شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۲۰ - Mar 3, 2007
قتل 5 كودك توسط مادر رواني
زن بلژيكي پس از قتل 5 كودك خود، با پليس تماس گرفت و سپس دست به خودكشي ناكام زد
016029.jpg
016032.jpg
016038.jpg
016026.jpg
016017.jpg
گروه حوادث - زن بلژيكي پس از آنكه 5 فرزند خود را با چاقو به قتل رساند دست به خودكشي زد، اما با حضور به موقع ماموران اورژانس از مرگ نجات يافت، اين جنايت يكي از وحشتناك ترين جنايتهاي تاريخ بلژيك محسوب مي شود.
چهارشنبه گذشته زماني كه زنگ تلفن اورژانس شهر نيول در 30 كيلومتري جنوب بروكسل در بلژيك به صدا درآمد، صداي ضعيف زني، ماموران اورژانس را از جنايتي تلخ و باورنكردني در يك خانه ويلايي در مركز شهر باخبر كرد. در پي اين تماس بلافاصله كارآگاهان پليس عازم محل حادثه در خيابان ژنرال ژاك شده و پس از ورود به خانه ويلايي با اجساد غرق درخون 5 دختر و پسر خردسال خانواده كه بين 4 تا 15 سال سن داشتند مواجه شدند. بررسي هاي اوليه نشان مي داد تمامي بچه ها بر اثر ضربات جسمي نوك تيز از پاي درآمده و جان باخته اند. كمي آن طرف تر از اجساد بچه ها، ماموران با جسد نيمه جان زني مواجه شدند كه به نظر مي رسيد مادر خانواده است و بلافاصله او را به بيمارستان انتقال دادند.
در حالي كه تلاش گسترده پزشكان بيمارستان لا لووير براي نجات اين زن آغاز شده بود، ماموران پليس وارد عمل شده و تحقيقات گسترده در خصوص اين جنايت بي سابقه آغاز شد. پليس پس از تحقيقات تخصصي اعلام كرد اين زن 40 ساله پس از آنكه فرزندانش را با چاقو به قتل رسانده است، به اورژانس بيمارستان تلفن كرده و سپس دست به خودكشي زده است. بر اساس اين گزارش ماموران پليس پيامي را پيدا كرده اند كه روي آن نوشته شده بود هر چه زودتر پليس را خبر كنيد ولي هنوز مشخص نيست بچه ها اين پيام را نوشته اند يا مادرشان؟ همچنين در حالي كه احتمال مي رود زن جنايتكار قبل از جنايت فرزندانش را بي هوش كرده باشد آزمايشات سم شناسي در پزشكي قانوني براي روشن شدن اين موضوع آغاز شده است.
به گفته يكي از مقامات پليس، اين كشتار خانوادگي بين ساعت ?? تا ?? رخ داده و در آن زمان همسر ?? ساله اين زن كه يك مهاجر خارجي است در خانه نبوده و احتمالا در يك سفر كاري به سر مي برده است، به گزارش مطبوعات بلژيك خبر اين جنايت، هنگامي به اين مرد رسيد كه وي در بروكسل بود. فرزندان اين زن ياسمين 15 ساله، نورا 12 ساله، مريم 10 ساله، مينا 8 ساله و مهدي 4 ساله نام داشتند و به دنبال اين حادثه سراسر بلژيك در شوك بزرگي فرورفته  است.
در حالي كه به گفته منابع دولتي بلژيك، اين مادر جنايتكار از بيماري افسردگي رنج مي برد و پيش از اين نيز همسايه ها شاهد درگيري او با اعضاي خانواده اش بوده اند خواهران وي به خبرنگاران گفته اند كه نه تنها خواهرشان بلكه كودكانش هم از مشكلات روحي رواني و جسمي رنج مي بردند و زندگي با ? بچه كوچك و بزرگ خواهر آنها را به سر حد ديوانگي رسانده بود.
دادستان شهر نيول نيز روز گذشته گفت اين زن 45 ساله مدتي قبل نيز در نامه اي اظهار كرده بود تصميم به قتل كودكان خود و خودكشي گرفته است ، چرا كه از بيماري شديد رواني رنج مي برده است ، وي افزود: به اين ترتيب به نظر مي رسد اين جنايت وحشتناك با تصميم قبلي صورت گرفته است. دادستان به تلويزيون سراسري بلژيك گفت: اين زن از مدتها قبل با شوهر خود اختلاف داشته است و شوهرش او را تهديد كرده بود كه اگر از اين اختلافات دست برندارد ، او را ترك و به كشورش مراكش بازخواهد گشت.

هويت زنداني ناشناس در ابهام
016020.jpg
016023.jpg
گروه حوادث- هويت واقعي مردي كه تنها سرنخي كه پليس از وي دارد ، عكس زندان اوست، با مرگ مرموزش در ابهام باقي ماند.
اين مرد كه با اسامي  مستعار به زندان رفته است عصر 16 ارديبهشت 81 در اتوبان كرج در اثر تصادف جان باخته است. اين مرد دقايقي قبل از مرگش خود را علي خياطي معرفي كرده بود. ماموران در ابتداي تحقيقات خود دريافتند كه اين مرد لحظاتي قبل از مرگش از زندان رجائي شهر آزاد شده است و داراي 35 فقره سابقه كيفري است كه از سال 1350 با اسامي مستعار به اتهامات سرقت، تخريب اموال و حمل مواد مخدر به زندان رفته است. با توجه به اينكه رديابي هاي پليس براي شناسايي هويت واقعي اين مرد به نتيجه نرسيده است، قاضي شعبه 1177 مجتمع قضايي قدس با صدور دستور انتشار عكس وي براي شناسايي او از مردم درخواست كمك كرد.

جنايت خانوادگي درتهران پارس
گروه حوادث- به دنبال قتل مردي در خيابان 186 غربي تهران پارس، همسر او به عنوان مظنون اين جنايت بازداشت شد. ساعت 13 و 40 دقيقه بعدازظهر ديروز هنگامي كه ماموران كلانتري 126 تهران پارس از ماجراي درگيري خونين در خيابان 186 غربي تهران پارس با خبر شدند، بلافاصله عازم محل حادثه شده و با جسد عرق درخون مردي 36 ساله كه در حياط آپارتمان افتاده بود مواجه شدند.
در بررسي هاي اوليه مشخص شد كه اين مرد بر اثر اصابت ضربه چاقو به شكمش به قتل رسيده است. زماني كه يكي از همسايه ها به ماموران گفت كه مقتول قبل از مرگ، نام همسرش را بر زبان آورده است، ماموران اين زن را دستگير كردند و ماجرا را به محمد حسين شاملو، بازپرس ويژه قتل تهران اطلاع دادند. سرهنگ مهدي احمدي مسئول اطلاع رساني ناجا روز گذشته در توضيح اين خبر گفت: با حضور بازپرس جنايي و كارآگاهان اداره دهم آگاهي، تحقيقات تخصصي در خصوص اين جنايت آغاز شد و از آنجا كه فرزندان مقتول نيز درگيري شديد ميان پدر و مادرشان را تاييد مي كردند، بازپرس شاملو دستور بازداشت زن جوان را صادر كرد.
در حالي كه اين زن در بازجويي هاي انجام شده همچنان سكوت كرده است، تحقيقات پليسي براي كشف راز اين جنايت ادامه دارد.

تحقيقات جنايي در جست  و جوي راز 3جنايت تاريك
گروه حوادث- با كشف سومين جسد مجهول الهويه مثله شده در پايتخت، بررسي هاي ويژه اي براي بررسي ارتباط يا عدم ارتباط اين 3 جنايت مشابه دريك ماه گذشته آغاز شده است.
ساعت 9 و۳۰ دقيقه پنجشنبه گذشته، بازپرس حسين اصغرزاده و كارآگاهان جنايي پايتخت به محل كشف جسد بدون سر پسر جواني رفتند كه با 10 ضربه چاقو از پاي درآمده بود.بازپرس اصغرزاده در خصوص اين جنايت به همشهري گفت: با توجه به ظاهر قرباني مجهول الهويه ،به نظر نمي رسد كه وي كارتن خواب باشد، علاوه بر آن ديگر شواهد بيانگر آن است كه وي در مكان ديگري به قتل رسيده و سپس جسد بي جانش در حالي كه لباسهاي وي از تنش خارج شده است، به محل كشف جسد انتقال يافته است. برپايه اين گزارش، تحقيقات برروي اين جنايت در حالي آغاز شده است كه كارآگاهان اداره 10 آگاهي تهران (ويژه بررسي پرونده هاي قتل) صبح چهارشنبه 18 بهمن ماه نيز با جسد بدون سر مرد جوان 18 تا 28 ساله اي كه در داخل كيسه هاي بزرگ مشكي رنگ جاسازي شده بود مواجه شدند، تنها مشخصه اين مقتول مجهول الهويه يكي از انگشتان بدون ناخن او بود، در اين جنايت نيز تعدادي از البسه قرباني از تن او خارج شده بود. چند ساعت بعد از كشف اين جسد نيز در حالي كه بررسي ها درباره اين جنايت ادامه داشت ساعت دوازده همان روز، پليس جنايي پايتخت در برابر وقوع جنايت تلخ ديگري قرارگرفت. اين بار قرباني بدون سر، زني بود كه جسد مثله شده اش در بسته هاي مارك دار يكي از فروشگاه هاي لباس قرار داده شده و در ميان شمشادهاي كوچه اي در فرمانيه رها شده بود، با كشف اين جسد تحقيق درباره اين جنايت كه احتمال مي رفت با ماجراي كشف جسد مثله شده مرد جوان در خيابان نواب ارتباط داشته باشد آغاز شد ولي تا كنون به نتيجه اي نرسيده است. با توجه به شرايط اين سه جوان از جمله سن قربانيان، نحوه قتل و رها كردن اجساد ، اين احتمال وجود دارد كه بين قتل آنها ارتباطي وجود دارد.
روز گذشته بازپرس اصغرزاده گفت: دستوراتي در خصوص بررسي مكان جغرافيايي كشف اين اجساد، نوع ضربات، نوع قتل و نشانه هاي ديگر بر روي اجساد براي يافتن عامل يا عاملان جنايات كه امكان ارتباط بين آنها نيز بايد مورد بررسي قرار گيرد، از سوي دادسراي جنايي صادر خواهد شد.

سارقان انباري  ،در قلاب ماهيگيري
016035.jpg
گروه حوادث- سارقان انباري هاي غرب تهران دستگير شدند. متهمان كه 3 جوان 18 تا 20 ساله هستند هنگامي كه در آخرين سرقت قصد ربودن يك قلاب ماهيگيري از انباري خانه اي در غرب تهران را داشتند به دام ساكنان آپارتمان افتادند.
مدتي پيش يكي از ساكنان آپارتماني در غرب تهران زماني كه متوجه سروصداهاي مرموزي از پاركينگ آپارتمان شده بود، خود را به آنجا رساند، دو پسر جوان را ديد كه با تخريب در انباري هاي آپارتمان در حال سرقت لوازم داخل آنها بودند. مرد جوان بلافاصله موضوع را به ديگر ساكنان آپارتمان اطلاع داد و همراه چند نفر از همسايه ها براي دستگيري سارقان جوان راهي پاركينگ شد. يكي از سارقان كه وظيفه مراقبت از محل سرقت را داشت با ديدن سايه چند مرد كه در حال ورود به پاركينگ بودند بلافاصله از آنجا فرار كرد اما سارق ديگر در حالي كه يك قلاب ماهيگيري به دست داشت توسط ساكنان آپارتمان دستگير شد.
با انتقال پسر جوان به اداره آگاهي، به دستور قاضي حسن جراحي بازپرس شعبه 15 دادسراي ناحيه 5 بازجويي از وي آغاز شد و او با اعتراف به سرقت از انباري ها گفت: از 2 ماه پيش همراه 2 نفر از دوستانم به نام هاي بابك و مازيار سرقت از انباري هاي غرب تهران را شروع كرديم و تا پيش از دستگيري به بيش از 30 انباري دستبرد زديم.
وي ادامه داد: در همه اين سرقت ها ، پس از آنكه آپارتمان مورد نظر را شناسايي مي كرديم شبانه به آنجا مي رفتيم و مازيار بيرون از آپارتمان سوار بر خودروي خود منتظر ما مي ماند و من و بابك وارد آپارتمان مي شديم. سپس به وسيله كارت تلفن در انباري ها را باز مي كرديم و برنج و ديگر وسايل موجود در آن را به سرقت مي برديم. در بعضي از موارد نيز وقتي از طريق كارت تلفن موفق به بازكردن در نمي شديم، قفل آن را تخريب مي كرديم و سرقت را ادامه مي داديم. پس از سرقت نيز لوازم مسروقه را به مبلغ ناچيزي به مرد ميانسالي كه در محله ما مغازه كوچكي دارد مي فروختيم و پول آن را صرف خوشگذراني و تفريح مي كرديم.
پس از اعترافات سارق جوان، دو عضو ديگر باند و مرد مالخر دستگير و به شعبه 15 بازپرسي انتقال يافتند، كه با اعتراف آنها به سرقت از بيش از 30 انباري، بازپرس پرونده، متهمان را با قرار وثيقه راهي زندان كرد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
بـورس
بين الملل
سياسي
سلامت
شهري
دانش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |   سلامت   |  
|  شهري   |   دانش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |