سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۲ - Apr 18, 2006
تيم ملي از زبان برانكو در جام جهاني
ايران بايد به مرحله دوم صعود كند
012153.jpg
گروه ورزشي - جهانگير كوثري: پنجاه و چهار روز ديگر ايران در اولين بازي خود در نورنبرگ مقابل مكزيك به ميدان مي رود. ۵۴ روزي كه كشورهاي دنيا در تكاپوي كسب مقام بهتر در هجدهمين دوره مسابقات فوتبال جام جهاني اند. دو روز ديگر ليگ به پايان مي رسد و فهرست بازيكنان انتخابي نيز بسته مي شود. از دو روز ديگر كار اصلي برانكو ايوانكوويچ آغاز خواهد شد. انتظار بسياري از مردم و رسانه ها از تيم ملي، حفظ پتانسيل موجود تيم، جلوگيري از جاروجنجال هاي مطبوعاتي و شناخت حريفاني است كه هركدام در دنياي حرفه اي فوتبال سوابق درخشاني دارند. مواضع برانكو در اين فاصله به نوعي قابل تقدير است. او از تيم و نفرات خود شديدا دفاع مي كند و هنوز به اصولي كه به آن اعتقاد دارد پايبند است. از منظر مطبوعات شايد در تعدادي از بندهاي اين اصول مشكل و ايراد باشد اما درنهايت اوست كه بايد به سئوالات بعد از بازي پاسخ دهد.
جنگ واقعي براي برانكو از روز شنبه آغاز خواهد شد. او معتقد است ما عضو خانواده جام جهاني هستيم و از اين بابت بايد به خود بباليم و خوشحال باشيم. اردوهاي آرماني در برنامه هاي برانكو گنجانده شده است. تأثير اين اردوها مي تواند در روحيه سازي و آمادگي جسماني نفرات محسوس باشد. هفتم ارديبهشت اردوي نهايي تيم ملي آغاز خواهد شد و نفرات برتر ليگ و نفرات مورد نظر برانكو به اين اردو دعوت خواهند شد. آسيب ديده هايي چون كريمي و هاشميان نيز مي آيند تا به مرور و آماده سازي به فرم ايده آل برسند. آنها در جام جهاني با برانكو خواهند بود. او روي اين دو بازيكن حساب خاصي باز كرده است، پس نمي تواند آنها را آسان از دست بدهد. فريدون زندي نيز ازجمله نفرات مورد نظر برانكو است. او در بوندس ليگا خود را در فرم خوبي نگه داشته است.
برانكو تلاش مي كند تا خط دفاعي تيم را به نمودار قابل قبولي برساند. او نگاه متفاوتي به دفاع چپ يا راست دارد. از هريك از آنها يك خواسته دارد و به اين مسئله كه اين دو دفاع را با حركات مشابه و قرينه به ميدان بفرستد اعتقاد ندارد. شايد لازم باشد در سمت چپ مدافع ما كمتر تهاجمي باشد يا دفاع راست ما حركت هاي طولي بيشتري داشته باشد و برنامه هاي ديگر كه در تركيب تيمي و در بازي هاي متفاوت يكسان نخواهد بود. برانكو با اعتقاد به خط دفاعي هرگز به سراغ باقري يا فكري نخواهد رفت. نصرتي، زارع، كعبي، گل محمدي، رضايي مهره هاي اولي خط دفاع برانكو خواهند بود. بحث دروازه بان تيم ملي هم ازجمله بحث هايي است كه همچنان ادامه دارد، اما برانكو معتقد است، «ميرزاپور» در حال حاضر بهترين دروازه بان فوتبال ايران است و ترجيحا او مرد اول دروازه ما در جام جهاني خواهد بود. او دچار نزول كيفي شده است، اما جاي بازسازي و رسيدن به فرم آرماني را دارد. دو بازي دوستانه با بوسني و كرواسي در روزهاي دهم و پانزدهم خرداد ماه ثابت خواهد كرد كه ميرزاپور همچنان بهترين است. ما با اين تيم اميد به صعود داريم. هرچند مكزيك و پرتغال شانس هاي مطرح اين گروه هستند، اما ايران مي خواهد به دور دوم برسد.
برانكو نيز چون ديگر كارشناسان بازي با مكزيك را بازي سخت و سرنوشت ساز مي داند. پيروزي در مقابل مكزيك صعود ايران را رقم خواهد زد. ما به جام جهاني مي رويم تا نسبت به دوره گذشته نتيجه بهتري بگيريم. اميدوار باشيد.

اعلام اسامي مربيان و بازيكنان تيم هاي ملي واليبال
گروه ورزشي _ علي شاكري: اسامي مربيان داخلي تيم هاي ملي و بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم هاي ملي بزرگسالان و جوانان تا اواخر اين هفته اعلام خواهد شد. بعد از طولاني شدن پروژه جذب مربيان خارجي كه همچنان هم ادامه دارد، مسئولان واليبال براي عقب نماندن از برنامه هاي آماده سازي اين تيم ها از ديروز وارد شور شدند. طي امروز و فردا اسامي مربيان داخلي اعلام خواهد شد و سپس اولين گروه از دعوت شدگان به تيم ملي بزرگسالان و جوانان به اردو فراخوانده خواهند شد. تيم ملي واليبال بزرگسالان دو رويداد مهم بازيهاي آسيايي دوحه قطر (آذرماه ۸۵) و مسابقات قهرماني مردان جهان (آبانماه ۸۵) را پيش رو دارد و تيم جوانان ايران هم شهريور ماه سال جاري در تهران در مسابقات جوانان آسيا (انتخابي جهان) شركت مي كند.
كاريكوف ۱۹ ارديبهشت در تهران
012147.jpg
مربي تيم واليبال جوانان روسيه (قهرمان جهان) روز نوزدهم ارديبهشت ماه براي مذاكره با مسئولان واليبال ايران به تهران سفر مي كند. الكساندر كاريكوف كه در مسابقات جوانان جهان سال ۲۰۰۵ در ويشاكاپت نام هند با روسيه به عنوان مربي دوم روي سكوي قهرماني ايستاد براي سرمربيگري تيم جوانان ايران مدنظر است. وي قبلا سابقه مربيگري در عربستان را نيز در كارنامه خود دارد و چند بار با تيم هاي جوانان روسيه مقابل تيم هاي ايراني حاضر شده است.

آموزش رايگان گلف به كارمندان دولت
ايپنا:عيسي اسحاقي، رئيس فدراسيون گلف اعلام كرد: كارمندان وزارت مسكن و شهرسازي و بانك مركزي زير نظر مربيان خود اولين جلسه آموزش رايگان گلف را پشت سر گذاشتند.
وي در ادامه افزود: علاقه مندان طي چهار تا هشت جلسه با در اختيار گذاشتن وسايل مورد نياز از طرف فدراسيون آموزش هاي مربوطه را به صورت رايگان مي بينند.
اسحاقي در ادامه ابراز داشت، فدراسيون گلف سال گذشته در نامه اي به روابط عمومي هاي كليه وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي آمادگي براي آموزش رايگان گلف را به كارمندان اعلام كرده بود.
رئيس فدراسيون گلف افزود: حدود سه هزار نفر در سال ۸۴ به صورت كامل دوره آموزش گلف را پشت سر گذاشتند.
وي در پايان گفت: با آموزش به علاقه مندان در صدد همگاني كردن گلف هستيم.

در رقابت هاي وزنه برداري جوانان آسيا - ازبكستان
ميثم فيروزي ۳ مدال طلا به دست آورد
012150.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: با شروع مسابقه هاي وزنه برداري جوانان باشگاه هاي آسيا در شهر تاشكند ازبكستان وزنه برداران اعزامي كشورمان در وزن ۵۶كيلوگرم ۳ مدال طلا و دو مدال برنز به دست آوردند.
ميثم فيروزي با مجموع ۲۱۷ كيلوگرم هر سه مدال طلاي اين وزن را به دست آورد و رحمان عزيزي ديگر وزنه بردار كشورمان نيز در دوضرب و مجموع همين وزن صاحب دو مدال برنز شد.
عموجان اولوف وزنه برداري از تركمنستان صاحب مدال نقره مجموع اين وزن شد.
خبر ديگر از وزنه برداري اين است كه حسين رضازاده قوي ترين وزنه بردار حال حاضر ايران و جهان صبح ديروز براي شركت در رقابت هاي وزنه برداري بزرگسالان آسيا وارد تاشكند شده است. پيكارهاي وزنه برداري بزرگسالان باشگاه هاي آسيا از فردا در اين شهر آغاز مي شود و قرار است رضازاده با پيراهن تيم نفت مسجد سليمان به روي تخته برود.

يك خبر خوب براي فدراسيون هاي موفق
اختصاص ۸۰۰ ميليون تومان كمك به تكواندو
گروه ورزشي: در پي نشست مشترك كميته ملي المپيك و فدراسيون تكواندو و تفاهم نامه هاي مالي به امضا رسيده مبلغ هشتصد ميليون تومان به فدراسيون تكواندو اختصاص يافت. اين كمك را كميته ملي المپيك با توجه به رويدادهاي مهمي چون المپيك ۲۰۰۸ پكن، بازي هاي آسيايي دوحه ۲۰۰۶ در مراحل مختلف اردويي و مسابقات تداركاتي در اختيار فدراسيون تكواندو خواهد گذاشت.
كميته ملي المپيك بر اجراي اين تفاهم نامه نظارت داشته و در صورت ارزيابي مثبت از عملكرد هر فدراسيون اختصاص بخش هاي بعدي اعتبارات را ادامه خواهد داد.
با توجه به بودجه بسيار خوب اختصاص يافته در سال جاري به كميته ملي المپيك فدراسيون هاي موفق و بخت دار مدال در آسيا و جهان بخش اعظم مشكلات مالي خود را حل شده خواهند ديد.

صعود دوپله اي فولاد در ليگ برتر فوتبال ايران
گروه ورزشي: در تنها بازي باقيمانده از هفته بيست و نهم ليگ برتر فوتبال ايران ديروز فولاد خوزستان بر ملوان انزلي غلبه كرد. فولاد در غياب تني چند از بازيكنان محروم و مصدوم خود با يك گل پيروز شد و با دو پله صعود به مكان هفتم رفت. ملوان با اين باخت از مكان يازدهم جدول تكان نخورد. در هفته پاياني فولاد با ابومسلم در مشهد روبه رو مي شود و ملوان در انزلي ميزبان ذوب آهن خواهد بود.

برگزيدگان كاتاي انفرادي و تيمي تيم ملي كاراته ايران
گروه ورزشي: فدراسيون كاراته ۲۴ ارديبهشت ماه را تاريخ برگزاري مسابقات كاراته انتخابي تيم ملي ايران در رشته كاتا اعلام كرد. باتوجه به در پيش بودن رويدادهاي مهمي چون مسابقات جوانان و اميدهاي قهرماني آسيا (سنگاپور)، جهاني بزرگسالان فنلاند (آبان ۸۵) و بازي هاي آسيايي دوحه قطر (آذر ۸۵) براي كاتاي انفرادي بزرگسالان از ۱۲ ورزشكار، براي كاتاي انفرادي جوانان و اميد از ۳۰ ورزشكار دعوت به عمل آمده است. همچنين در رقابت هاي كاتاي تيمي بزرگسالان استان هاي اصفهان، كرمان، آذربايجان شرقي و گلستان و در كاتاي تيمي جوانان و اميد استان هاي اصفهان، تهران، كرمان و توابع تهران به مسابقات انتخابي فراخوانده شدند.

خبرهايي از فوتبال جهان
محرومان بازي هاي نيمه نهايي ليگ اروپا
012141.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري:دور رفت مرحله نيمه پاياني جام قهرمانان اروپا، سه شنبه و چهارشنبه شب هفته جاري در شهرهاي ميلان و لندن به ترتيب ميان تيمهاي آ.ث.ميلان _ بارسلونا و آرسنال- ويارئال برگزار مي شود. تيم بارسا «دكو» مهاجم برزيلي الاصل خود را به ميلان نخواهد برد. در تيم ميلان گتوزو، اينزاگي و مالديني يك اخطاره هستند و در بارسلونا نيز ماركز، الگوئروفان بومل نيز شرايطي مشابه دارند و در صورت دريافت كارت زرد بازي برگشت را از دست مي دهند. در بازي روز چهارشنبه، «خوزه آنتونيو ريس» از آرسنال و «سباستين ويه را» از ويارئال به علت محروميت نمي توانند تيمشان را همراهي كنند.در تيم آرسنال، فلاميني، كولوتوره و رودريگز و از تيم حريف ماركوس سنا، خوان پابلو سورين و آلسيو تاكيناردي در صورت دريافت كارت زرد در بازي برگشت محروم خواهند بود.
جانشين براي بالاك
هنوز جدايي ميشائيل بالاك، كاپيتان تيم ملي فوتبال آلمان از بايرن قطعي نشده، مسئولين اين تيم آلماني قصددارند جانشيني براي او پيدا كنند تا پس از ازدست دادن اين بازيكن باارزش غافلگير نشوند. به همين منظور، بايرن تمايل خود را براي جذب مائورو كامورانزي، هافبك يوونتوس اعلام كرده است و ماگات سرمربي بايرن نيز در مصاحبه با بيلد اظهار كرده كه وي بازيكن خوبي است و تكنيك بالايي دارد و تيمش به او نياز دارد!گفتني است، كامورانزي، تا سال ۲۰۰۹ با يووه قرارداد دارد و اين ،راه را براي جذب وي دشوار مي كند. به هر صورت مشخص نيست كه او چگونه مي تواند جانشين بازيكن كاملي مثل بالاك شود و هدف مسئولين بايرن از علاقه براي جذب وي تا چه حد جدي است؟
پيروزي منچستر يونايتد در لندن
012144.jpg
تيم فوتبال منچستر يونايتد روز گذشته در لندن موفق شد دو بر يك تاتنهام را در وايت هارت لين ورزشگاه اختصاصي خود شكست دهد.
در اين بازي وين روني ستاره ميدان بود و در دقايق (۳۶ و ۸) دو بار دروازه تيم ميزبان را گشود. در ادامه بازي تاتنهام توسط نياس در دقيقه (۵۳) يكي از گلهاي خورده را جبران كرد. با اين پيروزي منچستر يونايتد با ۷۹ امتياز در مكان دوم جدول باقي ماند.
چلسي اين هفته با پيروزي دو بر صفر مقابل بولتون با ۸۵ امتياز در جاده قهرماني گام برمي دارد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
انقلاب
راهنما
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |