شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۵ - سال پانزدهم - شماره۴۲۳۱ - Mar 17, 2007
گزارش مركز نظارت همگاني شهرداري تهران
كاهش نارضايتي از عملكرد شهرداري در سال 85
گروه شهري-ميزان گله مندي ونارضايتي شهروندان از مديريت شهري تهران در سال 1385 رو به كاهش بوده و سير نزولي داشته است.
عليرضا محمودي رئيس مركز نظارت همگاني شهرداري تهران (1888) در گفت وگو با خبرنگار همشهري با اعلام اين خبر گفت: براساس آمار ثبت شده پيام هاي شهروندان تهراني در سامانه 1888 شهرداري تهران ميزان شكايت آنان از برنامه ها و عملكرد فعاليت هاي اين سازمان از 94 درصد در ارديبهشت ماه سال جاري به 57 درصد در اسفند ماه امسال كاهش پيدا نموده است.وي افزود: اگرچه رسيدگي به انتظارات و توقعات مردم توسط واحدهاي تابعه شهرداري تهران در اين روند نزولي مؤثر بوده وليكن مهم ترين عامل آن راه اندازي مركزي به نام نظارت همگاني در شهرداري با شماره تلفن 1888 و ساير ابزار ارتباطي براي دريافت نظرات و ديدگاه هاي مردم در قالب انتقاد، شكايت، پيشنهاد و تقدير بوده است.محمودي اضافه كرد: شهروندان با طرح خواسته ها و گله مندي هاي خود از طريق اين سامانه بستر مناسبي را براي شناسايي تهديدها و آسيب ها پيرامون مديران شهري جهت برنامه  ريزي صحيح و بهينه را پديد مي آورند.وي با اشاره به اين كه در مقابل كاهش شكايت هاي مردمي، ميزان تقدير و تشكر مردم از شهرداري تهران از زمان راه اندازي مركز 1888 تا اسفند ماه سال جاري با حدود 7 درصد افزايش روبه رو بوده است خاطرنشان ساخت: اين سير صعودي حاكي از افزايش رضايتمندي شهروندان بوده و دال بر ايجاد زمينه هاي مطلوب براي جلب مشاركت عمومي است.وي به برخي مصاديق مهم موضوعات مطروحه از سوي مردم پيرامون شهرداري تهران اشاره كرد و گفت: حوزه مأموريت هاي سامانه 137، توجه بيشتر به امور رفاهي كاركنان، تسريع در امر ساخت وساز و اجراي طرح ها و پروژه ها، نحوه ارائه خدمات بهتر در حوزه زيباسازي شهر، جمع آوري زباله ها و... ازجمله مواردي هستند كه بالاترين فراواني پيام ها را به خود اختصاص داده اند.

در سرخه حصار
سازمان محيط زيست ۱۰ هزار درخت را قطع كرد
017460.jpg
گروه شهري - 10 هزار نهال كاشته شده توسط شهرداري تهران در روز درختكاري، به وسيله افراد منتسب به سازمان محيط زيست قطع شد.
شهرداري منطقه 13 تهران اعلام كرد: افراد ناشناس منتسب به سازمان حفاظت از محيط زيست چهارشنبه شب گذشته با ورود به پارك سرخه حصار 10 هزار نهال كاشته شده با مشاركت مردمي را قطع كردند. عليرضا جعفري شهردار منطقه 13 در اين باره گفت: ساعت 6 بعدازظهر چهارشنبه گذشته، پرسنل محيط زيست مستقر در پارك سرخه حصار به كارگران فضاي سبز شهرداري كه مشغول كار بودند اعلام كردند كه به سرعت منطقه را ترك كنند.
صبح روز بعد مطلع شديم كه حدود 60درصد از نهال هاي 3ساله زيتون كاشته شده در شمال سرخه حصار كه با حضور 1500 نفر از شهروندان و جوانان تهراني به ياد شهدا كاشته شده بود. با قيچي از بن قطع و در محل رها شده است. جعفري با اشاره به هزينه 2ميليارد توماني توسعه فضاي سبز در منطقه سرخه حصار تصريح كرد: در هفته درختكاري بزرگترين عمليات گروهي كه با مشاركت شهروندان صورت گرفت حدود 20 هزار نهال در اين پارك كاشته شد و بيش از 60 هزار مترمربع توسعه فضاي سبز در حاشيه بزرگراه شهيد ياسيني با كاشت 4 هزار اصله نهال ايجاد شد.به گفته شهردار منطقه 13 براساس توافق جنگل كاري در پارك سرخه حصار به شهرداري منطقه 13 واگذار شده كه بر اين اساس شهرداري در طول سال هاي گذشته توسعه، حفظ و نگهداري فضاي سبز اين منطقه را به عهده داشته است.شهردار منطقه 13 خاطرنشان كرد: كاشت نهال در منطقه با اطلاع سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري صورت گرفته كه در زمان چاله كني، پرسنل محيط زيست مستقر در پارك در جريان كاشت نهال قرار داشتند.وي يادآور شد: پس از كاشت نهال هاي 3ساله در منطقه سرخه حصار و اعلام اين كه محيط زيست قصد شكايت دارد قرار شد جلسه اي با حضور كارشناسان محيط زيست و شهرداري برگزار شود تا موضوع گونه هاي غرس شده مورد بررسي و رسيدگي قرار گيرد و در صورت لزوم جابه جايي انجام شود.
وي تأكيد كرد: براساس طرح طوبي وزارت كشاورزي مقرر كرده است اراضي شرق تهران به زير كشت نهال هاي مثمر برود كه نهال هاي زيتون كاشته شده نيز بر همين اساس در منطقه سرخه حصار غرس شده است.
شهردار منطقه 13 در پايان گفت: شهرداري درصدد شناسايي عوامل اصلي اين اتفاق است كه پس از شناسايي و جمع آوري اطلاعات در محاكم ذيصلاح طرح دعوي خواهد كرد و عاملان اين حادثه بايد پاسخگو باشند.عليرضا جعفري به ايسنا نيز گفت: با توجه به شواهد و قرائن و اظهارات مديركل محيط زيست استان تهران و درگيري عوامل محيط زيست با پيمانكار شهرداري به احتمال زياد قطع درختان از سوي سازمان محيط زيست صورت گرفته است.از سوي ديگر مسئولان سازمان حفاظت محيط زيست نيز كاشت نهال هاي زيتون در پارك سرخه حصار توسط شهرداري را اقدامي غيرعلمي دانستند. معاون آموزش و پژوهش حفاظت محيط زيست كاشت زيتون را از نظر علمي نادرست دانست.مديركل محيط زيست استان تهران نيز گفت: اگر سازمان محيط زيست بخواهد درختان را جابه جا كند اين كار را مخفيانه نمي كند چراكه پارك ملي سرخه حصار ملك سازمان محيط زيست است و نيازي به انجام كار مخفيانه وجود ندارد.هادي حيدرزاده، مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست نيز قطع نهال هاي كاشته شده در سرخه حصار توسط هر شخص حقيقي يا حقوقي را اقدامي غيرزيست محيطي دانست و اعلام كرد كه شهرداري نسبت به پيگيري خسارات اقدام مي كند.

محمد باقر قاليباف :
شهرداري دغدغه اي جز دغدغه مردم ندارد
گروه شهري-شهردار تهران گفت : ما فقط مسئول نظافت شهر نيستيم و بلكه بايد همانگونه كه شهرداري تهران را يك نهاد اجتماعي مي دانيم به فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي شهروندان تهراني در شهر تهران توجه ويژه داشته باشيم.
محمد باقر قاليباف صبح ديروز در همايش بررسي عملكرد يك ساله شهرداري تهران با تاكيد بر اينكه شهرداري هيچ دغدغه اي جز دغدغه مردم ندارد ، گفت: خوشبختانه بر اساس پيش بيني هايي كه در اواخر سال گذشته براي برنامه هاي سال جاري شهرداري تهران انجام شده بود در سال 85 عملكرد تمام حوزه هاي شهرداري بالاي 98درصد بوده است . قاليباف با تاكيد بر دو اصل شهروند مداري و محله محوري به عنوان دو رويكرد جدي شهرداري تهران در اجراي برنامه هاي سال آينده گفت : بايد در سال 86 به كيفيت در همه ابعاد توجه ويژه اي داشته باشيم و بازرسي شهرداري تهران به همان اندازه كه در بحث هاي مالي حساسيت نشان مي دهد حتما در بحث كيفيت نيز حساسيت و توجه خاص داشته باشد .
كار در شهرداري طاقت فرساست
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اين همايش با بيان اينكه اختيارات مديريت شهري در بلديه هاي سابق بسيار بيشتر از شهرداري هاي كنوني بوده است، گفت: در بلديه هاي آن زمان اداراتي مانند آب و فاضلاب و بسياري از مجموعه هاي خدماتي ديگر شهر زير نظر مديريت شهري و در واقع بلديه آن زمان بود در حالي كه امروز، براي مصوباتي كه هر روز در مجلس صورت مي گيرد نه تنها به اين اختيارات موجود اضافه نمي شود بلكه بسياري از اختيارات شهرداري و مديريت شهري حذف نيز مي شود. چمران در ادامه افزود: كاركردن در شهرداري كاري است طاقت فرسا و شبانه روزي كه حتي با فحش و ناسزا شنيدن بسيار همراه است. وي اظهار داشت: از سال 76 تا كنون هيچ حسابرسي در شهرداري تهران صورت نگرفته بود و خوشبختانه سرانجام با همت و همكاري شهرداري تهران اين كار در شرف انجام است.

نگاه
با بهترين آرزوها...
017364.jpg
فرارسيدن سال نو را به هموطنان تبريك مي گوئيم و براي همه ايرانيان در هر گوشه از جهان، سربلندي و شادكامي آرزو مي كنيم.
ضمنا به اطلاع خوانندگان ارجمند مي رسانيم شماره آتي روزنامه همشهري روز چهاردهم فروردين 86 منتشر خواهد شد.

تورم نيروي انساني، معضل جدي شهرداري ها
مهر: استاندار تهران: يكي از معضلاتي كه امروز به طور جدي گريبانگير شهرداري هاي استان تهران شده تورم نيرو است.

بهره برداري آزمايشي از پل تقاطع سئول - نيايش
گروه شهري - با آغاز بهره برداري آزمايشي از پل تقاطع سئول- نيايش ترافيك اطراف نمايشگاه تهران ساماندهي مي شود.
مدير عامل سازمان مهندسي و عمراني شهر تهران با اعلام اين مطلب از افتتاح آزمايشي پل رو گذر تقاطع سئول - نيايش از 10 صبح امروز به مدت يك ماه خبر داد.
به گزارش خبرنگار همشهري سيدمسعود نصر آزاداني آغاز اين پروژه را اواخر خرداد امسال اعلام كرد و افزود: پس از اجراي آزمايشي تردد خودروها از اين روگذر در اواخر فروردين سال آينده به طور رسمي افتتاح خواهد شد.
مدير عامل سازمان مهندسي و عمراني شهرداري تهران افزود: براساس زمانبندي انجام شده اين پروژه هم اكنون آماده
بهره برداري است اما بدليل عمليات خاكي گسترده براي ساخت لوپ راستگرد اين پروژه و همچنين وجود معارضان افتتاح رسمي از اين پروژه پس از پايان تعطيلات سال نو انجام خواهد شد.
وي با اشاره به اعتبار 5/4 ميليارد توماني براي اجراي اين پروژه گفت: در گذشته محل تقاطع سئول - نيايش در روزهاي عادي و ويژه اي مانند بر پايي نمايشگاه بين المللي، خريد هاي آخر سال و...به دليل داشتن تقاطع هاي زياد همواره با ترافيك سنگين روبرو بوده است.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
سلامت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  سلامت   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |