شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۲۰ - Mar 3, 2007
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
خداوند بهشت را بر رياكار حرام كرده است.
نهج الفصاحه، حديث 693
امروز با حافظ
ارادتي بنما تا سعادتي ببري
طفيل هستي عشقند آدمي  و پري
كه بنده را نخرد كس به عيب بي هنري
بكوش خواجه و از عشق بي نصيب مباش
آب و هوا
016050.jpg

عكس روز
016056.jpg
عكس: خبرگزاري فرانسه‎/ ارشاد خان
با وجود شرايط ناآرام ايالت جامو و كشمير، هنوز هم طبيعت زيبا و بكر اين منطقه، جهانگردان بسياري را جذب مي كند. در اين عكس كه ديروز صبح از درياچه اي واقع در اين ايالت شكار شده، صاحبان قايق ها در انتظار از راه رسيدن جهانگردان هستند.

در شهر چه خبر
بانك اطلاعات
اراذل و اوباش هم صاحب بانك اطلاعات شدند . در شهر شيراز تمام اطلاعات مربوط به اراذل و اوباش فعال درسطح شهر در يك بانك اطلاعاتي جامع تهيه و تدوين شده است. در مرحله نخست حدود ??? نفر از اراذل و اوباش فعال شيراز در طرح مهار يك شناسايي شدند و اطلاعات آنان با استفاده از اطلاعات دستگاه هاي متولي جمع آوري و تدوين شد. همچنين نيروي انتظامي اين شهر طرحي پيش روي دارد كه بر اساس آن تمام سلاح هاي سرد از مغازه هاي سطح شهر شيراز جمع آوري خواهد شد .

بورس كد يك
از آنجا كه عمده  تأثيرپذيري بازار از سيم كارت هاي اپراتور اول نشأت مي گيرد و تقاضا براي اين سيم كارت ها در مقايسه با سيم كارتهاي تاليا و ايرانسل همچنان بيشتر است، بنابراين طي نيمه دوم اسفندماه سيم كارت هاي اپراتور اول به ويژه كد يك با افزايش قيمت روبه رو خواهند شد. رئيس انجمن صنفي فروشندگان سيم كارت تلفن همراه ضمن تأييد اين پيش بيني ها مي گويد: از زمان ورود اين سيم كارت هاي جديد شاهد شوك شديدي در بازار بوديم كه بعد از گذشت مدت زماني هنوز با اين وضعيت روبه رو هستيم و ميزان تقاضا و خريد و فروش در بازار كاهش شديدي يافته است زيرا سيم كارت هاي ايرانسل بيشتر تقاضاها را تحت پوشش خود قرار داده است اما كد يك همچنان كد بورس بازار است.

اهداي۷۰ ليتر خون
يك شهروند در تربت حيدريه تاكنون 70 ليتر خون اهداء كرده است كه وي در يكصد و شصت و چهارمين بار اهداي خون، ركورد اين مقدار خون را به دست آورد. اين مرد در طول عمر ?? ساله اش اين مقدار خون را اهدا كرده و به خاطر داشتن گروه خوني O منفي كه كمياب است خدمت بزرگي به همنوعان خود كرده است. او در بيشتر سالهاي عمر تا ? بار در سال خون داده است در حالي كه پزشكان توصيه مي كنند كه اين رقم بايد حداكثر ? بار باشد.

نمايشگاه خوردني
تست هاي خوشمزه  نمايشگاه هاي شيريني و شكلات، اين مراكز را براي بازديدكنندگان ديدني و خوردني مي كند. چهارمين نمايشگاه بين المللي صنايع غذايي و سومين نمايشگاه تخصصي شيريني، شكلات، نوشيدني ها و صنايع وابسته به آن ها در محل نمايشگاههاي بين المللي اصفهان گشايش يافت. در اين نمايشگاه ها ?? شركت از استان هاي اصفهان، تهران، خراسان رضوي، خوزستان، گيلان، لرستان و همدان و نيز نمايندگان 6 شركت از 6  كشور ايتاليا، برزيل، آلمان، تركيه، سوييس و سوريه شركت دارند و انواع محصولات و مواد غذايي از جمله كيك، شيريني، شكلات و دستگاه هاي توليدي و سردخانه هاي ويژه نگهداري آن ها را به نمايش عموم مي گذارند. اين نمايشگاه تا پايان روز ?? اسفند ادامه دارد.

جمع آوري متكديان
طرح جمع آوري متكديان با هدف سالم سازي و زيباسازي بروجرد از ديروز آغاز شد. مسئول اداره بهزيستي اين شهر گفت: جمع آوري متكديان در طول سال انجام مي شود وليكن با توجه به قرار گرفتن در آستانه عيد نوروز اين طرح به صورت ويژه در بروجرد انجام مي گيرد. اغلب متكديان بروجرد زن هستند كه پس از جمع آوري در صورت نداشتن سرپناه مناسب، به مركز بهزيستي خرم آباد ارجاع و براي آنها پرونده تشكيل مي شود. همچنين اغلب متكدياني كه در بروجرد جمع آوري مي شوند بيش از ?? بار سابقه تشكيل پرونده داشته ولي به خاطر درآمد بالاي آن مجدداً در اين زمينه فعاليت مي كنند.

بازار
016068.jpg
ميوه هاي نوروزي

با قطعي شدن نرخ 700 تومان براي هر كيلو سيب و پرتقال ذخيره سازي شده در واحد ها و غرفه هاي نمايشگاه هاي بهاره و فروشندگاني كه در طرح فروش بهاره شركت مي كنند، احتمال كنترل نسبي قيمت انواع ميوه در سطح كشور بيشتر شد. اين نرخ براي تمامي نمايشگاه هاي بهاره و فروشندگان شركت كننده سطح كشور لازم الاجراست. اين ميوه ها با كيفيت و درجه يك هستند و به طور حتم عرضه سيب و پرتقالي بالاتر از اين نرخ ها در مراكز يادشده تخلف محسوب مي شود. حدوداً 400 هزار تن ميوه در ايام عيد در سراسر كشور توزيع خواهد شد. گفته مي شود آمار تقاضاي ميوه براي هر استان از مجامع امور صنفي آن استان دريافت و به اندازه كافي ذخيره سازي انجام شده، به عنوان مثال اين رقم براي استان خوزستان 40 هزار تن است. اما جداي از پيش بيني هاي اميدواركننده روز هاي اخير چنانچه ميوه هاي توزيعي، يخ زدگي و خرابي نداشته باشند مي توان خريد ارزان ميوه را در فهرست برنامه ها قرار داد.

سكه، طلا و ارز
016071.jpg

فرهنگسرا
آموزش سفره 7 سين
خانه فرهنگ قاسم آباد همزمان با فرارسيدن ايام نوروز و بهار طبيعت اقدام به برگزاري آموزش سفره 7 سين كرده است. اين دوره آموزشي سه شنبه هر هفته ساعت 16 ويژه بانوان برگزار مي شود. علاقه مندان براي ثبت نام مي توانند به نشاني: خيابان دماوند، خيابان امير كيايي، بن بست قادر پناه، خانه فرهنگ قاسم آباد مراجعه كنند و جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 77551461 تماس بگيرند.

كارت اينترنت با تخفيف
كانون فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي، تسهيلات اينترنتي شامل كارت هاي اينترنت به اعضاي اين كانون ارائه مي كند. متقاضيان مي توانند براي تهيه اين كارت ها به نشاني پاسداران، نيستان نهم، سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي، دفتر كانون فارغ التحصيلان مراجعه كنند و از تخفيف هاي ويژه بهره  مند شوند. همچنين شماره تلفن هاي 22548581 و 22585600 پاسخگوي سؤالات فارغ التحصيلان است.

مسابقه با جايزه‎/۳۸
روز درختكاري
چه روزي به نام روز درختكاري ناميده شده است؟
A)ه 7 فروردينB)ه 13 فروردين
C)ه 20 اسفندD)ه 15 اسفند
نحوه شركت در مسابقه: شركت كنندگان بايد يكي از گزينه هاي A ,B ,C ,D را حداكثر تا ساعت 19 امروز به شماره 3000251 و دارندگان تلفن هاي تاليا و ايرانسل به شماره 09122029165 اس ام اس كنند. به حساب 10 نفر از افرادي كه پاسخ صحيح داده باشند (5 نفر از تهران و 5 نفر از شهرستان ها) جايزه نقدي واريز مي شود. شماره تلفن همراه برندگان با حذف 3 رقم آن (و جايگزين علامت * به جاي رقم هاي حذف شده) فردا در روزنامه چاپ مي شود و همكاران ما به منظور دريافت شماره حساب بانكي با آنها تماس مي گيرند.
شماره تلفن برندگان مسابقه 37
016080.jpg
پاسخ صحيح مسابقه 37 گزينه C بود.
2 جايزه ويژه براي مشتركان SMS خبري: هر روز 2 نفر از برندگان از ميان مشتركان SMS خبري همشهري انتخاب مي شوند. اين مشتركان بايد در صورت شركت در مسابقه پس از تايپ گزينه صحيح (A, B, C, D) حروف SMS را پس از آن درج و سپس ارسال كنند. گفتني است شانس مشتركان SMS خبري، 10 برابر بيشتر از ساير شركت كنندگان است.

نتايج هفته بيست ويكم ليگ برتر
016077.jpg

آلودگي هواي تهران
016053.jpg

تلويزيون
016074.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
غرور
جوانه اي سر از خاك بيرون مي آورد. درختي سر به فلك كشيده مي بيند كه مقابل نور خورشيد را گرفته است. جوانه از او مي خواهد كمي  خود را كنار بكشد تا او هم از نور خورشيد بهره اي ببرد ولي درخت، سينه سپر مي كند و به او مي خندد. جوانه ضعيف و بي رمق مي شود. ناگهان درخت احساس دردي مي كند. ضربات تبر هيزم شكن، او را از پاي درمي آورد و جوانه به حال درخت مي گريد.
علي دلبر

گشتي در دنياي خبرها
دانش آموز زبان بريده
رم: يك معلم 22 ساله در شهر ميلان ايتاليا، زبان يكي از دانش آموزان خود را با قيچي بريد. با توجه به اين كه اين دانش آموز 7 ساله در كلاس درس همواره صحبت مي كرد و ساكت نمي شد به همين دليل معلم بي رحم با قيچي نوك زبان او را بريد و پزشكان مجبور شدند 6 بخيه به زبان بريده وي بزنند. گفته مي شود اين معلم فعلاً از كار بركنار شده و پليس در حال بررسي اين پرونده است.
رمز خوش شانسي خانم ها
توكيو: انتشار يك كتاب طالع بيني در ژاپن بازتاب گسترده اي در ميان خانم هاي اين كشور داشته است. در بخشي از اين كتاب اشاره شده اگر خانم ها مي خواهند خوش اقبال باشند بايد تا آنجايي كه مي توانند سرويس هاي بهداشتي منزل خود را تميز نگاه دارند. البته در اين كتاب نوشته شده صرفاً تميز نگاه داشتن سرويس هاي بهداشتي براي خوش اقبال شدن كافي نيست بلكه بايد دستشويي و توالت را برق انداخت.
تئاتر بدون تلفن
مسكو: از اين پس تماشاگران قادر نخواهند بود در قديمي ترين سالن تئاتر كشور روسيه از تلفن همراه استفاده كنند. در روسيه تماشاي تئاتر و يا فيلم در سالن هاي نمايش بسيار دشوار شده است چون همواره تلفن همراه تماشاگران زنگ مي خورد و آنها حاضر نمي شوند گوشي هاي خود را خاموش كنند. همين موضوع باعث شده تا مسئولان سالن تئاتر آلكساندرينسكي در سنت پترزبورگ از يك فناوري گران قيمت در اين سالن استفاده كنند تا اين كه تلفن هاي همراه در داخل سالن نمايش زنگ نخورد. اين سالن در سال 1756 ساخته شد.
طرح وقت شناسي
ليما: دولت پرو از ديروز طرح بزرگ وقت شناسي را در سراسر اين كشور به اجرا گذاشت. بر اساس اين طرح، دولت با فرهنگ سازي تلاش خواهد كرد تا مردم اين كشور را مجبور به وقت شناسي كند. آمار منتشر شده نشان مي دهد، تأخير مردم اين كشور هر سال دست كم 5 ميليارد دلار ضرر به اقتصاد پرو وارد مي كند. همچنين مردم كشور پرو به طور متوسط 3 ميليارد ساعت در سال تأخير دارند كه اين رقم براي هر شهروند در حدود 107 ساعت است. از سوي ديگر 84 درصد مردم پرو، هموطنان خود را افراد وقت شناسي نمي دانند.
قطع سكسكه
فلوريدا: چند روز قبل در همين ستون نوشتيم سكسكه، يك دختر 15 ساله را در آمريكا كلافه كرده است. وي به طور متوسط در هر دقيقه 50 بار سكسكه مي كرد و تنها هنگامي كه مي خوابيد، سكسكه اش قطع مي شد. به همين دليل وي به انواع پزشكان متخصص مراجعه كرد و هر توصيه اي را براي متوقف كردن سكسكه انجام داد كه كارساز نبود. اما ديروز خبر رسيد، پنج شنبه صبح پس از 5 هفته، سكسكه اين دختر نوجوان ناگهان قطع شد و او توانست پس از 35 روز سرانجام نفس راحتي بكشد.
۶۰ ساعت زنداني در دادگاه
نيويورك: يك نظافتچي در آمريكا به مدت 2 روز در صحن دادگاه زنداني شد. پس از به پايان رسيدن جلسه دادگاه، وي به نظافت اين مكان پرداخت كه ناگهان در بسته شد و چون كليد همراه نداشت زنداني شد. او ابتدا سعي كرد با تلفن همراهش كمك بطلبد اما متأسفانه تلفن را در اتاق ديگري جا گذاشته بود. همچنين با توجه به اين كه هيچ كس در ساختمان دادگاه حضور نداشت هرچه فرياد كشيد فايده اي در بر نداشت. به همين دليل وي بيش از 60 ساعت بدون آب و غذا در اين مكان اسير شد تا اين كه كاركنان دادگاه از راه رسيدند و او را نجات دادند.
كتك زدن با هويج
واشنگتن: يك خانم 44 ساله در آمريكا به جرم كتك زدن پرستار كودكش به پرداخت 2800 دلار جريمه و انجام كار عام المنفعه محكوم شد. وي همچنين بايد به مدت يك سال زير نظر پليس باشد. يك روز هنگامي كه اين خانم عصباني به خانه بازگشت متوجه شد كه يخچال بسيار بي نظم است، به همين دليل كيسه مملو از هويج را كه در دست داشت بر سر پرستار كودكش كوبيد، سپس با گوشي تلفن ثابت او را كتك زد و در نهايت از بالاي پله به پايين پرتابش كرد. قاضي پرونده همچنين دستور داده وي در كلاس هاي كنترل خشونت شركت كند.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
سلامت
شهري
دانش
يادداشت
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |   سلامت   |  
|  شهري   |   دانش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |