شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۳ - Feb 10, 2007
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد:
امكان شركت در كنكور مشمولان متولد نيمه دوم سال۶۶ فراهم شد
013593.jpg
پليس: رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: مشمولان ديپلم فني و حرفه اي، كاردانش و پيش دانشگاهي متولد نيمه دوم سال۱۳۶۶ كه فاقد غيبت باشند مي توانند موعد اعزام خود را جهت شركت در آزمون ورودي سال 86 دانشگاه ها تا زمان اعلام نتايج تمديد نمايند.
سردار بهمن كارگر اعلام كرد: مشمولان ديپلم فني و حرفه اي؛ كاردانش و پيش دانشگاهي متولد نيمه دوم سال 1366 كه مرتكب غيبت نشده اند مي توانند موعد اعزام قانوني خود را جهت شركت در آزمون ورودي سال 86 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور تا زمان اعلام نتايج مربوطه به تعويق انداخته و در صورت قبولي ادامه تحصيل دهند.
وي تصريح كرد:مشمولان مذكور در صورت عدم قبولي از مهر ماه سال 86 به خدمت اعزام خواهندشد و اين روال براي سال هاي بعد نيز اعمال خواهد شد.
سردار كارگر اضافه كرد: مشمولان مذكور كه در حال انجام خدمت مقدس سربازي مي باشند نيز در صورت تمايل مي تواننداز خدمت ترخيص و در صورت قبولي در دانشگاه ثبت نام ومشغول به تحصيل شده و مابقي خدمت خود را پس از اتمام تحصيلات به انجام برسانند.
سربازان مذكور در صورت عدم قبولي در دانشگاه مجددا از مهر ماه سال 1386 جهت انجام مابقي خدمت به يگان هاي مربوطه معرفي خواهند شد.
رئيس سازمان وظيفه عمومي عنوان داشت: سربازان واجد شرايط متولد نيمه دوم سال 1366 كه در حين خدمت مي باشند چنانچه داراي غيبت هم باشند مي تواننداز خدمت ترخيص و از مهلت تمديد اعزام مذكور بهره مند گردند.
آموزش براي مشمولان متقاضي معافيت الزامي است
كارگر گفت: طي دوره آموزش نظامي جهت مشمولان متقاضي استفاده از معافيت هاي عنايات مقام معظم رهبري الزامي است.
وي اعلام كرد: اگر مشمولي اظهار نمايد به علت بيماري و يا ناتواني جسمي قادر به طي دوره مقدماتي نظامي نمي باشد. بايستي بيماري و ناتواني وي توسط سازمان وظيفه عمومي بررسي گردد.
كارگر افزود: چنانچه بنا به تشخيص شوراي پزشكي وظيفه عمومي، مشمول قادر به خدمت شناخته شد مي بايست آموزش مقدماتي را طي نمايد و اگر برابر آيين نامه معاينه و معافيت پزشكي قادر به انجام خدمت و اعزام به دوره آموزشي نباشد و معاف دايم از خدمت شناخته شود در آن صورت مشمول مخير خواهد بود كه كارت معافيت پزشكي و يا كارت معافيت عنايات رهبري بدون طي دوره آموزش نظامي درخواست نمايد.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا تصريح كرد: مشمولان مذكور بايستي ضمن مراجعه به پزشك معاين اوليه نسبت به تكميل برگ شماره 2 دفترچه راهنماي خدمت وظيفه عمومي (برگ معاينه ويژه مشمولان متقاضي اعزام -معافيت پزشكي - معافيت كفالت) اقدام و سپس فرم كامل شده را به همراه ساير مدارك مورد نياز از طريق پست به سازمان وظيفه عمومي ناجا ارسال نمايند تا برابر ضوابط به درخواست آنها رسيدگي گردد.

اجباري شدن ارائه كد ملي
براي بيمه شدگان تامين اجتماعي
گروه اجتماعي- ارائه كد ملي و شماره مسلسل شناسنامه براي تمامي مستمري بگيران و بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي اجباري شد.
اين كار به منظور شناسايي دقيق، رفع همپوشاني و برقراري ارتباط با ساير بانك هاي اطلاعاتي ملي انجام مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان تامين اجتماعي سعيد حسيني مدير كل امور نام نويسي و حساب هاي انفرادي سازمان تامين اجتماعي با اعلام اين خبر گفت: بدنبال صدور بخشنامه جديدي از سوي سازمان تامين اجتماعي از هشتم بهمن ماه سال جاري بيمه شدگان، مستمري بگيران و افراد تحت تكفل آنان كه فاقد كد ملي يا سري و سريال مسلسل شناسنامه در اطلاعات شعب تامين اجتماعي مي باشند، ملزم هستند به هنگام دريافت خدمات بيمه اي علاوه بر مشخصات فردي، شماره كد ملي يا سري و سريال مسلسل شناسنامه را ارائه نمايند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر كد ملي يا سري و سريال مسلسل شناسنامه حدود 9 ميليون بيمه شده اصلي و تبعي در سيستم مكانيزه شعب تامين اجتماعي ثبت شده است افزود: بيمه شدگان و مستمري بگيراني كه قبلا كد ملي يا سري و سريال مسلسل شناسنامه خود را به شعب اعلام ننموده اند، بايد در هنگام مراجعه به شعب تامين اجتماعي نسبت به ارائه اصل يا كپي كارت ملي يا شناسنامه خود و افراد تحت تكفل در جهت تكميل اطلاعات هويتي اقدام كنند. حسيني اجراي اين طرح را در شناسايي دقيق فرد بيمه شده، مستمري بگير و جلوگيري از همپوشاني، شفاف سازي و ارتباط با ساير بانك هاي اطلاعاتي ملي مفيد ارزيابي كرد و گفت: در راستاي اجراي اين بخشنامه سيستم مكانيزه شعب به گونه اي تغيير يافته اند كه علاوه بر بررسي اطلاعات مربوط به مشخصات فردي بيمه شدگان، مستمري بگيران و افراد تحت تكفل آنها، كد ملي يا سري و سريال مسلسل شناسنامه ايشان نيز كنترل خواهد شد و در صورتي كه فرد فاقد اطلاعات مربوطه باشد، ملزم به ارائه مشخصات مزبور خواهد بود.

۱۰۵ ميليون هكتار جنگل صاحب سند شدند
گروه اجتماعي- معاون قوه قضاييه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: تاكنون براي 105 ميليون هكتار از جنگل ها و منابع طبيعي سند صادر شده است.
به گزارش سازمان ثبت اسناد و املاك، حسينعلي اميري با اعلام اين خبر گفت: تا پايان سال 1384 بيش از يكصد ميليون هكتار از اراضي مذكور اسناد مالكيت صادر شده و براي ساير اراضي ملي نيز تا پايان برنامه چهارم توسعه سند صادر مي شود. اميري با شركت در همايش مشترك مديران كل ثبت اسناد و املاك و منابع طبيعي كشور با اشاره به كمبود امكانات مناسب و آمار مورد نياز براي صدور سند مالكيت اراضي طبيعي افزود: صدور اسناد مالكيت اراضي ملي مانع تغيير كاربري اراضي و سوء استفاده از آنها مي شود، اين امر ضمن ايجاد سوابق مستند و بانك اطلاعاتي غير قابل خدشه از اين اراضي، مالكيت مشروع صاحبان آنها و دولت را مورد حمايت قرار مي دهد.
معاون قوه قضائيه با تاكيد بر حفظ حقوق نسل آينده گفت: آمايش سرزمين، امور زيست محيطي و توسعه پايدار، پايدار سازي فرآيند توسعه با تكيه بر حفاظت از محيط زيست و بهره برداري بهينه از منابع، تحقق توسعه پايدار مبتني بر دانايي در عرصه هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و زيست محيطي كشور به نحوي كه ضمن ارتقاي كيفيت زندگي، حقوق نسل هاي كنوني و آينده نيز محفوظ بماند.

اجراي طرح 35 روزه نوروزي نظارت بر اماكن عمومي
013596.jpg
گروه اجتماعي - مديركل نظارت بر اماكن عمومي ناجا گفت: از 15 اسفند امسال تا بيستم فروردين سال 86 طرح 35 روزه نوروزي پليس نظارت بر اماكن عمومي ناجا اجرا مي شود
سردار محمد علي نجفي گفت: اين طرح متوجه مراكز اقامتي و پذيرايي بين راهي و درون شهري،  مراكز حمل و نقل و مراكز تفريحي، توريستي و زيارتي است. وي در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب، افزود: ايجاد امنيت اخلاقي عموم مردم و تامين حقوق شهروندي از برنامه هاي اداره كل نظارت بر اماكن عمومي ناجا مي باشد.
نجفي با اشاره به اينكه در 10 ماهه امسال سه ميليون و 50 هزار بازديد از اماكن عمومي و اصناف كشور صورت گرفته است، تصريح كرد: اين درحالي است كه سال گذشته در همين مدت دو ميليون و چهارصد هزار بازديد داشتيم كه افزايش 23 درصدي را نشان مي دهد.
وي به اولويت هاي اداره كل نظارت براماكن عمومي ناجا اشاره كرد و گفت: نظارت بر آموزشگاه ها، نظارت بر توزيع البسه، محصولات فرهنگي، حمل و نقل محصولاتي كه در حاشيه مدارس توزيع مي شود، از جمله مهمترين برنامه هاي اين اداره كل مي باشد.
مديركل نظارت بر اماكن عمومي ناجا با بيان اين كه 85 درصد از پرونده هاي اماكن مربوط به واحدهاي بدون مجوز است، خاطر نشان كرد: 535 هزار تذكر كتبي به اصناف داده شده كه از اين تعداد به 93 هزار مورد آن رسيدگي و 18 هزار پرونده تشكيل و تعدادي هم به مراجع قضائي و بقيه به شوراي حل اختلاف معرفي شده اند.
وي عمده ترين تخلفات اين 18 هزار واحد متخلف را مربوط به توزيع محصولات ضد فرهنگي و گيم نت شركت ها برشمرد و گفت: در اين رابطه جلساتي با شهرداري، وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان هاي ذيربط برگزار شده است.
سردار نجفي تصريح كرد: در سال جاري 5 شبكه سازمان يافته كه در امر تهيه و توزيع محصولات غير مجاز فعاليت داشتند شناسايي و تعدادي دستگير شدند.مدير كل نظارت بر اماكن عمومي ناجا در رابطه با چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: در اين زمينه جلساتي با واحدهاي رنگ فروش و مجامع رنگ فروشي و توزيع مواد اوليه تهيه مواد محترقه گذاشته شده است.

دلايل اطاله دادرسي بررسي مي شود
گروه اجـتماعي- معاون اول قوه قضائيه گفت: تيمي تشكيل شده تا دلايل منجر به اطاله دادرسي مورد بررسي دقيق قرار گيرد.
حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضائيه در جمع خبرنگاران، استفاده از فن آوري هاي اينترنتي را جزء برنامه هاي در اولويت قوه قضائيه عنوان كرد و افزود: قوه قضائيه در آستانه تجهيز شدن به رايانه است و اين امر در واحدهاي دادسراهاي تهران آغاز شده است.
معاون اول قوه قضائيه بر مسئله پيشگيري از وقوع جرم تاكيد كرد و گفت: معاونت پيشگيري از وقوع جرم در سراسر كشور فعال شده است اما بايد گفت هر دستگاهي در تصميم گيري ها بايد نگاه پيشگيري از وقوع جرم داشته باشد.
رئيسي، بر اهميت جايگاه و شان وكلا در جريان رسيدگي به پرونده هاي قضائي اشاره كرد و گفت: از حضور وكلا در جريان رسيدگي به پرونده استقبال و بر جايگاه و شان اين قشر تاكيد مي كنيم اما اين جريان ارزشمند نبايد به دلالي آلوده شود.
رئيسي معاون اول قوه قضائيه،دستگاه قضائي و استقلال قضات را از بركات نظام و انقلاب اسلامي عنوان كرد و افزود: به بركت انقلاب اسلامي آئين نامه هايي كه خلاف شرع بود با فرمان امام (ره) ابطال تا احكام بر اساس قوانين اسلامي اجرا شود.
معاون اول قوه قضائيه، تشكيل شوراهاي حل اختلاف را يكي از اقدامات موثر قوه قضائيه عنوان كرد و افزود: بررسي ها نشان مي دهد تشكيل شوراهاي حل اختلاف علاوه براينكه منجر به افزايش آمار صلح و سازش در دستگاه قضائي شده، ورودي پرونده ها را نيز به محاكم تا حد بسياري كاهش داده است.
رئيسي خاطر نشان كرد: در حال حاضر ورودي پرونده ها مطابق با 3 سال گذشته است و اين نشان مي دهد كه تشكيل شوراي حل اختلاف توانسته تاثير بسزايي در كاهش ورودي پرونده ها داشته است.
وي گفت: به منظور قطعيت پيدا كردن حكم پرونده براي مردم به دنبال اين هستيم كه يك عضو حقوقدان در زمان صدور راي حضور داشته باشد.
وي بر برخورد جدي با شرارت ها و ناامني ها اشاره كرد و گفت: پرونده هاي در ارتباط با شرارت بايد بدون نوبت مورد رسيدگي قرار گيرد و چنين افرادي مطمئن باشند بايد هزينه گزافي را بابت اقدامات شرورانه خود پرداخت كنند.
معاون اول قوه قضائيه خاطر نشان كرد: پرونده هاي در ارتباط با افراد شرور نبايد به صورت عادي رسيدگي شود و انتظار داريم برخورد سريعي با اين افراد صورت گيرد.
وي در خصوص امنيت مرزهاي كشور گفت: شرايط امنيتي در استان هاي مرزي مطلوب است اما در صورتي كه دشمنان و اشرار به دنبال اين هستند كه مرزهاي كشور را نا امن جلوه دهند، مطمئن باشند برخورد جدي از سوي مسئولان امنيتي و انتظامي كشور صورت خواهد گرفت.

صدور گذرنامه هاي الكترونيكي از سال آينده
013599.jpg
گروه اجتماعي- مدير كل گذرنامه نيروي انتظامي از بكارگيري گذرنامه هاي الكترونيكي به جاي گذرنامه هاي فعلي در سال 86 خبر داد.
سرهنگ محسن صياديان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: يكي از اولويت هاي اداره كل گذرنامه نيروي انتظامي در سال 86، بكارگيري گذرنامه هاي الكترونيكي به جاي گذرنامه هاي فعلي مي باشد.
صياديان تصريح كرد: تفاوت گذرنامه هاي الكترونيكي باگذرنامه هاي فعلي، تعبيه يك چيپ اطلاعاتي در گذرنامه هاي الكترونيكي است كه همه اطلاعات دارندگان گذرنامه علاوه بر صفحه نخست درآن نيز ثبت مي شود.مدير كل گذرنامه نيروي انتظامي  اضافه كرد: با اين سيستم ميزان جعل گذرنامه به صفر خواهد رسيد. چرا كه تبديل اين اطلاعات نياز به سيستم فوق العاده اي دارد كه از عهده افراد عادي خارج است مگر اين كه دولت ها بخواهند اطلاعات آن را استخراج كنند.
به گفته سرهنگ صياديان، از ديگر محاسن اين گذرنامه، عدم استفاده از مهر در صفحات مي باشد كه اين امر باعث مي شود صفحات گذرنامه پر نشده و نيازي به صدور مجدد به دليل مذكور نباشد.مدير كل گذرنامه نيروي انتظامي گفت: بيش از 60 درصد گذرنامه هاي صادر شده امسال زيارتي و بقيه تفريحي، سياحتي و... مي باشند.
صياديان افزود: در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با 33 درصد افزايش تقاضا براي صدور گذرنامه مواجه بوديم.
وي با بيان اين كه طبق مصوبه سال 84 زمان صدور گذرنامه از وقتي كه مراجعه كننده مدارك خود را مي دهد تا زمان تحويل 15 روز در نظر گرفته شده بود، گفت: در حالي كه در سال قبل اين كار در يك هفته صورت مي گرفت، در سال جاري با مكانيزه شدن سيستم ها و گسترش دفاتر خدمات انتظامي  پليس + 10 اين زمان به 4 تا 5 روز كاهش يافته است.
وي افزود:  در حال حاضر بيش از 17 شهر از طريق پليس + 10 به سيستم متصل شده اند و اين مراكز از 133 به 245 مركز در كشور افزايش يافته كه 47 مركز در تهران و بقيه در شهرستانهاي ديگر راه اندازي شده است.
رئيس پليس گذرنامه ناجا اظهار كرد: مراكز تهران با توجه به جغرافياي جمعيتي در مكان هايي راه اندازي شده كه طول مسافتي كه فرد از منزل تا مركز طي مي كند كمتر از يك كيلومتر بوده و از اين طريق ترددهاي بي جا نيز كاهش مي يابد.
سرهنگ صياديان با اشاره به بين المللي شدن گذرنامه هاي زيارتي گفت: در 60 درصد سفرهاي زيارتي سال 84، افراد گذرنامه قبلي داشتند و 40 درصد زائران گذرنامه بين المللي گرفتند كه با توجه به آزمايشي بودن اين طرح، اميدواريم در سال آينده مصوبه دائمي   شود.
سرهنگ صياديان افزود: لايحه پيش نويس اصلاح قانون گذرنامه امسال پس از تشكيل ستادهاي كارشناسي، به ستاد گذرنامه ارائه شده كه در صورت تصويب آن، موازي كاري و بروكراسي اداري حذف مي شود.
رئيس پليس گذرنامه ناجا با بيان اين كه طي دو سال گذشته، درخواست هاي دريافت گذرنامه 44 درصد افزايش يافته است، گفت: با تغييراتي كه در خدمات رساني صورت گرفته در 10 ماه اول امسال بيش از يك ميليون مراجعه بي مورد حذف و پيش بيني مي شود تا پايان سال از نزديك به 5/1 ميليون مراجعه بي مورد جلوگيري شود.

پيش بيني مدير عامل سازمان تامين اجتماعي
۲۳۰۰ ميليارد از بدهي دولت به تأمين اجتماعي سال آينده پرداخت مي شود
گروه اجتماعي- پيش بيني مي شود سال آينده دولت 2300 ميليارد تومان از بدهي اش به سازمان تامين اجتماعي را پرداخت كند.
داوود مددي مدير عامل سازمان تامين اجتماعي با اعلام اين خبر گفت: با توجه به قانون بودجه سال آينده كه از سوي دولت در اختيار مجلس شوراي اسلامي قرار گرفته است به نظر مي رسد سهم سازمان تامين اجتماعي در دريافت بدهي هاي دولت 2300 ميليارد تومان براي سال جاري باشد.
مددي با اشاره به اينكه دولت در سال آينده تصميم دارد بيش از 6 هزار ميليارد تومان از بدهي اش را به سازمانهاي مختلف بپردازد افزود: پيش بيني مي شود سهم سازمان تامين بيش از 30 درصد از اين مبلغ باشد كه بالغ بر 2300 ميليارد تومان خواهد شد.
مدير عامل سازمان تامين اجتماعي ميزان بدهي دولت به سازمان متبوعش را 6 هزار و 700 ميليارد تومان عنوان كرده و تاكيد كرد  : تا كنون فقط يك هزار و 7 ميليارد تومان از اين بدهي ها وصول شده  است.
مددي با اشاره به بودجه 7 هزارو 700 ميليارد توماني اين سازمان براي سال آينده گفت: ميزان بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي چندان چشمگير نيست، حتي اگر دولت همه طلبش را به شكل نقدي به سازمان تامين اجتماعي بپردازد كمتر از بودجه اي است كه اين سازمان براي يك سال نياز دارد.
وي در پاسخ به اينكه با توجه به شرايط كنوني چقدر احتمال مي رود دولت در بازپرداخت بدهي اش به سازمان تامين اجتماعي موفق شود افزود: با توجه به اينكه اين مبلغ در بودجه سال۸۶ گنجانده شده انتظار مي رود دولت نسبت به پرداخت آن اقدام لازم را انجام دهد.
مددي در توضيح ميزان سود معوقه اين بدهي ها گفت: سود بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي همه ساله براساس سود مصوب اوراق مشاركت كه توسط بانك مركزي اعلام مي شود محاسبه مي شود.
بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي بابت 3درصد حق بيمه كارگران و كاركنان كارگاه هاي دولتي و بخشي از آن نيز مربوط به قوانين مختلفي همچون نوسازي صنايع است.
عبدالرضا مصري وزير رفاه و تامين اجتماعي چندي پيش درباره وصول بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي گفته بود كه اصراري به اخذ مطالبات از دولت نداريم.

رئيس بهزيستي گناوه:
تنها به يك سوم معلولين خدمات مي دهيم
گروه اجتماعي- سازمان بهزيستي شهرستان گناوه تنها به يك سوم معلولين اين شهرستان خدمت رساني مي كند.
صفر منصوري فرد، رئيس بهزيستي اين شهرستان با اشاره به جمعيت 1100 نفري معلولان تحت پوشش در گناوه گفت: علاوه براين 1100 نفر بهزيستي شهرستان گناوه 100 معلول پشت نوبتي نيز دارد.وي درباره آمار واقعي معلوليت در اين شهرستان افزود: به دليل ناتواني در ارائه خدمات به معلولان بدنبال شناسايي اين گروه نيستيم اما پيش بيني مي شود سه برابر جمعيت تحت پوشش سازمان بهزيستي معلول داشته باشيم.منصوري فرد گفت: در واقع ما منتظر مي مانيم تا معلولان براي دريافت خدمات به بهزيستي مراجعه كنند و افراد مراجعه كننده نيز براي برخورداري از حمايت هاي سازمان پشت نوبت مي مانند.
رئيس اداره بهزيستي شهرستان گناوه تعداد زنان سرپرست خانوار اين شهرستان را 350 نفر اعلام كرد.وي با تاكيد براينكه اعتياد به مواد مخدر بزرگترين معضل اجتماعي شهر بندري گناوه است توضيح داد: بزرگترين معضل اجتماعي گناوه اعتياد جوانان به انواع مواد مخدر است كه با توجه به اين معضل لزوم احداث مراكز ترك اعتياد به شكل جدي احساس مي شود.
به اعتقاد منصوري فرد با توجه به موقعيت ويژه جغرافيايي گناوه، گستردگي تجارت كالا در اين منطقه سبب رونق كسب و كار براي جوانان شده است به همين دليل جوانان ان اين شهرستان با مشكل بيكاري روبرو نيستند اما به دليل فقر فرهنگي موجود در اين شهر و كمبود جدي امكانات فرهنگي گرايش جوانان گناوه اي به مواد مخدر به ويژه ترياك به شدت زياد است.

بازتاب
چند سئوال در باره حذف نمره انضباط
از كارنامه دانش آموزان
محمد جواد سليماني
خبر حذف نمره انضباط از كارنامه دانش آموزان در صفحه پنجم روزنامه همشهري روز سه شنبه 17 بهمن 1385 به نقل از معاونت محترم آموزش و پرورش عمومي وزارت متبوع درج شد. به عنوان يك فرهنگي براساس تجربيات و مشكلات مبتلا به انضباطي سؤالاتي را پيرامون طرح جديد از مسئولان ذيربط دارم.
۱ - آموزش و تربيت معمولا در كلاس و توسط آموزگار و دبير انجام مي شود نه در راهروهاي عريض و طويل ادارات و وزارت آموزش و پرورش. چند درصد از آموزگاران، دبيران، معاونان و مديران مدارس كه ايفاگر اصلي نقش آموزش هستند با تغيير ملاك نمره انضباط موافقند و آن را اقدامي در جهت بهبود وضعيت آموزشي و پرورشي مدارس مي دانند؟
۲ - معاونت محترم اعلام نموده اند با اين تغيير ديگر روحيه دانش آموزان با گرفتن نمره اي مثل پنج آسيب نمي بيند. چند درصد از دانش آموزان نمره انضباط زير 10 مي گيرند كه مسئولان محترم را نسبت به چنين تغييري متقاعد نموده است؟
۳ - در مدارس كشور تعداد زيادي از دانش آموزان تحت تأثير حركت ها، رفتار و اعمال ناشايست تعداد معدودي از دانش آموزان قرار مي گيرند كه الزاما بايد نمره پايين به آنها داده شود، در غير اين صورت اداره مدرسه با مشكل مواجه مي شود. مسئولان محترم به منظور حفظ سلامت بهداشتي، رواني و آموزشي اكثريت دانش اموزان چه تدبيري انديشيده اند؟
۴ - چند سالي است كه در تغيير نظام آموزش و پرورش صحبت از تمركززدايي و مدرسه محوري است درصورتي كه عملا اين مهم شعاري بيش نبوده و هميشه شاهد ارسال مجموعه زيادي از دستورالعمل ها، قوانين و مقررات و غيره از مراكز به مدارس مي باشيم كه در بعضي از موارد عدم آشنايي قانونگذاران با واقعيات موجود در مدارس مشهود است.با اين اوصاف مسئولين محترم مدرسه محوري را چگونه تعريف مي نمايند؟
۵ - چنانچه راهنمايي ها و چاره جويي هاي تربيتي در دانش آموزي مؤثر واقع نشد طبق ماده 76 آئين نامه اجرايي با وي رفتار مي شود اما طبق مصوبه جديد بايد در كارنامه وي گزينه نياز به تلاش و راهنمايي بيشتر ثبت گردد. ذكر اين جمله براي چنين دانش آموزي تا چه حد مي تواند نسبت به اصلاح رفتار وي مؤثر واقع شود؟
در پايان انتظار دارم مراكز تصميم گيري در آموزش و پرورش با ارتباط بيشتر با مدارس و انعكاس واقعيت هاي موجود نسبت به اخذ تصميماتي اقدام نمايند كه ضمن رعايت حقوق دانش آموزي و اصول تعليم و تربيت اسلامي اجراي آن مانعي براي بهبود كيفيت فعاليت هاي آموزش و پرورش نباشد.
* مدير دبستان

بامردم
شوق قبولي و...
@ شوق فراوان جواناني كه در آزمون دانشگاه ها پذيرفته مي شوند، هنگام فارغ التحصيلي، به دليل كمبود زمينه اشتغال تبديل به يأس مي شود. پيشنهاد مي كنم، با توجه به امكانات و منابع كشورمان براي حل اين معضل اقدام مؤثري صورت گيرد.
حسين رمضاني- رشت
انتظار شانزده ساله
شركت تعاوني مسكن ارتباطات مخابرات در سال۶۹ زميني را براي كاركنان مخابرات در منطقه شهريار، كه كاربرد كشاورزي داشت، خريداري كرد و از هر عضو تعاوني 150 هزار تومان به عنوان پيش پرداخت ساخت مسكن دريافت نمود. حال با توجه به عدم تغيير كاربري زمين، از اين شركت مي خواهيم كه وضعيت اعضا را مشخص كند.
سيد محمد مهدي هدايتي- تهران
گراني و كاهش قدرت خريد
با توجه به اين واقعيت كه گراني، بيش از همه قدرت خريد اقشار كم درآمد را كاهش مي دهد، لازم است جهت شناخت ريشه هاي گراني، براي مهار آن اقدام شود.
يوسف لو- بهار همدان
به دنبال يك سرپناه
يك زوج جوان هستيم كه چهار ميليون تومان پول تهيه كرديم تا محلي را براي سكونت خود رهن كنيم و يا با توجه به حقوق 190 هزار توماني همسرم اجاره نماييم. اما از تابستان گذشته تاكنون نتوانسته ايم با بودجه اي كه در اختيار داريم يك آپارتمان 40 متري پيدا كنيم. از مسئولان، استدعا مي شود شرايطي فراهم كنند تا از بار مشكلات سنگين افرادي مثل ما كاسته شود.
محمد حسيني- تهران
تقدير از پژوهشگران
@ موفقيت بزرگ متخصصان و پژوهشگران كشورمان در كشف داروي كنترل بيماري ايدز مايه مباهات است. پيشنهاد مي كنم براي تشويق همه جوانان مستعد و علاقه مند به پژوهش، امكانات كافي براي شناسايي استعدادها در سراسر كشور فراهم گردد.
فيروزه ميرزا آقايي- اصفهان
تأخير سه ماهه
ما كاركنان مجموعه بزرگ ورزشي حوزه جنوب تهران كه وابسته به سازمان تربيت بدني است، سه ماه است حقوق دريافت نكرده ايم. همچنين خواستار اجراي مصوبه هاي قانوني مربوط به پرسنل سازمان در اين مجتمع هستيم.
جمعي از كاركنان
كمبود امكانات براي نقاشان جوان
از نقاشان جوان سنندج هستم. در شهر ما، به تعداد كافي امكانات و سالن براي عرضه آثار هنرمندان جوان وجود ندارد. تقاضا دارم، در اين خصوص مساعدت شود.
ه. م- سنندج
بيمارستان ها از روغن مايع استفاده كنند
به رغم توصيه وزارت بهداشت و ساير سازمان هاي ذيربط مبني بر عدم استفاده زياد از روغن نباتي جامد به دليل زيان هاي آن بر سلامتي مصرف كنندگان، در بعضي از بيمارستان ها به خاطر ارزان بودن روغن نباتي جامد از اين نوع استفاده مي كنند كه اميد است در اين مورد تجديد نظر شود.
علي اكبر بي خوش- تهران
براي دسترسي به ميوه ارزان
در سال هاي گذشته در هر زمان كه امكان عرضه ميوه از جمله مركبات شمال توسط باغداران و تعاوني ها در تهران فراهم مي شد، بهاي محصولات در شب عيد نيز كاهش مي يافت. آيا بهتر نيست از تجربه هاي مفيد گذشته استفاده شود تا امسال شاهد گراني شديد ميوه نباشيم.
مجدپور زارع- كتالم
تقاضاي ايجاد خط اتوبوسراني
از شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه تقاضا داريم يك خط اتوبوسراني در مسير ميدان استخر تهرانپارس به ميدان تجريش و يا ميدان نوبنياد ايجاد كند. با توجه به اينكه شهرونداني كه از اين مسير عبور مي كنند متحمل هزينه هاي زيادي مي شوند، ايجاد چنين خطي، هزينه هاي سفر را بسيار كاهش مي دهد.
مهين سليماني- تهران
ميراث ها را حفظ كنيم
@ به عنوان يك همداني بر اين باورم كه به جاي بحث و مناظره بر سر اينكه تمدن هاي ديرين همدان متعلق به دوره مادها بوده يا ديگر سلسله ها، اهتمام بيشتري براي حفظ ميراث هاي تاريخي ارزشمند اين شهر به خرج داده شود.
مدني اول- همدان
محاسبه دقيق تر هزينه  تلفن
پيشنهاد مي كنم شركت ايرانسل در نحوه محاسبه نرخ مكالمات تلفن همراه، به گونه اي عمل كند كه چند ثانيه، يك دقيقه كامل حساب نشود.
محمد علي خياباني- تهران
توجه بيشتر به استان سيستان و بلوچستان
ضمن ابراز تأسف از شهادت نيروهاي فداكار انتظامي در زاهدان به دست مزدوران خارجي، پيشنهاد مي كنم كه از استعدادهاي استان سيستان و بلوچستان براي ايجاد فعاليت هاي توليدي و اشتغال جوانان استفاده بيشتري شود. مسلماً با رشد اقتصادي بيشتر، امكان نفوذ و جنايات بيگانگان در اين استان نيز كمتر مي شود.
شهركي- زاهدان
پل ناكارآمد
پل عابر پياده هوايي واقع در بلوار 45 متري زرند نرسيده به سه راه آذري، علاوه بر ارتفاع زياد كه استفاده از آن را براي سالخوردگان و بيماران، غيرممكن كرده است به دليل نداشتن سقف، به هنگام بارش، برف و باران لغزنده مي شود. براي سهولت رفت و آمد عابران بايد به نحوي، اين مشكلات برطرف شود.
ولي صالحي- تهران
نقطه ضعف مهم صنعت گردشگري
@ عدم تجهيز امكانات پذيرايي بين راهي در جاده هاي ايران، از نقاط ضعف ما در جذب گردشگران خارجي است. به عنوان مثال فقط به سرويس هاي بهداشتي، پمپ بنزين هاي بين راهي و شبكه آزادراه ها، نظري بيفكنيم تا متوجه مشكلات كنوني شويم.
عنايت الله توسل غلامي - قزوين
سرويس هاي بهداشتي در ايستگاه هاي مترو
به رغم برخي محدوديت هاي فني، احداث سرويس هاي بهداشتي در ايستگاه هاي مترو بسيار ضروري است. براي رفاه حال هزاران شهروند كه روزانه از مترو استفاده مي كنند، ساخت و راه اندازي سرويس هاي بهداشتي در ايستگاه هاي بزرگ، لازم به نظر مي رسد و به هر حال براي حل اين مسئله چاره اي انديشيده شود.
طاهري- تهران

پاسخ مسئولان
پرداخت مي شود
احتراماً با توجه به مطلب مندرج در ستون با مردم همشهري مورخ 6/11/85 درباره پرداخت نشدن حقوق كاركنان مجموعه چيتگر ، به اطلاع مي رساند: براساس بررسي هاي به عمل آمده افراد مذكور جزو نيروهاي پيمانكار طرف قرارداد منطقه بوده كه فقط حقوق ماه هاي آذر و دي آنها پرداخت نشده است. شايان ذكر است چك مربوط به حقوق ماه هاي مذكور حاضر است و در اولين فرصت نسبت به واريز آن به حساب كاركنان اقدام لازم به عمل خواهد آمد.
روابط عمومي شهرداري منطقه 22 تهران

متقاضي تماس بگيرد
عطف به مطلب مندرج در ستون با مردم مورخ 8/11/85 آن روزنامه درباره پدرم متولد سال 1309 است و حدود 12 سال پيش... به استحضار مي رساند:  با توجه به اينكه پيام دهنده محترم، علت قطع بيمه خود را عنوان نكرده است لذا نامبرده مي تواند، با در دست داشتن اسناد و مدارك مربوطه در يكي از روزهاي اداري به نشاني: خيابان آزادي، نرسيده به خيابان بهبودي، جنب وزارت كار، سازمان تأمين اجتماعي مركز، ساختمان شهيد معيري، طبقه اول، اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل جهت پيگيري مراجعه يا با شماره تلفن ۶۶۴۲۸۳۰۳ تماس حاصل فرمايند.
اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان تأمين اجتماعي

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |