سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۲ - Apr 18, 2006
موزه «هنر معاصر فلسطين» در تهران افتتاح شد
پايان حكايت مهجوري هنر مقاومت
پيگيري يك خبر
قرار است اين موزه تبديل به بزرگترين مركز فعاليت هاي هنري مرتبط با موضوع مقاومت مردم فلسطين شود
012069.jpg
گروه ادب و هنر-سعيده امين:اولين موزه هنرهاي معاصر فلسطين توسط موسسه فرهنگي- هنري صبا وابسته به فرهنگستان هنر حوالي سفارت فلسطين افتتاح شد؛ هر چند كه پيش از اينها انتظار مي رفت فرهنگستان هنر دين خود را به ملت فلسطين ادا كند.
اهالي هنر بهتر از هر كسي مي دانند كه حتي يك موزه از هنرمندان برجسته فلسطيني در دنيا وجود ندارد، چون موزه هاي آنها توسط افراطيون صهيونيست منهدم شده است. همين چند ماه قبل بود كه موزه هنرمندان فلسطيني در لندن توسط يك ناشناس منفجر شد و چند ماه قبل تر از آنها موزه فلسطين در بيروت مورد هجوم موشك هاي اسرائيلي قرار گرفت.
براي نخستين بار در دوسالانه بين المللي نقاشي جهان اسلام، موسسه فرهنگي و هنري صبا با تعدادي از هنرمندان فلسطيني آشنا شد. حكايت مهجوري اين هنرمندان را از زبان خود آنان شنيد و از همان زمان تصميم گرفت تا اولين موزه فلسطين را در تهران و شايد در كنار ميدان فلسطين برپا كند. در دومين دوسالانه بين المللي پوستر جهان اسلام نيز تعداد ديگري از هنرمندان توسط موسسه شناسايي شدند، قرار و مدارها گذاشته شد تا اولين موزه هنر مقاومت برگزار شود. نزديك به ۵۰ هنرمند فلسطيني آمادگي خود را براي ارائه بهترين آثار خود در زمينه مقاومت و انتفاضه به موزه اعلام كردند. تا كنون نيز ۱۵۰ اثر هنري در زمينه حجم، گرافيك، نقاشي، خطاطي و... نيز در اين موزه به نمايش گذاشته شده است. موضوع همه اثر مقاومت است.
سعيد صبا، ابراهيم غنا، برهان كركوتلي، عبدالعطي ابوزيد و محمد الوحديه را حتماً اهالي هنر مي شناسند. شايد اسم سعيد حبه براي بسياري از دوستداران هنر نيز آشنا باشد. آنها البته نه به عنوان يك فلسطيني كه در كسوت يك هنرمند در عرصه بين المللي نام آشنا هستند. شايد كسي هم اهميتي ندهد كه آثار آنها حتي در كوچك ترين سالن موزه لندن نيز جايي نداشته باشد.
ابراهيم غنا در جايي گفته بود كه شايد هنر فلسطين در ديوارهاي موزه هنر معاصر فلسطين در امان باشد. اين موزه همزمان با ايام ميلاد رسول اكرم(ص) براي اولين بار با حضور شخصيت ها و مقامات بلندپايه سياسي و فرهنگي ايران و فلسطين ساعت ۱۰ ديروز در خيابان برادران مظفر نزديك ميدان فلسطين افتتاح شد.
صفايي، مدير روابط عمومي موسسه فرهنگي و هنري صبا مي گويد: «قرار است اين موزه تبديل به بزرگ ترين مركز فعاليت هاي هنري و مرتبط با موضوع مقاومت مظلومانه مردم فلسطين به مثابه كانون ايمان و اراده و آرمانخواهي در جهان اسلام و خاستگاه و هويت اسلامي گردد و تمامي آثاري كه با اين مضمون عرضه مي شود را تحت پوشش قرار دهد» .
ظاهراً از ديگر اهداف «موزه هنر معاصر فلسطين» بسترسازي و ايجاد زمينه جذب و اشاعه اين هنر در سطح جهان و شكل گيري يك جريان فرهنگي فراگير با مشاركت وسيع هنرمندان جهان اسلام و ترسيم چهره درخشان حماسه، جهاد و استقامت فرزندان «انتفاضه» در چشم انداز بين المللي خواهد بود.
اين موزه قرار است بزرگترين عرصه بحث و گفت وگو، تعامل، تبادل نظر، انتقال تجارب و دستاوردهاي هنرمندان ايران و فلسطين و ساير كشورهاي اسلامي با محور پيوندهاي فرهنگي، اعتقادي و مشتركات فكري و خلق آثاري با مضمون «فلسطين» شود.
در حال حاضر مسئولان اين موزه با سفارت فلسطين ارتباط نزديك تري برقرار كرده اند تا به شناسايي هنرمندان فلسطيني بيشتري بپردازند.
البته به گفته صفايي قرار است هر روز تعداد هنرمندان افزوده شود. آثار ارسالي نيز بيشتر خواهد بود، چون در موزه فضاي كافي براي نمايش اين آثار در نظر گرفته شده است.
برپايي اين موزه زمينه تفاهم بين هنرمندان ايراني و فلسطيني را بيشتر فراهم مي كند.

چهره
رخشان بني اعتماد و خون بازي
012066.jpg
گروه ادب وهنر- الهام اناري: در بين معدود فيلمسازان زن ايراني رخشان بني اعتماد توانايي خاصي در ساخت فيلم هاي با مضامين اجتماعي همراه با خلق فضاها و شخصيت هاي واقعي دارد.
نام او اين روزها با آخرين ساخته اش «خون بازي» بر سر زبان ها است.
رخشان بني اعتماد متولد ۱۳۳۳ در تهران با ليسانس كارگرداني از دانشكده هنرهاي دراماتيك، فعاليت هنري خود را در سال ۱۳۶۴ به عنوان منشي صحنه در فيلم «تنوره ديو» به كارگرداني كيانوش عياري آغاز كرد.
سه فيلم اول او «خارج از محدوده» ، «زرد قناري» و «پول خارجي» در مطرح كردن او نقش چنداني نداشتند. اما بني اعتماد در سال ۷۰ با ساخت «نرگس» نظر منتقدين را به خود جلب كرد. از آن پس نام رخشان بني اعتماد با حساسيت بيشتري دنبال مي شد، «روسري آبي» اش عنوان بهترين فيلم سال ۱۳۷۴ را نصيب خود كرد. «بانوي ارديبهشت» به همگان ثابت كرد كه بني اعتماد مي خواهد قهرمانان داستانش از جنس خودش باشند.
«زير پوست شهر» در سال ۱۳۷۹ اوج پختگي اين كارگردان و بازي هاي خوب گلاب آدينه، محمدرضا فروتن، محسن قاضي مرادي و... در اين فيلم حاصل فيلمنامه خوب و كارگرداني حرفه اي بني اعتماد بود. «زير پوست شهر» با كسب عنوان بهترين فيلم موفقيت «روسري آبي» را براي كارگردانش تكرار كرد.
بني اعتماد مستند دو اپيزودي روزگار ما را در سال ۱۳۸۰ جلوي دوربين برد سه سال بعد از آن «گيلانه» را ساخت، قهرمان «گيلانه» پيرزني بود كه نقش آن را فاطمه معتمد آريا بازي كرد. اين فيلم سال گذشته بر پرده سينماها رفت.
اعلام خبر ساخت فيلمي در مورد معضل اعتياد وقتي با نام رخشان بني اعتماد همراه شد جذابيت خود را دو چندان كرد. او در «خون بازي» روايتگر زندگي دختري معتاد به هروئين است. نقش اين دختر را كه سارا نام دارد، باران كوثري بازي كرده، بني اعتماد اين بار دخترش باران را قهرمان داستان كرده و با گريمي متفاوت جلوي دوربين فرستاده است.
بني اعتماد بعد از «گيلانه» براي دومين بار همكاري با محسن عبدالوهاب را تجربه كرده است. اثر متفاوت بني اعتماد و عبدالوهاب اين روزها مراحل نهايي صداگذاري را طي مي كند و كماكان در انتظار پاسخ جشنواره كن است.
در اين فيلم بيتا فرهي، مسعود رايگان و بهرام رادان ايفاي نقش كرده اند و تهيه كنندگي اين اثر برعهده جهانگير كوثري، همسر بني اعتماد است.

زندگينامه
انتشار زندگينامه هشت سردار ديگر
ايسنا: زندگينامه هشت نفر ديگر از سرداران شهيد لشگر ۱۰ نيروي مخصوص سيدالشهداء(ع) توسط انتشارات هزاره ققنوس منتشر شد.
تبسم آسماني: نوشته زهرا وجداني در چهار فصل از «تولد تا ازدواج» ، «ازدواج تا شهادت» ، «ويژگي هاي شخصيتي» و «ملحقات» ، به زندگي سردار شهيد علي اصغر ابراهيمي پرداخته است.
آشناي بهشت: زندگينامه سردار شهيد رضا عبدي با تاليف زهرا قرباني و در چهار فصل. ‎/پهلوان قهرمان: نوشته مسعود بيات، زندگينامه سردار شهيد مرتضي حمزه دولابي.‎/ اشك سيد: زندگينامه سردار شهيد ابراهيم كساييان به نويسندگي كاظم اميراني در سه فصل. ‎/در مسير هدايت: زندگينامه سردار شهيد مرتضي زارع با نويسندگي ابوالفضل طاهرخاني. ‎/ يك ستاره از خالي: زندگينامه سردار شهيد حاج حسن بهمني، نوشته مرضيه نصراله كلانتري. ‎/شب وصال: زندگينامه سردار شهيد جانعلي دلنهر تاليف مريم روان بخش.‎/علمدار: زندگينامه سردار شهيد حاج حسين اسكندرلو در سه فصل نوشته مهديه جنگروي.

فرهنگسرا
نواي كُر در پايتخت
فرهنگسراي شهر: همخواني سرود يا همان كر هميشه يكي از جذابيت هاي موسيقي است. اين فرهنگسرا جهت ايجاد اين جذابيت براي اهالي منطقه ۲۲ كلاس هاي كر ويژه خواهران و برادران به صورت رايگان داير كرده است. علاقه مندان مي توانند روزهاي يكشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۵ الي ۱۷ به سه راه دهكده، جنب دبيرستان سپيده كاشاني فرهنگسراي شهر مراجعه كنند.
فرهنگسراي سالمند: نحوه ساخت انواع عروسك هاي چيني و پوليش در اين فرهنگسرا آموزش داده مي شود. علاقه مندان مي توانند به ميدان امام حسين(ع)، خيابان ۱۷شهريور، خيابان خشكبارچي، پارك خيام مراجعه كنند.
فرهنگسراي طبيعت: نگارخانه نقش اين فرهنگسرا نمايشگاه جذابي از نقاشي رنگ و روغن و سياه قلم تحت عنوان نگاه بر پا كرده است. علاقه مندان همه روزه مي توانند از ساعت ۹الي۱۲ و ۱۳الي۱۹به اين فرهنگسرا مراجعه كنند.
فرهنگسراي جوان: مركز مشاوره جوان اين فرهنگسرا همايش راز، راه، برنامه را در ۵ارديبهشت برپا مي كند. اين همايش با محوريت ذهن از ساعت ۱۷ الي ۱۹ در سالن هاي فرهنگ و شهيد مطهري اين فرهنگسرا برگزار مي شود.

فراخوان
قابل توجه ناشران و نويسندگان
از اين پس قصد داريم به طور منظم تري به معرفي كتاب بپردازيم. به شرطي كه كتاب هم به طور منظم تري به دستمان برسد؛ آن هم كتاب هايي كه- بي تعارف- ارزش معرفي داشته باشند. بنابراين ناشران يا حتي نويسندگان و مترجمان گرامي اگر مايل به معرفي كتاب هايشان هستند، دو نسخه از اثر را به اين نشاني بفرستند: تهران، خيابان آفريقا، كوچه تنديس، پلاك ،۱۰ روزنامه همشهري، سرويس ادب و هنر صفحه راهنما.

نمونه آسان جدول اعداد ۵۷
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضيدان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
سودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط، دشوار و خيلي دشوار دارد. بسياري از سودوكوها هم براي كودكان طراحي مي شوند. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.
اين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده، قانون بسيار ساده و روشني دارد.
نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از ۹ ستون عمودي و ۹ ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به ۹ ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد ۱ تا ۹ در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي ۳ ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد ۱ تا ۹ بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.
حتماً شما هم تا حالا يكي از طرفداران پروپا قرص سودوكو شده ايد و اكنون پس از چند نمونه آسان و متوسط مي توانيد به راحتي نمونه هاي سخت را حل كنيد.
از اين پس به صورت منظم نمونه هاي دشوار سودوكو را تقديم به شما مي كنيم. مطمئناً با تمرين و آمادگي ،شما هم مي توانيد يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد شويد.

فيلم ترسناكي كه مي خنداند
012054.jpg
گروه ادب و هنر: «فيلم ترسناك ۴» با حال و هواي كمدي و طنز خود صدرنشين جدول هفتگي فروش سينماها در آمريكا شد. فروش ۴۱ميليون دلاري فيلم، اين مقام را نصيب آن كرد.
به نوشته نشريه ورايتي، چهارمين قسمت اين مجموعه فيلم مثل قسمت هاي قبلي آن شوخي با صحنه هاي مختلف ترسناك فيلم هاي دلهره آور و ترسناك يك سال اخير سينماست. تماشاگران كه پيش از اين فيلم هاي «حلقه۲» ، «كينه» ، «دهكده» ، «اره ۱ و۲» ، «كوهستان بروكبك» و «جنگ دنياها» را ديده بودند، از شوخي سازندگان فيلم ترسناك۴ با اين فيلم ها لذت بردند. ديويد زوكر فيلم را كارگرداني كرده و بازيگراني مثل آنا فارس، رجيتا هال، چارلي شين و لزلي نلسن در نقش هاي اصلي آن بازي كرده اند.
فيلم كه در ۳۶۰۰ سالن نمايش اكران شد، قصه دختر جواني را تعريف مي كند كه بعد از نقل مكان به يك آپارتمان جديد متوجه مي شود كه روح يك پسر بچه به آنجا رفت و آمد دارد. در شرايطي كه او قصد دارد بفهمد اين بچه كيست، چگونه كشته شده و قاتلش كيست، خبر حمله موجودات بيگانه فضايي به كره زمين پخش مي شود، حالا اين جوان بايد دنيا را هم از خطر نابودي نجات دهد!
۳ قسمت قبلي فيلم به ترتيب ۴۲ (سال ۲۰۰۰)، ۲۱ (۲۰۰۱) و ۴۸ ميليون دلار (۲۰۰۳) فروش كرده اند. هزينه توليد فيلم بسيار پايين و حدود ۱۰ميليون دلار است.

فيلم علمي - تخيلي سينماي هند
012063.jpg
گروه ادب و هنر: سينماي هند يك فيلم علمي- تخيلي آينده نگرانه توليد مي كند كه قصه آن در يك آينده نزديك رخ مي دهد. كارگرداني اين فيلم را هري باوه جا به عهده دارد.
به نوشته سايت اينديا اف ام، اين فيلم قصه عشق ۲۰۵۰ نام دارد كه هرمان باوه جا پسر جوان هري باوه جا در آن نقش اصلي را بازي مي كند. فيلم اولين كار حرفه اي هنري هرمان باوه جا است و پدر فيلم ساز او تلاش دارد آن را به گونه اي بسازد كه تبديل به يك كار پرفروش بشود تا بتواند به كمك آن جاي پاي پسر بازيگرش را در صنعت سينماي هند محكم كند.
قرار بود نقش مقابل هرمان باوه جا را در فيلم كارينا كاپور بازي كند. او كه براي بازي در فيلم دستمزد بالايي طلب كرده بود، در آخرين لحظات از بازي در آن انصراف داد. انصراف او توليد «قصه عشق ۲۰۵۰» را با مشكل رو به رو كرد. اما خيلي زود پريانكا چوپرا كه دوست خانوادگي باوه جا است، جايگزين او شد. وي اين كار را از آن جهت انجام داد كه كارنامه كاري هرمان با مشكل روبه رو نشود.
پريانكا چوپرا هم اكنون در مالزي مشغول بازي در نسخه دوباره سازي شده درام اجتماعي دان _ فيلم پرفروش دهه هشتادي آميتاب باچان- در كنار شاهرخ خان است. فيلمبرداري اين فيلم تا يك ماه ديگر تمام مي شود. پريانكا چوپرا بلافاصله بعد از بازي در اين فيلم، خود را سر صحنه فيلمبرداري «قصه عشق ۲۰۵۰» مي رساند.

بازيگران تازه «خاطرات پرستار بچه»
012060.jpg
گروه ادب و هنر: كريس ايوانز بازيگر «چهار آدم فانتزي» و پل گاميني بازيگر نامزد اسكار به اسكارلت جوهانسن ملحق مي شوند تا در فيلم خاطرات پرستار بچه بازي كنند.
به نوشته سايت فيلم استو، اين فيلم را شاري اسپرينگر برمن و رابرت پولچيني به طور مشترك كارگرداني مي كنند. فيلمبرداري فيلم اواسط ماه آينده در شهر نيويورك آغاز مي شود.قصه فيلم براساس يك كتاب پرخواننده به همين نام ساخته مي شود.
در اين كمدي درام طنزآميز، ايوانز نقش يك جوان پركار فعال را دارد كه موفق مي شود نظر مساعد كاراكتر جوهانسن را براي ازدواج جلب كند. جوهانسن جواني اهل نيوجرسي است كه از سوي خانواده اي ثروتمند اهل منهتن استخدام شده تا در مقام يك پرستار از فرزندان آنها مراقبت كند.
گاميني هم در فيلم در نقش مستر ايكس ظاهر مي شود كه عنصر اصلي همان خانواده اي است كه جوهانسن را براي كار استخدام كرده اند. لوراليتي و دانا مورفي هم در ديگر نقش هاي مهم فيلم بازي مي كنند. قرار است خاطرات پرستار بچه براي نمايش در تابستان سال ۲۰۰۷ آماده شود.
ايوانز كه اولين بار سال ۲۰۰۱ در فيلم تين ايجري
«نه يك فيلم نوجوانانه ديگر» بازي كرد ، با درام دلهره آور «سلولار» در كنار كيم بسينگر تبديل به چهره اي مطرح شد. او در قسمت دوم «چهار آدم فانتزي» هم بازي خواهد كرد.

بازي
The God Father
سيستم: PC/PS2/Xbox
سبك: ماجراجويي سوم شخص
012087.jpg
پدرخوانده؛ بازي اي كه بدون نياز به توضيح يكي از به ياد ماندني ترين بازيهاي كامپيوتري ويديويي خواهد بود. در اين بازي شما در نقش مرد جواني كه به تازگي به خانواده كورلئوند پيوسته وارد بازي مي شويد. (خانواده كورلئوند يكي از قدرتمندترين خانواده هاي مافيايي در داستان پدر خوانده است كه در شهر نيويورك در سالهاي ۷۰-۸۰ زندگي مي كنند) فضاي بازي تا حد بسيار زيادي شبيه فضاي فيلم هاي سه گانه پدر خوانده است و موسيقي بازي عيناً برگرفته از تم هاي موسيقي متن بازي است.
گرافيك زيباي بازي و خصوصاً پرداخت چهره هاي افراد در دموها (كه به صورت زنده رندر مي شود) بسيار خوب و با جزييات كار شده است اما متأسفانه تيم طراحي به نحوه راه رفتن و دويدن افراد زياد دقت نكرده و در حين حركت كمي خشكي در حركت افراد ديده مي شود كه چندان طبيعي نيست. فضاي بازي مثل سري GTA يك فضاي گردش آزاد است كه شما در آن علاوه بر ماموريت هاي اصلي مي توانيد به ماموريت هاي جانبي بپردازيد و يا كارهاي متفرقه انجام دهيد. شما از طريق ارتباط هايتان در بازي كارهاي زيادي انجام مي دهيد مثل پليس هايي كه از شما پول مي گيرند و كاري به كارتان ندارند و يا مغازه هايي كه در شبكه مافيا هستند.
در ابتداي بازي شما تمام ظاهر فرد مورد نظر را خودتان مي سازيد و در طول بازي با مراجعه به آرايشگاه يا فروشگاه لباس مي توانيد باز هم ظاهر شخصيت تان را تغيير دهيد. God Father تا مدتها در ذهن شما باقي خواهد ماند.
Commandos: Strike Force
سيستم:PC/PS2
سبك:ماجرايي اول شخص
012090.jpg
Commandos در كشور ما به عنوان يك بازي استراتژي توانست شهرت خوبي پيدا كند و تقريباً هر سه شماره آن از محبوبيت زيادي در زمان خود برخوردار بودند. شركت اسپانيايي Pyro سازنده اين سري به تازگي عنوان Strike Force را روانه بازار كرده كه از سه تن از سري Commandos در اين بازي استفاده شده است.
Sniper، Green beret و Spy كه هر يك تمام خصوصيات سري هاي قبلي را دارند و بايد از هر كدام در موقع خودش استفاده كرد.
گرافيك بازي به هيچ وجه بالا نيست و اصلاً به جزييات در آن (به لحاظ گرافيكي) دقت نشده (بر خلاف شماره هاي آخر كماندوز سبك استراتژي) اما ريزه كاريهايي در بازي، ادامه آن را جذاب كرده است. مثلاً حركات شما و نحوه فيزيك راه رفتن شخصيت از نماي اول شخص بسيار خوب و طبيعي كار شده و حس واقعي را القاء مي كند. موسيقي بازي هم با توجه به زمان جنگ دوم جهاني خوب كار شده و فضاي بازي را به خوبي به شما منتقل مي كند. اما هوش مصنوعي سربازان در حد چندان بالايي نيست و چندان مشكلي براي شما در طول بازي ايجاد نمي كنند.
در هر لحظه شما مي توانيد وضعيت اطرافتان را از نماي سوم شخص بررسي كرده و اوضاع را بسنجيد. حال و هواي معماها و عبور از موانع بسيار شبيه بازي استراتژي كار شده و تداعي كننده همان جو به ياد ماندني است.
Starship troopers
سيستم:PC
سبك: اول شخص
012093.jpg
بازي بر اساس فيلمي با همين عنوان ساخته شده است. طبق داستان بازي (كه پس از داستان فيلم اتفاق مي افتد) حشرات غول پيكر به تنها محل زندگي انسانها در دنياي آينده حمله ور مي شوند و شما در نقش يك كماندوي ويژه بايد وارد نبرد شده و دنيا را نجات دهيد. متاسفانه ايرادات زياد بازي، جذابيت سوژه را به شدت تحت تاثير خود قرار مي دهند.
كنترل ضعيف، صداگذاري نامطلوب و هوش مصنوعي بسيار ضعيف در طول بازي فرصتي براي لذت بردن از درگيريها به شما نمي دهد و از همه بدتر وجود تعداد زيادي Bug در بازي است كه باعث مي شود سرعت اجرا به شدت كاهش پيدا كند.
سلاح هاي مختلفي در اختيار شماست و در هر مرحله كافي است با گشودن آتش بر روي حشرات انبوه، از كشته پشته بسازيد. همچنين تجهيزات و مسلسل هاي سنگين ديگري هم در بازي وجود دارند كه با استفاده از آنها هم مي توانيد به حشرات حمله كنيد.
افراد هم گروه شما چندان تاثيري در بهتر شدن اوضاع ندارند و مثل هميشه اين شما هستيد كه به تنهايي بايد بار درگيريها را به دوش بكشيد و دوستان فقط به صورت نمايش در صحنه حضور دارند! در بين سلاح ها از همه جالب تر موشك انداز است كه تنها در اثر اصابت به هدف اثر كرده و موج انفجاري ندارد.
012096.jpg
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.

كتابخانه
نداي عشق در روزگار سفيدخواني
012057.jpg
012084.jpg
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: اين روزها كمتر كسي رغبت چاپ يا حتي ورق زدن كتاب شعري را دارد كه به جاي زير هم گذاشتن سطرهاي كوتاه و بلند و- در بيشتر موارد- بي ربط و نامفهوم، به شيوه گذشتگان، از عشق و دل و شراب ناب الست مي گويد و به تضمين حافظ و سعدي و مولانا، غزل مي سرايد. اين ويژگي؛ زندگي امروز است.
آخرين بازمانده جدي روزگار پرصلابت شعر كلاسيك و مي  ناب، شهريار بود و اگرچه هنوز مشفق كاشاني و يكي دو نام ديگر، نيمه جاني براي وزن عروضي و قافيه هاي بديع حفظ كرده اند، اما واقعاً شجاعت مي خواهد بالا تا پايين صفحات دفتر شعر را با بيت پر كرد و دست كم نيمي از آن را خالي نگذاشت. (مي دانيد كه، رسم است شاعران جديد، به گونه اي اشعارشان را مي نويسند كه اگر محاسبه شود، دست كم نيمي از فضاي كتاب، سفيد است!)
«محمدحسين كاظمي» اگرچه ۱۰ سال پيش، پس از ۶۳ سال عمر، زندگي را ترك كرده است، اما ظاهراً بستگانش آن قدر شجاعت داشته اند كه قسمتي از اشعار اور را با نام «نداي عشق» با ۱۳۱ صفحه غزل ،مثنوي ، رباعي و الهي نامه به بازار كتاب بفرستند. نداي عشق گزيده اي از اشعار كاظمي در قالب هاي متفاوت است كه براي نخستين بار توسط فرزندانش به چاپ رسيده اند. ظاهراً كاظمي در زمان حيات، قصد انتشار اشعارش را داشته است، اما خيلي دير به اين فكر افتاده و پيش از آن كه موفق به اين كار شود، درگذشته است.
مكن ملامتم از عشق كاين به جا نبود* كه اين ملامت بي جاي تو روا نبود
من از وفا و محبت نمي كنم توبه *كه اين نصيحت تو خالي از ريا نبود
من از ازل در ميخانه مست و خاموشم* كه عشق هيچ به جز مهر كبريا نبود
«نداي عشق» در ۱۰۰۰ نسخه و قيمت ۱۲۰۰ تومان توسط انتشارات آميتيس به بازار كتاب آمده است.

برنامه
ديوار
نگارخانه والي: نمايشگاه خوشنويسي شكسته نستعليق يدالله كابلي/۳۱ فروردين تا ۱۷ارديبهشت/ ميدان ونك، خدامي، پلاك۸۶/ تلفن:۸۸۰۴۷۶۹۸
گالري دريابيگي: نمايشگاه نقاشي اميرحسين اميرجلالي/ اول تا ۶ارديبهشت/ شهرك قدس، فاز،۳ خيابان دوم، شماره ۱۱۶۵/ تلفن:۸۰۸۳۳۲۷
نگارخانه ماه: نمايشگاه نقاشي مسعود عربشاهي/ اول تا۱۹ ارديبهشت/ خيابان آفريقا، بلوار گلستان، پلاك۸۹/ تلفن:۲۲۰۴۵۸۷۹
نگارخانه فدك: نمايشگاه سياه قلم هاي اميد نيايش/ تا سوم ارديبهشت/ نظام آباد شمالي، كوچه پارك فدك، خانه فرهنگ فدك/ تلفن:۷۷۸۱۰۰۳۶
گالري ضرابي: نمايشگاه سنگ هاي طبيعي و كريستال هاي سنگ درماني مهين خدادادپور/ تا ششم ارديبهشت/ شريعتي، بين حسينيه ارشاد و شهرداري منطقه ۳/ تلفن:۲۲۲۲۶۲۱۳
نگارخانه آنتبين: نمايشگاه نقاشي حسين حسني زاده/ تا چهارم ارديبهشت/ خيابان ولي عصر، جنوب چهارراه پارك وي، كوچه خاكزاد، شماره ۱+۱۲/ تلفن ۲۲۰۱۷۷۶۱
نگارخانه كمال الملك: نمايشگاه عكس وحيد الطافي/ از اول ارديبهشت/ خيابان پاسداران، نبش گلستان سوم، پلاك يك/ تلفن ۲۲۵۶۵۴۳۴
گالري هما: نمايشگاه گروهي سي سال طراحي ايران/ تا ۱۱ ارديبهشت/ خيابان ولي عصر، بالاتر از نيايش، چهرازي، شماره ۲۷
پرده
ازدواج به سبك ايراني( حسن فتحي)- بازيگران: داريوش ارجمند، فاطمه گودرزي، سعيد كنگراني و...
قدس، ايران،۳ صحرا، شهرقشنگ، فلسطين،۱ مركزي،۲ فرهنگ،۱ ناهيد، كارون، گلريز،۲ حافظ، رودكي، تهران، پايتخت و ميلاد
هوو(عليرضا داوودنژاد)-بازيگران: رضاعطاران، علي صادقي، رضاداوود نژاد، سپيده علايي و...
عصر جديد،۱ ايران،۲ جي،۱ شاهد، ملت
يك تكه نان(كمال تبريزي)-بازيگران: رضا كيانيان، هومن سيدي، احمدآقالو، رؤيا نونهالي
فرهنگ،۲ فلسطين،۲ سپيده،۱ شهرتماشا
زير درخت هلو(ايرج طهماسب)- بازيگران: ايرج طهماسب، فاطمه معتمدآريا، حميد جبلي و شهره لرستاني
استقلال، آستارا، جوان،۲ عصرجديد،۲ قيام، مركزي،۱ بهمن،۱ پيروزي، پيوند،فردوسي، جي،۲ شقايق، بلوار، المپيا، ماندانا و گلريز
چهارشنبه سوري (اصغرفرهادي)- بازيگران: حميد فرخ نژاد، هديه تهراني، ترانه عليدوستي و پانته آ بهرام
آفريقا، ايران،۱ عصرجديد،۳ پارس،۱ بهمن،۲ آسيا و جي۳
صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر
ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۴۰۰۰۰ ريال
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) محل اجرا: سالن چهارسو
ساعت اجرا:،۲۰ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني)
محل اجرا: سالن قشقايي
ساعت اجرا: ۳۰:،۱۸ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) محل اجرا: تالار سايه
ساعت اجرا: ۳۰:،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد)
محل اجرا: سالن شماره ۲ تئاتر شهر
ساعت اجرا: ،۱۸ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) محل اجرا: تالار نو ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) محل اجرا: تئاتر پارس
ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) محل اجرا: تئاتر پارس
ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) محل اجرا: تئاتر پارس، ساعت اجرا: ۴۵:۱۳

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
انقلاب
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |