شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۳ - Feb 10, 2007
سقوط بهمن، جان 4 اسكي باز و امدادگر را گرفت
013665.jpg
مادر يكي جانباختگان در خواست كرد اجازه داده شود با قراردادن سنگ قبري براي 4 جانباخته در محل حادثه، به ديگر جوانان نسبت به حفظ حريم تعيين شده هشدار داده شود
گروه حوادث- سقوط 2 بهمن پي در پي در شمشك- دربندسر باعث مرگ 2 اسكي باز و 2 مربي پيست منطقه شد.
اين حادثه ظهر سه شنبه گذشته و زماني رخ داد كه تعدادي از مربيان پيست اسكي دربندسر براي نجات 2 اسكي باز گرفتار در بهمن به كمك آنها رفته بودند اما خود نيز گرفتار بهمن ديگري شدند.
ظهر سه شنبه گذشته در حالي كه پيست اسكي شمشك- دربندسر تعطيل شده و اسكي بازان در حال ترك آنجا بودند، 3 اسكي باز جوان خود را به مربيان پيست رساندند و خبر از ناپديدشدن دو نفر از اعضاي گروه خود دادند. مربيان پيست كه احتمال مي دادند دو اسكي باز ناپديدشده مسيري ممنوعه را براي رسيدن به خودروهايشان انتخاب كرده  باشند، جست و جو براي يافتن آنها را آغاز كردند.
آنها دقايقي بعد متوجه شدند دو اسكي باز پس از عبور از زير توري پيست، شروع به اسكي كرده اند كه بر اثر سقوط بهمن، گرفتار سيلي از برف شده و در زير خروارها برف مدفون شده اند. هنگامي كه مربيان پيست در حال جست و جو در ميان برف ها بودند، ناگهان متوجه دست يكي از اسكي بازان شدند كه از دل برف ها بيرون آمده بود.
اما در حالي كه آنها با خوشحالي در حال انتقال جسد نيمه جان اسكي باز به محلي امن بودند ، ناگهان بهمن ديگري سرازير شد و اين بار امدادگراني را كه براي نجات اسكي بازان آمده بودند در خود فرو برد.
لحظاتي بعد در حالي كه سكوت منطقه را دربرگرفته و لايه هاي برف روي هم آرام گرفته بودند، ديگر شاهدان حادثه به كمك اسكي بازان و امدادگران شتافتند و موفق شدند پس از جست و جو در ميان برف ها 10 نفر از امدادگران را از زير برف  خارج كنند، اما همچنان از دو اسكي باز به نام هاي دارا هارويتونيان و امان الله تيموري و دو امدادگر به نام هاي محمود كيادربندسري و احد بلوكات خبري نبود.
پس از چند ساعت تلاش وقتي ردي از اين 4 جوان به دست نيامد، ماجرا به آتش نشاني و هلال احمر اطلاع داد شده و ساعاتي بعد با حضور امدادگران آتش نشاني در محل حادثه، تلاش براي يافتن ناپديد شدگان ادامه يافت و پس از پيداشدن جسد يكي از آنها كه در زير خروارها برف مدفون شده بود به دليل نامساعد بودن هوا و احتمال سقوط بهمن، عمليات متوقف شد.
روز چهارشنبه با آغاز دوباره عمليات ، امدادگران كاويدن در ميان برف ها را ادامه دادند و پس از سه ساعت تلاش اجساد 3 قرباني ديگر نيز كشف و از زير برف بيرون كشيده شد.
مادر دارا هارويتونيان، يكي از قربانيان، كه پس از اطلاع از حادثه ، تلاش براي نجات فرزندش را آغاز كرده بود درباره اين حادثه گفت: دارا و امان الله كه از دوستان قديمي بودند صبح سه شنبه براي اسكي عازم پيست شمشك- دربندسر شدند، اما ساعت 4 بعدازظهر يكي از دوستان آنها با من تماس گرفت و از ناپديدشدن آنها خبر داد. پس از شنيدن اين خبر بلافاصله عازم محل حادثه شدم و در آنجا عده اي از امدادگران را ديدم كه در ميان برف به دنبال پسرم و ديگر قربانيان حادثه مي گشتند. وقتي ديدم آنها براي جست و جو امكانات لازم را ندارند و با بيل و كلنگ اين كار را انجام مي دهند با هلال احمر و آتش نشاني تماس گرفتم و از آنها كمك خواستم اما آنها نيز بعد از مدتي تلاش به خاطر خطرناك بودن شرايط ، عمليات را متوقف كردند.
در حالي كه مي شد با استفاده از سگ هاي زنده ياب شانس نجات قربانيان را افزايش داد، امدادگران بدون استفاده از اين امكانات، فرداي آن روز جست و جو را ادامه دادند و سرانجام توانستند جسد پسرم و ديگر حادثه ديدگان را از دل برف ها خارج كنند.
وي با اشاره به اشتباه اسكي بازان در خروج از حريم پيست افزود: درخواستم از تمامي جوانان اين است زماني كه از شرايط تعيين شده تخطي مي كنند، به فكر والدين خود باشند و هيچ وقت لحظه اي هيجان را به خانواده خود ترجيح ندهند. وي در پايان از مسئولان خواست اجازه دهند تا با قراردادن سنگ قبري براي دو اسكي باز و امدادگران جوان در محل حادثه، به ديگر جوانان نسبت به حفظ حريم تعيين شده هشدار داده شود.

حكم جالب قاضي براي قاتل رواني
گروه حوادث- قاضي دادگاه بعثت يك بيمار رواني را كه متهم به قتل عمدي است، پس از تاييد متخصصان پزشكي قانوني به پرداخت ديه و۵ سال زندان محكوم كرد، اما قاضي دستور داد متهم بعد از دوران حبسش در صورتي آزاد شود كه پزشك قانوني سلامت رواني وي را تاييد كند.
شامگاه 20 خرداد ماه 79 با قتل مردي در تهرانسر ، ماموران كلانتري 150 به آنجا رفته و تحقيقات خود را آغاز كردند.
وقتي در بررسي هاي اوليه مشخص شد، ضارب يك كارگرمغازه بوده است، وي 30 دقيقه پس از وقوع جنايت در خانه اش در حالي كه قصد شستن پيراهن خونين خود را داشت دستگير شد.
با كشف چاقوي خونين متهم در زير بالشي در خانه، وي با اعتراف به جنايت خونين مدعي شد بيماري رواني دارد و بارها به خاطر بيماري اش در بيمارستان هاي رواني بستري شده است.
با ارجاع پرونده به پزشكي قانوني، متخصصان در نظريه خود اعلام كردند متهم داراي بيماري جنون ادواري است، به اين ترتيب با درخواست قصاص از سوي اولياي دم ، كارگر جوان در شعبه 1602 دادگاه جنايي محاكمه شده و به قصاص محكوم شد.
اما وقتي قضات ديوانعالي كشور به خاطر تاييد بيماري رواني متهم از سوي متخصصان پزشكي قانوني، حكم قصاص را نقض كردند،پرونده به شعبه 1156 مجتمع قضايي بعثت ارسال شد. قاضي الهي  زاده پس از بررسي پرونده و تاييد مجدد بيماري رواني متهم، وي را به پرداخت ديه كامل يك مرد مسلمان و 5 سال زندان محكوم كرد اما در اين حكم تاكيد كرد متهم پس از گذراندن دوره حبس خود در صورتي كه سلامت كامل خود را به دست آورده باشد از زندان آزاد شود.

۴ جنايت مرگبار در 48ساعت
گروه حوادث- با گزارش 4 جنايت مرگبار در فاصله 48 ساعت كارآگاهان پليس جنايي تحقيقات گسترده اي را براي يافتن عاملان جنايت آغاز كرده اند، در 2 مورد از اين جنايتها، مقتولان مثله شده و در دو نقطه مختلف شهر رها شده بودند.
جسدي در ساختمان نيمه كاره
ساعت 8 و۳۰ دقيقه چهارشنبه گذشته، وقتي كشف جسد بدون سر مردي جوان در داخل كيسه هاي بزرگ مشكي رنگ به پليس گزارش شد، بازپرس هنرمند و كارآگاهان اداره دهم آگاهي به محل جنايت كه در كنار ساختماني در خيابان نواب بود رفته و تحقيقات جنايي خود را آغاز كردند. در تحقيقات اوليه كارآگاهان مشخص شد سن تقريبي قرباني بين 18 تا 25 سال بوده است و تنها علامت مشخصه اش يكي از انگشتان فاقد ناخن اوست.
جسد زني در ميان شمشادها
ساعت 12 روزچهارشنبه ، در حالي كه هنوز ساعاتي از كشف جسد مثله شده مرد جوان نگذشته بود،پليس جنايي پايتخت در برابر وقوع جنايت تلخ ديگري قرارگرفت.اين بارقرباني زني بود كه جسد مثله شده اش در بسته هاي مارك دار متعلق به يك فروشگاه لباس قرار داده شده و در ميان شمشادهاي كوچه اي در فرمانيه رها شده بود.به گفته سرهنگ مهدي احمدي، مسئول مركز اطلاع رساني پليس تهران، با حضور بازپرس هنرمند و كارآگاهان اداره دهم پليس در صحنه پيداشدن جسد، تحقيق درباره اين جنايت كه احتمال مي رود با ماجراي كشف جسد مثله شده مرد جوان در خيابان نواب ارتباط داشته باشد آغاز شد.
قتل مرد تنها در قيطريه
ساعت 15 پنجشنبه، سومين جنايت به بازپرس حسين اصغرزاده گزارش شد، مقتول مرد ميانسالي بود كه در خانه خود در منطقه قيطريه به قتل رسيده بود.حسين اصغرزاده، بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي با اعلام خبر وقوع اين جنايت گفت : قرباني مرد 47ساله اي است كه بعد از 18 سال اقامت در آمريكا از 3 سال پيش به ايران بازگشته بود.
چهارمين جنايت در جنوب تهران
در حالي كه تحقيقات برروي جنايت خيابان قيطريه درحال انجام بود، بارديگر تلفن بازپرس كشيك قتل پايتخت به صدا درآمد و اين بار ماموران كلانتري يافت آباد خبركشف جسد يك مرد را به بازپرس حسين اصغرزاده دادند.با گزارش موضوع اين جنايت، كارآگاهان اداره دهم تحقيقات خود بر روي اين 4جنايت را نيز دركنار رسيدگي به پرونده هاي قتل ديگر تا فاش شدن راز جنايات در دستوركار قرار دادند.

احتمال وقوع 40 جنايت مرگبار
جستجوي فاضلاب ها براي افشاي راز جنايت هاي بيجه هند
013668.jpg
گروه حوادث - با كشف 42 كيسه پلاستيكي كه در داخل آنها تكه هايي از اجساد انسان وجود داشت، احتمال اينكه تعداد قربانيان جنايتهاي سريالي كلبه وحشت هند به 40 نفر برسد قوت گرفت،كارآگاهان پليس فدرال هند در حال حاضر جستجوي گسترده اي را براي بررسي مسيرهاي فاضلاب و نهرهاي اطراف ويلاي قتلگاه قربانيان آغاز كرده اند.
اواسط دسامبر گذشته، وقتي كارآگاهان پليس منطقه نيتاري هند اجساد مثله شده چند انسان را در اطراف ويلاي متعلق به تاجر ثروتمند هندي به نام مونيندر سينگ پاندر پيدا كردند، هرگز نمي توانستند تصور كنند اين ماجرا منطقه فقيرنشين نيتاري در اطراف دهلي نو را به مركز توجه تمام مطبوعات جهان تبديل كند و يكي از فجيع ترين ماجراهاي جنايي را رقم بزند، ماجراي ناپديد شدن 40 كودك و زن جوان كه از سال 2004 ناپديد شده اند.در حاليكه كاوشها در اطراف خانه ويلايي ادامه داشت ، اجساد متعلق به 21 زن و دختر جوان و پسران كم سن و سال در گودالهاي اطراف خانه ويلايي كه مطبوعات هند آن را كلبه وحشت ناميده اند پيدا شد.
با كشف اين اجساد ،كارآگاهان در نخستين مرحله به سراغ تاجر ثروتمند و خدمتكار او سوندر كولي رفته و آنها را به عنوان مظنونان اوليه دستگير كردند.
در حاليكه افشاي ماجراي اين جنايتها در مطبوعات احساسات عمومي را به شدت متاثر كرده بود ، متهمان دخالت در تمامي جنايتها را انكار كردند و تنها در جريان بازجويي هاي تخصصي سوندر كولي - خدمتكار مرد ثروتمند- مدعي شد او
۳ كودك را مورد آزار و اذيت قرار داده و قصد داشته اعضاي بدن آنها را بخورد، چرا كه فكر مي كرده است آدمخواري باعث قدرت بخشيدن به او مي شود، اما تاجر هندي همچنان سكوت كرد.
اجسادي در راههاي فاضلاب
با سكوت مرد ثروتمند، راز جنايتهاي فجيع همچنان در پرده اي از ابهام قرار داشت، تا اينكه هفته گذشته با پيدا شدن 42 كيسه پلاستيكي در مسير فاضلاب و نهرهاي اطراف ويلاي مرد ثروتمند كه قطعاتي از اجساد انسان در آنها وجود داشت، اسرار بيشتري از جنايتهاي قاتلان سريالي هند فاش شد به نوشته هندوستان تايمز در داخل كيسه هاي پلاستيكي قطعاتي از اجساد كودكان ديده مي شود ، يكي از مقامات ارشد تحقيق بر روي اين پرونده گفت: با پيداشدن اين كيسه هاي پلاستيكي احتمال اينكه تعداد مقتولان به بيش از 40 نفر برسد هم وجود دارد.در همين حال آژانس فدرال بررسي پرونده هاي جنايي هند در وب سايت خود اعلام كرد 2 قاتل سريالي به 19 اتهام متفاوت از جمله آدم ربايي، آزار و اذيت و قتل كودكان و زنان متهم شده اند.
جستجوي وجب به وجب
به گزارش فرانس پرس، بررسي هاي صورت گرفته بر روي قربانيان كلبه وحشت نشان مي دهد آنها همگي خفه شده و اجسادشان پس از تكه تكه شدن در داخل فاضلاب و نهرهاي اطراف خانه ويلايي رها شده  است، برخي از افسراني كه بر روي اين پرونده كار مي كنند همچنين اين احتمال را مطرح مي كنند كه قربانيان براي تجارت غيرقانوني اعضاي بدن به قتل رسيده باشند.اما بنا به گزارشهاي بازجويان فدرال، هيچ مدركي كه نشان دهد اين جنايتها با تجارت اعضا در ارتباط بوده يافت نشده است. در همين حال 7 نفر از خانواده هاي اين كودكان معتقدند افراد محلي در قتل كودكانشان دست داشته اند، آنها در گفتگو با هندوستان تايمز گفتند: اين قتلها در طي 2 سال گذشته و با شيوه اي سازماندهي شده صورت گرفته است. سوني بيسواز پدر يكي از كودكان قرباني گفت: قاتلان هرگز به روستا نمي آمدند و بنابراين احتمال اينكه افراد محلي كودكان را ربوده باشند و آنها را در اختيار مرد جنايتكار و يا خدمتكارش قرار داده باشند زياد است .

شليك به راننده
گروه حوادث- عصرروز پنجشنبه 2مرد مسلح با شليك گلوله مردي را پشت فرمان خودرواش مجروح كرده ومتواري شدند.
سرهنگ مهدي احمدي رئيس مركزاطلاع رساني ناجا درتوضيح اين خبرگفت: عصر پنجشنبه گذشته، ماموران كلانتري 103 گاندي درجريان حمله مسلحانه 2 مرد ناشناس به راننده يك خودرو شخصي درحوالي ميدان ونك قرار گرفتند.در حاليكه مرد مجروح به بيمارستان انتقال يافته بود، بررسي هاي اوليه نشان داد مردان مسلح بعد ازتعقيب چنددقيقه اي اين مرد، ناگهان به خودرواش نزديك شده و بعد از آنكه به سوي وي شليك كرده اند به سرعت متواري شده اند.به گفته وي كارآگاهان اداره يكم آگاهي تحقيقات خود را آغاز كرده اند.

حمله به مطب دندانپزشكي
گروه حوادث- با حمله 2سارق مسلح به يك مطب دندانپزشكي درخيابان شباهنگ، كارآگاهان پليس جستجوي خود را براي دستگيري سارقان آغاز كردند.ساعت 18و۲۰ دقيقه چهارشنبه گذشته۲،سارق مسلح با حمله به يك مطب دندانپزشكي، دندانپزشك و منشي مطب را با تهديد اسلحه كمري غافلگير كردند.سارقان جوان بعد از آنكه بيش از 200هزار تومان چك و وجه نقد از مطب سرقت كردند اقدام به فرار كردند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |