يكشنبه ۱۱ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۳ - Jul 2, 2006
پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله و سلم مي فرمايد:
هركس از شما در خوردن قسم جدي تر است به جهنم نزديك تر است.

(كنز العمال، ج 11، ص 7، ح 30390)
امروز با حافظ
كز آن راه گران قاصد خبر دشوار مي آورد
به قول مطرب و ساقي برون رفتم گه و بي گه
اگر تسبيح مي فرمود اگر زنار مي آورد
سراسر بخشش جانان طريق لطف و احسان بود
آب و هوا
004161.jpg

عكس روز
004173.jpg
عكس: Epa / پيال آدهيكاري
رانندگان تاكسي در شهر كلكته هند كه به دليل افزايش قيمت سوخت و بالا نرفتن نرخ كرايه ها به موازات آن دست به اعتصاب نامحدود زده بودند ديروز به اعتصاب خود پايان دادند. عكس، استراحت يكي از رانندگان تاكسي حين اعتصاب را نشان مي دهد.

در شهر چه خبر...
سروش خسروي

قيمت جديد نان
چند هفته اي است كه اخبار متفاوت و بعضاً متناقضي از تعيين قيمت جديد نان به گوش مي رسد، اين بار رئيس انجمن صنفي نانوايان گفته، نانوايان همچنان منتظر اعلام نظر شوراي اقتصاد درمورد قيمت جديد نان هستند.
يوسف احمدي تأكيد كرده، قرار بود شوراي اقتصاد هفته گذشته تكليف قيمت نان و بنزين را مشخص كند اما اين امر محقق نشد. او با اشاره به توافق هاي انجام شده با وزارت بازرگاني افزوده است: در مورد افزايش قيمت نان با وزارت بازرگاني مشكلي نداريم.
آن طور كه احمدي مي گويد، ظاهراً اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس هم در نشست مشتركي با اتحاديه نانوايان، به آنان قول مساعد داده اند، نظرشان در مورد افزايش قيمت نان تأمين خواهد شد.

جهش دوباره سيم كارت
پس از آن كه در اوايل هفته گذشته ورود سيم كارت هاي كد چهار بازار اين كالا را دچار نوسان هايي كرد، از بازار تهران خبر مي رسد، قيمت سيم كارت بين پنج تا 20 هزار تومان نسبت به قبل افزايش يافته است. در حال حاضر قيمت سيم كارت صفر با كد دو در محدوده 630 تا 640 هزار تومان خريد و فروش مي شود.
سيم كارت صفر با كد سه نيز در محدوده 540 تا 550 هزار تومان دادوستد مي شود. محدوده خريد و فروش سيم كارت هاي كد پنج هم بين 525 هزار تومان تا
540 هزار تومان اعلام شده است.
طبق اخبار دريافتي سيم كارت كد شش نيز روز گذشته، 515 تا
525 هزار تومان در زمان خريد و فروش قيمت گذاري  شد. دامنه نوسان سيم كارت كد چهار هم 490 تا
۵۱۰ هزار تومان تعيين شده است. فعالان بازار مي گويند، باتوجه به رشد ناگهاني قيمت سيم كارت برخي فروشندگان از تصميم خود منصرف شده اند كه اين موضوع به تشديد روند افزايش قيمت كمك كرده است.

قيمت عسل
رئيس هيأت مديره زنبورداران مي گويد: در حال حاضر قيمت هر كيلوگرم عسل طبيعي در بازار داخل از 1700 تومان براي عسل آفتابگردان تا چهار هزار تومان براي عسل آويشن در نوسان است. به گفته مسعود رضايي، سرانه مصرف عسل در دنيا 200 گرم، در ايران 394 گرم و در كشورهاي صنعتي 2/1 كيلوگرم است.

افزايش قيمت مبل
تابستان هر سال با افزايش جابه جايي ها، خريد و فروش وسائل و اثاثيه منزل نيز رونق مي گيرد، اين رونق طي ماه گذشته با افزايش تعرفه واردات لوازم خانگي و مبلمان منزل و اداري همراه بود. بنابراين برخلاف افزايش دستمزدها كه ضربه قابل توجهي به صنف توليدكنندگان مبلمان منزل و اداري وارد كرد افزايش تعرفه واردات مبلمان اميدواري تازه اي به توليدكنندگان داخلي اين كالا بخشيده است.
با اين وجود گذري بر چند راسته مبل فروشي مانند راسته يافت آباد گوياي افزايش 10 درصدي قيمت برخي توليدات داخلي است. اگرچه رقباي چيني و تركيه اي همچنان بازار را در كنترل خود دارند، توليدكنندگان و فروشندگان، آينده بازار مبلمان را به نفع توليدات داخلي ارزيابي مي كنند.

بازار
رونق نرم افزار، ركود سخت افزار
004203.jpg
سرانجام بازار رايانه هم فعاليت داغ تابستاني خود را آغاز كرد. اين روزها دريافت اطلاعات و اخبار از طريق تماس تلفني با فروشندگان بورس اين كالا بسيار مشكل تر شده و همين موضوع بيانگر افزايش چشمگير رونق عرضه و تقاضا در مراكز رايانه پايتخت، بازار رضا، علاءالدين و ياران است. اما حضور در اين مراكز گوياي يك تفاوت فاحش بين نوع كالاهاي سال جاري به نسبت سال هاي پيش است. به نحوي كه رونق خريد و فروش نرم افزارهاي گوناگون به نسبت سخت افزارها به طور كامل مشاهده مي شود. فروشندگان در بيان علل اين تغيير مي گويند: با اشباع نسبي تقاضا در بازار رايانه اندك اندك غلبه سخت افزاري در حال كاهش است.
ورود سازمان هاي دولتي به حوزه واردات و پخش سخت افزار و اقدام مستقيم اين مراكز به منظور رفع نياز خود موجب تمركز نسبي بازار سخت افزار بر روي متقاضيان شهرستاني شده است. اين تغيير تا حدي پيش رفته كه اغلب شاغلان اين صنعت به واردات و پخش فله اي سي دي و نرم افزار مبادرت مي ورزند.

اصل مطلب
از شاخي به شاخي جستن
ابوالفضل زرويي نصر آباد
004212.jpg

تئاتر
بيوه هاي غمگين سالار جنگ
كارگردان: هادي عامل
بازيگران: نگار عابدي، شبنم مقدمي
محل اجرا: تالار نو تئاتر شهر
ساعت اجرا: 30/19
سه زن سالمند كه همسران سالار جنگ هستند، بعد از مرگ او در خانه اش با هم زندگي مي كنند. در اين بين مشاور رذل خانواده همواره در حال باج خواهي از آنهاست چون... .

سوزنبانان
كارگردان: داود ذاكري
بازيگران: داود ذاكري، امير شمس
محل اجرا: تالار كوچك مولوي
زمان اجرا: 30/17

سينما
ازدواج به سبك ايراني
004170.jpg
كارگردان: حسن فتحي
بازيگران: محمدرضا شريفي نيا، شيلا خداداد
سينماهاي نمايش دهنده: ايران 2، فلسطين 1، شهر تماشا 1

انتخاب
كارگردان: تورج منصوري
بازيگران: ماهايا پطروسيان، فتحعلي اويسي
فيلم، داستان فريبا دختر جوان و نابغه كامپيوتر است كه شرايط زندگي او را در مسيري قرار مي دهد كه مجبور مي شود دست به سنت شكني بزند.
سينماي نمايش دهنده: آستارا، مركزي 1، جمهوري، كارون، كانون.

تلويزيون
004206.jpg

آلودگي هواي تهران
004164.jpg
آلودگي هواي تهران

طلا و ارز
004209.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
توهم
دختر در مراسم عروسي دوستش شركت كرد. هنگامي كه بستني مي خورد متوجه نشد و ظرف بستني روي دامنش برگشت. براي يك لحظه احساس كرد همه دارند با ترحم نگاهش مي كنند؛ سرخ شد، بغض گلويش را گرفت. مادر عروس كه آنجا ايستاده بود گفت: هيچي نشد دخترم. پدر و مادرش هم او را دلداري دادند. دخترك شب خوابش نبرد. و روزهاي بعد آنقدر به اين موضوع فكر كرد كه از غصه مرد.
احمد نصير

گشتي در دنياي خبرها
خوش شانس و بد اقبال
كوالالامپور: يك مرد در مالزي در مسابقات بخت آزمايي برنده 11580 دلار شد. اين مرد يك شب در خواب، مادر بزرگ متوفي خود را ديد كه يك عدد چهار رقمي به او پيشنهاد كرد. صبح روز بعد اين مرد با همين عدد چهار رقمي موفق شد در يك مسابقه بخت آزمايي صاحب 11580 دلار بشود. البته اين پايان ماجرا نبود چون وي با اين پول دو بليت ديگر خريداري كرد و جالب اينكه هر دو بليت وي مجددا برنده شد. اما اين بار از شانس بسيار بد وي، سارقان كيف پولش را كه حاوي بليت ها بود به سرقت بردند و شركت برگزار كننده مسابقه حاضر به پرداخت جايزه نقدي نشد.
فوتبال و خانواده
پكن: برخي از مردم به فوتبال بيش از خانواده خود عشق مي ورزند. چند روز قبل و در نيمه هاي شب خانه يكي از شهروندان چيني طعمه حريق شد به همين دليل همسر وي بلافاصله فرزندش را زير بغل زد و از خانه بيرون دويد. اما در اين ميان شوهر وي كه مشغول تماشاي رقابتهاي جام جهاني بود بلافاصله به سراغ تلويزيون رفت، آن را بغل كرد و از ميان شعله هاي آتش خارج شد. تصور مي شد كه وي پس از خروج از منزل براي خاموش كردن شعله هاي آتش تلاش كند اما در عوض به دنبال يك پريز برق بود تا با وصل كردن تلويزيون به آن بتواند به تماشاي ادامه مسابقه فوتبال بپردازد.
دستگيري برد پيت
شارجه: چندي پيش يك مرد اردني كه در يك صرافي بزرگ در امارات كار مي كرد به برادر كوچكتر خود اطلاع داد، مدتهاست كه به نام يك مرد 23 هزار دلار پول حواله شده است اما وي تا كنون براي دريافت اين مبلغ مراجعه نكرده است. به همين دليل برادر تصميم گرفت با تهيه يك كارت شناسايي تقلبي و مراجعه به صرافي مورد نظر با كمك برادر خود اين پول را دريافت كند. به همين دليل وي اين كارت را تهيه كرد و عكس برد پيت هنرپيشه مشهور هاليوود را روي اين كارت نصب كرد. به همين دليل به محض مراجعه به صرافي و ارائه كارت شناسايي جعلي توسط پليس دستگير شد. جالب اينكه وي نمي دانست كه تصوير الصاق شده روي كارت شناسايي متعلق به برد پيت است چون آن را به صورت تصادفي از اينترنت دانلود كرده بود.
تولد 6 جفت دوقلو
ميشيگان: 6 جفت دو قلو طي 32 ساعت در يكي از بيمارستانهاي ميشيگان چشم به جهان گشودند. جالب اينكه 5 جفت از اين دوقلوها پسر و يك جفت ديگر دختر بودند. به گفته مسئولان بيمارستان تاكنون سابقه نداشته در اين مدت زمان محدود اين تعداد دوقلو در يك بيمارستان چشم به جهان بگشايند.
قدبلندها در ارتش
يونان: ارتش يونان براي جذب نيروي انساني، محدوديت هاي تازه اي را در نظر گرفته است. در سيستم جديد گزينش نيرو، حداقل قد افزايش يافته است. در گذشته حداقل قد لازم براي جذب سرباز مرد 165 سانتيمتر بود كه به 170 سانتيمتر افزايش يافته است. همچنين حداقل قد براي جذب نيروي زن نيز 165 سانتيمتر مي باشد كه قبلا 155 سانتيمتر بود.
بازي با اسباب بازيهاي سنگين
نيويورك: پزشكان مي گويند تحرك كودكان حين بازي نتايج بسيار مثبتي را در برخواهد داشت. در واقع همين جنب و جوش باعث بهبود وضعيت قلب، استخوانبندي، فشار خون و افزايش ميزان كلسترول خوب در بدن آنها مي شود. اما پزشكان اخيرا به اين نتيجه رسيده اند كه افزودن وزنه به اسباب بازيها و وسايل كمك آموزشي كودكان در بهبود شرايط جسماني آنها نيز مفيد خواهد بود.
خانه اي در ارتفاع
004167.jpg
لندن: گران بودن زمين در انگليس باعث شده تا شهروندان به فكر زندگي در ارتفاع باشند.
در تصويري كه مشاهده مي كنيد يك مرد اقدام به ساخت خانه در ارتفاع كرده است. خانه اي با منظره جنگل و دور از دسترس بسياري از حيوانات وحشي.
اين خانه زيبا و يك اتاقه همه روزه جهانگردان بسياري را جلب خود مي كند. شايد در آينده اي نزديك صاحب اين خانه از جهانگردان براي تماشاي خانه اش پول دريافت كند.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |