنين دكتر علي عسكري رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، توجه به مرثيه سرايي صحيح، ترويج و تكريم عزاداري سنتي و اصيل، تكريم ذاكران اهل بيت را از اهداف برگزاري اين مراسم برشمرد.
سيدعلي محمودي، اكبر بازوبند، محمد يوسفي، محمد قاري، قدرت الله جوادي، علي آهي، غلامرضا شيعه خلص، ابوالفضل ثقفي، محمود مولوي، ناصر بركي، سيدمحمود قياسي، حسن پهلوان، اسماعيل حيدري و محمود طناني 17 پير غلام حضرت اباعبدالله هستند كه در چهارمين دوره از آنان تجليل شد.
گفتني است تاكنون 72 پير غلام از سراسر كشور، با ميانگين سني 80 سال در 4 دوره برگزاري اين مراسم مورد تجليل قرار گرفته اند.

واكنش به تجمع معلمان در مورد لايحه نظام هماهنگ پرداخت
گروه اجتماعي - آموزش و پرورش نسبت به تجمع روز يك شنبه معلمان در مورد لايحه نظام هماهنگ پرداخت در مقابل مجلس شوراي اسلامي  واكنش نشان داد.
معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت آموزش و پرورش در واكنش به اين تجمع گفت: پس گرفتن يك لايحه از سوي دولت و به دنبال آن تجمع بدون مجوز، داراي منطق درستي نبوده و غير قانوني است.
محمدرضا محدث خراساني افزود: اساس و مبناي نظام هماهنگ پرداخت، ايجاد هماهنگي بين تمامي پرداخت ها بوده، اما عملا در دولت هاي گذشته وزارتخانه هاي مختلف با لابي  اين بحث را دچار چالش كردند و عملا نظام هماهنگ به اين چيزي كه امروز شاهد آن هستيم،  تبديل شد.
وي گفت: محتواي اين لايحه بايد كارشناسي دقيق شود تا ببينيم تناقض ها برطرف شده يا نه، اما از طرفي نيز اعلام شده است كه اين لايحه حدود 5 هزار ميليارد تومان بار مالي جديد براي دولت دارد و هم اكنون بحث چگونگي عمل، براي اجرايي شدن لايحه است.
از سوي ديگر حشمت الله فلاحت پيشه عضو مجمع نمايندگان استان كرمانشاه نيز در باره لايحه نظام هماهنگ پرداخت گفت: نظر اكثريت نمايندگان مجلس اين است كه لايحه مديريت خدمات كشوري از ابتداي سال آينده اجرا و حتي يك روز هم به تاخير نيفتد.
وي اظهار داشت: بيش از سه سال است كه لايحه مديريت خدمات كشوري موسوم به نظام هماهنگ پرداخت در دولت و مجلس مطرح است و به نوعي باعث افزايش انتظارات در ميان مردم نيز شده است، به ويژه آن  كه دولت و مجالس  گذشته و حال همواره شعار عدالت داده اند و اين لايحه بر همين اساس شكل گرفته است.
فلاحت پيشه با بيان اين كه در مجلس سعي شده كه اين لايحه به يك قانون عادلانه تبديل شود، گفت: مجلس هفتم بايد اين را بداند كه چشم اميد مردم به اين مصوبه مجلس است و معتقدم اجرا نشدن آن حتما بار منفي رواني در جامعه خواهد داشت.
حسن نوعي اقدم، عضو كميسيون مشترك رسيدگي به لايحه مديريت خدمات كشوري نيز در اين باره گفت: در مورد نحوه اجراي لايحه مديريت خدمات كشوري طي نشستي با حضور روساي جمهور و مجلس، تصميم گيري نهايي مي شود.
وي تصريح كرد: به احتمال زياد اين لايحه امروز( چهارشنبه) در صحن علني مجلس مطرح و براي آن تعيين تكليف مي شود. همچنين بهمن محمدياري، نماينده  تالش و رضوان شهر گفت: نبايد در تصويب نهايي لايحه  نظام هماهنگ پرداخت حقوق و دستمزد ترديد كرد
وي ادامه داد: از آن جا كه كاركنان و طبقات متوسط و پايين درآمدي جامعه به خصوص بازنشستگان چشم اميد به ثمرات لايحه خدمت مديريت كشوري و نظام هماهنگ پرداخت حقوق و دستمزد خود دارند به هيچ وجه نبايد در تصويب نهايي و اجراي آن تعلل كرد.

ورزش در دقيقه 90
گل گهر، صدرنشين تازه ليگ برتر واليبال
همشهري ورزشي- تيم واليبال گل گهر سيرجان با پيروزي در مهم ترين بازي هفته نهم مقابل پيكان، قهرمان باشگاه هاي آسيا و تيم مدافع عنوان قهرماني صدرنشين ليگ برتر واليبال ايران شد. ديدار اين دو تيم ديروز در حضور 5 هزار تماشاگر در سالن امام علي(ع) سيرجان برگزار شد كه گل گهر در پايان توانست عنوان صدرنشيني ليگ را پس از 9 هفته از اين تيم بگيرد. گل گهر ست  هاي دوم، سوم و چهارم را با نتايج (23-25، 13-25 و 17-25) برد و تنها ست اول را با نتيجه (17-25) به تيم پيكان واگذار كرد. در اين بازي كه دو هزار تماشاگر نيز پشت درهاي بسته از راهيابي به سالن باز مانده بودند، محسن عندليب در حمله روي تور، سعيد مصطفي وند و مهران زارع در دفاع روي تور و مهدي مهدوي در بازي سازي بيشترين نقش را در پيروزي تيم گل گهر ايفا كردند. قضاوت اين بازي با حميد راهجرديان و نادر انصاري بود. اين بازي در حضور محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال انجام شد. گل گهر با اين پيروزي گام بزرگي در راه فتح قهرماني نيم فصل برداشت.

رضازاده، همچنان بهترين وزنه بردار سنگين وزن جهان
همشهري ورزشي- فدراسيون جهاني وزنه برداري (IWF) روز سه شنبه مانند ساليان گذشته رده بندي وزنه برداران دسته هاي مختلف جهان كه در 43 مسابقه سال 2006 شركت كرده اند را اعلام كرد. در اين رده بندي، حسين رضازاده همچنان بهترين وزنه بردار سنگين وزن جهان است. گفتني است در تنظيم رنكينگ سال 2006، رقابت هاي جهاني مورد بررسي كارشناسان فدراسيون جهاني قرار گرفته است.

بازرس ويژه سازمان تربيت بدني در باشگاه استقلال
ايسنا: بازرس ويژه سازمان تربيت بدني در باشگاه استقلال تهران تأكيد كرد، كليه اسناد مالي و مدارك مديريت هاي گذشته اين باشگاه، به طور كامل بررسي و گزارش نهايي آن به رئيس سازمان تربيت بدني ارائه خواهد شد. محمدرضا بهمني اظهار داشت: بررسي هاي مالي مديريت هاي سابق و فعلي باشگاه استقلال تهران را شروع كرده ايم و قصد داريم با تهيه گزارشي جامع از ترازنامه هاي مالي و اسناد مديريتي باشگاه، وضعيت مالي دوران گذشته اين باشگاه را بررسي كنيم. وي افزود: بلافاصله پس از اعلام ما، فتح الله زاده كليه اسناد و مدارك دوران مديريتش را تحويل داد. اوليايي نيز اعلام آمادگي كرده است تا مدارك را در اختيار ما قرار دهد. از قريب و نجف نژاد نيز مي خواهيم تا با همكاري خود شرايط براي نهايي شدن گزارش عملكرد مالي باشگاه استقلال را فراهم كنند. بهمني افزود: هدف از اين موارد تنها بررسي نوع عملكرد مديران در مباحث مالي باشگاه استقلال است و گزارش پاياني به رئيس سازمان تربيت بدني تقديم خواهد شد.

رحمان رضايي:ديدار با بلاروس محك جدي است
مهر: رحمان رضايي، مدافع ايراني تيم ليوورنو ايتاليا گفت: تيم بلاروس قدرت تيم هاي برتر اروپايي را ندارد اما ديدار با اين تيم محك جدي براي تيم ملي ايران است. مدافع ايراني تيم ليوورنو درباره كشته شدن يك افسر پليس در جريان يكي از بازي هاي سري A گفت: متأسفانه به قتل رسيدن پليس در داربي سيسيل يك حادثه تلخ بود كه صدمه بزرگي به فوتبال ايتاليا وارد كرد و باعث تعطيلي مسابقات سري A شد. البته شش سال پيش در اين بازي كه حساسيت زيادي دارد يكي از تماشاگران مسينا به قتل رسيد و اين دومين اتفاق ناگوار اين ديدار بود. رضايي همچنين تأكيد كرد: آن حادثه بازتاب منفي زيادي در فوتبال ايتاليا داشت ولي لغو مسابقات سري A ايتاليا تأثيري روي آمادگي ام نگذاشته است. در حال حاضر از آمادگي كامل بدني برخوردارم و در صورت صلاحديد كادر فني با قدرت مقابل بلاروس به ميدان مي روم. رضايي در پايان در مورد وضعيت تيم ملي كشورمان تصريح كرد: بازيكنان جوان و شايسته اي به اردوي تيم ملي دعوت شده اند كه مي توانند آينده سازان خوبي براي فوتبال ايران باشند. مطمئناً تجربه حضور در اين ديدارها هم مي تواند به اين بازيكنان كمك كند تا در مسابقات مهم تيم ملي به نفراتي مفيد و تأثيرگذار براي تيم ملي ايران تبديل شوند.

با قرائت پيام مقام معظم رهبري
مراسم ميهماني لاله ها برگزار مي شود
گروه اجتماعي- بنياد شهيد و امور ايثارگران اعلام كرد: مراسم ميهماني لاله ها با قرائت پيام مقام معظم رهبري روز پنجشنبه 19 بهمن ماه ساعت 14 در بهشت زهراي تهران و همزمان در گلزار شهداي سراسر كشور برگزار مي شود.
در اين اطلاعيه آمده است: مردم شهيدپرور ايران اسلامي به ويژه خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران با حضور پرشكوه تر خود در اين مراسم معنوي، بار ديگر با آرمان هاي والاي امام راحل، انقلاب اسلامي و شهيدان گرانقدر تجديد عهد مي نمايند.
گفتني است در اين مراسم مزار مطهر شهيدان گرانقدر انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس همزمان در تهران و تمام استان هايي كه امكان پرواز بالگردها و پاراگلايدرها باشد، گلباران خواهد شد.
تأثير 15 درصدي سوابق تحصيلي در كنكور
ايسنا: معاون نظري و مهارتي آموزش و پرورش با اعلام صدور مجوز راه اندازي 32 پژوهشسراي دانش آموزي در سال جاري گفت: نامه اي با امضاي وزير آموزش و پرورش به سازمانهاي آموزش و پرورش استان ها جهت اختصاص 12 درصد اعتبارات عمراني به تجهيز كارگاهها و آزمايشگاههاي مدارس متوسطه صادر شده است.
پرويز آژيده ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اين كه در سال 57 -56 حدود 989 هزار نفر در مقطع متوسطه تحت  پوشش بوده اند، اظهار كرد: هم اكنون حدود 4 ميليون و 800 هزار نفر با افزايش 5 برابري نسبت به سال 75 تحت پوشش آموزشهاي متوسطه هستند. آژيده با اعلام اين كه سال آينده سوابق تحصيلي 15 درصد در پذيرش كنكور نقش خواهد داشت، افزود: آموزش و پرورش از آزمونهاي تشريحي خود دفاع مي كند چرا كه در آنها تعميق آموزش و يادگيري لحاظ مي شود، اما آنچه محل تامل است، تصحيح اوراق در سئوالات تشريحي است.
نماينده كردستان :
۱۰۰ مصوبه دولت در كردستان بودجه و اعتبار ندارد

كردستان - خبرنگار همشهري: با گذشت قريب به 3 ماه از سفر رئيس جمهور به كردستان و درحالي كه حدود 100 مصوبه براي اين منطقه به تصويب هيأت دولت رسيد اما هنوز هيچ بودجه اي در اختيار مجريان اين استان قرار نگرفته است.سيدعماد حسيني نماينده مردم قروه و دهگلان در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين خبر گفت: در واقع دولت پروژه ها را اطلاع رساني كرده و به مردم قول مساعد داده اما هيچ رديف بودجه و اعتباري را نگذاشته و اين،  بار نماينده ها را بيش از اندازه سنگين كرده است.اين نماينده مجلس و رئيس مجمع نمايندگان كردستان در مجلس هفتم همچنين در محدود سازي سوخت و به ويژه بنزين در كردستان ضمن دفاع از برنامه هاي اجرا شده تأكيد كرد: از مدتي قبل براساس شماره هاي خودرو موجود در كردستان روزانه 20 تا 30 ليتر بيشتر بنزين فروخته نشده است. در واقع طرح كارت سوخت از يك سال جلوتر در كردستان به اجرا درآمد و اينك به تناسب نياز منطقه سوخت به كردستان منتقل و توزيع شده است.

جايزه بهترين عكس سال 2006 آمريكا براي عكاس گيلاني
ايلنا: جامعه منتقدان انجمن عكاسان آمريكا، عكس حامد اريب را به عنوان 5عكس برتر سال 2006 معرفي كرد.
در اين عكس كه عزا نام دارد، مراسم بعد از خاكسپاري در گورستاني از روستاهاي گيلان به تصوير كشيده و فضايي آئيني و اسطوره اي را با خود حمل مي كند.جامعه منتقدان انجمن عكاسان آمريكا كه هر سال از ميان عكس هاي برگزيده جشنواره ها و مسابقات مختلف جهاني، عكس سال را انتخاب مي كند اثر اريب را همراه 4 عكس ديگر، بهترين عكس سال 2006 معرفي كرد.اريب مديريت واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري گيلان را برعهده دارد و در مسابقه هاي سراسري و بين المللي همچون عكس خبري كاوه،  عكس نور،  سوگواره بين المللي عكس عاشورائيان و انجمن عكاسان بين المللي آمريكا (ISP) مقام هايي را به خود اختصاص داده است.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |